• Tartalom

1/999. (HK 4.) HM utasítás

1/1999. (HK 4.) HM utasítás

az 1999. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének rendjéről

1999.01.01.

Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 17. pontjában foglaltak alapján a központi, illetve a fejezeti kezelésű előirányzatnak, a költségvetési szervnek a feladatait és tevékenységét összefoglalóan ismertető, a bevételeket és a kiadásokat részletes jogcímenként és tevékenységenként (funkciónként) tartalmazó, a foglalkoztatottak létszámára és összetételére, a költségvetési feladatmutatókra is kiterjedő költségvetéssel kell rendelkezni. Az 1999. évi intézményi költségvetési javaslatok előkészítésének rendjére – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 49. §-a és a honvédelemről szóló 1993. évi CX. törvény 11. § (1) bekezdés l) pontja alapján – a következő utasítást adom ki:

I.
ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

1. § Az utasítás hatálya kiterjed:

– a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM);

– a HM közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó intézményekre, háttérintézményekre, hivatalokra (a továbbiakban: HM intézmények);

– a Magyar Honvédség katonai és egyéb szervezeteire (a továbbiakban: MH szervezetek).

2. § Az utasítás célja, hogy az intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének szabályozott rendjével biztosítsa:

– mind a központi, mind a csapat költségvetési tagozatban kimutatható legyen a HM intézmények, illetve az MH szervezetek által 1999-ben végrehajtásra kerülő feladatok költségvetési előirányzat igénye;

– egységes tartalmi és formai követelmények szerint azonos módszertant követve készüljenek el a költségvetési javaslatok;

– végrehajtható legyen a fejezet részére – a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvényben – jóváhagyott költségvetési előirányzatok HM intézményekre és MH szervezetekre történő jóváhagyása.

3. § A csapat és a központi tagozat költségvetési javaslatainak elkészítésénél a HM fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás vonatkozó előírásait jelen utasításban foglaltaknak megfelelően kell alkalmazni.

4. § A költségvetési javaslatokat az év során végrehajtandó, az éves feladattervekben meghatározott feladatok, valamint az érvényben lévő normák, normatívák és az aktuális mérőszámok figyelembevételével kell elkészíteni.

A tervezés végrehajtásához az egyes szervezetek részére külön „tervezési keretszámok” kerülnek kiadásra – a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (a továbbiakban: HM KPSZH), illetve a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség átirata alapján –, amelyek nem léphetők túl!

5. § A költségvetési javaslatokat számszaki bizonyítással és szöveges indokolással kell alátámasztani. A szöveges indokolás tartalmazza a végrehajtandó feladat pontos meghatározását, a feladat elrendelőjét, parancs, engedélyező ügyirat, jogszabály stb. számát.

A számszaki bizonyítás, illetve a szöveges indokolás minden esetben biztosítsa az elöljáró, vagy a felügyeleti szerv részére az előirányzat-igény elbírálásához szükséges információt.

A számszaki bizonyítást az 1. számú mellékletnek megfelelő formában kell elkészíteni, a többször módosított 362/1193. nyt. számú „Tételrend”-ben foglaltak szerint. A számszaki bizonyítás mellett az adott tételnél jelenjen meg a szöveges indokolás is.

A kiadásokat és bevételeket feladatorientáltan kell a számszaki bizonyításban megtervezni. Ennek megfelelően a tervezési tételek kerüljenek besorolásra az alábbi feladatok közül a megfelelő kategóriákba:

– működés, fenntartás;

– kiképzési feladatok;

– gyakorlatok;

– hazai és nemzetközi rendezvények;

– nemzetközi tagsággal, együttműködéssel kapcsolatos feladatok;

– különleges feladatok (államilag meghatározott, de nem szorosan a katonai feladatok körébe tartozó speciális feladatok, pl.: környezetvédelem, munkavédelem, árvízvédelem, nukleáris-, vegyi-, ipari-balesetelhárítás, társadalmi kapcsolatok stb.).

A számszaki bizonyítás végén önálló táblázatban kerüljenek kimutatásra (2. számú melléklet) az itt felsorolt feladatokra megtervezett előirányzatok tétel mélységű összesítésben (szöveges indokolás nélkül).

6. § A kiemelt előirányzatok tervezése során az alábbiak szerint kell eljárni:

A személyi juttatások és járulékaik tervezését egyrészt – a központilag kifizetésre kerülő és központilag tervezhető járandóságok vonatkozásában – a Honvédelmi Minisztérium Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság (a továbbiakban: HM PSZNYI), másrészt – a helyileg kifizetésre kerülő és a központilag kifizetésre kerülő, de a jelen utasítás 15. §-ában felsoroltakon kívüli járandóságok vonatkozásában – a gesztor szerint illetékes HM Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóságok (a továbbiakban: HM TPSZI-k) és az önálló pénzügyi és számviteli szervvel rendelkező szervezetek hajtsák végre.

A dologi kiadások között kerüljenek megtervezésre a helyi beszerzések körébe tartozó kiadások a HM és MH szervezeteknél, valamint az MH Logisztikai Főigazgatóság, illetve a HVK anyagnemfelelősök által a központosított ellátás keretében biztosításra kerülő készletbeszerzések és szolgáltatások kiadásai.

A pénzeszközátadás, egyéb támogatások rovaton a működési és felhalmozási célú pénzeszközátadásokat az érvényben lévő szerződések alapján, valamint a társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat kell megtervezni.

A felújítási és felhalmozási kiadások tervezési tételein az MH csapatainál és egyéb szervezeteinél csak a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség által kiadott engedély alapján, arra hivatkozva lehet előirányzatot tervezni.

7. § Azok a HM, illetve MH szervezetek, ahol az alapító okirat szerint vállalkozási tevékenység folyik, tervezzék meg annak kiadásait és bevételeit teljeskörűen. A pénzügyi és logisztikai jellegű előirányzatok egy tervben kerüljenek kimutatásra. (A kiadásra kerülő keretszámok a vállalkozási tevékenység előirányzatait nem tartalmazzák.)

A költségvetési javaslatokban mind az alap-, mind a vállalkozási tevékenység tekintetében a bevételi és a kiadási előirányzatok fő összegének külön-külön meg kell egyeznie.

8. § A fejezeti kezelésű előirányzatok 1999. évi tervezésének és felhasználásának rendjére külön intézkedem.

9. § A költségvetési javaslatok felterjesztését és felülvizsgálatát a szolgálati út betartásával kell végrehajtani.

10. § A felülvizsgált intézményi költségvetési javaslatokat február 28-ig hagyom jóvá.

11. § Az Euro-atlanti integrációra és NATO csatlakozásra történő felkészülés, a NATO Együttműködési Terv, a NATO Békepartnerségi Program eseményei, továbbá az egyéb nemzetközi rendezvények keretében végrehajtásra kerülő feladatok szükségleteit az intézményi költségvetési javaslatok elkészítésénél nem kell számításba venni. A nemzetközi feladatok költségvetésének elkészítése – tárca szinten – a HM KPSZH feladata. Az egyes tevékenységek megvalósítása előtt év közben az éves költségvetés összeállításának megfelelő rendben elemi költségvetéseket kell készíteni, a nemzetközi rendezvények egyes költségvetési és pénzügyi kérdéseit szabályozó HM utasításban, illetve a jelen utasításban foglaltak alapján.

A HM KPSZH a központi tervezés keretében tervezze meg:

– a zakopánei repülő-hajózó kiképzés külföldön felmerülő kiadásait;

– a lengyelországi repülő és rakéta éleslövészet külföldön jelentkező kiadásait;

– a külföldi kétoldalú kapcsolatokból eredő kiképzés és képzés költségeit;

– a NATO közös költségvetéshez való hozzájárulás költségeit;

– a fejezet nemzetközi kapcsolattartásból eredő kiadási előirányzatait.

A NATO Biztonsági Beruházási Program (NSIP) feladataira vonatkozóan – a program megvalósítása során – annak fázisaira önálló tervjavaslatot kell készíteni.

Az SFOR, valamint az MFO, az UNFYCIP és a Megfigyelő missziók költségvetési tervjavaslatainak elkészítésére a HM KPSZH főigazgatója és a HVK Logisztikai főcsoportfőnöke külön intézkedjen.

A NATO-NYEU MISSZIÓ keretében működő külképviseletek (HM VPR és MK KKH), az EBESZ az egyéni NATO és PSE beosztást betöltők költségvetését a Magyar Köztársaság Észak-atlanti Szerződés Szervezete mellett működő Képviseletének Védelempolitikai Részlege, Katonai Képviselő Hivatala és Katonai Képviseletei, valamint az EBESZ Katonai Képviselet költségvetési gazdálkodásáról szóló 50/1998. HM utasításban foglaltak szerint külön kell megtervezni.

A két és több nemzetiségű zászlóalj törzsekkel kapcsolatos feladatok költségvetését külön utasítás alapján kell megtervezni.

12. § A logisztikai jellegű kiadások és bevételek tervezésének szabályai:

A 2/1 alcímhez tartozó MH Logisztikai Főigazgatóság, az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság, a HVK Humán Főcsoportfőnökség a szolgálati alárendeltségükbe tartozó katonai szervezetek költségvetési tervjavaslatainak összesítését a címrendkód csoportosítás szerint elvégzik és az MH Logisztikai Főigazgatóság ezeket, továbbá a HVK közvetlen katonai szervezetek tervjavaslataival összesíti, felülvizsgálja, majd címrendkódonként és összesítve felterjeszti a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre.

A felsőszintű oktatási intézményekre vonatkozó, a Magyar Honvédség ellátási rendszerét érintő költségvetési előirányzatokat a 75/1996. (HK 27.) HM, a 22/1997. (HK 10.) HM és a 25/1997. (HK 11.) HM utasítások szerint címrendkódon elkülönítve tervezzék az ellátásban résztvevő szervezeteket.

Az 1. címhez tartozó szervezetek térítésmentes költségvetési igényeiket az ellátási rend szerint adják meg az ellátó szervezeteknek, az ellátó szervezetek azt elkülönítve jelenítsék meg az elemi költségvetési tervjavaslatukban. Az 1. címhez tartozó szervezetek tervjavaslatában szereplő, de az MH szervezetei által bonyolított logisztikai feladatok fedezetét jelentő költségvetési javaslatok egy példányát a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre küldjék meg.

A bevételeket valamennyi szinten teljeskörűen tervezzék úgy, hogy elkerülhető legyen a terven felül megvalósuló teljesítés. A kiadások tervezésekor jelöljék a saját bevétel terhére megvalósuló feladatokra tervezett kiadási előirányzatokat.

A költségvetési halmozódások elkerülése érdekében az ellátó központoktól vételező önálló gazdálkodást folytató katonai szervezetek (HM ÜRTI üdülői, kórházak stb.) a szükséges előirányzatokat tervezzék meg, amely átcsoportosításra kerül az ellátó központok részére.

Ezek után a szükséges anyagokat az ellátó központok az előirányzati keret mértékéig biztosítják.

A részletes szakági szabályozást az anyagnemfelelősök saját hatáskörükben adják ki.

II.
A TERVEZÉS RÉSZLETES SZABÁLYAI

13. § Az ellátó szervezetek költségvetési javaslatában az utalt szervezetekre vonatkozó előirányzatokat elkülönítetten meg kell jeleníteni. Továbbá külön soron kerüljenek kimutatásra:

– a csapatpihenők;

– a helyőrségi klubok;

– a gyermekintézmények;

– az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság költségvetésében az MH Bujáki Kiképzési Üdültetési Bázis, valamint az MH Erdőbényei Kiképzési és Üdültetési Bázis;

– az utaltságának megfelelő katonai szervezet költségvetésében a HM TPSZI-k működéséhez szükséges költségvetési előirányzat igények.

14. § Az MH címhez tartozó szervezeteknél külön-külön kell elkészíteni a számszaki bizonyítást és a szöveges indokolást a pénzügyi jellegű előirányzatokra, valamint a logisztikai jellegű előirányzatokra.

A pénzügyi jellegű előirányzatok az alábbiak:

1. rovat:

Személyi juttatások

 

2. rovat:

Munkaadókat terhelő járulékok

 

3. rovat:

Dologi kiadásokból:

 

 

3010601

Belföldi kiküldetés

 

3010602

Külföldi kiküldetés

 

301060310

Reprezentáció

 

301090212

Vásárolt élelmezés

 

302070011

Gépjármű és technikai eszközök igénybevételéért fizetett díj

 

302070014

Bizalmi kiadás

 

304010010

Munkáltató által fizetett személyi jövedelemadó

 

304040010

Áfa befizetés

 

3040800

Egyéb kiadások

4. rovat:

Pénzeszközátadás egyéb támogatásból:

 

4060700

Egyéb pénzbeli juttatások

005. alrovat:

Kölcsönnyújtásból:

 

0050400

Felhalmozási célú kölcsönök államháztartáson kívülre

9. rovat:

Bevételekből:

 

901040110

Áfa visszatérülés

 

901060010

Kamatbevételek

 

903030510

Pénzügyi befektetések bevételei

 

904050810

TB alapoktól és kezelőitől egyéb működési célra átvett pénzeszköz

006. alrovat:

Korábban nyújtott kölcsönök visszatérüléséből:

 

906020010

Hosszú lejáratra ideiglenesen átadott pénzeszköz visszatérülése az államháztartáson kívülről

15. § Az érvényben lévő szabályoknak megfelelően a HM PSZNYI tervezze meg a következőkben felsorolt személyi juttatásokat és ezek járulékait (minden állománycsoportra vonatkozóan, katonai szervezetenként):

– rendszeres személyi juttatás;

– jutalom;

– jubileumi jutalom;

– a biztosítási díjak közül a munkáltatói hozzájárulás, a Honvéd Nyugdíjpénztár, a Honvéd Egészségpénztár és a Magánnyugdíjpénztár-tagok tagdíjához.

A költségvetési javaslatban a hivatásos, a szerződéses, a köztisztviselői és a közalkalmazotti állomány részére rendszeres járandóságként számfejtett juttatásoknál az 1998. december és az 1999. novembere, egyéb eseti kifizetéseknél pedig az 1999. január és december közötti időszakra járó juttatásokat kell megtervezni. A munkaadókat terhelő járulékokat az 1998. december és az 1999. november közötti időszakra kifizetendő járulékköteles juttatások után kell felszámítani.

A rendszeres személyi juttatásokat az 1999. január 1-jei tényleges állománycsoportonkénti létszám, valamint a juttatások állománycsoportonkénti létszámra számított átlaga alapján kell tervezni a következők szerint:

– a hivatásos és szerződéses állomány tagjaira vonatkozóan 1 hónapra az 1998. decemberre kifizetett összeget, 11 hónapra a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. tv. (a továbbiakban: Hszt.) szerinti juttatásokat teljeskörűen, az 1999. januári jogosultságnak megfelelően;

– a köztisztviselő és közalkalmazotti állomány, valamint a részfoglalkozásúak, teljes munkaidőben foglalkoztatott nyugdíjasok és további munkaviszonyt létesítők (másodállás, mellékfoglalkozás) járandóságait a december havi besorolási illetménynek megfelelően;

– a sor-, tartalékos, hallgatóállomány esetében az 1998. december hónapra kifizetett juttatásokat alapul véve;

– a köztisztviselői illetményalap 1999. évi összege 26 000 Ft;

– a 13. havi illetményt (külön juttatást) az 1999. januári kifizetésnek (jogosultságnak) megfelelő összegben.

A nem rendszeres személyi juttatások tervezésénél az alábbiakat kell figyelembe venni:

– jutalomra a 4/1997. (II. 12.) HM rendeletben meghatározott felszámítási alap 1%-a tervezhető valamennyi állománycsoportra vonatkozóan. A tervezést állománycsoportonként kell elvégezni. A magasabb parancsnoki és meghatározott célú jutalmak nem tervezhetők, ezek a keretek jóváhagyását követően kerülnek biztosításra;

– a lakáskiürítések és cseretérítések egyszeri pénzbeni megváltását, a részleges lakásfelújítási átalányt és a lakáshasználati díj visszatérítését az MH Elhelyezési Központ tervezze és erről teljesítsen adatszolgáltatást a HM PSZNYI felé, ahol a központi költségvetési javaslatban szerepeltessék ezen kiadásokat;

létszámleépítéssel kapcsolatosan felmerülő többletkiadás nem tervezhető.

Külső személyi juttatásként a HM és MH szervezeteknél szolgálati (munka-) szerződés nélkül foglalkoztatottak és az ellátottak juttatásait kell megtervezni, figyelemmel a hadköteles katonák szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIV. tv.-re, a katonai és rendvédelmi felsőoktatási intézmények vezetőinek, oktatóinak és hallgatóinak jogállásáról szóló 1996. évi XLV. tv.-re.

16. § A munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak tervezését a 99/52/1998. nyt. számú HM KPSZH tájékoztatója alapján kell végrehajtani, összhangban a személyi juttatásokon megtervezett kiadási előirányzatokkal. A munkaadókat terhelő járulékok összegét csökkenteni kell a járulékot terhelő kifizetésekkel. A számszaki bizonyításban kerüljön kimutatásra mind a felszámítási alap, mind a járulékot terhelő kifizetések összege.

17. § A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat nem az 1998. évi teljesítés bázisán, hanem az 1999. évi feladatokra kell megtervezni.

Külföldi kiküldetés altételen (a hozzákapcsolódó külföldi napidíj altétellel együtt) a nemzetközi kapcsolatokból eredő különféle rendezvények kiadásaira csak a következő szervezetek tervezhetnek előirányzatot:

– HM;

– MK Katonai Felderítő Hivatal;

– MK Katonai Biztonsági Hivatal;

– Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (ZMNE);

– ZMNE Békepartnerségi Katonai Nyelvképzési Központ;

– ZMNE Leszerelési és Civil-Katonai Kapcsolatok Központja;

– ZMNE Stratégiai Védelem Kutató Intézet;

– Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola;

– Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal;

– HM Beszerzési Hivatal;

– HM Fegyverzet Ellenőrzési Hivatal;

– HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum;

– HM Haditechnikai Intézet;

– HM Zrínyi Kiadó;

– Tábori Lelkész Szolgálat;

– HVK Humán Főcsoportfőnökség;

– MH Nemzetközi Katonai Kapcsolatok és Protokoll Igazgatóság;

– Honvéd Művészegyüttes.

18. § A következő HM intézmények, illetve MH szervezetek összevont számszaki bizonyítást és szöveges indokolást készítsenek mind a pénzügyi, mind a logisztikai jellegű előirányzatokra vonatkozóan:

– MK Katonai Felderítő Hivatal;

– MK Katonai Biztonsági Hivatal;

– Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem;

– Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola;

– Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal;

– MH Katonai Ügyészségek;

– MH Központi Honvéd Kórház;

– MH Kecskeméti Repülő Kórház;

– MH Pécsi Honvéd Kórház;

– MH Hévízi Mozgásszervi Rehabilitációs Intézet;

– MH Balatonfüredi Kardiológiai Rehabilitációs Intézet;

– MH Kulturális és Média Igazgatóság;

– HM Üdültetési Rendezvényszervező és Továbbképző Intézet.

A költségvetési javaslatokat ezen szervezeteknél a szakszolgálatokkal együttműködve a pénzügyi és számviteli szervezeteknek kell összeállítaniuk. A költségvetési javaslataikban csak azon – anyagnemfelelősi körbe tartozó – kiadások, bevételek előirányzatai szerepelhetnek, amelyek tekintetében az adott szervezet önálló ellátásra alkalmas szakszolgálattal rendelkezik, ezen kiadások és bevételek teljesítésére a vonatkozó gazdálkodási szabályok szerint jogosult, vagy a fentiek közül az MH-hoz tartozó szervezetek esetében ezek tervezését az MH Logisztikai Főigazgatósággal, illetve az illetékes szakszolgálataival egyeztette.

A HM és MH intézmények szintén összevont számszaki bizonyítást és szöveges indokolást készítsenek.

Az egészségügyi intézetek a számszaki bizonyításokban az OEP által finanszírozott és az OEP által nem finanszírozott (katonai) feladatokat tervezési tételenként külön-külön mutassák ki. Az OEP által nem finanszírozott feladatok megtervezett előirányzatait a számszaki bizonyítás végén összesítve is mutassák ki és részletes szöveges indokolással támasszák alá.

19. § Az intézményi működési bevételek, valamint a felhalmozási és tőke jellegű bevételek a kiadott keretszámoknak megfelelően kerüljenek megtervezésre. Meg kell határozni azon kiadási előirányzatokat, melyek forrása nem költségvetési támogatás, hanem bevétel és a számszaki bizonyítás végén külön táblázatban a bevételek és kiadások megfeleltetését ki kell mutatni.

Az intézményfinanszírozás tétel tervezését az érvényes Számlarendben meghatározott részletező számlák alkalmazásával úgy kell megtervezni, hogy az elkülönüljön a HM PSZNYI finanszírozási igényétől.

III.
A FELTERJESZTÉS, FELÜLVIZSGÁLAT RENDJE

20. § A pénzügyi és logisztikai jellegű előirányzatokra külön-külön elkészített számszaki bizonyítások és szöveges indokolások felterjesztési és felülvizsgálati rendjét a következők szerint határozom meg:

1. A pénzügyi javaslatokat a pénzügyi referensek a gesztor szerint illetékes HM TPSZI-kre küldjék meg az igazgatók által meghatározott határidőre, ahol a felülvizsgálat után a hadrendeknek megfelelő összesítéseket készítsék el.

A hadrendi összesítéseknél a következő gesztorokat jelölöm ki:

HM 1. sz. TPSZI

– a HVK és hivatalai;

– a HVK és egyéb közvetlen szervezetei;

– a HVK Humán Főcsoportfőnökség és alárendelt szervezetei (az MH Kulturális és Média Igazgatósággal együtt);

– a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség központi költségvetése;

– az MH Logisztikai Főigazgatóság és alárendelt szervezetei;

– az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság és alárendelt szervezetei vonatkozásában.

HM 2. sz. TPSZI

– az MH Szárazföldi Vezérkar és alárendelt szervezetei (ideértve a 2. Gépesített Hadosztály-parancsnokságot, ide nem értve a 3. Gépesített Hadosztály-parancsnokságot);

– az MH Légierő Vezérkar és alárendelt szervezetei vonatkozásában.

HM 3. sz. TPSZI

– az MH Szárazföldi Vezérkar 3. Gépesített Hadosztály-parancsnoksága vonatkozásában.

2. A logisztikai szervezetek az elkészített logisztikai javaslataikat a szolgálati út betartásával terjesszék fel a részükre meghatározott határidőre. Az egyes szakszolgálatok hajtsák végre a javaslatok felülvizsgálatát és a hadrendnek megfelelő összesítéseket.

3. A HM PSZNYI az általa megtervezett személyi járandóságokra és járulékaikra vonatkozóan a következők szerint járjon el:

A HM és MH szervezetekre elkészített részköltségvetési tervjavaslatokat küldje meg a gesztorként illetékes HM TPSZI-k, illetve az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkező HM és MH szervezetek részére, ahol a megküldött részköltségvetési javaslatokat dolgozzák be az általuk elkészített tervekbe. A HM TPSZI-k az előzőeken túlmenően a következő összesítéseket is hajtsák végre:

1. cím: szervezetenként és alcímenként;

2. cím: 1. alcímén szervezetenként az alábbiak szerint:

– HVK és hivatalai;

– HVK egyéb közvetlen szervezetei;

– MH Humán szervezetek (az MH Kulturális és Média Igazgatósággal együtt);

– MH Bp. Heő. P-ság és alárendelt szervezetei;

– MH Log. Főig. és alárendelt szervezetei;

– a 2. cím további alcímein, valamint a 3-as, 4-es, 5-ös és 7-es címeken cím, illetve alcím szerint.

4. A HM 3. TPSZI az MH Szárazföldi Vezérkar 3. Gépesített Hadosztály-parancsnokságnak összesített pénzügyi javaslatát küldje meg a HM 2. sz. TPSZI-nek a haderőnemi vezérkar szintű összesítés végett.

5. A vállalkozási tevékenység költségvetési javaslatának egy példányát a pénzügyi javaslattal, egy példányát pedig a logisztikai javaslattal együtt kell felterjeszteni.

6. Az MH Kulturális és Média Igazgatóság a HM 1. sz. TPSZI-hez küldje meg a költségvetési javaslatát.

7. Az utasítás 18. §-ban felsoroltak (önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkezők) az MH Kulturális és Média Igazgatóság kivételével közvetlenül a HM KPSZH-hoz küldjék meg a költségvetési javaslataikat.

8. Az MH Szárazföldi Vezérkar, az MH Légierő Vezérkar, az MH Logisztikai Főigazgatóság, az MH Katonai Ügyészségek és a HVK Egészségügyi Csoportfőnökség a HVK Logisztikai Főcsoportfőnökségre az összesített javaslatokat 1999. február 5-ig terjesszék fel. A HVK Logisztikai Főcsoportfőnökség a felülvizsgált költségvetési javaslatot a 21. §-ban meghatározott határidőre küldje meg a HM KPSZH-ra.

21. § A költségvetési javaslatok elkészítésére a következő határidőket határozom meg:

– a HM PSZNYI által elkészített részköltségvetési javaslatok a HM TPSZI-hez és az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkező szervezetekhez 1999. január 25-ig;

– az önálló pénzügyi és számviteli szervezettel rendelkezők javaslatait a HM KPSZH-hoz felterjesztését 1999. február 1-ig;

– a HM TPSZI-k által összegzett pénzügyi jellegű előirányzatok javaslatát a HM KPSZH-hoz 1999. február 5-ig;

– a logisztikai jellegű előirányzatok javaslatát a HM KPSZH-hoz 1999. február 10-ig

kell megküldeni, illetve felterjeszteni.

22. § Ezen utasítás 1999. január 1-jén lép hatályba, ezzel egyidejűleg az éves részletes költségvetési tervjavaslatok elkészítésének rendjéről szóló 80/1997. (HK 27.) HM utasítás hatályát veszti.


Dr. Szabó János s. k.,

honvédelmi miniszter

1. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz

MINTA Számszaki bizonyítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ezer Ft-ban)

Rovat

Alrovat

Tétel

Altétel

Elői. csop.

AN

Előirányzat megnevezése

Tervezési

Norma szerinti
illetményes
a tervezési
időszakra

Változtatás az
elöljáró szerv által

Időszak

Mért.
egység

Mérőszám

Norma

3

01

06

01

 

 

Belföldi kiküldetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

99

Utazási költség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az éves munkatervben foglalt feladatok alapján:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kiképzési feladatokra

1 év

 

 

 

5000

 

 

 

 

 

 

 

gyakorlatra

1 év

 

 

 

2000

 

 

 

 

 

 

 

Összesen:

1 év

 

 

 

7000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz

KIMUTATÁS a kiadások és bevételek feladatok szerinti megoszlásáról

 

 

 

 

 

 

 

ezer Ft

Feladat
Tervezési tétel

Működés,
fenntartás

Kiképzési
feladatok

Gyakorlatok

Hazai és nemzetközi
rendezvények

Nemzetközi tagsággal,
együttműködéssel
kapcsolatos feladatok

Különleges
feladatok

Összesen

 

 

 

Kiadások összesen:

 

 

 

 

Bevételek összesen:

3. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz

A logisztikai jellegű kiadásnak, bevételnek minősülő, 41 anyagnemkóddal jelölendő tervezési tételek

Tervezési tétel
száma

Megnevezés

Megjegyzés

 

 

KIADÁSOK

 

3 01 02 01

 

Általános működéshez szükséges információhordozó

 

 

T 11

Könyvtári állományt növelő kulturális könyvbeszerz.

 

 

T 12

Egyéb könyvbeszerzés

 

 

T 13

Egyéb folyóirat, napilap előfiz. díja

 

3 01 02 02

T 10

Hivatali működéshez szüks. információhordozók

 

3 01 07 08

 

Egyéb üzemeltetési, fenntart. szolg. díja

 

 

T 13

Fordítási és dokumentációs költség

 

 

T 14

Nyomdaköltség

 

 

T 16

Egyéb más jellegű szolgáltatások(1)

 

3 01 09 01

 

Élelmiszer beszerzés

 

 

T 11

Élelmiszer beszerzés üzemi étkeztetéshez

 

 

T 12

Élelmiszer beszerzés rezsi és rendezvényétkeztetéshez

 

 

T 13

Büfék élelmiszer beszerzése

 

3 02 02 00

 

Szakmai készletbeszerzés

 

 

T 16

Egyéb és szakanyagok

 

3 02 03 00

 

Szakmai tevékenységhez szüks. könyv, folyóirat

 

 

T 11

Kiképzési szakkönyvbeszerzés

 

 

T 12

Szakmai könyvek, folyóir., lapok előfiz. díja és esetenkénti beszerzési kiadása

 

 

T 13

Szakmai tevékenységhez szüks. egyéb inform.hordozó

 

3 02 07 00

 

Szakmai tevékenységhez igénybevett szolgáltatások

 

 

T 12

Bevonulással kapcsolatos kiadások

 

 

T 15

Szakképzési kiadások, szaktanfolyami díjak

 

 

 

– sorállomány gépjármű és eje. képzés

 

 

 

– hallgatók gépjármű képzése

 

 

T 16

Temetési, kegyeleti kiadások

 

3 03 02 00

 

Jóléti célra igénybevett szolgáltatás

 

 

T 19

Fordítási és egyéb dokumentációs költség

 

 

T 20

Nyomdaköltség

 

3 04 02 00

T 10

Helyi adók, befizetések

 

3 04 06 01

T 10

Eredeti előirányzatot meghaladó bevételek utáni befiz.

 

3 04 06 03

T 10

Bevételek meghat. köre utáni befizetési köt.

 

3 04 08 00

 

Egyéb kiadások

 

 

T 11

Kártérítés

 

 

 

– Kártalanítás

 

 

 

– Bírság, kötbér, kés. kamat, perköltség, bánatpénz

 

 

 

– Adóhatóság részére fizetett bírság, pótlék

 

4 02 01 00

T 10

Műk. célú peszk. átadás fejezeten belül

 

4 02 02 00

T 10

Műk. célú peszk. átadás más fej. kv-i szervezetének

 

 

 

BEVÉTELEK(2)

 

9 01 01 01

 

Intézményi ellátási díjak

 

 

T 11

Eü. ellátásért fizetett térítési díj

 

 

T 12

Gyermekintézményi ellátás díja

 

 

T 13

Egyéb intézményi ellátás díja

 

9 01 01 02

 

Alkalmazottak térítése

 

 

T 11

Üdülői térítési díjak

 

 

T 12

Csapatpihenők igénybev. fizetett díj

 

 

T 13

Alkalmazottak élelm. térítési díja

 

 

T 14

Lakás- és garázsbérleti díj

 

 

T 15

Lakossági víz- és csatornadíj

 

 

T 16

Szállóelhelyezési díj

 

 

T 17

Egyéb elszállásolási díj

 

 

T 18

Munkahelyre szállítás

 

9 01 01 03

T 10

Hatósági, engedélyezési, felügyeleti és ellenőrzési feladatok díjbevétele

 

9 01 02 01

T 10

Állami feladatok (alaptev.) ellátása során létrehozott áru- és készlet értékesítés

 

9 01 02 02

T 10

Alaptevékenység körében végzett szolgáltatás ellenértéke

 

9 01 03 01

T 10

Helyiségek, eszközök tartós bérbeadásának díja

 

9 01 03 02

T 10

Helyiségek, eszközök eseti bérbeadásának díja

 

9 01 03 03

T 10

Lízingdíj bevétel

 

9 01 03 04

T 10

Szellemi és anyagi infrastruktúra magáncélú igénybevételének térítése

 

9 01 03 05

T 10

Vendéglátó-ipari vállalkozások által üzemeltetett intézmény bérleti díja

 

9 01 03 06

T 10

Elhasználódott, feleslegessé vált készletek értékesítése

 

9 01 03 07

T 10

Dolgozó, hallgató, tanuló kártérítése és egyéb térítések

 

9 01 03 08

T 10

Kötbér, bírság, egyéb kártérítés, bánatpénz megfizetéséből származó bevétel

 

9 01 03 09

T 10

Egyéb bevételek

 

9 01 04 02

T 10

Kiszámlázott termékek és szolgáltatások áfája

 

9 01 04 03

T 10

Értékesített tárgyi eszközök, immateriális javak áfája

 

9 03 01 01

T 10

Ingatlanok értékesítése

 

9 03 01 02

T 10

Gépek, berendezések, felszerelések értékesítése

 

9 03 01 03

T 10

Járművek értékesítése

 

9 03 01 04

T 10

Immateriális javak értékesítése

 

9 04 01 01

T 10

Intézmény finanszírozás

 

9 04 05 01

T 10

Működési célú pénzeszköz átvétel fejezeten belül

 

9 04 05 02

T 10

Működési célú pénzeszköz átvétel más fejezet költségvetési szervétől

 

9 04 05 04

T 10

Működési célú pénzeszköz átvétel önkormányzat költségvetési szervétől

 

9 04 05 07

T 10

TB alapoktól és kezelőitől az eü. működés céljaira átvett HM KPSZH pénzeszköz

 

9 04 05 09

T 10

Elkülönített állami pénzalapoktól és kezelőitől működési célra átvett pénzeszköz

 

 

 

 

Megjegyzés:

(1)

A módosított 30/1981. (HK 18.) HM utasítás szerint beszerezhető balesetvédelemmel összefüggő plakátok, egyéb megelőző, szemléltető anyagok.

 

(2)

Nem tartoznak ezen bevételek körébe azok, amelyek nemzetközi, vagy tárcaközi elszámolásokból származnak, ide nem értve a kereskedelmi szerződésekkel összefüggő bevételeket. Ezen bevételeket külön intézkedésre a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatalhoz kell beutalni.

4. számú melléklet az 1/1999. (HK 4.) HM utasításhoz

A HM KGIR CÍMRENDKÓDJA

KÖLTSÉGVETÉSI

ALKALMAZOTT
KÓD

TARTALOM

cím

alcím

előirányzat

teljesítés

1.

2.

3.

4.

5.

1. Honvédelmi Minisztérium

1. HM igazgatása

001

001

HM igazgatási tevékenysége

009

Finanszírozási tartalék

010

010

HM igazgatása PfP jellegű tevékenységek

 

011

011

NATO integrációs feladatok

 

 

013

013

NATO csatlakozás kiadásai

 

 

014

014

NATO biztonságtechnikai beruházási program

 

 

024

024

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

 

029

Technikai kód (csak a HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

2. HM hivatalai

031

031

HM Költségvetési Ellenőrzési Hivatal tevékenysége

 

032

032

HM Védelmi Hivatal tevékenysége

 

033

033

HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (HM KPSZH) tevékenysége

 

 

039

Finanszírozási tartalék

 

 

054

054

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

 

058

058

HM KPSZH központi költségvetése

 

 

059

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

3. HM háttér-
intézményei

061

061

HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum tevékenysége

 

062

062

HM Zrínyi Kiadó tevékenysége

 

 

063

063

HM Beszerzési Hivatal tevékenysége

 

 

064

064

HM Haditechnikai Intézet tevékenysége

 

 

065

065

HM FEH tevékenysége

 

 

066

066

Tábori Lelkész Szolgálat tevékenysége

 

 

067

067

NATO Védelempolitikai Részleg tevékenysége

 

 

068

068

EBESZ magyar katonai képviselet tevékenysége

 

 

069

069

HM 1. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 1. TPSZI) tevékenysége

 

 

070

070

HM 2. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 2. TPSZI) tevékenysége

 

 

071

071

HM 3. sz. Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (HM 3. TPSZI) tevékenysége

 

 

072

072

HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság (HM PSZNYI) tevékenysége

 

 

073

073

HM KPSZH központi költségvetése

 

 

074

074

HM Munkavédelmi és Munkaügyi Ell. Hivatal tevékenysége

 

 

075

075

HM Katonai Légügyi Hivatal tevékenysége

 

 

076

076

HM ÜRTI tevékenysége

 

 

078

Finanszírozási tartalék

 

 

079

HM Finanszírozási tartaléka

 

 

083

083

Biztonságpolitikai szerződéseket koordináló tárcaközi bizottság

 

 

094

094

Egyéb nemzetközi kötelezettségből eredő tevékenység

 

 

098

098

HM PSZNYI központi költségvetése

 

 

099

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

2. Magyar
Honvédség

1. Honvéd
Vezérkar és
közvetlen
szervezetei

230

230

Honvéd Vezérkar és hivatalai (HM Gazdasági Ellenőrzési Hivatal, MH Térképészeti Hivatal, MH Meteorológiai Hivatal) tevékenysége

 

231

231

Budapesti Helyőrségparancsnokság és alárendeltjei tevékenysége

 

262

262

MH Üdülők tevékenysége

 

277(1)

Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége

 

 

301

301

HVK egyéb közvetlen szervezetei tevékenysége

 

 

304

MH Humán szervezetek tevékenysége

 

 

305

Hadkiegészítő parancsnokságok tevékenysége

 

 

306

MH középfokú tanintézetek tevékenysége

 

 

307

MH Kulturális és Média Igazgatóság tevékenysége

 

 

308

Gyermekintézmények tevékenysége (csapat)

 

 

331

331

MH Logisztikai Főigazgatóság és alárendeltjei tevékenysége (csapat)

 

 

350

350

Honvéd Vezérkar és közvetlen szervezetei csapatkv. PfP jell. tev.

 

 

351

351

NATO integrációs feladatok (csapat)

 

 

352

352

NATO képviseletbővítés (csapat)

 

 

354

354

NATO csatlakozás kiadásai

 

 

355

355

NATO Biztonságtechnikai Beruházási Program

 

 

356

356

NATO Képviselet működtetése (KKH)

 

 

363

363

Misszió (megfigyelők)

 

 

364

364

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység (csapat)

 

 

365

365

SFOR MMK tevékenysége (csapat)

 

 

366

366

UNFICYP tevékenysége (csapat)

 

 

367

367

MFO tevékenysége (csapat)

 

 

368

Finanszírozási tartalék (csapat)

 

 

369

Technikai kód csapat (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

 

370

370

Logisztikai szervek központi költségvetése

 

 

373

373

Légvédelmi rakétabeszerzés (központi)

 

 

374

Finanszírozási tartalék (központi)

 

 

380

380

Honvéd Vezérkar és közvetlen szervezetei központi kv. PfP jell. tevékenysége

 

 

381

381

NATO integrációs feladatok (központi)

 

 

382

382

NATO képviseletbővítés (központi)

 

 

383

383

NATO Biztonságtechnikai Beruházási Program

 

 

385

385

Misszió (megfigyelők)

 

 

386

386

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység (központi)

 

 

387

387

SFOR MMK tevékenysége (központi)

 

 

388

388

UNFICYP tevékenysége (központi)

 

 

389

389

MFO tevékenysége (központi)

 

 

390

Technikai kód központi (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

2. Magyar Honvédség szárazföldi csapatai

151

151

Szárazföldi Vezérkar és alárendeltjei tevékenysége

 

157(1)

Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége

 

170

170

Szárazföldi Vezérkar PfP jell. tevékenysége

 

183

183

Misszió (megfigyelők)

 

184

184

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

185

185

SFOR MMK tevékenysége

 

186

186

UNFICYP tevékenysége (Ciprus)

 

 

187

187

MFO tevékenysége (Sinai-félsziget)

 

 

188

Finanszírozási tartalék

 

 

189

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

3. Magyar Honvédség Repülő és Légvédelmi csapatai

191

191

Légierő Vezérkar és alárendeltjei tevékenysége

 

197(1)

Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége

 

210

210

Légierő Vezérkar PfP jell. tevékenysége

 

224

224

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

228

Finanszírozási tartalék

 

 

229

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

3. Katonai Nemzet-
biztonsági
Szolgálatok

1. Katonai
Felderítő
Hivatal

761
770
788
-

761
770
-
789

Katonai Felderítő Hivatal tevékenysége
KFH PfP jellegű tevékenysége
Finanszírozási tartalék
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

2. Katonai
Biztonsági
Hivatal

790
800
815

790
800
815

Katonai Biztonsági Hivatal tevékenysége
KBH PfP jellegű tevékenysége
MK KBH SFOR tevékenysége

 

 

818

Finanszírozási tartalék

 

 

819

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

4. HM Katonai Tanintézetek

1. Zrínyi
Miklós
Nemzet-
védelmi
Egyetem

820
-
-
-
-


821
822
825
826

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem tevékenysége
ZMNE Leszerelési és Civil Katonai Kapcsolatok Központja
ZMNE Békepartnerségi Katonai Nyelvképzési Központ
ZMNE SVKI tevékenysége

 

 

827

ZMNE Regionális Katonai Környezetbiztonsági Központ tevékenysége

 

 

828(1)

Nem önálló jóléti, kulturális intézmények tevékenysége

 

 

830

830

ZMNE PfP jellegű tevékenysége

 

 

831

831

NATO integrációs feladatok

 

 

844

844

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

 

848

Finanszírozási tartalék

 

 

849

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

 

2. Bolyai
János Katonai
Műszaki
Főiskola

850
860
878

850
860

879

Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola tevékenysége
BJKMF PfP jellegű tevékenysége
Finanszírozási tartalék
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

5. MH Katonai Ügyészségek

 

881
-

881
889

MH Katonai Ügyészségek tevékenysége
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

6. MH Egészségügyi Intézetek

 

891

891
898(1)899(1)

MH Egészségügyi intézetek tevékenysége
ZMNE tev. miatti teljesítési adatok
BJKMF tev. miatti teljesítési adatok

 

 

914

914

Egyéb nemzetközi kötelezettségvállalásból eredő tevékenység

 

 

915

915

SFOR MMK tevékenysége

 

 

916

916

UNFICYP tevékenysége (Ciprus)

 

 

917

917

MFO tevékenysége (Sinai-félsziget)

 

 

918

Finanszírozási tartalék

 

 

919

Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

7. Kormány-
zati Frekven-
ciagazdálko-
dási Hivatal

 

920

920
929

Korm. Frekv. gazd. Hiv. tevékenysége
Technikai kód (HM KPSZH, HM PSZNYI, HM TPSZI-k használhatják)

8. Fejezeti
kezelésű
előirányzatok

1. Fejezeti
kezelésű
intézményi
előirányzatok

930
931
932

930
931
932

Egyéb központi beruházás
Lakástámogatás
Lakásépítés

 

2. Ágazati
célelő-
irányzatok

960

960

Társadalmi szervek támogatása

 

965

965

Hozzájár. a hadigondozásról szóló tv. végreh. közalapítványhoz

 

966

966

Biztonságpol. szerz. koordináló tárcaközi bizottság

 

970

970

Légvédelmi rakétabeszerzés

 

 

971

971

MH Központi Sportkiképző Bázis fenntartása

 

 

972

972

Frekvenciasáv átrendezési feladatok

 

 

973

973

Orosz haditechnikai szállítások

 

 

974

974

Nukleáris balesetelhárítási feladatok

 

 

975

975

Hozzájárulás NATO katonai költségvetéshez

 

 

976

976

Hozzájárulás NATO Biztonsági Beruházási programjához

 

 

977

977

Közép-európai béketámogató katonai műveletekben való együttműködés (CENCOOP)

 

 

978

978

Szennyező források, szennyezett területek kármentesítése

 

3. Kiemelt jelentőségű beruházások

980

980

Magyar Honvédség Központi Honvédkórház

Megjegyzés: (1) Az adott szervezeten belül a jóléti, kulturális, a katonai felsőoktatási intézmények érdekében felmerülő azon kiadások és bevételek kötelező elkülönítésére szolgáló címrendkód, amelyek esetén a teljesítés pillanatában az elkülönítés végrehajtható.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére