70/2002. (HK 24.) HM utasítás
70/2002. (HK 24.) HM utasítás
a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2003–2006. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről*
1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter felügyelete és irányítása alatt álló egyes – ezen utasításban nevesített – hivatalokra és háttérintézményekre, a katonai nemzetbiztonsági szolgálatokra, a Katonai Főügyészségre, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemre (továbbiakban: ZMNE), a Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatalra (továbbiakban: KFGH), a Magyar Honvédség (továbbiakban: MH) költségvetési címeihez és alcímeihez tartozó intézmények tekintetében – ideértve az MH egészségügyi intézményeit is – a Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokságára (továbbiakban: MH ÖLTP) terjed ki.
(2) Az előirányzatok tervezése kiterjed a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az egyéb működési célú támogatások, kiadások, az intézményi beruházási kiadások, felújítások, egyéb intézményi felhalmozási kiadások, kölcsönök kiemelt előirányzatokra, a fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési címen belül meghatározott kiemelt előirányzatokra, valamint a létszám előirányzatokra.
2. § (1) A költségvetési előirányzatok tervezése során a következő általános szempontokat kell érvényesíteni:
a) A fejezet kiadásait teljes körűen költségvetési támogatással biztosítottan, fő feladatokra lebontottan, költségvetési cím/alcím, intézmény, valamint a Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszerben (a továbbiakban: KGIR) rendelkezésre álló aktuális KGIR címrend-kód szerint, kiemelt előirányzatonként a 2003., a 2004., 2005. és a 2006. évekre kell évenkénti bontásban megtervezni az 1., 2., 3. számú mellékletek szerint. A javaslatokat címrendenként külön szöveges indoklással kiegészítve kell összeállítani.
b) A központi költségvetés Honvédelmi Minisztérium fejezetéhez tartozó költségvetési szervek bevételei teljesítésének, kezelésének és befizetésének rendjéről szóló 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet alapján a fejezetnél saját bevételként elszámolható bevételekről – ideértve az OEP bevételt is – bevételfajtánként a 4. sz. melléklet szerinti tájékoztató adatszolgáltatást kell teljesíteni. A Kormányrendelet 5. §-ában meghatározott, a központi költségvetést megillető bevételekre vonatkozó adatszolgáltatás teljesítése érdekében a fejezetet meg nem illető bevételeket jogcímenként az utasítás 5. számú melléklete szerint kell számvetni.
c) A kiadások tervezése során az előirányzatokat az ellátási-utaltsági rend, valamint a szervezési és feladatváltozások figyelembevételével kell megállapítani. A szervezési intézkedésekben érintett szervezetek előirányzatai tervezését a szervezés végrehajtásáért felelős intézmény végzi.
d) Az előirányzatok tervezése során elsődleges szempontként kell figyelembe venni a Magyar Köztársaság honvédelmének egészét érintő stratégiai felülvizsgálat koncepciójáról szóló módosított 2322/1999. (XII. 7.) Korm. határozatban meghatározottakat (az MH egészségügyi rendszerének átalakításával kapcsolatos koncepció kidolgozásáról szóló 66/2002 HM utasítás előírásainak figyelembevételével), különös tekintettel a 2010-ig szóló 10 éves átalakítási (fejlesztési) program első és második üteme végrehajtásának feladataira, valamint a 2000-től 2006-ig szóló MH Középtávú Korszerűsítési Tervben foglaltakra.
e) A 2003–2008. közötti időszakra vonatkozó haderő-fejlesztési (TFG, FP) feladatok és a nemzetközi kötelezettségek teljesítéséhez szükséges és a tárgyidőszakot érintő előirányzatokat a végrehajtásért felelős intézmény költségvetésében elkülönítetten, külön címrendkódon kell tervezni.
f) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését az államháztartás pénzügyi rendszerének továbbfejlesztési irányairól és a kincstári rendszer új szervezeti rendjének kialakításáról szóló 2064/2000. (III. 29.) Korm. határozat 2.4. pontjában foglaltak figyelembevételével kell végrehajtani.
g) A közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény hatálya alá tartozó beszerzések tekintetében tervezni csak a tervidőszakban pénzforgalmilag is teljesíthető kiadásokat lehet.
h) Ingatlan felújítási kiadásokat a HM Infrastrukturális Főosztály (továbbiakban: HM IF) szakmai felügyelete mellett a HM Ingatlankezelési Hivatal (továbbiakban: HM IKH) központosítottan tervezi, melyhez a szükséges mértékben kérjenek be adatszolgáltatást.
i) A HM IKH és az MH ÖLTP elkülönítetten tervezze meg (mutassa be) az önkéntes haderőre való fokozatos átállás kiadási előirányzat szükségletét.
j) A HM Humánpolitikai Főosztály a toborzó tevékenységgel kapcsolatos kiadásokat önállóan tervezze meg.
k) A HM Igazgatása alcím elhelyezési szükségleteit a HM IF Anyagi Koordinációs Osztály összesítetten tervezze.
l) A költségvetési adatszolgáltatás elkészítése során a Tervezési Körirat előírásai szerint évi átlagos forint árfolyamként figyelembe vehető összegek a következők:
Évi átlagos forint árfolyamok
Tervezés éve |
Forint/EUR |
Forint/USD |
2003 |
244,30 |
249,87 |
2004 |
243,80 |
249,36 |
2005 |
242,91 |
248,45 |
2006 |
240,93 |
246,43 |
Létszám előirányzatok tervezése
3. § (1) A személyi juttatások tervezése érdekében a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (a továbbiakban: HM KPSZH) részére a rendszeresített létszámadatokat a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) együttműködve a HM Honvéd Vezérkar Haderő Tervezési Csoportfőnökséggel (a továbbiakban HM HVK HTCsF-ség) biztosítja, szervezetenkénti és állománycsoportonkénti bontásban a tárgyév január 01-i, illetőleg december 31-i helyzetnek megfelelően.
(2) A költségvetési (tervezési) létszám meghatározása a HM KPSZH hatásköre.
Személyi juttatások és munkaadókat
terhelő járulékok tervezése
4. § (1) A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás (a továbbiakban: gazdálkodási utasítás) 21. § (1) bekezdésének b) pontja alapján a HM KPSZH központilag tervezi a személyi állomány illetményeinek, illetményen kívüli pénzbeni járandóságainak és ezek járulékos költségeinek költségvetési előirányzatait.
(2) A HM KPSZH a kiadások tervezésénél az ezen utasítás 3. § (2) bekezdése alapján meghatározott költségvetési létszám alapján, a Pénzügyminisztérium ”TERVEZÉSI KÖRIRAT”-ban szereplő tervezési paraméterek mellett vegye figyelembe a haderő-átalakítás végrehajtásával kapcsolatos létszámváltozásokat, továbbá az önkéntes haderőre való fokozatos átállással és az önkéntes tartalékos szolgálattal összefüggő személyi juttatásokon és munkaadókat terhelő járulékokon jelentkező többletkiadásokat, valamint a tervidőszakban jelentkező megtakarításokat.
A HM KPSZH által alkalmazandó főbb tervezési paraméterek:
– az illetményalapok, illetve az illetménytábla garantált bértételei nem nőnek (a reálkeresetek növekedését a személyi jövedelemadó csökkentése biztosítja);
– a tárca részére meghatározott keretszámon felül tervezendő a köztisztviselők 2003. július 01-től esedékes illetményemelésének, valamint a közalkalmazottak 2002. szeptember 01-től megvalósuló bérfejlesztésének a 2003. évre és az azt követő évekre áthúzódó költségvetési hatása;
– a társadalombiztosítási járulék és a munkaadói járulék mértéke, minden évben változatlan (29%, illetve 3%).
(3) A külszolgálatot teljesítők, valamint a külföldi képzésben résztvevők hazai személyi juttatásai és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatait a devizában felmerülő személyi juttatástól és annak munkaadói járulék előirányzatától elkülönítetten, a 10/2002. (HK 8.) HM KPSZH főigazgatói intézkedésben előírtakra is alapozottan kell tervezni.
Fejezeti kezelésű előirányzatok tervezése
5. § A gazdálkodási utasítás 19. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a HM KPSZH koordinálja a fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését, melynek végrehajtása érdekében – a 2064/2000. (III. 29.) Korm. határozat 2.4. pontjában meghatározottak alapján – a következők szerint kell eljárni:
(1) A fejezeti kezelésű előirányzatok között kiadási előirányzatok a következő jogcímcsoportokon tervezhetőek:
– Központi beruházások (MH Központi Honvédkórház, lakásépítés, lakástámogatás, Katonai védelmi beruházások bontásban),
– Hozzájárulás a NATO katonai költségvetéséhez,
– Hozzájárulás a Nyugat-európai Fegyverzeti csoport (WEAG) működési költségeihez,
– Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (továbbiakban: NSIP),
– Társadalmi szervek támogatása,
– Hozzájárulás a hivatásos katonák kedvezményes nyugellátásának és a sorállomány társadalombiztosítási ellátásának kiadásaihoz,
– Közhasznú Társaságok (továbbiakban: Kht.) által ellátott állami feladatok finanszírozása;
– A főtisztviselői kar illetményének finanszírozása.
(2) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését a fejezeti kezelésű előirányzatok 2001–2002. évi felhasználásának rendjéről szóló 5/2001. (III. 13.) HM rendeletben foglalt szervezetek, illetve jogutódok végzik a rendeletben hatáskörükbe utalt előirányzatok tekintetében azzal a kiegészítéssel, hogy a Kht.-k támogatását a HM Közgazdasági és Vagyonfelügyeleti Főosztály (továbbiakban: HM KVF) tervezze, a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (továbbiakban: HM BBBH) által megtervezett NSIP hozzájárulást pedig a HM haditechnikai fejlesztési főigazgató (továbbiakban: HM HFF) szakmailag vizsgáltassa felül.
A Kht-k támogatását a HM KVF – az átalakításért, illetve az irányításért és a szakmai felügyeletért felelős szervezetek együttműködésével – tervezi. A tervezés során meg kell vizsgálni e szervezetek támogatási mértékének indokoltságát, illetve fenntartásának (vagy e szervezeti formában történő fenntartásának) létjogosultságát, különösen azon szervezetek esetében, amelyek működésének forrása alapvetően költségvetési támogatásból származik. A kiadásokat társaságonként elkülönítve, illetőleg a tervezés megalapozottságát biztosító normák és normatívák, az ellátásra jogosultak létszámadatai egyidejű bemutatásával kell tervezni.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok közül a központi beruházások tervezését ezen utasítás 3. számú mellékletében foglaltak szerint kell végrehajtani, melyhez a tervezőszervek részére a főösszegre vonatkozó keretszámot a HM KPSZH adja meg.
(4) A Központi beruházások nélküli egyéb fejezeti kezelésű előirányzatokhoz el kell készíteni az államháztartás működési rendjéről szóló módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban: ÁMR) 27. § (3) bekezdésének bb. pontjához kapcsolódó 5/a számú melléklet szerinti “Előirányzat-felhasználási javaslat”-ot is.
(5) A Társadalmi szervek támogatása jogcímcsoport tekintetében a kiadásokat a támogatásra tervezett szervezetek és a támogatás céljának meghatározásával kell tervezni, figyelemmel az Áht. 94. §-ában foglaltakra.
(6) Személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzatokat a fejezeti kezelésű előirányzatokon belül csak a HM KPSZH tervezhet.
Pénzügyi jellegű dologi és egyéb központi
kiadások tervezése
6. § (1) A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat és az egyéb működési célú kiadásokat, pénzeszközátadásokat (segélyek), valamint a hosszúlejáratú munkáltatói kölcsönök (ideértve a családalapítási előleget is) előirányzatait, – a lakástámogatás fejezeti kezelésű előirányzat, továbbá a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a 2001–2002. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének rendjéről szóló 2/2001. (HK 2.) HM utasítás 2. számú mellékletében meghatározott előirányzatok körére kiterjedően kell megtervezni.
(2) A HM Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszer és egyes alrendszerei üzemeltetési és fejlesztési kiadásait a vonatkozó 44/2002 HM utasítás előírásai alapulvételével, a HM védelemgazdasági és informatikai főigazgató koordinálásával a HM KPSZH – a kijelölt rendszergazdákkal együttműködve, adatszolgáltatásaikra alapozottan – központilag tervezi.
(3) A Honvéd Művészegyüttes által ellátott állami feladatok fedezetének központi tervezéséhez a HM KVF a HM KPSZH részére nyújtson adatszolgáltatást.
(4) A központilag kifizetésre és elszámolásra kerülő kiadások közül a biztosítási díjakat, a hadkötelezettek utazási költség átalányát, a kártérítési kiadásokat, a sorkatonák által igénybevett diákhitel kamattámogatását és a háziorvosi egészségügyi vizsgálathoz való hozzájárulást a HM KPSZH központilag tervezi.
(5) A központilag elszámolásra kerülő kiadások közül a részleges lakásfelújítási átalány, a lakáskarbantartási költségtérítés, az üdültetési hozzájárulás, a munkáltató által fizetendő adók és járulékok, a kártérítési kiadások és a magasabb parancsnoki segélykeretek kiadási előirányzatait a HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság tervezi.
(6) A Laktanya Rekonstrukciós Program kiadásait, továbbá az elhelyezési szolgáltatások központi megvásárlásának (az elhelyezési tendernek) előirányzatait és az egyéb, központilag biztosításra kerülő elhelyezési eszköz és szolgáltatás beszerzés (un. elhelyezési központi költségvetés) előirányzatait ideértve a hatáskörébe tartozó őrzés-védelmi kiadásokat is a HM IKH központilag, a HM IF közvetlen szakmai felügyelete mellett és jóváhagyásával tervezi.
(7) A “Szennyező források, szennyezett területek kármentesítése” és a “Kórházak és kijelölt laktanyák központi hatáskörben történő felújításai” feladatok előirányzatait a HM IF tervezze meg.
(8) A “Nukleárisbaleset-elhárítási feladatok végrehajtásában való közreműködés kiadásai” tervezését a nukleárisbaleset-elhárítás ágazati feladatairól szóló 33/1998. (HK 11.) HM utasítás 5. § (1) szerint kell a HM TKF-nek – az érintett szervek közreműködésével – elvégeznie.
(9) A “Kutatási és Fejlesztési” (K+F) kiadásokra vonatkozó adatszolgáltatást a HM Haditechnikai Fejlesztési és Beszerzési Főosztály irányításával a HM Technológiai Hivatal állítja össze. Az adatszolgáltatást az utasítás 1. számú melléklete szerinti részletezés mellett a fejlesztési témák részletes bemutatásával kiegészítve kell felterjeszteni.
(10) A frekvenciasáv-átrendezési feladatokra 2003. évben visszapótlandó előirányzat (444 MFt) részletes tervezését a HM Informatikai és Hírközlési Főosztály (továbbiakban: HM IHF) szakmai irányításával a HM BBBH – az MH Elektronikai Szolgálatfőnökség közreműködésével – végezze el.
(11) A sportegyesületek és a kulturális egyesületek támogatásának előirányzatait a HM Társadalmi és Kulturális Kapcsolatok Főosztályának jogutód szervei tervezzék.
(12) Az INTRANET-tel és a HM igazgatása költségvetési alcím egyéb informatikai előirányzat-szükségleteivel kapcsolatos előirányzatokat a HM IHF tervezi.
(13) A JAS–39 GRIPEN bérleti szerződéssel kapcsolatos kiadásokat (bérleti díj, járulékos költségek, ÁFA, fegyverzetbeszerzés, üzemeltetés, stb.) a HM HFF szakmai irányítása mellett a HM Haditechnikai Beszerzési és Fejlesztési Főosztály (továbbiakban: HM HFBF) az érintett szervek bevonásával részletesen (költségnemenként) tervezze, illetve terveztesse meg és összesítse. A tervezés során vegyék figyelembe a bérleti szerződés megváltoztatásával kapcsolatos megbeszélések eredményét. A bérleti szerződésnek a költségvetéshez történő illesztéséről a Kormánydöntésnek megfelelően a későbbiekben történik intézkedés.
(14) Az (1)–(13) bekezdésben meghatározott kiadásokat a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok kivételével az utasítás 1. számú mellékletében meghatározottak alapján kell tervezni.
Logisztikai jellegű dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások, intézményi
beruházási kiadások és felújítások
7. § (1) A javasolt kiadási előirányzatokat az államháztartás működés rendjéről szóló többször módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 26. §-ban foglaltak figyelembevételével az utasítás 1. számú melléklete szerint, címrendkódonként elkülönítve kell tervezni.
(2) A kiadásokat a tárgyévet megelőző (bázis) évben az intézmény részére jóváhagyott (eredeti), illetve módosított előirányzatokból levezetve kell megállapítani. A központi ellátás körében biztosításra kerülő anyagok, eszközök és szolgáltatások kiadási előirányzatai csak az ellátást végző szervezetnél tervezhetőek.
(3) Szerkezeti változásként (növekedés, csökkenés) kell figyelembe venni a várható szervezeti változások költségvetési kihatását. Az eredetileg jóváhagyott bázis előirányzatot a megszűnő, vagy más szervezeti formában, illetőleg a fejezet más intézménye által ellátásra kerülő feladatok előirányzatával csökkenteni, illetőleg növelni kell.
(4) A dologi kiadások kiemelt előirányzat – a Tervezési Körirat értelmében – alapvetően a szerkezeti változással korrigált bázisszinten tervezhető. Az esetleges előirányzati többletet külön és részletesen indokolni kell.
(5) Az intézményi beruházási kiadások kiemelt előirányzatra tervezett összeget teljes körűen és részletesen (feladat, beszerzésre tervezett alkatrész, eszköz, stb. mennyiségeinek és értékeinek megjelölésével) külön is be kell mutatni.
8. § (1) Az MH ÖLTP-nek a gazdálkodási hatáskörébe tartozó előirányzatokra vonatkozó adatszolgáltatást az anyagnemfelelős szolgálati ágak javaslatai alapján, költségvetési alcímenként összesítve, a Magyar Honvédség katonai szervezeteire, továbbá a Magyar Honvédség egészségügyi intézeteire kiterjedően, szakágazatonként és azon belül főbb feladatonkénti bontásban is bemutatva kell összeállítania, egyidejűleg a vonatkozó címrendkódokon megtervezve a központi ellátás érdekében beszerzésre kerülő eszközök és szolgáltatások előirányzatait is. Ezen túlmenően tervezze meg (vegye számításba) a meghatározott szakterületeken ellátásra utalt HM, valamint egyes hivatalok és háttérintézmények kiadásait is.
(2) A központosított ellátás megalapozott tervezése érdekében az intézmények természetbeni ellátásra vonatkozó igényeinek felmérésére vonatkozó adatszolgáltatás rendjére az MH ÖLTP saját hatáskörében intézkedik.
(3) A haderő fejlesztési célok megvalósítása (TFG, FP-2000, FP-2002) érdekében tervezett kiadásokat, továbbá az egyéb fejlesztési programok előirányzatait – a HM IF, illetve a HM IKH hatáskörébe tartozókon felül – az MH ÖLTP tervezi, melyhez a HM HVK HTCsF-ség adatszolgáltatást teljesít.
(4) A hazai (nemzeti) fejlesztési programok tervezését az MH ÖLTP-nek a HM HFBF-vel egyeztetetten kell végrehajtania.
9. § (1) A központosított ellátás rendszerében nem biztosított működési és felhalmozási kiadások tervezését az intézmények önállóan végzik.
(2) Az utasítás hatálya alá nem tartozó HM hivatalok és háttérintézmények dologi jellegű és egyéb kiadási előirányzatait a HM KPSZH központilag tervezze meg.
10. § A nemzetközi feladatok tekintetében a békefenntartó és a béketámogató-műveletek keretében tevékenykedő, nemzetközi feladatot ellátó szervezetek (KRK, KFOR, stb.), valamint a többnemzetiségű szervezetek (dandár, zászlóalj, stb.) logisztikai és elhelyezési jellegű kiadásait az MFO, UNFICYP, katonai megfigyelők kivételével a HM IKH, illetve az MH ÖLTP tervezi meg.
Nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése
11. § (1) A kiadások tervezését az utasítás 7. számú mellékletében meghatározottak szerint feladatonként és címrend-kódonként a HM KPSZH, a feladatok felügyeletét ellátókkal – illetve az azokat képviselő szervezetekkel – együttműködésben (a keretgazdák és a feladatban érintett Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóságok adatszolgáltatásai alapján), központilag tervezze meg. A nemzetközi feladatok kiadásai megtervezéséhez az utasítás 6. számú mellékletében szereplő felügyelő szervek (személyek) a kijelölt keretgazda szervezetektől kérjenek be adatszolgáltatást.
(2) A nemzetközi feladatok személyi juttatásainak devizaszükségletét jogcímenként, tételesen, cím, alcím, feladat, (címrend-kód) és létszám bontásban a járulékok egyösszegű feltüntetése mellett kell megtervezni.
(3) A devizajuttatások járulékalapjául – eltérő rendelkezés hiányában – az adókra, járulékokra és egyéb költségvetési befizetésekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 2000. évi CXIII. törvény 267. § (9) bekezdésében foglaltak az irányadóak, mely szerint a járulékalap a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 83. § (4) a) pontja szerint a jövedelem 50 %-a.
(4) A NATO törzstiszti képzés és a NATO POOL felkészítés kiadásai a ZMNE működési költségvetésében kerüljenek megtervezésre.
(5) A Külképviseletek tekintetében a Magyar Köztársaság állandó NATO Képviselet keretein belül működő MH Katonai Képviselő Hivatal, az MH Nemzeti Katonai Képviselet, az önálló NATO beosztást betöltők – a HUNIC-ot is beleértve –, valamint a HM Védelempolitikai Részleg Politikai Osztály hazai és helyszíni logisztikai biztosítását a HM Protokoll és Nemzetközi Rendezvényszervező Igazgatóságon belül létrehozott Nemzeti Támogató Szervezet (továbbiakban: HM PNRI NTSZ) végzi az egységes ellátás érdekében, így ezen előirányzatokat a HM PNRI NTSZ működési költségvetésében kell megtervezni.
(6) A nemzetközi keretek között a HM KPSZH – a keretgazda szervezetek adatszolgáltatására alapozva – önálló feladatként tervezze meg a kanadai repülővezető képzés és a vele összefüggő hazai felkészítő előképzés kiadásait.
(7) A felügyeletet ellátó és keretgazda szervezetek jelen utasításban csak tervezési szempontból kerültek kijelölésre, azok a tárca új vezetési struktúrájának kialakítása után a feladatrendszerek ismeretében a HM közigazgatási államtitkár által kerüljenek újólag meghatározásra.
(8) Az utasítás 2. számú mellékletének összeállítását a HM KPSZH központilag végzi.
Az Európai Unióhoz való csatlakozás
költségvetési tervezésének feladatai
12. § A Tervezési Köriratban előírtak alapján az egyes fejezeteknek, így a HM fejezetnek is az Európai Unióhoz való csatlakozással kapcsolatosan az elkövetkező években esetlegesen felmerülő kiadások körét és mértékét fel kell mérni, s az előirányzat-szükségletet elkülönítetten meg kell tervezni az ezen utasításban foglaltaknak megfelelően.
A tervezésben érintett szervek ehhez a HM KPSZH részére nyújtsanak adatszolgáltatást.
A költségvetési törvényjavaslat normaszövegének
és részletes indoklásának kidolgozása
13. § A 2003. évre a költségvetési törvénybe felvenni javasolt normaszöveget a következők szerint szükséges kimunkálni:
a) a fejezetet érintő, a költségvetési gazdálkodással összefüggő szabályok;
b) a központi költségvetés előirányzatainak megalapozását szolgáló rendelkezések és törvénymódosítások;
c) a vegyes és záró rendelkezések körébe tartozó szabályok.
A konkrét – esetlegesen más jogszabályokat is érintő – normaszöveg-javaslatot és annak részletes, paragrafusonkénti indokolását a költségvetési adatszolgáltatással együtt a HM KPSZH-ra kell megküldeni.
A javaslatok elkészítésénél maradéktalanul szükséges betartani a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvényben és a jogszabályszerkesztésről szóló 12/1987. (XII. 29.) IM rendeletben foglaltakat. Ezen túlmenően alkalmazni szükséges a jogszabályszerkesztésről szóló 7001/1988. (HK 11.) IM irányelveit is.
Egyéb tervezési előírások
14. § (1) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok, a ZMNE, a KFGH és a Katonai Főügyészség a személyi juttatások és járulékai kivételével teljes körű, minden kiemelt előirányzatra kiterjedő költségvetési tervjavaslatot készítsen.
(2) Az MH egészségügyi intézetei az egyes években várhatóan befolyó OEP bevételek összegeiről évenkénti bontásban külön adjanak adatszolgáltatást – a HM HVK Egészségügyi Csoportfőnökség útján – a HM KPSZH részére.
(3) A HM KPSZH a kormányzati levelező rendszerbe (X–400-on) bevont és a tervezésben érintett szervezetek részére a “Tervezési Körirat”-ot a szükséges mértékben, kivonatosan a rendszeren keresztül eljuttatja.
Eljárási szabályok
15. § (1) A tárca 2003–2006. évekre vonatkozó tervjavaslatának összeállítása érdekében az elkészített és felülvizsgált költségvetési adatszolgáltatásokat (az utasítás mellékleteiben meghatározott formátumokban), valamint a költségvetési törvény megalapozott végrehajtása érdekében szükséges normaszöveg javaslatokat 2002. szeptember 04-ig kell írásban és egyidejűleg mágneslemezen megküldeni a HM KPSZH részére.
(2) A gazdálkodási utasítás 27. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a költségvetési tervjavaslat elkészítését, annak a honvédelmi miniszterhez történő felterjesztését, illetőleg jóváhagyását követően a Pénzügyminisztériumhoz történő benyújtását a HM KPSZH a Pénzügyminisztérium Tervezési Köriratában meghatározott eljárási rend szerint végzi.
Záró rendelkezés
16. § Ez az utasítás az aláírása napján lép hatályba.*
Juhász Ferenc s. k.,
honvédelmi miniszter
1. számú melléklet a 70/2002. (HK 24.) HM utasításhoz
.....................................................
Szervezet megnevezése
MINTA!
Adatlap a 2003. évi költségvetési előirányzatok levezetéséhez
Cím / alcím / CRK bontásban!
adatok E Ft-ban |
||||||||
Kiadások |
||||||||
Feladat, kiadás megnevezése |
Mennyiség |
Dologi |
Egyéb |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsönök |
Kiadások |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=1+..+6 |
||
1. 2002. évi eredeti előirányzat |
|
100 000,0 |
10,0 |
25 000,0 |
2 000,0 |
5 000,0 |
0,0 |
132 010,0 |
2. Szerkezeti változások |
|
|
|
|
|
|
|
|
Objektum üzemeltetési feladat átadása II. félévtől |
-15 000,0 |
-15 000,0 |
||||||
Létszámbővülés többlete a IV. n. évtől |
50 000,0 |
8,0 |
50 008,0 |
|||||
3. Bázis előirányzat (1+2) |
|
135 000,0 |
18,0 |
25 000,0 |
2 000,0 |
5 000,0 |
0,0 |
167 018,0 |
4. Szintrehozás |
|
|
|
|
|
|
|
|
Objektum üzemeltetési feladat átadása félévtől |
-15 000,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
-15 000,0 |
|
Létszámbővülés többlete a IV. n. évtől |
150 000,0 |
24,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
150 024,0 |
|
5. 2002. évi alapelőirányzat (3+4) |
270 000,0 |
42,0 |
25 000,0 |
2 000,0 |
5 000,0 |
0,0 |
302 042,0 |
|
6. Előirányzati többletek |
|
|
|
|
|
|
|
|
Létszámbővülés többlete miatti pc. beszerzés |
50 klt. |
7 500,0 |
0,0 |
7 500,0 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. 2003. évi javasolt előirányzat (5+6+7) |
|
270 000,0 |
42,0 |
32 500,0 |
2 000,0 |
5 000,0 |
0,0 |
309 542,0 |
Formátum: MS Excel! |
|
Magyarázat: |
|
1. 2002. évi eredeti előirányzat: |
Az intézmény 2002. évi elemi költségvetésében jóváhagyott eredeti előirányzat. |
2. Szerkezeti változások: |
Itt kell szerepeltetni az intézményi megszűnő feladatok előirányzatainak törlését, a 2002. évben egyszeri jelleggel szereplő előirányzatok törlését, a feladat átadás-átvételből adódó előirányzat változtatásokat. |
4. Szintrehozás: |
Az intézmény költségvetésébe beépülő 2002. évi, nem egész évre szóló feladat előirányzatának teljes évre történő kiegészítése. |
6. Előirányzati többletek: |
Itt kell kimutatni a 2003. évi többletfeladatok előirányzat szükségletét. |
A "kölcsönök" előirányzat csak abban az esetben töltendő ki, amennyiben az éven túli, illetőleg forrása támogatási előirányzat |
|
................................................................................... |
|
2004-2006. évekre is kitöltendő! |
2. számú melléklet a 70/2002. (HK 24.) HM utasításhoz
......................................................................
katonai szervezet megnevezése
MINTA
Adatlap a 2003. évi nemzetközi előirányzatok levezetéséhez
Cím / alcím / CRK bontásban!
adatok E Ft-ban |
|||||||||
Megnevezés |
Kiadások |
||||||||
Feladat, kiadás megnevezése |
Személyi |
Munkaadókat |
Dologi |
Egyéb működési |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsönök |
Kiadások összesen |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9=1+..+8 |
|
1. 2002. évi eredeti előirányzat |
|||||||||
2. Szerkezeti változások |
|||||||||
3. Bázis előirányzat (1+2) |
|||||||||
4. Szintrehozás |
|||||||||
5. 2002. évi alapelőirányzat (3+4) |
|||||||||
6. Előirányzati többletek |
|||||||||
7. 2003. évi javasolt előirányzat (5+6+7) |
Magyarázat: |
||
1. 2002. évi eredeti előirányzat: |
Az intézmény 2002. évi elemi költségvetésében jóváhagyott eredeti előirányzat. |
|
2. Szerkezeti változások: |
Itt kell szerepeltetni az intézményi megszűnő feladatok előirányzatainak törlését, a 2002. évben egyszeri jelleggel szereplő előirányzatok törlését, a feladat átadás-átvételből adódó előirányzat változtatásokat. |
|
4. Szintrehozás: |
Az intézmény költségvetésébe beépülő 2002. évi, nem egész évre szóló feladat előirányzatának teljes évre történő kiegészítése. |
|
6. Előirányzati többletek: |
Itt kell kimutatni a 2003. évi többletfeladatok előirányzat szükségletét. |
|
A "kölcsönök" előirányzat csak abban az esetben töltendő ki, amennyiben az éven túli, illetőleg forrása támogatási előirányzat |
||
................................................................................... |
||
2004-2006. évekre is kitöltendő! |
3. számú melléklet a 70/2002. (HK 24.) HM utasításhoz
Javaslattevő minisztérium, illetve országos hatáskörű szerv megnevezése:
KÖZPONTI BERUHÁZÁSOK TERVEZÉSE
ÁHT |
Fejezet szám |
Cím- |
Alcím- szám |
Jogcím csop. |
Jogcím |
Előir. |
Kiemelt |
Funk- |
Megye |
Régió |
BERUHÁZÁS |
Az előirányzat pénzügyi forrásának megnevezése |
Beruházási költség |
Ráfordítás |
2001.évi |
2002. évi |
2003. |
2004. |
2005. |
|
JELZŐSZÁMA |
MEGNEVEZÉSE |
évi tervezett előirányzat |
évi tervezett felhaszn. |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BERUHÁZÁS ÖSSZESEN |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS (pl. EU-s társfinanszírozás) |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Kitöltési útmutató a 3. számú melléklethez
KIMUTATÁS
a saját bevételként elszámolható bevételekről 2003. évben
Költségvetési Cím/alcím, CRK |
e Ft-ban |
||
Folyószám |
Saját bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
1 |
2 |
3 |
4 |
1.) |
|||
2.) |
|||
3.) |
|||
4.) |
|||
5.) |
|||
6.) |
|||
7.) |
|||
8.) |
|||
9.) |
|||
10.) |
|||
11.) |
|||
12.) |
|||
13.) |
|||
|
Összesen: |
||
Budapest, 2002. |
|||
.............................................................................. |
|||
2004. évre is kitöltendő! |
KIMUTATÁS
a központi költségvetést megillető bevételekről 2003. évben
Költségvetési Cím/alcím, CRK |
e Ft-ban |
||
Folyószám |
Központosított bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Intézményi ellátási díjak |
||
2 |
Igényjogosultak (alkalmazottak) részére nyújtott szolgáltatások térítési díjai (üdülői, élelmezési, lakásbérleti stb.) |
||
3 |
Állami feladatok díjbevétele |
||
4 |
Illetékjellegű bevételek |
||
5 |
Helyiségek, eszközök bérleti díj bevételei (közüzemi díjak visszatérülésének kivételével) |
||
6 |
Kártérítési bevételek |
||
7 |
Kötbér és bírság bevételek |
||
8 |
Kamatbevételek |
||
9 |
Áru- és szolgáltatás értékesítésből származó vállalkozási bevételek 5%-a |
||
10 |
Vállalkozási tevékenység eredménye után befizetendő összeg |
||
11 |
|||
12 |
|||
Budapest, 2002. |
|||
.............................................................................. |
|||
2004. évre is kitöltendő! |
Feladat megnevezése |
Felügyelő szervezet |
Keretgazda |
||||
Nemzetközi képzés |
|
|
||||
Külföldi iskolarendszerű továbbképzések |
HM HI HÁT |
HM OTF |
||||
NATO és PfP tanfolyamok |
HM VPNF |
HM OTF |
||||
Regionális nyelvképzés |
HM VPNF |
HM HVK Szü. Csf.-ség |
||||
Légierő központi képzési feladatai |
|
|
||||
Lengyel éleslövészet |
HM HVKF első helyettes |
MH LEP-HM KPSZH |
||||
Repülőhajózó kiképzés |
HM HVKF első helyettes |
MH LEP-HM KPSZH |
||||
Kanadai pilótaképzés |
HM HVKF első helyettes |
MH LEP-HM PNRI |
||||
Nemzetközi gyakorlatok és kiképzések |
|
|
||||
Többnemzetiségű katonai szervezetek gyakorlatai |
HM VP HÁT |
HM HVK Hdm. Csf.-ség |
||||
NATO és PfP szellemű gyakorlatok |
HM VP HÁT |
HM HVK Hdm. Csf.-ség |
||||
Kétoldalú gyakorlatok és kiképzések |
HM VP HÁT |
HM HVK Hdm. Csf.-ség |
||||
Nemzetközi békemissziós tevékenység |
|
|
||||
Békemissziók (MFO, UNFICYP, Katonai megfigyelők) |
HM VP HÁT |
HM HVK ÖHK |
||||
SFOR keretében működő MH KRK tevékenysége |
HM VP HÁT |
HM HVK ÖHK |
||||
KFOR keretében működő MH ÖBZ tevékenysége |
HM VP HÁT |
HM HVK ÖHK |
||||
TASK FORCE FOX keretében működő MH Felderítő szakasz tevékenysége |
HM VP HÁT |
HM HVK ÖHK |
||||
Többnemzetiségű békemissziós katonai szervezetek képességkialakítása |
HM VP HÁT |
HM HVK Hdm. Csf.-ség |
||||
Euro-atlanti integráció |
HM VP HÁT |
HM VPNF |
||||
NATO működéséhez történő egyéb hozzájárulások |
|
|
||||
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához |
HM VG HÁT |
HM BBBH |
||||
Hozzájárulás a NATO katonai költségvetéshez |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
||||
Hozzájárulás a WEAG működési költségvetéséhez |
HM VG HÁT |
HM HFBF |
||||
Képviseletek működtetése |
|
|
||||
MH Katonai Képviselő Hivatal működési költségvetése (Brüsszel) |
HM VP HÁT |
HM HVKF első helyettes |
||||
MH Nemzeti Katonai Képviselet működési költségvetése (Mons) |
HM VP HÁT |
HM HVKF első helyettes |
||||
MH Önálló NATO Beosztást Betöltők működési költségvetése (Brüsszel, Nápoly stb.) |
HM VP HÁT |
HM HVKF első helyettes |
||||
HM PNRI Nemzeti Támogató szervezet és logisztikai ellátásra utaltak működési költségvetése |
HM VP HÁT |
HM PNRI |
||||
VPR működése |
HM VP HÁT |
HM VPNF |
||||
EBESZ képviseletek működése |
HM VP HÁT |
HM VPNF |
||||
Nemzetközi kommunikációs feladatok |
HM Kommunikációs Főig. |
HM Kommunikációs Főig. |
||||
Kétoldalú kapcsolatok |
HM KNEF |
A kijelölt HM és MH szervek |
Adatlap 2003. évi nemzetközi előirányzatok feladatonkénti levezetéséhez
kiemelt előirányzat |
tervezési időszak |
||||
megnevezése, Cím/alcím |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
1/1 (HM és HM HVK) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
1/2 (HM Hivatalai) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
|
1/3 (HM Háttérintézményei) |
||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
2/1 (HM HVK közvetlen szervei) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
2/2 (MH Szárazföldi csapatai) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
2/3 (MH Repülő és légvédelmi csapatai) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
4/1 (ZMNE) |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
|||||
MINDÖSSZESEN: |
|||||
Személyi juttatás |
|||||
Járulékok |
|||||
Dologi kiadások |
|||||
Felhalmozás |
|||||
Kölcsönök |
|||||
összesen: |
Az utasítást a 76/2004. (HK 22.) HM utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte 2004. augusztus 30. napjával.
Az utasítás aláírásának napja: 2002. augusztus 26.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás