2024. évi XX. törvény indokolás
2024. évi XX. törvény indokolás
a honvédek jogállásával összefüggő törvények módosításáról szóló 2024. évi XX. törvényhez
2024.07.01.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Az Alaptörvény 2024. július 1-én hatályba lépő 45. cikk (6) és (7) bekezdése értelmében a Magyar Honvédség hivatásos állományú tagjai jogállásáról a Kormány rendeletet alkot, illetve a Magyar Honvédség hivatásos állományú tagjainak a jogállásukkal összefüggő alapvető jogaira és kötelezettségeire vonatkozó szabályok e kormányrendeletben is megállapíthatóak.
Az Alaptörvény hivatkozott rendelkezéseinek megfelelően előkészítés alatt áll a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvényt (a továbbiakban: Hjt.) felváltó, a honvédek jogállásáról szóló Korm. rendelet (a továbbiakban: Hjkr.). Ezen törvénytervezet célja a Hjkr. 2024. július 1-jei hatályba lépésével egyidejűleg szükséges – törvényhozási tárgykörbe tartozó – módosítások átvezetése a jogrendszer koherenciájának biztosítása érdekében, így
– a 2024. július 1-jéig a honvédek jogállását szabályozó szóló Hjt. hatályon kívül helyezése,
– figyelemmel arra, hogy a Hjt. tartalmaz a köztársasági elnök által gyakorolt jogköröket, azok törvénybe (a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvénybe) történő átemelése,
– az Alaptörvény tizenkettedik módosítása által biztosított kormányrendelet alkotási felhatalmazással nem érintett szabályok törvényi jogforrási szinten tartása: a Hjt-ben szabályozott mindazon személyekre, ahol szolgálati viszony egyáltalán nem áll és korábban sem állt fenn (honvédek hozzátartozói, a honvédségi ösztöndíjas hallgatók, a honvédségi ösztöndíjas sportolók) a szabályokat továbbra is törvényi szinten kell tartani.
– az érintett törvényekben a Hjt helyett a Hjkr-re történő merev és rugalmas hivatkozások átvezetése,
– a Hjkr. Hjt-hez képes eltérő fogalomhasználatából következő módosítások (így kirendelés helyett vezénylés, szabadság helyett szolgálatmentesség) elvégzése,
– egyéb (jogtechnikai) pontosítások átvezetése, valamint
– a gyakorlati jogalkalmazás során felmerült anomáliákra tekintettel szükségessé váló módosítások.
Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés a) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában kerül közzétételre.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
2. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
3. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve feloldja a Kjt. és a Hjkr. közötti azon ellentmondást, miszerint a Kjt. 26. § (3) Az áthelyezett közalkalmazottnak az áthelyezést megelőző közalkalmazotti jogviszonyát úgy kell tekinteni, mintha az új munkáltatójánál töltötte volna el, míg a Hjkr. csak a honvédelmi szervezeteknél eltöltött polgári időt engedi szolgálati időként beszámítani. Mivel törvénytől kormányrendelet nem térhet el, szükséges a Kjt. pontosítása.
4. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló törvényre történő hivatkozást pontosítja honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló törvényre történő hivatkozásra.
5. §
A Javaslat az Öpt. 12. § (2) bekezdésének kiegészítése annak érdekében, hogy a hivatásos és szerződéses katonák Önyp munkáltatói hozzájárulásra való jogosultsága egyértelmű legyen.
6. §
A Javaslat az Szja.tv-ben a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
7. §
A Javaslat a honvéd altiszt-jelöltre utalást helyezi hatályon kívül figyelemmel arra, hogy a honvéd altiszt-jelölt jogállást a Hjkr. kivezeti.
8. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
9. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
10. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
11. §
A Hjkr. szerinti sávos illetményrendszerben, valamint a civil egészségügyi szakdolgozóknál 2024. márciustól bevezetett sávos illetményrendszer miatt okafogyottá vált szabályok hatályon kívül helyezése.
12. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
13. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
14. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
15. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
16. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve további jogtechnikai pontosítást tartalmaz. (A jelenleg hatályos szöveg szerint a honvédek jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó állomány tagja vezényléssel vagy közalkalmazotti jogviszony keretében tölthet be vezetői beosztást, mely nem értelmezhető: nem állhat a hivatásos/szerződéses állomány tagja egyidejűleg közalkalmazotti jogviszonyban.)
17. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve további jogtechnikai pontosítást tartalmaz. (A jelenleg hatályos szöveg szerint a honvédek jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó állomány tagja vezényléssel vagy közalkalmazotti jogviszony keretében tölthet be vezetői beosztást, mely nem értelmezhető: nem állhat a hivatásos/szerződéses állomány tagja egyidejűleg közalkalmazotti jogviszonyban.)
18. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve további pontosítást tartalmaz: a hivatásos állományba vétel, rendelkezési állományba helyezés és a vezénylés Honvéd Vezérkar főnökének jogkörben történik.
19. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra, illetve további pontosítást tartalmaz: a hivatásos állományba vétel, rendelkezési állományba helyezés és a vezénylés Honvéd Vezérkar főnökének jogkörben történik.
20. §
A Javaslat megteremti a lehetőségét annak, hogy a 3000 fő feletti lakosságszámú település főállású polgármestere is létesíthessen önkéntes tartalékos szolgálati viszonyt. A hatályos szabályozás szerint ez a lehetőség csak a 3000 fő alatti lakosságszámú település polgármesterének nyitott, illetve a társadalmi állású polgármesternek.
21. §
Technikai pontosítás.
22. §
A Javaslat megteremti a lehetőségét annak, hogy a 3000 fő feletti lakosságszámú település főállású polgármestere is létesíthessen önkéntes tartalékos szolgálati viszonyt. A hatályos szabályozás szerint ez a lehetőség csak a 3000 fő alatti lakosságszámú település polgármesterének nyitott, illetve a társadalmi állású polgármesternek.
23. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
24. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
25. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
26. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
27. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
28. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
29. §
A Javaslat jogtechnikai pontosítást tartalmaz.
30. §
A Javaslat az Ogytv. és a Hjkr. közötti ellenmondást oldja fel figyelemmel arra, hogy a katonai jogviszony megszűnik a képviselővé történő megválasztással
31. §
A Javaslat – figyelemmel az Alaptörvény 2024. július 1-jén hatályba lépő 45. cikk (6) és (7) bekezdésére – hatályon kívül helyezi a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvényt.
32. §
A Javaslat jogtechnikai pontosítást tartalmaz figyelemmel arra, hogy a Hjkr. nem ismeri a honvéd tisztjelölt és honvéd altisztjelölt fogalmát.
33. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő merev hivatkozásokat módosítja.
34. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő merev hivatkozásokat módosítja.
35. §
A Javaslat lehetővé teszi, hogy a honvédelmi alkalmazott önkéntes tartalékos szolgálati viszonyt létesíthet. Az önkéntes tartalékos szolgálati viszony fennállása alatt azonban a többletkötelezettség nem vállalható. Ha a honvédelmi alkalmazott az önkéntes tartalékos szolgálati viszony létesítését megelőzően többletkötelezettséget vállalt, erre irányuló nyilatkozata az önkéntes tartalékos állományba vétel napját megelőző napon a hatályát veszti.
36. §
A Javaslat pontosítja a kizárt szabályokat az atipikus munkaviszonyok tekintetében a jogviszony közszférás jellegére figyelemmel.
37. §
A Javaslat újra szabályozza a jognyilatkozatokra vonatkozó rendelkezéseket. A javasolt változtatások szükséges és arányos közelítést jelent a Hjkr.-hez, ezáltal egyszerűbb, összehangolt végrehajtást szolgálnak.
38. §
A Javaslat pontosítja, hogy a kollektív részvételi jogok tekintetében lehetőségről és nem kötelezettségről van szó.
39. §
A Javaslat a próbaidő szabályait pontosítja.
40. §
A Javaslat részmunkaidő szabályait pontosítja: részmunkaidő esetén automatikusan arányosítja az illetményt és egyéb juttatásokat (a felek megegyezése helyett).
41. §
A Javaslat a végkielégítés számításának problémáját oldja fel: nemcsak az áthelyezés, hanem a 83. § (5) és (6) bekezdése esetén is össze kell számítani a jogviszonyban töltött időket, mely nélkül nem értelmezhető, hogy mire vonatkozik a 83. § (5) és (6) bekezdése szerinti folyamatosságra utaló normaszöveg. Garanciális szabály, hogy egy adott időtartam csak egyszer vehető figyelembe a végkielégítés szempontjából.
42. §
A Javaslat meghatározza, hogy a honvédelmi alkalmazottak jogviszonyát mikor kell folyamatosnak tekinteni.
43. §
A Javaslat a Hjt-re történő merev hivatkozásokat módosítja a Hjkr. megfelelő jogintézményeire történő hivatkozásra.
44. §
A Javaslat kivezeti a honvédelmi alkalmazottak részére biztosítható 2%-os mértékű keresetkiegészítést oly módon, hogy a juttatás besorolás szerinti összege az alapilletménybe kerül beépítésre.
45. §
A Hjkr-re való merev és rugalmas hivatkozások átvezetése.
46. §
A 3. § (4) bekezdése új tartalmára, valamint a 2%-os keresetkiegészítés kivezetésére figyelemmel okafogyottá vált rendelkezés hatályon kívül helyezése.
47. §
A javasolt szabályozással a főispán illetményének megállapítása ugyanolyan szabályok alapján történik, mint a közigazgatási államtitkáré, azzal a különbséggel, hogy a közigazgatási államtitkár illetményének megállapítására a Miniszterelnök, a főispán illetményének megállapítására pedig az irányító miniszter lesz jogosult.
48. §
Az előkészítés alatt álló honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet értelmében a honvédelmi miniszter által vezetett minisztériumba – a Hjt. fogalomrendszere szerinti kirendelés helyett – vezényléssel teljesít szolgálatot a honvéd. A Javaslat ezt a fogalomváltozást vezeti át, valamint a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
49. §
Az előkészítés alatt álló honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet értelmében a honvédelmi miniszter által vezetett minisztériumba – a Hjt. fogalomrendszere szerinti kirendelés helyett – vezényléssel teljesít szolgálatot a honvéd. A Javaslat ezt a fogalomváltozást vezeti át, valamint a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
50. §
Az előkészítés alatt álló honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet értelmében a honvédelmi miniszter által vezetett minisztériumba – a Hjt. fogalomrendszere szerinti kirendelés helyett – vezényléssel teljesít szolgálatot a honvéd. A Javaslat ezt a fogalomváltozást vezeti át, valamint a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
51. §
Az előkészítés alatt álló honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet értelmében a honvédelmi miniszter által vezetett minisztériumba – a Hjt. fogalomrendszere szerinti kirendelés helyett – vezényléssel teljesít szolgálatot a honvéd. A Javaslat ezt a fogalomváltozást vezeti át, valamint a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
52. §
A Javaslat megteremti az összhangot a Hjkr. tervezetének 236. §-ával, melynek értelmében az egészségügyi munkakörű katonákra vonatkozó szabályozás kiegészül a klinikai központokhoz vezényelt katonákra vonatkozó szabályozással. Ezen felül az Eszjtv. 1. § (7) bekezdése rögzíti, hogy a honvédelmi miniszter irányítása alá tartozó egészségügyi szolgáltató és foglalkoztatottjai a jogviszony sajátossága okán törvényben (2024. július 1-től a Kormány rendeletében) meghatározottak szerint tartoznak az Eszjtv. hatálya alá.
53. §
Az előkészítés alatt álló honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet értelmében a honvédelmi miniszter által vezetett minisztériumba – a Hjt. fogalomrendszere szerinti kirendelés helyett – vezényléssel teljesít szolgálatot a honvéd. A Javaslat ezt a fogalomváltozást vezeti át.
54. §
A Hjkr. tervezet 236. §-ával és jelen tervezet Eszjtv. 1. § (6) bekezdésével összhangban szükséges módosítás annak érdekében, hogy a klinikai központhoz vezényelt katona esetében is a Hjkr. szabályai legyenek az irányadók.
55. §
A Hjt. szabályozza a köztársasági elnök tábornokok kinevezésére és előléptetésére vonatkozó jogkörét. Figyelemmel arra, hogy a köztársasági elnök jogkörei kormányrendeleti szinten nem szabályozhatók, a Javaslat a rendelkezéseket átemeli a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvénybe.
56. §
A jogalkotásról szóló 2010. évi. CXXX. törvény 23. § (6) bekezdése megteremti a Honvéd Vezérkar főnökének normatív utasításkiadási jogkörét. Ez a jog ugyanakkor korlátozott, csak e törvényben meghatározott tárgykörökben: az öltözködési szabályzat, az alaki szabályzat, a szolgálati szabályzat és a fizikai alkalmassági követelmények meghatározása körében alkalmazható.
57. §
A Magyarországon települő nemzetközi katonai szervezetnél történő szolgálatteljesítés esetén megteremti a kijelölés lehetőségét.
58. §
A Hvt. és a Hjkr. összhangjának megteremtése érdekében a katonai rendésszel összefüggő valamennyi szabály Hvt-ben kerül szabályozásra.
59. §
A Javaslat a honvédelmi szolgálati juttatásra tekintettel pontosítja a Hvt. egyenruha viselésére vonatkozó szabályait. Megteremti továbbá annak a lehetőségét, hogy a honvédelemért felelős miniszter egyedi döntésével elrendelhesse az egyenruha szolgálatteljesítési időn túl történő kötelező viselését a munkába járás során.
60. §
A Javaslat lehetővé teszi, hogy a honvédelemért felelős miniszter – új sajátos jogállásként – címzetes ezredes vagy címzetes alezredes rendfokozatot adományozzon a Honvédség társadalmi megítélésének növelését előmozdító személye részére, akik egyedi megállapodás keretében kötelezettséget vállaltak arra, hogy honvédelmi célra vagyoni vagy nem vagyoni hozzájárulást teljesítenek. A címzetes ezredesek és címzetes alezredesek nem tartoznak a Hjkr hatálya alá, jogállásukat a Hvt. és a felhatalmazása alapján kiadott miniszteri határozza meg, így a Btk. szempontjából nem minősülnek katonának.
51. §
A Javaslat a címzetes ezredes, címzetes alezredes sajátos jogálláshoz kapcsolódóan biztosítja a honvédelemért felelős miniszter részére a rendeletalkotásai jogkört.
62. §
A Javaslat technikai pontosítást tartalmaz.
63. §
A Javaslat jogtechnikai pontosítást tartalmaz, illetve a Magyarországon települő nemzetközi katonai szervezetnél történő szolgálatteljesítéshez kapcsolódóan hatályon kívül helyezi a felhatalmazó rendelkezést.
64. §
A Haktv. értelmező rendelkezései kiegészítésre kerülnek a nyugállományú katona meghatározásával, elősegítve ezzel a könnyebb jogalkalmazást.
65. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő merev hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre, illetve annak jogintézményeire történő hivatkozásra.
„A 46. § (1) bekezdés r) vagy s) pontja szerinti rendelkezési állomány” merev hivatkozás „sajátos katonai tartalékállomány” jogintézményként kerül megjelölésre.
66. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő merev hivatkozásokat módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre, illetve annak jogintézményeire történő hivatkozásra.
„A 46. § (1) bekezdés r) vagy s) pontja szerinti rendelkezési állomány” merev hivatkozás „sajátos katonai tartalékállomány” jogintézményként kerül megjelölésre.
67. §
A Javaslat az érintett szolgálati juttatásának megszüntetésével összefüggő adat továbbítását tartalmazza, mely alapján intézkedni szükséges az érintett szolgálati juttatása folyósításának megszüntetéséről. Az adattovábbítás ezt a célt szolgálja.
68. §
A Javaslat kiegészíti a korábbi zártkörű rendezvények adatkezelésének szabályait. A módosítás célja, hogy a Honvédség népszerűsítése, a honvédelmi tudatosság erősítése, a honvédelmi érdek érvényesítése mind szélesebb körben megvalósulhasson, és felölelje valamennyi e célból szervezett rendezvény adatkezelését. Az adatkörök szélesítése a gyakorlati tapasztalatokat tükrözi és lehetőséget biztosít az érintettek tájékoztatására a korábban meghatározott célok elérése érdekében.
69. §
A Javaslat elsősorban a Honvédség népszerűsítését, a honvédelmi tudatosság erősítését szolgálja úgy, hogy az adatkezelő az érintetteket korosztályuknak, lakóhelyüknek megfelelő információkkal látja el, továbbá azt a célt is szolgálja, hogy láthatóvá váljanak azok a területek, amelyeket esetében szükséges lehet az érintettek véleményének, álláspontjának felhasználása.
70. §
Az Alaptörvény tizenkettedik módosítása értelmében a Magyar Honvédség hivatásos állományú tagjai jogállásáról a Kormány rendeletet alkot, illetve a Magyar Honvédség hivatásos állományú tagjainak a jogállásukkal összefüggő alapvető jogaira és kötelezettségeire vonatkozó szabályok e kormányrendeletben is megállapíthatóak. Ezen alaptörvényi felhatalmazás azonban nem terjed ki a honvédek hozzátartozóira, a honvédségi ösztöndíjas hallgatókra, a honvédségi ösztöndíjas sportolókra, illetve mindazon személyekre, ahol szolgálati viszony egyáltalán nem áll és korábban sem állt fenn, így a rájuk vonatkozó szabályokat továbbra is törvényi szinten kell tartani.
Az árvák kiegészítő támogatásának, és a kiegészítő hozzátartozói támogatása az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) alapján nyújtható ellátások közé kerül a Javaslat által figyelemmel arra, hogy a Hjkr. jogállási jogszabály, az egyes hatósági jellegű rendelkezések pedig jogalkalmazási tevékenységet szabályoznak. Azokat az eljárásokat, ahol a jogosult nem áll és korábban sem állt szolgálati viszonyban, a Javaslat hatósági eljárási tevékenységnek tekinti.
71. §
A Javaslat a törvényi szabályozási körben tartott jogintézményekhez kapcsolódó kormányrendeleti és miniszteri rendeleti felhatalmazó rendelkezéseket tartalmazza.
72. §
A Javaslat a törvényi szabályozási körben tartott jogintézményekhez kapcsolódó kormányrendeleti és miniszteri rendeleti felhatalmazó rendelkezéseket tartalmazza.
73. §
A Hjkr. fogalomrendszerében a szabadság jogintézménye szolgálatmentességként kerül megnevezésre. Az elnevezés megváltozása szükségessé teszi az új megnevezés valamennyi törvényben történő átvezetését, melyet a Javaslat sommás rendelkezéssel valósít meg.
74. §
A Haktv. mellékleteinek módosítása egyrészt a toborzási feladatokat segíti: az állampolgárság a jogviszony létrehozásának egyik feltétele, míg az érintett hangja, mint adatkör a kor elvárásainak megfelelő, online toborzáshoz kapcsolódóan, call center működtetésével az érintettek könnyebb elérését szolgálja. A mellékletek másrészt az adatkörök a honvédelmi szolgálati juttatással összefüggésben kerültek kiegészítésre.
75. §
A szövegcserés módosítások egyrészt a Hjkr-re történő merev és rugalmas hivatkozásokat, másrészt a honvédelmi szolgálati juttatással összefüggésben szükséges módosításokat vezetik át.
76. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
77. §
A Javaslat a honvédek jogállásáról szóló törvényre történő rugalmas hivatkozást módosítja a honvédek jogállásáról szóló kormányrendeletre történő hivatkozásra.
78. §
A Javaslat a hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.
79. §
A Javaslat sarkalatossági záradékot tartalmaz.
1. melléklet
A Haktv. mellékleteinek módosítása egyrészt a toborzási feladatokat segíti: az állampolgárság a jogviszony létrehozásának egyik feltétele, míg az érintett hangja, mint adatkör a kor elvárásainak megfelelő, online toborzáshoz kapcsolódóan, call center működtetésével az érintettek könnyebb elérését szolgálja. A mellékletek másrészt az adatkörök a honvédelmi szolgálati juttatással összefüggésben kerültek kiegészítésre.
2. melléklet
A Haktv. mellékleteinek módosítása egyrészt a toborzási feladatokat segíti: az állampolgárság a jogviszony létrehozásának egyik feltétele, míg az érintett hangja, mint adatkör a kor elvárásainak megfelelő, online toborzáshoz kapcsolódóan, call center működtetésével az érintettek könnyebb elérését szolgálja. A mellékletek másrészt az adatkörök a honvédelmi szolgálati juttatással összefüggésben kerültek kiegészítésre.
3. melléklet
A Haktv. mellékleteinek módosítása egyrészt a toborzási feladatokat segíti: az állampolgárság a jogviszony létrehozásának egyik feltétele, míg az érintett hangja, mint adatkör a kor elvárásainak megfelelő, online toborzáshoz kapcsolódóan, call center működtetésével az érintettek könnyebb elérését szolgálja. A mellékletek másrészt az adatkörök a honvédelmi szolgálati juttatással összefüggésben kerültek kiegészítésre.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás