2/2003. (FVÉ. 23.) FVM utasítás
2/2003. (FVÉ. 23.) FVM utasítás
az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap (EMOGA) Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedések tekintetében kifizető ügynökségi feladatokat ellátó szervezet akkreditációjának feltételeiről*
1. § Az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap (EMOGA) Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedések tekintetében kifizető ügynökségi feladatokat ellátó szervezet akkreditációjának feltételeit ezen utasítás melléklete tartalmazza.
2. § Ez az utasítás az aláírása napján lép hatályba.
Budapest, 2003. november 18.
Dr. Németh Imre s. k.,
földművelésügyi és vidékfejlesztési
miniszter
Melléklet a 2/2003. (FVÉ. 23.) FVM utasításhoz
2003.
1. Belső szervezet
A cél, olyan belső szervezet létrehozása, amelyben a feladatok, hatáskörök és a felelősségek megosztottak, valamint amely biztosítja a megfelelő adminisztrációt, a megbízható adatszolgáltatást és ez által a kifizetések jogszerűségét az EMOGA Garancia Részleg költségvetésének vonatkozásában.
1.1 |
A KÜ jogszabályban meghatározott feladatokkal, hatáskörökkel, kötelezettségek- |
|
|
Megjegyzés |
1.2. |
A KÜ szervezeti rendszere legalább a következő feltételeknek megfelel: |
|
|
Megjegyzés |
|
A KÜ részlegei között a következő fő funkciók elkülönülnek: |
|
|
|
|
– Kifizetések engedélyezése |
Igen |
Nem |
|
|
– Kifizetések utalványozása |
Igen |
Nem |
|
|
– Kifizetések nyilvántartása |
Igen |
Nem |
|
|
A KÜ két szolgálat ellátását biztosítja: |
|
|
|
|
– Belső ellenőrzés |
Igen |
Nem |
|
|
– Technikai szolgálat (támogatási igénylés alapjául szolgáló tények és adatok ellenőrzése) |
Igen |
Nem |
|
1.3. |
Minden egyes tisztviselő kötelezettségének a teljesítését felügyeli egy másik tisztviselő, amely az ügyintézés során dokumentálásra kerül az alábbi feladatok esetén. |
|
|
Megjegyzés |
|
– Kifizetések engedélyezése |
Igen |
Nem |
|
|
– Kifizetések teljesítése |
Igen |
Nem |
|
|
– Kifizetések nyilvántartása |
Igen |
Nem |
|
1.4. |
A tisztviselők kötelezettségei munkaköri leírásban vannak rögzítve. |
Igen |
Nem |
|
|
A munkaköri leírás a három fő funkció esetén (engedélyezés, kifizetés, nyilvántartás) a következő feltételeket is tartalmazza: |
|
|
|
|
– feladatok pontos meghatározása és elhatárolása |
Igen |
Nem |
|
|
– pénzügyi hatáskör határainak megállapítása |
Igen |
Nem |
|
|
– érzékeny területen lévő tisztviselők rotálása |
Igen |
Nem |
|
|
– érzékeny területen lévő tisztviselők szigorúbb ellenőrzése (ahol a rotációt nem alkalmazzák) |
Igen |
Nem |
|
|
A munkaköri leírásokat rendszeresen áttekintik és frissítik az eljárásokban bekövetkező esetleges változásoknak megfelelően |
Igen |
Nem |
|
|
Rendelkezésre áll egy képzési program valamennyi részlegre kiterjedően. |
Igen |
Nem |
|
1.5. |
A KÜ vezetőit a részlegek rendszeresen tájékoztatják a kialakított eljárások megfelelőségéről, hatékonyságáról és a működés céljának megvalósulásáról a Szervezeti és Működési Szabályzat alapján. |
Igen |
Nem |
Megjegyzés |
1.6. |
A részlegek rendszeres tájékoztatása alapján a KÜ vezetése dönt a szükséges intézkedések meghozataláról |
Igen |
Nem |
Megjegyzés |
2. Belső ellenőrzés
A cél annak biztosítása, hogy a kifizető ügynökség igazgatási és belső ellenőrzési rendszere hatékonyan működjön, valamint az alkalmazott eljárások megfeleljenek a közösségi szabályoknak.
2.1. |
A belső ellenőrzési eljárás megfelel legalább a következő feltételeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ a belső ellenőrzési rendszert, a munkamódszereket és az ellenőrzési listákat folyamatosan frissíti a naprakészen tartás érdekében. |
Igen |
Nem |
|
|
– A belső ellenőrzés különösen az alábbi területek rendszeres ellenőrzését teljesíti: |
|
|
|
|
= belső szervezet |
Igen |
Nem |
|
|
= jogszabályok végrehajtása |
Igen |
Nem |
|
|
= kifizetések engedélyezése |
Igen |
Nem |
|
|
kifizetések teljesítése |
Igen |
Nem |
|
|
= kifizetések nyilvántartása és könyvelés |
Igen |
Nem |
|
|
= előlegek és biztosítékok kezelése |
Igen |
Nem |
|
|
= adósmenedzsment |
Igen |
Nem |
|
|
= intervenciós ügyletek és készletek kezelése |
Igen |
Nem |
|
|
= technikai szolgálat |
Igen |
Nem |
|
2.2. |
A KÜ rendelkezik az 1663/95/EK rendelet alapján létrehozott független Belső Ellenőrzési Részleggel, amely megfelel legalább a következő feltételeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg rendelkezik a személyi állományára vonatkozó összesítő listával. |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg rendelkezik a vezetője által jóváhagyott személyzeti tervvel. |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg elkülönített költségvetéssel rendelkezik |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ szervezetére és belső eljárásaira vonatkozóan folyamatos kockázatelemzés készül. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll a kockázatelemzés alapján kialakított, a KÜ elnöke által jóváhagyott ellenőrzési terv. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely az ellenőrzési tervet évente módosítja a folyamatos kockázatelemzés eredményei alapján. |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg közvetlenül a KÜ elnökének van alárendelve és független valamennyi szervezeti egységtől. |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részlegnek hozzáférési jogosultsága van valamennyi részleg adatállományához. |
Igen |
Nem |
|
|
– Amennyiben a tárolt adatok ellenőrzésre vonatkozó mintavétel nem összegalapú mintavételezésen (MUS) alapul, akkor a vizsgálati dosszié tartalmazza a módszert alátámasztó dokumentációt. |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg vezetője időszakosan jelentést készít közvetlenül a KÜ elnökének. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll a működésre vonatkozó monitoringrendszer, amely számba veszi a belső és külső ellenőrzések ajánlásai alapján tett intézkedéseket |
Igen |
Nem |
|
|
– A Belső Ellenőrzési Részleg ellenőrzési tervét egyezteti az igazoló szervezettel. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az ellenőrzési adatok és jelentések hozzáférhetők az igazoló szervezet számára. |
Igen |
Nem |
|
3. Jogszabályok végrehajtása
A cél olyan eljárás létrehozása, amely biztosítja a hatályos közösségi jogszabályok teljes körű, helyes és időszerű alkalmazását, különös tekintettel a jogszabályi változások pontos nyomon követésére, és a változások haladéktalan átvezetésére a KÜ belső szabályzataiban, végrehajtási kézikönyveiben, ellenőrzési listáiban és adatnyilvántartásaiban.
3.1. |
A KÜ létrehozott egy olyan eljárást, amely biztosítja, hogy a közösségi rendeletekben történt változásokat megfelelően és időben átvezessék a belső szabályzatokban, adatbázisokban és ellenőrzési listákban, és azokat megfelelően alkalmazzák. Az eljárás legalább az alábbi követelményeknek megfelel: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ rendelkezik egy olyan eljárással, amely szabályozza a közösségi jogszabályokban, bírósági gyakorlatban, értelmező körlevelekben bekövetkezett változások (ideértve új jogszabályok kihirdetését is) figyelemmel kísérését, és a KÜ szabályzatainak, végrehajtási eljárásrendjeinek hozzájuk történő kiigazítását. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy olyan nyilvántartással, amelyben az alkalmazandó jogszabályok, bírósági döntések és értelmező körlevelek hiánytalanul megtalálhatók. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely biztosítja a közösségi jogszabályok egységes értelmezését. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás az érintettek közösségi jogszabályokkal kapcsolatos tájékoztatására. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy olyan eljárással, amely biztosítja, hogy a közösségi jogszabályok végrehajtásával kapcsolatos utasításokat a megfelelő szintű vezető hagyja jóvá. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy olyan nyilvántartás, amelyben a közösségi jogszabályok végrehajtására kiadott utasítások, ellenőrzési listák hiánytalanul megtalálhatók. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az uniós támogatási jogcímek végrehajtásának vizsgálatára a belső ellenőrzés rendszeres ellenőrzési jelentéseket készít. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy megfelelő eljárással az ellenőrzési listák közösségi jogszabályokhoz történő hozzáigazítására. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan nyilvántartással, amely alkalmas annak kimutatására, hogy a közösségi jogszabályokban, bírósági gyakorlatban, értelmező körlevelekben bekövetkezett változásokat a támogatási kérelmek adminisztratív vagy fizikai ellenőrzése érdekében beépítették a munkavégzésre vonatkozó utasításokba. |
Igen |
Nem |
|
4. Kifizetések engedélyezése
A cél az, hogy a közösségi szabályokkal összhangban a kifizetések engedélyezése teljes, időszerű, pontos és jogszerű legyen.
4.1. |
A KÜ a kifizetések engedélyezésére létrehozott egy olyan eljárást, amely az 1663/95/EK rendeleten alapul és megfelel legalább a következő feltételeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
– Minden egyes támogatási jogcímre vonatkozóan rendelkezésre áll a vezetés által jóváhagyott ellenőrzési lista, amely az engedélyezést megelőzően végrehajtandó ellenőrzéseket tartalmazza (elektronikus vagy más formában). |
Igen |
Nem |
|
|
– Minden kifizetés engedélyezésére vonatkozóan ellenőrzési dokumentum készül az ellenőrzési lista alapján. |
Igen |
Nem |
|
|
– A kifizetések engedélyezését két egymástól független tisztviselő végzi. |
Igen |
Nem |
|
|
– A kifizetés engedélyezésére csak a kérelmek ellenőrzése után kerül sor. |
Igen |
Nem |
|
|
– Ellenőrzésre kerül az alapvető kérelmi adatok nyilvántartásának helyessége, teljessége, időszerűsége. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az engedélyezett kérelmek a kifizetések teljesítését végző részleghez ellenőrzött adatátvitel útján kerülnek továbbításra. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják, hogy a kérelmek az elintézési határidőn belül elintézésre kerülnek. |
Igen |
Nem |
|
5. Kifizetések utalványozása
A cél az, hogy az engedélyezett utalványozáson alapuló kifizetések teljes körűen, időszerűen és pontosan kerüljenek teljesítésre.
5.1. |
A KÜ a kifizetések teljesítésére vonatkozóan létrehozott egy olyan eljárást, amely az 1663/95/EK rendeleten alapul és megfelel legalább a következő feltételeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A kifizetés előtt szükséges ellenőrzések írásban meghatározottak. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy ellenőrzési eljárás a kifizetés jóváhagyására, valamint adatainak helyességére, teljességére vonatkozóan. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy ellenőrzési eljárás a kétszeres kifizetés megelőzése érdekében. |
Igen |
Nem |
|
|
– A kifizetések utalványozásához a kifizetések teljesítését végző részlegen belül legalább két tisztviselő jóváhagyása szükséges, melyek közül legalább egy vezető beosztású. |
Igen |
Nem |
|
|
– A kifizetések teljesítését végző részleg rendelkezik az utalványozásra jogosult tisztviselők nyilvántartott listájával. |
Igen |
Nem |
|
|
– A kifizetési utalványok részletes eljárásrend szerint kerülnek az átutalást teljesítő szervhez. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az ellenőrzési eljárás biztosítja, hogy a kifizetéseket kizárólag a kérelmező vagy meghatalmazott képviselőjének a bankszámlájára teljesítik. (Készpénzben történő kifizetés nem lehetséges.) |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely biztosítja, hogy az átutalás a KÜ utalványozását követően az EMOGA-kifizetések lebonyolítására elkülönített számlájának terhére történő elszámolást követő öt munkanapon belül teljesül. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, mely ellenőrzi, hogy minden kifizetés, amelynek átutalását nem teljesítették, a KÜ EMOGA-kifizetések lebonyolítására elkülönített számlájára újra jóváírásra kerül. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy nyilvántartás a kifizetési utalványokról. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy ellenőrzési eljárás a kifizetési utalványok nyilvántartásának helyességére, teljességére és jóváhagyására vonatkozóan. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy monitoringrendszer, amely ellenőrzi, hogy a kedvezményezettek részére történő kifizetéseket megfelelő időben teljesítették. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy részletes eljárásrend, amely biztosítja, hogy a 296/96/EK rendelet 3. cikkelyében hivatkozott jelentések határidőre elkészüljenek és továbbításra kerüljenek. |
Igen |
Nem |
|
6. Kifizetések nyilvántartása, könyvelés
A cél, hogy az EMOGA költségvetési iránymutatásainak megfelelően jóváhagyott kifizetések nyilvántartása, valamint az elektronikus számlaadatok EMOGA-nak történő átadása teljes, időszerű és pontos legyen.
6.1. |
A kifizetések és a bevételek megfelelő nyilvántartásához a KÜ létrehozott egy olyan eljárást, amely az 1663/95/EK rendelet alapján legalább a következő feltételeknek eleget tesz: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ az EMOGA-kifizetések lebonyolítására elkülönített főkönyvi számlákkal rendelkezik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy számlával (EMOGA-kifizetési számla), amelyről a kifizetéseket teljesíti, és amelyre a visszafizetett összegeket fogadja. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ az EMOGA társfinanszírozása esetén a nemzeti hozzájárulás kifizetését központi számlán (EMOGA-kifizetési számla) teljesíti. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan számlanyilvántartással, amely az összes igénylést és a jogosulatlan kérelmen alapuló kifizetések visszafizetését egyedileg azonosítja az igénylés és az ügyfél azonosítószámai alapján (ellenőrzési nyomvonal). |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely ellenőrzi a nyilvántartott kifizetési adatok helyességét, teljességét és jogszerűségét. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely a főkönyvben nyomon követi a kifizethető és kifizetett összegek közötti kapcsolatot. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely biztosítja a visszafizetett összegek főkönyvben történő teljes és időszerű nyilvántartását. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy eljárással, amely a főkönyvben nyomon követi az egyes kifizetések folyósítását, valamint az EMOGA, illetve a nemzeti finanszírozás számlái felé történő elszámolásokat. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely felügyeli az EMOGA-nak készülő pénzügyi jelentésekben szereplő kifizetések megfelelő időben történő lekönyvelését. |
Igen |
Nem |
|
6.2. |
A KÜ a pénzügyi és nem pénzügyi adatok időszerű, teljes és pontos könyvelésére vonatkozóan létrehozott egy olyan eljárást, amely legalább a következő feltételeknek eleget tesz: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ rendelkezik egy eljárással a könyvelési bizonylatok összegyűjtésére és az ezekről készült jelentések EMOGA felé történő továbbítására vonatkozóan. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely azt vizsgálja, hogy a költségvetési előirányzatnak megfelelően csoportosított kérelmek összegei megfelelően igazodnak az EMOGA költségvetési jogcímeihez. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely ellenőrzi, hogy a költségvetési előirányzatnak megfelelően részletezett kérelmek információi megfelelően igazodnak a 2390/99 bizottsági rendeletben előírt tartalmi és formai követelményekhez. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy eljárással, amely ellenőrzi az éves pénzügyi jelentés költségvetési előirányzatok szerint kivonatolt főkönyvi adatoknak való megfelelőségét. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely a nagy értékű adósságokat értékeli. |
Igen |
Nem |
|
7. Havi és éves pénzügyi jelentések
A cél annak biztosítása, hogy a kimutatások pontosak, teljesek és időszerűek legyenek.
7.1. |
A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely a havi és éves pénzügyi jelentések megfelelő elkészítésére vonatkozóan az 1663/95/EK rendelet alapján legalább a következő feltételeknek megfelel: |
|
|
Megjegyzés |
|
– Rendelkezésre áll olyan eljárás, amely biztosítja, hogy minden tétel jelentésbe történő átvezetése helyesen történik. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll olyan eljárás, amely biztosítja az egyes jogcímek szerinti összegek pontosságát. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll olyan eljárás, amellyel a jelentések a könyvelési rendszerből a számítógépes programok segítségével közvetlenül elkészíthetőek. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely összeegyezteti a havi jelentéseket a könyvvezetéssel. |
Igen |
Nem |
|
8. Előleg és biztosítékok
Az előlegek tekintetében a cél annak biztosítása, hogy az EMOGA Garancia Részlegéből előlegkifizetésekre csak a jogszabályban meghatározott esetekben kerüljön sor, azokat helyesen, teljes körűen, megfelelő időben és a könyvviteli nyilvántartásokban azonosítható módon rögzítsék, és a hozzájuk kapcsolódó biztosítékokat – a jogszabályokban meghatározott esetekben – haladéktalanul lehívják.
A biztosítékok tekintetében a cél, hogy azokat helyesen, teljes körűen, időszerűen, és a megfelelő ügylethez hozzárendelve nyilvántartsák, és a jogszabályokban meghatározott esetekben haladéktalanul lehívják.
8.1. |
Az előlegek és biztosítékok kezelésére rendelkezésre áll egy olyan eljárás, amely az 1663/95/EK és a 2220/85/EGK rendeleteken alapul, és amely megfelel legalább az alábbi követelményeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
– Az előlegek a KÜ könyvviteli rendszerében elkülönített mérlegszámlán kerülnek nyilvántartásra. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy olyan eljárás, amely biztosítja, hogy az előlegek kifizetésének utalványozására csak akkor kerül sor, ha annak minden feltétele teljesül. |
Igen |
Nem |
|
|
– Amennyiben jogszabály biztosítékszolgáltatási kötelezettséget ír elő, az előlegkifizetés csak akkor történhet meg, ha a 2220/85/EGK rendeletben meghatározott követelményeknek megfelelő érvényes biztosíték áll rendelkezésre |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely biztosítja, hogy az előlegek elszámolása az előírt határidőn belül megtörténik. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy olyan eljárás, amely biztosítja, hogy a megfelelő számlán a pontos összeg és minden más lényeges részlet nyilvántartásra kerül. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az előlegek nyilvántartása alkalmas az előlegek elszámolásának idején azok egyedi azonosítására. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják, hogy az előlegek elszámolását megelőzően megtörténtek mindazon ellenőrzések, amelyek a kifizetések engedélyezéséhez szükségesek. |
Igen |
Nem |
|
8.2. |
A KÜ létrehozott a biztosítékok kezelésére egy olyan eljárást, amely megfelel a 2220/85/EGK rendeletben foglaltaknak, és legalább az alábbi követelményeknek eleget tesz: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ rendelkezik a biztosítékok olyan központi nyilvántartásával, amely tartalmazza legalább az ügyfél egyedi nyilvántartó számát, a biztosíték típusát, összegét, lejárati idejét, a biztosíték ügylethez való hozzárendelését (ügyszám). |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy olyan eljárás, amely biztosítja, hogy a biztosíték központi nyilvántartásba vétele előtt a biztosíték összegét és a biztosítékra vonatkozó további feltételeket megfelelően ellenőrzik. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy olyan eljárás, amely biztosítja, hogy a biztosíték központi nyilvántartásba vétele előtt, készpénzletét esetén ellenőrzik, hogy valóban megtörtént-e a garancia összegének megfelelő átutalás az elkülönített letéti díj számára. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely során a nyilvántartás alapján, valamint az illetékes részlegekkel történő konzultációt követően minden biztosítéktípusra az összes követelést és kötelezettséget egy központi biztosítékfőkönyvben rögzítik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A befizetett biztosítékokat egy elkülönített biztosítékszámlán kezelik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják, hogy csak az előírt iratmintának megfelelő garanciát fogadnak el biztosítékként, és csak akkor, ha az a KÜ egyszerű felszólítására lehívható. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják, hogy csak olyan pénzintézettől fogadjanak el garanciát, amely a 2220/85/EGK rendeletben foglalt követelményeknek megfelel, és amelynek működését a megfelelő hatóságok engedélyezték. A KÜ rendelkezik azon pénzintézetek listájával, amelyektől garancia fogadható el, ezt az eljáró tisztviselők ismerik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják, hogy garanciát csak azt követően fogadnak el biztosítékként, miután megbizonyosodnak arról, hogy az esedékesség időpontjában az ténylegesen lehívható. |
Igen |
Nem |
|
9. Adósmenedzsment
A cél, hogy az EMOGA Garancia Részlege felé fennálló tartozások helyesen, teljes körűen és időben törlesztésre kerüljenek, valamint ennek érdekében megfelelő könyvviteli nyilvántartások és eljárások álljanak rendelkezésre.
9.1. |
A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely követeléseinek megfelelő kezeléséhez az 1663/95/EK rendelet alapján a következő feltételeknek megfelel: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A kedvezményezetteknek nyújtandó helyes összegek meghatározásához a KÜ előzetes ellenőrzési rendszert működtet. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy utólagos ellenőrzési eljárás, amellyel azonosíthatók a jogosulatlan vagy túlértékelt kifizetések, valamint intézkedések hozhatók a jogosulatlan összegek visszafizetéséről és a túlértékelt összegek kijavításáról. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely hatékonyan azonosítja az EMOGA Garancia Részlege felé fennálló összes tartozást. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az adósok számbavételéhez elkülönített nyilvántartás áll rendelkezésre. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az adósnyilvántartás lehetővé teszi a fennálló tartozások egyedi nyomon követését, ezért minimálisan tartalmaz egy egyedi adósszámot, a tartozáshoz kapcsolódó jogcímet, és a követelés esedékességének dátumát; valamint a tartozás összegét tőke, kamat és bírság bontásában. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely biztosítja a rendszeres összeegyeztetést az adósnyilvántartás esedékes számlái és az egyes támogatási jogcímek végrehajtásáért felelős részlegek adatai között. |
Igen |
Nem |
|
|
– A visszafizetést elrendelő határozat által megszabott fizetési határidő nem haladhatja meg a 30 napot. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan nyilvántartással, amely összefoglalja és egyedileg visszakereshetően tartalmazza, hogy az esedékes követelések a behajtás mely szakaszában vannak. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ külön eljárással rendelkezik a nagyobb értéket képviselő kintlévőségek behajtására vonatkozóan. |
Igen |
Nem |
|
|
– Írásos eljárásrend szabályozza, hogy a lejárt követelésekről negyedévente kivonat készül a KÜ felső vezetése részére, melyet azzal meg kell vitatni. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amellyel a KÜ a behajthatatlan adósságok leírásáról döntéstervezetet készít és azt a KÜ vezetése az Illetékes Hatóságnak megküldi. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan nyomon követési eljárással, amely biztosítja, hogy a jelentett szabálytalanságon alapuló adósnyilvántartás teljes körű legyen. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely alapján a KÜ az 595/91/EK rendelet 3.cikkében szabályozott adatokat tartalmazó jelentést elkészíti, abban javaslatot tesz a szükséges intézkedésekre, és azt minden negyedévet követő hónap végéig az Illetékes Hatóságnak megküldi. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, amely a KÜ általános főkönyvi számláit és az adósnyilvántartást havi rendszerességgel összeegyezteti. |
Igen |
Nem |
|
10. Intervenciós ügyletek és intervenciós készletek kezelése
A cél az intervenciós készletek helyes, teljes és időszerű kezelése és nyilvántartása.
10.1. |
A KÜ az intervenciós ügyletek és intervenciós készletek megfelelő kezelésére létrehozott egy eljárást, amely az 1663/95/EK rendelet szerint legalább a következő feltételeknek megfelel: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ termékpályánként rendelkezik olyan nyilvántartásokkal, amelyek egyedileg azonosíthatóan (ügyfél-, ügyletazonosító) tartalmazzák az összes intervenciós ügyletet, és legalább a következő adatokat: |
Igen |
Nem |
|
|
= intervenció típusa |
|
|
|
|
= intervenciós ár |
|
|
|
|
= termékminőség és -mennyiség |
|
|
|
|
= tárolási hely |
|
|
|
|
= felvásárlás ideje |
|
|
|
|
= értékesítési ár és idő |
|
|
|
|
= készletek ellenőrzésének ideje |
|
|
|
|
– A KÜ rendelkezik egy eljárással, amely ellenőrzi, hogy a termékek a felvásárláskor és a tárolás folyamán megfelelnek a kategória, a minőség és a súly vonatkozásában felállított követelményeknek. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy kockázatelemzésen alapuló eljárás, amely során egy, a raktárkezeléstől független személy az intervenciós készletek mozgásakor helyszíni számlálásokat és méréseket végez, elemzi az eltéréseket és jelenti a KÜ érintett készletekért felelős részlegének, valamint megteszi a szükséges intézkedéseket. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ biztosítja az intervenciós készletek fizikailag biztonságos tárolásához szükséges feltételek betartását. |
Igen |
Nem |
|
|
– A készletmozgással összefüggő adatok pontos és teljes nyilvántartásáról, valamint a KÜ felé megfelelő időben történő továbbításáról a készletezés helyén a raktározásért felelős személy gondoskodik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely az intervenciós készleteket és azok nyilvántartásának pontosságát, valamint a technikai költségek felszámításának jogszerűségét ellenőzi. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az intervenciós készletek értékesítése és az ebből származó bevételek könyvelése a közösségi jogszabályoknak megfelel. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely biztosítja, hogy a vonatkozó összes havi kimutatásban szereplő minden intervenciós ügylet megfelelően kiszámított, jóváhagyott és fizetett, valamint a különböző könyvek közötti összefüggés dokumentálásra került. |
Igen |
Nem |
|
11. Fizikai ellenőrzések
A cél annak biztosítása, hogy a közösségi jogszabályok által előírt valamennyi fizikai ellenőrzést megfelelően elvégeztek, és ez alapján meggyőződtek a kérelem jóhiszeműségéről, valamint a benne foglalt adatok valódiságáról.
A technikai szolgálat: e szolgálat igazolja azokat a tényeket, amelyeken a kérelmezők részére történő kifizetés alapul, például olyan kérdésekhez kapcsolódó tények, mint a termékek, az állatállomány, a föld minősége és egyéb jellemzői, a leszállítás időpontja, a más termékké való feldolgozás, és más technikai jellegű ellenőrzés. Ezeket a tényeket az ellenőrzési és felügyeleti rendszer működtetésével kell megállapítani. Az ellenőrzési rendszer figyelemmel kísérése a technikai szolgálat és a vezetés egyik fő feladata.
11.1. |
A KÜ a fizikai ellenőrzések irányítására és felügyeletére létrehozott egy olyan eljárást, amely az 1663/95/EK rendelet rendelkezésein alapul, és amely megfelel legalább a következő követelményeknek: |
|
|
Megjegyzés |
|
Egy SzMSz-ben megjelölt részleg felelős a fizikai ellenőrzések felügyeletéért és koordinálásáért, mely során felügyeli az előírt és a teljesített fizikai ellenőrzések számát, a jelentések teljességét, a vizsgálatok minőségét, valamint az ellenőrzések delegálása esetén a delegálási szerződésnek/utasításnak való megfelelést. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ létrehozott egy eljárást központi szintű kockázatelemzés készítésére, valamint a vizsgálandó kérelmek kiválasztására. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás az ellenőrzésekre vonatkozó megbízások kiadására. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai biztosítják az ellenőrök rotációját és képzését. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az ellenőrök rendelkezésére állnak a fizikai ellenőrzések lebonyolítására vonatkozó szabályzatok, amelyek tartalmazzák a szabályszerű ellenőrzési jelentés tartalmi és formai követelményeit. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ fizikai ellenőrzések lebonyolítására vonatkozó szabályzatai biztosítják, hogy az ügyfél a helyszíni ellenőrzésekről olyan időpontban szerezzen tudomást, hogy az ellenőrzés eredményét ne befolyásolhassa. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás az ellenőri jelentések ténymegállapításainak központi szintű értékelésére és elemzésére. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezésére áll egy eljárás a különböző megyékben lefolytatott ellenőrzések közötti különbségek vizsgálatára. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezésére áll egy eljárás, amely alapján az elvégzett fizikai ellenőrzésekről készült jegyzőkönyvek és jelentések ténymegállapításait összevetik a kérelemben, valamint a KÜ nyilvántartásában foglalt adatokkal. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás a tapasztalt szabálytalanságok jelentésére és a szükséges válaszintézkedések meghozatalára. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ eljárásai előírják, hogy a belső ellenőrzés rendszeresen ellenőrzi a fizikai ellenőrzések végrehajtását. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik egy olyan eljárással, amely alapján a belső ellenőrzési részleg által készített ellenőrzési jelentések javaslatai – azok elfogadása esetén – beépülnek a fizikai ellenőrzésekre vonatkozó szabályzatokba. |
Igen |
Nem |
|
12. Számítógépes adatbiztonság
A cél, hogy a KÜ gépesített adatfeldolgozása megbízhatóan, hatékonyan és biztonságosan működjön, az adatkezelés áttekinthető és ellenőrizhető legyen.
12.1. |
A KÜ rendelkezik a 1663/95/EK rendelet és a VI/661/97 iránymutatás alapján elfogadott számítógépes adatbiztonsági rendszerrel, amely legalább a következő feltételeknek tesz eleget: |
|
|
Megjegyzés |
|
– A KÜ az adatkezelési és számítástechnikai fejlesztési politika megvalósítására a felső vezetés által jóváhagyott és felügyelt munkatervvel rendelkezik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ létrehozott egy Adatbiztonsági Kódexet. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ épületeibe a belépés ellenőrzött módon történik. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ számítógépes rendszeréhez fizikai hozzáférése csak jogosult személyeknek van. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik elemi károk (pl. tűz, árvíz, áramkimaradás) megelőzését szolgáló eszközökkel, és a mentésre vonatkozó ellenőrzött tervekkel. |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy részletes terv az informatikai rendszer váratlan leállásait követő helyreállításra. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az elmentett adatokról rendszeresen biztonsági másolatok készülnek, melyeket a KÜ elkülönített helyen tárol. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ adattárolási rendszere biztosítja, hogy a kifizetésekhez vagy a visszafizetésekhez kapcsolódó minden adat és dokumentum az érintett pénzügyi év lezárását követő három évig, valamint az Európai Bíróság elé kerülő ügyekben a bírósági döntés megszületését követő egy évig rendelkezésre álljanak. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ felhasználói számítógépeinek felületei és alkalmazott programjai egységesítettek. |
Igen |
Nem |
|
|
– Kijelölt tisztviselő felelős a számítógépes biztonság megvalósulásának felügyeletéért. |
Igen |
Nem |
|
|
– A számítástechnikai fejlesztés és üzemeltetés logikailag és fizikailag is elkülönül a felhasználói környezettől. |
Igen |
Nem |
|
|
– A folyamatos üzemeltetés érdekében a KÜ rendelkezik legalább két szakemberrel az IT rendszerüzemeltetés kritikus műveleteinek elvégzésére. |
Igen |
Nem |
|
|
– A felhasználók számára kézikönyvek állnak rendelkezésre a számítógépes eszközök és az alkalmazott programok helyes használatához. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az IT rendszer minden felhasználónak csak azokhoz az adatokhoz és programokhoz biztosít hozzáférést, amelyek munkaköre ellátásához szükségesek. |
Igen |
Nem |
|
|
– A számítógépen tárolt adatokhoz hozzáférés csak a személyazonosság és a megfelelő jogosultság ellenőrzését követően lehetséges (felhasználónév és jelszó használata). |
Igen |
Nem |
|
|
– Rendelkezésre áll egy eljárás, a jogosulatlan belépések jelentésére. |
Igen |
Nem |
|
|
– A számítógépes rendszer automatizált eljárással rendelkezik a felhasználónevek és a jogosultságok kibocsátására, változásának követésére és megszüntetésére, valamint a jelszavak időszakos frissítésére. |
Igen |
Nem |
|
|
– A számítógépes rendszer minden ellenőrzéshez, döntéshez, kifizetéshez és könyveléshez kapcsolódó beavatkozást megváltoztathatatlan és visszakereshető módon, automatikusan rögzít. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik olyan eljárással, amely a rögzített beavatkozási listákat időszakosan áttekinti. |
Igen |
Nem |
|
|
– A felhasználói igények és a jogszabályok változásához igazodó programmódosítások szabályozott rend szerint történnek. |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ rendelkezik az alkalmazott automatikus rendszerek minden dokumentációjával (pl. adatelemzés, rendszerterv, teszteszközök). |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ informatikai részlege független a felhasználói részlegektől, szervezeti tagozódása világos, tisztviselői megfelelő szakképzettséggel rendelkeznek. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az informatikai részleg rendelkezik az IT erőforrások (eszközök, programok és szolgáltatások) beszerzéséhez szükséges költségvetéssel. |
Igen |
Nem |
|
|
– A belső ellenőrzési részleg ellenőrzési munkaterve pontosan meghatározza az IT auditfeladatát. |
Igen |
Nem |
|
13. Feladatok kihelyezése
A cél annak biztosítása, hogy a kihelyezett kifizető ügynökségi feladatot ellátó szervek a részükre átadott feladatokat ténylegesen, teljes körűen, helyesen és megfelelő időben elvégezzék. A KÜ feladatai a területi szerveihez vagy más szervezetekhez úgy kerülnek átadásra, hogy az egységes végrehajtás biztosított marad.
13.1. |
– A KÜ csak a kifizetések engedélyezéséhez, a technikai szolgálathoz vagy a követelések behajtásához kapcsolódó feladatokat ruházhatja át. |
Igen |
Nem |
Megjegyzés |
|
– A KÜ részletesen szabályozza a területi szervei által ellátandó feladatokat, azok végrehajtására alkalmazandó egységes eljárásokat és módszereket (a megfelelő egyéb akkreditációs feltételekkel összhangban), valamint a feladat ellátásának ellenőrzését |
Igen |
Nem |
|
|
– A KÜ és a delegált feladatot ellátó szervezetek között megkötött írásbeli szerződések világosan és teljes körűen meghatározzák a felek jogait, kötelezettségeit és felelősségét. A szerződéseknek tartalmaznia kell különösen az alábbiakat: |
|
|
|
|
= az ellátandó delegált feladatok pontos meghatározását |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladatot ellátó szervezet feladatait és kötelezettségeit |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladat ellátása során alkalmazandó összes részletes eljárást és módszert (a megfelelő, egyéb akkreditációs feltételekkel összhangban) |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladatot ellátó szervezet által elvégzett ellenőrzések eredményeiről szóló jelentések formáját, gyakoriságát |
Igen |
Nem |
|
|
= rendelkezéseket a KÜ részére átadandó adatok köréről, az adatszolgáltatás tartalmáról és rendszerességéről |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladatellátó szervezet KÜ-vel szembeni felelősségvállalásának szabályait |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladat ellátása során keletkezett dokumentumok irattározásának rendjét |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladatot ellátó szervezet munkatársainak a feladat ellátásához szükséges szakmai végzettségének és felkészülésének meghatározását |
Igen |
Nem |
|
|
= a delegált feladat elvégzése érdekében átadott vagy átadásra kerülő adatok körét |
Igen |
Nem |
|
|
= amennyiben a KÜ-t illető követelések egy részének behajtását delegálják, a behajtandó követelések körét, valamint a behajtott követelésekről szóló jelentések (legalább havi) rendszerességét és módját. |
Igen |
Nem |
|
|
– A delegálási szerződések és utasítások biztosítják, hogy a delegált feladatot ellátó szervezetek és területi szervek a KÜ-t rendszeresen, időben tájékoztatják az elvégzett ellenőrzések eredményeiről oly módon, hogy azt az egyes kérelmek elbírálásánál figyelembe lehessen venni. |
Igen |
Nem |
|
|
– Amennyiben a delegált ellenőrzés a delegált feladatot ellátó szervezet vagy területi szerv mintavételén alapul, úgy a KÜ részére megküldött jelentés tartalmazza a mintavétel módszerének leírását, meghatározza a kiválasztott mintát és az ellenőrzések eredményeinek összegzését. |
Igen |
Nem |
|
|
– A delegált feladatot ellátó szervezetek és területi szervek munkavégzését a KÜ vezetése és belső ellenőrzési részlege rendszeresen, legalább évente ellenőrzi. |
Igen |
Nem |
|
|
– Amennyiben a kérelmekkel és ellenőrzésekkel kapcsolatos iratokat a delegált feladatokat ellátó szervezeteknél vagy területi szerveknél őrzik, a delegálási szerződések és utasítások biztosítják, hogy minden irat elhelyezése nyilvántartott, valamint az ellenőrzésre jogosultak számára (különösen a KÜ, az igazoló szervezet, a Bizottság meghatalmazottjai) elérhető legyen. |
Igen |
Nem |
|
|
– A delegálási szerződések és utasítások biztosítják a megfelelő számítógépes adatbiztonságot a delegált feladatot ellátó szervezetek, területi szervek esetén is. |
Igen |
Nem |
|
|
– Az SzMSz-ben meghatározott részleg felelős a delegált feladatot ellátó szervek tevékenységének koordinációjáért. |
Igen |
Nem |
|
Jogi háttér
Ez a függelék áttekintést nyújt a kifizető ügynökséggel kapcsolatos, alapvető közösségi jogforrásokról.
1. Belső szervezet
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
2. Belső Ellenőrzés
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
3. Jogszabályok végrehajtása
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
4. Kifizetések engedélyezése
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
5. Kifizetések teljesítése
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
6. Kifizetések nyilvántartása, könyvelés
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 296/96/EK rendelete a tagállamok által továbbítandó adatokról és az EMOGA Garancia Részlege által finanszírozott kiadások havi könyveléséről, valamint a 2776/88/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről
– a Bizottság 2390/99/EK rendelete az 1663/95/EK rendeletnek a tagállamok által az EMOGA Garancia Részlege számláinak elszámolása végett a Bizottság rendelkezésére bocsátandó számlaviteli adatok formája és tartalma tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
7. Havi és éves jelentések
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 296/96/EK rendelete a tagállamok által továbbítandó adatokról és az EMOGA Garancia Részlege által finanszírozott kiadások havi könyveléséről, valamint a 2776/88/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről
8. Előlegek és biztosítékok kezelése
– a Bizottság 2220/85/EGK rendelete a mezőgazdasági termékeket érintő biztosítéki rendszer alkalmazására vonatkozó közös részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
9. Adósmenedzsment, tartozások behajtása
– a Tanács 595/91/EGK rendelete a közös agrárpolitika finanszírozása keretében történt szabálytalanságokról és a tévesen kifizetett összegek behajtásáról, továbbá egy információs rendszer e téren történő létrehozásáról, valamint a 283/72/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről
– a Tanács 1469/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege által finanszírozott műveletek egyes kedvezményezettjeire vonatkozóan végrehajtandó intézkedésekről
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 745/96/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege által finanszírozott műveletek egyes kedvezményezettjeire vonatkozóan végrehajtandó intézkedésekről szóló 1469/95/EK tanácsi rendelet alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
10. Intervenciós ügyletek és intervenciós készletek kezelése
– a Tanács 1883/78/EGK rendelete az intervenciós intézkedéseknek az EMOGA Garancia Részlege által történő finanszírozására vonatkozó általános szabályok megállapításáról
– a Tanács 3730/87/EGK rendelete a kijelölt szervezeteknek az intervenciós készletekből származó élelmiszerekkel a közösség legrászorulóbb személyei számára szétosztás céljából történő ellátására vonatkozó általános szabályok megállapításáról
– a Bizottság 411/88/EGK rendelete a felvásárlást, raktározást és forgalomba hozatalt magukban foglaló intervenciós intézkedések finanszírozási költségei kiszámításának módszeréről és az ehhez alkalmazandó kamatról
– a Bizottság 1643/89/EGK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós raktározásához kapcsolódó árukezelési műveletek finanszírozására szolgáló átalányösszegek meghatározásáról
– a Tanács 3492/90/EGK rendelete az intervenciós raktározás formájában megvalósított intervenciós intézkedéseknek az EMOGA Garancia Részlege által történő finanszírozására vonatkozó éves beszámolókban figyelembe veendő tényezők megállapításáról
– a Bizottság 3597/90/EGK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós ügynökségek által történő felvásárlását, raktározását és értékesítését magukba foglaló intervenciós intézkedésekre vonatkozó számviteli szabályokról
– a Bizottság 147/91/EGK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós raktározása során bekövetkező mennyiségi veszteségekkel kapcsolatos tűréshatár meghatározásáról és rögzítéséről
– a Bizottság 3002/92/EGK rendelete az intervencióból származó termékek felhasználásának és/vagy rendeltetési helyének igazolására vonatkozó közös részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 3149/92/EGK rendelete a közösség legrászorulóbb személyeinek az intervenciós készletekből származó élelmiszerekkel történő ellátására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 2148/96/EK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós készleteinek felmérésére és monitoringjára vonatkozó szabályok megállapításáról
– a Bizottsági iránymutatás AGRI/17933/2000 a kulcs, kiegészítő és egyéb ellenőrzések osztályozásáról
11. Fizikai Ellenőrzések
– a Tanács 4045/89/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlegének finanszírozási rendszerébe tartozó ügyletek tagállamok által végzett vizsgálatáról és a 77/435/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről
– a Tanács 386/90/EGK rendelete a visszatérítésre vagy egyéb támogatásban részesülő mezőgazdasági termékek kivitele során végzett ellenőrzéséről
– a Bizottság 1863/90/EGK rendelete az EMOGA Garancia Részlegének finanszírozási rendszerébe tartozó ügyletek tagállamok által végzett vizsgálatáról és a 77/435/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 4045/89/EGK tanácsi rendelet alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Tanács 3508/92/EGK rendelete egyes közösségi támogatási programok integrált igazgatási és ellenőrzési rendszerének létrehozásáról
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlegének számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 2221/95//EK rendelete a visszatérítésre jogosult mezőgazdasági termékek kivitelekor elvégzett fizikai ellenőrzések tekintetében a 386/90/EGK tanácsi rendelet alkalmazásáról szóló részletes szabályok megállapításáról
– a Bizottság 2148/96/EK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós készleteinek felmérésére és monitoringjára vonatkozó szabályok megállapításáról
– a Bizottság 2311/2000/EK rendelete a 4045/89/EGK tanácsi rendelet hatálya alá nem tartozó intézkedések jegyzékének megállapításáról és a 96/284/EK határozat hatályon kívül helyezéséről
– a Bizottság 2419/2001/EK rendelete az egyes közösségi támogatási programokra vonatkozóan a 3508/92/EGK tanácsi rendelettel létrehozott integrált igazgatási és ellenőrzési rendszer alkalmazása részletes szabályainak megállapításáról
– Bizottsági iránymutatás AGRI/17933/2000 a kulcs, kiegészítő és egyéb ellenőrzések osztályozásáról
– a Tanács 4045/89/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlegének finanszírozási rendszerébe tartozó ügyletek tagállamok által végzett vizsgálatáról és a 77/435/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről
– a Tanács 386/90/EGK rendelete a visszatérítésre vagy egyéb támogatásban részesülő mezőgazdasági termékek kivitele során végzett ellenőrzésről
– a Bizottság 1863/90/EGK rendelete az EMOGA Garancia Részlegének finanszírozási rendszerébe tartozó ügyletek tagállamok által végzett vizsgálatáról és a 77/435/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 4045/89/EGK tanácsi rendelet alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– a Tanács 3508/92/EGK rendelete egyes közösségi támogatási programok integrált igazgatási és ellenőrzési rendszerének létrehozásáról
– a Bizottság 2419/2001/EK rendelete a 3508/92/EGK Tanácsi Rendelet által felállított, egyes közösségi támogatási rendszerekre vonatkozó integrált igazgatási és ellenőrzési rendszer alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
12. Számítógépes adatbiztonság
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– Bizottsági iránymutatás VI/661/97 a kifizető ügynökségek gépesített adatfeldolgozásának értékelésére vonatkozóan
13. Feladatok delegálása
– a Bizottság 1663/95/EK rendelete az EMOGA Garancia Részlege számlaelszámolási eljárása tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról
– Bizottsági iránymutatás VI/5331/98 az EMOGA-számlák igazoló ellenőrzéséről
Az utasítást utóbb a 4/2005. (FVÉ. 15.) FVM utasítás módosította, hatályon kívül helyezte a 12/2014. (XII. 12.) FM utasítás 1. § 2. pontja 2014. december 13. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás