24/2001. (VII. 20.) KöViM rendelet
az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény mellékletei módosításának kihirdetéséről1
2008.05.16.
1. § Az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény kihirdetéséről szóló 1978. évi 16. törvényerejű rendelet 4. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Egyezmény mellékleteinek2 (2001. június 12-én hatályba lépett) módosításait e rendelet mellékleteként kihirdetem.
2. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2001. június 12-től kell alkalmazni.
Melléklet a 24/2001. (VII. 20.) KöViM rendelethez
Az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény mellékleteinek módosítása
20. módosítás
(Az Egyezmény 60. Cikke alapján elfogadott
és 2001. június 12-én hatályba lépett módosítás)
(1) Az Egyezmény 2. számú melléklet, 3. Cikk 11. bekezdésének a) pontja utolsó mondata az alábbi mondatrésszel egészül ki: ,,ugyancsak nem szükséges visszahajtás csúszó ponyvás járművek esetében.''
,,
4. Cikk
Csúszó ponyvás járművek
1. Ezen Szabályzat 1., 2. és 3. Cikkének rendelkezései – ahol alkalmazhatóak – a csúszó ponyvás járművekre vonatkoznak. Továbbá, ezen járműveknek meg kell felelniük ezen Cikk rendelkezéseinek.
2. Ezen Cikk 3. bekezdésében foglalt rendelkezésektől függetlenül a csúszó ponyva, a raktér padozata, ajtajai és egyéb alkotóelemei meg kell hogy feleljenek ezen Szabályzat 3. Cikke 6., 8., 9. és 11. bekezdésében vagy az alábbi (i)–(vi) pontokban foglalt követelményeknek.
(i) A csúszó ponyvát, a raktér padozatát, ajtajait és egyéb alkotóelemeit úgy kell összeszerelni, hogy azokat nyilvánvaló nyom nélkül ne lehessen kinyitni vagy bezárni.
(ii) A csúszó ponyva és a jármű tetejénél lévő tömör alkatrészek között legalább a feszítő hevederek közötti tényleges távolság egynegyedéig átfedés van. A csúszó ponyva és a jármű alján lévő tömör alkatrészek között legalább 50 mm-es átfedés van. A csúszó ponyva és a raktér tömör elemei között a vízszintes irányú nyílás a jármű hossztengelyére merőlegesen mérve sehol sem haladhatja meg a 10 mm-t, amikor a raktér zárva és plombálva van.
(iii) A csúszó ponyva vezetősínt és az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy a zárt és plombált ajtók és más mozgó alkatrészek kívülről nyilvánvaló nyomok nélkül nem nyithatók vagy zárhatók. A csúszó ponyva vezetősínt vagy az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen hozzáférni a raktérhez. A rendszer vázlatrajza jelen Szabályzathoz mellékelt 9. számú vázlaton található.
(iv) A jármű tömör alkatrészein vámzárolási célra használt fűző gyűrűk közötti vízszintes irányú távolság nem haladhatja meg a 200 mm-t. A távköz azonban lehet nagyobb is, de nem haladhatja meg a 300 mm-t a fűző gyűrűk között a függőleges oszlop egyik oldalán sem, ha a jármű és a ponyva szerkezete olyan, hogy megakadályozza a raktérbe való bejutást. A fenti (ii) pontban meghatározott feltételeket mindenképpen be kell tartani.
(v) A feszítő hevederek közötti távolság nem haladhatja meg a 600 mm-t.
(vi) A ponyvát a jármű tömör alkatrészeihez rögzítő kötőelemeknek meg kell felelniük ezen Szabályzat 3. Cikke 9. bekezdésében foglalt követelményeknek.''
(4) Az Egyezmény 7. számú melléklet I. Rész 4. Cikk 11. bekezdése a) pontjának utolsó mondata az alábbi szövegrésszel egészül ki: ,,ugyancsak nem szükséges visszahajtás csúszó ponyvás szállítótartály esetében.''
,,
5. Cikk
Csúszó ponyvás szállítótartályok
1. Ezen Szabályzat 1–4. Cikkének rendelkezései – ahol alkalmazhatóak – a csúszó ponyvás szállítótartályokra vonatkoznak. A szállítótartályoknak meg kell felelniük ezen Cikk rendelkezéseinek.
2. Ezen Cikk 3. bekezdésében foglalt rendelkezésektől függetlenül a szállítótartály csúszó ponyvájának, raktér padozatának, ajtajainak és egyéb alkotóelemeinek meg kell felelniük e Szabályzat 4. Cikke 6., 8–9. és 11. bekezdésében vagy az alábbi (i)–(vi) pontokban foglalt követelményeknek.
(i) A szállítótartály csúszó ponyváját, a rakterének padozatát, ajtajait és egyéb alkotóelemeit úgy kell összeszerelni, hogy azokat nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen kinyitni vagy bezárni.
(ii) A csúszó ponyva és a szállítótartály tetejénél lévő tömör alkatrészek között a feszítő hevederek közötti tényleges távolság legalább egynegyedéig átfedés van. A csúszó ponyva és a szállítótartály aljánál lévő tömör alkatrészek között legalább 50 mm-es átfedés van. A csúszó ponyva és a szállítótartály tömör elemei közötti, vízszintes irányú nyílás a szállítótartály hossztengelyére merőlegesen mérve sehol sem haladhatja meg a 10 mm-t, amikor a szállítótartály zárva és plombálva van.
(iii) A csúszó ponyva vezetősínt és az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy a zárt és vámzárolt ajtók és más mozgó alkatrészek kívülről, nyilvánvaló nyomok nélkül nem nyithatók vagy zárhatók. A csúszó ponyva vezetősínt vagy az egyéb mozgó alkatrészeket úgy kell összeszerelni, hogy nyilvánvaló nyomok nélkül ne lehessen hozzáférni a szállítótartályhoz. A rendszer vázlatrajza e Szabályzathoz mellékelt 9. számú vázlaton található.
(iv) A szállítótartály tömör alkatrészein vámzárolási célra használt fűző gyűrűk közötti vízszintes irányú távolság nem haladhatja meg a 200 mm-t. A nyílás azonban lehet nagyobb is, de nem haladhatja meg a 300 mm-t a fűző gyűrűk között a függőleges oszlop egyik oldalán sem, ha a szállítótartály és a ponyva szerkezete olyan, hogy megakadályozza a szállítótartályba való bejutást. A fenti (ii) pontban meghatározott feltételeket mindenképpen be kell tartani.
(v) A feszítő hevederek közötti távolság nem haladhatja meg a 600 mm-t.
(vi) A ponyvát a szállítótartály tömör alkatrészeihez rögzítő kötőelemeknek meg kell felelniük e Szabályzat 4. Cikke 9. bekezdésében foglalt követelményeknek.''