• Tartalom

1/2004. (II. 16.) IHM utasítás

1/2004. (II. 16.) IHM utasítás

egyes fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről*

2004.02.16.
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban Áht.) 49. §-ának o) pontja alapján - az Áht. 24. § (4)-(5) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - a pénzügyminiszterrel egyetértésben, a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről szóló 2003. évi CXVI. törvény 1. számú mellékletének „XXV. Informatikai és Hírközlési Minisztérium” költségvetési fejezetében jóváhagyott egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásával kapcsolatos eljárás rendjét az alábbiak szerint szabályozom:

1. § (1) Az utasítás hatálya kiterjed a következő fejezeti kezelésű előirányzatokra:

a) Beruházások    Törvényi kiadási előirányzat

Postai beruházások     280 millió Ft

(5 cím, 1 alcím, 1 jogcím csoport)    

Törvényhozó és végrehajtó szervek beruházásai    240 millió Ft

(5 cím, 1 alcím, 2 jogcímcsoport)

b) Célelőirányzatok

Védelemszervezési feladatok    33 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 2 jogcím csoport)

Kutatási feladatok    220 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 3 jogcím csoport)

Nemzetközi tagdíjak nemzetközi kapcsolattal összefüggő feladatok    440 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 4 jogcím csoport)

Légi riasztási rendszer fenntartási feladatai    22 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 5 jogcím csoport)

Vezetékes távbeszélő előfizetők részére az elektronikus hírközlési
szolgáltatások igénybevételéhez szociális támogatás    3 000 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 6 jogcím csoport)    

Millenáris Kht. működésének támogatása    842,2 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 7 jogcím csoport)

NIIF program támogatása    1 620 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 8 jogcím csoport)

Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) működési támogatása    280 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 9 jogcím csoport)    

Országgyűlési Könyvtár Informatikai fejlesztésének feladatai

(5 cím, 2 alcím, 10 jogcím csoport)    246 millió Ft

Informatikai és hírközlési szakképesítési feladatai    88,6 millió Ft

(5 cím, 2 alcím, 11 jogcím csoport)    

ACQUIS átvételének nemzeti programja    

(5 cím, 3 alcím, 1 jogcím csoport)    40 millió Ft

Tagállamként való működés programja    50 millió Ft

(5 cím, 3 alcím, 2 jogcím csoport)

EU Információs társadalom projekt támogatásának, pályázati feltételeinek

megteremtése a projektek technikai műszaki előkészítése    600 millió Ft

(5 cím, 3 alcím, 3 jogcím csoport)

Határon túli magyarok informatikai támogatása    300 millió Ft

(5 cím, 4 alcím, 0 jogcím csoport)     

Fejezeti tartalék    100 millió Ft

(5 cím, 7 alcím, 0 jogcím csoport)

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt fejezeti kezelésű előirányzatok, felhasználási célját és a felhasználás részletes eljárási és hatásköri szabályait az utasítás melléklete tartalmazza.

2. § Az „Informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok” célelőirányzat felhasználása során a 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendeletet, valamint az IHM Közigazgatási Államtitkára által 2003. november 11-én jóváhagyott „Az Informatikai, Távközlés-fejlesztési és Frekvenciagazdálkodási Célelőirányzat forrásainak terhére folyósítandó támogatások kezeléséről és a közreműködő szervezetek közötti együttműködés rendjéről” szabályzatot kell alkalmazni.

Az utasításban nem szabályozott kérdésekben a szabályozásra felhatalmazást adó Áht. és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998 (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

3. § Az előirányzatok rendeltetésszerű felhasználása – figyelembe véve a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit - közvetlen fejezeti kifizetéssel (IHM Közgazdasági és Költségvetési Főosztálya) és a fejezethez tartozó intézményeknél is történhet.

Az előirányzatok felhasználása során szükségessé váló - fejezeti hatáskörű - előirányzat-módosítások engedélyezésére a Gazdasági Helyettes Államtitkár jogosult.

4. § Az előirányzat felett szakmai felügyeletet gyakorló, és a végrehajtásért felelős szervezeti egység (továbbiakban költséggazda) az előirányzatra vállalt kötelezettségekről illetve azok teljesítéséről naprakész nyilvántartást köteles vezetni.

A költséggazdának az éves beszámoló, a zárszámadás, illetve az egyéb pl. ellenőrző szervek vizsgálatai keretében, szöveges értékelést kell adnia az előirányzat felhasználásáról, a kötelezettségvállalással (előzetes, tényleges) terhelt, nem terhelt maradvány összegéről, valamint javaslatot kell tennie a kötelezettségvállalással nem terhelt jóváhagyott előirányzat-maradvány felhasználására. A beszámolót a gazdasági helyettes államtitkárnak kell átadni.

5. § Az államháztartás működési rendjéről szóló, többször módosított 217/1998.(XII. 30.) Korm. rendeletben foglaltak alapján a költségvetési törvényben „Beruházások” alcímen szereplő előirányzatoknál, a feladatfinanszírozásra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.

Ennek során

a) Az érintett előirányzatok felhasználására vonatkozó „Beruházásismertető”-ket”, a szakmailag illetékes helyettes államtitkár hagyja jóvá.

b) A finanszírozás megkezdéséhez szükséges Finanszírozási alapokmányokat az előirányzat szakmai felügyeletével megbízott szervezeti egység vezetője engedélyezi, aki egyben a „Beruházásismertető”-ben megjelölt rendelkezésre jogosult személy.

c) Az okmányokat a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály vezetőjének kell ellenjegyeznie.

d) A teljesítések igazolására, utalványozásra a finanszírozási okmányokban megjelölt személyek jogosultak.

e) A feladatfinanszírozás okmányait a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály továbbítja a Magyar Államkincstárhoz (MÁK).

6. § A feladatfinanszírozásba nem tartozó előirányzatok felhasználása írásbeli kötelezettségvállalás (szerződés, megállapodás, megrendelő stb.) alapján történhet. Kötelezettségvállalás és utalványozás csak a minisztérium vonatkozó szabályzatában foglaltak szerint tehető.

A teljesítés igazolására a költséggazda, vagy az általa ezzel írásban megbízott személy(ek) jogosult(ak).

7. § Az előirányzatok terhére nyújtott, vissza nem térítendő támogatások felhasználására a kedvezményezettel szerződést kell kötni.

A szerződésnek tartalmaznia kell:

-    a támogatás konkrét célját,

-    a támogatás folyósításának feltételeit, és ütemezését,

-    a támogatás felhasználásával kapcsolatos beszámolási kötelezettséget,

-    a kedvezményezett kötelezettségét arra vonatkozóan, hogy a támogatás felhasználása során érvényesíti a vonatkozó számviteli, adó és társadalombiztosítási jogszabályok előírásait,

-    a kedvezményezett szervezet vállalását arról, hogy a támogatás felhasználása során a közbeszerzésekről szóló törvény rendelkezései szerint jár el.

-    a szerződésszegés eseteit és szankcióit.

8. § Azonos célra ismételt támogatás csak abban az esetben nyújtható, ha a támogatást igénylő szervezet az előző támogatást cél szerint használta fel és erről szabályszerűen elszámolt. Az ismételt támogatás megítélésénél a az Ámr. 81. § (1) bekezdését is figyelembe kell venni.

9. § A támogatás folyósítása azonnali hatállyal felfüggesztendő és a már kiutalt támogatás visszafizetése írandó elő, ha a támogatott szervezet:

-    a támogatás igénylésekor lényeges körülményről, tényről valótlan, vagy hamis adatot szolgáltatott,

-    a támogatást a megjelölt céltól eltérően használja, vagy használta fel.

10. § Az előirányzatok terhére nyújtott támogatások folyósítása utólagosan, a kedvezményezett által benyújtott számlákon és a kifizetést igazoló dokumentumokon alapuló elszámolások szerint történhet.

11. § Támogatási előleg folyósítására csak az Ámr. 91. § foglaltak szerint kerülhet sor.

A kedvezményezett működéséhez nyújtott támogatások biztosítása időarányosan történhet. Az időarányostól eltérő felhasználást a kedvezményezett megfelelő indokokkal alátámasztott írásbeli kérelemmel kezdeményezheti. Az időarányostól eltérő felhasználás engedélyezésére a szerződést kötő jogosult. Amennyiben az eltérő finanszírozást megalapozó indokok a szerződés megkötését követően merülnek fel, a szerződést módosítani szükséges.

12. § A teljesítményarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezettek a támogatás felhasználását követő 30. napig, de legkésőbb a költségvetési évet követő év január 31-ig kötelesek elszámolni.

13. § Az előirányzatok felhasználásával összefüggő pénzügyi feladatok bonyolítása a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály, illetve az előirányzat felhasználására jogosult intézmény hatáskörébe tartozik.

14. § A fejezethez tartozó intézményekhez átadott források terhére történő utalványozásra az intézmény vezetője, és az általa írásban kijelölt személyek jogosultak.

15. § Tárgyévre jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzat terhére kötelezettséget vállalni általában az adott költségvetési évre lehet.

Tárgyéven túlnyúló kötelezettségvállalás a 2003. évi CXVI. törvény 50. § (4) bekezdésében meghatározott mértékben vállalható, az érintett előirányzatoknál.

16. § Az Utasításban meghatározott előirányzatok évenkénti keretének kötelezettségvállalással történő lekötése és a lekötött keret folyamatos figyelemmel kísérése, adott évi felhasználásának biztosítása a költséggazda feladata.

17. § Az Utasításban szereplő fejezeti kezelésű (támogatási célokhoz kapcsolódó) előirányzatok maradványának következő évi felhasználása az Áht. 93. §-ának (6), (7) és (10) bekezdéseiben foglaltak, valamint az Ámr. 66. §-a szerint történik.

18. § Az előirányzatokból történő beszerzések csak a beszerzésekre vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályok (közbeszerzés, szabadkézi vétel, központosított közbeszerzés) keretei között, valamint az IHM Közbeszerzési Szabályzata szerint történhet.

19. § Valamennyi, az Utasítás hatálya alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzat felhasználását a költséggazda köteles ellenőrzi.

Az előirányzatok felhasználásának utólagos ellenőrzésére a Minisztérium Belső Ellenőrzési Főosztálya által, és a felügyeleti ellenőrzés keretében kerül sor.

20. § A előirányzat módosításokról, beleértve az előirányzat átcsoportosításokat is a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály elkülönített nyilvántartást vezet.

21. § A közbeszerzés értékhatárát el nem érő feladatok esetében előleg nem adható. A közbeszerzés értékhatárát elérő feladatoknál indokolt esetben - összhangban az ajánlati felhívásban, és az elfogadott ajánlattal - előleg fizetése vállalható, de ennek összege, az adott beruházási projekt éves támogatási előirányzatának 25%-át nem haladhatja meg.

22. § A kötelezettségvállalással terhelt 2003. évi jóváhagyott előirányzat maradványok, - 2004 évben egyéb forrásként, a megelőző évvel azonos tartalmú költségvetési kiemelt sorra előirányzatosítva, a kötelezettségvállalás eredeti céljával megegyezően - felhasználhatók.

23. § Az Ellátási Igazgatóság az általa kifizetett felhasználások alakulásáról előirányzatonként - havonta - a tárgyhót követő hó 10-éig - a Közgazdasági és Költségvetési Főosztályt írásban tájékoztatja az analitika és a kincstári terhelés értesítők egyidejű megküldésével.

24. § (1) Ez az utasítás 2004. február 16-án lép hatályba, egyidejűleg a fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 1/2003. (II. 15.) IHM utasítás hatályát veszti.

Kovács Kálmán s. k.,

informatikai és hírközlési miniszter

Melléklet az 1/2004. (II. 16.) IHM utasításhoz

Az utasítás hatálya alá tartozó fejezeti kezelésű
előirányzatok felhasználási célja, rendeltetése,
és részletes eljárási és hatásköri szabályai
Postai beruházások
Cél: A beruházási támogatás rendeltetése az Integrált Posta Hálózat (IPH) megvalósításához állami segítségnyújtás.
Az Integrált Posta Hálózat (IPH) célja, hogy a posták működését integrált, egységes rendszerben biztosítsa. Az IPH bevezetése növeli a Magyar Posta Rt. piaci értékét és az informatikai és technológiai hátrányok felszámolásával hozzájárul az összpostai színvonal növeléséhez. Továbbá az információs társadalom igényeihez alkalmazkodó on-line küldemény nyomon-követés bevezetését is elősegíti.
IPH létrehozása a hagyományostól minden tekintetben eltérő postahelyek kialakítását igényli, kezdetben mintegy 200-230 helyszínen, kb. 2000-2200 IPH munkahely megteremtésével.
A rendszer informatikai alapokra épül, melynek bekerülési értéke több milliárd forint. Ehhez járul még a szükséges épület átalakítások kb. 1500-2000 millió forint forrásigénye.
A tárgyévben be kell fejezni a 2003-ban megkezdett épületrekonstrukciókat az előző évi kötelezettségvállalással terhelt maradvány terhére. A 2004. évi előirányzatot az IPH informatikai és technológiai fejlesztésére kell fordítani.
Költséggazda: Postaszabályozási Önálló Osztály
Kötelezettség nyilvántartó: Postaszabályozási Önálló Osztály
Eljárási rend: Az előirányzat felhasználása során a feladatfinanszírozás szabályai alkalmazandók.
A költségvetési törvény hatálybalépését követően a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály értesíti a költséggazdát a jóváhagyott előirányzatról, az esetleges maradványról, a költségvetési sor címrendjéről, és ÁHT azonosítójáról.
Ezek figyelembevételével a költséggazda a előirányzat „Beruházásismertető”-jét kidolgozza, annak szöveges mellékletében részletesen meghatározva a tárgyévi feladatokat, majd az okmányt jóváhagyásra négy példányban a Hírközlési Helyettes Államtitkárhoz felterjeszti.
A jóváhagyást követően a költséggazda az okmányt a Közgazdasági és Költségvetési Főosztályvezetőnek négy példányban megküldi aki intézkedik az okmány MÁK-nál történő befogadására.
A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály az MÁK által befogadott „Beruházásismertető” eredeti példányát a költséggazdának megküldi, felkérve a feladat végrehajtására és a „Beruházás finanszírozási alapokmány” elkészítésére.
A kötelezettségvállaló által aláírt „Beruházás finanszírozási alapokmány”-t a költséggazda a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály vezetőjének négy példányban megküldi, aki azt ellenjegyzi és befogadásra az MÁK-hoz továbbítja.
A MÁK által befogadott „Beruházás finanszírozási alapokmány” eredeti példányát a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály költséggazdának visszaküldi.
A költséggazda az okmányokban foglaltak figyelembevételével irányítja, szervezi és ellenőrzi a feladat végrehajtását.
A teljesítésigazolással ellátott számlák kifizetésére a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik.
Törvényhozó és végrehajtó szervek
beruházásai
Cél: Az előirányzat az IHM Központi Szervezete beruházásainak finanszírozására használható fel. Az előirányzatnak a minisztérium munka- és munkakörülményei színvonalának javítását, az épületállomány korszerűsítésének javítását kell biztosítania, kiemelten a balesetveszélyes és szabványnak nem megfelelő épületrész korszerűsítését.
Az előirányzat szolgál fedezetül a korszerű informatikai, számítástechnikai eszközök beszerzésére, személygépkocsik, bútorok cseréjére.
Költséggazda: Ellátási Igazgatóság
Kötelezettség nyilvántartó: Ellátási Igazgatóság
Eljárási rend:
Az előirányzat felhasználása során a feladatfinanszírozás szabályai alkalmazandók.
A költségvetési törvény hatálybalépését követően a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály értesíti a költséggazdát a jóváhagyott előirányzatról, az esetleges maradványról, a költségvetési sor címrendjéről, és ÁHT azonosítójáról.
Ezek figyelembevételével a költséggazda az előirányzat „Beruházásismertető”-jét kidolgozza, annak szöveges mellékletében részletesen meghatározva a tárgyévi feladatokat. E feladatokról a Gazdasági Helyettes Államtitkár javaslata alapján a Közigazgatási Államtitkár dönt.
Ezt követően a költséggazda az okmányt jóváhagyásra négy példányban a Gazdasági Helyettes Államtitkárhoz fel-
terjeszti.
A jóváhagyást követően a költséggazda az okmányt a Közgazdasági és Költségvetési Főosztálynak négy példányban. Megküldi, aki intézkedik az okmánynak az MÁK-nál történő befogadására.
A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály az MÁK által befogadott „Beruházásismertető” eredeti példányát a költséggazdának megküldi, felkérve a feladat végrehajtására és a „Beruházás finanszírozási alapokmány” elkészítésére.
A kötelezettségvállaló által aláírt „Beruházás finanszírozási alapokmány”-t a költséggazda a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály vezetőjének négy példányban megküldi, aki azt ellenjegyzi és befogadásra az MÁK-hoz továbbítja.
A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály a MÁK által befogadott „Beruházás finanszírozási alapokmány” eredeti példányát költséggazdának visszaküldi.
A költséggazda az okmányokban foglaltak figyelembevételével irányítja, szervezi és ellenőrzi a feladat végrehajtását.
A teljesítésigazolással ellátott számlák kifizetésére az átadott előirányzat alapján a költséggazda közvetlenül intézkedik a MÁK felé.
Védelemszervezési feladatok
Cél: A feladatok különleges jellege indokolja a 2004. évi 33,0 millió forint támogatási előirányzatot, amelyből a következő feladatok végezhetők:
-    polgári védelmi feladatok, a polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvény alapján szakmai előírások és útmutatók kimunkálása, továbbképző tanfolyamok szervezése, lebonyolítása,
-    NATO-tagságból adódó feladatok, így a védelmi erők feladataiból adódó követelményeknek megfelelően a hazai hírközlési és informatikai infrastruktúra teljesítő képességének vizsgálata, részvétel a SCEPC és a CCPC Bizottság és munkacsoport ülésein.
Ezeket a feladatokat a 2337/1999. és a 2010/2002. Korm. határozatok írják elő.
-    nukleárisbaleset-elhárítással kapcsolatos felkészítési és készenléti ágazati feladatok [248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet],
-    ágazati katasztrófavédelmi rendszer és szerveinek működtetése, továbbképzésük megszervezése [a katasztrófavéde-lemről szóló 1999. évi LXXXIV. tv., illetve a 179/1999. (XII. 10.) Korm. rendelet].
-    A „távközlési erőforrások biztosításáról katasztrófa-elhárítás és mentés céljaira” tárgyú Tamperei Egyezményből fakadó hazai feladatok előkészítése, illetve ellátása. (2109/2003. Korm. határozat.)
Költséggazda: Védelemszervezési önálló osztály
Kötelezettség nyilvántartó: Védelemszervezési önálló osztály
Eljárási rend:
Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat témákra bontott finanszírozási javaslatát a költséggazda készíti el és terjeszti fel szöveges indokolással, jóváhagyásra a Gazdasági Helyettes Államtitkárhoz.
Az előterjesztett feladatoknak az előirányzat terhére történő finanszírozását a Gazdasági Helyettes Államtitkár a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály ellenjegyzése mellett engedélyezi.
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében a szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda:
-    megteszi a feladat elvégezésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, és intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
Kutatási feladatok
Cél: A Magyar Űrkutatási Iroda pályázati rendszerben K+F célokra, hazai kutatásokra és fejlesztésekre, a tudományos szintentartásra, a hazai alkalmazások előkészítésére és a nemzetközi együttműködés kiadásaira fordítja az előirányzatot.
Költséggazda: EU Integrációs és Szabályozási Főcsoportfőnök
Kötelezettség nyilvántartó: EU Integrációs és Szabályozási Főcsoportfőnök
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
Az előirányzat felhasználásáról az EU Integrációs és Szabályozási Főcsoportfőnök „K+F szabályzat” kiadásával rendelkezik.
Az előirányzatból megvalósítandó K+F projektek jóváhagyása miniszteri hatáskör.
A jóváhagyást követően a költséggazda „K+F szabályzat” szerint megteszi a feladat elvégezésére irányuló intézkedéseket.
A jóváhagyott feladatoknak az előirányzat terhére történő finanszírozását az EU Integrációs és Szabályozási Főcsoportfőnök a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzése mellett igazolja.
Kötelezettségvállalásra az EU Integrációs és Szabályozási Főcsoportfőnök által kijelölt(ek) jogosult.
Az Ellátási Igazgatósághoz megküldött érvényesített számlák kifizetésére a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik.
Nemzetközi tagdíjak nemzetközi kapcsolattal
összefüggő feladatok    
Cél: Az előirányzat a tagdíjfizetésnél figyelembe vett szervezetek (ITU, UPU, ICA, EEMA, eContent, ICA, CEPT ERO, CEPT ETO, ERTICO, és egyéb szervezetek) tagdíjainak kiegyenlítésére, sokoldalú és kétoldalú kapcsolatok, bizottságok, külföldi kiküldetések, tárgyalások, programok, és egyéb felmerülő nemzetközi feladatok költségeire fordítandó.
Költséggazda: Külkapcsolatok főosztálya
Kötelezettség nyilvántartó: Külkapcsolatok főosztálya
Eljárási rend:
Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat témákra bontott finanszírozási javaslatát a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével jóváhagyásra a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat jóváhagyását követően, a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda
-    megteszi a feladat elvégzésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, és intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
Légi riasztási rendszer fenntartási feladatai
Cél: Az előirányzat az országos légi riasztási rendszer egyes elemeinek fenntartására és szükség szerinti áttelepítésére használható fel.
Költséggazda: Védelemszervezési önálló osztály
Kötelezettség nyilvántartó: Védelemszervezési önálló osztály
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A légi riasztási rendszer berendezései üzemeltetésének, fenntartásának, vagyonkezelési jogának átruházásáról szóló IHM-HIF 1149/11/2002. számú Megállapodás értelmében a a jogutód Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) javaslata alapján a végrehajtandó feladat finanszírozási javaslatát a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, jóváhagyásra a Gazdasági Helyettes Államtitkárhoz.
Az előterjesztett feladatoknak az előirányzat terhére történő finanszírozását a Gazdasági Helyettes Államtitkár a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály ellenjegyzése mellett engedélyezi.
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda
-    az IHM-HIF Megállapodásban foglaltaknak megfelelően megteszi a feladat elvégeztetésére irányuló intézkedéseket, és ellenőrzi a végrehajtást
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, és intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé
Vezetékes távbeszélő előfizetők részére
az elektronikus hírközlési szolgáltatás
igénybevételéhez szociális támogatás
Cél: Meghatározott társadalmi csoporthoz tartozó előfizetők részére az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatás igénybevételéhez támogatás nyújtása.
Költséggazda: Gazdasági helyettes államtitkárság
Kötelezettség nyilvántartó: Gazdasági helyettes államtitkárság
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A költséggazda az Eht. 182. § (8) bekezdése szerint megalkotásra kerülő IHM-ESZCSM rendelet szabályai szerint végzi az előirányzat felhasználását.
A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Millenáris Kht. működésének támogatása
Cél: Az előirányzat a Millenáris Kht. működésének támogatására szolgáló feladatokra fordítható
Költséggazda: Jövő Háza program miniszteri biztosa
Kötelezettség nyilvántartó: Jövő Háza program miniszteri biztosa
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe
A támogatás előirányzat felhasználási tervét, és a támogatási szerződést a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével jóváhagyásra, illetve a szerződés aláírására a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat jóváhagyását, a szerződés megkötését követően, a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
A költséggazda a támogatási szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását, igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkedik a támogatás, kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
NIIF program támogatása
Cél: Az előirányzat a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program tárgyévi feladatainak ellátásához használható fel.
Költséggazda: ITS helyettes államtitkárság
Kötelezettség nyilvántartó: ITS helyettes államtitkárság
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe
A Program Tanács által meghatározott feladatok támogatási előirányzat felhasználási tervét, és a támogatási szerződést a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével jóváhagyásra, illetve a szerződés aláírására a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat jóváhagyását, és a szerződés megkötését követően, a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról, a finanszírozást végző NIIF Iroda költségvetési előirányzatának módosításáról.
A költséggazda a támogatási szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását, igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait.
Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT)
működési támogatása
Cél: Az előirányzat a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) működési támogatására fordítható
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
Az NHIT mint részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv Ámr. 17. §-ában meghatározott feladatait az Nemzetközi Hírközlési Hatóság látja el.
A Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról az ütemezett pénzeszköz átadásról az NHIT Iroda számlájára.
Országgyűlési Könyvtár informatikai fejlesztésének feladatai
Cél: Az Országgyűlési Könyvtár az ország legnagyobb jogi, politológiai szakirodalmi gyűjteményével rendelkezik. Kielégíti a Parlament munkaszervezeteinek igényeit, egyben biztosítva a nyilvánosság hozzáférését is a parlamenti dokumentumokhoz.
Az előirányzat a könyvtár informatikai fejlesztési feladataihoz használható fel.
Költséggazda: Ágazati Együttműködési Főosztály
Kötelezettség nyilvántartó: Ágazati Együttműködési Főosztály
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó támogatás előirányzat felhasználási tervét, és a támogatási szerződést a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével jóváhagyásra, illetve a szerződés aláírására a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat jóváhagyását, szerződés megkötését követően, a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
A költséggazda a támogatási szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását, igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
Informatikai és hírközlési szakképesítési feladatai
Cél: A 27/2003. (X. 18.) OM és az OKJ-ről szóló 7/1993. (XII. 30.) MüM rendeletmódosítás szerint az IHM feladatkörébe került informatikai, postai és távközlési szakképesítések feladataival összefüggésben használható fel.
Költséggazda: Ágazati Együttműködési Főosztály
Kötelezettség nyilvántartó: Ágazati Együttműködési Főosztály
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó szakképzési feladatok előirányzat felhasználási tervét szöveges indokolással a költséggazda készíti el és terjeszti elő - az ITS Helyettes Államtitkár egyetértésével, és a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével - jóváhagyásra, a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról, IHM Ellátási Igazgatóság költségvetési előirányzatának módosításáról.
Az engedély alapján a költséggazda:
-    megteszi a feladat elvégezésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megrendelés, megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megrendelésnek, megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
ACQUIS átvételének nemzeti programja
Cél: Az előirányzat az ACQUIS átvételének nemzeti programjával összefüggő feladatokra használható fel.
Költséggazda: ITS helyettes államtitkárság
Kötelezettség nyilvántartó: ITS helyettes államtitkárság
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat finanszírozási javaslatát a költséggazda készíti el és a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével terjeszti elő szöveges indokolással, jóváhagyásra az ITS helyettes államtitkárhoz
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda:
-    megteszi a feladat elvégeztetésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
Tagállamként való működés programja
Cél: Az előirányzat a tagállamként való működéssel összefüggő feladat finanszírozására használható fel.
Költséggazda: ITS helyettes államtitkárság
Kötelezettség nyilvántartó: ITS helyettes államtitkárság
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat finanszírozási javaslatát a költséggazda készíti el és a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével terjeszti elő szöveges indokolással, jóváhagyásra az ITS helyettes államtitkárhoz
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda:
-    megteszi a feladat elvégeztetésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, és intézkedik a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
EU Információs társadalom projekt támogatásának, pályázati feltételeinek megteremtése
a projektek technikai-műszaki előkészítése
Cél: Az előirányzat az EU Információs társadalom projektek támogatásának, pályázati feltételeinek megteremtésével a projektek technikai-műszaki előkészítésével összefüggő feladat finanszírozására, valamint a GVOP Információs társadalom prioritás EU projektjei „Közreműködő szervezet” feladatai ellátásához használható fel..
Költséggazda: ITP helyettes államtitkárság, ITS Helyettes államtitkárság
Kötelezettség nyilvántartó: ITP helyettes államtitkárság, ITS Helyettes államtitkárság
Eljárási rend: Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat finanszírozási javaslatát a költséggazdák készítik el és a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével terjesztik elő szöveges indokolással, jóváhagyásra az ITP, ITS helyettes államtitkárhoz.
A javaslat engedélyezését követően, az engedély birtokában a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról, és a költséggazdák közötti költségmegosztásról.
Az engedély alapján a költséggazdák a részükre megnyitott előirányzat erejéig:
-    megteszik a feladat elvégeztetésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítják a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzik (felügyeli) a feladatuk végrehajtását,
-    igazolják az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkednek a számla kifizetésére az Ellátási Igazgatóság felé.
Határon túli magyarok informatikai támogatása
Cél: Az előirányzat a határon túli magyarok informatikai támogatása használható fel
Költséggazda: Külkapcsolatok Főosztálya
Kötelezettség nyilvántartó: Külkapcsolatok főosztálya
Eljárási rend:
Az előirányzat nem tartozik a feladatfinanszírozás körébe.
A végrehajtandó feladat előirányzat felhasználási tervét a költséggazda készíti el és terjeszti elő szöveges indokolással, a Gazdasági Helyettes Államtitkár ellenjegyzésével jóváhagyásra a Közigazgatási Államtitkárhoz.
A javaslat jóváhagyását követően, a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik a kincstári finanszírozás biztosítása érdekében szükséges teendők ellátásáról.
Az engedély alapján a költséggazda:
-    megteszi a feladat elvégzésére irányuló intézkedéseket,
-    kötelezettségvállalással (megállapodás, szerződéskötés) biztosítja a feladat végrehajtásának feltételeit,
-    a megállapodásnak, szerződésnek megfelelően ellenőrzi (felügyeli) a feladat végrehajtását,
-    igazolja az elvégzett feladat teljesítését, elszámolását és azok dokumentumait, valamint intézkedik a számla kifizetésére, vagy a pénzeszköz átadás lebonyolításra az Ellátási Igazgatóság felé.
Fejezeti tartalék
Cél: Az előirányzat a fejezeti gazdálkodás költségvetési tartaléka, amely a költségvetés összeállításakor kiemelt előirányzatra nem tervezhető. Elsősorban az évközben belépő kormányzati feladatok, illetve eseti támogatások finanszírozását szolgálja, de konkrét felhasználási célja előre nem meghatározott.
Költséggazda: Miniszter
Kötelezettség nyilvántartó: Közgazdasági és Költségvetési Főosztály
Eljárási rend: Nem feladatfinanszírozás
Az igényeket indoklással, a szakmai helyettes államtitkár egyetértésével a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály vezetőjéhez kell benyújtani.
Miniszteri jóváhagyás még nem tartalmazóan benyújtott, dokumentált és indokolt finanszírozási kérelmeket a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály - szükség szerint az érintett szakmai főosztályok véleményének kikérésével - felülvizsgálja, rangsorolja és a rendelkezésre álló előirányzat összegéig - a Gazdasági Helyettes Államtitkár és a Közigazgatási Államtitkár egyetértésével - jóváhagyásra a Miniszter elé terjeszti.
Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.
- Az előterjesztés ügyében hozott döntés alapján a Közgazdasági és Költségvetési Főosztály intézkedik az előterjesztő értesítéséről és a szükséges előirányzat módosításról, az előterjesztő pedig a feladat végrehajtásáról.
- A feladat engedélyezés szerinti elvégzését és elszámolását az előterjesztő igazolja és annak dokumentumait a Közgazdasági és Költségvetési Főosztálynak átadja.
*

Az utasítást utóbb a 3/2004. (IHK. 14.) IHM utasítás módosította. Az utasítás az 1/2005. (IHK. 3..) IHM utasítás 24. §-a alapján hatályát vesztette 2005. február 15. napjával.
Az utasítást az érintettek közvetlenül megkapták.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére