1002/2003. (I. 8.) Korm. határozat
1002/2003. (I. 8.) Korm. határozat
a bűnmegelőzés hatékonyságának növelése érdekében szükséges egyes kormányzati feladatokról1
A bűnözés és a bűnelkövetők elleni fellépés mellett a bűnözést kiváltó jelenségek ellen egyidejűleg és azonos intenzitással kell felvenni a küzdelmet. A bűnmegelőzés hatékonyságának növelése érdekében a Kormány a következő határozatot hozza:
1.2
2.3 A Kormány az Országos Bűnmegelőzési Tanácsot bizottsággá alakítja át. Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (a továbbiakban: OBmB) a Kormány társadalmi bűnmegelőzési munkáját segítő szervezet.
3.4 Az OBmB
a)5 tevékenyen közreműködik a társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiájának megvalósításában;
b) javaslatokat dolgoz ki a bűnmegelőzési programok és feladatok megvalósítását szolgáló erőforrások elosztására és felhasználására;
c) kezdeményezi és ösztönzi a bűnözést gerjesztő folyamatok és a bűncselekmények elkövetését elősegítő okok, körülmények ellen ható intézkedéseket;
d) közreműködik a bűnmegelőzési törvény kidolgozásában, a törvény hatálybalépését követően a végrehajtás folyamatos ellenőrzésében;
e) kezdeményezi a bűnmegelőzés különböző területeit érintő jogszabályok megalkotását, illetőleg véleményezi az e tárgykört érintő jogszabályok és más kormányzati intézkedések tervezeteit;
f) összehangolja a központi közigazgatási szervek hazai és nemzetközi bűnmegelőzési tevékenységét;
g) együttműködik a nemzetközi bűnmegelőzési szervezetekkel;
h) koordinálja a hazai közigazgatási szervek nemzetközi bűnmegelőzési szervezetekkel történő együttműködését;
i) kialakítja az egységes országos bűnmegelőzési felvilágosító és tájékoztatási rendszert és a képzés szakmai követelményeit, segíti és koordinálja a helyi bűnmegelőzési szervezetek ezen tevékenységét.
4.6 Az OBmB elnöke a miniszterelnök által felkért szakértő, társelnöke az igazságügyi és rendészeti miniszter. A társelnököt az OBmB ülésein állásfoglalásra jogosult személy képviselheti.
5.7 Az OBmB állandó tagja:
– az egészségügyi miniszter,
– a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter,
– a gazdasági és közlekedési miniszter,
– a honvédelmi miniszter,
– a környezetvédelmi és vízügyi miniszter,
– a külügyminiszter,
– a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter,
– az oktatási és kulturális miniszter,
– az önkormányzati és területfejlesztési miniszter,
– a pénzügyminiszter,
– a szociális és munkaügyi miniszter,
– az államreform előkészítő munkáinak operatív irányításáért felelős kormánybiztos,
– a fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos,
– a Büntetés-végrehajtás országos parancsnoka,
– a Határőrség országos parancsnoka,
– az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium rendészeti szakállamtitkára,
– az Igazságügyi Hivatal vezetője,
– az országos rendőrfőkapitány,
– a Vám- és Pénzügyőrség országos parancsnoka,
akiket az OBmB ülésein állásfoglalásra jogosult személy képviselhet.
6.8 6.1.9 A Kormány az OBmB állandó tagjának felkéri
– a Legfelsőbb Bíróság elnöke,
– a Legfőbb Ügyész,
– Budapest Főváros főpolgármestere, Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs és Győr megyei jogú város polgármestere,
– a Magyar Tudományos Akadémia elnöke,
– az Országos Polgárőr Szövetség elnöke,
– 10
– a Kábítószerügyi Koordinációs Bizottság titkárságának vezetője,
– az Országos Baleset-megelőzési Bizottság elnöke,
– a Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület elnöke,
– a Magyar Biztosítók Szövetsége elnöke,
– a Bankszövetség elnöke,
– a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara elnöke,
– a Szociális Szakmai Szövetség elnöke,
– a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnöke,
– a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa elnöke,
– a Magyar Építészkamara elnöke,
– a Magyar Közigazgatási Kar,
–11
– a Magyarországi Evangélikus Egyház,
– a Magyar Katolikus Egyház,
– a Magyarországi Református Egyház,
– a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége,
– az Országos Cigány Önkormányzat,
– a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége,
– a Magyar Önkormányzatok Szövetsége,
– a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége,
– a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,
– az Idősügyi Tanács,
– a Magyar Gyermek- és Ifjúságvédelmi Szövetség,12
– a Gyermek és Ifjúsági Konferencia,
– a MOBILITAS Kutatási és Képzési Igazgatósága,13
– a Biztonságos Szórakozóhelyek Egyesület
képviselőjét.
6.2.14 Az OBmB elnöke meghatározott napirendhez további érdekelteket hívhat meg az OBmB ülésére.
7.15 Az OBmB szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal ülést tart.
8.16 Az OBmB működésének szabályait maga alakítja ki és fogadja el.
9.17 Az OBmB elnöke szervezi a társadalmi bűnmegelőzés tárcák közötti folyamatos koordinációját, gondoskodik a hatékony társadalmi, szakmai együttműködési kapcsolatokról, biztosítja a rendszeres tájékoztatást. Az OBmB igazgatási és adminisztratív feladatait az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Bűnmegelőzési Osztály (a továbbiakban: Bűnmegelőzési Osztály) látja el.
Az OBmB elnöke az Európai Unió Bűnmegelőzési Hálózatának nemzeti képviselője, a Bűnmegelőzési Osztály az Európai Unió Bűnmegelőzési Hálózatának egyik nemzeti kapcsolattartó pontja.
10. Ez a határozat a közzététele napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti:
a) az Országos Bűnmegelőzési Tanács Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyásáról szóló 1014/2000. (II. 16.) Korm. határozat;
b) az Országos Bűnmegelőzési Tanácsról, valamint az 1097/1997. (IX. 23.) Korm. határozattal létrehozott Országos Közbiztonsági és Bűnmegelőzési Közalapítvány Alapító Okiratának módosításáról szóló 1075/1999. (VII. 7.) Korm. határozat 1–10. pontja;
c) a bűncselekmények áldozatai és hozzátartozóik védelme, káruk megtérülése, enyhítése érdekében teendő jogalkotási feladatokról és egyéb intézkedésekről szóló 1074/1999. (VII. 7.) Korm. határozat 9. pontja és 11. b) alpontja.
11. A Biztonságos Magyarországért Közalapítvány létrehozásáról szóló 1070/2001. (VII. 10.) Korm. határozat a következő 1/A. ponttal egészül ki:
Melléklet az 1002/2003. (I. 8.) Korm. határozathoz18
A határozatot az 1087/2011. (IV. 12.) Korm. határozat 15. pont a) alpontja hatályon kívül helyezte 2011. április 13. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező határozat 16. pont a)–c) alpontját.
Az 1. pontot az 1009/2004. (II. 26.) Korm. határozat IV. fejezetének második francia bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 2. pont az 1066/2003. (VII. 18.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
A 3. pont bevezető része az 1066/2003. (VII. 18.) Korm. határozat 2. pontjával megállapított szöveg.
A 3. pont a) alpontja az 1066/2003. (VII. 18.) Korm. határozat 2. pontjával megállapított szöveg.
A 4. pont az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
Az 5. pont az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 2. pontjával megállapított szöveg.
A 6. pont az 1066/2003. (VII. 18.) Korm. határozat 5. pontjával megállapított szöveg.
A 6.1. pont az 1051/2004. (V. 25.) Korm. határozat 2. pontjával megállapított szöveg.
A 6. pont 6.1. alpontjának hatodik francia bekezdését az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 5. pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. pont 6.1. alpontjának tizennyolcadik francia bekezdését az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 5. pontja hatályon kívül helyezte.
A Magyar Közlöny 2004. évi 93. számában megjelent helyesbítésnek megfelelő szöveg.
A Magyar Közlöny 2004. évi 93. számában megjelent helyesbítésnek megfelelő szöveg.
A 6. pont 6.2. alpontja az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 5. pontja szerint módosított szöveg.
A 7. pont az 1066/2003. (VII. 18.) Korm. határozat 7. pontja szerint módosított szöveg.
A 8. pont az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 3. pontjával megállapított szöveg.
A 9. pont az 1092/2006. (IX. 29.) Korm. határozat 4. pontjával megállapított szöveg.
A mellékletet az 1009/2004. (II. 26.) Korm. határozat IV. fejezetének második francia bekezdése hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás