• Tartalom

1487/2015. (VII. 21.) Korm. határozat

1487/2015. (VII. 21.) Korm. határozat

a Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódó jogalkotási feladatokról1

2015.07.21.

A Kormány

1. egyetért az elektromobilitás hazai elterjesztésével és annak kezdeti lépéseként elfogadja az 1. melléklet szerinti Jedlik Cselekvési Tervet;

2. elrendeli a Jedlik Cselekvési Terv megvalósulásának figyelemmel kísérését és végrehajtásának értékelését, felülvizsgálatát;

Felelős: nemzetgazdasági miniszter

Határidő: folyamatos

3. felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon az elektromos járművek használatához szükséges alapvető töltő-infrastruktúra kiépítéséről, és az elektromos mobilitás terjedését szolgáló mintaprojektek indításáról – elsődlegesen az egészségügy, a városi és elővárosi közösségi közlekedés és a kommunális hulladékgyűjtés területén – a kibocsátási egységek értékesítéséből származó bevételek terhére;

Felelős: nemzetgazdasági miniszter

Határidő: folyamatos

4. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal bevonásával gondoskodjanak a járművek töltésére felhasznált villamos energiához kapcsolódó mérési és elszámolási rendszer kidolgozásáról, különös tekintettel az intelligens áram felhasználási- és elszámolási rendszerekhez való illeszkedésre.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

nemzetgazdasági miniszter

Határidő: 2016. március 31.

1. melléklet az 1487/2015. (VII. 21.) Korm. határozathoz

Jedlik Cselekvési Terv
A Jedlik Ányos Terv (a továbbiakban: JÁT) célja, hogy elősegítse a hazai elektromobilitás elterjesztését. Ennek megvalósítása érdekében a következő feladatok kerültek meghatározásra:

Feladat

Felelős

Határidő

Különleges, – a töltő infrastruktúra telepítéséhez kapcsolódó hatósági ügyeket kiemelten kezelő, az érintettek felelősségi körét egyértelműen meghatározó, a fővárosi és megyei kormányhivatalok feladatkörét meghatározó – eljárási szabályok megalkotása, a vonatkozó engedélyezési, ügyintézési határidők csökkentése érdekében.

Miniszterelnökséget vezető miniszter, igazságügyi miniszter

2015. november 30.

A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény és a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet módosítása annak érdekében, hogy a villamosenergia-kereskedőkön kívül az elektromos töltőállomás üzemeltetők a kizárólag elektromos járművek töltésére szolgáló berendezésből vételezett villamos energiát villamos energia kereskedői engedély nélkül értékesíthessék.

nemzeti fejlesztési miniszter

2015. november 30.

A villamos energia egyetemes szolgáltatás árképzéséről szóló 4/2011. (I. 31.) NFM rendelet módosítása annak érdekében, hogy az elektromos járművek töltésére szolgáló lakossági berendezések üzemeltethetőek legyenek vezérelt áramkörről, továbbá – a járművek éjszakai töltése érdekében – a zónaidők kibővítésre kerüljenek.

nemzeti fejlesztési miniszter

2015. november 30.

A JÁT-ban meghatározott típusú járművek megkülönböztetésére szolgáló, zöld alapszínnel ellátott forgalmi rendszám és az elektromos mobilitáshoz kapcsolódó egységes közúti táblák, útburkolati jelek bevezetéséhez szükséges jogszabály-módosítások megalkotása, valamint egyéb szükséges intézkedések megtétele.

belügyminiszter
nemzeti fejlesztési miniszter

2015. szeptember 30.

A plug-in hibrid, a hatótáv növelt elektromos jármű (EREV), és a tisztán elektromos meghajtású járművek számára a JÁT-hoz kapcsolódó indirekt ösztönző rendszer kialakítása, különös tekintettel a parkolási-, és behajtási díj kedvezményre, a buszsáv használatára, valamint arra, hogy az adott közlekedési területre (közút, parkoló) vonatkozó kedvezmény bevezetéséről annak kezelője rendelkezhessen.

belügyminiszter
nemzeti fejlesztési miniszter
nemzetgazdasági miniszter

2015. november 30.

Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény módosítása annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás elterjedését segítő szempontok figyelembevétele kötelező legyen.

Miniszterelnökséget vezető miniszter, nemzeti fejlesztési miniszter, nemzetgazdasági miniszter

2015. november 30.

Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény, a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény és a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosítása annak érdekében, hogy a tisztán elektromos meghajtású járművekre vonatkozó kedvezmények kiterjedjenek a plug-in hibrid, a hatótáv növelt (EREV) elektromos jármű és a hidrogén üzemanyag-cellás jármű kategóriákra is.

nemzetgazdasági miniszter

2015. november 30.

A központi költségvetés teherbíró képességéhez igazodó adójellegű indirekt ösztönzőkkel kapcsolatos jogszabály-módosítás megalkotása, amely elősegíti az elektromos mobilitás elterjedését, figyelemmel a járműbeszerzéshez kapcsolódó általános forgalmi adó fizetési kötelezettségre, valamint a töltési energia energiaadó tartalmának jelenleg meghatározott mértékének rögzítésére.

nemzetgazdasági miniszter

2015. november 30.

1

A határozatot az 1445/2019. (VII. 26.) Korm. határozat 4. pontja visszavonta 2019. július 26. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére