37/2001. (XI. 14.) KöViM rendelet
37/2001. (XI. 14.) KöViM rendelet
a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről szóló 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet módosításáról1
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdése b) pontjának 14. alpontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
1–6. §2
7. § (1) Ez a rendelet – a (2)–(3) bekezdésben foglalt kivétellel – 2001. december 1. napján lép hatályba, egyidejűleg az R.3 1. §-ának (3) bekezdése hatályát veszti.
(2) Az e rendelet 6. §-ának (2) bekezdésével módosított R. 3. számú mellékletének 13. pontja 2002. január 1. napján lép hatályba, annak rendelkezéseit a hatálybalépést követően létesített vagy átalakított gépjárműfenntartó műhely esetében kell alkalmazni.
(3)4
1–3. számú melléklet a 37/2001. (XI. 14.) KöViM rendelethez5
4. számú melléklet a 37/2001. (XI. 14.) KöViM rendelethez6
Berendezés |
Eszközzel mérendő érték, műszaki jellemző |
Az alkalmazott mérőeszköz |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
szgk |
tgk |
szgk |
tgk |
||||
görgős fékerőmérő |
fékerő |
0–5kN |
0–30 kN |
±2%(2) |
±2%(2) |
|||
|
pedál és kézierő |
0–600 N |
0–800 N |
±2% |
±2% |
|||
|
fékezőnyomás |
|
0–10 bar |
|
±2,5% |
|||
lassulásmérő |
lassulás |
0,5–9,81m/s2 |
|
±0,1 m/s2 |
||||
|
idő |
0–6 sec |
|
±0,1 s |
||||
|
pedálerő |
0–800 N |
|
±20 N |
||||
|
fékezőnyomás |
0–10 bar |
|
±4% |
||||
futómű ellenőrző |
kerékösszetartás mm-ben |
–6 mm–0–+12 mm |
±0,25 mm |
|||||
|
kerékösszetartás fokban |
–1°–0–+2° |
±2,5' |
|||||
|
kerékdőlés |
–3°–0–+6° |
±5' |
|||||
|
csapterpesztés |
–3°–0–+10° |
±7,5' |
|||||
|
utánfutás |
–3°–0–+10° |
±7,5' |
|||||
|
kanyarodási szögeltérés |
0–+10° |
±15' |
|||||
|
hátsó futómű nyomkövetés |
balra 10 cm–0–jobbra 10 cm |
±0,25 mm |
|||||
|
hátsó futómű ferdesége |
balra 2°–0–jobbra 2° |
±5' |
|||||
elmozdulólapos |
oldalkúszás |
±10 m/km |
±0,2 m/km |
|||||
lengéscsillapító |
erőingadozás érzékelő berendezés: |
|
maradó talperő a statikus terhelés százalékában |
±3% (100%-ra |
||||
|
amplitúdó érzékelő berendezés: |
|
gerjesztett len- |
±3% |
||||
kerékkiegyensúlyozat- |
kiegyensúlyozatlanság |
0–150 gr |
0–1500 gr |
±3 gr |
±30 gr |
|||
kerékkiegyensúlyozat- |
kiegyensúlyozatlanság tömege |
0–150 gr |
0–1500 gr |
±7 gr |
±70 gr |
|||
fényszóró beállító |
tompított fény lefelé vetítés 10 m távolságra vonatkoztatva |
|
0–40 cm |
±30 mm |
||||
|
tompított fény vízszintes irányeltérés |
|
– |
±1° |
||||
|
tompított fény vízszintes szakaszának eltérése a vízszintestől |
|
|
±3° |
Berendezés |
Eszközzel mérendő érték, műszaki jellemző |
Az alkalmazott mérőeszköz |
|||
---|---|---|---|---|---|
légfék rendszereket és szerelvényeket vizsgáló berendezés |
nyomásmérés |
0–4 bar |
±0,08 bar |
||
|
nyomáskapcsolók |
0,5–10 bar |
±0,2 bar |
||
fékfolyadék forráspont ellenőrző |
forrási hőmérséklet |
0–300 °C |
±2% |
||
szervokormány ellenőrző |
kézinyomaték |
|
0–60 Nm |
±2 Nm |
|
|
rendszernyomás |
|
0–160 bar |
±5 bar |
|
kormányerő és holtjáték mérő |
erőmérés |
|
0–800 N |
±2% |
|
gumiabroncs töltő és ellenőrző |
nyomásmérés |
|
0–4 bar |
±0,08 bar |
|
kipufogógáz elemző |
CO mérés |
|
OIML R.99 |
OIML R.99 |
|
|
CO2 mérés |
|
|
|
|
dízelfüstölés-mérő |
abszolút fényelnyelési együttható |
0–5 k |
±0,05 k |
||
|
reakció idő teljes áramú mérőrendszer |
A üzemmód |
t90<200 ms |
||
zajszintmérő |
hangnyomásszint |
|
40–120 dBA |
±1,5 dBA |
|
fordulatszámmérő |
fordulatszám |
|
300–6000 1/min |
±3% |
|
előgyújtásszög-mérő |
gyújtásszög |
|
0–60° |
±2° |
|
zárásszögmérő |
zárásszög |
|
0–100% |
±5% |
|
dízel előbefecskende- |
előbefecskendezési szög |
0–40° |
±2° |
||
dízel befecskendező pró- |
hengerenkénti szállítás |
0–250 mm3/löket |
±2,5% |
||
dízel befecskendező fú- |
porlasztó nyitónyomás |
0–600 bar |
±5 bar |
||
sűrítési csúcsnyomásmérő |
benzinmotor |
4–16 bar |
±0,8 bar |
||
|
dízelmotor |
10–50 bar |
±2,25 bar |
||
hengertömítettség-mérő |
vizsgálónyomás és vesztesége |
0–4 bar |
±0,16 bar |
||
hordozható tüzelőanyag-fogyasztás-mérő |
átfolyás cm3átfolyási sebesség |
szgk |
tgk |
±2% |
|
gépjárművek tüzelő- |
vonóerő |
szgk |
0–3 kN |
±2% |
|
nyomatékkulcs |
nyomaték |
0–100 Nm |
±4% |
||
megvilágításmérő |
megvilágítás erőssége |
0–100000 lx |
±10% |
||
kézi gázszivárgás ellenőrző készülék |
jelzési határ |
alsó éghetőségi koncentráció legfeljebb |
5%-a |
±20% |
5. számú melléklet a 37/2001. (XI. 14.) KöViM rendelethez
Berendezés |
Kalibrálás időszakossága (hó) |
---|---|
görgős fékerőmérő |
6 |
lassulásmérő |
12 |
futómű ellenőrző |
6 |
elmozdulólapos futómű ellenőrző |
6 |
lengéscsillapítás vizsgáló |
6 |
kerékkiegyensúlyozatlanság-mérő leszerelt kerekekhez |
6 |
kerékkiegyensúlyozatlanság-mérő felszerelt kerekekhez |
6 |
légfék rendszereket és szerelvényeket vizsgáló berendezés |
12 |
gumiabroncstöltő és ellenőrző |
12 |
kipufogógáz elemző |
6 |
dízel füstölésmérő |
6 |
fordulatszámmérő benzin, illetve dízel motorokhoz |
12 |
A rendeletet az 55/2017. (XII. 27.) NFM rendelet 15. §-a hatályon kívül helyezte 2018. január 1. napjával.
Az 1–6. §-t a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 27. §-ának 22. pontja hatályon kívül helyezte.
Az R. megjelölésen az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet értendő.
A 7. § (3) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 27. §-ának 22. pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1–3. számú mellékletet a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 27. §-ának 22. pontja hatályon kívül helyezte.
A Magyar Közlöny 2001. évi 136. számában megjelent helyesbítésnek megfelelő szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás