• Tartalom

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

2024.10.01.

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a)1 az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)2

(3)3

2. A támogatás mértéke

2. §4 (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a)5 távhőszolgáltató esetében – a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével – az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,

b) intézmény esetében – a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével – az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)6

(3)7

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6)8 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3/A. §9 (1) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató helyébe új távhőszolgáltató lép, akkor az új távhőszolgáltatót támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(2) Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a táblázat B oszlopa szerinti távhőszolgáltató cégneve a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltozik, akkor támogatás illeti meg. A támogatás mértéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen, a B oszlop szerinti, korábbi távhőszolgáltatóra vonatkozó támogatás marad.

(3) A Hivatal a távhőszolgáltató személyének (1) bekezdés szerinti vagy cégnevének (2) bekezdés szerinti megváltozásáról a Hivatal változást elrendelő határozatának kiadásával együtt értesíti a villamos energiáról szóló törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítót (a továbbiakban: rendszerirányító).

3. A támogatás igénylése

4. §10 (1)11 Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 12. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a rendszerirányítóhoz.

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító – a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét – a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában – a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését – az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1)12 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2)13 A rendszerirányító a 3/A. § (1) bekezdése szerinti távhőszolgáltatónak a kifizetést a Hivatal 3/A. § (3) bekezdése szerinti értesítésének kézhezvételét követően, a 3/A. §-ban foglalt eltérésekkel teljesíti.

(2a)14 A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) és (2) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító – az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében – az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5)15 A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6)16 Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6a)17 Ha az elkülönített számlán rendelkezésre álló keretösszeg (4) bekezdés szerinti tartalékot meghaladó összege a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás mértéke, valamint az e rendeletben meghatározott mindenkori támogatási igények alapján nem nyújt fedezetet a kifizetésekre, az elkülönített számla fedezethiányát a 6/A. § szerint kell megszüntetni.

(7) A tartalék terhére – az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig – a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b)18 a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

(9)19 A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.

(10)20 Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.

(11)21 A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2)22 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3)23 A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

6/A. §24 (1) A rendszerirányító haladéktalanul tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert, ha az 5. § (6a) bekezdés szerinti fedezethiányról tudomást szerez.

(2) A Hivatal az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás beérkezését követő 8 munkanapon belül megküldi javaslatát az energiapolitikáért felelős miniszternek az elkülönített számlára szükséges kiegészítő befizetés mértékére és ütemezésére vonatkozóan.

(3) Az energiapolitikáért felelős miniszter intézkedik a fedezethiány

a) a Vet. 148. § (4) bekezdése szerinti támogatás mértékének megemelésével,

b) a központi költségvetésből történő egyösszegű kompenzációval, vagy

c) az a) és a b) pont szerinti intézkedések egyidejű alkalmazásával

történő megszüntetése érdekében.

(4) Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 1. melléklet XVII. Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet, 21. Központi kezelésű előirányzatok cím, 15. Távhőszolgáltatók kompenzációja alcím, 1. Távhőszolgáltatók kompenzációjával kapcsolatos kiadások jogcímcsoport terhére legfeljebb évi 33 milliárd forint keretösszegig teljesíthető kifizetés kompenzációs előlegként.

7. § (1)25 Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és – az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében – arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást – a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve – köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4)26 Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére – a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén – a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)27 E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3–6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

(3)28

(4)29 E rendeletnek a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 8/2024. (V. 10.) EM rendelettel megállapított 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa szerinti támogatási mértékeket 2024. április 1. napjától kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. §30 Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez31

A támogatás mértéke

1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek

A

B

C

D

1.

Település

Távhőszolgáltató

Fix összegű támogatás

Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás

2.

Ft/hó

Ft/GJ

3.

Ajka

BAKONY-TÁVHŐ Kft.

120 494 872

4 000

4.

Ajka

Bakonyi Erőmű Zrt.

0

0

5.

Algyő

Veolia Energia Magyarország Zrt.

642 055

4 593

6.

Almásfüzitő

ALFEN Kft.

18 510 253

7 804

7.

Baj

T-Szol Zrt.

2 663 352

5 211

8.

Baja

Baja Energetika Kft.

12 619 495

6 838

9.

Balatonfüred

FÜREDHŐ Kft.

7 344 381

4 123

10.

Berettyóújfalu

HERPÁLY Vagyonkezelő Kft.

8 177 027

4 951

11.

Bokod

MVM OTSZ Zrt.

8 997 498

6 913

12.

Bonyhád

“FŰTŐMŰ” Kft.

9 288 050

4 808

13.

Budaörs

BUDAÖRSHŐ Kft.

18 681 349

5 133

14.

Budapest

Csepeli Erőmű Kft.

0

0

15.

Budapest

Veolia Energia Magyarország Zrt.

3 391 505

5 512

16.

Budapest

BKM Nonprofit Zrt.

1 783 282 117

5 820

17.

Budapest

GM Kőérberek 30 Kft.

16 002 329

3 766

18.

Cegléd

Veolia Energia Magyarország Zrt.

23 043 169

6 115

19.

Celldömölk

Cellhő Kft.

7 370 821

5 813

20.

Cserkeszőlő

Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ

0

0

21.

Csongrád

Csongrádi Közmű Kft.

3 114 846

3 329

22.

Csorna

Csornahő Kft.

14 159 600

6 223

23.

Debrecen

Debreceni Hőszolgáltató Zrt.

332 918 978

6 714

24.

Dombóvár

DOMBÓVÁRHŐ Kft.

16 318 890

4 946

25.

Dorog

PROMTÁVHŐ Kft.

21 720 430

7 976

26.

Dunakeszi

Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.

24 967 081

5 049

27.

Dunaújváros

DVG Zrt.

142 775 522

5 667

28.

Eger

EVAT Zrt.

29 707 984

6 278

29.

Érd

ÉRD-TÁVHŐ Kft.

8 861 303

4 401

30.

Esztergom

PROMTÁVHŐ Kft.

34 826 487

9 467

31.

Gödöllő

Gödöllői Távhő Kft.

18 062 130

5 161

32.

Gyöngyös

Városgondozási Zrt.

16 389 191

4 742

33.

Győr

GYŐR-SZOL Zrt.

424 395 304

2 228

34.

Hajdúböszörmény

Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

1 787 165

5 979

35.

Hajdúnánás

NÁNÁSHŐ Kft.

10 817 510

5 722

36.

Hajdúszoboszló

Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.

15 945 608

6 397

37.

Hódmezővásárhely

Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt.

0

0

38.

Inota

Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.

5 839 451

6 183

39.

Kaposvár

Kaposvári Vagyonkezelő Zrt.

72 134 137

1 634

40.

Kapuvár

Kapuvári Hőszolgáltató Kft.

4 862 153

6 334

41.

Kazincbarcika

Barcika Szolg Kft.

94 788 681

6 989

42.

Kecskemét

Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft.

162 022 311

3 140

43.

Keszthely

VÜZ Nonprofit Kft.

12 676 112

4 740

44.

Kiskunfélegyháza

Félegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft.

20 460 147

4 594

45.

Kiskunhalas

Halasi Városgazda Zrt.

27 368 859

6 007

46.

Kisvárda

KISVÁRDAI KÖZMŰ Kft.

19 382 849

5 846

47.

Komárom

Komáromi Távhő Kft.

24 543 375

5 464

48.

Komló

Komlói Fűtőerőmű Zrt.

77 784 058

2 948

49.

Körmend

RÉGIÓHŐ Kft.

12 734 505

3 697

50.

Kőszeg

EQUANS Magyarország Kft.

11 005 666

4 594

51.

Makó

Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

11 232 496

4 029

52.

Mátészalka

SZALKATÁVHŐ Kft.

26 849 882

6 363

53.

Miskolc

MIHŐ Kft.

589 973 053

1 808

54.

Mohács

MOHÁCS-HŐ Kft.

27 090 853

4 349

55.

Mór

MÓRHŐ Kft.

15 504 412

5 847

56.

Mosonmagyaróvár

Városüzemeltető Kft.

47 806 077

6 628

57.

Nagyatád

EQUANS Magyarország Kft.

3 269 408

2 966

58.

Nagykőrös

KÖVA-KOM Nonprofit Zrt.

15 951 839

3 801

59.

Nyergesújfalu

DISTHERM Kft.

8 585 238

5 347

60.

Nyírbátor

Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft.

1 284 223

4 571

61.

Nyíregyháza

NYÍRTÁVHŐ Kft.

223 338 811

7 425

62.

Nyíregyháza

Energocoop Kft.

10 742 578

6 095

63.

Oroszlány

MVM OTSZ Zrt.

114 999 427

7 758

64.

Ózd

Ózdi Távhő Kft.

79 563 324

7 054

65.

Paks

Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

17 827 466

270

66.

Pécs

PÉTÁV Kft.

397 208 046

3 982

67.

Pétfürdő

“PÉTKOMM” Kft.

14 695 281

5 985

68.

Pornóapáti

Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft.

6 659 032

2 474

69.

Putnok

Putnoki Városgondnokság

4 089 396

5 522

70.

Püspökladány

Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft.

9 474 282

5 754

71.

Salgótarján

Salgó Vagyon Kft.

65 605 676

5 975

72.

Sárbogárd

EQUANS Sárbogárdi Kft.

6 045 151

5 180

73.

Sárospatak

Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft.

12 474 535

5 296

74.

Sárvár

Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft.

14 403 354

6 440

75.

Sátoraljaújhely

EQUANS Magyarország Kft.

11 570 164

5 809

76.

Siklós

SIKLÓS-HŐ Kft.

10 226 120

5 020

77.

Siófok

Termofok-Sió Kft.

18 881 322

6 638

78.

Sopron

SOPRON Holding Zrt.

80 929 216

5 297

79.

Szarvas

Szarvasi KOMÉP Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

2 169 984

0

80.

Százhalombatta

“SZÁKOM” Nonprofit Kft.

50 334 706

6 336

81.

Szeged

Szegedi Távfűtő Kft.

239 349 982

4 913

82.

Székesfehérvár

SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.

197 565 715

5 473

83.

Szekszárd

Szekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft.

65 367 620

5 685

84.

Szentendre

Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt.

22 913 715

4 939

85.

Szentes

Szentes Városi Szolgáltató Kft.

25 953 145

-4 571

86.

Szentgotthárd

RÉGIÓHŐ Kft.

4 526 303

3 572

87.

Szentlőrinc

Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.

14 722 562

-2 121

88.

Szigetszentmiklós

“Aries” Nonprofit Kft.

19 100 300

6 086

89.

Szigetvár

Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft.

6 852 493

4 743

90.

Szolnok

MVM OTSZ Zrt.

184 035 598

5 907

91.

Szombathely

Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft.

95 069 742

6 175

92.

Tapolca

Városgazdálkodási Kft.

14 879 575

5 700

93.

Tata

TATA ENERGIA Kft.

22 905 970

2 879

94.

Tatabánya

T-Szol Zrt.

490 803 979

1 211

95.

Tiszaújváros

TiszaSzolg 2004 Kft.

91 106 068

6 605

96.

Vác

Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft.

33 633 676

4 852

97.

Várpalota

Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.

47 176 225

7 820

98.

Vasvár

RÉGIÓHŐ Kft.

4 218 424

2 513

99.

Veszprém

“VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.

91 773 313

6 217

100.

Záhony

Záhonyi HŐTÁV Nonprofit Kft.

10 819 813

5 328

101.

Zirc

Veolia Energia Magyarország Zrt.

3 588 287

5 782

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

A

B

C

D

E

Sorszám

Település

Termelő

Igénylő

Kapcsolt termelésből felhasznált hőre

Ft/GJ

1.

Berettyóújfalu

Berettyó-Med Kft.

Gróf Tisza István Kórház

1 553

2.

Békéscsaba

Csaba-Energo Kft.

Békés Vármegyei Központi Kórház

1 553

3.

Budapest

ENER-G Energia Technológia Zrt.

Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház

1 553

4.

Budapest

Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft.

Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet

1 553

5.

Budapest

MK-MÓR Termelő Kft.

Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet

1 553

6.

Budapest

MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft.

Szent Imre Kórház

1 553

7.

Budapest

MEDERG Energiaszolgáltató Kft.

Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet

1 553

8.

Dombóvár

KM Energo Invest Kft.

Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft.

1 553

9.

Jászberény

Berény-Med Kft.

Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft.

1 553

10.

Karcag

OMNI Energy Kft.

Kátai Gábor Kórház

1 553

11.

Kecskemét

ENER-G Energia Technológia Zrt.

Bács-Kiskun Vármegyei Önkormányzat Kórháza

1 553

12.

Miskolc

ENER-G Energia Technológia Zrt.

MISEK Nonprofit Kft.

1 553

13.

Miskolc

ENER-G Energia Technológia Zrt.

B.A.Z. Vármegyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház

1 553

14.

Nyíregyháza

Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.

Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft.

1 553

15.

Szombathely

Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.

Vas Vármegyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt.

1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez32

Támogatási igénybejelentés

1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:

Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):

Az igénylő cégjegyzékszáma:

Az igénylő adószáma:

Az igénylő levelezési címe:

Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:

Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

t

v

f

T

Ft/GJ

GJ

Ft/hó

Ft

A .......... év ............ hónap vonatkozásában .......... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.

A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.

b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése

2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:

Az igénylő adószáma:

Az igénylő levelezési címe:

Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:

Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

Intézmény neve

Hőértékesítő neve

ti

vi

Ti

Ft/GJ

GJ

Ft

A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ............................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.

Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnieaz Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő aláírása

2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja

2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)

vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége

Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)

1

Az 1. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 6. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § a) pontja, a 3/2023. (III. 31.) EM rendelet 2. § 1. pontja szerint módosított szöveg.

2

Az 1. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

3

Az 1. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

4

A 2. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.

5

A 3. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 8. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § b) pontja, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 3. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

7

A 3. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

9

A 3/A. §-t az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 6. §-a iktatta be.

10

A 4. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.

11

A 4. § (1) bekezdése az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.

12

Az 5. § (1) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (1) bekezdésével megállapított, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

13

Az 5. § (2) bekezdése az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 8. §-ával megállapított, a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 3. §-a szerint módosított szöveg.

14

Az 5. § (2a) bekezdését az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 8. §-a iktatta be.

15

Az 5. § (5) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

16

Az 5. § (6) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

17

Az 5. § (6a) bekezdését az 58/2021. (XII. 13.) ITM rendelet 1. §-a iktatta be, szövege a 27/2022. (XI. 21.) TIM rendelet 2. §-a szerint módosított szöveg.

18

Az 5. § (7) bekezdés b) pontja a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

19

Az 5. § (9) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

20

Az 5. § (10) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

21

Az 5. § (11) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

23

A 6. § (3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. §-a iktatta be.

24

A 6/A. §-t az 58/2021. (XII. 13.) ITM rendelet 2. §-a iktatta be.

25

A 7. § (1) bekezdése a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

26

A 8. § (4) bekezdés nyitó szövegrésze a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése szerint módosított szöveg.

27

A 9. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.

28

A 9. § (3) bekezdését az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 9. §-a iktatta be, a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 9. §-a hatályon kívül helyezte.

29

A 9. § (4) bekezdését a 8/2024. (V. 10.) EM rendelet 1. §-a iktatta be.

30

A 10. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére