1/999. (HK 4.) HM utasítás
1/1999. (HK 4.) HM utasítás
az 1999. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének rendjéről
I.
ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
1. § Az utasítás hatálya kiterjed:
– a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM);
– a HM közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó intézményekre, háttérintézményekre, hivatalokra (a továbbiakban: HM intézmények);
– a Magyar Honvédség katonai és egyéb szervezeteire (a továbbiakban: MH szervezetek).
2. § Az utasítás célja, hogy az intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének szabályozott rendjével biztosítsa:
– mind a központi, mind a csapat költségvetési tagozatban kimutatható legyen a HM intézmények, illetve az MH szervezetek által 1999-ben végrehajtásra kerülő feladatok költségvetési előirányzat igénye;
– egységes tartalmi és formai követelmények szerint azonos módszertant követve készüljenek el a költségvetési javaslatok;
– végrehajtható legyen a fejezet részére – a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvényben – jóváhagyott költségvetési előirányzatok HM intézményekre és MH szervezetekre történő jóváhagyása.
3. § A csapat és a központi tagozat költségvetési javaslatainak elkészítésénél a HM fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás vonatkozó előírásait jelen utasításban foglaltaknak megfelelően kell alkalmazni.
4. § A költségvetési javaslatokat az év során végrehajtandó, az éves feladattervekben meghatározott feladatok, valamint az érvényben lévő normák, normatívák és az aktuális mérőszámok figyelembevételével kell elkészíteni.
A tervezés végrehajtásához az egyes szervezetek részére külön „tervezési keretszámok” kerülnek kiadásra – a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (a továbbiakban: HM KPSZH), illetve a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség átirata alapján –, amelyek nem léphetők túl!
5. § A költségvetési javaslatokat számszaki bizonyítással és szöveges indokolással kell alátámasztani. A szöveges indokolás tartalmazza a végrehajtandó feladat pontos meghatározását, a feladat elrendelőjét, parancs, engedélyező ügyirat, jogszabály stb. számát.
A számszaki bizonyítás, illetve a szöveges indokolás minden esetben biztosítsa az elöljáró, vagy a felügyeleti szerv részére az előirányzat-igény elbírálásához szükséges információt.
A számszaki bizonyítást az 1. számú mellékletnek megfelelő formában kell elkészíteni, a többször módosított 362/1193. nyt. számú „Tételrend”-ben foglaltak szerint. A számszaki bizonyítás mellett az adott tételnél jelenjen meg a szöveges indokolás is.
A kiadásokat és bevételeket feladatorientáltan kell a számszaki bizonyításban megtervezni. Ennek megfelelően a tervezési tételek kerüljenek besorolásra az alábbi feladatok közül a megfelelő kategóriákba:
– működés, fenntartás;
– kiképzési feladatok;
– gyakorlatok;
– hazai és nemzetközi rendezvények;
– nemzetközi tagsággal, együttműködéssel kapcsolatos feladatok;
– különleges feladatok (államilag meghatározott, de nem szorosan a katonai feladatok körébe tartozó speciális feladatok, pl.: környezetvédelem, munkavédelem, árvízvédelem, nukleáris-, vegyi-, ipari-balesetelhárítás, társadalmi kapcsolatok stb.).
A számszaki bizonyítás végén önálló táblázatban kerüljenek kimutatásra (2. számú melléklet) az itt felsorolt feladatokra megtervezett előirányzatok tétel mélységű összesítésben (szöveges indokolás nélkül).
6. § A kiemelt előirányzatok tervezése során az alábbiak szerint kell eljárni:
A személyi juttatások és járulékaik tervezését egyrészt – a központilag kifizetésre kerülő és központilag tervezhető járandóságok vonatkozásában – a Honvédelmi Minisztérium Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság (a továbbiakban: HM PSZNYI), másrészt – a helyileg kifizetésre kerülő és a központilag kifizetésre kerülő, de a jelen utasítás 15. §-ában felsoroltakon kívüli járandóságok vonatkozásában – a gesztor szerint illetékes HM Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóságok (a továbbiakban: HM TPSZI-k) és az önálló pénzügyi és számviteli szervvel rendelkező szervezetek hajtsák végre.
A dologi kiadások között kerüljenek megtervezésre a helyi beszerzések körébe tartozó kiadások a HM és MH szervezeteknél, valamint az MH Logisztikai Főigazgatóság, illetve a HVK anyagnemfelelősök által a központosított ellátás keretében biztosításra kerülő készletbeszerzések és szolgáltatások kiadásai.
A pénzeszközátadás, egyéb támogatások rovaton a működési és felhalmozási célú pénzeszközátadásokat az érvényben lévő szerződések alapján, valamint a társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat kell megtervezni.
A felújítási és felhalmozási kiadások tervezési tételein az MH csapatainál és egyéb szervezeteinél csak a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség által kiadott engedély alapján, arra hivatkozva lehet előirányzatot tervezni.
7. § Azok a HM, illetve MH szervezetek, ahol az alapító okirat szerint vállalkozási tevékenység folyik, tervezzék meg annak kiadásait és bevételeit teljeskörűen. A pénzügyi és logisztikai jellegű előirányzatok egy tervben kerüljenek kimutatásra. (A kiadásra kerülő keretszámok a vállalkozási tevékenység előirányzatait nem tartalmazzák.)
A költségvetési javaslatokban mind az alap-, mind a vállalkozási tevékenység tekintetében a bevételi és a kiadási előirányzatok fő összegének külön-külön meg kell egyeznie.
8. § A fejezeti kezelésű előirányzatok 1999. évi tervezésének és felhasználásának rendjére külön intézkedem.
9. § A költségvetési javaslatok felterjesztését és felülvizsgálatát a szolgálati út betartásával kell végrehajtani.
10. § A felülvizsgált intézményi költségvetési javaslatokat február 28-ig hagyom jóvá.
11. § Az Euro-atlanti integrációra és NATO csatlakozásra történő felkészülés, a NATO Együttműködési Terv, a NATO Békepartnerségi Program eseményei, továbbá az egyéb nemzetközi rendezvények keretében végrehajtásra kerülő feladatok szükségleteit az intézményi költségvetési javaslatok elkészítésénél nem kell számításba venni. A nemzetközi feladatok költségvetésének elkészítése – tárca szinten – a HM KPSZH feladata. Az egyes tevékenységek megvalósítása előtt év közben az éves költségvetés összeállításának megfelelő rendben elemi költségvetéseket kell készíteni, a nemzetközi rendezvények egyes költségvetési és pénzügyi kérdéseit szabályozó HM utasításban, illetve a jelen utasításban foglaltak alapján.
A HM KPSZH a központi tervezés keretében tervezze meg:
– a zakopánei repülő-hajózó kiképzés külföldön felmerülő kiadásait;
– a lengyelországi repülő és rakéta éleslövészet külföldön jelentkező kiadásait;
– a külföldi kétoldalú kapcsolatokból eredő kiképzés és képzés költségeit;
– a NATO közös költségvetéshez való hozzájárulás költségeit;
– a fejezet nemzetközi kapcsolattartásból eredő kiadási előirányzatait.
A NATO Biztonsági Beruházási Program (NSIP) feladataira vonatkozóan – a program megvalósítása során – annak fázisaira önálló tervjavaslatot kell készíteni.
Az SFOR, valamint az MFO, az UNFYCIP és a Megfigyelő missziók költségvetési tervjavaslatainak elkészítésére a HM KPSZH főigazgatója és a HVK Logisztikai főcsoportfőnöke külön intézkedjen.
A NATO-NYEU MISSZIÓ keretében működő külképviseletek (HM VPR és MK KKH), az EBESZ az egyéni NATO és PSE beosztást betöltők költségvetését a Magyar Köztársaság Észak-atlanti Szerződés Szervezete mellett működő Képviseletének Védelempolitikai Részlege, Katonai Képviselő Hivatala és Katonai Képviseletei, valamint az EBESZ Katonai Képviselet költségvetési gazdálkodásáról szóló 50/1998. HM utasításban foglaltak szerint külön kell megtervezni.
A két és több nemzetiségű zászlóalj törzsekkel kapcsolatos feladatok költségvetését külön utasítás alapján kell megtervezni.
12. § A logisztikai jellegű kiadások és bevételek tervezésének szabályai:
A 2/1 alcímhez tartozó MH Logisztikai Főigazgatóság, az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság, a HVK Humán Főcsoportfőnökség a szolgálati alárendeltségükbe tartozó katonai szervezetek költségvetési tervjavaslatainak összesítését a címrendkód csoportosítás szerint elvégzik és az MH Logisztikai Főigazgatóság ezeket, továbbá a HVK közvetlen katonai szervezetek tervjavaslataival összesíti, felülvizsgálja, majd címrendkódonként és összesítve felterjeszti a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre.
A felsőszintű oktatási intézményekre vonatkozó, a Magyar Honvédség ellátási rendszerét érintő költségvetési előirányzatokat a 75/1996. (HK 27.) HM, a 22/1997. (HK 10.) HM és a 25/1997. (HK 11.) HM utasítások szerint címrendkódon elkülönítve tervezzék az ellátásban résztvevő szervezeteket.
Az 1. címhez tartozó szervezetek térítésmentes költségvetési igényeiket az ellátási rend szerint adják meg az ellátó szervezeteknek, az ellátó szervezetek azt elkülönítve jelenítsék meg az elemi költségvetési tervjavaslatukban. Az 1. címhez tartozó szervezetek tervjavaslatában szereplő, de az MH szervezetei által bonyolított logisztikai feladatok fedezetét jelentő költségvetési javaslatok egy példányát a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre küldjék meg.
A bevételeket valamennyi szinten teljeskörűen tervezzék úgy, hogy elkerülhető legyen a terven felül megvalósuló teljesítés. A kiadások tervezésekor jelöljék a saját bevétel terhére megvalósuló feladatokra tervezett kiadási előirányzatokat.
A költségvetési halmozódások elkerülése érdekében az ellátó központoktól vételező önálló gazdálkodást folytató katonai szervezetek (HM ÜRTI üdülői, kórházak stb.) a szükséges előirányzatokat tervezzék meg, amely átcsoportosításra kerül az ellátó központok részére.
Ezek után a szükséges anyagokat az ellátó központok az előirányzati keret mértékéig biztosítják.
A részletes szakági szabályozást az anyagnemfelelősök saját hatáskörükben adják ki.
II.
A TERVEZÉS RÉSZLETES SZABÁLYAI
13. § Az ellátó szervezetek költségvetési javaslatában az utalt szervezetekre vonatkozó előirányzatokat elkülönítetten meg kell jeleníteni. Továbbá külön soron kerüljenek kimutatásra:
– a csapatpihenők;
– a helyőrségi klubok;
– a gyermekintézmények;
– az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság költségvetésében az MH Bujáki Kiképzési Üdültetési Bázis, valamint az MH Erdőbényei Kiképzési és Üdültetési Bázis;
– az utaltságának megfelelő katonai szervezet költségvetésében a HM TPSZI-k működéséhez szükséges költségvetési előirányzat igények.
14. § Az MH címhez tartozó szervezeteknél külön-külön kell elkészíteni a számszaki bizonyítást és a szöveges indokolást a pénzügyi jellegű előirányzatokra, valamint a logisztikai jellegű előirányzatokra.
A pénzügyi jellegű előirányzatok az alábbiak:
1. rovat: |
Személyi juttatások |
|
|
2. rovat: |
Munkaadókat terhelő járulékok |
|
|
3. rovat: |
Dologi kiadásokból: |
|
|
|
3010601 |
Belföldi kiküldetés |
|
|
3010602 |
Külföldi kiküldetés |
|
|
301060310 |
Reprezentáció |
|
|
301090212 |
Vásárolt élelmezés |
|
|
302070011 |
Gépjármű és technikai eszközök igénybevételéért fizetett díj |
|
|
302070014 |
Bizalmi kiadás |
|
|
304010010 |
Munkáltató által fizetett személyi jövedelemadó |
|
|
304040010 |
Áfa befizetés |
|
|
3040800 |
Egyéb kiadások |
|
4. rovat: |
Pénzeszközátadás egyéb támogatásból: |
||
|
4060700 |
Egyéb pénzbeli juttatások |
|
005. alrovat: |
Kölcsönnyújtásból: |
||
|
0050400 |
Felhalmozási célú kölcsönök államháztartáson kívülre |
|
9. rovat: |
Bevételekből: |
||
|
901040110 |
Áfa visszatérülés |
|
|
901060010 |
Kamatbevételek |
|
|
903030510 |
Pénzügyi befektetések bevételei |
|
|
904050810 |
TB alapoktól és kezelőitől egyéb működési célra átvett pénzeszköz |
|
006. alrovat: |
Korábban nyújtott kölcsönök visszatérüléséből: |
||
|
906020010 |
Hosszú lejáratra ideiglenesen átadott pénzeszköz visszatérülése az államháztartáson kívülről |
15. § Az érvényben lévő szabályoknak megfelelően a HM PSZNYI tervezze meg a következőkben felsorolt személyi juttatásokat és ezek járulékait (minden állománycsoportra vonatkozóan, katonai szervezetenként):
– rendszeres személyi juttatás;
– jutalom;
– jubileumi jutalom;
– a biztosítási díjak közül a munkáltatói hozzájárulás, a Honvéd Nyugdíjpénztár, a Honvéd Egészségpénztár és a Magánnyugdíjpénztár-tagok tagdíjához.
A költségvetési javaslatban a hivatásos, a szerződéses, a köztisztviselői és a közalkalmazotti állomány részére rendszeres járandóságként számfejtett juttatásoknál az 1998. december és az 1999. novembere, egyéb eseti kifizetéseknél pedig az 1999. január és december közötti időszakra járó juttatásokat kell megtervezni. A munkaadókat terhelő járulékokat az 1998. december és az 1999. november közötti időszakra kifizetendő járulékköteles juttatások után kell felszámítani.
A rendszeres személyi juttatásokat az 1999. január 1-jei tényleges állománycsoportonkénti létszám, valamint a juttatások állománycsoportonkénti létszámra számított átlaga alapján kell tervezni a következők szerint:
– a hivatásos és szerződéses állomány tagjaira vonatkozóan 1 hónapra az 1998. decemberre kifizetett összeget, 11 hónapra a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. tv. (a továbbiakban: Hszt.) szerinti juttatásokat teljeskörűen, az 1999. januári jogosultságnak megfelelően;
– a köztisztviselő és közalkalmazotti állomány, valamint a részfoglalkozásúak, teljes munkaidőben foglalkoztatott nyugdíjasok és további munkaviszonyt létesítők (másodállás, mellékfoglalkozás) járandóságait a december havi besorolási illetménynek megfelelően;
– a sor-, tartalékos, hallgatóállomány esetében az 1998. december hónapra kifizetett juttatásokat alapul véve;
– a köztisztviselői illetményalap 1999. évi összege 26 000 Ft;
– a 13. havi illetményt (külön juttatást) az 1999. januári kifizetésnek (jogosultságnak) megfelelő összegben.
A nem rendszeres személyi juttatások tervezésénél az alábbiakat kell figyelembe venni:
– jutalomra a 4/1997. (II. 12.) HM rendeletben meghatározott felszámítási alap 1%-a tervezhető valamennyi állománycsoportra vonatkozóan. A tervezést állománycsoportonként kell elvégezni. A magasabb parancsnoki és meghatározott célú jutalmak nem tervezhetők, ezek a keretek jóváhagyását követően kerülnek biztosításra;
– a lakáskiürítések és cseretérítések egyszeri pénzbeni megváltását, a részleges lakásfelújítási átalányt és a lakáshasználati díj visszatérítését az MH Elhelyezési Központ tervezze és erről teljesítsen adatszolgáltatást a HM PSZNYI felé, ahol a központi költségvetési javaslatban szerepeltessék ezen kiadásokat;
– létszámleépítéssel kapcsolatosan felmerülő többletkiadás nem tervezhető.
Külső személyi juttatásként a HM és MH szervezeteknél szolgálati (munka-) szerződés nélkül foglalkoztatottak és az ellátottak juttatásait kell megtervezni, figyelemmel a hadköteles katonák szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIV. tv.-re, a katonai és rendvédelmi felsőoktatási intézmények vezetőinek, oktatóinak és hallgatóinak jogállásáról szóló 1996. évi XLV. tv.-re.
16. § A munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak tervezését a 99/52/1998. nyt. számú HM KPSZH tájékoztatója alapján kell végrehajtani, összhangban a személyi juttatásokon megtervezett kiadási előirányzatokkal. A munkaadókat terhelő járulékok összegét csökkenteni kell a járulékot terhelő kifizetésekkel. A számszaki bizonyításban kerüljön kimutatásra mind a felszámítási alap, mind a járulékot terhelő kifizetések összege.
17. § A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat nem az 1998. évi teljesítés bázisán, hanem az 1999. évi feladatokra kell megtervezni.
Külföldi kiküldetés altételen (a hozzákapcsolódó külföldi napidíj altétellel együtt) a nemzetközi kapcsolatokból eredő különféle rendezvények kiadásaira csak a következő szervezetek tervezhetnek előirányzatot:
– HM;
– MK Katonai Felderítő Hivatal;
– MK Katonai Biztonsági Hivatal;
– Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (ZMNE);
– ZMNE Békepartnerségi Katonai Nyelvképzési Központ;
– ZMNE Leszerelési és Civil-Katonai Kapcsolatok Központja;
– ZMNE Stratégiai Védelem Kutató Intézet;
– Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola;
– Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal;
– HM Beszerzési Hivatal;
– HM Fegyverzet Ellenőrzési Hivatal;
– HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum;
– HM Haditechnikai Intézet;
– HM Zrínyi Kiadó;
– Tábori Lelkész Szolgálat;
– HVK Humán Főcsoportfőnökség;
– MH Nemzetközi Katonai Kapcsolatok és Protokoll Igazgatóság;
– Honvéd Művészegyüttes.
18. § A következő HM intézmények, illetve MH szervezetek összevont számszaki bizonyítást és szöveges indokolást készítsenek mind a pénzügyi, mind a logisztikai jellegű előirányzatokra vonatkozóan:
– MK Katonai Felderítő Hivatal;
– MK Katonai Biztonsági Hivatal;
– Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem;
– Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola;
– Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal;
– MH Katonai Ügyészségek;
– MH Központi Honvéd Kórház;
– MH Kecskeméti Repülő Kórház;
– MH Pécsi Honvéd Kórház;
– MH Hévízi Mozgásszervi Rehabilitációs Intézet;
– MH Balatonfüredi Kardiológiai Rehabilitációs Intézet;
– MH Kulturális és Média Igazgatóság;
– HM Üdültetési Rendezvényszervező és Továbbképző Intézet.
A költségvetési javaslatokat ezen szervezeteknél a szakszolgálatokkal együttműködve a pénzügyi és számviteli szervezeteknek kell összeállítaniuk. A költségvetési javaslataikban csak azon – anyagnemfelelősi körbe tartozó – kiadások, bevételek előirányzatai szerepelhetnek, amelyek tekintetében az adott szervezet önálló ellátásra alkalmas szakszolgálattal rendelkezik, ezen kiadások és bevételek teljesítésére a vonatkozó gazdálkodási szabályok szerint jogosult, vagy a fentiek közül az MH-hoz tartozó szervezetek esetében ezek tervezését az MH Logisztikai Főigazgatósággal, illetve az illetékes szakszolgálataival egyeztette.
A HM és MH intézmények szintén összevont számszaki bizonyítást és szöveges indokolást készítsenek.
Az egészségügyi intézetek a számszaki bizonyításokban az OEP által finanszírozott és az OEP által nem finanszírozott (katonai) feladatokat tervezési tételenként külön-külön mutassák ki. Az OEP által nem finanszírozott feladatok megtervezett előirányzatait a számszaki bizonyítás végén összesítve is mutassák ki és részletes szöveges indokolással támasszák alá.
19. § Az intézményi működési bevételek, valamint a felhalmozási és tőke jellegű bevételek a kiadott keretszámoknak megfelelően kerüljenek megtervezésre. Meg kell határozni azon kiadási előirányzatokat, melyek forrása nem költségvetési támogatás, hanem bevétel és a számszaki bizonyítás végén külön táblázatban a bevételek és kiadások megfeleltetését ki kell mutatni.
Az intézményfinanszírozás tétel tervezését az érvényes Számlarendben meghatározott részletező számlák alkalmazásával úgy kell megtervezni, hogy az elkülönüljön a HM PSZNYI finanszírozási igényétől.
III.
A FELTERJESZTÉS, FELÜLVIZSGÁLAT RENDJE
20. § A pénzügyi és logisztikai jellegű előirányzatokra külön-külön elkészített számszaki bizonyítások és szöveges indokolások felterjesztési és felülvizsgálati rendjét a következők szerint határozom meg:
1. A pénzügyi javaslatokat a pénzügyi referensek a gesztor szerint illetékes HM TPSZI-kre küldjék meg az igazgatók által meghatározott határidőre, ahol a felülvizsgálat után a hadrendeknek megfelelő összesítéseket készítsék el.
A hadrendi összesítéseknél a következő gesztorokat jelölöm ki:
HM 1. sz. TPSZI
– a HVK és hivatalai;
– a HVK és egyéb közvetlen szervezetei;
– a HVK Humán Főcsoportfőnökség és alárendelt szervezetei (az MH Kulturális és Média Igazgatósággal együtt);
– a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség központi költségvetése;
– az MH Logisztikai Főigazgatóság és alárendelt szervezetei;
– az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság és alárendelt szervezetei vonatkozásában.
HM 2. sz. TPSZI
– az MH Szárazföldi Vezérkar és alárendelt szervezetei (ideértve a 2. Gépesített Hadosztály-parancsnokságot, ide nem értve a 3. Gépesített Hadosztály-parancsnokságot);
– az MH Légierő Vezérkar és alárendelt szervezetei vonatkozásában.
HM 3. sz. TPSZI
– az MH Szárazföldi Vezérkar 3. Gépesített Hadosztály-parancsnoksága vonatkozásában.
2. A logisztikai szervezetek az elkészített logisztikai javaslataikat a szolgálati út betartásával terjesszék fel a részükre meghatározott határidőre. Az egyes szakszolgálatok hajtsák végre a javaslatok felülvizsgálatát és a hadrendnek megfelelő összesítéseket.
3. A HM PSZNYI az általa megtervezett személyi járandóságokra és járulékaikra vonatkozóan a következők szerint járjon el:
A HM és MH szervezetekre elkészített részköltségvetési tervjavaslatokat küldje meg a gesztorként illetékes HM TPSZI-k, illetve az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkező HM és MH szervezetek részére, ahol a megküldött részköltségvetési javaslatokat dolgozzák be az általuk elkészített tervekbe. A HM TPSZI-k az előzőeken túlmenően a következő összesítéseket is hajtsák végre:
– 1. cím: szervezetenként és alcímenként;
– 2. cím: 1. alcímén szervezetenként az alábbiak szerint:
– HVK és hivatalai;
– HVK egyéb közvetlen szervezetei;
– MH Humán szervezetek (az MH Kulturális és Média Igazgatósággal együtt);
– MH Bp. Heő. P-ság és alárendelt szervezetei;
– MH Log. Főig. és alárendelt szervezetei;
– a 2. cím további alcímein, valamint a 3-as, 4-es, 5-ös és 7-es címeken cím, illetve alcím szerint.
4. A HM 3. TPSZI az MH Szárazföldi Vezérkar 3. Gépesített Hadosztály-parancsnokságnak összesített pénzügyi javaslatát küldje meg a HM 2. sz. TPSZI-nek a haderőnemi vezérkar szintű összesítés végett.
5. A vállalkozási tevékenység költségvetési javaslatának egy példányát a pénzügyi javaslattal, egy példányát pedig a logisztikai javaslattal együtt kell felterjeszteni.
6. Az MH Kulturális és Média Igazgatóság a HM 1. sz. TPSZI-hez küldje meg a költségvetési javaslatát.
7. Az utasítás 18. §-ban felsoroltak (önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkezők) az MH Kulturális és Média Igazgatóság kivételével közvetlenül a HM KPSZH-hoz küldjék meg a költségvetési javaslataikat.
8. Az MH Szárazföldi Vezérkar, az MH Légierő Vezérkar, az MH Logisztikai Főigazgatóság, az MH Katonai Ügyészségek és a HVK Egészségügyi Csoportfőnökség a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre az összesített javaslatokat 1999. február 5-ig terjesszék fel. A HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség a felülvizsgált költségvetési javaslatot a 21. §-ban meghatározott határidőre küldje meg a HM KPSZH-ra.
21. § A költségvetési javaslatok elkészítésére a következő határidőket határozom meg:
– a HM PSZNYI által elkészített részköltségvetési javaslatok a HM TPSZI-hez és az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkező szervezetekhez 1999. január 25-ig;
– az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkezők javaslatait a HM KPSZH-hoz felterjesztését 1999. február 1-ig;
– a HM TPSZI-k által összegzett pénzügyi jellegű előirányzatok javaslatát a HM KPSZH-hoz 1999. február 5-ig;
– a logisztikai jellegű előirányzatok javaslatát a HM KPSZH-hoz 1999. február 10-ig
kell megküldeni, illetve felterjeszteni.
22. § Ezen utasítás 1999. január 1-jén lép hatályba, ezzel egyidejűleg az éves részletes költségvetési tervjavaslatok elkészítésének rendjéről szóló 80/1997. (HK 27.) HM utasítás hatályát veszti.
Dr. Szabó János s. k.,
honvédelmi miniszter
1. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ezer Ft-ban) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rovat |
Alrovat |
Tétel |
Altétel |
Elői. csop. |
AN |
Előirányzat megnevezése |
Tervezési |
Norma szerinti |
Változtatás az |
|||
Időszak |
Mért. |
Mérőszám |
Norma |
|||||||||
3 |
01 |
06 |
01 |
|
|
Belföldi kiküldetés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
99 |
Utazási költség |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az éves munkatervben foglalt feladatok alapján: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kiképzési feladatokra |
1 év |
|
|
|
5000 |
|
|
|
|
|
|
|
gyakorlatra |
1 év |
|
|
|
2000 |
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
1 év |
|
|
|
7000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz
|
|
|
|
|
|
|
ezer Ft |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Feladat |
Működés, |
Kiképzési |
Gyakorlatok |
Hazai és nemzetközi |
Nemzetközi tagsággal, |
Különleges |
Összesen |
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Kiadások összesen: |
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Bevételek összesen: |
3. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz
Tervezési tétel |
Megnevezés |
Megjegyzés |
|||
---|---|---|---|---|---|
|
|
KIADÁSOK |
|
||
3 01 02 01 |
|
Általános működéshez szükséges információhordozó |
|
||
|
T 11 |
Könyvtári állományt növelő kulturális könyvbeszerz. |
|
||
|
T 12 |
Egyéb könyvbeszerzés |
|
||
|
T 13 |
Egyéb folyóirat, napilap előfiz. díja |
|
||
3 01 02 02 |
T 10 |
Hivatali működéshez szüks. információhordozók |
|
||
3 01 07 08 |
|
Egyéb üzemeltetési, fenntart. szolg. díja |
|
||
|
T 13 |
Fordítási és dokumentációs költség |
|
||
|
T 14 |
Nyomdaköltség |
|
||
|
T 16 |
Egyéb más jellegű szolgáltatások(1) |
|
||
3 01 09 01 |
|
Élelmiszer beszerzés |
|
||
|
T 11 |
Élelmiszer beszerzés üzemi étkeztetéshez |
|
||
|
T 12 |
Élelmiszer beszerzés rezsi és rendezvényétkeztetéshez |
|
||
|
T 13 |
Büfék élelmiszer beszerzése |
|
||
3 02 02 00 |
|
Szakmai készletbeszerzés |
|
||
|
T 16 |
Egyéb és szakanyagok |
|
||
3 02 03 00 |
|
Szakmai tevékenységhez szüks. könyv, folyóirat |
|
||
|
T 11 |
Kiképzési szakkönyvbeszerzés |
|
||
|
T 12 |
Szakmai könyvek, folyóir., lapok előfiz. díja és esetenkénti beszerzési kiadása |
|
||
|
T 13 |
Szakmai tevékenységhez szüks. egyéb inform.hordozó |
|
||
3 02 07 00 |
|
Szakmai tevékenységhez igénybevett szolgáltatások |
|
||
|
T 12 |
Bevonulással kapcsolatos kiadások |
|
||
|
T 15 |
Szakképzési kiadások, szaktanfolyami díjak |
|
||
|
|
– sorállomány gépjármű és eje. képzés |
|
||
|
|
– hallgatók gépjármű képzése |
|
||
|
T 16 |
Temetési, kegyeleti kiadások |
|
||
3 03 02 00 |
|
Jóléti célra igénybevett szolgáltatás |
|
||
|
T 19 |
Fordítási és egyéb dokumentációs költség |
|
||
|
T 20 |
Nyomdaköltség |
|
||
3 04 02 00 |
T 10 |
Helyi adók, befizetések |
|
||
3 04 06 01 |
T 10 |
Eredeti előirányzatot meghaladó bevételek utáni befiz. |
|
||
3 04 06 03 |
T 10 |
Bevételek meghat. köre utáni befizetési köt. |
|
||
3 04 08 00 |
|
Egyéb kiadások |
|
||
|
T 11 |
Kártérítés |
|
||
|
|
– Kártalanítás |
|
||
|
|
– Bírság, kötbér, kés. kamat, perköltség, bánatpénz |
|
||
|
|
– Adóhatóság részére fizetett bírság, pótlék |
|
||
4 02 01 00 |
T 10 |
Műk. célú peszk. átadás fejezeten belül |
|
||
4 02 02 00 |
T 10 |
Műk. célú peszk. átadás más fej. kv-i szervezetének |
|
||
|
|
BEVÉTELEK(2) |
|
||
9 01 01 01 |
|
Intézményi ellátási díjak |
|
||
|
T 11 |
Eü. ellátásért fizetett térítési díj |
|
||
|
T 12 |
Gyermekintézményi ellátás díja |
|
||
|
T 13 |
Egyéb intézményi ellátás díja |
|
||
9 01 01 02 |
|
Alkalmazottak térítése |
|
||
|
T 11 |
Üdülői térítési díjak |
|
||
|
T 12 |
Csapatpihenők igénybev. fizetett díj |
|
||
|
T 13 |
Alkalmazottak élelm. térítési díja |
|
||
|
T 14 |
Lakás- és garázsbérleti díj |
|
||
|
T 15 |
Lakossági víz- és csatornadíj |
|
||
|
T 16 |
Szállóelhelyezési díj |
|
||
|
T 17 |
Egyéb elszállásolási díj |
|
||
|
T 18 |
Munkahelyre szállítás |
|
||
9 01 01 03 |
T 10 |
Hatósági, engedélyezési, felügyeleti és ellenőrzési feladatok díjbevétele |
|
||
9 01 02 01 |
T 10 |
Állami feladatok (alaptev.) ellátása során létrehozott áru- és készlet értékesítés |
|
||
9 01 02 02 |
T 10 |
Alaptevékenység körében végzett szolgáltatás ellenértéke |
|
||
9 01 03 01 |
T 10 |
Helyiségek, eszközök tartós bérbeadásának díja |
|
||
9 01 03 02 |
T 10 |
Helyiségek, eszközök eseti bérbeadásának díja |
|
||
9 01 03 03 |
T 10 |
Lízingdíj bevétel |
|
||
9 01 03 04 |
T 10 |
Szellemi és anyagi infrastruktúra magáncélú igénybevételének térítése |
|
||
9 01 03 05 |
T 10 |
Vendéglátó-ipari vállalkozások által üzemeltetett intézmény bérleti díja |
|
||
9 01 03 06 |
T 10 |
Elhasználódott, feleslegessé vált készletek értékesítése |
|
||
9 01 03 07 |
T 10 |
Dolgozó, hallgató, tanuló kártérítése és egyéb térítések |
|
||
9 01 03 08 |
T 10 |
Kötbér, bírság, egyéb kártérítés, bánatpénz megfizetéséből származó bevétel |
|
||
9 01 03 09 |
T 10 |
Egyéb bevételek |
|
||
9 01 04 02 |
T 10 |
Kiszámlázott termékek és szolgáltatások áfája |
|
||
9 01 04 03 |
T 10 |
Értékesített tárgyi eszközök, immateriális javak áfája |
|
||
9 03 01 01 |
T 10 |
Ingatlanok értékesítése |
|
||
9 03 01 02 |
T 10 |
Gépek, berendezések, felszerelések értékesítése |
|
||
9 03 01 03 |
T 10 |
Járművek értékesítése |
|
||
9 03 01 04 |
T 10 |
Immateriális javak értékesítése |
|
||
9 04 01 01 |
T 10 |
Intézmény finanszírozás |
|
||
9 04 05 01 |
T 10 |
Működési célú pénzeszköz átvétel fejezeten belül |
|
||
9 04 05 02 |
T 10 |
Működési célú pénzeszköz átvétel más fejezet költségvetési szervétől |
|
||
9 04 05 04 |
T 10 |
Működési célú pénzeszköz átvétel önkormányzat költségvetési szervétől |
|
||
9 04 05 07 |
T 10 |
TB alapoktól és kezelőitől az eü. működés céljaira átvett HM KPSZH pénzeszköz |
|
||
9 04 05 09 |
T 10 |
Elkülönített állami pénzalapoktól és kezelőitől működési célra átvett pénzeszköz |
|
||
|
|
|
|||
Megjegyzés: |
(1) |
A módosított 30/1981. (HK 18.) HM utasítás szerint beszerezhető balesetvédelemmel összefüggő plakátok, egyéb megelőző, szemléltető anyagok. |
|||
|
(2) |
Nem tartoznak ezen bevételek körébe azok, amelyek nemzetközi, vagy tárcaközi elszámolásokból származnak, ide nem értve a kereskedelmi szerződésekkel összefüggő bevételeket. Ezen bevételeket külön intézkedésre a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatalhoz kell beutalni. |
4. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz
KÖLTSÉGVETÉSI |
ALKALMAZOTT |
TARTALOM |
||
---|---|---|---|---|
cím |
alcím |
előirányzat |
teljesítés |
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
1. Honvédelmi Minisztérium |
1. HM igazgatása |
001 |
001 |
HM igazgatási tevékenysége |
009 |
– |
Finanszírozási tartalék |
||
010 |
010 |
HM igazgatása PfP jellegű tevékenységek |
||
|
011 |
011 |
NATO integrációs feladatok |
|
|
|
013 |
013 |
NATO csatlakozás kiadásai |
|
|
014 |
014 |
NATO biztonságtechnikai beruházási program |
|
|
024 |
024 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
– |
029 |
Technikai kód (csak a HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
2. HM hivatalai |
031 |
031 |
HM Költségvetési Ellenőrzési Hivatal tevékenysége |
|
032 |
032 |
HM Védelmi Hivatal tevékenysége |
|
|
033 |
033 |
HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (HM KPSZH) tevékenysége |
|
|
|
039 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
054 |
054 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
058 |
058 |
HM KPSZH központi költségvetése |
|
|
– |
059 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
3. HM háttér- |
061 |
061 |
HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum tevékenysége |
|
062 |
062 |
HM Zrínyi Kiadó tevékenysége |
|
|
|
063 |
063 |
HM Beszerzési Hivatal tevékenysége |
|
|
064 |
064 |
HM Haditechnikai Intézet tevékenysége |
|
|
065 |
065 |
HM FEH tevékenysége |
|
|
066 |
066 |
Tábori Lelkész Szolgálat tevékenysége |
|
|
067 |
067 |
NATO Védelempolitikai Részleg tevékenysége |
|
|
068 |
068 |
EBESZ magyar katonai képviselet tevékenysége |
|
|
069 |
069 |
HM 1. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 1. TPSZI) tevékenysége |
|
|
070 |
070 |
HM 2. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 2. TPSZI) tevékenysége |
|
|
071 |
071 |
HM 3. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 3. TPSZI) tevékenysége |
|
|
072 |
072 |
HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság (HM PSZNYI) tevékenysége |
|
|
073 |
073 |
HM KPSZH központi költségvetése |
|
|
074 |
074 |
HM Munkavédelmi és Munkaügyi Ell. Hivatal tevékenysége |
|
|
075 |
075 |
HM Katonai Légügyi Hivatal tevékenysége |
|
|
076 |
076 |
HM ÜRTI tevékenysége |
|
|
078 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
079 |
– |
HM Finanszírozási tartaléka |
|
|
083 |
083 |
Biztonságpolitikai szerződéseket koordináló tárcaközi bizottság |
|
|
094 |
094 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségből eredő tevékenység |
|
|
098 |
098 |
HM PSZNYI központi költségvetése |
|
|
– |
099 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
2. Magyar |
1. Honvéd |
230 |
230 |
Honvéd Vezérkar és hivatalai (HM Gazdasági Ellenőrzési Hivatal, MH Térképészeti Hivatal, MH Meteorológiai Hivatal) tevékenysége |
|
231 |
231 |
Budapesti Helyőrségparancsnokság és alárendeltjei tevékenysége |
|
|
262 |
262 |
MH Üdülők tevékenysége |
|
|
– |
277(1) |
Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége |
|
|
|
301 |
301 |
HVK egyéb közvetlen szervezetei tevékenysége |
|
|
304 |
– |
MH Humán szervezetek tevékenysége |
|
|
– |
305 |
Hadkiegészítő parancsnokságok tevékenysége |
|
|
– |
306 |
MH középfokú tanintézetek tevékenysége |
|
|
– |
307 |
MH Kulturális és Média Igazgatóság tevékenysége |
|
|
– |
308 |
Gyermekintézmények tevékenysége (csapat) |
|
|
331 |
331 |
MH Logisztikai Főigazgatóság és alárendeltjei tevékenysége (csapat) |
|
|
350 |
350 |
Honvéd Vezérkar és közvetlen szervezetei csapatkv. PfP jell. tev. |
|
|
351 |
351 |
NATO integrációs feladatok (csapat) |
|
|
352 |
352 |
NATO képviseletbővítés (csapat) |
|
|
354 |
354 |
NATO csatlakozás kiadásai |
|
|
355 |
355 |
NATO Biztonságtechnikai Beruházási Program |
|
|
356 |
356 |
NATO Képviselet működtetése (KKH) |
|
|
363 |
363 |
Misszió (megfigyelők) |
|
|
364 |
364 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység (csapat) |
|
|
365 |
365 |
SFOR MMK tevékenysége (csapat) |
|
|
366 |
366 |
UNFICYP tevékenysége (csapat) |
|
|
367 |
367 |
MFO tevékenysége (csapat) |
|
|
368 |
– |
Finanszírozási tartalék (csapat) |
|
|
– |
369 |
Technikai kód csapat (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
|
370 |
370 |
Logisztikai szervek központi költségvetése |
|
|
373 |
373 |
Légvédelmi rakétabeszerzés (központi) |
|
|
374 |
– |
Finanszírozási tartalék (központi) |
|
|
380 |
380 |
Honvéd Vezérkar és közvetlen szervezetei központi kv. PfP jell. tevékenysége |
|
|
381 |
381 |
NATO integrációs feladatok (központi) |
|
|
382 |
382 |
NATO képviseletbővítés (központi) |
|
|
383 |
383 |
NATO Biztonságtechnikai Beruházási Program |
|
|
385 |
385 |
Misszió (megfigyelők) |
|
|
386 |
386 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység (központi) |
|
|
387 |
387 |
SFOR MMK tevékenysége (központi) |
|
|
388 |
388 |
UNFICYP tevékenysége (központi) |
|
|
389 |
389 |
MFO tevékenysége (központi) |
|
|
– |
390 |
Technikai kód központi (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
2. Magyar Honvédség szárazföldi csapatai |
151 |
151 |
Szárazföldi Vezérkar és alárendeltjei tevékenysége |
|
– |
157(1) |
Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége |
|
|
170 |
170 |
Szárazföldi Vezérkar PfP jell. tevékenysége |
|
|
183 |
183 |
Misszió (megfigyelők) |
|
|
184 |
184 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
185 |
185 |
SFOR MMK tevékenysége |
|
|
186 |
186 |
UNFICYP tevékenysége (Ciprus) |
|
|
|
187 |
187 |
MFO tevékenysége (Sinai-félsziget) |
|
|
188 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
– |
189 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
3. Magyar Honvédség Repülő és Légvédelmi csapatai |
191 |
191 |
Légierő Vezérkar és alárendeltjei tevékenysége |
|
– |
197(1) |
Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége |
|
|
210 |
210 |
Légierő Vezérkar PfP jell. tevékenysége |
|
|
224 |
224 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
228 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
|
– |
229 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
3. Katonai Nemzet- |
1. Katonai |
761 |
761 |
Katonai Felderítő Hivatal tevékenysége |
|
2. Katonai |
790 |
790 |
Katonai Biztonsági Hivatal tevékenysége |
|
|
818 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
– |
819 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
4. HM Katonai Tanintézetek |
1. Zrínyi |
820 |
– |
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem |
|
|
– |
827 |
ZMNE Regionális Katonai Környezetbiztonsági Központ tevékenysége |
|
|
– |
828(1) |
Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége |
|
|
830 |
830 |
ZMNE PfP jellegű tevékenysége |
|
|
831 |
831 |
NATO integrációs feladatok |
|
|
844 |
844 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
848 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
– |
849 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
|
2. Bolyai |
850 |
850 |
Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola tevékenysége |
5. MH Katonai Ügyészségek |
|
881 |
881 |
MH Katonai Ügyészségek tevékenysége |
6. MH Egészségügyi Intézetek |
|
891 |
891 |
MH Egészségügyi intézetek tevékenysége |
|
|
914 |
914 |
Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység |
|
|
915 |
915 |
SFOR MMK tevékenysége |
|
|
916 |
916 |
UNFICYP tevékenysége (Ciprus) |
|
|
917 |
917 |
MFO tevékenysége (Sinai-félsziget) |
|
|
918 |
– |
Finanszírozási tartalék |
|
|
– |
919 |
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják) |
7. Kormány- |
|
920 |
920 |
Korm. Frekv. gazd. Hiv. tevékenysége |
8. Fejezeti |
1. Fejezeti |
930 |
930 |
Egyéb központi beruházás |
|
2. Ágazati |
960 |
960 |
Társadalmi szervek támogatása |
|
965 |
965 |
Hozzájár. a hadigondozásról szóló tv. végreh. közalapítványhoz |
|
|
966 |
966 |
Biztonságpol. szerz. koordináló tárcaközi bizottság |
|
|
970 |
970 |
Légvédelmi rakétabeszerzés |
|
|
|
971 |
971 |
MH Központi Sportkiképző Bázis fenntartása |
|
|
972 |
972 |
Frekvenciasáv átrendezési feladatok |
|
|
973 |
973 |
Orosz haditechnikai szállítások |
|
|
974 |
974 |
Nukleáris balesetelhárítási feladatok |
|
|
975 |
975 |
Hozzájárulás NATO katonai költségvetéshez |
|
|
976 |
976 |
Hozzájárulás NATO Biztonsági Beruházási programjához |
|
|
977 |
977 |
Közép-európai béketámogató katonai műveletekben való együttműködés (CENCOOP) |
|
|
978 |
978 |
Szennyező források, szennyezett területek kármentesítése |
|
3. Kiemelt jelentőségű beruházások |
980 |
980 |
Magyar Honvédség Központi Honvédkórház |
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás