• Tartalom

24/2001. (VII. 20.) KöViM rendelet

24/2001. (VII. 20.) KöViM rendelet

az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény mellékletei módosításának kihirdetéséről1

2008.05.16.

1. § Az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény kihirdetéséről szóló 1978. évi 16. törvényerejű rendelet 4. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Egyezmény mellékleteinek2 (2001. június 12-én hatályba lépett) módosításait e rendelet mellékleteként kihirdetem.

2. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2001. június 12-től kell alkalmazni.

(2)3

Melléklet a 24/2001. (VII. 20.) KöViM rendelethez

Az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény mellékleteinek módosítása
20. módosítás
(Az Egyezmény 60. Cikke alapján elfogadott
és 2001. június 12-én hatályba lépett módosítás)
(1) Az Egyezmény 2. számú melléklet, 3. Cikk 11. bekezdésének a) pontja utolsó mondata az alábbi mondatrésszel egészül ki:
,,ugyancsak nem szükséges visszahajtás csúszó ponyvás járművek esetében.''
(2) Az Egyezmény 2. számú melléklete a következő új 4. Cikkel egészül ki:
,,
4. Cikk
Csúszó ponyvás járművek
1. Ezen Szabályzat 1., 2. és 3. Cikkének rendelkezései – ahol alkalmazhatóak – a csúszó ponyvás járművekre vonatkoznak. Továbbá, ezen járműveknek meg kell felelniük ezen Cikk rendelkezéseinek.
2. Ezen Cikk 3. bekezdésében foglalt rendelkezésektől függetlenül a csúszó ponyva, a raktér padozata, ajtajai és egyéb alkotóelemei meg kell hogy feleljenek ezen Szabályzat 3. Cikke 6., 8., 9. és 11. bekezdésében vagy az alábbi (i)–(vi) pontokban foglalt követelményeknek.
(i) A csúszó ponyvát, a raktér padozatát, ajtajait és egyéb alkotóelemeit úgy kell összeszerelni, hogy azokat nyilvánvaló nyom nélkül ne lehessen kinyitni vagy bezárni.
(ii) A csúszó ponyva és a jármű tetejénél lévő tömör alkatrészek között legalább a feszítő hevederek közötti tényleges távolság egynegyedéig átfedés van. A csúszó ponyva és a jármű alján lévő tömör alkatrészek között legalább 50 mm-es átfedés van. A csúszó ponyva és a raktér tömör elemei között a vízszintes irányú nyílás a jármű hossztengelyére merőlegesen mérve sehol sem haladhatja meg a 10 mm-t, amikor a raktér zárva és plombálva van.
(iii) A csúszó ponyva vezetősínt és az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy a zárt és plombált ajtók és más mozgó alkatrészek kívülről nyilvánvaló nyomok nélkül nem nyithatók vagy zárhatók. A csúszó ponyva vezetősínt vagy az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen hozzáférni a raktérhez. A rendszer vázlatrajza jelen Szabályzathoz mellékelt 9. számú vázlaton található.
(iv) A jármű tömör alkatrészein vámzárolási célra használt fűző gyűrűk közötti vízszintes irányú távolság nem haladhatja meg a 200 mm-t. A távköz azonban lehet nagyobb is, de nem haladhatja meg a 300 mm-t a fűző gyűrűk között a függőleges oszlop egyik oldalán sem, ha a jármű és a ponyva szerkezete olyan, hogy megakadályozza a raktérbe való bejutást. A fenti (ii) pontban meghatározott feltételeket mindenképpen be kell tartani.
(v) A feszítő hevederek közötti távolság nem haladhatja meg a 600 mm-t.
(vi) A ponyvát a jármű tömör alkatrészeihez rögzítő kötőelemeknek meg kell felelniük ezen Szabályzat 3. Cikke 9. bekezdésében foglalt követelményeknek.''
(3) A 2. számú mellékletben feltüntetett vázlatrajzok a következő új 9. számú vázlatrajzzal egészül ki:
(4) Az Egyezmény 7. számú melléklet I. Rész 4. Cikk 11. bekezdése a) pontjának utolsó mondata az alábbi szövegrésszel egészül ki:
,,ugyancsak nem szükséges visszahajtás csúszó ponyvás szállítótartály esetében.''
(5) Az Egyezmény 7. számú melléklet I. Rész 5. Cikk helyébe a következő rendelkezés lép:
,,
5. Cikk
Csúszó ponyvás szállítótartályok
1. Ezen Szabályzat 1–4. Cikkének rendelkezései – ahol alkalmazhatóak – a csúszó ponyvás szállítótartályokra vonatkoznak. A szállítótartályoknak meg kell felelniük ezen Cikk rendelkezéseinek.
2. Ezen Cikk 3. bekezdésében foglalt rendelkezésektől függetlenül a szállítótartály csúszó ponyvájának, raktér padozatának, ajtajainak és egyéb alkotóelemeinek meg kell felelniük e Szabályzat 4. Cikke 6., 8–9. és 11. bekezdésében vagy az alábbi (i)–(vi) pontokban foglalt követelményeknek.
(i) A szállítótartály csúszó ponyváját, a rakterének padozatát, ajtajait és egyéb alkotóelemeit úgy kell összeszerelni, hogy azokat nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen kinyitni vagy bezárni.
(ii) A csúszó ponyva és a szállítótartály tetejénél lévő tömör alkatrészek között a feszítő hevederek közötti tényleges távolság legalább egynegyedéig átfedés van. A csúszó ponyva és a szállítótartály aljánál lévő tömör alkatrészek között legalább 50 mm-es átfedés van. A csúszó ponyva és a szállítótartály tömör elemei közötti, vízszintes irányú nyílás a szállítótartály hossztengelyére merőlegesen mérve sehol sem haladhatja meg a 10 mm-t, amikor a szállítótartály zárva és plombálva van.
(iii) A csúszó ponyva vezetősínt és az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy a zárt és vámzárolt ajtók és más mozgó alkatrészek kívülről, nyilvánvaló nyomok nélkül nem nyithatók vagy zárhatók. A csúszó ponyva vezetősínt vagy az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen hozzáférni a szállítótartályhoz. A rendszer vázlatrajza e Szabályzathoz mellékelt 9. számú vázlaton található.
(iv) A szállítótartály tömör alkatrészein vámzárolási célra használt fűző gyűrűk közötti vízszintes irányú távolság nem haladhatja meg a 200 mm-t. A nyílás azonban lehet nagyobb is, de nem haladhatja meg a 300 mm-t a fűző gyűrűk között a függőleges oszlop egyik oldalán sem, ha a szállítótartály és a ponyva szerkezete olyan, hogy megakadályozza a szállítótartályba való bejutást. A fenti (ii) pontban meghatározott feltételeket mindenképpen be kell tartani.
(v) A feszítő hevederek közötti távolság nem haladhatja meg a 600 mm-t.
(vi) A ponyvát a szállítótartály tömör alkatrészeihez rögzítő kötőelemeknek meg kell felelniük e Szabályzat 4. Cikke 9. bekezdésében foglalt követelményeknek.''
(6) A 7. számú mellékletben feltüntetett vázlatrajzok a következő új 9. számú vázlatrajzzal egészül ki:
1

A rendeletet a 2013: XLII. törvény 36. § (2) bekezdés e) pontja hatályon kívül helyezte 2013. április 20. napjával.

2

Az Egyezmény mellékleteinek 1999. február 17-én hatályba lépett módosításairól lásd a 31/1999. (X. 8.) KHVM rendeletet. Az Egyezmény mellékleteinek 2002. május 12-én hatályba lépett módosításairól lásd a 42/2003. (VII. 1.) GKM rendeletet. Az Egyezmény mellékleteinek 2005. október 1-jén hatályba lépett módosításairól lásd a 33/2006. (VI. 7.) GKM rendeletet.

3

A 2. § (2) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 27. §-ának 26. pontja hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére