• Tartalom

26/2015. (VI. 15.) HM utasítás

26/2015. (VI. 15.) HM utasítás

a honvédségi azonosító okmányok kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról1

2016.09.01.

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (5) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. Az utasítás hatálya, értelmező rendelkezések

1. §2 Ezen utasítás hatálya kiterjed a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetekre, a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálatra, továbbá a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezeteire, ezek személyi állományára, az önkéntes tartalékos katonákra és a nyugállományú katonákra.

2. § Ezen utasítás alkalmazásában

a) azonosító okmányok: a honvédségi szolgálati igazolvány, a kormánytisztviselői igazolvány, a közalkalmazotti igazolvány, a katonai nyugdíjas igazolvány, az ideiglenes szolgálati igazolvány, a hatósági és ellenőri igazolvány, továbbá a személyi igazolójegy és a hadrakelt fegyveres erők sebesültjei és betegei helyzetének javítására vonatkozóan Genfben, 1949. augusztus 12-én kelt Egyezmény (a továbbiakban: I. Genfi Egyezmény) hatálya alá tartozó – egészségügyi és egyházi személyek részére kiadásra kerülő – „személyazonossági igazolvány”,

b) honvédségi igazolvány: a honvédségi szolgálati igazolvány, a kormánytisztviselői igazolvány, a közalkalmazotti igazolvány, a katonai nyugdíjas igazolvány, az ideiglenes szolgálati igazolvány, valamint a hatósági és ellenőri igazolvány.

2. Általános rendelkezések

3. § (1) A honvédségi szervezetek

a) a hivatásos és a szerződéses állomány, az önkéntes tartalékos katonák, valamint a honvéd tisztjelöltek és honvéd altiszt-jelöltek részére – a szolgálati és állományviszony igazolására szolgáló – „Honvédségi Szolgálati igazolvány”-t,

b) a nyugállományú katonák részére a jogálláshoz kapcsolódó jogosultságok, továbbá az egyenruha viselésére való jogosultság igazolását szolgáló „Katonai nyugdíjas igazolvány”-t és

c) a honvédségi szervezeteknél kormányzati szolgálati és közalkalmazotti jogviszony keretében foglalkoztatottak részére az MH személyi állományába tartozás igazolását szolgáló „Honvédségi Kormánytisztviselői igazolvány”-t vagy „Honvédségi Közalkalmazotti igazolvány”-t (a továbbiakban együtt: munkáltatói igazolvány)

adnak ki.

(2) A honvédségi szervezet az általa a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 1. számú melléklet III. fejezetében a HM és az MH kijelölt szervezetei által folytatott hatósági, szakhatósági, ellenőri, felügyeleti jogkör gyakorlására kijelölt állománya részére a hatósági, szakhatósági, ellenőri, felügyeleti tevékenység végzésre való jogosultság igazolására és tanúsítására szolgáló „Hatósági és ellenőri igazolvány”-t ad ki.

(3) A Honvédség tényleges katonaállományát a különleges jogrend időszakában, valamint a Magyarország területén kívüli szolgálat teljesítése és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálat teljesítése időszakában az azonosítás és segítségnyújtás biztosítása érdekében személyi igazolójeggyel kell ellátni.

(4) A különleges jogrend időszakában, valamint a Magyarország területén kívüli szolgálat teljesítése és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálat teljesítése időszakában a sebesültek és betegek felkutatására, felszedésére és szállítására vagy a betegség megelőzésére alkalmazott személyzet, valamint az egészségügyi alakulatok által alkalmazott személyzet, továbbá az úgyszintén a fegyveres erőkhöz tartozó tábori lelkészek (a továbbiakban együtt: egészségügyi és egyházi személyek) részére a speciális státuszuk megkülönböztetésére szolgáló „személyazonossági igazolvány”-t kell kiadni.

3. A honvédségi igazolvány kiadása

4. § (1) A 3. § (1) bekezdés a) és c) pontja szerinti igazolványokat első alkalommal az állományba vétel, kinevezés, próbaidő kikötése esetén – kormányzati szolgálati és közalkalmazotti viszony keretében foglalkoztatottak kivételével – a próbaidő leteltét követően, a 3. § (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt a katonai nyugdíjas igazolványra való jogosultság elérését követően kell kiadni.

(2) A honvédségi szervezet a szolgálati igazolvány ideiglenes helyettesítése céljából „Ideiglenes szolgálati igazolvány”-t ad ki

a) annak a hivatásos, szerződéses vagy önkéntes tartalékos állományú katonának, akinek szolgálati igazolvánnyal történő ellátása az állományba vétel napján – a kiadás feltételeinek hiánya miatt – nem történik meg,

b) az önkéntes tartalékos katonák részére, a próbaidő időtartamára a szerződés aláírását követő 15 napon belül, a végleges szerződés megkötéséig, de legfeljebb 14 hónapig terjedő időtartamra,

c) a hivatásos és szerződéses katonának a próbaidő időtartamára, vagy

d) ha hivatásos, szerződéses állományú és önkéntes tartalékos katonának részére kiadott honvédségi igazolványokon feltüntetett adatokban, szolgálati jogviszonyban változás következett be, továbbá ha az igazolvány elveszett, megrongálódott, megsemmisült, vagy érvényességi ideje lejárt az új szolgálati igazolvánnyal történő ellátásig.

4. A honvédségi szolgálati és munkáltatói igazolványok

5. § (1) A honvédségi szolgálati és a munkáltatói igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe a hivatásos katonák esetében zöldesbarna, a szerződéses katonák esetében kék, az önkéntes műveleti és önkéntes védelmi tartalékos katonák esetében egymástól eltérő árnyalatú lila, a honvéd tisztjelöltek esetében sárgásbarna, a honvéd altiszt-jelöltek esetében zöld, a kormánytisztviselők esetében szürke, a közalkalmazottak esetében pedig sárga,

c) előlapja tartalmazza a honvédségi adatkezelésről, az egyes honvédelmi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos katonai igazgatási feladatokról szóló 2013. évi XCVII. törvény (a továbbiakban: Haktv.) 41. § (2) bekezdés a)–c) és f)–g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet a)–e) és h)–k) pontja szerinti adatok kivételével, és

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 41. § (2) bekezdés c) pontjának második fordulata szerinti érvényességi időt, a d)–e) és h) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet e) és h) pontja szerinti adatokat.

(2) A honvédségi szolgálati és munkáltatói igazolványok megfelelnek a hadifoglyokkal való bánásmódra vonatkozóan Genfben, 1949. augusztus 12-én kelt Egyezményben foglalt előírásoknak (a továbbiakban: III. Genfi Egyezmény).

(3) A honvédségi szolgálati és munkáltatói igazolványok jogosítanak a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, nem jogosítanak az MH objektumaiba történő belépésre, és nem helyettesítik a belépési engedélyeket.

5. Katonai nyugdíjas igazolvány

6. § (1) A katonai nyugdíjas igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe barna,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 42. § (2) bekezdés a)–b) és e)–g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet a)–e), valamint h)–k) pontja szerinti adatok kivételével, és

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 42. § (2) bekezdés b) pontjának második fordulata szerinti érvényességi időt, a c)–d) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet e) és h)–i) pontja szerinti adatokat.

(2) A katonai nyugdíjas igazolvány

a) az MH objektumaiba történő belépésre nem jogosít, a belépési engedélyeket nem helyettesíti,

b) jogosít a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, és

c) nem helyettesíti a nyugdíjfolyósító szerv által a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 79. § (1) bekezdése szerint kiadott igazolást.

6. Ideiglenes szolgálati igazolvány

7. § (1) Az ideiglenes szolgálati igazolvány

a) fekvő formátumú, 115x80 mm méretű, sarokgömbölyített, az előoldalán irideszcens nyomattal ellátott, öntapadós fóliával leragasztott, papíralapú okmány, mely a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) előlapja tartalmazza a Haktv. 43. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott adatokat a születési idő kivételével, valamint a 43. § (2) bekezdés b)–g) pontja szerinti adatokat, és

c) hátlapja tartalmazza a Haktv. 43. § (2) bekezdés h)–j) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet e) pontja szerinti adatokat.

(2) Az ideiglenes szolgálati igazolvány

a) jogosít a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, és

b) az MH objektumaiba történő belépésre nem jogosít, a belépési engedélyeket nem helyettesíti.

7. Hatósági és ellenőri igazolvány

8. § (1) A hatósági és ellenőri igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe piros,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 44. § (2) bekezdés a) pontja – a b) pontban meghatározott adatokat az aláírás kivételével –, valamint a c), az f)–g) és az i)–j) pontja szerinti adatokat, és

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 44. § (2) bekezdés d)–e) és h) pontja szerinti adatokat, továbbá a Haktv. 10. melléklet h) pontja szerinti adatot.

(2) Az igazolványt a hatósági, szakhatósági, ellenőri, felügyeleti tevékenységet gyakorló személy köteles megőrizni és eljárása során magánál tartani.

(3) Az igazolványt a kirendelő hatóság, az ügyfél, továbbá a hatósági, szakhatósági, felügyeleti vizsgálat tűrésére kötelezett vagy a hatósági, szakhatósági, felügyeleti vizsgálattal érintett személy kérésére fel kell mutatni.

8. Személyi igazolójegy

9. § (1) A személyi igazolójegy

a) 36 mmx26 mm méretű, átlója mentén kettéosztott, sarokgömbölyített, rozsdamentes acéllap,

b) előlapja tartalmazza a Haktv. 45. § (2) bekezdés a) pontja szerinti adatokat a birtokos nevének kivételével, valamint a b) és a c) pontban meghatározott adatokat, és

c) hátlapja tartalmazz a Haktv. 10. melléklet a) pontja szerinti adatokat.

(2) A személyi igazolójegyet a személyügyi szerv igényli.

9. Az azonosító okmányok kezelésével, valamint kiadásával kapcsolatos szabályok

10. § (1) Az azonosító okmányok előállítási költségei az MH-t terhelik.

(2) Első alkalommal, valamint a honvédségi igazolványokon feltüntetett adatok változása esetén, továbbá az érvényességi idő lejárta miatt szükségessé vált okmánycsere esetén a személyi állomány tagját és a nyugállományú katonát térítésmentesen kell a honvédségi igazolvánnyal ellátni.

(3) A honvédségi igazolványok a személyi állomány tagjának vagy a nyugállományú katonának felróható elvesztése, megrongálódása vagy megsemmisülése esetén a személyi állományt vagy a nyugállományú katonát az új okmány előállítási költségének és az eljárás költségeinek a megtérítésére kell kötelezni.

(4)3 A honvédségi igazolványok előállítási költségére vonatkozó adatokat az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (a továbbiakban: MH KIKNYP) Katonai Okmánykezelő Iroda (a továbbiakban: Okmánykezelő Iroda) által évente március 1-jéig a Honvédelmi Közlönyben közzétett tájékoztatója tartalmazza.

11. § (1) A honvédségi igazolványok a rajtuk feltüntetett időpontig vagy azok visszavonásáig érvényesek.

(2) A honvédségi igazolványt be kell vonni a szolgálati viszony megszűnésekor vagy megszüntetésekor, továbbá ha az elveszett vagy eltulajdonított igazolvány előkerült, és ha a honvédségi igazolvány (3) bekezdés szerinti cseréje válik szükségessé.

(3) A honvédségi igazolványt ki kell cserélni, ha az azon feltüntetett adatokban, szolgálati jogviszonyban változás következett be, továbbá ha megrongálódott, vagy érvényességi ideje lejárt.

(4) A hatósági és ellenőri igazolványt le kell adni, ha a hatósági, szakhatósági, ellenőri, felügyeleti jogkört gyakorló személy e tevékenységre jogosító engedélye lejárt, tevékenységét befejezte, vagy ha más beosztásba került áthelyezésre. Ezekben az estekben a hatósági és ellenőri igazolványt be kell vonni.

(5) A személyi állomány tagja vagy a nyugállományú katona köteles a honvédségi igazolvány megrongálódását, elvesztését, eltulajdonítását, megsemmisülését és az igazolványban feltüntetett adatokban bekövetkezett változás tényét legkésőbb 3 munkanapon belül bejelenteni az állományilletékes parancsnok, illetve a személyügyi szerv, nyugállományúak esetében a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv részére és ezzel egyidejűleg a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv az új igazolvány kiállítását kezdeményezni. A honvédségi igazolvány érvényességi idejének lejártát honvédségi szervezet, a nyugállományú katona esetén pedig a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szervezet kíséri figyelemmel a Haktv. 41. § (5) bekezdése, illetve a Haktv. 42. § (6) bekezdése szerinti nyilvántartás alapján.

(6) A honvédségi igazolványok eltulajdonítása, elvesztése, megsemmisülése esetén az Okmánykezelő Iroda gondoskodik az okmányok érvénytelenítéséről.

(7) A honvédségi igazolványokat le kell adni a kibocsátó szervezetnek, ha a személyi állomány tagja szolgálati vagy állományviszonya, illetőleg jogviszonya megváltozik, megszűnik, vagy megszüntetésre kerül.

(8) Az ideiglenes szolgálati igazolványt le kell adni a kibocsátó szervezetnek, ha a hivatásos, szerződéses vagy önkéntes tartalékos katona honvédségi szolgálati igazolvánnyal került ellátásra.

(9) A személyi állomány tagja vagy a nyugállományú katona halála esetén az érintett személy honvédségi igazolványának leadása érdekében a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv intézkedik.

(10) A személyi állomány tagja vagy a nyugállományú katona által leadott honvédségi igazolványokat a visszavételt követő 15 munkanapon belül vissza kell juttatni a kibocsátó szervezetnek.

(11) A személyi igazolójegyet a különleges jogrend megszűnését követően, valamint a Magyarország területén kívüli szolgálat teljesítése és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálat befejezését követően 30 napon belül le kell adni, és azt az érintett személy személyi anyaggyűjtőjében kell elhelyezni.

(12) A bevonásra került honvédségi igazolványokat a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően kell megsemmisíteni.

12. § Az Okmánykezelő Iroda

a) ellátja az azonosító okmányok beszerzésével és előállításával, nyilvántartásával, kiadásával, érvénytelenítésével, valamint a leadott, bevont okmányok megsemmisítésével kapcsolatos központi feladatokat,

b) gondoskodik az azonosító okmányokkal történő ellátás, valamint az azok cseréjének megszervezéséről és végrehajtásáról,

c) biztosítja a honvédelmi szervezetek igényei alapján az azonosító okmányokkal történő ellátás folyamatosságát,

d) a rendelkezésre álló adatok alapján ellenőrzi az igazolványon feltüntetésre kerülő adatok valódiságát és a megnevezett személyek jogosultságát,

e) ellátja az azonosító okmányok kiadásának, kezelésének szakmai felügyeletét,

f) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), a Haktv. és a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően vezeti az azonosító okmányok központi nyilvántartását.

13. § (1) Az azonosító okmányok helyi kezeléséért, nyilvántartásáért az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve, valamint a Magyarországon kívüli szolgálatteljesítésre tervezett személyek esetében a külföldi szolgálat teljesítését koordináló szerv vagy személy (a továbbiakban együtt: személyügyi szerv) a felelős.

(2) A személyügyi szerv

a) gondoskodik az azonosító okmányok elkészítéséhez szükséges adatok felvételéről és az Okmánykezelő Irodához történő megküldéséről,

b) az adatok hitelességét igazoló közokiratok, okiratok alapján igényli az azonosító okmányokat az Okmánykezelő Irodától,

c) a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően tárolja, nyilvántartja, kiállítja az ideiglenes szolgálati igazolványokat, és az okmányok sorozatszáma szerint megküldi a birtokosok adatait az Okmánykezelő Iroda részére,

d) aláírás ellenében átadja az igénylő névjegyzék irattári példányán az arra jogosult személyeknek az azonosító okmányokat, és azokról a Haktv. 41. § (5) és a 42–43. § (4) bekezdése szerint nyilvántartást vezet a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően úgy, hogy az okmányok az érintett részére történő átadása visszamenőleg igazolható legyen,

e) az azonosító okmány kiadásakor tájékoztatja a birtokost a megőrzéssel és a kezeléssel kapcsolatos szabályokról, valamint a bejelentési, visszaszolgáltatási és térítési kötelezettségről,

f) bevonja az érvénytelen, megrongálódott azonosító okmányokat, továbbá az elhalálozott személy honvédségi igazolványát – beleértve az ideiglenes szolgálati igazolványokat is –, valamint azon személyek honvédségi igazolványát, akiknek méltatlanság okán megszűnt a használatra való jogosultságuk, és megsemmisítésre megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére,

g) a honvédségi igazolványok elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról vagy megsemmisüléséről, valamint az elveszett okmányok megtalálásáról jegyzőkönyvet készít, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére,

h) a személyi igazolójegyet a különleges jogrend időszakában, valamint a Magyarország területén kívüli szolgálat teljesítése és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálat befejezését követően elhelyezi az érintett személy személyi anyaggyűjtőjében, vagy intézkedik annak az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerv részére történő megküldésére, és

i) az adatok hitelességét igazoló okmány alapján az Okmánykezelő Irodától igényli az 1949. augusztus 12-én kötött Genfi Egyezmények hatálya alá tartozó okmányokat.

(3) Ha a személyi állomány tagját a beosztásából, állásából felfüggesztették, az azonosító okmányait be kell vonni. A bevont okmányt a személyügyi szerv a felfüggesztés idejére elhelyezi az érintett személyügyi anyaggyűjtőjében. Ha az eljárás nem jár a jogviszony megszüntetésével, a felfüggesztés megszüntetéséről való tudomásszerzést követő első munkanapon a személyügyi szerv gondoskodik a visszavont okmányok érintett részére történő visszaadásáról, illetve ha a visszavonás ideje alatt bekövetkezett ok miatt a honvédségi igazolvány cseréje válik szükségessé, gondoskodik annak cseréjéről.

(4) A lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv

a) az adatok hitelességét igazoló okmány alapján az Okmánykezelő Irodától igényli a katonai nyugdíjas igazolványok kiállítását, cseréjét, valamint pótlását,

b) az arra jogosult személyeknek aláírás ellenében átadja a katonai nyugdíjas igazolványokat, és azokról a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak, valamint a Haktv. 42. § (6) bekezdésének megfelelően nyilvántartást vezet úgy, hogy az okmányok az érintett részére történő átadása visszamenőleg igazolható legyen,

c) az igazolvány kiadásakor tájékoztatja a katonai nyugdíjas igazolvány birtokosát az igazolvány megőrzésével és kezelésével kapcsolatos előírásokról, illetve a bejelentési, visszaszolgáltatási és térítési kötelezettségről,

d) a katonai nyugdíjas igazolványok elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról és megsemmisüléséről, valamint az elveszett igazolványok előtalálásáról jegyzőkönyvet készít, és megküldi a Okmánykezelő Iroda részére, és

e) bevonja az érvénytelen vagy megrongálódott katonai nyugdíjas igazolványokat, az elhalálozott személy katonai nyugdíjas igazolványát, valamint azon személyek katonai nyugdíjas igazolványát, akiknek méltatlanság okán megszűnt a használatra való jogosultságuk, és megsemmisítésre megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére.

14. § (1) A személyi állomány tagja és a nyugállományú katona a részére kiadott honvédségi igazolványt köteles megőrizni és jogszerűen használni.

(2) A személyi állomány tagja a szolgálatteljesítés során a szolgálati és állományviszonyának, illetve jogviszonyának igazolása céljából az igazolványát a személyazonosító igazolványával együtt köteles magánál tartani és felszólításra az arra jogosult személy részére felmutatni.

(3) A nyugállományú katona jogállásához kapcsolódó jogosultságok igénybevétele, valamint egyenruha-viselés esetén a katonai nyugdíjas igazolványát a személyazonosító igazolványával együtt köteles magánál tartani és felszólításra az arra jogosult személy részére felmutatni.

(4) Az azonosító okmány másra át nem ruházható, letétbe nem helyezhető, biztosítékul nem adható és nem fogadható el.

(5) A személyi állomány tagja a részére kiadott honvédségi igazolványán feltüntetett érvényességi idő lejártáról köteles tájékoztatni az állományilletékes személyügyi szervet.

10. Honvédségi igazolványok igénylésére és kiadására vonatkozó részletes eljárási szabályok

15. § (1) A hivatásos, szerződéses, önkéntes műveleti és védelmi tartalékos katonák, honvéd tisztjelöltek és altiszt-jelöltek, a kormánytisztviselők és közalkalmazottak igazolványát az 1. melléklet, a nyugállományú katonák igazolványát a 2. melléklet, a hatósági és ellenőri tevékenységet végzők igazolványát a 3. melléklet szerint a 4. melléklet szerinti Igazolvány Igénylő Lap alkalmazásával kell igényelni az Okmánykezelő Irodától.

(2) Az okmányigényléshez szükséges Igazolvány Igénylő Lapokat az Okmánykezelő Irodától kell igényelni, az okmányigényléshez kizárólag az Okmánykezelő Iroda által megküldött Igazolvány Igénylő Lapokat lehet felhasználni.

(3)4 A honvédségi igazolványok – az MH KIKNYP parancsnoka által minden év március 1-jéig közzétett, az Okmánykezelő Iroda igazgatási szünetére vonatkozó közleményében foglalt időszak kivételével – az igénylés beérkezésétől számított 30 munkanapon belül kerülnek kiállításra.

(4)5 A (3) bekezdésben foglalt ügyintézési határidő indokolt esetben, az MH KIKNYP parancsnoka által, az irányadó határidő lejárta előtt egy alkalommal legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható. Az igénylő katonai szervezeteket az ügyintézési határidő meghosszabbításáról írásban értesíteni kell.

(5) A személyügyi szerv és a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv a honvédségi igazolványok előállításához szükséges idő, valamint az igazgatási szünet figyelembevételével tervezi és igényeli azok cseréjét.

(6) Az Okmánykezelő Iroda a honvédségi igazolványokon feltüntetett érvényességi idő lejártát 90 nappal megelőzően kezdeményezett igényléseket teljesíti, kivéve a Magyarország területén kívüli szolgálatteljesítésre tervezett személyek részére történő igénylést. A Magyarország területén kívüli szolgálatteljesítésre tervezett személyek részére már a tervezés időszakában meg kell igényelni a kiutazás teljes időtartalmára érvényes azonosító okmányokat.

16. § (1) A személyügyi szerv és a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv

a) az első okmányigénylés alkalmával az 5. mellékletben meghatározott Kitöltési Útmutató alapján kitölti az Igazolvány Igénylő Lapot,

b) névváltozás esetén új Igazolvány Igénylő Lapot terjeszt fel az ellátásra kerülő személy aláírásmintájának változása miatt,

c) a kártyaalapú igazolványok igényléséhez, valamint az igazolvány első ellátást követő valamennyi újabb igénylés esetében, az 5., 6. § és 8. §-ban felsorolt okmányok tekintetében – külön-külön a hivatásos, a szerződéses, a katonai nyugdíjas, a honvéd tisztjelölt és altiszt-jelölt állomány, az önkéntes műveleti tartalékos és az önkéntes védelmi tartalékos állomány, továbbá a hatósági és ellenőri igazolványok esetében külön-külön okmánytípusonként – a jelen utasítás mellékleteiben meghatározottak szerint névjegyzéket készít és terjeszt fel,

d) az igénylő névjegyzéket minden esetben két példányban készíti el, és annak egy példányát, a fényképet, továbbá szükség esetén az Igazolvány Igénylő Lapot egyidejűleg kísérőirat csatolásával felterjeszti az Okmánykezelő Irodához,

e) minden egyes okmányigénylés alkalmával új fényképet küld az Okmánykezelő Iroda részére, és

f) az „Azonnal!”, „Sürgős” és „Rövidített határidővel” kezelési jelzéssel ellátott ügyiratot megindokolja az igénylő névjegyzéken, hogy annak a jelen utasításban meghatározott ügyintézési határidőtől való eltérése miért indokolt, ennek hiányában az Okmánykezelő Iroda figyelmen kívül hagyja a kezelési utasítást.

(2) Az önkéntes tartalékos állomány esetében az igazolvány igénylő névjegyzékén, valamint az Igazolvány Igénylő Lapon kizárólag az érintett önkéntes tartalékos jogviszonyához tartozó rendfokozatot kell feltüntetni, és az önkéntes tartalékos jogviszonyra utaló jelzést kell alkalmazni, amely az önkéntes műveleti tartalékosok esetében: ömt., az önkéntes védelmi tartalékosok esetében: övt.

(3) Amennyiben az igazolványigénylés alanyának családi és utóneve szóközökkel együtt meghaladja a harminc karaktert, az igazolványigénylő névjegyzéken, valamint az Igazolvány Igénylő Lapon is aláhúzással kell megjelölni az igazolványon rögzíteni kívánt nevet.

(4) Az igazolványok kiállításához szükséges fényképeket a 34. §-ban meghatározottak szerint kell elkészíteni.

(5) Az érvénytelen vagy megrongálódott igazolványokat, valamint az elhalálozott személy igazolványát a személyügyi szerv és az lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv bevonja, és a bevont igazolványokat okmánytípusonként külön-külön jegyzéken a bevonás okának pontos megjelölésével, a 6. melléklet szerinti mintának megfelelően, a bevonást követő 15 napon belül, sorozatszám szerint megsemmisítésre megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

17. § (1) Érvénytelen az azonosító okmány, ha

a) a jogviszony és az állományviszony megszűnt vagy megváltozott,

b) megrongálódott, azt meghamisították, illetve az azon lévő adat megváltozott,

c) az Okmánykezelő Iroda visszavonta,

d) az érvényességi ideje lejárt,

e) a használatára jogosult meghalt,

f) elvesztését, megsemmisülését vagy eltulajdonítását bejelentették, valamint ha azt a hatóság bevonta, vagy büntetőeljárásban tárgyi bizonyítási eszközként lefoglalta, vagy

g) megszűnt a használatra való jogosultság.

(2) Érvénytelen az ideiglenes szolgálati igazolvány az (1) bekezdésben meghatározott eseteken túl, ha a jogosult állandó honvédségi szolgálati igazolvánnyal került ellátásra.

(3) Az azonosító okmányokat a személyügyi szerv, valamint az illetékes katonai igazgatási szerv bevonja:

a) az érintett utolsó jogviszonyban vagy munkában töltött napján,

b) okmánycsere esetén az új azonosító okmány egyidejű kiadásával vagy

c) az azonosító okmány érvénytelenségét eredményező, az (1) bekezdés a), d), e), g) pontjában meghatározott esetekben.

(4) A bevonásra került azonosító okmányokat a személyügyi szervnek vagy a katonai igazgatási szervnek a bevonást követő 15 napon belül meg kell küldenie az Okmánykezelő Iroda részére.

(5) Az azonosító okmányok bevonása és határidőben történő megküldése a személyügyi szerv és a katonai igazgatási szerv vezetőjének felelőssége.

18. § Az azonosító okmányok kiállítását kizárólag írásos parancs, határozat vagy más közokirat alapján lehet igényelni. Az adatok és adatváltozások bejegyzésének hitelességéért a személyügyi szerv és a katonai igazgatási szerv vezetője a felelős.

19. § (1) Amennyiben az Okmánykezelő Irodához beérkező azonosító okmányokra vonatkozó igénylés nem felel meg az utasításában foglalt feltételeknek, az Okmánykezelő Iroda a kiállítást akadályozó körülmény, továbbá hiány egyidejű megjelölésével határidő tűzésével hiánypótlásra szólítja fel az igénylő szerv vezetőjét.

(2) A hiánypótlási kötelezettség teljesítését követően az igénylést az Okmánykezelő Iroda teljesíti.

(3) A hiánypótlásban felsorolt személyek okmányellátása érdekében a Magyar Honvédség Egységes Iratkezelési Szabályzata Ált/40 (a továbbiakban: Ált/40) 90. pontja alapján, a személyügyi szerv vagy a katonai igazgatási szerv a hiányzó dokumentumokat oly módon küldi meg, hogy az a hiánypótlásra felszólítás aláírásától számított 30. napig érkezzen be az Okmánykezelő Irodához. Ez a határidő egy alkalommal – indokolt esetben és kizárólag a személyügyi szerv, katonai igazgatási szerv írásbeli kérelme alapján – 15 nappal meghosszabbítható.

(4)6 Amennyiben a hiánypótlásra nyitva álló határidő eredménytelenül telik el, az MH KIKNYP parancsnoka az igénylő szervezet vezetőjét írásban tájékoztatja annak elmaradásáról, továbbá a hiányos okmányigénylés tárgytalanná nyilvánításáról. A parancsnoki tájékoztató levél megküldésével egyidejűleg az Okmánykezelő Iroda törli az érintettek okmányigénylését.

20. § A 3. § (1) bekezdésében meghatározott igazolványokat az alábbi esetekben kell igényelni:

a) első ellátás,

b) rendfokozat változása,

c) állományviszony változása,

d) katonai nyugdíjas igazolványra jogosulttá válás,

e) igazolvány elvesztése, eltulajdonítása, megrongálódása, megsemmisülése,

f) névváltozás,

g) igazolvány érvényességi idejének lejárta,

h) honvéd tisztjelöltek tisztté és a honvéd altiszt-jelöltek altisztté avatása, vagy

i) ha az igazolvány gyártáshibás.

11. Katonai nyugdíjas igazolvánnyal történő ellátás és igénylés eljárási szabályai

21. § (1) A katonai nyugdíjas igazolvány igénylését

a) a katonai nyugdíjas igazolványra jogosulttá válást megelőzően az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve a kiadás esedékességét megelőzően, az igazolványok előállításához szükséges idő, valamint az igazgatási szünet figyelembevételével tervezi és igényeli azok cseréjét, és

b) a katonai nyugdíjas igazolványra jogosulttá válást követően a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv hajtja végre.

(2) Katonai nyugdíjas igazolvány igénylése során a 16. § szerint kell eljárni.

(3) A katonai nyugdíjas igazolványt a 2. melléklet szerint kell igényelni.

(4) A katonai nyugdíjas igazolványra vonatkozó igénylésen minden esetben fel kell tüntetni az érintett személy egyenruha-viselésre való jogosultságát.

(5) A felmentési idő utolsó napján vagy a munkában töltött utolsó napon az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve a katonai nyugdíjas igazolvány kiadásával egyidejűleg a honvédségi igazolványokat bevonja, és azokat 15 napon belül az Okmánykezelő Irodának megküldi.

22. § (1) Ha a katonai nyugdíjas igazolványra jogosult írásképtelen, cselekvőképtelen, vagy a jelen utasítás hatálya alá tartozó ügykörben cselekvőképességében korlátozott (a továbbiakban: cselekvőképességében korlátozott), nevében törvényes képviselője jár el. Az igényléshez kötelezően kitöltendő Igazolvány Igénylő Lapot a törvényes képviselő írja alá, és csatolja a feljogosító okmány hitelesített másolatát. Az Igazolvány Igénylő Lap aláírásával a törvényes képviselő egyidejűleg nyilatkozik az azon feltüntetett adatok valódiságáról.

(2) Cselekvőképtelen, illetve cselekvőképességében korlátozott személy esetén a katonai nyugdíjas igazolvány használatával, birtokban tartásával kapcsolatos kötelezettségek a törvényes képviselőt terhelik.

(3) Az írásképtelen nyugállományú katona katonai nyugdíjas igazolványának aláírás rovata bejegyzést nem tartalmaz.

(4) A cselekvőképességet nem érintő támogatott döntéshozatal hatálya alá tartozó személy esetében a támogatót az eljárásba be kell vonni.

12. Okmánykezelésre, nyilvántartásra vonatkozó előírások

23. § A személyügyi szerv az elveszett, eltulajdonított, megrongálódott és megsemmisült igazolványokról, illetve az elveszett igazolványok előtalálásáról, az okmány érvénytelenítéséhez szükséges, 7. melléklet szerinti jegyzőkönyvet veszi fel. A személyügyi szerv a jegyzőkönyv egy példányát, valamint amennyiben feljelentés történt – a rendőrségi jegyzőkönyv másolatát – az Okmánykezelő Iroda részére megküldi.

24. § Az Okmánykezelő Iroda

a) a biztonsági okmányokra vonatkozó előírások betartásával gondoskodik a visszaküldött honvédségi igazolványok megsemmisítéséről, és

b) gondoskodik az okmányok hatálytalanításáról, a megküldött jegyzőkönyvek alapján az elveszett, eltulajdonított, megsemmisült igazolványokról szóló közleménynek a Honvédelmi Közlönyben történő közzétételéről.

13. Ideiglenes szolgálati igazolvány igénylésére és kiadására vonatkozó részletes eljárási szabályok

25. § (1) Az ideiglenes szolgálati igazolványt az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve negyedévente, a következő negyedéves szükségletnek megfelelően, az igényelt darabszám megjelölésével igényli az Okmánykezelő Irodától.

(2) Az ideiglenes szolgálati igazolványt az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve saját hatáskörében adja ki és vonja vissza. Az ideiglenes szolgálati igazolványt az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve tölti ki, és adja át aláírás ellenében az arra jogosult személy részére.

(3) Az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve a megküldött ideiglenes szolgálati igazolványokat a 8. mellékletben meghatározott okmánynyilvántartás-minta szerint, sorozatszám alapján, folyamatos sorszámozással tárolja, tartja nyilván és állítja ki a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak, valamint a Haktv. 41. § (5) bekezdésében meghatározottaknak megfelelően úgy, hogy az okmányok az érintett részére történő átadása visszamenőleg igazolható legyen.

(4) A fel nem használt ideiglenes szolgálati igazolványokat és a hozzájuk tartozó takarófóliákat zárt helyen, vas iratszekrényben kell tárolni.

(5) Szervezeti változás, illetve szerv vagy szervezet megszűnése esetén a katonai szervezet a fel nem használt ideiglenes szolgálati igazolványokat kísérőjegyzék kíséretében köteles visszaküldeni az Okmánykezelő Iroda részére.

26. § (1) Az ideiglenes szolgálati igazolványt kizárólag közokiratok, okiratok alapján kék golyóstollal, nyomtatott betűkkel kell kitölteni, kivéve az Okmánykezelő Iroda által, saját hatáskörben kiállított ideiglenes szolgálati igazolványt.

(2) Az ideiglenes szolgálati igazolvány első oldalán lévő rovatokat az alábbiak szerint kell kitölteni:

a) az igazolvány első oldalát egy 3 hónapnál nem régebbi, fedetlen fővel, köznapi vagy hadi- (gyakorló) öltözetben készült fényképpel kell ellátni,

b) a próbaidő okán ellátásra kerülő személyek esetén 3 hónapnál nem régebbi, fedetlen fővel, civil ruházatban készült fénykép használható,

c) a „név/rendfokozat” rovatot értelemszerűen kell kitölteni,

d) a hivatásos katona/szerződéses katona/önkéntes tartalékos katona feliratok közül a birtokos állományviszonyának megfelelő feliratot kell aláhúzni,

e) az „érvényes” rovatba a teljes év, hónap, nap feltüntetésével az igazolvány érvényességének kezdő és befejező dátumát kell bejegyezni, és

f) az ideiglenes szolgálati igazolvány első oldalának kitöltését követően az okmányhoz mellékelt biztonsági öntapadó fóliával csak az igazolvány első oldalát kell leragasztani.

(3) Valamennyi okmányhoz egy darab biztonsági fedőfólia tartozik, a fólia más célra nem használható fel.

(4) Az ideiglenes szolgálati igazolvány hátsó oldalán lévő rovatokat az alábbiak szerint kell kitölteni:

a) a „születési év, hó, nap” rovatban a születési évet és napot számmal, a születési hónapot betűvel kell jelölni,

b) a „kiállító szervezet megnevezése” rovatban fel kell tüntetni az okmányt kiállító honvédségi szervezet megnevezését; a rovat kitöltésénél a honvédségi szervezet Alapító Okiratban meghatározott hivatalos rövidítése alkalmazható,

c) a „kiállítás időpontja” rovatban fel kell tüntetni az okmány kiállításának időpontját, amely meg kell hogy egyezzen az érvényességi idő kezdetével; a kiállítás évét és napját számmal, a kiállítás hónapját betűvel kell jelölni, és

d) az okmány kitöltését követően az igazolványt a „P. H.” rovatnál a személyügyi szerv által használt, kisméretű körbélyegző lenyomatával kell ellátni.

27. § (1) Az ideiglenes szolgálati igazolványt az Okmánykezelő Iroda által a katonai szervezet részére biztosított okmánykontingensből az állományilletékes személyügyi szerv saját hatáskörben adja ki és vonja vissza.

(2) Az előző hónapban kiadásra került ideiglenes szolgálati igazolványok adatait a 9. mellékletben foglaltaknak megfelelően minden hónap 10. napjáig, külön állománycsoportonkénti bontásban – hivatásos, szerződéses, önkéntes műveleti tartalékos és önkéntes védelmi tartalékos – kell megküldeni az Okmánykezelő Iroda részére.

(3) Az ideiglenes szolgálati igazolványt az állományilletékes honvédségi szervezet személyügyi szerve a 13. § (2) bekezdés f) pontjában foglaltaknak megfelelően az érvényességi idő elteltével bevonja, majd megsemmisítés céljából, a 6. mellékletnek megfelelő névjegyzék kíséretében – a bevonás okának pontos megjelölésével – minden hónap 10. napjáig megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(4) A kiállítás során rontott ideiglenes szolgálati igazolványokat a helyben felfektetett okmánynyilvántartásba be kell jegyezni. Az igazolványbevonás időpontja, oka rovatba a rontott bejegyzést kell tenni.

(5) A rontott ideiglenes szolgálati igazolványra vonatkozó adatokat a (3) bekezdésben meghatározottak szerint meg kell küldeni az Okmánykezelő Irodának.

(6) Az ideiglenes szolgálati igazolvány helyben vezetett nyilvántartásba a bevonás oka rovatba az alábbi bejegyzések tehetők:

a) lejárt,

b) rontott,

c) elveszett, ellopták,

d) szolgálati viszony megszűnt,

e) névváltozás vagy

f) végleges igazolvány kiadása.

(7) Az elveszett, eltulajdonított és megsemmisült ideiglenes szolgálati igazolványokról, illetve az elveszett ideiglenes szolgálati igazolványok megtalálásáról az okmány hatálytalanításához szükséges személyügyi szerv – a 7. melléklet szerinti – jegyzőkönyvet vesz fel. A személyügyi szerv a jegyzőkönyv egy példányát, valamint amennyiben feljelentés történt – a rendőrségi jegyzőkönyv másolatát – megküldi az Okmánykezelő Irodának.

(8) Az elvesztett, ellopott ideiglenes szolgálati igazolvány pótlásáról – szükség esetén – az állományilletékes honvédségi szervezet személyügyi szerve gondoskodik.

28. § (1) Az ideiglenes szolgálati igazolvány érvényességi ideje – a (2) és (3) bekezdésben meghatározott kivételekkel – legfeljebb 6 hónap.

(2) Az önkéntes tartalékos katonák esetében az ideiglenes szolgálati igazolvány érvényességi ideje a végleges szerződés megkötéséig, de legfeljebb 14 hónapig állapítható meg.

(3) A közkatonák ideiglenes szolgálati igazolványának érvényességi ideje legfeljebb 1 év.

(4) Az a közkatona, aki a Magyarország területén kívüli szolgálatteljesítésre tervezett, ideiglenes szolgálati igazolvánnyal nem látható el, részére az állományviszonyának megfelelő honvédségi szolgálati igazolványt kell kiadni.

(5) Az ideiglenes szolgálati igazolvány első oldalán lévő név/rendfokozat rovatba az érintett nevét követően

a) szerződéses pályakezdő esetén a pályakezdő tiszt vagy pályakezdő altiszt vagy

b) közkatona esetén a közkatona

szöveget kell bejegyezni.

14. A Magyarország területén kívüli szolgálatot teljesítő személyek személyi igazolójeggyel
és személyazonossági igazolvánnyal történő ellátása

29. § (1) A Magyarország területén kívüli és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálat során az Okmánykezelő Iroda által kiadott – a III. Genfi Egyezmény előírásainak megfelelő – szolgálati és munkáltatói igazolványokat kell használni.

(2) Az Okmánykezelő Iroda a speciális státusz megkülönböztetésére szolgáló, I. Genfi Egyezmény szerinti „személyazonossági igazolvány”-t (a továbbiakban: személyazonossági igazolvány) kizárólag az egészségügyi és egyházi személyek részére állít ki a 10. melléklet szerint megküldésre kerülő igényléseknek megfelelően.

(3) A személyazonossági igazolvány adattartalmát és stilizált rajzát a 11. melléklet tartalmazza.

(4) A Magyarország területén kívüli és nemzetközi szerződés alapján teljesített szolgálatra kiutazó állomány részére a (2) bekezdésében foglalt személyek kivételével csak személyi igazolójegyet kell igényelni és kiállítani.

(5) A külföldi szolgálatteljesítés időszakára kiállításra kerülő okmányokkal történő ellátás érdekében az okmány adattartalmát képező, a vércsoportra és az RH-faktorra vonatkozó adatokat a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ elektronikus formában, közvetlenül csak a Katonai Okmánykezelő Iroda részére bocsátja rendelkezésre.

30. § (1) A Magyarország területén kívüli szolgálatteljesítésre kijelölt személyi állomány személyi igazolójegyeinek és személyazonossági igazolványainak igényléséért, valamint a megigényelt személyi igazolójegyek és személyazonossági igazolványok szolgálatteljesítés befejezését követő elszámolásért, elszámoltatásáért a kijelölt személyügyi szerv a Magyarország területén kívüli szolgálatra tervezett személyekre vonatkozó, az adatok hitelességét igazoló okiratok, közokiratok alapján elkészített, a 10. melléklet szerinti névjegyzéket – már a tervezés, felkészítés időszakában –, legkésőbb a 15. § (3) bekezdésében meghatározott ügyintézési határidő betartásával megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(2) Az Okmánykezelő Iroda részére elektronikus, valamint papír alapon megküldött ügyirat és névjegyzék egyben személyi igazolójegy, az egészségügyi és egyházi személyek esetében személyazonossági igazolvány igénylésnek is minősül.

(3) Az önkéntes tartalékos katonák igénylését külön névjegyzéken – állományviszony megjelölésével – kell megküldeni az Okmánykezelő Iroda részére.

(4) A névjegyzékhez kapcsolódó ügyirat tartalmazza a tervezett parancsnok, valamint a személyügyi kérdésekért felelős személy nevét, elérhetőségét, a kiutazás, valamint a visszaérkezés várható időpontját.

(5) A kijelölt személyügyi szerv az igénylő névjegyzéket elektronikus úton az MH Intraneten, valamint nyomtatott formában, az Ált/40 előírásainak megfelelően megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(6) Az elektronikus névjegyzék összeállításához szükséges etalon file mintáját az Okmánykezelő Iroda a kontingens összeállításában érintett szervezetek részére elektronikusan rendelkezésre bocsátja.

(7) A kiutazásra tervezett állományban bekövetkező személyi változásokról az Okmánykezelő Irodát folyamatosan írásban tájékoztatni kell a változások pontos megjelölésével.

(8) A megküldött adatok alapján, a kiutazásra tervezett állomány előzetes okmányrevízióját követően a szükséges szolgálati és munkáltatói igazolvány igénylésekről az Okmánykezelő Iroda írásban tájékoztatja az igénylő személyügyi szervet. Ezt követően a szolgálati vagy munkáltatói igazolvánnyal történő ellátás a jelen utasításban meghatározottak szerint történik.

(9) A külszolgálat ideje alatt a honvédségi igazolványokon feltüntetett adatokban bekövetkező adatváltozás, továbbá megrongálódás, elvesztés vagy megsemmisülés esetén új honvédségi szolgálati vagy munkáltatói igazolványt kell igényelni az Okmánykezelő Irodától. Az egészségügyi és egyházi személyek adatváltozása esetén a szolgálati és munkáltatói igazolvány igénylésével egyidejűleg részükre a személyazonossági igazolványt is meg kell igényelni.

31. § (1) Az egészségügyi és egyházi személyek személyazonossági igazolvánnyal történő ellátásnak feltétele, hogy az adott személy a külföldi szolgálatteljesítés teljes időtartama alatt rendelkezzen a viselt rendfokozatának megfelelő, érvényes honvédségi munkáltatói vagy szolgálati igazolvánnyal.

(2) Az egészségügyi és egyházi személyek részére kiadásra kerülő személyazonossági igazolvány két példányban készül, az egyik példányt a kiutazó állomány személyügyi koordinálásáért felelős vezetője a helyszínen kezelt személyi okmányok között tárolja, a másik példányt, illetve a személyi igazolójegyet aláírás ellenében kell kiadni az állomány részére.

(3) Az egészségügyi és egyházi személyek részére kiadott személyazonossági igazolvány elvesztése esetén az érintett jogosult a kiutazó állomány személyügyi koordinálásáért felelős vezetője által tárolt másodpéldány használatára is.

(4) A személyi igazolójegy és a személyazonossági igazolvány másra át nem ruházható.

(5) A szolgálatteljesítés befejezését követően a személyi igazolójegyeket az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve részére át kell adni, és azt a személyi anyaggyűjtőben kell tárolni.

(6) A külszolgálat befejezését követően a személyazonossági igazolvány mindkét példányát a személyügyi szerv az Okmánykezelő Iroda részére visszaküldi.

32. § (1) Az állományilletékes katonai szervezet személyügyi szerve

a) a Haktv. 45. § (4) bekezdésében meghatározottaknak megfelelően nyilvántartást vezet az állományába tartozó személyek részére kiadott személyi igazolójegyekről, és

b) bevonja az érvénytelen, megrongálódott személyi igazolójegyeket, és megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére.

(2) A személyi igazolójegyek kezelésére, valamint kiadására vonatkozóan a 14. § (2) bekezdését kell megfelelően alkalmazni.

15.7

33. §

16. A fényképre és az aláírásmintára vonatkozó szabályok

34. § (1) Az Igazolvány Igénylő Laphoz csatolni kell az igénylő névjegyzéket, valamint egy darab digitális vagy egy darab fizikális fényképet, amely megfelel az igazolványkép feltételeinek és minőségének. A fénykép nem lehet 3 hónapnál régebbi, továbbá a katonát az igénylésnek megfelelő rendfokozattal, fedetlen fővel, köznapi vagy gyakorló öltözetben ábrázolja. E követelményeknek meg nem felelő fénykép csatolása esetén a katonát fel kell szólítani új fénykép csatolására, a felszólításban tájékoztatni kell a követelményekről. A fénykép előállításának költségei a katonát terhelik.

(2) Az arckép katonák esetén a mellzseb felső vonaláig, fehér vagy világos háttér előtt ábrázolja a személyt. Az arckép civil állomány esetében mellvonalig fehér vagy világos háttér előtt ábrázolja a személyt.

(3) A digitális felvételnek minimum 1600x1200 pixel méretű, 72 dpi felbontású „jpg” kiterjesztésű file-t kell – állománycsoportonként lehetőség szerint külön adathordozón vagy egy adathordozón, de kizárólag állománycsoportonként elkülönített mappában megjelölve az igénylő névjegyzék számával – megküldeni. A digitális képet tartalmazó file elnevezésének minden esetben az ábrázolt személy személyazonosító jelének kell lennie.

(4)8 A fényképek elektronikus úton – MH Intraneten – történő megküldésére csak az MH KIKNYP parancsnokának írásbeli engedélyével és feltételeinek betartásával kerülhet sor, melynek jelen utasításban foglalt indokoltságát az érintett honvédségi szervezetnek írásban meg kell jelölnie.

(5) A papírképre vonatkozó feltételek:

a) a fénykép méretének 3,5x4,5 cm-esnek és fényesnek, nem raszteresnek kell lennie úgy, hogy a fej a középpontban legyen,

b) a fényképnek fekete-fehér, illetve a színes képek esetében is kontrasztos, világos háttér előtt kell készülnie, és

c) a fénykép hátoldalán fel kell tüntetni az érintett személy személyazonosító jelét.

(6) A fényképekkel szemben támasztott további követelmények:

a) keret nélküli, szembenéző felvételű fénykép szükséges, a szembenéző felvétel azt jelenti, hogy az illető egyenesen a kamerába néz, és nem tekint semmilyen más irányba, és

b) azok a fényképek, amelyeken napszemüveg vagy egyéb, az arcot eltakaró viselet van, nem elfogadhatóak, hacsak nem orvosi előírásra viselik.

(7) Az Igazolvány Igénylő Lap hátoldalán található keret a tulajdonos aláírása részére mezőt, az igazolvány leendő birtokosának a személyügyi szerv jelenlétében személyesen kell aláírnia. Az aláírás egyik irányban sem léphet ki a megrajzolt keretből, és nem is érintheti azt. Az aláírást nem tartalmazó vagy hibásan aláírt igénylő lap esetén az igazolvány kiállítása nem lehetséges.

(8) Az Igazolvány Igénylő Lap aláírásával az érintett hozzájárul, hogy az MH által a részére kiadott igazolványokon a fényképe, illetve az aláírásmintája felhasználásra kerüljön.

(9) Névváltozásnál minden esetben új Igazolvány Igénylő Lapot kell kitölteni.

(10) A fizikális, illetve a digitális feldolgozásra alkalmatlan fényképéket és Igazolvány Igénylő Lapokat az Okmánykezelő Iroda hiánypótlásra felszólítással visszaküldi az igénylő szervezetnek.

(11) Az Okmánykezelő Iroda adatbázisában, okmányokon történő rögzítése céljából tárolt fényképek további felhasználása:

a) a Haktv. 46. §-ában, továbbá – ha törvény eltérően nem rendelkezik – az Infotv.-ben meghatározottaknak megfelelően,

b) az érintett személyes írásbeli kérésére, illetve írásbeli hozzájárulásával vagy

c) elhunytak esetében kegyeleti eljárásban való felhasználás céljából, a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerven keresztül, az elhunyt hozzátartozója írásbeli kérelmére, illetve hozzájárulásával

történhet.

17. Okmánykezelő Iroda felügyeleti tevékenysége

35. § Az Okmánykezelő Iroda

a) az adatok valódiságának és a megnevezett személyek jogosultságának megállapítása céljából felszólíthatja az állományilletékes katonai szervezetet, illetve a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szervet okirat vagy más irat bemutatására,

b) dönt az azonosító okmányok kiadásáról, kiadásának megtagadásáról, valamint az okmányok visszavonásáról, és

c) ellátja az azonosító okmányok kiadásával és nyilvántartásával kapcsolatos tevékenységet, szakmai felügyeletet.

18. Adatkezelésre és adatszolgáltatásra vonatkozó szabályok

36. § (1) A személyügyi szerv, valamint a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatás szerv az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt tájékoztatja, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.

(2) Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

(3) Kötelező adatkezelés esetén a tájékoztatás megtörténhet a (2) bekezdés szerinti információkat tartalmazó jogszabályi rendelkezésekre való utalás nyilvánosságra hozatalával is.

19. Átmeneti rendelkezések

37. § (1) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott azonosító okmányok, személyazonossági igazolványok, valamint az önkéntes tartalékos állomány részére kiállított igazolások az érvényességi idejük végéig, bevonásig vagy jelen utasítás szerinti azonosító okmányokra, valamint személyazonossági igazolványokra történő kicseréléséig érvényesek és használhatók.

(2) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott „MH-K” jelzésű honvédségi nyugdíjas igazolványok bevonásig vagy az utasítás szerinti katonai nyugdíjas igazolványokra történő kicseréléséig érvényesek és használhatóak.

(3) A korábbi adattartalommal kibocsátott – hivatásos, szerződéses, katonai nyugdíjas, ideiglenes szolgálati és közalkalmazotti munkáltatói – igazolványok a Haktv.-ben meghatározott igazolvánnyal történő lecserélésig tovább használhatók.

(4) Az Okmánykezelő Iroda 2015. évi igazgatási szünetére vonatkozó közleménye az ezen utasítás hatálybalépését követő 15 napon belül kerül közzétételre.

(5) A 41. § b) és c) pontjában foglalt intézkedések alapján kiadott Igazolásokat a Haktv.-ben meghatározott igazolványok kiadásával egyidejűleg be kell vonni, és meg kell küldeni az Okmánykezelő Iroda részére.

20. Záró rendelkezések

38. § (1) Ez az utasítás – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a közzétételét követő 15. napon lép hatályba.

(2) A 15. alcím különleges jogrend kihirdetéséről szóló döntés hatálybalépésekor lép hatályba.

39. §9

1. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz10

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
igazolvány igényléséhez

........................................* állományviszonyú részére

Fsz.

SZTSZ

Családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat**

Rendfokozatba,
beosztásba
helyezés ideje***

Igénylés oka

Kiadott igazolvány

száma

átvevő

1.

5000001

Minta Petra

27301012314

őrnagy

2013. 01. 01.

első ellátás

 

 

2.

5000002

Dr. Mintácskáné
Minta Eszter Violetta

17301012314

zászlós

2013. 01. 01.

állományviszony-
váltás


Megjegyzés: * = hivatásos, szerződéses, önkéntes műveleti vagy védelmi tartalékos, honvéd tisztjelölt vagy honvéd altiszt-jelölt, kormánytisztviselő, közalkalmazott szövegrészek kitöltése kötelező!
Megjegyzés: ** = honvéd tisztjelöltek és altiszt-jelöltek esetében üresen kell hagyni!
Megjegyzés: *** = közalkalmazottak esetében a beosztásba helyezés, katonák esetében a rendfokozatba lépés idejét kell beírni!
A különböző állományviszonyba tartozók igazolványát külön névjegyzéken kell igényelni!

Csatolva:    ............... db fénykép
    ............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése

Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

2. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz11

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
igazolvány igényléséhez

Nyugállományú katonák részére

Fsz.

SZTSZ

Családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat

Katonai
nyugdíjas
igazolványra
való jogosultság kezdete

Egyenruha viselésére
jogosult
(IGEN/NEM)*

Igénylés oka

Kiadott igazolvány

száma

átvevő

1.

50000001

Minta Petra

27301012314

alezredes

2013. 01. 01.

IGEN

első ellátás

 

 

2.

 

 


Megjegyzés: * = a megfelelő szövegrész kitöltése kötelező!

Csatolva:    ............... db fénykép
    ............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése

Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

3. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz12

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
Hatósági és ellenőri igazolvány igényléséhez
……………………………………*

Fsz.

SZTSZ

Családi név

Utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat**

Beosztásba helyezés ideje

Igénylés oka

Hatáskörre
vonatkozó
jogszabályi
hivatkozás***

Hatáskör
gyakorlójának
megnevezése****

Kiadott igazolvány

száma

átvevő

1.

5000001

Minta

Petra

27301012314

alezredes

2013. 07. 01.

első ellátás

Az igazolvány felmutatója
jogosult a 77/2012.
(X. 27.) HM utasítás alapján adatvédelmi ellenőrzési
és adatvédelmi vizsgálati jogkört gyakorolni.

HM Hatósági Főosztály

 

 

2.

 

 

 

 


Megjegyzés: * = a kiállítandó igazolvány megnevezése kötelezően kitöltendő (pl. Építésügyi Hatósági Igazolvány).
Megjegyzés: ** = kormánytisztviselők, illetve közalkalmazottak esetében a jogviszonyt kell beírni.
Megjegyzés: *** = Hatáskör Gyakorlójának megnevezése maximum 25 karakter lehet.
Megjegyzés: **** = Hatáskörre vonatkozó jogszabályi hivatkozás maximum 250 karakter lehet.
A különböző hatósági és ellenőri igazolványokat külön névjegyzéken kell igényelni!

Csatolva:    ............... db fénykép
    ............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése

Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

4. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz


IGAZOLVÁNY IGÉNYLŐ LAP

Első oldal



Hátsó oldal

5. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz


Kitöltési útmutató
az Igazolvány Igénylő Laphoz

1. Igazolvány Igénylő Lapot kell kitölteni minden igazolvány első igénylése esetén.
2. A kitöltést kizárólag hiteles személyazonosítására alkalmas közokiratok (pl. személyazonosító igazolvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány) alapján a személyügyi szerv végzi az érintett személy jelenlétében.
3. A nyomtatványt kék golyóstollal, nyomtatott betűkkel kell kitölteni.
4. A „családi név”, „utónév”, „születési név”, „anyja neve”, „születési helye” rovatokat értelemszerűen, személyazonosító igazolványon szereplő adatokból kell kitölteni.
5. A „személyi azonosító” rovatba a lakcímet igazoló hatósági igazolványon szereplő 11 jegyű számsort kell rögzíteni!
6. A „rendfokozat” mezőben értelemszerűen a katonák, valamint a nyugállományú katonák rendfokozatát kell feltüntetni.
7. „Rendfokozatba/beosztásba lépés időpontja” mező kitöltésekor a katonák és nyugállományú katonák esetében a viselt rendfokozatba lépés idejét (az igényelt rendfokozatra vonatkozó dátum), a kormánytisztviselők és közalkalmazottak esetében az adott beosztásba történt kinevezés időpontját kell feltüntetni.
8. Az igénylő személy állományviszonyát az alábbi rövidítéseknek megfelelő rovatba tett „X” jelöléssel kell megjelölni.
HT = hivatásos
SZ = szerződéses
KT = kormánytisztviselő
KA = közalkalmazott
NY = nyugdíjas
MT = önkéntes műveleti tartalékos
VT = önkéntes védelmi tartalékos
TJ = honvéd tisztjelölt
AJ = honvéd altiszt-jelölt
HE = hatósági és ellenőri tevékenységre kijelölt állomány
9. Az „egyenruha viselésére jogosult” rovatot csak és kizárólag a katonai nyugdíjas igazolvány igénylése esetén – az erre vonatkozó parancs alapján – kell kitölteni.
10. Az igénylő laphoz a 35. §-ban meghatározottak szerint csatolni kell 1 db fizikális vagy 1 db digitális, 3 hónapnál nem régebbi, a viselt rendfokozatnak megfelelő, fedetlen fővel, köznapi vagy gyakorló öltözetben készült fényképet, digitális kép esetben „jpg” kiterjesztésű file kell, hogy legyen. Állománycsoportonként lehetőség szerint külön adathordozón vagy egy adathordozón, de állománycsoportonként elkülönített mappában kell megküldeni. A digitális képet tartalmazó file elnevezése minden esetben az ábrázolt személy személyazonosító jele legyen. Papíralapú kép esetében az érintett személyazonosítóját fel kell tüntetni a fénykép hátoldalán.
11. Az igénylő lap hátsó oldalán található – „Szolgálati igazolványra vonatkozó adatok” – mezőket az Okmánykezelő Iroda vezeti, ide adatot a személyügyi szervnek nem szabad beírni!
12. Az igénylő lap hátoldalán egy keret található a tulajdonos aláírása részére. Az igazolvány leendő birtokosának a személyügyi szerv jelenlétében személyesen kell aláírni az igénylő lapot. Az aláírás egyik irányban sem léphet ki a megrajzolt keretből, sőt nem is érintheti azt! Az aláírást nem tartalmazó vagy hibásan aláírt igénylő lap esetén az igazolvány kiállítása nem lehetséges.
13. Az igénylő lapokat kísérőirattal és névjegyzékkel az Okmánykezelő Iroda részére kell felterjeszteni annak figyelembevételével, hogy az igazolvány előállításának időtartama várhatóan 1 hónapot vesz igénybe.
14. Az első igénylést követően az igazolványok cseréjéhez – a névváltozás esetét kivéve – az adatok változása esetén új igénylő lapot kitölteni nem kell. A további igénylés (a megváltozott adatok), illetve – szükség esetén – az új fénykép megküldése kísérőirattal és névjegyzékkel történik.

6. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz13

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
………………. * igazolványok visszaküldéséhez

Fsz.

Igazolvány sorozatszáma

Családi és utónév, rendfokozat**

Bevonás oka

1.

H 000000

Minta Petra őrvezető

jogviszony megszűnt

2.

 


Megjegyzés: * = hivatásos, szerződéses, önkéntes műveleti vagy védelmi tartalékos, honvéd tisztjelölt vagy honvéd altiszt-jelölt, kormánytisztviselő, közalkalmazott, katonai nyugdíjas, hatósági és ellenőri igazolványok, továbbá ideiglenes szolgálati igazolvány. A megfelelő szövegrész kitöltése kötelező!

Megjegyzés: ** = a visszaküldésre kerülő igazolványon feltüntetett adatok (név, rendfokozat) kerüljenek rögzítésre.
Az igazolványokat okmánytípusonként, külön névjegyzéken kell visszaküldeni!

Csatolva: ............... db igazolvány

Helyőrség, dátum


aláírás
beosztás megnevezése




















Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

7. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz14



6E04058R_0

 

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány



JEGYZŐKÖNYV


Készült: ÉV/HÓ/NAP a ……………………………………………………………….. (szervezet megnevezése)
Jelen vannak:    bizottsági elnök
    bizottsági tag
    bizottsági tag
    érintett

Tárgy: ….…… sorozatszámú szolgálati/munkáltatói igazolvány megrongálódása, megsemmisülése, elvesztése, eltűnése*
*A megfelelő rész aláhúzandó!

Érintett adatai: név, rendfokozat, születési év, hó, nap, anyja neve

Bizottság elnöke: tájékoztatja a jelenlevőket, hogy a jegyzőkönyv felvételére a honvédségi azonosító okmányok kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 26/2015. (VI. 15.) HM utasítás 23. §-ában meghatározottak okán kerül sor.

Érintett személy közlése:
Minta János őrmester a ……….. sorozatszámú szolgálati/munkáltató igazolványom elvesztéséről*, megrongálódásáról*, megsemmisüléséről* az alábbiakat nyilatkozom:
*A megfelelő rész alkalmazandó!

……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………


Bizottság észrevétele, javaslata:*
*A felsorolt lehetőségek közül a megfelelő változatot kell alkalmazni!

    1.    A Bizottság Minta János őrmester jelentését tudomásul veszi. A Bizottság az érintett bejelentését meghallgatta, a körülményeket megvizsgálta, és megállapította, hogy nevezettet a szolgálati/munkáltatói igazolványának elvesztéséért*, megrongálódásáért*, megsemmisüléséért* felelősség nem terheli.
*A megfelelő rész alkalmazandó!

A Bizottság elrendeli, hogy a személyügyi referens intézkedjen nevezett személy igazolványának MH KIKNYP-nél történő érvényteleníttetéséről, valamint új szolgálati/munkáltatói igazolvánnyal történő ellátásáról.

    2.     A Bizottság Minta János őrmester jelentését tudomásul veszi. A Bizottság az érintett bejelentését meghallgatta, a körülményeket megvizsgálta, és megállapította, hogy nevezettet a szolgálati/munkáltatói igazolványának elvesztéséért fegyelmi felelősség terheli.

A Bizottság megállapította, hogy nevezett személy a honvédségi azonosító okmányok kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 26/2015. (VI. 15.) HM utasítás 10. § (3) bekezdése alapján az igazolvány előállítási költségét köteles megtéríteni.
A Bizottság elrendeli, hogy a személyügyi referens intézkedjen nevezett személy igazolványának MH KIKNYP-nél történő érvényteleníttetéséről, valamint új szolgálati/munkáltatói igazolvánnyal történő ellátásáról.

A Jegyzőkönyv tartalma az elhangzottakkal mindenben megegyezik.


Kmf.

........................................................

 

........................................................

Bizottság elnöke

 

Bizottság tagja

 

 

 

........................................................

 

........................................................

Bizottság tagja

 

Érintett




Parancsnoki záradék:





Helyőrség, dátum

 

 

........................................................

 

 

parancsnok


















Készült: 3 példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Érintett
    3. sz. példány: Irattár

8. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz15

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

IDEIGLENES SZOLGÁLATI IGAZOLVÁNY NYILVÁNTARTÁS

Ideiglenes szolgálati igazolvány száma

SZTSZ

Birtokos neve,
rendfokozata

Személyi azonosító

Állományviszony*

Igazolvány kiadásának időpontja

Igazolvány érvényességének vége

Tulajdonos
aláírása

Bevonás oka, időpontja

MH KIKNYP
Katonai Okmánykezelő Irodának
megküldve
(nyt. szám)

I-000000

50000001

Minta Petra őrvezető

17301011234

ÖMT

2013. 04. 08.

2013. 10. 08.

……………………

Végleges okmány kiadása
2013. 10. 08.

1-1/2015.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Megjegyzés: * = hivatásos (HT), szerződéses (SZE), önkéntes műveleti tartalékos (ÖMT), önkéntes védelmi tartalékos (ÖVT), megfelelő szövegrész kitöltése kötelező!

Helyőrség, dátum

aláírás
beosztás megnevezése









Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

9. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz16

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
ideiglenes szolgálati igazolvány elszámolásához
………… év ………… hónap kiadott ideiglenes szolgálati igazolványokról ……………..* állományviszonyúak részére

Fsz.

Igazolvány száma

Név

Rendfokozat

Személyi azonosító

Kiadás időpontja

Érvényességi idő időpontja

1.

I-000000

Minta Petra

őrvezető

27301012314

2013. 01. 01.

2013. 06. 30.

2.

 

 

 

 

 

 


Megjegyzés: * = hivatásos, szerződéses, önkéntes műveleti tartalékos vagy önkéntes védelmi tartalékos. A megfelelő szövegrész kitöltése kötelező!
A különböző állományviszonyba tartozók ideiglenes szolgálati igazolvány elszámolását, külön névjegyzéken kell megküldeni!

Helyőrség, dátum

aláírás
beosztás megnevezése









Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

10. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz17

KATONAI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE

. sz. példány

Nyt. szám:

NÉVJEGYZÉK
Magyarországon kívüli szolgálatra tervezett személyek személyi igazolójegy, valamint személyazonossági igazolvány igényléséhez*

Fsz.

SZTSZ

Családi és utónév

Személyi azonosító

Anyja neve

TAJ szám

Rendfokozat

Alakulat

Egészségügyi/Egyházi személyek**

1.

5000000

Minta Petra

27301012314

Minta Gizella

850850850

őrvezető

MH KIKNYP

egészségügyi

2.

5000001

Minta Péter

17301012314

Minta Emese

850850850

zászlós

MH KIKNYP


Megjegyzés: * = az önkéntes műveleti és az önkéntes védelmi tartalékos állományba tartozók igénylését külön névjegyzéken kell felterjeszteni.
Megjegyzés: ** = csak és kizárólag egészségügyi, illetve egyházi személyek esetében kell a megfelelő szövegrészt kitölteni. Kitöltés hiányában az egészségügyi, illetve egyházi személyzet személyazonossági igazolvánnyal nem kerül ellátásra.

Helyőrség, dátum

aláírás
beosztás megnevezése








Készült: ** példányban
Egy példány: ** lap
Ügyintéző (🕿):
Kapják:    1. sz. példány: MH KIKNYP Katonai Okmánykezelő Iroda
    2. sz. példány: Irattár

11. melléklet a 26/2015. (VI. 15.) HM utasításhoz


SZEMÉLYAZONOSSÁGI IGAZOLVÁNY


1. ábra: Személyazonossági igazolvány stilizált rajzának elő és hátoldala


A személyazonossági igazolvány angol és magyar nyelven tartalmazza:
a)    az igazolvány megnevezését,
b)    az igazolvány birtokosa nevét,
c)    az igazolvány birtokosa rendfokozatát,
d)    az igazolvány birtokosa saját kezű aláírásmintáját,
e)    az igazolvány birtokosa arcképmását,
f)    az igazolvány birtokosa születési idejét,
g)    az igazolvány birtokosa szolgálati vagy munkáltatói igazolványszámát,
h)    az igazolvány kiállításának dátumát,
i)    az igazolvány érvényességi idejét,
j)    az igazolványt kiállító szervezet megnevezését,
k)    a vörös kereszt emblémáját,
l)    Az igazolvány birtokosa Magyarország állampolgára. Tagja a Magyar Honvédség Reguláris haderejének. Az igazolvány birtokosa egészségügyi/egyházi személyzet tagjaként, a hadrakelt fegyveres erők sebesültjei és betegei helyzetének javítására vonatkozóan, Genfben 1949. augusztus 12-én kelt Egyezmény által biztosított védelemben részesül./ The holder of the present ID Card is the citizen of Hungary and member of the regular Hungarian Defence Forces. The holder of the present ID Card is protected by Geneva Convention for the Amelioration of the Condition of Wounded, Sick and Shipwrecked Members of Armed Forces at Sea. Geneva, 12 August 1949.
1

Az utasítást a 65/2021. (XII. 22.) HM utasítás 37. §-a hatályon kívül helyezte 2022. január 1. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 36. §-át.

2

Az 1. § a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 64. §-a szerint módosított szöveg.

3

A 10. § (4) bekezdése a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § a) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 15. § (3) bekezdése a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § b) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 15. § (4) bekezdése a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § b) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 19. § (4) bekezdése a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § b) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 15. alcím (33. §) a 38. § (2) bekezdése alapján különleges jogrend kihirdetéséről szóló döntés hatálybalépésekor lép hatályba.

8

A 34. § (4) bekezdése a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § b) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 39. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

10

Az 1. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 2. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 3. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c)–d) pontja szerint módosított szöveg.

13

A 6. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) pontja szerint módosított szöveg.

14

A 7. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) és e) pontja szerint módosított szöveg.

15

A 8. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) pontja szerint módosított szöveg.

16

A 9. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § c) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 10. melléklet a 47/2016. (VIII. 31.) HM utasítás 63. § b)–c) pontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére