![]() |
![]() ![]() ![]() |
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el :
I. fejezet
Általános rendelkezések
1.§ (1) Az önkormányzat megnevezése:
Újcsanálos Község Önkormányzata
Székhelye: 3716 Újcsanálos, Hősök tere 1.
(2) A település jellege: község
(3) Az önkormányzatnak önálló címere és zászlaja van.
(4) Az önkormányzatnak kizárólag a település történelméhez kapcsolódó ünnepe nincs.
2.§ 2 (1) A Képviselő-testület választott tagjainak száma a polgármesterrel együtt: 5 fő
(2) Az önkormányzat szervei: a polgármester, a tisztségviselők, a bizottság és az önkormányzat hivatala.
(3) A Képviselő-testület tagjainak névsorát a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(4) A Képviselő-testület bizottságának feladat és hatáskörét, valamint a bizottság tagjainak számát a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(5) A Képviselő-testület bizottsága tagjainak névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.
II. fejezet
Képviselő-testületre vonatkozó szabályok
3.§ 3 Az Önkormányzat által ellátott kötelező és önként vállalt feladatok jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.
Program - munkaterv
4.§ (1) A testület a választási ciklusra - esetleg több ciklusra - irányadó gazdasági program, valamint éves munkaterv alapján tevékenykedik.
(2) A gazdasági programjavaslatot a választási kampányban elhangzottak figyelembevételével a polgármester az alakuló, vagy az alakuló ülést követő 6 hónapon belül terjeszti a képviselő-testület elé.
(3) Az éves munkatervet - a napirendek előadóinak feltüntetésével - a testület a megelőző év utolsó, legkésőbb a tárgyév első ülésén maga alakítja ki.
(4) A munkatervi javaslatban a közmeghallgatás során felmerült, továbbá, a bizottságok által felvetett, testületi döntés igénylő kérdéseket külön, e jellegük feltüntetésével kell szerepeltetni.
5.§ (1) A munkatervbe, illetőleg a testület napirendjére felvett tárgykörök közül
a) „előterjesztés"-ként kell megjelölni azokat, ahol a képviselő-testület kifejezett döntésére van szükség,
b) „tájékoztató"-ként kell szerepeltetni azokat, ahol a napirend célja elsődlegesen a testület ismereteinek bővítése.
(2) A napirendek anyaga írásban, vagy szóban egyaránt előterjeszthető, illetőleg ismertethető.
(3) A szóbeli ismertetés esetén is a meghívóval együtt, írásban kell a testületi tagok rendelkezésére bocsátani az „előterjesztés"-ekhez kapcsolódó döntési javaslatot (javaslatokat), valamint azok rövid, összefoglaló indoklását. Ez esetben a napirend tárgyalása az „előterjesztés" részletes szóbeli ismertetésével kezdődik.
(4) Az önkormányzati rendelettervezet (ek) szövegét írásban kell a testületi tagok rendelkezésére bocsátani.
(5) A munkatervbe felvett napirenden felüli napirend megtárgyalására a polgármester, a bizottság és bármelyik képviselő tehet javaslatot, mely felett a testület a napirend elfogadása során vita nélkül határoz.
(6) Költségvetést érintő támogatási igényt szóban nem lehet előterjeszteni.
(7) A napirendi anyag tartalmi követelménye, hogy az térjen ki:
a) a testület esetleges korábbi állásfoglalására,
b) a község lakosságát érintő összefüggésekre,
c) a kérdés időszerűségére,
d) az anyag összeállítása során felmerült egyéb lényeges kérdésekre, ill.
e) az esetleges döntési változatokra.
(8) A testület leveheti napirendjéről annak az anyagnak a tárgyalását, amely a (7) bekezdésben írt követelményeknek nem felel meg, vagy egyéb okból nem alkalmas érdemi tárgyalásra.
Ez estben a képviselő-testület meghatározza az anyag átdolgozásnak irányelveit.
(9) A képviselő a képviselő-testület ülését megelőző 14. napig írásban kezdeményezheti önkormányzati rendelet vagy határozat meghozatalát a jegyzőnél a rendelet-tervezet vagy határozati javaslat benyújtásával. A jegyző a jogszabályoknak való megfelelés szempontjából történő felülvizsgálatot követően, írásbeli véleményének hozzáfűzésével továbbítja a polgármester részére, aki a következő ülés napirendjére felveszi a javaslatot.
6.§ (1) A polgármester tevékenységét főállású polgármesterként látja el.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(3) A polgármester feladatait a Mötv. 67. § tartalmazza.
(4) Két testületi ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan településüzemeltetési, környezet-egészségügyi, lakás- és helyiség gazdálkodási, honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi helyi közfoglalkoztatási ügyekben dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.
(5) 4
7.§ (1) A képviselő-testület a választási ciklus időtartamára:
Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottságot hoz létre.
(2) A képviselő-testület - határozattal - az (1) bekezdésben írt önkormányzati bizottságnak nem minősülő tanácsadó, előkészítő, véleményező testületet hozhat létre.
(3) A képviselő-testület a helyi lakosság tájékoztatása érdekében időszakos kiadványt jelentethet meg, melynek a felelős kiadója a polgármester.
8.§ (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést tart.
(2) A Képviselő-testület évente legalább hat rendes ülést tart.
(3) A Képviselő-testület szükség szerint rendkívüli ülést tarthat.
(4) A képviselő-testület üléseit a polgármester hívja össze és vezeti.
A képviselő-testület összehívása
9.§ (1) A képviselő-testületet az ülés –az alakuló ülés kivételével- tervezett időpontja előtt legalább öt nappal írásban kell a napirend megjelölésévével összehívni.
(2) 5 A Képviselő-testületet a polgármester távollétében az alpolgármester, annak akadályoztatása, a tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság elnöke jogosult összehívni és az ülést vezetni.
(3) A meghívót a képviselő-testület tagjai, továbbá a tanácskozási joggal résztvevő személyeknek úgy kell kézbesíteni, hogy annak megtörténte utólag is ellenőrizhető legyen.
(4) Meghívottként (tanácskozási joggal) részt vesz a testületi ülésen:
a) az önkormányzat jegyzője,
b) a napirenddel érintett bizottság nem képviselő-testületi tagja,
c) gazdasági vezető
d) akiket a polgármester ilyen jelleggel meghív.
(5) Az írásbeli anyagot az érintetteknek a meghívóval egyidejűleg ki kell kézbesíteni.
(6) Indokolt esetben sor kerülhet az írásos anyag közvetlenül az ülést megelőző kézbesítésére („kiosztására") is.
(7) A képviselő-testület zárt ülést tart a Mötv. 46.§ (2) bekezdés a) pontjában meghatározott esetekben.
(8) A képviselő-testület zárt ülést tart az érintett kérésére a Mötv. 46.§ (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben.
(9) A képviselő-testület minősített többséggel zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46.§ (2) bekezdés c) pontja szerinti esetekben.
(10) A közérdekű adat, és a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét ilyen esetben is biztosítani kell.
(11)Zárt ülésen tárgyalandó napirend anyagát e tény feltüntetése mellett külön borítékban kell az érintettek részére kézbesíteni.
(12) 6
A testületi anyag nyilvánossága
10.§ A zárt ülésről készült (külön) jegyzőkönyvet a nem zárt ülésről készült jegyzőkönyvvel együtt, de jellegéhez igazodó megkülönböztetéssel kell kezelni.
A szavazásra vonatkozó szabályok
11.§ 7 (1) A szavazás nyílt, kézfelemeléssel történik.
(2) Titkos szavazást kell tartani az Mötv. 46. § (2) bekezdésben szabályozott zárt ülésen eldöntendő vagy eldönthető kérdésekben.
(3) Titkos szavazás esetén hitelesített szavazólap és zárt urna kerül alkalmazásra. A titkos szavazást az Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság vezeti le. A szavazás eredményét a Bizottság elnöke hirdeti ki.
(4) Név szerinti szavazást kell tartani az önkormányzati képviselők legalább egynegyedének indítványára illetőleg a jogszabály által meghatározott esetekben.
(5) Név szerinti szavazás esetében az önkormányzati képviselők és a polgármester az eldöntendő kérdésre alfabetikus sorrendben adják le szavazatukat és a szavazatok leadása így kerül a jegyzőkönyvben rögzítésre.
A tanácskozás rendje
12.§ (1) Az elfogadott napirendeknek megfelelő sorrendben kell a napirendre tűzött tárgyköröket megtárgyalni.
(2) A hozzászólások sorrendjét az ülés vezetője határozza meg, aki ennek során köteles biztosítani valamennyi vélemény összefüggő módon való elhangzását.
(3) A határozati javaslat, valamint annak esetleges kiegészítése, módosítása tárgyában a testület külön is állást foglalhat.
(4) A határozat elfogadott szövegét minden esetben az ülés vezetője hirdeti ki.
(5)8
(6) A vita lezárását követően - a határozat hozatalt megelőzően - a napirend előadója jogosult a vitában elhangzottakra válaszolni és ennek függvényében megelőzőleg elfoglalt álláspontját megerősíteni, vagy azt módosítani.
(7) A jegyzőt a tanácskozás bármely szakaszában megilleti a napirendhez kapcsolódó törvényességi észrevételezés joga.
(8) Azt, aki magatartásával a tanácskozás rendjét zavarja, az ülést levezető . elnök
a) a testületi tagot figyelmezteti, ismételt vagy súlyosabb esetben rendre utasíthatja,
b) tanácskozási joggal jelenlévő személytől - ezen túlmenően - a szót megvonhatja, illetve
c) a nyílt ülésen jelenlévő érdeklődőt a terem elhagyására kötelezheti.
(9) A testületi ülést vezető elnök - a testület egyetértésével - szünetet rendelhet el, ha a napirend érdemi megvitatását váratlan akadály nehezíti és alapos okkal feltételezhető, hogy az akadály a szünet időtartama alatt elhárítható.
(10) A képviselő-testület ülését vezető elnök vagy bármely képviselő kezdeményezésére a testület az ülését felfüggeszti, ha az határozatképtelenné vált.
(11) A képviselő-testületi ülés napirendjére felvett napirend megtárgyalását vagy az érdemi döntés meghozatalát a képviselő-testület minősített többséggel elnapolhatja, ha az állapítható meg, hogy annak tárgyában megalapozott érdemi döntés nem hozható.
(12) A (9) bekezdés és a (11) bekezdés esetében a testület vita nélkül határoz.
Határozathozatal
13.§ (1) A képviselő-testület döntést csak határozatképesség esetén hozhat, melynek a határozathozatal időpontjában kell fennállnia.
(2) A határozatképességet, a döntéshozatalban résztvevők számát, a szavazatok számszerű eredményét az ülésről felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell.
(3)9
(4) A már elfogadott testületi döntés
a) ismételt tárgyalására, visszavonására, vagy módosítására csak akkor kerülhet sor, ha ezzel egyidejűleg a kezdeményező ismerteti annak társadalompolitikai, gazdasági, vagy egyéb indokait, illetve következményeit.
b) újratárgyalása elől nem zárkózhat el a képviselő-testület, ha a kezdeményezést a testületi tagok minősített többsége támogatja, vagy az ismételt tárgyalás szükségessége közmeghallgatáson vetődött fel.
(5) Nyílt és titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást meg kell ismételni; a képviselő-testület döntése szerint:
- szükség szerinti a folyó testületi ülésen, vagy
- a következő ülésén újból határozhat. Az eldöntendő kérdés ismételt napirendre tűzését mind az önkormányzati képviselő, mind a polgármester kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv
14.§ (1)10
(2) A szerkesztett jegyzőkönyv tartalmi elemeit a Mötv. 52. § (1) bekezdése határozza meg.
(3)11
(4) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni, az ülés folyamatosságának feltüntetésével.
(5) A jegyzőkönyvben az önkormányzati rendeletet a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 9. § (2) bekezdése szerint kell megjelölni. A jegyzőkönyvben az önkormányzati határozatokat a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 13. § szerint kell megjelölni.
(6) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) írásbeli előterjesztések,
d) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet, valamint az egységes szerkezetű rendelet hiteles szövege,
e) a képviselő írásban benyújtott hozzászólása.
(7) A jegyzőkönyv közérdekű adattartalmáról bármely állampolgár jogosult tájékoztatását, illetve a közérdekű adatokról - térítési díj mellett - másolat kiadását kérni.
(8)12
Képviselő-testületi tagok jogai és kötelezettségei
15.§ (1)13 Bármely képviselő-testületi tag a község érdekeit érintően bármely kérdésben jogosult tájékozódni az önkormányzat hivatala bármely ügyintézőjétől a jegyző egyidejű tájékoztatása mellett.
(2) A képviselő-testületi tag által a testületi ülésen feltett kérdésre a polgármester vagy a jegyző ad választ. A válasz el nem fogadását indokolni kell.
(3) Ha az Mötv. 32. § (2) i) pontjában meghatározott kötelezettségét megszegi és három egymást követő testületi ülésen nem vesz részt a képviselő, akkor a Képviselő-testület egy havi tiszteletdíját megvonja. Amennyiben a képviselő előzetesen bejelenti a távolmaradását és méltánylandó okkal kimenti, a Képviselő-testület eltekint a megvonástól.
(4)14 A képviselővel kapcsolatos összeférhetetlenségi eljárás lefolytatása az Összeférhetetlenségi Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság feladata. A bizottságnak a Képviselő-testület részére javaslattételi hatásköre van.
(5)15Ha a Mötv. 38. § (1) bekezdésében foglalt méltatlansági feltételt a képviselő bejelenti, vagy a Képviselő-testület egyéb módon tudomást szerez róla, akkor az Mötv. 38.§ (5) bekezdésében foglalt eljárás lefolytatása az Összeférhetetlenségi Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság feladata. Az ezzel kapcsolatos döntés a Képviselő-testület át nem ruházható hatásköre.
(6) A Képviselő-testület tagjait terhelő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség nyilvántartása, ellenőrzése és az ezzel összefüggő kezdeményezések vizsgálata a jogi-, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottság feladata.
Lakossági kapcsolatok
16.§ (1) A képviselő-testület évente - a költségvetéshez igazodva - előre meghirdetett időpontban, köteles közmeghallgatást tartani.
(2) A képviselő-testület eljárása során a közmeghallgatás során kifejezésre jutott többségi véleményt figyelembe véve dönt.
(3) A közmeghallgatást - a képviselő-testület tagjainak részvétele és közreműködése mellett - a polgármester vezeti.
(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni, mindenben a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok vonatkoznak rá.
(5) Közmeghallgatást kell tartani - a népszavazásra vonatkozó törvényi korlátok között - mindazon, képviselő-testületi állásfoglalást igénylő kérdésben, ahol a testületi döntés következményeként a község lakosságának legalább felére - akár önkéntes alapon is - anyagi kötelezettség hárul.
(6) Közmeghallgatást lehet tartani a képviselő-testület állásfoglalását igénylő olyan kérdésekben, ahol a testületi döntés következtében a lakosság kötelezettségei növekednek.
(7) Az (5) bekezdés szerinti közmeghallgatás meghirdetésével egyidejűleg a lakosságot írásban is tájékoztatni kell a testület által javasolt állásfoglalásról és annak a lakosságot érintő kihatásairól.
17.§ (1) A képviselő-testület a település közvéleményét foglalkoztató kérdésekről és a képviselő-testület munkájáról falugyűlés keretében számolhat be.
(2) A falugyűlésről az elhangzottak lényegét, valamint a megjelentek megközelítő számát tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni, amit a levezető elnök és két - a helyszínen szótöbbséggel megválasztott - jegyzőkönyv hitelesítő ír alá.
(3) A falugyűlésről felvett jegyzőkönyvet az irattárban kell megőrizni.
Bizottság
18.§ (1) A képviselő-testületi bizottság elsődleges feladata a testületi tevékenység eredményességének elősegítése, a szakmai kérdésekben való előzetes állásfoglalás, illetve a testület által megjelölt feladatkörben a döntési javaslat kidolgozása vagy ellenőrzés tartása.
(2) A bizottság látja el az önkormányzati törvényben foglaltakon túlmenően a jogszabály szerint az önkormányzati bizottság feladatkörébe tartozó teendőket is.
(3)16
(4) Ideiglenes bizottság létrehozására a képviselő-testület jogosult, a testület által egyidejűleg egyértelműen meghatározott, időszakos vagy eseti jelleggel jelentkező feladatok végrehajtására.
(5)17
(6) A bizottsági ülést a tárgyalandó napirendi pontok egyidejű ismertetésével a bizottság elnöke hívja össze.
(7) A bizottsági ülést olyan időpontra kell összehívni, hogy a napirendben döntést hozó képviselő-testületi ülésig legyen mód a bizottság álláspontját írásba foglalni. A bizottság állásfoglalását az elnök ismerteti.
(8) A bizottsági ülések jegyzőkönyvének elkészítésében a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője közreműködik. A bizottsági ülésekre és a jegyzőkönyv elkészítésére a Mötv. 60.§ -át kell alkalmazni.
Rendeletalkotás
19. § (1) A törvény végrehatására irányuló önkormányzati rendelet alkotását a jegyző köteles kezdeményezni, a magasabb jogforrás által nem szabályozott kérdésekben a kezdeményezés joga bármelyik önkormányzati képviselőt megilleti az e rendelet 5. § (9) bekezdése szerint.
(2)18 Az önkormányzati rendeletet a jegyző a helyben szokásos módon: Újcsanálos Község hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki, ezzel egyidejűleg a rendeletet közzéteszi a hivatalos honlapon, illetőleg a Nemzeti Jogszabálytárban.
Népszavazás
20.§19 Népszavazás kiírását a választópolgárok 20 %-a írásban, a népszavazás tárgyának megjelölésével kezdeményezheti.
III. fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása, vagyona
21.§ (1) Az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltaknak megfelelően kerülnek besorolásra.
(2) A vagyontárgyak forgalomképtelenségét - egyedi mérlegelés alapján, a törvényi szabályozás keretei között - kizárólag a képviselő-testület oldhatja fel.
(3) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.
(4) Az önkormányzat vagyonáról az Önkormányzati Hivatal nyilvántartást vezet.
Záró rendelkezések
25.§ (1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti a Újcssanálos Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011. (IV.22.) önkormányzati rendelet
1Módosította a 3/2015.(II.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. február 20. napjától.
2,3,5,7,13,14,15,18,19,20,21 Módosította a 16/2015.(XI.03.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. november 3-tól.
4,6,8,9,10,11,12,16,17,22,23 Hatályon kívül helyezte a 16/2015.(XI.03.) önkormányzati rendelet.
24,25 Megállapította a 16/2015.(XI.03.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. november 3-tól.
Csáki Lajos s.k. dr. Szabó Zoltán s.k.
polgármester jegyző
Összeférhetetlenségi Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság
Tagjainak száma: 3 fő
Feladata:
2. melléklet 1, 21
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
013390 Egyéb kiegészítő szolgáltatások
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051070 Használt eszköz bontása
061030 Lakáshoz jutást segítő támogatások
061040 Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok
062010 Településfejlesztés igazgatása
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
076062 Település-egészségügyi feladatok
081021 Sportszövetségek és szabályozó testületek működésének támogatása
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
084070 A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
103010 Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai
105020 Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
107090 Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
3. melléklet 22
4. melléklet 23
1. függelék 24
Újcsanálos Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai:
2. függelék 25
Újcsanálos Önkormányzat Képviselő-testülete bizottságának elnöke, tagjai:
Összeférhetetlenségi Vagyonnyilatkozat-kezelési Bizottság
elnök: Vitelki István
tagjai: Katona János
Lábas István