4/2001. (K. Ért. 4.) KöM utasítás
4/2001. (K. Ért. 4.) KöM utasítás
a Környezetvédelmi alap célfeladatok fejezeti kezelésű előirányzat működtetésének szabályairól*
1. §
(1) A KAC működtetését a környezetvédelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) irányítja a vonatkozó jogszabályokban és ezen utasításban meghatározottak szerint.
(2) A Környezetvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) közigazgatási államtitkára (a továbbiakban: közigazgatási államtitkár) felelős az R.-ben és ezen utasításban foglaltak végrehajtásáért, valamint a KAC jogszabályoknak megfelelő, célszerű és hatékony felhasználásának, valamint a bevételekkel kapcsolatos feladatoknak az ellenőrzéséért.
(3) A KAC Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: KAKF) koordinálja a KAC felhasználásával kapcsolatos feladatokat és felelős az információs rendszer működtetéséért, a (7) bekezdésben foglaltak kivételével, a pályázatok pénzügyi értékeléséért.
(4) Az érintett helyettes államtitkár felelős a KAC felhasználása során a szakmai követelmények megvalósulásának biztosításáért.
(5) Az utasításban meghatározott keretfelelős az adott KAC felhasználási keret működtetéséért felelős.
(6) A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KGKF) felelős a KAC államháztartási, költségvetési jogszabályoknak megfelelő működésének szakmai felügyeletéért a KAC működtetésében, tervezésében, végrehajtásában, ellenőrzésében, valamint a költségvetési törvényjavaslathoz, zárszámadáshoz szükséges adatszolgáltatás irányításáért.
(7) A KAC kezelésével összefüggő jogszabályoknak megfelelő operatív, nyilvántartási, számviteli, adatszolgáltatási, valamint a költségvetési tervezéssel, beszámolással kapcsolatos feladatok előkészítésért, az elemi költségvetés és költségvetési beszámoló elkészítéséért, a bevételek beszedéséért, a pályázatok pénzügyi feltételeknek való megfelelésének ellenőrzéséért, továbbá a KAC felhasználásához kapcsolódó kötelezettségvállalások esetén az ellenjegyzésért, az általános pályázati rendszerben a szerződések előkészítéséért, a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének elrendelése előtt az érvényesítésért, valamint az ellenjegyzésért a Környezetvédelmi Fejlesztési Intézet (a továbbiakban: KÖFI) a felelős.
A KAC fejezeti kezelésű előirányzat működtetésének
szabályai
Programok kidolgozása
2. §
(1) A KAC működtetése szakmai programok alapján történik, amelyek kidolgozásáról az érintett helyettes államtitkár vagy keretfelelős, illetve a KAC működtetési feladataira vonatkozóan a KAKF gondoskodik.
(2) A környezetvédelmi és természetvédelmi programok, valamint a KAC több jogcímét átfogó programok szakmai programjának tartalmaznia kell az elérni kívánt célokat, a célok eléréséhez vezető megoldásokat, azok finanszírozási forrásait és ebben a KAC szerepét, valamint éves ütemezést. A KAC támogatással megoldandó feladatok esetén meg kell határozni a támogatás hatékony módjait.
(3) Az R. 5.§ b)–f) pontjaiban meghatározott jogcímek szakmai programja tartalmazza az elérni kívánt célokat, a szakmai program keretében finanszírozható feladatokat, projekteket, valamint a szakmai program éves ütemezését, költségét és finanszírozási forrásait, továbbá a támogatásban részesíthető projektek kiválasztásának szempontjait.
(4) A szakmai programokat a miniszter hagyja jóvá.
A KAC tervezésének általános szabályai
3. §
(1) A költségvetési törvényjavaslat készítésekor a KGKF vezetője a Pénzügyminisztériummal együttműködve megállapítja a tervezésnél figyelembe vehető központosított bevételeket, valamint a költségvetési támogatást.
(2) A KÖFI a KAC kötelezettségállományának, valamint a jóváhagyott szakmai programok figyelembe vételével javaslatot tesz a bevételi és kiadási főösszegekre, az előző évi kötelezettségvállalásokon felüli felhasználási célokra.
(3) A KAC kiadási és bevételi főösszegét, a felhasználási célokat a költségvetési törvényjavaslatba való beépítés után – a fejezet valamennyi előirányzatával együtt – a KGKF felterjesztésére a miniszter hagyja jóvá.
(4) A költségvetési törvény kihirdetését követően a jogszabály által határidőn belül a KAC-ra elemi költségvetést kell készíteni. Az elemi költségvetést a KÖFI készíti el, a KGKF felterjesztésére a miniszter hagyja jóvá.
4. §
(1) Az elemi költségvetés készítésével egyidejűleg felhasználási tervet kell készíteni, amelynek KAC keretenként tartalmaznia kell a tárgyévi kötelezettségvállalások terhére történő tárgyévi kiadásokat, az előző évek kötelezettségvállalásai terhére történő tárgyévi kiadásokat, ezen belül kiemelten az előző évi jóváhagyott előirányzat-maradványból finanszírozható tárgyévi kiadásokat.
(2) Az 1. számú mellékletben szereplő 2001. évre vonatkozó felhasználási terv KAC keretenként tartalmazza a keretfelelősöket.
(3) A szakmai programok részletes felhasználási szabályait a 2. számú melléklet tartalmazza.
5. §
(1) A KAKF az érintett helyettes államtitkárok, illetve a keretfelelősök által megadott szakmai programok tárgyévi ütemének összesítésével, a velük történő egyeztetést követően a felhasználási javaslatot készít.
(2) A KAKF felhasználási javaslata alapján, a KGKF iránymutatásai szerint a felhasználási tervet a KÖFI készíti el.
(3) A felhasználási tervet a KAKF felterjesztésében a miniszter hagyja jóvá.
(4) A felhasználási terv évközi módosításainál a 4–5.§-okban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
(5) A felhasználási terv alapján a keretfelelős vagy az érintett helyettes államtitkár részletes felhasználási tervet készít, amely tartalmazza a megvalósításban résztvevőket, a megvalósítás pénzügyi ütemezését.
A KAC nyilvántartására vonatkozó általános szabályok
6. §
(1) A KAC előírásoknak megfelelő számviteli nyilvántartását a KÖFI vezeti, amelynek alkalmasnak kell lennie a környezetvédelmi és természetvédelmi eredmények nyomon követésére, a hatékonysági elemzések elvégzésére, a tájékoztatás igényeinek kielégítésére.
(2) A nyilvántartásra vonatkozó, így különösen a pályázatok nyilvántartására vonatkozó, szabályzatokat – kivéve a KAC számviteli politikáját – a KAKF a KÖFI bevonásával készíti elő. A szabályzatokat a miniszter hagyja jóvá.
A végrehajtásra vonatkozó általános szabályok
7. §
(1) A kötelezettségvállalást a vonatkozó jogszabályi előírások betartásával a KAC felhasználás sajátos szabályairól szóló III. fejezetben meghatározottak szerint kell végezni.
(2) Az éven túli kötelezettségvállalásokról az érintett helyettes államtitkárokkal, a keretfelelősökkel és a KGKF-fel történő egyeztetést követően a KAKF felterjesztésére a miniszter dönt.
(3) A szerződések ellenjegyzését a KÖFI végzi, a szerződés aláírója a keretfelelős, az általános pályázati rendszer esetében a KAC felhasználás sajátos szabályairól szóló III. fejezetben meghatározottak szerint kell eljárni.
(4) A KAC-ból történő kifizetés feltétele
a) a szakmai teljesítés igazolás,
b) a KÖFI által történő érvényesítés, ellenjegyzés,
c) az általános pályázati rendszer esetében a közigazgatási államtitkár, egyéb esetekben a keretfelelős által történő utalványozás.
A beszámolásra vonatkozó általános szabályok
8. §
(1) Az államháztartásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, az ott megadott határidőkhöz igazodva a KGKF iránymutatásai alapján a KÖFI elemi költségvetési beszámolót készít.
(2) Az elemi költségvetési beszámoló szöveges részének készítésekor a KÖFI egyeztet az érintett helyettes államtitkárokkal, a keretfelelősökkel, a KAKF-fal.
(2) Az elemi költségvetési beszámolót a KGKF felterjesztésére a miniszter hagyja jóvá.
9. §
(1) A felhasználási terv teljesítésének állásáról a KÖFI a következő jelentéseket adja:
a) havonta, a tárgyhónapot követő hó 15. napjáig a felhasználási terv szerkezetében a havi, az év tárgyhónapig tartó időszakának tényadatai, a várható éves teljesítés adatai, valamint a felhasználási terv eredeti és módosított előirányzatai,
b) vezetői tájékoztató,
c) a jelentést kérő igényei szerinti tájékoztatás.
(2) A KÖFI az (1) bekezdés c) pontja szerinti jelentéseket a KGKF, a KAKF, a környezetvédelmi helyettes államtitkár, a természetvédelmi helyettes államtitkár, a keretfelelősök, a közigazgatási államtitkár, a miniszter számára adja meg.
A tájékoztatásra vonatkozó általános szabályok
10. §
(1) A KAC működtetésében a nyilvánosság biztosítása a KAKF feladata.
(2) A nyilvánosság biztosítása a következő formában történik:
a) közzé kell tenni az éves tájékoztató jelentést, amelyben a felhasználást a felhasználási terv szerkezetében összevontan kell megadni,
b) tájékoztatót kell közzé tenni a környezetvédelmi és természetvédelmi programba tartozó, valamint a közcélú pályázatok támogatásáról pályázatonként, a többi felhasználási jogcím esetében a 10 millió Ft feletti támogatásokról támogatásonként,
c) betekintést kell biztosítani a környezetvédelmi és természetvédelmi programba tartozó pályázatok miniszteri döntésről szóló emlékeztetőjébe.
(3) A (2) bekezdés a) pontja szerinti éves tájékoztató jelentést a KAKF iránymutatásai alapján a KÖFI állítja össze. A KAKF felterjesztésére az éves tájékoztató jelentést miniszter hagyja jóvá a tárgyévet követő év március 31-ig.
(4) A (2) bekezdés a) pontja szerinti tájékoztatót a támogatásról szóló miniszteri döntést követő 30 napon belül kell közzé tenni.
(5) A (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti tájékoztatásokat a KöM honlapján kell közzétenni. A közzétételről hirdetményt kell megjelentetni a Környezetvédelmi Értesítőben és egy országos napilapban.
(6) A nyilvánosság tájékoztatása során biztosítani kell a vonatkozó adatvédelmi előírások betartását.
A KAC ellenőrzésére vonatkozó általános szabályok
11. §
(1) A KAC ellenőrzését a vonatkozó jogszabályoknak és a Minisztérium Ellenőrzési Szabályzatának kiadásáról szóló 9/1999. (K. Ért. 7.) KöM utasítás, valamint a Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzata szerint, a 11–15.§-okban foglalt eltérésekkel kell végezni.
(2) A KAC-cal kapcsolatos ellenőrzési tevékenységet a közigazgatási államtitkár koordinálja.
(3) A vezetői és munkafolyamatba épített ellenőrzés részletes szabályait a KAC működtetésében érintett szervezeti egység ügyrendje, munkaköri leírásai határozzák meg.
12. §
(1) A KAC vezetői ellenőrzését a keretfelelősök, a KAC általános pályázati rendszerében a közigazgatási államtitkár, az érintett helyettes államtitkárok, a KAKF vezetője, valamint az ellenjegyzésért felelős KÖFI vezetője végzi.
(2) A vezetői ellenőrzés keretében az (1) bekezdésben meghatározott személyek az irányításuk alá tartozó feladatok végrehajtását ellenőrzik a végrehajtásban résztvevő szervezetek, szervezeti egységek vezetőinek, illetve felelős munkatársak rendszeres és eseti beszámoltatása, szükség szerinti helyszíni ellenőrzés, a belső ellenőrzés megállapításának felhasználása, valamint kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési jog gyakorlása során.
13. §
(1) A KAC munkafolyamatba épített ellenőrzésének feladata biztosítani, hogy minden művelet egyben a megelőző művelet elvégzésének ellenőrzését is magába foglalja.
(2) A szakmai teljesítés igazolás során vizsgálni kell, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségek minőségben, mennyiségben megfelelően, határidőben teljesültek-e.
(3) A szakmai teljesítés igazolása – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – a keretfelelős által írásban megbízott, illetve a KAC felhasználására vonatkozó szerződésben meghatározott személy feladata.
(4) A környezetvédelmi és természetvédelmi programok szakmai teljesítésének igazolásáról az érintett helyettes államtitkár gondoskodik.
14. §
(1) Abban az esetben, ha a KAC felhasználása a miniszter irányítása alá tartozó szervezet bonyolításában, közbeszerzési eljárással történik (így különösen a bányavállalkozókra át nem hárítható tájrendezési feladatok, a prioritási listán alapuló rendszer), akkor a folyamatba épített ellenőrzés biztosítására
a) építési beruházás esetén az építési műszaki ellenőri tevékenységről szóló 158/1997. (IX.26.) Korm. rendelet szerinti építési műszaki ellenőr alkalmazásával,
b) egyéb nem építési beruházás, termékvásárlás, illetve szolgáltatás igénybe vétele esetén témafelelős, illetve szükség szerint opponens és/vagy bíráló bizottság kijelölésével
(a továbbiakban a)–b) együtt: műszaki ellenőr)
kell a teljesítések igazolásáról gondoskodni a szakmai teljesítés igazolását megelőzően.
(2) A műszaki ellenőr és a szakmai teljesítés igazolója nem lehet ugyanaz a személy.
(3) A műszaki ellenőr feladatai:
a) a jogszabályi, hatósági előírások és a minőségi, határidők, valamint a szerződésben foglaltak megtartásának folyamatos ellenőrzése,
b) részvétel az átadás-átvételi eljárásokban,
c) a benyújtott számlák szakmai teljesítés igazolását megelőző teljesítés igazolása.
15. §
(1) A KAC utólagos ellenőrzése során, a szerződések teljesítését követően – a szerződés teljesülésének ellenőrzése mellett – vizsgálni kell, hogy a felhasználással a kívánt környezetvédelmi, természetvédelmi eredmény megvalósult-e, az eredmény megvalósulása hatékonyan történt-e.
(2) Az utólagos ellenőrzést a közigazgatási államtitkár koordinálja, a szakmai részéért felelős az érintett helyettes államtitkár vagy a keretfelelős, a pénzügyi részért felelős a KÖFI.
A KAC egységes információs rendszere
16. §
(1) A KAC tervezési, nyilvántartási, végrehajtási, beszámolási, tájékoztatási, ellenőrzési feladatainak ellátása érdekében a KAC-ra egységes információs rendszert kell létrehozni és működtetni.
(2) Az információs rendszer létrehozásáért a közigazgatási államtitkár a felelős.
II. A központosított bevételekre és a KAC saját
bevételeire vonatkozó részletes szabályok
17. §
(1) A bevételeket a tervezés és előirányzat módosítás valamennyi szakaszában részletes háttérszámítások alapján,
a) a környezetvédelmi támogatások visszatérülését, megtéríttetését a támogatási szerződésekből következő követelések naprakész analitikus nyilvántartásának,
b) a környezetvédelmi és természetvédelmi bírságokat a jogerős bírság határozatok és az azokból befolyt bevételek,
c) a környezetvédelmi termékdíjakat a termékdíjköteles termékek termékdíjtételenkénti tényleges és várható belföldi forgalma, a termékdíjkedvezmény, a csomagolóeszközök termékdíj alóli mentességének, a kenőolaj hasznosítása miatti visszaigénylés, az export utáni visszaigénylés tényleges és várható nagyságának,
d) a saját bevételeket az előző időszaki tényadatok és a már ismert várható folyamatok
figyelembe vételével kell megtervezni.
(2) A bevételek miniszteri feladatkörbe tartozó beszedése, a bevételek nyomon követése a KÖFI feladata.
(3) A bevételek és a követelések nyilvántartása közötti összhangot az egységes információs rendszernek kell biztosítani.
(4) Külön utasítás tartalmazza a termékdíjkedvezmény, a csomagolóeszközök termékdíj alóli mentességének, a kenőolaj hasznosítása miatti visszaigénylés, az export utáni visszaigénylés szabályait.
III. A KAC keretek felhasználására vonatkozó sajátos rendelkezések
Az általános pályázati rendszer szabályai
18. §
(1) Az érintett helyettes államtitkárok a programok alapján javaslatot tesznek az általános pályázati felhívás egyes részeire január 15-ig, amelyből a KAKF – a KGKF bevonásával – a hatályos jogszabályok szerint, a környezetvédelmi és természetvédelmi szervezetek és az OKT együttes ajánlásának kikérésével összeállítja a pályázati felhívást. A pályázati felhívást a miniszter hagyja jóvá.
(2) A pályázati felhívás megjelentetéséről az R.-ben foglaltak szerint a KAKF gondoskodik jogszabályban meghatározott határidőig.
(3) A pályázati felhívás alapján a pályázati adatlapok és útmutató összeállításáról a szakmai főosztályok bevonásával a KAKF gondoskodik és az érintett helyettes államtitkárok hagyják jóvá. A jóváhagyott adatlapok és útmutató közzétételéről – beleértve az Interneten történő megjelentetést – és a pályázati felhívásban megjelölt befogadó szervezetekhez történő eljuttatásról a KAKF gondoskodik.
(4) A pályázók informálása és segítése a pályázat készítésében a pályázati felhívásban megjelölt fogadóórákon a KöM területi szerveinek, illetve a KÖM közönségszolgálatának a feladata.
19. §
A pályázati felhívás környezetvédelmi és természetvédelmi programonként tartalmazza:
a) a program célját,
b) a program keretében támogatható fejlesztéseket, intézkedéseket,
c) a támogatást igénybe vehetők körét,
d) az elbírálás értékelési szempontjait és prioritásait,
e) a pályázat elbírálásának szabályait,
f) a pályázattal kapcsolatos egyedi feltételeket,
g) a pályázat benyújtásának helyét és módját,
h) a pályázat benyújtása és a döntéshozatal határidejét,
i) a pályázat mellékleteinek felsorolását,
j) a támogatási szerződés általános feltételeinek meghatározását.
20. §
(1) A pályázati felhívásban megjelölt befogadó szervezethez benyújtott pályázatokat, a pályázat befogadója iktatja és rögzíti a benyújtás időpontját.
(2) A befogadott pályázatokat az R. szerinti határidő figyelembevételével közjegyző jelenlétében a pályázat befogadója bontja fel, és ellenőrzi annak érvényességét.
(3) A módosítás lehetőségének kizárása érdekében a közjegyző a pályázat egy példányát átfűzi és lepecsételi.
(4) Az érvényes pályázatokat a pályázat befogadója nyilvántartási számmal látja el majd az R.-ben megadott határidő szerint a KAKF-hoz továbbítja.
(5) Az érvénytelen pályázatokat a pályázat befogadója a bontás után 8 napon belül indokolással visszaküldi a pályázónak.
(6) Az érvényes pályázatokra a tartalmi és formai hiányosságok feltárását a KAKF az R. szerinti határidő figyelembevételével végzi el. A KAKF a tartalmi és formai követelményeket nem teljesítő pályázatok benyújtóit hiánypótlásra szólítja fel. A benyújtott hiánypótlás teljességét közjegyző jelenlétében a benyújtástól számított 15 napon belül a KAKF ellenőrzi. A módosítás lehetőségének kizárása érdekében a közjegyző a hiánypótlás egy példányát átfűzi és lepecsételi. Az érvényes hiánypótlásokról a KAKF tájékoztatja a befogadót.
(7) A KAKF az érvényes pályázatokhoz csatolja a beküldött hiánypótlásokat.
(8) A pályázatot befogadó területi szervek területi szempontok szerint értékelik a pályázatokat és az értékelést az R. szerinti határidő szerint a KAKF-hoz megküldik. A területi értékelés szempontjait az érintett helyettes államtitkárok március 14-ig megadják a területi szervek részére.
21. §
(1) Az érintett helyettes államtitkárok meghatározzák a szakmai értékelést végző külső szakértők körét, az értékelés szempontjait, formáját és azt március 14-ig továbbítják a KAKF felé.
(2) A KAKF a beérkezésétől számított 10 naptári napon belül továbbítja a pályázatok egy példányát
a) az érintett helyettes államtitkárok által kiválasztott külső szakértőkhöz, továbbá
a) természetvédelmi eredménnyel is járó környezetvédelmi célú pályázat esetén a természetvédelmi helyettes államtitkár által, környezetvédelmi eredménnyel is járó természetvédelmi célú pályázat esetén a környezetvédelmi helyettes államtitkár által kiválasztott külső szakértőhöz.
(3) A KAKF a szakértőkhöz történő továbbítástól számított 30 naptári napon belül összegyűjti:
a) a külső szakértők értékelését,
b) a (2) bekezdés b) pontja esetén a környezetvédelmi helyettes államtitkár, illetve a természetvédelmi helyettes államtitkár a külső szakértő szakmai értékelése alapján, az érintett helyettes államtitkár számára készített szakmai értékelését.
(4) A KAKF a pályázatok egy példányát, a területi értékelést és a (3) bekezdésben meghatározottakat az érintett helyettes államtitkárok felé beérkezés után azonnal továbbítja.
(5) Az érintett helyettes államtitkárok gondoskodnak a szakmai (környezetvédelmi, természetvédelmi, műszaki, közgazdasági) értékelések összegzéséről.
(6) A műszaki értékelés részét képezi annak a megállapítása, hogy a benyújtott költségvetésben szereplő mennyiségek és fajlagos költségek reálisak-e.
(7) A közgazdasági értékelés feladata, hogy a pályázat környezetvédelmi, illetve természetvédelmi eredményét számszerűsítse, lehetőség szerint értékben kifejezze (hasznok számítása) a költség-haszon elemzési módszerek szerint, továbbá a pályázat költség-hatékonyságát értékelje.
(8) A közgazdasági értékelésbe a KGKF-et az érintett helyettes államtitkárok bevonják.
(9) A szakmai értékelések összegzése kiszűri a nem támogatható pályázatokat és indokolja azt, illetve meghatározza a támogatható pályázatok rangsorát, valamint a javasolt szakmai támogatási feltételeket az egyes pályázatokhoz. A szakmai értékelések összegzését az érintett helyettes államtitkárok továbbítják a KAKF felé a területi és külső szakértők értékelésének beérkezéstől számított 20 napon belül.
(10) A szakmai értékelés szerint támogatható pályázatokat, a szakmai értékeléssel együtt a KAKF a KÖFI-hez továbbítja a pályázatok pénzügyi feltételeknek való megfelelésének ellenőrzésére.
22. §
(1) A pénzügyi értékelés szerkezetét és szempontrendszerét a KAKF – a KGKF bevonásával – állítja össze, amelyet a miniszter február 28-ig hagyja jóvá.
(2) A pénzügyi értékelésről a KAKF a szakmai értékelés beérkezésétől számított 25 naptári napon belül gondoskodik.
(3) A pénzügyi értékelés kiszűri a pénzügyi, hitelképességi szempontok szerint nem támogatható pályázatokat, illetve meghatározza a támogatható pályázatokra a támogatás pénzügyi feltételeit.
(4) A KÖFI a pályázatok pénzügyi feltételeknek való megfelelésének ellenőrzését a beérkezéstől számított 15 naptári napon belül továbbítja a KAKF és az érintett helyettes államtitkár felé.
23. §
(1) A KAKF munkabizottságokat hív össze, melynek tagjai: a miniszter vagy az általa megbízott személy, a közigazgatási államtitkár vagy az általa megbízott személy, az érintett helyettes államtitkár vagy az általa megbízott személy, a KAKF képviselője, a KGKF képviselője, továbbá szükség szerinti meghívottak. A munkabizottságok a szakmai és pénzügyi értékelések alapján elfogadott pályázatokra támogatási javaslatot dolgoznak ki.
(2) A pályázatok értékelését a munkabizottság tagjainak a KAKF a bizottsági ülés előtt legalább 5 munkanappal megküldi
(3) A KAKF a beérkezett érvényes pályázatokról és azok értékeléséről, a támogatási javaslatról előterjesztést készít, és azt az R. szerinti Tárcaközi Bizottság (továbbiakban TKB) ülés résztvevői számára az ülés előtt 8 munkanappal megküldi.
24. §
(1) A KAKF a TKB ülésről az R. szabályai szerinti jegyzőkönyvet készít és azt a TKB ülést követő 10 napon belül a miniszter elé terjeszti.
(2) A KAKF a támogatásokról szóló miniszteri döntéséről emlékeztetőt készít a döntést követő 10 napon belül.
(3) A miniszteri döntés eredményéről a KAKF 10 napon belül értesíti a pályázókat és a miniszteri döntésről szóló emlékeztetőt az érintett helyettes államtitkároknak, a KGKF-nek, valamint a területi szerveknek megküldi.
(4) A KAKF gondoskodik a támogatást elnyerő pályázatokról szóló összefoglaló közzétételéről és a miniszteri döntésről készült emlékeztetőt nyilvánossá tételéről.
25. §
(1) Támogatást elnyerő pályázatok esetén a kiértesítő levélben a KAKF a pályázókat felhívja, hogy a kiértesítéstől számított 30 napon belül nyilatkozzanak a támogatási feltételek elfogadásáról, illetve elutasításáról.
(2) A KÖFI a támogatási szerződés mintáját kidolgozza, amit a KAKF hagy jóvá. A támogatási szerződésben meg kell határozni a támogatásban részesülő beruházásokkal kapcsolatos korlátozások, tilalmak körét (így különösen: elidegenítési tilalom meghatározott ideig, a felhasználási cél megváltoztatásának tilalma).
(3) Amennyiben a pályázó elfogadja a támogatási ajánlatot, illetve teljesíti az abban foglalt szerződési előfeltételeket, a KÖFI elkészíti a szerződés tervezetét, amelyet a KAKF-fal történt egyeztetést követően, a szerződési előfeltételek teljesítése igazolásának kézhezvételétől, illetve ahol ez nem szükséges, a támogatási ajánlat elfogadásától számított 15 napon belül aláírásra megküldi a pályázónak.
(4) A KAKF a pályázó által aláírt szerződést a miniszter vagy az aláírással megbízott elé terjeszti, aki a szerződést 20 napon belül aláírja, vagy indokolt esetben elutasítja a szerződés aláírását.
(5) Amennyiben a támogatott nem nyilatkozik a támogatás elfogadásáról, illetve nem teljesíti a jogszabályi előírásokat, a szerződéskötési előfeltételeket, akkor az érvényét vesztett támogatási döntést – a miniszter egyidejű tájékoztatása mellett – a KÖFI törli a nyilvántartásból.
(6) A szerződés előtt álló pályázatokról és a szerződésállományról a nyilvántartást a KÖFI végzi és arról az általános szabályok szerint rendszeres és eseti beszámolókat készít.
26. §
(1) A támogatási szerződés akkor tekinthető befejezettnek, illetve megvalósultnak, ha a szerződésben megjelölt és támogatott feladat, cél a támogatási szerződésben meghatározottak szerint és a hatósági engedélyekben foglaltaknak megfelelően teljesült.
(2) Erről a tényről szakmai beszámolóval, bizonylatokkal és hatósági nyilatkozatokkal alátámasztva a KAKF-nak számol be a támogatott. A támogatási szerződés lezárása 50 millió Ft feletti támogatás esetén kötelezően, egyéb esetben szükség szerint helyszíni ellenőrzés alapján történik, amelyről a KAKF és az érintett helyettes államtitkárok bevonásával a KÖFI záró jegyzőkönyvet készít.
A finanszírozási igényen alapuló rendszer szabályai
27. §
A pályázati felhívásban meg kell határozni a bányászati tájrendezési tervek szakmai tartalmi követelményeit.
28. §
(1) A szakmai értékelést a KAKF külső szakértők bevonásával végzi, amelybe be kell vonni a természetvédelmi helyettes államtitkárt, valamint a környezetvédelmi helyettes államtitkárt, különös tekintettel a vizek védelmére és a hulladékgazdálkodási szempontokra.
(2) A szakmai értékelést a pályázatok érvényességének napjától számított 30 napon belül kell elvégezni.
(3) A területi értékelés és a szakmai értékelés alapján a KAKF az értékelések KAKF-ra történő beérkezését követő 30 napon belül – a természetvédelmi helyettes államtitkár bevonásával – javaslatot tesz a nem támogatható pályázatok körére és a támogatható pályázatok rangsorára a pályázati felhívásban meghatározott prioritások figyelembe vételével.
(4) A területi értékelést az illetékes nemzeti park igazgatóság végzi, részt vesz benne az illetékes környezetvédelmi felügyelőség is.
29. §
(1) A támogatási szerződésben kötelezettségként a támogatott számára elő kell írni, hogy a tájrendezési feladatok elvégzése
a) bányászati tájrendezési tervek esetén a támogatott által választott tervezővel kötött, a KAKF által jóváhagyott tervezői szerződés szerint,
b) értékhatár miatt közbeszerzésre nem kötelezett bányászati tájrendezés kivitelezése esetén a támogatott által választott kivitelezővel kötött, a KAKF által jóváhagyott kivitelezői szerződés szerint,
c) értékhatár miatt közbeszerzésre kötelezett bányászati tájrendezés kivitelezése esetén a KAKF által – a támogatott megbízása alapján – a közbeszerzési eljárás szabályai szerint kiválasztott kivitelezővel kötött kivitelezői szerződés szerint
történik.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja esetén a támogatott a KAKF jóváhagyása alapján, a c) pontja esetén a KAKF műszaki ellenőrt foglalkoztat.
(3) A támogatási szerződésben elő kell írni, hogy az (1) bekezdés a) és b) pontja esetén a KAKF által jóváhagyott tervezői, kivitelezési szerződéseket és a műszaki ellenőr megbízási szerződésének egy példányát nyilvántartásba vétel céljából a KAKF-nak meg kell küldeni.
(4) Az (1) bekezdés c) pontja esetén a tájrendezések kivitelezésére a Beruházási és Vagyongazdálkodási Főosztály bevonásával a KAKF gondoskodik a közbeszerzési eljárás lebonyolításáról. A miniszter döntését követő 30 napon belül az ajánlattételi felhívás megjelentetéséről gondoskodni kell.
(5) Az (1) bekezdés c) pontja esetén a támogatási szerződésben rögzíteni kell, hogy a támogatási összeg az adott pályázatra lefolytatott közbeszerzési eljárás alapján elfogadott ajánlati összeg.
(6) Az (1) bekezdés c) pontja esetén a tájrendezés kivitelezési munkáinak elvégzésére a támogatási szerződésre vonatkozó kötelezettségvállalási, ellenjegyzési szabályok szerint rögzített áras vállalkozói szerződést kell kötni a közbeszerzési eljárás nyertesével. A szerződést a KAKF által előzőleg jóváhagyott szerződéstervezet alapján a KÖFI készíti elő.
(7) Az (1) bekezdés c) pontja esetén a támogatási szerződést a kivitelezői szerződés megkötését követő 15 napon belül meg kell kötni.
(8) A tájrendezés kivitelezésének befejezésével egyidőben a támogatott utógondozási tervet készít, amely a tájrendezett terület újrahasznosítási célnak megfelelő kezelési feladatait tartalmazza.
(9) A tájrendezés műszaki átadás-átvételét követő 30 napon belül az utógondozási terv végrehajtására utógondozási szerződést kell kötni a támogatottal. A szerződést a KAKF által előzőleg jóváhagyott szerződéstervezet alapján a KÖFI készíti elő. A támogatott által az utógondozási szerződésben vállalt feladatok teljesítéséért külön díj, támogatás nem adható.
30. §
(1) A bányászati tájrendezési tervek támogatása esetén
a) a támogatott köteles a helyszínen tervegyeztetést tartani a KAKF-fal. A tervegyeztetés során történő KAKF előírásait a terv véglegesítésénél kötelezően be kell tartani;
b) az elkészült kiviteli terveknek a szakmai ellenőrzését a KAKF végzi. Az ellenőrzés során figyelemmel kell lenni a tervegyeztetésen történt előírásokra, valamint a pályázati felhívás függelékében meghatározott szakmai tartalmi követelményekre.
(2) A bányászati tájrendezések kivitelezése esetén
a) a műszaki ellenőr által igazolt számlák műszaki tartalmát a KAKF a helyszínen ellenőrzi;
b) a kivitelezések befejezésével a műszaki átadás-átvételt a KAKF-nak igazolni kell. A végszámla kiegyenlítésére csak abban az esetben kerülhet sor, ha a végállapotot rögzítő dokumentáció és az utógondozási terv a KAKF által jóváhagyásra került.;
c) az utógondozási tervben meghatározott tevékenység ellenőrzését öt éven keresztül, évi legalább egy helyszíni ellenőrzéssel a KÖFI végzi. Az utógondozási tevékenységet a KAKF bármikor ellenőrizheti.;
d) a kivitelezői szerződésben előírt garanciális idő leteltével a KÖFI a KAKF bevonásával garanciális bejárást folytat le;
e) az ellenőrzési tevékenységről dokumentációt kell készíteni, amely dokumentáció a tevékenység jellemző fázisainak fényképes rögzítését is tartalmazza;
f) a tájrendezés dokumentálását, az ötödik év utáni végleges jegyzőkönyvi lezárását a KÖFI végzi.
Prioritási listán alapuló rendszer szabályai
31. §
(1) Az R. 16.§ (1) bekezdésének a) pontja szerinti feladatnak (a továbbiakban: KöM egyedi feladatok) minősülnek azok feladatok, amikor a kármentesítésért a Minisztérium a felelős a külön jogszabályok alapján:
a) a Minisztérium a felelős, mint a kormányzati munkamegosztás szerint felelős minisztérium (a továbbiakban KöM alprogramba tartozó egyedi projektek),
b) a Minisztérium a felelős, ha nincs más felelős (KöM felelősségi körébe tartozó egyedi projektek).
(2) Az R. 16.§ (1) bekezdésének b) pontja szerinti feladatnak (a továbbiakban: megelőlegezési projektek) minősülnek azok az Áe. 82.§ (1) bekezdése szerint végrehajtott kármentesítések, ha
a) a kármentesítésért felelős személyt a hatóság kármentesítési határozatban kármentesítésre kötelezte és
b) a kármentesítés környezetvédelmi indokból nem halasztható és
c) a kármentesítésért felelős személy pénzügyi helyzete a kármentesítést nem teszi lehetővé.
(3) A prioritási listán alapuló rendszer működtetésére az e fejezetben szabályozott eltérésekkel az egyedi döntés szabályait kell alkalmazni.
(4) A közbeszerzési eljárás szabályai szerint kiválasztott vállalkozók bevonásával végzett kármentesítés végrehajtásban részt vesznek:
a) a környezetvédelmi helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezetek, szervezeti egységek a keretfelelősi és szakmai irányítási feladatok ellátásában,
b) a KGI a szakmai előkészítéssel kapcsolatos feladatokban,
c) a KÖFI a KAC általános szabályai szerint,
d) a KTE (Kármentesítési Területkezelési Egység) – mint a 33/2000. Korm. rendelet 4.§ (8) bekezdése szerinti, a KöM felelősségi körébe tartozó kármentesítések (beleértve a szükséges területvásárlást, területkezelést, kisajátítást) irányításával megbízott szervezet – a kármentesítési feladatok végrehajtásában.
(5) A prioritási listán alapuló döntésekről a környezetvédelmi helyettes államtitkár rendszeresen tájékoztatja a KAKF-ot.
32. §
(1) Az R. 16.§ (1) bekezdésében meghatározott kármentesítések tervezése és végrehajtása a Nemzeti Kármentesítési Prioritási Listához (NKPL) igazodóan történik.
(2) Az NKPL-ben a szennyezett, károsodott területek előzetes egyszerűsített relatív kockázatbecslés alapján kapnak egy prioritási számot, amely kifejezi a szennyezett, károsodott terület környezeti kockázatát, a kármentesítés sürgősségét.
(3) Az NKPL-t a KGI készíti el a környezetvédelmi helyettes államtitkár által jóváhagyott módszertan szerint. Az NKPL-t a KGI folyamatosan karban tartja, az aktualizált NKPL-t a környezetvédelmi helyettes államtitkárnak tárgyév március 31-ig megküldi, illetve arról igény szerint adatot szolgáltat.
33. §
(1) A KöM egyedi feladatok esetében az illetékes környezetvédelmi felügyelőség tárgyév március 31-ig javaslatot tesz a tárgyévben finanszírozható KöM egyedi feladatokra.
(2) A KGI a felügyelőségi javaslatokban szereplő kármentesítések esetében aktualizálja a prioritási számot, illetve azokat prioritási számmal látja el, felülvizsgálja a KöM egyedi feladatok közé tartozást és összesíti a KöM egyedi feladatok közé tartozó felügyelőségi javaslatokat, majd tárgyév április 30-ig a környezetvédelmi helyettes államtitkár elé terjeszti a KöM egyedi feladatok közé tartozó kármentesítési feladatokat.
(3) A környezetvédelmi helyettes államtitkár jóváhagyását követően a KTE a tárgyév május 31-ig megbecsüli a kármentesítési feladatok várható költségét, a tárgyévi rendelkezésre álló források alapján összeállítja a tárgyévben finanszírozható kármentesítési feladatok ütemtervét indoklással, szükség esetén több változatban.
(4) Az ütemtervet a környezetvédelmi helyettes államtitkár javaslata alapján a közigazgatási államtitkár június 15-ig hagyja jóvá.
(5) Az ütemterv alapján a KTE lebonyolítja kármentesítési feladat végrehajtására vonatkozó közbeszerzési eljárást szakmai értékelő bizottság működtetésével, döntőbizottság összehívásával.
(6) A közbeszerzés nyerteséről szakmai értékelő bizottság javaslatára támaszkodva, döntőbizottság elnöke, a környezetvédelmi helyettes államtitkár dönt.
(7) A közbeszerzés nyertesével kötendő szerződést a KTE készíti elő a környezetvédelmi helyettes államtitkár javaslata alapján, amelyet a KÖFI ellenjegyzését követően, a környezetvédelmi helyettes államtitkár aláír.
34. §
(1) A megelőlegezési feladatok esetében a felügyelőségek tárgyév március 31-ig a környezetvédelmi helyettes államtitkárnál kezdeményezik a kármentesítés megelőlegezését.
(2) A kezdeményezés tartalmi követelményei a tárgyévben várhatóan megelőlegezési feladatot jelentő szennyezett területekre vonatkozóan:
a) az OKKP információs rendszerének (KÁRINFO) működtetéséhez szükséges adatokat, így különösen az ASZF és a B adatlapokat,
b) a kármentesítési határozatok és azt megalapozó dokumentumok,
c) a kármentesítés tárgyévi elvégzésének környezetvédelmi indokai,
d) a kármentesítési határozatok nem teljesítésének dokumentálása,
e) a kármentesítésért felelős aktuális pénzügyi helyzetének dokumentálása,
f) a várható finanszírozási igény nagysága éves bontásban.
(3) A KGI tárgyév április 15-ig a felügyelőségi kezdeményezésekben lévő szennyezett területeket prioritási szám adásával felveszi az NKPL-be, illetve aktualizálja az NKPL-t a kezdeményezésben lévő információk alapján.
(4) A környezetvédelmi helyettes államtitkár a KGI bevonásával gondoskodik a szennyezett területek szakmai értékeléséről (beleértve az indokolt kármentesítési költségek meghatározását), majd a szakmailag tárgyévben finanszírozható kármentesítések dokumentációját május 5-ig megküldi a KÖFI-nek.
(5) A KÖFI május 31-ig elvégzi a kezdeményezések pénzügyi értékelését, amely magában foglalja annak megállapítását, hogy:
a) a kötelezett pénzügyi helyzete valóban nem teszi lehetővé a kármentesítési feladatok a határozatnak megfelelő ütemű ellátását,
b) mekkora összegű KAC támogatás szükséges a tárgyévi kármentesítési feladatok ellátásához.
(6) A környezetvédelmi helyettes államtitkár javaslata alapján a miniszter június 15-ig dönt a megelőlegezési feladatok finanszírozásáról, arról a felügyelőségeket, a KGI-t, a KÖFI-t és a KTE-t tájékoztatja.
(7) A KTE lebonyolítja a közbeszerzési eljárást a kármentesítési feladatok elvégzésére.
(8) A KTE előkészíti a kármentesítési feladatok elvégzésére vonatkozó szerződéseket, azt a KÖFI ellenjegyzését követően a KTE vezetője aláírja.
35. §
(1) A KTE gondoskodik a KöM egyedi feladatok és megelőlegezési feladatok műszaki ellenőrzéséről.
(2) A KöM egyedi feladatok és megelőlegezési feladatok kifizetései esetében
a) KGI végzi a szakmai teljesítés igazolását,
b) a KÖFI végzi az érvényesítést és ellenjegyzést,
c) a megelőlegezési feladatoknál az illetékes környezetvédelmi felügyelőség hatósági ellenőrzést végez,
d) a keretfelelős helyettes államtitkár utalványoz.
(3) A megelőlegezési feladatok esetében a KÖFI figyelemmel kíséri a kármentesítésért felelős vagyoni, pénzügyi helyzetét, gondoskodik a megelőlegezett összeg visszatéríttetéséről.
36. §
(1) Az általános szabályok szerinti ellenőrzések során a szakmai ellenőrzést a környezetvédelmi helyettes államtitkár koordinálja.
(2) A KTE szakmai ellenőrzését a KGI végzi.
(3) Az OKKP általános pályázati rendszerben működő támogatásainál a kármentesítés végrehajtójának szakmai ellenőrzését a KTE végzi.
(4) Az OKKP közcélú pályázati rendszerben működő támogatásainál a támogatottak szakmai ellenőrzését a KGI végzi.
A Kormány döntésén alapuló rendszer szabályai
37. §
(1) A Kormány döntés előkészítéséért a közigazgatási államtitkár felelős.
(2) Az előkészítés során biztosítani kell, hogy a felhasználás igazodjon a KAC felhasználási szabályaihoz.
(3) A Kormány döntések végrehajtásának koordinálásáért a közigazgatási államtitkár a felelős, a végrehajtásra ügyrendet készít elő. Az ügyrendet miniszter hagyja jóvá.
(4) A hatályos Kormány döntések alapján a felhasználási tervet szükség szerint módosítani kell.
Az egyedi döntésen alapuló rendszer szabályai
38. §
(1) A keretfelelős feladatai:
a) a kerettel kapcsolatos feladatok végrehajtásában résztvevők éves munkaterveinek jóváhagyása,
b) javaslattétel a kötelezettségvállalásra,
c) a kötelezettségvállalásról szóló döntés alapján a szerződések aláírása,
d) szerződések teljesítésekor utalványozás,
e) a feladatok végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása,
f) koordináció a KAC egyéb részeivel,
g) a környezetvédelmi helyettes államtitkár, a természetvédelmi helyettes államtitkár és a közigazgatási államtitkár folyamatos tájékoztatása.
(2) A végrehajtó szervezet, szervezeti egység feladatai:
a) éves munkaterv készítése,
b) munkaterv szerinti feladatok végrehajtása,
a) kötelezettségvállalás előkészítése,
d) szerződések teljesítésének igazolása,
e) a feladatok végrehajtásáról szóló beszámoló előkészítése,
f) nyilvántartások vezetése,
g) a felelős folyamatos tájékoztatása.
(3) A kötelezettségvállalásról 10 millió Ft alatt a közigazgatási államtitkár, 10 millió Ft felett, továbbá valamennyi egyedi közcélú feladat esetében a miniszter dönt.
39. §
Az egyedi döntésen alapuló rendszer keretében történő KAC felhasználáshoz a KöM stratégiájába illeszkedő szakmai programot a keretfelelős a KAC tervezés keretében készíti el.
40. §
(1) A végrehajtás elősegítése érdekében a szakmai programon belül a keretfelelős március 31-ig éven belül ütemezi a projektek megvalósítását. Nem szükséges az ütemezésbe beilleszteni a szakmai programban eseti felmerüléssel is befogadható projekteket.
(2) A végrehajtó szervezetek, szervezeti egységek a szakmai programban megadott szempontok alapján javaslatot tesznek a támogatható projektek körére.
41. §
(1) A szabadkézi vétel keretében megvalósuló beszerzések esetében a keretfelelős a végrehajtó szervezet, szervezeti egység útján gondoskodik a szabadkézi vétel lebonyolításáról. A keretfelelős által meghatározott szakmai szempontok az ajánlatkérés során, az ajánlatok elbírálásánál, a szerződés feltételeinek meghatározásakor érvényesítendők.
(2) A közbeszerzési eljárás lebonyolításba a keretfelelőst be kell vonni a következő lépéseknél:
a) az ajánlattételi felhívás megfogalmazása,
b) a beérkezett ajánlatokkal kapcsolatos döntéselőkészítési feladatok, pályázatok értékelésére létrehozott bizottságban való részvétel,
c) a nyertes ajánlattevővel kötött szerződés feltételeinek meghatározása.
(3) A közbeszerzési eljárás lebonyolításába be kell vonni a Beruházási és Vagyongazdálkodási Főosztályt.
(4) A beszerzésről
a) 20 millió Ft alatt az érintett helyettes államtitkár,
b) 20–100 millió Ft között a közigazgatási államtitkár,
c) 100 millió Ft felett a miniszter
dönt.
Közcélú pályázati rendszer szabályai
42. §
(1) A keretfelelős feladatai megegyeznek az egyedi döntésen alapuló rendszer keretfelelőseinek feladatával. A keretfelelős látja el a szakértői bizottság elnöki feladatait.
(2) A végrehajtás a 43–45.§-ok szerint, keretenként egységesen történik.
43. §
(1) Az érintett szakértői bizottságok – a keretfelelős előzetes javaslata alapján – tárgyév február 20-ig javaslatot tesznek a pályázati felhívás szakmai tartalmára.
(2) A KAKF a szakértői bizottság javaslata alapján összeállítja a közcélú pályázati felhívást, amelyet az általános pályázati felhívás részeként kell megjelentetni.
44. §
(1) A beérkezett közcélú pályázatokat a KAKF nyilvántartásba veszi és ellenőrzi a formai és tartalmi követelményeknek való megfelelést.
(2) A pályázatok értékeléséről a keretfelelős gondoskodik.
(3) A keretfelelős előterjesztést készít szakértői bizottság számára a pályázatok támogatására vonatkozóan.
(4) A KAKF felterjesztésére a szakértői bizottság javaslata alapján a miniszter dönt a pályázatok támogatásáról.
45. §
(1) A támogatásokra vonatkozó szerződés-előkészítési feladatokat a KAKF végzi.
(2) A támogatási szerződést a keretfelelős írja alá.
A kárelhárítási feladatok finanszírozása
46. §
(1) A kárelhárítási feladatok esetében a folyamatos tervezésről a KÖFI kiemelten gondoskodik, és szükség szerint kezdeményezi a fel nem használt keret más célokra való átcsoportosítását.
(2) A kötelezettségvállalás során a közbeszerzési eljárás alkalmazása indokolt esetben, sürgősség miatt nem kötelező.
(3) A kárelhárítási feladatoknál a keretfelelős közigazgatási államtitkár, aki döntését az érintett helyettes államtitkár bevonásával hozza meg.
Záró rendelkezések
47. §
(1) Ez az utasítás a kiadását* követő 8. napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre alkalmazni kell.
(2) Az utasítás hatályba lépésével egyidejűleg
a) a Környezetvédelmi alap célfeladat fejezeti kezelésű előirányzaton belül kezelt, a bányavállalkozókra át nem hárítható bányászati tájrendezést szolgáló Alap felhasználásának szabályairól szóló 7/1999. (K. Ért. 6.) KöM utasítás,
b) a Környezetvédelmi alap célfeladatok fejezeti kezelésű előirányzat kezelésének és működtetésének szabályairól szóló 4/1999. (K. Ért. 4.) KöM utasítás, valamint az azt módosító 6/2000. (K. Ért. 4.) KöM utasítás, 8/2000. (K. Ért. 4.) KöM utasítás és a 12/2000. (K. Ért. 7.) KöM utasítás
hatályát veszti.
(3) A KAC nyilvántartására vonatkozó szabályzatokat 2001. május 31-ig a 6.§ szerint kell kidolgozni és jóváhagyni.
Dr. Turi-Kovács Béla s. k.,
környezetvédelmi miniszter
1. számú melléklet a 4/2001. (K. Ért. 4.) KöM utasításhoz
Költségvetési törvény szerinti tárgyévi kiadási előirányzat: |
30 490 400 000 |
Termékdíj visszaigénylés (1995. évi LVI. törvény) |
1 700 000 000 |
Felhasználható tárgyévi kiadási előirányzat: |
28 790 400 000 |
A 7/2001 (III. 9.) KöM rendelet szerinti felhasználási jogcímek |
összeg |
Felelős |
|||
5.§ a) |
a környezet és természet védelmét közvetlenül elősegítő fejlesztésekqqberuházások megvalósításáhozqqműszakiqqszervezési intézkedések bevezetéséhezqqvalamint újrahasznosítási rendszerek működtetéséhez nyújtott támogatásra |
19 957 545 600 |
közigazgatási államtitkár |
||
5.§ b) |
közcélú környezetvédelmi és természetvédelmi feladatok finanszírozására |
% |
összeg |
3 602 632 000 |
|
|
19.§ a) környezetvédelmi cél |
17,5 |
630 460 600 |
|
környezetvédelmi helyettes államtitkár |
|
19.§ b) természetvédelmi cél |
15 |
540 394 800 |
|
természetvédelmi helyettes államtitkár |
|
19.§ c) szakmapolitikai programok kidolgozásaqqelőkészítése |
10 |
360 263 200 |
|
közigazgatási államtitkár |
|
19.§ d) környezetvédelmi és természetvédelmi információs rendszer fejlesztése és működtetése |
7,5 |
270 197 400 |
|
közigazgatási helyettes államtitkár |
|
19.§ e) környezetvédelmi és természetvédelmi kommunikáció megerősítése |
15 |
540 394 800 |
|
Kabinetiroda vezetője |
|
19.§ f) környezetvédelmi és természetvédelmi társadalmi szervezetek és mozgalmak környezetvédelmi programjainakqqkezdeményezéseinek támogatása |
10 |
360 263 200 |
|
politikai államtitkár |
|
19.§ g) stratégiai koordináció erősítéseqqaz EU integráció elősegítése |
10 |
360 263 200 |
|
közigazgatási államtitkár |
|
19.§ h) környezetvédelmi és természetvédelmi kutatás-fejlesztési feladatok |
15 |
540 394 800 |
|
közigazgatási államtitkár |
5.§ c) |
a környezetvédelmi és természetvédelmi mérőqqmegfigyelő rendszerek kialakításátqqműködtetését szolgálóqqa jogszabályok betartatását elősegítő feladatok – beleértve a Minisztérium háttérintézményének környezetvédelmi és természetvédelmi feladatainak – finanszírozására |
1 829 123 200 |
közigazgatási államtitkár |
||
5.§ d) |
a nemzeti park igazgatóságok természetvédelmi vagyonkezelésével összefüggő feladatok finanszírozására |
683 772 000 |
természetvédelmi helyettes államtitkár |
||
5.§ e) |
az azonnali beavatkozást igénylő környezeti károkozásqqilletve veszélyeztetés elhárítását szolgáló intézkedések költségeinek – ismert károkozó esetén átmenetiqqegyéb esetekben végleges – megtérítésére |
1 439 520 000 |
közigazgatási államtitkár |
||
5.§ f) |
a Kac kezeléséhezqqműködtetéséhezqqbevételei beszedéséhezqqpénzeszközei felhasználásának ellenőrzéséhez szükséges költségek fedezésére |
1 277 807 200 |
közigazgatási államtitkár |
||
|
|
28 790 400 000 |
|
OKKP |
Országos Környezetvédelmi Kármentesítési Program |
KGI |
Környezetgazdálkodási Intézet OKKP-val foglalkozó részlege, Kármentesítési Koordinációs Központ |
KÖFI |
Környezetvédelmi Fejlesztési Intézet OKKP-val foglalkozó részlege |
KTE |
Kármentesítési Területkezelési Egység |
Kr. |
A felszín alatti vizek minőségét érintő tevékenységekkel összefüggő egyes feladatokról szóló 33/2000. (III.17.) Korm. rendelet |
KAC |
Környezetvédelmi alap célfeladat fejezeti kezelésű előirányzat |
KöM |
Környezetvédelmi Minisztérium |
NKPL |
Nemzeti Kármentesítési Prioritási Lista |
FAVI |
Felszín Alatti Víz és Földtani Közeg Nyilvántartási Rendszer |
KÁRINFO |
a felszín alatti vizet illetve földtani közeget veszélyeztető, szennyező, károsító szennyező források, továbbá a szennyezett területek térinformatikai rendszere |
KACF |
KAC Koordinációs Főosztály |
Az utasítást utóbb a 7/2001. (K. Ért. 5.) KöM utasítás, a 19/2001. (K. Ért. 8.) KöM utasítás, a 24/2001. (K. Ért. 11.) KöM utasítás, a 25/2001. (K. Ért. 2002. évi 2.) KöM utasítás, a 3/2002. (K. Ért. 3.) KöM utasítás, a 11/2002. (K. Ért. 4.) KvVM utasítás módosította. Az utasítást a 8/2003. (K. Ért. 4.) KvVM utasítás 21. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2003. március 15. napjával.
A kiadás napja: 2001. március 20.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás