• Tartalom

20/2002. (BK 10.) BM utasítás

20/2002. (BK 10.) BM utasítás

a Belügyminisztérium 2002. évi költségvetési fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló Szabályzatának kiadásáról*

2002.05.31.
A Belügyminisztérium 2002. évi költségvetési fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló Szabályzatának kiadásáról (a továbbiakban: Szabályzat), figyelemmel az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 24. §-ának (4) bekezdésében, valamint 49. §-ának o) pontjában foglaltakra – a pénzügyminiszterrel egyetértésben – kiadom az alábbi
utasítást:
1. Az utasítás hatálya kiterjed a Belügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) hivatali szervezeteire, a minisztérium hivatali tevékenységét segítő szervekre, a belügyminiszter irányítása alá tartozó önálló szervezetekre, a Kormány által létrehozott, a belügyminiszter által irányított, központi hivatalként működő Közszolgálati Ellenőrzési Hivatalra, illetve a belügyminiszter közreműködésével irányított –, a Kormány területi szerveként működő – fővárosi és megyei közigazgatási hivatalokra.
2. A Szabályzat a jelen utasítás mellékletét képezi.
3. Ez az utasítás a közzétételének napján lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter

Melléklet a 20/2002. (BK 10.) BM utasításhoz

Szabályzat a Belügyminisztérium 2002. évi költségvetési fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználására

I.

A Belügyminisztérium fejezet részére a Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről szóló 2000. évi CXXXIII. törvénnyel (a továbbiakban: költségvetési törvény) jóváhagyott – figyelemmel a 2001. évben végrehajtott módosításokra–2002. évi fejezeti kezelésű előirányzatok.

1. Beruházás

a) Rend és közbiztonsági beruházások (4 679 M Ft);

b) Tűzvédelmi beruházások (200 M Ft);

c) Lakáscélú beruházás (818,6 M Ft);

Összesen: 5 697,6 M Ft

2. Ágazati célfeladatok

a) Gépjármű-korszerűsítési program (100 M Ft);

b) Állami és nemzeti ünnepek központi lebonyolításának kiadásai (55 M Ft);

c) Tűzvédelmi bírság és biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása (1 992,3 M Ft);

d) Közrendvédelmi bírság (96 M Ft);

e) Vagyonvédelmi bírság (5 140,4 M Ft);

f) Helyszíni bírság (3 000 M Ft);

g) Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása (200 M Ft);

h) Kormányzati Koordinációs Bizottság feladatai (23 M Ft);

i) Európai Integrációs feladatok (2 751,1 M Ft);

j) NATO Békepartnerségi program (19 M Ft);

k) Hivatásos állomány életbiztosítása (150 M Ft);

l) Hivatásos állomány nyugdíjaztatása (9 056 M Ft);

m) Országos Balesetmegelőzési Bizottság (278,7 M Ft);

n) Köztisztviselői továbbképzési rendszer és közigazgatási vezetőképzés működési feltételei (200 M Ft);

o) ORFK D.A.D.A. Program támogatása (5 M Ft);

p) Segítsünk az árvízkárosultakon (2 M Ft);

q) Fogyasztóvédelmi bírság (75 M Ft);

s) Energia-racionalizálási beruházások (37,3 M Ft).

Összesen: 23 180,8 M Ft

3. Társadalmi önszerveződések támogatása

a) Rendőr és Határőr SE támogatása (39 M Ft);

b) Szakszervezetek támogatása (10 M Ft);

c) Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatása (15 M Ft);

d) Szabadságharcosokért Alapítvány (100 M Ft);

e) Társadalmi segítők támogatása (120 M Ft);

f) Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület támogatása (10 M Ft);

g) Biztonságos Magyarországért Közalapítvány (360 M Ft);

h) Belügyi Általános Beruházó és Fejlesztő Közhasznú Társaság (150 M Ft).

Összesen: 804 M Ft

4. PHARE program

a) COP'99 ( 1 414 M Ft);

b) COP'2000 ( 1 514 ,7 M Ft);

c) COP'2001 ( 2 8 53,6 M Ft).

Összesen: 5 782,3 M Ft

5. Nem állami humán szolgáltatások normatív támogatása

a) Oktatási célú humán szolgáltatások normatív állami támogatása (10 464,9 M Ft);

b) Egyházi közoktatási intézmények kiegészítő támogatása (3 827,9 M Ft);

c) Szociális célú humán szolgáltatások normatív állami támogatása (2 782,7 M Ft).

Összesen: 17 075,5 M Ft

6. Köztestületi tűzoltóságok normatív támogatása (500 M Ft)

7. Fejezeti tartalék: 173,5 M Ft

8. Az 1–7. pontok mindösszesen: 53 213,7 M Ft


II.

Fejezeti kezelésű előirányzat-maradványok

9. A fejezeti kezelésű előirányzat-maradványok felhasználása – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht) 93. §-ának (7) bekezdésében foglaltak alapján – azon eljárási szabályok alkalmazásával történik, melyek az eredetileg megállapított előirányzatokra vonatkoznak. Az előző évek fejezeti kezelésű előirányzat-maradványait a Szabályzat 1. függeléke tartalmazza.

10. A jelen Szabályzat I. fejezetében felsorolt valamennyi előirányzat esetében az előirányzat felett rendelkező szervezet köteles tájékoztatni 2003. január 20-ig a BM Közgazdasági Főosztályt a tárgyévben keletkezett maradvány kötelezettségvállalással terheltségéről. A kötelezettségvállalással terhelt maradvány esetében mellékelni kell az ezzel kapcsolatos dokumentumokat is.

11. A Kormány a 2378/2001. (XII. 18.) Korm. határozatával 15 310,3 M Ft összeget biztosított a Belügyminisztériumnak az amerikai terrortámadással összefüggő többletfeladatok költségeire. A nevezett összegből összesen 2 594,3 M Ft maradvány keletkezett az „Egységes egyenruházat bevezetés” (1 750,0 M Ft), valamint a „Járőr-gépkocsik cseréje” (844,3 M Ft) jogcímen.

Ezen maradvány felhasználása a BM közigazgatási államtitkár rendelkezése szerint történik.


III.

Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai

12. A költségvetési törvényben a Belügyminisztérium fejezeti kezelésű előirányzatai egy költségvetési címet alkotnak, mely előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célokra használhatók fel.

A fejezeti kezelésű előirányzatokat érintő, esetlegesen szükségessé váló előirányzat-átcsoportosításokra az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 46.–49. §-ában meghatározottak szerint kerülhet sor.

13. A költségvetési szervnél történő előirányzat felhasználásával kapcsolatosan az alábbi pénzügyi-gazdasági jogköröket különböztetünk meg, melyek gyakorlásakor az összeférhetetlenségi szabályokat be kell tartani.

a) Kötelezettségvállalásra az adott fejezeti kezelésű előirányzat felett rendelkező szervezet vezetője vagy az általa megbízott személy jogosult (kötelezettségvállaló), a gazdasági vezető vagy az általa kijelölt személy előzetes, írásos ellenjegyzése mellett;

b) Érvényesítésre az ezzel írásban megbízott legalább középfokú iskolai végzettségű és emellett mérlegképes könyvelői vagy azzal egyenértékű pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozó jogosult;

c) Utalványozásra az adott fejezeti kezelésű előirányzat felett rendelkező szervezet vezetője vagy az általa felhatalmazott személy jogosult;

d) Ellenjegyzésre az adott fejezeti kezelésű előirányzat felett rendelkező szervezet gazdasági vezetője vagy az általa kijelölt – legalább középfokú iskolai végzettségű és emellett mérlegképes könyvelői vagy azzal egyenértékű szakképesítésű – személy jogosult;

e) Tárgyéven túli fizetési kötelezettség csak a közgazdasági helyettes államtitkár engedélye esetén – kivéve a jogszabályon, jogerős bírósági, illetve államigazgatási határozaton alapuló kötelezettségvállalást – a vállalható. Az engedélyezési kérelem akkor terjeszthető elő, ha az abban foglalt fizetési kötelezettség a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett, az esedékességkor a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.

14. A BM közgazdasági helyettes államtitkára – a Szabályzat 13. pontjában meghatározottak mellett – a beruházások, a gépjármű-korszerűsítési program, a tűzvédelmi bírság, a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása, valamint a hivatásos állomány életbiztosítása ágazati célfeladatok, és a fejezeti tartalék esetében jogosult kötelezettségvállalásra.

15. Jelen Szabályzat I. fejezetében felsorolt és a IV. fejezetben szabályozott fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozóan a kötelezettségvállaló, az utalványozó, valamint az ellenjegyző megnevezését a Szabályzat 2. függeléke tartalmazza.

16. A felhasználó szervezetnek a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról olyan analitikus nyilvántartást kell vezetni, mely biztosítja azok teljes elkülönítését és lehetővé teszi a felhasználás mindenkori tételes ellenőrzését.

17. Az előirányzat felhasználásáról a felhasználó szervezet köteles minden negyedévet követő hó 10-ig – kivéve a beruházásokat, amelyekre az Építési Szabályzatban meghatározott határidők vonatkoznak – halmozott felhasználási adatokat tartalmazó szöveges beszámolót készíteni és megküldeni a BM Közgazdasági Főosztálynak. A beszámoló alapján a BM Közgazdasági Főosztály szükség szerint ellenőrzést végezhet, illetve indokolt esetben intézkedik vagy intézkedést kezdeményezhet.

A beszámolási kötelezettségtől eltekinteni az egyedi támogatási szerződésekben szabályozottak szerint lehet.

18. Az éves beszámolónak tartalmaznia kell a tárgyévi előirányzatok, valamint az előző évben (években) keletkezett maradványok célirányos, jogcímenkénti felhasználását. Az éves beszámoló megküldési határideje 2003. január 31.

19. A BM Közgazdasági Főosztály az éves zárszámadás kötelezettségét a Szabályzat 18. pontja szerinti beszámoló alapján teljesíti.

A beszámolásra kötelezett köteles a BM Közgazdasági Főosztály felhívását követő 10 napon belül beszámolóját pontosítani és azt újra megküldeni, amennyiben a beszámoló nem felel meg az éves beszámoló tartalmára vonatkozó szabályoknak.

20. A fejezeti kezelésű előirányzatokról történő beszámolási kötelezettség teljesítéséért felelős

a) az ágazati célfeladatok vonatkozásában a feladat szervezeti egység vezetője ;

b) a társadalmi önszerveződések támogatása esetében – figyelemmel az Áht. 13/A. §-ának (2) bekezdésében foglaltakra – a támogatott szervezet vezetője vagy vezetői testülete.

21. Jelen Szabályzat I. fejezetének 3. pontjában felsorolt valamennyi társadalmi önszerveződés esetében a támogatott szervezetekkel támogatási szerződést kell kötni, melyben részletesen meg kell határozni a támogatás felhasználásával és az elszámolással összefüggő valamennyi kötelezettségeket, valamint a Belügyminisztérium ellenőrzési jogosítványait.

22. A támogatási szerződésben rögzíteni kell – az Áht. 13/A. §-ának (2) bekezdésében foglaltak alapján – a juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról szóló a szöveges indoklást is tartalmazó beszámolás kötelezettségét, valamint meg kell jelölni ezen kötelezettség teljesítéséért felelős személyeket, továbbá a szerződésben foglaltak nem teljesítése esetén alkalmazható, illetve alkalmazandó szankciókat.

23. A nem állami humánszolgáltatások normatív támogatásánál a vonatkozó jogszabály alapján az illetékes területi államháztartási hivatal ellenőrzi a támogatottakat.

24. A feladatfinanszírozásba tartozó beruházások, ágazati célfeladatok és a PHARE program esetében a felhasználásról történő beszámolást a Vhr.-ben valamint a 8004/2000. PM Tájékoztatóban foglaltak szerint kell elvégezni. A beszámolót a BM Közgazdasági Főosztály részére meg kell küldeni.

25. A fejezeti kezelésű előirányzatnak az éves beszámolóban szereplő maradványa a következő évben – a BM közgazdasági helyettes államtitkára hatáskörében elvégzett előirányzat-módosítás után – változatlan rendeltetéssel, az előző évben keletkezett, de pénzforgalmilag csak a következő évben teljesülő kötelezettségek kiegyenlítésére a pénzügyminiszter által jóváhagyott összeg erejéig használható fel. Az előirányzat-maradvány felhasználására ugyanazok az eljárási szabályok vonatkoznak, mint az eredetileg megállapított előirányzatra.

26. A Szabályzat IV. fejezetében a *-gal megjelölt előirányzatok feladatfinanszírozás körébe tartoznak, ezért az előirányzatok felhasználása és az arról történő beszámolás során jelen Szabályzatban meghatározottakat valamint a Vhr.-ben feladatfinanszírozásra vonatkozó előírásokat is érvényesíteni kell. A „Beruházásismertető” és a „Feladatismertető” elnevezésű okmányok kitöltési útmutatója alapján az okmányokat a közgazdasági helyettes államtitkár vagy az általa meghatalmazott személy írja alá. A „Feladatfinanszírozási” engedélyokirat elnevezésű okmányok kitöltési útmutatója alapján az okirat aláírója az a kötelezettségvállaló személy lehet, aki a „Beruházásismertető” és a „Feladatismertető” okmányok 5. pontjában a jóváhagyó, a részfeladat felett pedig a rendelkező.


IV.

Az előirányzatok felhasználásának részletes szabályai

27. Beruházás

a) Rend- és közbiztonsági beruházások*;

b) Tűzvédelmi beruházások*;

c) Lakáscélú beruházás* .

28. A Szabályzat 27. pontjának a) és c) pontjában szereplő összesen 4879 M Ft összegű előirányzatok célja a szervek igényei alapján összeállított és a belügyminiszter által jóváhagyott beruházási programban szerepeltetett beruházások megvalósítása. A beruházások megvalósításáról, a felhasznált forrásokról és a tárggyal összefüggő valamennyi lényeges körülményről, valamint a BM közgazdasági helyettes államtitkár részére felterjesztett negyedéves beszámolóról a belügyminisztert negyedévente tájékoztatni kell.

29. Az előirányzatok felhasználásának engedélyezése érdekében a BM Műszaki Főosztály pontosított tervet készít, melyet jóváhagyásra felterjeszt a BM közgazdasági helyettes államtitkár részére. A pontosított tervet, illetve annak évközben történő módosításait a BM közgazdasági helyettes államtitkára hagyja jóvá. A pontosított terv alapján BM Műszaki Főosztály feladata a fejezeti kezelésű beruházás finanszírozási alapokmányának elkészítése.

30. A beruházás finanszírozási alapokmány jóváhagyására és módosítására a jogosult

a) mindenkori közbeszerzési értékhatár 10-szerese alatt az Építési és Beruházási Osztály vezetője;

b) 10–15-szöröse között a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese);

c) 15-szöröse felett a BM közgazdasági helyettes államtitkára.

31. A beruházás finanszírozási alapokmány ellenjegyzője a BM Műszaki Főosztály vezetője, aki gyakorolja a fejezeti kezelésű beruházás előirányzat felhasználási keretszámla feletti rendelkezési jogot, illetve a BM Műszaki Főosztály Építési és Beruházási Osztály vezetője. Az ellenjegyző nem lehet azonos az engedélyező személyével.

32. A közbeszerzésről szóló 1995. évi XL. törvény hatálya alá eső beruházások esetében a közbeszerzési eljárást lezáró határozatok aláírására jogosult

a) a mindenkori közbeszerzési értékhatár 10-szereséig a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese);

b) a mindenkori közbeszerzési értékhatár 10-szerese felett a BM közgazdasági helyettes államtitkár.

33. A fejezeti kezelésű beruházások megvalósításáért, finanszírozásáért a BM Műszaki Főosztály vezetője a felelős. A beruházások lebonyolítása a BM Műszaki Főosztály vezetőjének megbízása alapján történik. A megbízás kiadására, illetve a megbízási szerződés aláírására a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese), illetve távollétében az Építési és Beruházási Osztály vezetője jogosult. A BM Műszaki Főosztály a megbízási szerződés keretében jogosult az egyes beruházásoknál a jóváhagyott előirányzat összegéig a rendelkezési jogosultságot (szerződéskötés, utalványozás) a lebonyolító belügyi szervezetnek átadni.

34. A BM Műszaki Főosztály részéről szerződéses kötelezettségvállalásra – a pontosított tervben jóváhagyott előirányzat összegének határáig – a BM közgazdasági helyettes államtitkár, valamint a BM Műszaki Főosztály vezetője a (helyettese) a jogosult. Utalványozó a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese), az Építési és Beruházási Osztály vezetője, valamint az Építési és Beruházási Osztálynak az Államháztartási Hivatalnál első, illetve második helyen aláíróként bejelentett munkatársai lehetnek.

35. A pontosított terv jóváhagyásával, illetve a beruházás-finanszírozási alapokmány Államháztartási Hivatalba történő bejelentésével a beruházás megvalósításához szükséges előirányzat rendelkezésre áll, mellyel a pénzügyi ellenjegyzés tartalmi feltételei teljesítésre kerülnek.

36. A fejezeti kezelésű beruházási előirányzatokról szóló beszámoló jelentés határidőre történő elkészítéséért az Építési és Beruházási Osztály vezetője a felelős.

37. A fejezeti kezelésű beruházási előirányzatok felhasználásáról történő adatszolgáltatás és nyilvántartás részletes szabályozását a Belügyminisztérium Építési Szabályzatáról szóló a 22/2000. (BK 14.) BM utasítás tartalmazza.

38. A „Lakáscélú beruházás” előirányzat – melynek összege 818,6 MFt – a BM fejezethez tartozó szervek dolgozóinak lakásvásárlásához, felújításához, korszerűsítéséhez, bővítéséhez nyújtandó munkáltatói kölcsön forrásául szolgál.

Az előirányzat felhasználása az összeg felosztására vonatkozó belügyminiszteri döntést követően történik. A jóváhagyott kereteknek az intézmények részére történő átadásáról a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje szerint gondoskodik.

39. Ágazati célfeladatok

a) Gépjármű-korszerűsítési program (100 M Ft)*

b) Állami és nemzeti ünnepek központi lebonyolításának kiadásai (55 M Ft)

c) Tűzvédelmi bírság és biztosítások tűzvédelmi hozzájárulása (bevételi előirányzat) (1 992,3 M Ft)

d) Közrendvédelmi bírság (bevételi előirányzat) (96 M Ft)

e) Vagyonvédelmi bírság (bevételi előirányzat) (100 M Ft)

f) Helyszíni bírság (bevételi előirányzat)

g) Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása (200 M Ft)

h) Kormányzati Koordinációs Bizottság feladatai

i) Európai integrációs feladatok (2 751,1 M Ft)

j) NATO békepartnerségi program (19 M Ft)

k) Hivatásos állomány életbiztosítása (150 M Ft)

l) ORFK D.A.D.A. program támogatása (15 M Ft)

m) „Segítsünk az árvízkárosultakon” (bevételi előirányzat)

n) Fogyasztói bírság (bevételi előirányzat) (75 M Ft)

o) Energia-racionalizálási beruházások (bevételi előirányzat)

40. „Gépjárműkorszerűsítési program” A Szabályzat 39.pontjának a) alpontja szerinti 100 M Ft összegű előirányzat célja a BM fejezet gépjárműparkjának korszerűsítése és fejlesztése, amortizációs cseréje. A BM közgazdasági helyettes államtitkár által előterjesztett és a belügyminiszter által jóváhagyott korszerűsítési és fejlesztési terv alapján valósul meg az előirányzat felhasználása.

41. Az előirányzat felhasználásának engedélyezésére, módosítására – a BM Műszaki Főosztály vezetője által előterjesztett javaslat alapján – a BM közgazdasági helyettes államtitkára jogosult. A beruházás finanszírozási alapokmány aláírása a BM Műszaki Főosztály vezetőjének, illetve távollétében a BM Műszaki Fejlesztési Koordinációs Osztály vezetőjének, illetve ellenjegyzése a BM Központi Gazdasági Főigazgatóság főigazgatójának vagy az általa megbízott munkatársának a feladata.

42. A felhasználásról történő adatszolgáltatás, beszámolás felelőse a BM Műszaki Főosztály Fejlesztési Koordinációs Osztály vezetője.

43. Az „Állami és nemzeti ünnepek központi lebonyolításának kiadásai” előirányzat felett rendelkezésre jogosult a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda. A kötelezettségvállalásokat és azok teljesítését igazoló iratokat (számlák záradékolását) a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetője, illetve a PR Osztály vezetője írja alá.

44. Az előirányzatnak az adott eseményhez kapcsolódó részét a BM Központi Gazdasági Főigazgatósághoz (a továbbiakban: BM KGF) kell átcsoportosítani. A nyilvántartás felelőse BM KGF gazdasági szervezetének vezetője. A felhasználásról történő adatszolgáltatásért a BM KGF vezetője és a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetője együttesen felel.

45. A „Tűzvédelmi bírság és biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása” bevételi előirányzat célja a hivatásos és az önkéntes tűzoltóságok tűzoltási és műszaki mentéshez szükséges technikai eszközök, felszerelések fejlesztésének és beszerzésének finanszírozása, a belügyminiszter által jóváhagyott aktuális három éves szakmai program alapján.

46. A BM Közgazdasági Főosztály a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) részére tájékoztatást ad minden hónap 10-ig – a tűzvédelmi bírság és biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása jogcímen történt befizetések alapján – a rendelkezésre álló forrásról.

47. Az előirányzat felhasználásának alapdokumentumát az érintett szervezeti egység által készített, – a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott, a gazdasági helyettese által ellenjegyzett – a BM közigazgatási államtitkára egyetértésével kiadott részletes feladat és ütemterv képezi.

48. A feladattervben foglaltaktól eltérni – feladatváltozás és feladatelmaradás esetén – a BM közigazgatási államtitkár egyetértésével lehet. A biztosított előirányzatok kizárólag a feladattervben megfogalmazott célokra használhatók fel.

49. A feladatterv alapján – egyeztetve a szakmailag illetékes szervezeti egység vezetőjével – a BM OKF főigazgató gazdasági helyetteséhez tartozó gazdasági szervezet intézkedik az előirányzat lehívásáról. A BM Közgazdasági Főosztály felé történő intézkedésben hivatkozni kell a feladattervből megvalósult feladatra és a szerződés teljesítésére. A BM Közgazdasági Főosztály 3 napon belül intézkedik a lehívott pénzösszeg felhalmozási célú átadott pénzeszközként történő utalásáról.

50. A felhasználásról történő adatszolgáltatásért, beszámolásért a BM OKF főigazgatójának gazdasági helyettese és a szakmailag illetékes szerv vezetője együttesen felelős.

51. A „Közrendvédelmi bírság” bevételi előirányzat célja a bűnmegelőzési és migrációs feladatok végrehajtásának támogatása. A közrendvédelmi bírság bevételi előirányzatának felhasználását a 138/1999. (IX. 1.) Korm. rendelet tartalmazza.

52. Az Országos Bűnmegelőzési Tanács általi pályázat kiírására a meghirdetés időpontjában e címen a fejezeti számlán lévő összeg 90%-ának erejéig van lehetőség. A fennmaradó összeg a közrendvédelmi bírságot kiszabó határozatok másodfokú elbírálását követően keletkező visszafizetési kötelezettség teljesítésére szolgál. A bírság összegének visszautalásáról a BM Közgazdasági Főosztály vezetője gondoskodik.

53. A pályázati kiírásban megjelölt szervezet köteles a nyertes pályázóval támogatási szerződést kötni. A támogatási szerződések megkötését követően a BM Közgazdasági Főosztály a szükséges forrást a BM Központi Igazgatás útján az Országos Bűnmegelőzési Tanács rendelkezésére bocsátja. A felhasználás elszámolásáért az Országos Bűnmegelőzési Tanács a felelős.

54. A „Vagyonvédelmi bírság” bevételi előirányzat és befizetési kötelezettség – a jogszabály visszavonása miatt – fejezetnél a 2002. évben nem keletkezik.

55. A „Helyszíni bírság” bevételi előirányzat nyilvántartásának és elszámolásának rendjét a helyszíni bírságolás részletes szabályairól szóló 10/2000. (II. 23.) BM rendelet szabályozza. Ezen a jogcímen keletkezett bevételt a nyilvántartó szervnek havonta be kell fizetnie a Belügyminisztérium fejezeti kezelésű befizetési számlájára, amely a tárgyév végén átvezetésre kerül a központi költségvetés számára. A technikai jelleg következtében a fejezetnek szabályozási kötelezettsége nincs.

56. Az „Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása” előirányzat célja az önkéntes tűzoltó egyesületek működésének támogatása mellett az önkéntes tűzoltók oktatásának, képzésének segítése, a technikai ellátottság javítása.

Az előirányzat felhasználását, a támogatás keretösszegeit a BM közigazgatási államtitkár előterjesztése alapján a belügyminiszter hagyja jóvá.

57. Az előirányzatból az önkéntes tűzoltó egyesületek részére folyósítandó összegek belügyminiszteri utasításban meghatározott pályázati eljárás keretében kerülnek meghatározásra. A BM OKF által megkötött támogatási szerződések alapján az BM OKF gazdasági igazgatójának rendelkezését követően az utalásra a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje szerint intézkedik.

58. A támogatásban részesülteknek a támogatás felhasználásáról történő elszámoltatásáról a BM OKF főigazgatójának gazdasági helyettese és a szakmailag illetékes szerv vezetője gondoskodik az önkéntes tűzoltóságokra vonatkozó részletes szabályokról szóló 119/1996. (VII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak értelmében.

59. A „Kormányzati Koordinációs Bizottság feladatai” előirányzat célja a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvény 5–12. §-aiban és az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszerről szóló 248/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletben rögzített kormányzati feladatok megoldását szolgálja.

60. A célkitűzések alapján a Kormányzati Koordinációs Bizottság (a továbbiakban: KKB) Titkárság részletes feladat- és ütemtervet készít a költségvetési évre. A jóváhagyott kiemelt előirányzat alapján felhasználási ütemtervet kell készíteni havi bontásban.

61. A KKB titkárság vezetőjének – BM OKF főigazgatója által jóváhagyott, a főigazgató gazdasági helyettese által ellenjegyzett – éves feladat- és ütemtervet, valamint a pénzügyi biztosításának tervét a KKB elnökének egyetértés céljából meg kell küldenie. A jóváhagyott éves feladat- és ütemterv képezi a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának alapdokumentumát. A feladat- és ütemtervben foglaltaktól eltérni – feladatváltozás és feladatelmaradás – csak a KKB elnökének egyetértésével lehet.

62. A feladat- és ütemterv alapján – egyeztetve KKB Titkárságával – a BM OKF Közgazdasági Főosztálya az előirányzat átcsoportosítására intézkedést kezdeményez a BM Közgazdasági Főosztálynál.

Az átcsoportosított előirányzatról és annak felhasználásáról a KKB Titkársága és a BM OKF Közgazdasági Főosztálya analitikus nyilvántartást vezet, melynek jogszerű – a feladat és ütemtervvel összhangban lévő – felhasználását negyedévente egyeztetni kell.

63. A felhasználásról történő adatszolgáltatásért, beszámolásért a BM OKF főigazgatójának gazdasági helyettese, a KKB Titkárság vezetője és a szakmailag illetékes szerv vezetője együttesen felelős.

64. Az „Európai Integrációs feladatok” előirányzat célja, hogy az EU csatlakozással kapcsolatos feladatokat finanszírozza. E feladatokon belül legjelentősebb a „COOP 2001 Határőrizeti rendszer erősítése” elnevezésű PHARE program, mely 2002. évi támogatási előirányzata 1 931,2 M Ft összeg.

A feladattal összefüggő kiadások felhasználását illetően kötelezettségvállalásra a belügyminiszter, illetve átruházott hatáskörben a BM közigazgatási államtitkár vagy a BM közgazdasági helyettes államtitkár jogosult.

65. A jóváhagyott feladatokra biztosított támogatás rendelkezésre bocsátása a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje alapján történik. A feladattal kapcsolatos adatszolgáltatásért, a beszámolási kötelezettség határidőben történő teljesítéséért a BM Közgazdasági Főosztály felel.

66. A „NATO Békepartnerségi program” előirányzat a 2002. évi NATO békepartnerségi feladatok végrehajtását szolgálja. Az előirányzat felhasználásának alapdokumentumát az érintett szervezeti egység által készített – a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott, a gazdasági helyettese által ellenjegyzett és a BM közigazgatási államtitkára egyetértésével érvénybe lépő – részletes feladat- és ütemterv képezi.

67. A feladat- és ütemtervben foglaltaktól eltérni – feladatváltozás és feladatelmaradás esetén – csak a BM közigazgatási államtitkár egyetértésével lehet. A feladat- és ütemterv alapján – egyeztetve a szakmailag illetékes szervezeti egység vezetőjével – a BM OKF gazdasági szervezete az előirányzat átcsoportosítását kezdeményezi a BM Közgazdasági Főosztálynál.

68. Az előirányzattal történő elszámolásért, beszámolásért a szakmailag illetékes szerv vezetője és a BM OKF gazdasági szervezete együttesen felelős. A beszámolás a BM OKF gazdasági szervezetének a feladata.

69. A „Hivatásos állomány életbiztosítása” előirányzat célja a Belügyminisztérium hivatásos állományú dolgozóinak élet- és balesetbiztosítására, a munkáltató által kötött szerződésben foglalt pénzügyi kötelezettségek finanszírozása.

70. Az előirányzat a BM Központi Igazgatás alcímhez, a BM közgazdasági helyettes államtitkár jóváhagyásával, tárgyév január hónapjában egyösszegben kerül átcsoportosításra. A BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály felelős az előirányzat kezeléséért.

71. Az előirányzat feletti kötelezettségvállalásra a BM közgazdasági helyettes államtitkár jogosult. Utalványozásra és ellenjegyzésre a BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály vezetője vagy az általa megbízott személy jogosult a részletes biztosítási szerződésben szereplő összeg erejéig. Az előirányzat felhasználása a biztosító társaság részére (biztosítási díjként), a biztosítási szerződésben ténylegesen megállapított összeg átutalását jelenti.

72. A biztosítási szerződésben meghatározott feladatok elvégzését a BM Beszerzési és Kereskedelmi Rt. vezérigazgatója és a BM közgazdasági helyettes államtitkár megbízási szerződésben rögzíti.

73. A „Hivatásos állomány nyugdíjaztatása” támogatási előirányzat technikai jellegű. A Nyugdíjfolyósító Igazgatóság Nyugdíjbiztosítási Alap (öregségi nyugdíj, 8 289,0 M Ft), valamint Egészségbiztosítási Alap (rokkantsági nyugdíj 767,0 M Ft) számlájára az átutalást havi rendszerességgel kell elvégezni.

A támogatási előirányzat átutalása a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje alapján történik.

74. Az „Országos Balesetmegelőzési Bizottság” (a továbbiakban: OBB) bevételi előirányzat az ország közlekedésbiztonsága javításával, a közúti balesetek megelőzésével összefüggő állami feladatok forrásául szolgál. Felhasználása az OBB által készített, a belügyminiszter és a közlekedési és vízügyi miniszter által jóváhagyott 2002. évre szóló Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram keretében történik. Az OBB a jóváhagyott akcióprogramot a jóváhagyást követő 5 napon belül megküldi a BM Közgazdasági Főosztálynak.

75. Az országos rendőrfőkapitány a feladatok ellátásához biztosított összegek feletti rendelkezési, kötelezettségvállalási, utalványozási jogot átruházhatja az OBB tisztségviselőinek.

76. A fejezethez befolyt bevételt a BM Közgazdasági Főosztály minden hónap 10-ig átutalja az OBB részére a 2002. évi akcióprogramban jóváhagyott keret erejéig. A tervezett bevételt meghaladó forrás további biztosításáról az OBB javaslata alapján a belügyminiszter dönt. A döntésről az OBB 5 napon belül tájékoztatja a BM Közgazdasági Főosztályt, amely gondoskodik a pénzeszközök átutalásáról.

77. Az előirányzatot az ORFK Gazdasági Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Igazgatóság (a továbbiakban: ORFK GEI) kezeli. A fejezettől átvett pénzeszközt az ORFK GEI köteles az előirányzat-módosítást követően az OBB rendelkezésére bocsátani. Az előirányzat jogszerű – feladattervvel egyeztetett – felhasználását negyedévente egyeztetni kell.

78. A fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról, az akcióprogram teljesítéséről szóló adatszolgáltatásért és beszámolásért az OBB és az ORFK GEI együttesen felel.

79. A „Köztisztviselői továbbképzési rendszer és közigazgatási vezetőképzés működési feltételei” előirányzat célja, hogy pénzügyi forrást biztosítson a 199/1998. (XII. 4.) Korm. rendeletben szabályozott köztisztviselői továbbképzéshez és a közigazgatási vezetőképzéshez, valamint a közigazgatási alap- és szakvizsgáztatási feladatok ellátási költségeire. Az előirányzat felhasználására a Közigazgatási Továbbképzési Kollégium tesz javaslatot a belügyminiszternek, aki a felhasználásról dönt. Az előirányzat feletti rendelkezésre (kötelezettségvállalásra) a Közigazgatási Továbbképzési Kollégium elnöke jogosult.

80. A belügyminiszter döntésében foglalt részcélok finanszírozásához szükséges pénzeszköz átadása előirányzat módosítással történik. A pénzeszközt megállapodás keretében kell átadni

a) BM Központi Igazgatás cím részére;

b) Magyar Közigazgatási Intézetnek;

c) Fővárosi, megyei közigazgatási hivatalok;

d) az „ágazati éves tervek” készítésére kötelezett szakminisztériumok és más központi szervek számára.

81. Az előirányzat átadására, felhasználására és a felhasználás ellenőrzésére vonatkozó megállapodást a Közigazgatási Továbbképzési Kollégium elnöke köti meg a Szabályzat 80. pontjában felsorolt szervekkel. A megállapodásban rögzíteni kell a felhasználásra és az elkülönített nyilvántartásra, valamint a Belügyminisztérium felé történő utólagos elszámolási kötelezettségre vonatkozó előírásokat. A megkötött megállapodások egy-egy példányát a BM Közgazdasági Főosztálynak az aláírást követő 5 napon belül meg kell küldeni.

82. A BM Központi Igazgatáshoz átcsoportosított összeg tekintetében – az előirányzat feletti kötelezettségvállalásra feljogosított belügyminisztériumi államtitkár felhatalmazása alapján – a BM Közszolgálati Főosztályának vezetője jogosult kezdeményezni a felhasználást. A BM Közszolgálat Főosztályának vezetője 6 millió Ft + áfa összeghatárig a BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály vezetőjének ellenjegyzésével köthet megbízási szerződéseket. A megbízás teljesítését a BM Közszolgálati Főosztály vezetője köteles aláírásával igazolni és a kifizetés csak az érvényesítés előtti záradékolás után történhet.

83. A BM Közszolgálati Főosztályának vezetője által a Belügyminisztérium képviseletében megkötendő szerződések tervezeteit – kivéve az előzetesen jóváhagyott típusszerződés alapján megkötendő szerződéseket – jogi ellenjegyzés céljából a BM Jogi Képviseleti Osztálynak meg kell küldenie. A BM Jogi Képviseleti Osztálya által ellenjegyzett szerződést BM Költségvetési és Gazdasági Főosztályra kell továbbítani. A felhasználásról történő adatszolgáltatás, beszámolás felelőse a BM Közszolgálati Főosztály vezetője.

84. A „ORFK D. A. D. A. Program támogatása” előirányzat az ORFK bűnügyi főigazgató által készített és az országos rendőrfőkapitány által jóváhagyott pénzügyi terv alapján használható fel. Az előirányzatot az ORFK GEI kezeli, valamint kezdeményezi a szükséges előirányzat-átcsoportosítást a BM Közgazdasági Főosztálynál. A fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról, az akcióprogram teljesítéséről szóló adatszolgáltatás és beszámolás az ORFK Bűnügyi Főigazgatóság feladata.

85. A „Segítsünk az árvízkárosultakon” bevételi előirányzat fejezeti alszámlán kezelt adományok felhasználásáról a megyei Helyreállítási Újjáépítési Bizottság javaslata alapján a belügyminiszter dönt.

86. A „Fogyasztóvédelmi bírság” bevételi előirányzat felhasználása a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szervezetéről, feladat- és hatásköréről, valamint a fogyasztóvédelmi bírság felhasználásáról szóló 89/1998. (V. 8.) Korm. rendelet szabályainak megfelelően történik. A fejezethez befolyt teljes bírságbevétel a fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok részére kerül átutalásra, a BM Közgazdasági Főosztály közreműködésével. A fővárosi, megyei közigazgatási hivatalok szakigazgatási szerveként működő területi fogyasztóvédelmi felügyelőségek a bírságbevétel felhasználásáról a zárszámadás keretében kötelesek tanúsítvány formájában a fejezet felé elszámolni.

87. Az „Energia-racionalizálási beruházások” bevételi előirányzat a BM Műszaki Főosztály energia-racionalizálási pályázati rendszerének támogatására szolgál.

88. Az évente meghirdetett pályázaton a belügyi költségvetési szervek a következő feltételek mellett vehetnek részt:

a) az energetikai fejlesztés tárgyév december 15-ig történő megvalósítása;

b) a fejlesztés finanszírozására fordítandó keretösszeg legalább 25%-ának saját forrásból történő fedezése;

c) a ráfordításhoz nyújtott támogatás maximum 4 éven belül történő visszafizetése.

89. A pályázati felhívás meghirdetése minden év március 31-ig történik. A pályázatok benyújtásának határideje tárgyév májusának első hete (a felhívásban rögzített dátum szerint). Az elbírálás értékelési szempontjait, illetve az abban történő változásokat a BM közgazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.

A pályázat értékelését a BM Műszaki Főosztály, az Országos Rendőr-főkapitányság, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és a Határőrség energetikus szakembereiből álló szakmai zsűri végzi, amelynek eredményéről a pályázók a tárgyév júniusának első hetében tájékoztatást kapnak.

90. A pályázat nyerteseivel a BM Műszaki Főosztály szerződést köt a műszaki, pénzügyi teljesítésre, a visszafizetési kötelezettségvállalásra, valamint a tényleges megtakarítások dokumentálására.

A szerződéskötést követően a BM Közgazdasági Főosztály gondoskodik a támogatási összegek kiutalásáról. A forrás számviteli elszámolásának részletes szabályait a fejezeti kezelésű előirányzatok számvitel-politikája határozza meg.

91. Társadalmi önszerveződések támogatása

a) Rendőr és Határőr SE támogatása (39 M Ft);

b) Szakszervezetek támogatása (10 M Ft);

c) Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatása (15 M Ft);

d) Szabadságharcosokért Alapítvány támogatása (100 M Ft);

e) Társadalmi Segítők támogatása (120 M Ft);

f) Fehér Gyűrű közhasznú egyesület támogatása (10 M Ft);

g) Biztonságos Magyarországért Közalapítvány támogatása (360 M Ft);

h) Belügyi Általános Beruházó és Fejlesztő Közhasznú Társaság (150 M Ft).

92. A Szabályzat 91. pontjában felsorolt társadalmi önszerveződések részére a jóváhagyott támogatás rendelkezésre bocsátása a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje szerint történik.

93. A „Rendőr és Határőr SE támogatása” előirányzatból történő támogatás átutalásáról – a Magyar Rendészeti Sportszövetség (a továbbiakban: MRS) rendelkezése alapján -a BM Közgazdasági Főosztály negyedévente intézkedik.

94. A „Szakszervezetek támogatása” előirányzatból a szakszervezeteket megillető összegek átutalására negyedévente kerül sor, melyről a BM Közgazdasági Főosztály gondoskodik. Az összegek meghatározására támogatásban részesülők elosztási elvre vonatkozó megállapodása, ennek hiányában a költségvetési fejezet felügyeletét ellátó vezető döntése szerint – a BÉT Titkárság rendelkezése alapján – történik.

95. A „Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatása” előirányzatból a támogatások átutalásáról – a Magyar Rendészeti Szövetség rendelkezése alapján – a BM Közgazdasági Főosztály negyedévente gondoskodik.

96. A „Szabadságharcosokért Alapítvány” előirányzat egyösszegű átutalásáról a BM Közgazdasági Főosztály intézkedik a Szabadságharcosokért Alapítvány rendelkezése alapján.

97. A „Társadalmi Segítők Támogatása” előirányzat célja, olyan önszerveződésű közhasznú társadalmi szervezetek és alapítványok támogatása, amelyek tevékenységükkel segítik közfeladatuk ellátásában az állami szerveket, a bűnmegelőzés, a baleset-megelőzés, a migráció kezelése, a tűzvédelem és a katasztrófa-elhárítás terén.

98. Az előirányzatból a belügyminiszter által meghirdetett pályázati eljárás keretében 80 M Ft összeg kerül felhasználásra. Az Országos Polgárőr Szövetség részére a támogatási szerződés alapján 25M Ft összeg kerül átadásra.

Tartalék, melynek összege 15 M Ft a rendkívüli feladatok finanszírozását szolgálja, mely belügyminiszteri jóváhagyás után, jogszabályoknak megfelelően kerül felhasználásra.

99. A BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetője koordinálja a pályázati kiírást és értékelést. A BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály gondoskodik a nyertes pályázókkal a támogatási szerződések megkötéséről és a szerződések alapján a támogatás pályázók részére történő utalásáról. Az Országos Polgárőr Szövetség részére átadásra kerülő támogatás két egyenlő részletben az első félév és a második félév elején kerül átutalásra a BM Közgazdasági Főosztály által. A rendkívüli feladatok finanszírozását szolgáló tartalék esetében a BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály látja el a pénzügyi lebonyolítással összefüggő feladatokat. A támogatási szerződésekben foglaltak végrehajtását a Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetője ellenőrzi és készíti el a beszámolót.

100. A „Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület támogatása” előirányzat által a 2002. évre biztosított összeget két egyenlő részletben, a tárgyév első és második félévének elején kerül átutalásra. A támogatások átutalására a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetőjének rendelkezése alapján a BM Közgazdasági Főosztály intézkedik.

101. A támogatás felhasználásáról szóló adatszolgáltatás a Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület elnöksége által az Egyesület közgyűlése elé terjesztett és elfogadott éves pénzügyi beszámoló egy-egy példányának megküldésével történik. Az éves beszámolót a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetőjének, valamint a BM Közgazdasági Főosztályának kell megküldeni.

102. A Biztonságos Magyarországért Közalapítvány (a továbbiakban: BMK) céljára 2002. évre biztosított támogatási összeg két részletben – a tárgyév első félévének elején 160 M Ft összeg, a második félév elején 200 M Ft összeg – kerül átutalásra. A félévenként történő támogatások átutalására a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetőjének rendelkezése alapján a BM Közgazdasági Főosztály vezetője intézkedik.

103. A BMK-nak az éves közhasznúsági jelentése egy-egy példányát meg kell küldenie a BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetőjének, valamint a BM Közgazdasági Főosztálynak.

104. A BM Közgazdasági Főosztály negyedévente intézkedik a Belügyi Általános Beruházó és Fejlesztő Közhasznú Társaság (a továbbiakban: Kht.) által benyújtott finanszírozási terv alapján a támogatási összeg átutalásáról. A Kht. a támogatást a megkötött közhasznúsági szerződésben foglalt feladatokra köteles fordítani.

105. A Kht. pénzügyi elszámolásáért felelős vezetőjének évente tanúsítvány formájában feladatokra bontottan, tételes elszámolást kell készítenie, amelyet 2003. január 20-ig a BM Közgazdasági Főosztálynak meg kell küldenie. A tanúsítvány nem helyettesíti a közhasznúsági szerződésben foglalt elszámolási kötelezettségeket.

106. PHARE Program

a) COP'99* (1414,0 M Ft, ebből 557,4 M Ft bevételi előirányzat);

b) COP'2000* (1514,7 M Ft, ebből 917,9 M Ft bevételi előirányzat);

c) COP'2001* (2853,6 M Ft, ebből 922,4 M Ft bevételi előirányzat).

107. A COP '99 bevételi előirányzat célja a határőrizeti rendszer további erősítése, szervezet bűnözés elleni harc és a menekültügyi rendszer megerősítése. A COP 2000 bevételi előirányzat feladata a bel- és igazságügyi együttműködés területén az egységes konform Schengen Információ Technológiai és Kommunikációs Rendszer kiépítése. A COP 2001 előirányzat forrását a határőrizeti rendszer megerősítésére, a határon átnyúló szervezett bűnözés elleni küzdelemre és megelőzésére, valamint az illegális migráció felderítésére, hatékonyságának növelésére kell felhasználni.

108. A Szabályzat 106. pontjában meghatározott előirányzatokat az eszközbeszerzésekre és a képzési kiadásokra kell fordítani. Az előirányzat forrása a PHARE segély és a költségvetési támogatás. Az előirányzat felhasználásával kapcsolatos adatszolgáltatási, nyilvántartási, beszámolási kötelezettség teljesítéséért a BM nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkára, PHARE Program Manager és a BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály vezetője a felelős. Az előirányzat-maradvány jóváhagyására a BM nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkára jogosult. A tárgyéven túli felhasználás és kötelezettségvállalás rendje megegyezik a tárgyévre vonatkozó szabályozásokkal.

109. Nem állami humánszolgáltatások normatív támogatása

a) Oktatási célú szolgáltatások normatív támogatása (10 464,9 M Ft);

b) Egyházi közoktatási intézmények kiegészítő támogatása (3 827,9 M Ft);

c) Szociális célú humánszolgáltatások normatív támogatása (2 782,7 M Ft).

110. A nem állami humán szolgáltatások normatív támogatásainak esetében a Belügyminisztérium a pénzügyi lebonyolításban vesz részt, ellenőrzési kötelezettség nélkül. A költségvetési törvény 33. §-ában foglalt rendelkezések figyelembevételével az egyes humán szolgáltatások szakmai irányítása továbbra is a szakmailag illetékes minisztérium kompetenciája. A BM Közgazdasági Főosztály a Területi Államháztartási Hivatalok (a továbbiakban: TÁH) adatszolgáltatása alapján belső ügyrendjében foglaltak szerint intézkedik az utalásra.

111. „Oktatási célú humán szolgáltatások normatív támogatása” előirányzat célja a közoktatási közfeladatokat ellátó nem állami intézmények fenntartói részére megállapított normatív állami hozzájárulás biztosítása. A normatív állami hozzájárulást a megyei, fővárosi összesített igények alapján a Belügyminisztérium Közgazdasági Főosztály bocsátja a TÁH-ok rendelkezésére. A finanszírozás a költségvetési törvény 33. §-a (1) bekezdésének a) pontjában feltüntetett jogcímeken és összegekben történik a TÁH-ok útján.

112. „Egyházi közoktatási intézmények kiegészítő támogatása” előirányzat célja az egyházi fenntartású közoktatási intézmények részére kiegészítő állami támogatás biztosítása a hasonló intézményeket működtető állami és önkormányzati fenntartókkal azonos szintű finanszírozás érdekében. Az utalás a BM Közgazdasági Főosztály útján történik az érintett egyházak (Magyar Katolikus Egyház, Magyarországi Református Egyház, Magyarországi Evangélikus Egyház, Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége, Magyarországi Autonóm Ortodox Izraelita Hitközség, Evangéliumi Pünkösdi Közösség, Hit Gyülekezete, Bibliai Szeretet Szövetség, Keresztény Egyház Gyülekezet, Budapesti Autonóm Gyülekezet) részére, a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje szerint.

113. A kiegészítő támogatás igénybevételének jogosságát az alapnormatíva igénybevételével egyidejűleg a TÁH-ok vizsgálják. A kiegészítő támogatás mértékét a költségvetési törvény 33. §-a (14) bekezdésének a) pontja határozza meg. A kiegészítő támogatás felhasználásáról az egyházak a Belügyminisztérium felé számolnak el.

114. „Szociális célú humán szolgáltatások normatív támogatása” előirányzat célja az e körbe tartozó közfeladatokat ellátó nem állami intézmények fenntartói részére megállapított normatív állami hozzájárulás biztosítása. A pénzügyi lebonyolítás a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény működésének engedélyezéséről szóló 161/1996. (XI. 7.) Korm. rendeletben foglaltak szerint és a költségvetési törvény 33. §-a (1) bekezdésének i) pontjában feltüntetett jogcímeken és összegekben történik. A normatív állami hozzájárulást az összesített megyei, fővárosi igények alapján a Belügyminisztérium bocsátja a TÁH-ok rendelkezésére.

115. A „Köztestületi tűzoltóságok normatív támogatása” előirányzat, melynek összege 500 M Ft. Az előirányzat célja a köztestületi tűzoltóságok folyamatos készenléti szolgálatának biztosítása. Az előirányzat felhasználásáról a költségvetési törvény 33. §-ának (19) bekezdésében meghatározott normatívák alapján a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság rendelkezik. A BM Közgazdasági Főosztály gondoskodik – belső ügyrendje szerint – az átutalásról, amely havonként egyenlő arányban történik.

116. A támogatás összegéről az önkéntes (köztestületi) tűzoltóság a BM OKF-nek köteles elszámolni. A felhasználásról történő adatszolgáltatásért, beszámolásért a BM OKF főigazgatójának gazdaság helyettese és a szakmailag illetékes szerv vezetője együttesen felelős.

117. Fejezeti tartalék összege 173,5 M Ft. Az előirányzat a 2002. év során felmerülő, de előre nem tervezhető kiadások forrásául szolgál. Az előirányzat felhasználása a BM Közgazdasági Főosztály belső ügyrendje szerint történik. A feladattal kapcsolatos adatszolgáltatásért, a beszámolási kötelezettség határidőben történő teljesítéséért a BM Közgazdasági Főosztály felel.

1. számú függelék a Szabályzathoz

Előző évek fejezeti kezelésű előirányzat-maradványai

Forintban

Feladatok

1998.

1999.

2000.

2001.

Összesen

Rend és közbiztonsági beruházás

 

 

 

482 227 089

482 227 089

Törvényhozó és végrehajtó szervek
beruházásai

 

17 320 933

65 427 976

198 515 900

281 264 809

Tűzvédelmi beruházások

 

 

 

70 841 718

70 841 718

Lakáscélú beruházások

 

 

 

2 914 000

2 914 000

Tűzoltógépjármű fecskendő beszerzése

 

 

899

 

899

Beruházás összesen

0

17 320 933

65 428 875

754 498 707

837 248 515

Gépjármű korszerűsítési program

 

 

408

51 247 233

51 247 641

Állami és nemzeti ünnepek központi
lebonyolítása

 

 

 

32 301 000

32 301 000

Tűzvédelmi bírság és biztosítók
tűzvédelmi hozzájárulása

 

 

91 817 255

2 016 534 861

2 108 352 116

Közrendvédelmi bírság

 

900 000

1 942 423

20 401 915

23 244 338

Köztisztviselői továbbképzési rendszer
és közigazgatási vezetőképzés

 

 

 

201 700 873

201 700 873

Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása

 

 

 

19 122 312

19 122 312

Katasztrófa elhárítási célelőirányzat

 

 

 

2 872 445 593

2 872 445 593

Katonai Szabályügyi Műszaki Bizottság

602 387

 

 

 

602 387

Európai Integráció feladatok

 

 

 

2 620 873

2 620 873

Hivatásos állomány életbiztosítás

 

 

 

4 490 000

4 490 000

Országos Balesetmegelőzési Bizottság

 

 

 

31 773 245

31 773 245

Energiaracionalizálási program

 

 

 

11 480 983

11 480 983

Egyéb bevétek, kötbér

 

2 544 831

 

 

2 544 831

Terrortámadás következményeinek
felszámolása

 

 

 

2 594 300 000

2 594 300 000

Ágazati és célfeladatok összesen

602 387

3 444 831

93 760 086

7 858 418 888

7 956 226 192

COP'97 PHARE program

 

 

37 555 244

 

37 555 244

COP'98 PHARE program

 

 

90 468 419

192 204 908

282 673 327

COP'99 PHARE program

 

 

30 771 123

809 576 845

840 347 968

COP'2000 PHARE program

 

 

 

713 200 000

713 200 000

Katasztrófavédelem PHARE programja

 

1 115 942

 

940 914 580

942 030 522

COP és PHARE összesen:

0

1 115 942

158 794 786

2 655 896 333

2 815 807 061

Rendőr és Határőr SE támogatása

 

 

 

400 000

400 000

Társadalmi segítők támogatása

 

 

 

4 600 000

4 600 000

Segítsünk az árvízkárosultakon

 

 

 

2 032 948

2 032 948

Nem állami humán szolgáltatások egyszeri kiegészítő támogatása

 

 

 

44 684 645

44 684 645

Összesen:

602 387

21 881 706

317 983 747

11 320 531 521

11 66 0 999 361

2. számú függelék a Szabályzathoz

A Belügyminisztérium fejezet 2002. évi fejezeti kezelésű előirányzatainak intézményi felhasználásra vonatkozó pénzügyi rendje

Előirányzat megnevezése

Kötelezettségvállaló

Utalványozó

Ellenjegyző

Rend és közbiztonsági
beruházások

BM közgazdasági helyettes államtitkár vagy a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese)

BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese) vagy az Építési és Beruházási Osztály vezetője, illetve az Osztály Államháztartási Hivatalnál aláíróként bejelentettje

BM Műszaki Főosztály vezetője vagy az Építési és Beruházási Osztály vezetője

Tűzvédelmi beruházások

BM közgazdasági helyettes államtitkár vagy a BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese)

BM Műszaki Főosztály vezetője (helyettese) vagy az Építési és Beruházási Osztály vezetője, illetve az Osztály Államháztartási Hivatalnál aláíróként bejelentettje

BM Műszaki Főosztály vezetője vagy az Építési és Beruházási Osztály vezetője

Gépjárműkorszerűsítési
program

BM közgazdasági helyettes államtitkár vagy a BM Műszaki Főosztály vezetője

BM Műszaki Főosztály vezetője, vagy távollétében a BM Műszaki Fejlesztési Koordinációs Osztály vezetője

BM KGF főigazgatója vagy az általa meghatározott személy

Állami és nemzeti ünnepek központi lebonyolításának
kiadásai

BM Társadalmi Kapcsolatok és Kommunikációs Iroda vezetője, illetve a PR Osztály vezetője

BM KGF Pénzügyi Osztály vezetője, illetve megbízottja

BM KGF Pénzügyi Osztály vezetője, illetve megbízottja

Tűzvédelmi bírság és biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása

BM közgazdasági helyettes államtitkár vagy a BM OKF főigazgatója, illetve átruházott hatáskörben az érintett szervezeti egység vezetője (főigazgató gazdasági helyettese)

BM OKF Közgazdasági Főosztály vezetője, vagy helyettese

BM OKF főigazgató gazdasági helyettese, vagy az általa írásban megbízott személy

Kormányzati Koordinációs
Bizottság feladatai

BM OKF főigazgatója, illetve átruházott hatáskörben a KKB Titkárság vezetője

BM OKF Közgazdasági Főosztály vezetője, vagy helyettese

BM OKF főigazgató gazdasági helyettese, vagy az általa megbízott személy

NATO Békepartnerségi
program

BM OKF főigazgatója, illetve átruházott hatáskörben az érintett szakmailag illetékes szervezeti egység vezetője (főigazgató gazdasági helyettese), vagy a BM OKF Nemzetközi Főosztály vezetője

BM OKF Közgazdasági Főosztály vezetője, vagy helyettese

BM OKF főigazgató gazdasági helyettese, vagy az általa megbízott személy

Hivatásos állomány
életbiztosítása

BM közgazdasági helyettes államtitkár

BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály vezetője vagy az általa megbízott személy

BM Költségvetési és Gazdasági Főosztály vezetője vagy az általa megbízott személy

Országos Balesetmegelőzési Bizottság

Országos rendőrfőkapitány, illetve az OBB elnöke vagy OBB ügyvezető elnöke (1 M Ft-ig)

Országos rendőrfőkapitány, illetve az OBB elnöke, vagy OBB ügyvezető elnöke (1 M Ft-ig)

OBB Pénzügyi Csoport vezetője, illetve megbízottja

ORFK D.A.D.A. Program
támogatása

ORFK bűnügyi főigazgatója, illetve megbízottja

ORFK bűnügyi főigazgatója, illetve megbízottja

ORFK GEI igazgatója, vagy gazdasági vezetője

COP'99
COP'2000
COP'2001.

BM Nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkár vagy általa kijelölt PHARE Program Menedzser

BM Költségvetési Gazdasági Főosztály vezetője vagy megbízottja

BM Költségvetési Gazdasági Főosztály vezetője vagy megbízottja

Köztestületi Tűzoltóságok
normatív támogatása

BM OKF főigazgatója

BM Közgazdasági Főosztály Terv és Költségvetési Osztály vezetője

BM Közgazdasági Főosztály Számviteli Osztály vezetője

*

Az utasítást utóbb a 26/2002. (BK 18.) BM utasítás módosította.
Az utasítást a 8/2004. (BK 6.) BM utasítás 1. pontja hatályon kívül helyezte 2004. április 1. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére