1151/2019. (III. 25.) Korm. határozat
1151/2019. (III. 25.) Korm. határozat
az ingatlan-nyilvántartási és térképészeti feladatok átrendezésével összefüggő kormányzati szerkezetátalakításról
A Kormány
1. az államigazgatási szervezetrendszer működési hatékonyságának növelésével összefüggésben egyetért azzal, hogy
a) az ingatlan-nyilvántartási és térképészeti feladatok átrendezésével a Miniszterelnökséget vezető miniszter legyen a Kormány ingatlan-nyilvántartásért, valamint térképészetért felelős tagja,
b) Budapest Főváros Kormányhivatalának földmérési és térinformatikai államigazgatási szervi feladatait, továbbá az európai uniós és egyéb nemzetközi szerződésekből adódó kötelezettségeit a Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Lechner Nonprofit Kft.) lássa el,
c) Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztályából az Alaphálózati és Államhatárügyi Osztály, a Földügyi Fejlesztési és Üzemeltetési Osztály, a Kozmikus Geodéziai Osztály, a Szolgáltató Osztály, a Távérzékelési Osztály, a Térinformatikai Osztály, valamint az ezen osztályoknak informatikai támogatást biztosító Informatikai Főosztályból az Informatikai Osztály 6 beolvadásos kiválással a Lechner Nonprofit Kft.-be olvadjanak be, azzal, hogy a beolvadásos kiválással beolvadó osztályok jogutódja 2019. április 1. napjától a Lechner Nonprofit Kft.;
2. az 1. pontban foglalt kormányzati szerkezetátalakítás megvalósítása érdekében felhívja
a) a Miniszterelnökséget vezető minisztert, az agrárminisztert és a pénzügyminisztert, hogy a Lechner Nonprofit Kft. bevonásával gondoskodjanak a megvalósításhoz szükséges jogi, pénzügyi, személyi és dologi feltételek biztosításáról,
Felelős: Miniszterelnökséget vezető miniszter
agrárminiszter
pénzügyminiszter
Határidő: azonnal
b) a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy készítse elő a feladat- és hatáskör-racionalizáláshoz szükséges jogszabály módosításokat;
Felelős: Miniszterelnökséget vezető miniszter
Határidő: azonnal
3. felhívja a pénzügyminisztert, hogy – az agrárminiszter és a Miniszterelnökséget vezető miniszter bevonásával –
a) mérje fel a Mezőgazdasági Parcella Azonosító Rendszer működtetésével, valamint a területalapú támogatások távérzékeléses ellenőrzésével összefüggő egyes feladatok átcsoportosításával kapcsolatos előnyöket és kockázatokat,
b) a felmérés alapján készítsen intézkedési tervet a feladatátcsoportosítás végrehajtása érdekében.
Felelős: pénzügyminiszter
agrárminiszter
Miniszterelnökséget vezető miniszter
Határidő: 2019. május 31.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás