• Tartalom

38/2001. (BK 18.) BM utasítás

38/2001. (BK 18.) BM utasítás

a Belügyminisztérium két- és többoldalú nemzetközi kapcsolatainak rendjéről*

2001.10.01.
A Belügyminisztérium két- és többoldalú nemzetközi kapcsolatainak, euro-atlanti integrációs tevékenységének és a nemzetközi támogatások koordinációjának rendjéről kiadom az alábbi
utasítást.
Általános rendelkezések
1. Az utasítás hatálya kiterjed a Belügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) hivatali szervezeteire (a továbbiakban: hivatali egységek), a minisztériumi hivatali tevékenységét segítő szervezetekre (a továbbiakban: minisztériumi szervek), valamint a belügyminiszter irányítása alá tartozó önálló szervezetekre (a továbbiakban: önálló belügyi szervek) a továbbiakban együtt: belügyi szervek és a belügyminiszter közreműködésével irányított – a Kormány területi szerveiként működő – fővárosi és megyei közigazgatási hivatalokra (a továbbiakban: közigazgatási hivatalok) is.
A nemzetközi kapcsolatok tervezése
2. A belügyi szervek nemzetközi kapcsolatai fő irányainak kialakítása és a kapcsolatok felügyelete a belügyminiszter hatáskörébe tartozik.
3. A belügyi szervek nemzetközi együttműködésüket évente kiadott, a Belügyminisztérium nemzetközi kapcsolatainak fejlesztésére vonatkozó irányelvek alapján, a minisztérium nemzetközi tervében, illetve a minisztériumi szervek és önálló belügyi szervek nemzetközi tervében alakítják ki.
4. A belügyi szervek – saját szakmai feladataikhoz kapcsolódóan – féléves nemzetközi terveket készítenek, amely magában foglalja annak költségvonzatát is. A terveket június 15-ig, illetve december 15-ig a szakmai felügyeletet ellátó vezető véleményezésre megküldi a BM nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkárának (továbbiakban: BM nemzetközi helyettes államtitkár), aki egyetértésre felterjeszti azokat a közigazgatási államtitkárnak. A minisztériumi terveket július 1-jéig, illetve január 1-jéig a belügyminiszter hagyja jóvá.
5. Terven felüli igény esetén a hivatali egységek részletes szakmai indoklást és költségvetést tartalmazó felterjesztést készítenek és azt megküldik a BM nemzetközi helyettes államtitkárnak véleményezésre. A kiutazást vagy fogadást a közigazgatási államtitkár engedélyezi. A politikai államtitkár kiutazásához vagy az általa tartandó fogadáshoz szükséges engedélyezési javaslatot a miniszter részére küldi meg.
6. Az országos rendőr-főkapitány, a BM Határőrség országos parancsnoka, az országos katasztrófavédelmi főigazgató, valamint helyetteseik kiutazását a miniszter engedélyezi.
7. Költségvetési szerven kívül más szervezet, jogi személy, valamint természetes személy költségére külföldi utazást csak különösen indokolt esetben a miniszter, a politikai államtitkár, valamint a közigazgatási államtitkár engedélyezhet a BM nemzetközi helyettes államtitkár előzetes véleményezését követően.
A nemzetközi kapcsolatok szakmai irányítása,
képviselet nemzetközi szervezetekben
8. A belügyi szervek nemzetközi tevékenysége felett szakmai felügyeletet a BM nemzetközi helyettes államtitkára gyakorol, kialakítva:
a) a Belügyminisztérium nemzetközi tevékenységére vonatkozó irányelveket, amelyeket minden év november 15-ig jóváhagyásra felterjeszt a belügyminiszterhez;
b) a minisztérium szakmai területein a tárca európai integrációs álláspontját – az illetékes szakmai szervekkel és a Külügyminisztériummal előzetesen egyeztetve;
c) a Felsőszintű Polgári Veszélyhelyzet Tervezési Bizottság üléseire a nemzeti álláspontot az érintett társminisztériumokkal, azok szerveivel, valamint a Külügyminisztériummal való egyeztetés során;
d) az Európai Unió előcsatlakozási támogatásának (PHARE, ISPA, SAPARD) országprogramjában a minisztérium igényét, tervezését és a megítélt támogatások felhasználását, összhangban a bilaterális támogatások fogadásával és felhasználásával;
e) az európai integrációs követelményeket a minisztérium jogszabály-előkészítési és a szakmai szervek intézményfejlesztési feladatában.
Az utasítás 8. pont b)–e) bekezdései alapján kialakított álláspontokat, igényeket és követelményeket a nemzetközi helyettes államtitkár a közigazgatási államtitkár egyetértésével jóváhagyásra felterjeszti a belügyminiszterhez.
9. A BM közigazgatási államtitkár egyetértésével a nemzetközi helyettes államtitkár javaslatot tesz a regionális és univerzális nemzetközi szervezetekben (ENSZ, EU, ET, OECD, NATO, UNHCR, IOM és más szervezetek) és azok bizottságaiban, illetve más nemzetközi szakosított szervezetekben, továbbá két- vagy többoldalú nemzetközi megállapodások alapján létrehozott testületekben a magyar felet képviselő személyre. A kijelöléséről a miniszter dönt. A BM szervezeti egységeinek nemzetközi szervezetekben való részvételét az utasítás 3. sz. melléklete tartalmazza.
10. Az Európai Integrációs és NATO Tárcaközi Bizottságokban és a magyar tárgyalódelegációban a nemzetközi helyettes államtitkár képviseli a minisztériumot, valamint vezeti a 24. számú bel- és igazságügyi és a PHARE koordinációs munkacsoportokat. Javaslatot tesz az EITB Albizottságában és az EK Társulási Bizottságában a minisztériumot képviselő személy kijelölésére, továbbá az EU szerveivel (így a Bizottság főigazgatóságaival, munkacsoportokkal és más szervekkel) történő rendszeres belügyi együttműködésbe bevonható személyek és szakmai szervezetek körére, amelyről a közigazgatási államtitkár dönt.
11. A PHARE, ISPA, SAPARD és az EU tagállami bilaterális támogatási ügyekben a kormányzati koordinációban a nemzetközi helyettes államtitkár képviseli a minisztériumot.
12. A belügyi attasék, az integrációs belügyi szakattasé, a NATO Felsőszintű Polgári Veszélyhelyzet Tervezési Bizottság (SCEPC) állandó belügyi képviselő, valamint a nemzetközi szervezeteknél tartós kiküldetésben lévő vezető belügyi tisztségviselők szakmai irányítását a nemzetközi helyettes államtitkár a szakmailag illetékes belügyi szervek bevonásával végzi.
Az önálló belügyi szervek feladatai
13. Két- vagy többoldalú szakmai kapcsolatot tartanak fenn szakterületükön – betartva a minisztérium éves irányelvét, továbbá a jelen utasítás 3. és 8. pontja szerint kialakított szakmai álláspontokat.
14. Teljesítik a nemzetközi szerződésből vagy nemzetközi szervezetben levő tagságból eredő kötelezettségeiket szakmai feladataik során.
15. Végzik a nemzetközi szerződések által hatáskörükbe utalt feladatokat, részt vesznek a vegyes bizottságok, éves munkatalálkozók stb. tevékenységében.
16. A szakmai szervek képviseletében kiutazó személy felelős a képviselt szakmai álláspont helyességéért és a minisztériumi álláspont érvényesítéséért.
17. Részt vesznek illetékességükbe tartozó nemzetközi megállapodások előkészítésében, valamint a megállapodás létrehozására irányuló szakértői egyeztetéseken. Az állami és kormányközi megállapodások felhatalmazása alapján partnerükkel – a BM Nemzetközi Főosztály előzetes véleményének kikérését követően – éves együttműködési jegyzőkönyveket, saját hatáskörben nemzetközi megállapodásnak nem minősülő, képzésre, továbbképzésre, tapasztalatcserére irányuló szándéknyilatkozatokat írhatnak alá.
18. Migrációs kérdésekben nemzetközi szervezetekkel (IOM, ICMPD, UNCHR, és más szervezetek) való kapcsolattartásra, valamint a nemzetközi szerződésnek nem minősülő megállapodások előkészítésére és felhatalmazás alapján aláírásra a BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (továbbiakban: BM BÁH) jogosult a BM nemzetközi helyettes államtitkár egyetértésével.
Nemzetközi támogatások koordinációja
19. A nemzetközi támogatások koordinációját a BM NATO Koordinációs Főosztály, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (BM OKF), az EU Integrációs Hivatal és a Nemzetközi Főosztály végzi az alábbi megosztás szerint:
a) A nemzetközi katasztrófaelhárításban való segítségnyújtás koordinálását az érintett tárcák között a BM NATO Koordinációs Főosztály, a segítségnyújtásban részt vevő szervek tevékenységének megszervezését és egyéb operatív feladatokat a BM OKF végzi.
b) Az EU előcsatlakozási támogatásainak ország-, illetve horizontális programjait és az uniós tagállamok kétoldalú segélyeinek koordinációját a BM EU Integrációs Hivatal végzi.
c) A minisztérium egyéb nemzetközi segélykapcsolatainak koordinációját a BM Nemzetközi Főosztály végzi.
20. A 19/b) pontban említett támogatásokat felajánló szervezetekkel, intézményekkel a BM EU Integrációs Hivatalon, a 19/c) pontban említettekkel pedig a BM Nemzetközi Főosztályon keresztül lehet kapcsolatot létesíteni.
21. A támogatások felhasználásáért a szakmailag illetékes szervezetek felelősek.
22. Az EU előcsatlakozási támogatások helyzetéről a BM EU Integrációs Hivatal és a Fejezeti Monitoring Bizottság készíti el a jelentést a PHARE eljárás és az Országos Monitoring Rendszer szabályai szerint – tekintettel az 1026/1999. (III. 3.) Korm. határozattal módosított 1108/1997. (X. 11.) Korm. határozatra, valamint a nemzetközi segélyprogramok végrehajtásának monitoringrendjéről szóló 1009/1998. (I. 30.) Korm. határozatra. Nem tartoznak jelen utasítás hatálya alá a 800 000 Ft-nál kisebb értékű bilaterális segélyek.
23. Az EU előcsatlakozási támogatásra pályázat beadásáról, annak elnyeréséről és végrehajtásáról a BM nemzetközi helyettes államtitkár felé minden szervnek tájékoztatási kötelezettsége van. A kormányzati és az EU monitoringfolyamatokhoz – az 1026/1999. (III. 3.) Korm. határozattal módosított 1108/1997. (X. 11.) Korm. határozat alapján – a BM EU Integrációs Hivatal naprakész nyilvántartást vezet.
A fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok,
valamint a Közszolgálati Ellenőrzési Hivatal nemzetközi
kapcsolataira vonatkozó szabályok
24. A fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok, valamint a Közszolgálati Ellenőrzési Hivatal feladat és hatáskörükben, nemzetközi kapcsolataikban megállapodások kötését kezdeményezhetik a BM Nemzetközi Főosztálynál, illetve a BM Nemzetközi Főosztály egyetértésével azokat előkészíthetik.
25. A hivatalok nemzetközi tervüket saját költségvetésük terhére készítik, a hivatal vezetője azt a BM nemzetközi helyettes államtitkár véleményezése után hagyja jóvá.
Szakanyagok és útijelentések bevitele a BM VIR-be
26. A belügyi tárcát érintő nemzetközi információkat, dokumentumokat, útijelentéseket, nemzetközi tárgyalásokról készült jelentéseket a 14/1999. (BK 10) BM utasításban foglaltak szerint 15 munkanapon belül, a 2. sz. melléklet szerint be kell vinni a Belügyminisztérium Vezetői Információs Rendszerébe (BM VIR). A jelentés egy példányát meg kell küldeni a devizaellátmány elszámolásával együtt a BM Nemzetközi Főosztálynak.
27. A minisztérium feladat- és hatáskörébe tartozó nemzetközi jogi tárgyú dokumentumok belügyi szervek költségvetéséből finanszírozott magyar nyelvű és idegen nyelvre történt fordításának a BM VIR-be történő beviteléről a dokumentum felett rendelkező belügyi szerv vezetője gondoskodik.
28. A BM Nemzetközi Főosztály, BM EU Integrációs Hivatal és a NATO Koordinációs Főosztály feladatait az 1. sz. melléklet tartalmazza.
Záró rendelkezések
29. Ez az utasítás közzététele napján lép hatályba.
30. Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Belügyminisztérium nemzetközi kapcsolatainak rendjéről szóló 5/1997. (BK 6.) BM utasítás és az azt módosító 21/1999. (BK 13.) BM utasítás.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
1. számú melléklet a 38/2001. (BK 18.) BM utasításhoz
A BM Nemzetközi Főosztály feladatai
1. A Belügyminisztérium nemzetközi tevékenységére vonatkozó irányelveket minden év november 15-ig összeállítja és jóváhagyásra felterjeszti a nemzetközi helyettes államtitkárhoz.
2. A jóváhagyott irányelvek alapján állítja össze a minisztérium féléves nemzetközi tervét, amelyet felterjeszt a nemzetközi helyettes államtitkárhoz.
3. A külpolitikai koordinációról szóló 3069/1999. (V. 26.) kormányhatározat értelmében a vezetői szintű kiutazások és partnerfogadások féléves tervét minden év júniusában és decemberében egyezteti és megküldi a Külügyminisztérium Stratégiai és Tervezési Főosztályának a kormányzati szintű összehangolás érdekében.
4. A belügyminiszter és irányítása alá tartozó szervek éves nemzetközi tevékenységéről szóló jelentést január 20-ig felterjeszti a nemzetközi helyettes államtitkárhoz.
5. Előkészíti a nemzetközi szerződések, a bilaterális, tárcaközi és más nemzetközi intézményekkel tervezett együttműködési megállapodások (a továbbiakban együtt: megállapodások) az érdekelt szakmai szervezetek bevonásával.
6. A nemzetközi együttműködésre irányuló megállapodástervezetet tartalma alapján bírálja el, megállapítva, hogy mely szerv jogosult az előkészítésre.
7. A nemzetközi megállapodás tárgya szerint illetékes hivatali egységekkel közösen készíti el – a Belügyminisztérium nemzetközi kapcsolatai fejlesztésének irányelveit figyelembe véve – a nemzetközi megállapodás, valamint a szükséges kormány-előterjesztés tervezetét, ellátja az ezzel kapcsolatos koordinációs feladatokat, beleértve a nemzetközi szakértői tárgyalások előtti hazai egyeztetést.
8. Az egyeztetett nemzetközi megállapodástervezetet a kormányfelhatalmazást követően a Külügyminisztériumon keresztül, diplomáciai úton megküldi a külföldi partnernek.
9. Javaslatot tesz a BM nemzetközi helyettes államtitkárnak a tárgyaló delegáció vezetőjére, tagjaira és a nemzetközi megállapodás parafálására jogosult személyére.
10. Végzi a nemzetközi megállapodás aláírásával és a további kormányzati és dokumentációs tevékenységgel, a szükséges jóváhagyással, megerősítéssel és kihirdetéssel, illetve közzététellel kapcsolatos feladatokat. A jóváhagyást, megerősítést igénylő nemzetközi szerződéseket a parlamenti és jogi helyettes államtitkár küldi meg a Miniszterelnöki Hivatalnak.
11. A nemzetközi megállapodás végrehajtása érdekében az abban foglalt felhatalmazás keretei között, feladat és hatáskörükben az illetékes belügyi szervek együttműködési jegyzőkönyveket készíthetnek, amelyeket a BM Nemzetközi Főosztály tart nyilván.
12. Tájékoztatja a helyettes államtitkár és magasabb szintű vezetők nemzetközi tárgyalásairól és nemzetközi megállapodások aláírásáról az érintett belügyi szerveket.
13. Végzi a minisztérium felső vezetésének nemzetközi levelezését.
14. A külföldi kormányzati és nem kormányzati szerveknek a BM hivatali egységeihez intézett hivatalos megkereséseit, meghívásait, találkozókra, rendezvényekre tett javaslatait – állásfoglalás céljából – haladéktalanul meg kell küldeni a BM nemzetközi helyettes államtitkárnak.
Külföldre történő utazások szervezése és a protokoll
15. A minisztérium hivatali egységei és az önálló belügyi szervek (az ORFK, a HŐR, az OKF, a Közszolgálati Ellenőrzési Hivatal és a BM BÁH kivételével) kiutazásaival kapcsolatos utazásszervezési és pénzügyi elszámolási feladatokat a BM Nemzetközi Főosztály végzi.
16. Kiutazás esetén a kiküldetési rendelvényt az utaztató szerv vezetője írja alá, és a kiutazás kezdete előtt 8 munkanappal (terven felüli kiutazás esetén legkésőbb 5 munkanappal) megküldi a BM Nemzetközi Főosztályának.
17. A jóváhagyott nemzetközi tervben szereplő kiutazás esetén a rendelvényt a BM Nemzetközi Főosztály vezetője vagy helyettese írja alá, ezt követően az utazási ügyintéző a szükséges utazásszervezési és pénzügyi feladatokat elvégzi a 26/1998. (BK 22.) BM utasítás és a 2/1999. (BK 4.) BM utasítás szerint.
18. A minisztérium hivatali egységei vezetőinek utazásaival, fogadásaival, nemzetközi rendezvényeivel összefüggő protokollfeladatokat a BM Nemzetközi Főosztály végzi. Egyéb rendezvény esetén csak a meghívott magas rangú külföldi tisztségviselő programját szervezi a BM Nemzetközi Főosztály. Szervezi a minisztérium hivatali egységei nemzetközi szakértői tárgyalásait, a nemzetközi egyezményekben létrehozott vegyes bizottságok üléseit.
A BM EU Integrációs Hivatal feladatai
19. Végzi az EU bel- és igazságügyi együttműködést érintő és a belügyi hatáskörbe tartozó feladatok koordinációját és szervezését, az uniós követelmények és normák ismertetését, terjesztését.
20. Koordinálja más minisztériumoktól, országos hatáskörű szervtől az európai integrációs ügyekben érkezett nemzetközi megállapodásokat vagy ilyen tárgyú kormány-előterjesztéseket a minisztérium álláspontja kialakítása céljából.
21. Kapcsolatot tart az EU szerveivel (Bizottság, munkacsoportok), valamint más regionális és univerzális nemzetközi szervekkel (ENSZ, ET, OECD), szervezi az e tevékenységhez kapcsolódó feladatokat, azok fórumain való képviseletet. Amennyiben a nemzetközi értekezlet, rendezvény az európai integrációval valamilyen összefüggésben áll, úgy a szervezési feladatokat – szükség szerint megosztva a BM Nemzetközi Főosztállyal – a BM EU Integrációs Hivatal látja el.
22. A minisztériumra háruló jogharmonizációs feladatokat a BM EU Integrációs Hivatal a feladat- és hatáskör szerint illetékes szakmai főosztályokkal koordinálva látja el.
23. Működteti az IM és a KüM társelnökletével az Európai Integrációs Tárcaközi Bizottság 24. sz. Bel- és Igazságügyi szakértői munkacsoportját, valamint koordinálja a szükség szerinti albizottságok (Szervezett Bűnözés Elleni Multidiszciplináris Szakértői Munkacsoport stb.), illetve más EITB munkacsoport belügyi szakértőinek, valamint a PHARE Koordináló Munkacsoport tevékenységét. Működteti továbbá a csatlakozást előkészítő jogharmonizációhoz és intézményfejlesztéshez szükséges szakértői és PHARE koordinátori hálózatot az ORFK, a HŐR, a BM BÁH és az OKF szakértőinek közreműködésével.
24. Szervezi az Európai Unióhoz való csatlakozást szolgáló az EU, ET szerveihez történő, illetve ilyen tárgyú tagállami kiutazásokat, a BM Nemzetközi Főosztállyal koordinálva.
25. Összeállítja a minisztérium nemzetközi tervének az EU integrációhoz kapcsolódó részét.
26. Az Európai Unió Budapesti Delegációján folytatandó megbeszélésekről a BM EU Integrációs Hivatalt előzetesen értesíteni, a megbeszélés tartalmáról pedig feljegyzésben tájékoztatni kell.
A NATO Koordinációs Főosztály NATO tagságból adódó belügyi feladatai
27. A Kormány 2337/1999. (XII. 20.) határozata szerint biztosítja a Polgári Veszélyhelyzet Tervezés hazai feladatainak koordinálását és figyelemmel kíséri a végrehajtást.
28. Előkészíti az érintett tárcák bevonásával a NATO Polgári Veszélyhelyzet Tervezési és Felülvizsgálati Ciklussal kapcsolatos nemzeti feladatok koordinálását.
29. Kidolgozza a Polgári Veszélyhelyzet Tervezésre vonatkozó miniszteri irányelvekből származó nemzeti feladatokat, biztosítva az érintett szervek tervezési feladatainak végrehajtásához szükséges koordinációs tevékenységet.
30. A Felsőszintű Polgári Veszélyhelyzet Tervezési Bizottság (továbbiakban: SCEPC) állandó és plenáris üléseire az érintett társminisztériumok és azok illetékes szerveivel, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal, valamint a Külügyminisztériummal való egyeztetés után javaslatot tesz a nemzeti álláspontra a nemzetközi helyettes államtitkár felé. Az álláspontot a közigazgatási államtitkár hagyja jóvá. A nemzetközi helyettes államtitkár útján javaslatot tesz az SCEPC plenáris ülésén részt vevő magyar delegáció összetételére.
31. A NATO Koordinációs Főosztály a NATO Polgári Veszélyhelyzeti Tervezés hazai kapcsolattartási pontja és napi munkakapcsolatban áll a NATO Polgári Veszélyhelyzet Tervezési Igazgatósággal (CEPD).
32. Információt biztosít az SCEPC tervezési tanácsaiban és bizottságaiban tevékenykedő képviselőinek a vonatkozó kormányhatározat szerint.
33. Részt vesz a békepartnerségi feladatokkal kapcsolatos polgári veszélyhelyzet tervezési feladatokban, különös figyelemmel a kelet-közép-európai, illetve a NATO déli térségének országaira és a NATO Mediterrán Párbeszédére koncentrálva.
34. Külön intézkedés szerint részt vesz a NATO nemzetközi katasztrófa-segítségnyújtásában és az Euro-atlanti Katasztrófareagálási Egység alkalmazásának további kialakításában, továbbá kapcsolatot tart az Euro-atlanti Katasztrófareagálási Központtal.
35. Összeállítja a BM nemzetközi tervének a NATO-feladatokhoz kapcsolódó részét.
2. számú melléklet a 38/2001. (BK 18.) BM utasításhoz
A nemzetközi tárgyalásokról készítendő jelentések
főbb tartalmi elemei
1. Hol, mikor, kivel vagy kikkel (név, beosztás, minisztérium, szervezet) került sor a megbeszélésre, kinek a kezdeményezésére?
2. Kik voltak a magyar tárgyaló felek?
3. Milyen témák kerültek napirendre?
4. Milyen dokumentumokat bocsátottak rendelkezésre?
5. A megbeszélésekből milyen feladatok adódnak, ezek határideje és felelőse?
6. Várható-e újabb találkozó, megbeszélés (történt-e meghívás – kit, milyen időpontra)?
7. A kapcsolatok, az együttműködés továbbfejlesztésére vonatkozó elképzelések.
8. Egyéb, a tárgyalási témához közvetlenül nem kapcsolódó hasznos tapasztalat, információ.
9. Mely belügyi hivatali egységnek, szervezetnek vagy kormányzati hivatalnak célszerű megküldeni a jelentést?
3. számú melléklet a 38/2001. (BK 18.) BM utasításhoz
BM szervezeti egységeinek nemzetközi szervezeti tagsági viszonyairól

Szervezeti Egység

Nemzetközi Szervezet

Tagdíj

Belügyminisztérium

Dél-kelet-európai Szervezett Bűnözés Elleni Egyezmény (SECI) a költségeket a BM fizeti

40 000 USD/év

BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság

Nemzetközi Tűzoltó Szövetség (CTIF) tagdíjat fizet: Magyar Tűzoltó Szövetség

1 740 CHF/év

 

Önkormányzatok a Katasztrófák Ellen (LACDE) tagdíjat fizet: BM OKF

1 250 USD/év

BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Nemzetközi Migrációs Politikát Fejlesztő Központ (ICMPD) tagdíjat fizet: BM BÁH

35 000 USD/év

 

Nemzetközi Migrációs Szervet (IOM) tagdíjat fizet: BM BÁH

46 000 SFR/év

 

Európa Tanács Állampolgársági Szakértői Bizottság (CJ–NA) fizetési kötelezettség nincs

 

 

Személyi Állapot Nemzetközi Bizottság (CIEC) tagdíjat fizet: BM BÁH

80 000 FRF/év

 

Menekültek, Területi Menedék és Hontalan Személyek Jogi Kérdéseivel Foglalkozó Szakértői Bizottság (CAHAR) tagdíjfizetési kötelezettség nincs

 

 

Európa Tanács Migrációs Főbizottsága (CDMG) tagdíjfizetési kötelezettség nincs

 

A menekültek helyzetéről szóló 1951. évi Genfi Egyezményből fakadó kötelezettség, illetve UNHCR VB tagság.
A kötelező éves tagdíjat a Külügyminisztérium fizeti.

BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal

Közép- és Kelet-európai Választási Tisztségviselők Egyesülete (ACEEEO) tagdíjat fizet: BM KANYVH

1 000 USD/év

BM Informatikai Főosztály

Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszer (EUCARIS) éves tagdíjat fizet: Közigazgatási Államtitkári Hivatal, havi költségeket ORFK HTSZ

10 000 EUR/év

 

Információrendszer Ellenőrök Nemzetközi Szövetsége (ISACA) tagdíjat fizet: BM Informatikai Főosztály

160 USD/év

BM Távközlési Főosztály

 

 

NATO bizottságokban

Partnerség a Békéért Politikai Katonai Irányító Bizottság (PMSC)

 

 

Védelmi Tervezési Bizottság (DPC) Ezen szervezetek tagdíjmentesek

 

Országos Rendőrfőkapitányság

Vasúti Rendőrség és Biztonsági Szolgálat Együttműködése (COLPOFER)

1 436 EUR/év

 

INTERPOL

60 000 EUR/év

 

Közép-európai Kezdeményezés (CEI)

8 000 USD/kétévente (2000. évben mint soros elnökségnek 300 000 USD-t kellett befizetni)

 

Törvényszéki Orvostani Intézet Európai Hálózat (ENFSI) tagdíjfizetési kötelezettség nincs, részvételi költségeket az ORFK fizeti

 

 

Az Európai Rendőrnők Hálózata

1 800 Ft/fő/év

 

A fenti költségeket az ORFK fizeti.

 

Rendőrtiszti Főiskola

Közép- és Kelet-európai Rendőri Akadémiák Rektori Konferenciája (AEPC) Költségeit a főiskola éves kiutazási tervében biztosítják.

 

*

Az utasítást a 11/2003. (BK 17.) BM utasítás 3. pontja hatályon kívül helyezte 2003. szeptember 15. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére