• Tartalom

14/2003. (V. 8.) GKM utasítás

14/2003. (V. 8.) GKM utasítás

a szintbeni vasúti–közúti átjárók balesetveszélyességének csökkentéséről*

2003.05.08.
A 2003. május 8-án Siófok és Szabadi-Sóstó közötti szintbeni vasúti–közúti átjáróban bekövetkezett tragikus baleset kapcsán a következő utasítást adom ki:

1. § A szintbeni vasúti–közúti átjárók adatainak feldolgozása alapján a korábban készült veszélyességi sorrendet aktualizálni kell.

Felelős:

Vasúti Közlekedési Főosztály vezetője, és
Közúti Közlekedési Főosztály vezetője,
a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatójának
és a MÁV Rt. vezérigazgatójának
bevonásával

Határidő:

azonnal

2. § A folyamatban lévő munkálatok folytatásaként, az aktualizált adatok alapján meg kell határozni a legkritikusabb szintbeni vasúti–közúti átjárókat, és javaslatot kell tenni a legindokoltabb helyeken a keresztezés biztonságát javító intézkedések megtételére. A javaslatnak tartalmaznia kell:

– a sorompó vagy fénysorompó létesítését, illetve a meglévő fénysorompók biztonságának növelésére szolgáló kiegészítések (teljes vagy csapórudas sorompó) szükségességét,

– a beruházások előzetes költségét.

Felelős:

Vasúti Közlekedési Főosztály vezetője, és
Közúti Közlekedési Főosztály vezetője,
a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatójának
és a MÁV Rt. vezérigazgatójának
bevonásával

Határidő:

2003. június 6.

3. § Ez az utasítás 2003. május 8-án lép hatályba, azt az érintettek közvetlenük megkapják.

Dr. Csillag István s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

*

Az utasítást a 9/2008. (II. 25.) GKM utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte 2008. február 29. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére