1/1998. (X. 14.) KüM rendelet
1/1998. (X. 14.) KüM rendelet
a külügyminiszter által kiállított útlevelek kezelésének szabályairól1
A külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény (a továbbiakban: Törvény) 41. §-ának (3) bekezdése alapján kapott felhatalmazás alapján a diplomata- és külügyi szolgálati útlevelek kezelésének részletes szabályait az alábbiak szerint állapítom meg:
1. § A diplomata- és külügyi szolgálati útlevél iránti kérelmet a Külügyminisztérium Konzuli Főosztályán a 63/1997. (XI. 12.) BM rendeletben meghatározott formanyomtatványon az útlevél kiadását kérő szerv javaslatával kell benyújtani. A javaslatban meg kell jelölni a Törvény 12–13. §-ában felsorolt, az útlevél kiállítására való jogosultság jogszabályi alapját, a jogosult rangját, valamint a diplomata- vagy külügyi szolgálati útlevélre jogosult családtagjainak nevét. Az úti okmány kérelemhez a jogosult négy darab színes vagy fekete-fehér igazolványképét kell csatolni.
2. § Ha a jogosult vagy a javaslatot tevő szerv birtokában korábban kiállított diplomata- vagy külügyi szolgálati útlevél van, azt a megkereséséhez mellékelni kell.
3. § Ha az útlevél kiállításának engedélyezése a Törvény 12. §-ának (2) bekezdése alapján a külügyminiszter engedélyezési hatáskörébe tartozik, az 1. §-ban foglalt javaslatot a külügyminiszterhez kell eljuttatni.
4. § Az útlevélre irányuló kérelmet a Külügyminisztérium az okmány kiadásával teljesíti. A kiállított útlevelet a megkereső szerv felhatalmazott képviselőjének vagy a jogosultnak adja át, aki az átvételt aláírásával igazolja.
5. § (1) A Külügyminisztérium által kiállított diplomata-útlevelek biztonságos megőrzéséről és azok naprakész nyilvántartásáról – az országgyűlési képviselővel közös háztartásban élő házastársa és eltartott gyermeke diplomata-útlevele kivételével – az utazást elrendelő, illetve az útlevél kiadására javaslatot tevő szerv vezetője gondoskodik.
(2) Az országgyűlési képviselő házastársa és gyermeke diplomata-útlevelének esetében a Törvény 11. §-ának (3) bekezdése értelmében e feladatok ellátásáról az Országgyűlés Hivatala gondoskodik.
6. § (1) A sorszámozott nyilvántartásnak tartalmaznia kell a jogosult nevét, az útlevél számát, az útlevél felvételének és visszaadásának keltét, az átvevő aláírását és az utazás célját (hivatalos vagy magán).
(2) A nyilvántartást és az útleveleket számzáras lemezszekrényben kell őrizni.
7. § Az útlevél-nyilvántartás kezelőjének az okmány kiadása előtt ellenőrizni kell az útlevél érvényességét és a megjelölt utazásra való alkalmasságát (szükséges vízumok megléte). Ha az utazáshoz vízum szükséges a vízumok beszerzése érdekében megfelelő időben meg kell keresni a Külügyminisztérium Konzuli Főosztályát. A megkeresésben közölni kell a vízumkérelem benyújtásához szükséges adatokat.
8. § Az útlevél elvesztéséről, eltűnéséről haladéktalanul, de legkésőbb a tudomásszerzéstől számított három munkanapon belül a bejelentésről készült rendőrségi jegyzőkönyv csatolásával értesíteni kell a Külügyminisztérium Konzuli Főosztályát, illetve külföldön az illetékes diplomáciai vagy konzuli képviseletet.
9. § (1) A jogosultság megszűnését vagy az útlevél lejártát követően az útlevelet a nyilvántartó adatlap másolatával tizenöt napon belül meg kell küldeni a Külügyminisztérium Konzuli Főosztályának, és a nyilvántartásból törölni kell. Az útlevelet csak a Külügyminisztériumban lehet selejtezni.
(2) A lejárt és selejtezett útlevelek adatait a Külügyminisztérium Konzuli Főosztálya ötven évig nyilvántartja.
10. § Az útlevélkiadással és az útlevél adattartalmával kapcsolatos adatszolgáltatást csak a Külügyminisztérium végezhet.
11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
A rendeletet a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 60. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2018. január 1. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező rendelet 618. §-át.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás