• Tartalom

26/2015. (XII. 17.) GVH utasítás

26/2015. (XII. 17.) GVH utasítás

a beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendről1

2016.11.28.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában meghatározott jogkörömben eljárva, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés b) pontja, valamint a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 27. § (1) bekezdése alapján, a Gazdasági Versenyhivatal szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2014. (X. 15.) GVH [13/2014. (X. 22.) GVH] utasítás 80. § 19 pontjában foglalt tárgykörben a Gazdasági Versenyhivatal beszerzései lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendet az alábbiak szerint állapítom meg.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás hatálya

1. § (1) A Gazdasági Versenyhivatal (a továbbiakban: a Hivatal) árubeszerzésre, szolgáltatás megrendelésére vagy építési beruházásra vonatkozó beszerzéseinek (a továbbiakban együtt: beszerzés) lebonyolításával összefüggő tevékenységek során ezen utasítás szerint kell eljárni.

(2) Ezen utasítás alkalmazásában

a) árubeszerzés, szolgáltatás megrendelése, építési beruházás: a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 8. § (2)–(4) bekezdésében meghatározott fogalmak,

b) becsült érték: a beszerzésnek a Kbt. 16–19. §-a szerint meghatározott becsült értéke.

2. A beszerzések tervezése

2. § (1)2 Valamennyi önálló szervezeti egység vezetője a Hivatal elemi költségvetésének összeállítása keretében a Költségvetési Iroda vezetője által meghatározott határnapig elkészíti és a Költségvetési Irodának megküldi az általa a tárgyévben igényelt beszerzések előzetes tervét.

(2) Az előzetes beszerzési tervben – beszerzésenként – rögzíteni kell a tervezett beszerzés

a) tárgyát,

b) szakmai indokait,

c) becsült értékét,

d) közbeszerzési eljárásának javasolt fajtáját – ha a beszerzés a Kbt. hatálya alá tartozik –, valamint

e)3 tervezett megvalósítási határidejét.

(3) A Költségvetési Iroda a beszerzési tervek alapján – az elemi költségvetésben jóváhagyott költségvetési előirányzatok figyelembevételével – a tárgyév március 15-éig elkészíti és jóváhagyásra előterjeszti a Kbt. 42. § (1) bekezdése szerinti éves összesített közbeszerzési tervet.

(4) Az éves összesített közbeszerzési terv tartalmazza – beszerzésenként – a tervezett közbeszerzés tekintetében

a) annak tárgyát tartalmi meghatározással, valamint a Közös Közbeszerzési Szójegyzékre történő hivatkozással (CPV-kód),

b) éves mennyiségét,

c) a Kbt. szerinti eljárásrendet,

d) az eljárás tervezett fajtáját,

e) az eljárás megindításának tervezett időpontját,

f) a szerződés tervezett teljesítési határidejét vagy időtartamát,

g) annak a szervezeti egységnek a megjelölését, amely a beszerzés szakmai tartalmáért felel (a továbbiakban: a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység).

(5) Az éves összesített közbeszerzési tervben nem szereplő, utóbb felmerülő beszerzési igényről az érintett szervezeti egység vezetője – a (2) bekezdés szerinti adatok megadásával – a beszerzési igény felmerülését követően haladéktalanul tájékoztatja a Költségvetési Irodát. A Költségvetési Iroda az igényt megvizsgálja abból a szempontból, hogy a szükséges pénzügyi forrás rendelkezésre áll-e, továbbá hogy a beszerzés a Kbt. hatálya alá tartozik-e, s erről három napon belül értesíti a kezdeményező szervezeti egység vezetőjét.

(6) Ha az (5) bekezdés szerinti beszerzésre a pénzügyi források rendelkezésre állnak és a beszerzés a Kbt. hatálya alá tartozik, a Költségvetési Iroda gondoskodik az éves összesített közbeszerzési terv módosításáról és azt jóváhagyásra előterjeszti.

(7) Az éves összesített közbeszerzési tervet és annak módosítását a főtitkár hagyja jóvá.

(8) Az éves összesített közbeszerzési tervnek a Kbt. 42. § (1) bekezdésében előírt megőrzéséről a Költségvetési Iroda gondoskodik.

II. Fejezet

Közbeszerzések

3. Felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó igénybevétele

3. § (1) A Hivatal közbeszerzéseinek előkészítésére és a közbeszerzési eljárások lebonyolítására felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót (a továbbiakban: közbeszerzési szaktanácsadó) kell igénybe venni.

(2) A beszerzések tervezése során az éves összesített közbeszerzési tervben szereplő közbeszerzésekhez igazodóan a közbeszerzési szaktanácsadó igénybevételét is figyelembe kell venni.

(3) A közbeszerzési szaktanácsadó igénybevételére irányuló szerződés megkötéséről az éves összesített közbeszerzési terv figyelembevételével a beszerzés kezdeményezésekor a főtitkár gondoskodik.

4. § (1) A közbeszerzési szaktanácsadóval kötött szerződésben – a jelen utasításban foglaltakkal összhangban – pontosan meg kell határozni, hogy a közbeszerzési szaktanácsadó a közbeszerzési eljárás előkészítésével és lebonyolításával összefüggő mely feladatokat látja el, továbbá hogy ezzel összefüggésben mely közzétételi és egyéb díjakat viseli. A közbeszerzési szaktanácsadó feladatainak magában kell foglalnia a következőket:

a) javaslattétel, illetve vélemény adása a követendő eljárás fajtájára, az eljárás tárgyához igazodó ajánlattételi feltételekre és értékelési szempontokra vonatkozóan, továbbá a közbeszerzési szerződés módosítása esetén a módosítás kapcsán a Kbt. 141. §-ában foglalt feltételek fennállta tekintetében,

b) az eljárást megindító hirdetmény és a dokumentáció tervezetének összeállítása,

c) a Kbt. 37. § (1) bekezdése szerinti hirdetmények közzététele és a Hivatal képviselete az ezen hirdetmények közzétételével kapcsolatos, a közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegezésről szóló 44/2015. (XI. 2.) MvM rendelet [a továbbiakban: 44/2015. (XI. 2.) MvM rendelet] szerinti eljárásokban,

d) az ajánlatok és részvételi jelentkezések felbontásával összefüggő eljárás lebonyolítása, valamint az ajánlatok, illetve részvételi jelentkezések véleményezése a hiánypótlás- vagy felvilágosítás-, illetve indokoláskérés szükségessége szempontjából,

e) az ajánlattevőkkel, illetve részvételre jelentkezőkkel az eljárás során való kapcsolattartás, ideértve a részükre küldendő értesítések, tájékoztatások, kiegészítő tájékoztatások, hiánypótlás-, felvilágosítás- és indokoláskérések továbbítását, valamint az azokra érkező válaszok fogadását, tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalás levezetését és az azzal összefüggő adminisztratív feladatok ellátását,

f) az ajánlati biztosíték kezelésével, nyilvántartásával, rendelkezésre bocsátásának igazolásával, valamint visszafizetésével összefüggő feladatok ellátása,

g) az ajánlatok elbírálásáról az írásbeli szakvélemény előkészítése,

h) a Kbt. 27. § (4) bekezdése szerinti bírálóbizottság (a továbbiakban: bírálóbizottság) tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív teendők ellátása,

i) az előzetes vitarendezési eljárással összefüggő adminisztratív teendők ellátása,

j) az esetleges jogorvoslati eljárások során együttműködés a Hivatal jogi képviseletét ellátó személlyel,

k) a közbeszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban a közbeszerzési szaktanácsadó által ellátott feladatok dokumentálása, a keletkezett iratoknak a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egységnek való átadása,

l) a Kbt. 43. § (1) bekezdés b) és d)–f) pontjában meghatározott adatok és dokumentumok közzétételéről való gondoskodás a Kbt. 43. §-ában meghatározottak szerint.

(2) A Hivatal részéről a közbeszerzési eljárás előkészítésében és lefolytatásában részt vevő személyek kötelesek a közbeszerzési szaktanácsadóval együttműködni, és feladatai ellátásához a szükséges szakmai segítséget megadni.

4. Az uniós értékhatárt el nem érő közbeszerzések esetén követendő eljárás

5. § Az uniós értékhatárt el nem érő és egyben a nemzeti értékhatárt elérő értékű közbeszerzések megvalósításakor a Kbt. 112. § (1) bekezdés b) pontja szerint kell eljárni.

5. Közbeszerzési eljárás kezdeményezése

6. § (1) A közbeszerzési eljárás megindítását a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység vezetője – legkésőbb olyan időpontban, hogy a szerződés megkötésének a tervezett teljesítési határidő és a teljesítéshez ésszerűen szükséges időtartam alapján számított tervezett idejére, valamint a tervezett eljárásfajtája várható időigényére figyelemmel a közbeszerzési eljárás megindításához kellő idő álljon rendelkezésre – az 1. mellékletben meghatározott minta szerinti közbeszerzési adatlap megfelelő részét kitöltve, a Költségvetési Iroda vezetője útján feljegyzésben kezdeményezi a főtitkárnál.

(2) A közbeszerzési adatlapon a Költségvetési Iroda vezetője ellenjegyzésével igazolja, hogy az ajánlatkérés időpontjában az anyagi fedezet rendelkezésre áll, vagy biztosíték van arra, hogy a teljesítés időpontjában az anyagi fedezet rendelkezésre fog állni.

(3) A Költségvetési Iroda vezetője által ellenjegyzett közbeszerzési adatlap alapján a főtitkár – a közbeszerzési szaktanácsadó és a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység bevonásával – gondoskodik a közbeszerzési eljárást megindító felhívás, valamint a dokumentáció vagy ismertetés tervezetének összeállításáról, vagy a központi beszerző szerv által kötött keretszerződés terhére történő megrendelés iránti igénybejelentés előkészítéséről.

(4) Az elnök a Hivatalvezetői Értekezlet által történt megtárgyalást követően dönt

a) – a főtitkárnak a közbeszerzési adatlapot és az eljárást megindító felhívás, valamint a dokumentáció, illetve ismertetés tervezetét tartalmazó javaslata alapján – a közbeszerzési eljárás megindításáról, az eljárást megindító felhívás, valamint a dokumentáció, illetve ismertetés jóváhagyásáról, továbbá a bírálóbizottság összetételéről és elnökének kijelöléséről, vagy

b) – a főtitkárnak a közbeszerzési adatlapot és az igénybejelentés adattartalmát tartalmazó indokolt javaslata alapján – a központi beszerző szerv által kötött keretszerződés terhére történő megrendelés iránti igénybejelentésről.

(5) A központosított közbeszerzési rendszer szolgáltatásához történő csatlakozás iránti igénybejelentés megtétele a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység feladata.

(6) Ha a központosított közbeszerzési rendszer az igénybejelentést elutasítja, a (3) bekezdés és a (4) bekezdés a) pontja szerint kell eljárni.

6. Az ajánlattételi és részvételi határidő, a felhívás és a dokumentáció módosítása, visszavonása

7. § (1) A beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység vagy a Költségvetési Iroda indokolt kezdeményezése nyomán

a) az ajánlattételi és részvételi határidő módosításáról a főtitkár,

b) az ajánlattételi és részvételi felhívás, továbbá a dokumentáció módosításáról, illetve visszavonásáról – a főtitkár javaslata alapján, a Hivatalvezetői Értekezlet által történt megtárgyalást követően – az elnök

dönt.

(2) Az ajánlattételi és részvételi felhívás, továbbá a dokumentáció módosítására megfelelően alkalmazni kell az eljárás kezdeményezésére vonatkozó szabályokat.

7. Bírálóbizottság

8. § (1) A bírálóbizottság tagja lehet:

a) a közbeszerzésben érintett, a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység képviselője,

b) a Költségvetési Iroda képviselője,

c) a Hivatal jogi képviselője vagy a Jogi Iroda képviselője,

d) – ha a közbeszerzés tárgya indokolja – külső szakértő, valamint

e) a közbeszerzési szaktanácsadó.

(2) A bírálóbizottság összetételét – a Kbt. 27. § (3) bekezdésére is figyelemmel – úgy kell megállapítani, hogy tagjainak száma páratlan legyen.

(3) A bírálóbizottság elnöke a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység képviselője.

(4) A bírálóbizottság ülését – az ülés helyének és időpontjának megjelölésével – a bírálóbizottság elnöke hívja össze.

(5) A beérkezett ajánlatok értékelése során a bírálóbizottság elnökét és tagjait észrevételezési, javaslattételi és szavazati jog illeti meg. A döntéshozatal során minden tagnak egy szavazata van. A bírálóbizottság döntését egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg.

(6) A bírálóbizottság szabályszerű, törvényes működéséért a bírálóbizottság elnöke felel.

8. Az ajánlatok és részvételi jelentkezések elbírálása

9. § (1) Az ajánlatok és részvételi jelentkezések elbírálása körében a bírálóbizottság dönt – a közbeszerzési szaktanácsadó véleményére is figyelemmel – a hiánypótlás, felvilágosítás vagy indokolás kérésének szükségességéről és tartalmáról.

(2) A bírálóbizottság – szükség esetén a hiánypótlás, felvilágosítás vagy indokolás (Kbt. 71. és 72. §) megadását követően – javaslatot tesz az ajánlatok és a részvételi jelentkezések elbírálására vonatkozó döntésre. A döntési javaslat megalapozottságát illetően a bírálati jegyzőkönyvnek a bírálati lapok alapján készített részletes indokolást kell tartalmaznia.

(3) Az ajánlatok elbírálásáról a döntést a főtitkár hozza meg.

9. Szerződéskötés, a szerződés teljesítése

10. § (1) Az eredményesen lefolytatott közbeszerzési eljárást követően a nyertes ajánlattevővel a szerződés megkötésének előkészítése a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység feladata.

(2) A szerződést négy példányban kell elkészíteni, ebből két példányt a nyertes ajánlattevőnek, egy példányt a Költségvetési Irodának kell eljuttatni, egy példány a teljesítésigazolást végző szervezeti egységnél marad.

(3) A szerződést a Hivatal nevében a főtitkár írja alá, és a Költségvetési Iroda vezetője ellenjegyzi.

(4) A szerződés teljesítésével összefüggésben a Kbt. 138. § (4) bekezdése szerinti hozzájárulást – a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység véleményének kikérése után – a főtitkár adhatja meg.

(5) A szerződés alapján ellenszolgáltatás kifizetésére csak a szerződésben meghatározott szolgáltatás igazolt teljesítését követően, szabályszerűen kiállított számla benyújtása után kerülhet sor.

11. § Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. § (1) bekezdésében előírt együttes adóigazolásnak az alvállalkozótól történő beszerzéséről vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a Költségvetési Iroda gondoskodik.

10. Szerződésmódosítás

12. § (1) A közbeszerzési szerződés módosítását a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység vezetője a Költségvetési Iroda vezetője útján feljegyzésben kezdeményezheti a főtitkárnál. A feljegyzésben részletesen indokolni kell a szerződés módosításának a Kbt. 141. §-ában foglalt feltételeknek való megfelelőségét és a módosítást szükségessé tévő körülményeket.

(2) A Költségvetési Iroda vezetője a feljegyzésen igazolja, hogy a módosításhoz adott esetben szükséges anyagi fedezet rendelkezésre áll.

(3) A szerződés módosításáról – a főtitkárnak a Költségvetési Iroda vezetője által szignált feljegyzés nyomán, a közbeszerzési szaktanácsadó véleményének kikérésével tett javaslata alapján, a Hivatalvezetői Értekezlet által történt megtárgyalást követően – az elnök dönt.

11. Jogorvoslat, jogvita

13. § (1) A közbeszerzésre, a közbeszerzési eljárásra vonatkozó jogszabályokba ütköző magatartás vagy mulasztás miatti jogorvoslati eljárás, illetve a közbeszerzési eljárással, a megkötött közbeszerzési szerződéssel, annak módosításával vagy teljesítésével kapcsolatos polgári jogi igények bíróság előtti érvényesítése esetén a Hivatal jogi képviseletét ellátó személyről a főtitkár javaslata alapján az elnök dönt.

(2) A szerződésben a teljesítés igazolására jogosultként megjelölt személy, illetve a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység haladéktalanul értesíti a főtitkárt a jogi képviselet szükségességéről.

(3) A jogi képviselőként kijelölt vagy megbízott személy minden, a jogorvoslat, illetve jogvita szempontjából lényeges kérdésben köteles egyeztetni a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egységgel és – jogorvoslati eljárás esetén – a közbeszerzési szaktanácsadóval, továbbá a jogorvoslati, illetve jogvitás eljárás fejleményeiről és a Hivatal működésére vagy megítélésére vonatkozó várható kihatásáról a főtitkárt tájékoztatni.

12. Összeférhetetlenség

14. § (1) A bírálóbizottság elnöke és tagjai, valamint az eljárás előkészítésében és lefolytatásában részt vevő egyéb személyek felkérésük, illetve kijelölésük után, a közbeszerzéssel összefüggő tevékenységük megkezdése előtt – eljárásonként – a Kbt. 25. § (6) bekezdése szerinti összeférhetetlenségi, továbbá titoktartási nyilatkozatot kötelesek tenni a 2. mellékletben foglalt minta szerint. Ha az összeférhetetlenségi ok utóbb merül fel, azt a bírálóbizottság tagja a bírálóbizottság elnökének, a bírálóbizottság elnöke, illetve az eljárás előkészítésébe és lefolytatásába bevont egyéb személyek a főtitkárnak kötelesek haladéktalanul bejelenteni.

(2) Ha az összeférhetetlenség az elnök, illetve a főtitkár tekintetében merül fel, az elnök helyett a főtitkár, a főtitkár helyett pedig az elnök jár el, az egyéb személyek vonatkozásában pedig az érintett helyett új megfelelő személy kijelöléséről, illetve bevonásáról kell gondoskodni.

13. A közbeszerzési eljárás dokumentálása

15. § (1)4 A közbeszerzési eljárás dokumentálásáért és a közbeszerzés előkészítésével, lefolytatásával, valamint a szerződés teljesítésével kapcsolatos iratok teljességéért – a 4. § (1) bekezdés k) pontjára is figyelemmel – a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egység felel.

(2) A Hivatal részéről a közbeszerzési eljárás előkészítésében és lefolytatásában részt vevő, illetve a szerződés teljesítésével összefüggésben eljáró személyek az (1) bekezdés szerinti feladat teljesítése érdekében együttműködnek a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egységgel, és kötelesek a közbeszerzési eljárással, illetve a szerződés teljesítésével összefüggő, náluk keletkező vagy hozzájuk érkező iratokat – amint arra az adott feladat ellátása érdekében már nincs szükségük – haladéktalanul eljuttatni a beszerzés szakmai tartalmáért felelős szervezeti egységnek.

14. A közbeszerzések ellenőrzése

16. § A közbeszerzésekkel kapcsolatos belső ellenőrzési tevékenységet a belső ellenőr tervezi és végzi a rá vonatkozó szabályok szerint.

15. Közzétételi és adatszolgáltatási kötelezettségek

17. § (1) A Kbt. 26. § (1) bekezdése szerinti értesítés, valamint a 44/2015. (XI. 2.) MvM rendelet 40. §-a szerinti éves statisztikai összegezés elkészítése és a Közbeszerzési Hatóságnak határidőben való megküldése a Költségvetési Iroda feladata.

(2) A Kbt. 43. § (1) bekezdés a) és g) pontjában meghatározott dokumentumok közzétételéről a Költségvetési Iroda gondoskodik a Kbt. 43. §-ában meghatározottak szerint.

III. Fejezet

A Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzések

16. A Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzések

18. § (1) Ha a beszerzés nem tartozik a Kbt. hatálya alá, a kezdeményező szervezeti egység a szerződéskötés kezdeményezése előtt köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatást nyújtó (szállító, kivitelező) jogosult a szerződés tárgyát képező tevékenység végzésére.

(2) Nettó 1 000 000 forintot meghaladó becsült értékű beszerzés esetén, ha a közbeszerzési értékhatár elérése esetén a beszerzésre egyébként alkalmazni kellene a Kbt. szabályait, a kezdeményező szervezeti egységnek három ajánlat bekérése és értékelése alapján kell javaslatot tennie az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevővel történő szerződéskötésre.

(3) A (2) bekezdés alkalmazásától el lehet tekinteni, ha a beszerzés műszaki-technikai sajátosságai vagy kizárólagos jogok védelme miatt a szerződés kizárólag egy meghatározott szervezettel, személlyel köthető meg, vagy előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt az feltétlenül szükséges. A (2) bekezdés alkalmazásának mellőzését a szerződéskötést kezdeményező feljegyzésben részletesen indokolni kell.

(4) A szerződéskötés, a teljesítés ellenőrzése és a kifizetés során a 10. § (2), illetve (5) bekezdésében meghatározottak szerint kell eljárni.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

17. Záró rendelkezések

19. § Ez az utasítás 2015. december 10-én lép hatályba.

18. Módosuló rendelkezések

20. §5

21. § (1) A Gazdasági Versenyhivatal honlapjai és az intranet működtetéséről, karbantartásáról, valamint az elektronikus közzététel rendjéről szóló 24/2015. (XI. 13.) GVH [24/2015. (XI. 30.) GVH] utasítás (a továbbiakban: honlap-utasítás) 1. melléklete II. KÜLÖNÖS KÖZZÉTÉTELI LISTA részében foglalt táblázat

a) B):4 mezője a „b) pont” szövegrész helyett a „c) pont” szöveggel,

b) C):4 mezője az „A Gazdasági Versenyhivatal beszerzései lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendről szóló külön utasítás” szövegrész helyett az „A beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendről szóló külön normatív utasítás” szöveggel

lép hatályba.

(2) A honlap-utasítás 1. melléklete II. KÜLÖNÖS KÖZZÉTÉTELI LISTA részében foglalt táblázat D):4 mezőjében a „c) a szerződéskötést követően haladéktalanul,” szövegrész nem lép hatályba.

(3) A honlap-utasítás 1. melléklete III. EGYEDI KÖZZÉTÉTELI LISTA részében foglalt táblázat A):10 mezője az „A Gazdasági Versenyhivatal beszerzési szabályzata” szövegrész helyett az „A beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendről szóló normatív utasítás” szöveggel lép hatályba.

1. melléklet a 26/2015. (XII. 17.) GVH utasításhoz


KÖZBESZERZÉSI ADATLAP

I. A közbeszerzés kezdeményezése

A) A közbeszerzés adatai
(a közbeszerzést kezdeményező szervezeti egység tölti ki)

A közbeszerzést kezdeményező szervezeti egység:


A beszerzés tartalma:






A közbeszerzés tárgyát meghatározó elemek:
árubeszerzés:    ……%,
szolgáltatás megrendelése:    ……%,
építési beruházás:    ……%.

A szerződés időtartama/teljesítés határideje:
a)    Határozott idejű:
    …… év …… hó ……-tól
    …… év …… hó ……-ig
b)    Határozatlan idejű
c)    Egyéb
    a teljesítés határideje: …… év …… hó …… nap

A közbeszerzés becsült értéke:
ÁFA nélkül:    …………………. Ft,
ÁFÁ-val:    ……%, azaz ………………… Ft,
Összesen:    ………………… Ft.

Közbeszerzési terv
a) a beszerzés szerepel az éves összesített közbeszerzési tervben: ……
b) a beszerzés az éves összesített közbeszerzési tervben nem szerepel, a külön beszerzés indoka:



Nyílt eljárásban ajánlattételre felhívni javasolt vállalkozások:

 

vállalkozás neve

vállalkozás címe (székhelye)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Szakmai szempontból lényeges ajánlattételi feltételek, értékelési szempontok









Budapest, 20…… …………… ……
…………………………………………………………
a közbeszerzést kezdeményező
szakmai szervezeti egység vezetőjének aláírása


B) Források rendelkezésre állása, értékhatár megállapítása
(a Költségvetési Iroda tölti ki)

Finanszírozás forrása:



Az uniós értékhatárt el nem érő becsült érték esetén az adott költségvetési évben azonos tárgyban vagy (részben) megegyező körben folytatott eljárások, korábbi szerződéskötések értéke és időpontja:

 

korábbi eljárás/szerződés tárgya

értéke (Ft-ban)

időpontja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


…………………………………………………………
a Költségvetési Iroda vezetőjének aláírása


C) Megrendelés a központi beszerző szerv által kötött keretszerződés terhére
(a közbeszerzési szaktanácsadó tölti ki)

A központi beszerző szerv által kötött keretszerződés terhére történő megrendelés
a) nem javasolt
b) javasolt

Indokolás (a csatlakozásra történő javaslat esetén):





…………………………………………………………
a közbeszerzési szaktanácsadó aláírása

II.A. A központi beszerző szerv által kötött keretszerződés terhére történő megrendelés iránti igénybejelentés engedélyezése

A közbeszerzés tárgya:
a) árubeszerzés
b) szolgáltatás megrendelése

A központi beszerző szerv által kötött keretszerződés leírása:



Az igénybejelentésnek jogi és pénzügyi akadálya nincs.
Megjegyzés:






Budapest, 20…… …………… ……
…………………………………………
főtitkár




Az igénybejelentést engedélyezem.


Budapest, 20…… …………… ……
…………………………………………
elnök



Mellékletek:
– az igénybejelentés adattartalma
– emlékeztető a közbeszerzést tárgyaló Hivatalvezetői Értekezletről



II.B. A közbeszerzési eljárás megindításának engedélyezése

A közbeszerzés tárgya:
a) árubeszerzés
b) szolgáltatás megrendelése
c) építési beruházás

Az alkalmazandó eljárásrend:
a) Kbt. Második része (uniós értékhatárt elérő értékű közbeszerzés)
b) Kbt. Harmadik része (uniós értékhatárt el nem érő értékű közbeszerzés)
c) a Kbt. 21. §-a szerinti különös eljárásrend:



A közbeszerzési eljárás fajtája:
a) nyílt eljárás
b) meghívásos eljárás
c) innovációs partnerség
d) tárgyalásos eljárás
e) hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás
f) versenypárbeszéd

A közbeszerzési eljárás megindításának jogi és pénzügyi akadálya nincs.
Megjegyzés:






Budapest, 20…… …………… ……
…………………………………………
főtitkár




A közbeszerzési eljárás megindítását engedélyezem.

Budapest, 20…… …………… ……
…………………………………………
elnök


Mellékletek:
– a közbeszerzési eljárást megindító felhívás, továbbá a dokumentáció vagy ismertetés tervezete
– emlékeztető a közbeszerzést tárgyaló Hivatalvezetői Értekezletről

2. melléklet a 26/2015. (XII. 17.) GVH utasításhoz


Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat minta


Alulírott – név:     ,
születési hely, idő:     , munkakör:      –
a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 25. §-ában foglalt rendelkezések ismeretében kijelentem, hogy az ott meghatározott összeférhetetlenségi okok a     
    
tárgyú közbeszerzési eljárásban nem állnak fenn velem szemben. Az összeférhetetlenség bejelentésének kötelezettségére és az összeférhetetlenség jogkövetkezményeire vonatkozó tájékoztatást tudomásul vettem.


E nyilatkozattal kötelezem magam továbbá arra, hogy a közbeszerzési eljárás során tudomásomra jutott információról, adatról, tényről illetéktelen szervnek vagy személynek tájékoztatást nem adok.


Budapest, 20…… …………… ……

…………………………………………
nyilatkozattevő aláírása

3. melléklet a 26/2015. (XII. 17.) GVH utasításhoz6

1

Az utasítást a 7/2020. (XII. 3.) GVH utasítás 32. § (3) bekezdése hatályon kívül helyezte 2021. január 1. napjával. Alkalmazására lásd ezen utasítás 32. § (2) bekezdését.

2

A 2. § (1) bekezdése a 4/2016. (XI. 30.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. § (2) bekezdés e) pontja a 4/2016. (XI. 30.) GVH utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 15. § (1) bekezdése a 4/2016. (XI. 30.) GVH utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 20. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

6

A 3. mellékletet a 4/2016. (XI. 30.) GVH utasítás 3. §-a hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére