24/2004. (IV. 23.) PM rendelet
24/2004. (IV. 23.) PM rendelet
a Vám- és Pénzügyőrségről szóló törvény végrehajtásáról1
A Vám- és Pénzügyőrségről szóló 2004. évi XIX. törvény (a továbbiakban: VPtv.) 43. §-ának a), c) és e) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbiakat rendelem el:
2 I. A VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG SZERVEINEK ILLETÉKESSÉGE
Általános illetékességek3
1. §4
2. §5
3. §6 Az országos parancsnokság illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére.
4. §7 A Vám- és Pénzügyőrség hatósági jogkörrel rendelkező középfokú szerveinek illetékessége:
a) a Vám- és Pénzügyőrség Dél-Alföldi Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Bács-Kiskun megye, Békés megye és Csongrád megye közigazgatási területére,
b) a Vám- és Pénzügyőrség Észak-Alföldi Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Jász-Nagykun-Szolnok megye, Hajdú-Bihar megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közigazgatási területére,
c) a Vám- és Pénzügyőrség Észak-Magyarországi Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Heves megye, Nógrád megye és Borsod-Abaúj-Zemplén megye közigazgatási területére,
d) a Vám- és Pénzügyőrség Közép-Dunántúli Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Veszprém megye, Fejér megye, Komárom-Esztergom megye közigazgatási területére,
e)8 a Vám- és Pénzügyőrség Közép-Magyarországi Regionális Parancsnokságának illetékessége
ea) a Vám- és Pénzügyőrség szervezetéről, valamint egyes szervek kijelöléséről szóló kormányrendelet (a továbbiakban: VPKr.) 5. §-ának (3) bekezdésében meghatározott feladatok tekintetében a Magyar Köztársaság területére,
eb) egyéb feladatai tekintetében a h) pontban foglaltak kivételével Budapest és Pest megye közigazgatási területére
terjed ki,
f) a Vám- és Pénzügyőrség Nyugat-Dunántúli Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye közigazgatási területére,
g) a Vám- és Pénzügyőrség Dél-Dunántúli Regionális Parancsnokságának illetékessége kiterjed Baranya megye, Somogy megye és Tolna megye közigazgatási területére,
h)9 a Vám- és Pénzügyőrség Központi Repülőtéri Parancsnokságának illetékessége kiterjed légi forgalom tekintetében Pest megye közigazgatási területére, valamint a következő helyekre: Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér; Airport Business Park, 2220 Vecsés, Lőrinci út 59–61., helyrajzi szám: Vecsés 0148/41 és 0148/43; Airport City, 2220 Vecsés, helyrajzi szám: Vecsés 6030/9–12; 1097 Budapest, Fehérakác u. 3. helyrajzi szám: 38236/723; illetve 1097 Budapest, Ecseri u. 14–16. helyrajzi szám: 38236/575.
i) a Vám- és Pénzügyőrség Központi Ellenőrzési Parancsnokságának illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére,
j) a Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnokságának illetékessége a jogszabályban meghatározott bűncselekmények esetén a Magyar Köztársaság területére terjed ki,
k) Vám- és Pénzügyőrség Közép-Magyarországi Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Budapest és Pest megye közigazgatási területére,
l) Vám- és Pénzügyőrség Észak-Magyarországi Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Heves megye, Nógrád megye és Borsod-Abaúj-Zemplén megye közigazgatási területére,
m) Vám- és Pénzügyőrség Észak-Alföldi Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Jász-Nagykun-Szolnok megye, Hajdú-Bihar megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közigazgatási területére,
n) Vám- és Pénzügyőrség Dél-Alföldi Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Bács-Kiskun megye, Békés megye és Csongrád megye közigazgatási területére,
o) Vám- és Pénzügyőrség Közép-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Veszprém megye, Fejér megye, Komárom-Esztergom megye közigazgatási területére,
p) Vám- és Pénzügyőrség Nyugat-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye közigazgatási területére,
q) Vám- és Pénzügyőrség Dél-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatalának illetékessége kiterjed Baranya megye, Somogy megye és Tolna megye közigazgatási területére,
r) a Vám- és Pénzügyőrség Központi Járőrszolgálat Parancsnokságának illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére,
s) a Vám- és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnokságának illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére,
t) a Vám- és Pénzügyőrség Vegyvizsgáló Intézetének illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére,
u)10 a Vám- és Pénzügyőrség Bűnügyi Ellátó Nyomozó Hivatala illetékessége kiterjed a Magyar Köztársaság területére.
4/A. §11
5–11. §12
12. §13
13. §14 (1)15 A Vám- és Pénzügyőrségnek a VPKr. 14. § (1) bekezdése szerinti vám- és pénzügyőri hivatalai és – a mélységi ellenőrzési tevékenység kivételével – az Európai Unió külső vámhatárán működő vám- és pénzügyőri hivatalok illetékességét az 1. számú melléklet tartalmazza.
(2)16 A VPKr. 14. §-ának (2) bekezdése szerinti alsó fokú szervek illetékességét – a VPKr. 14. §-a (4) bekezdésének f) pontában foglalt szerv kivételével – a 2. számú melléklet tartalmazza.
(3)17 A Vám- és Pénzügyőrség regionális ellenőrzési központjainak illetékessége a következő:
a) Regionális Ellenőrzési Központ Kecskemét, illetékessége kiterjed Bács-Kiskun megye, Békés megye és Csongrád megye közigazgatási területére,
b) Regionális Ellenőrzési Központ Pécs, illetékessége kiterjed Baranya megye, Somogy megye és Tolna megye közigazgatási területére,
c) Regionális Ellenőrzési Központ Nyíregyháza, illetékessége kiterjed Jász-Nagykun-Szolnok megye, Hajdú-Bihar megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közigazgatási területére,
d) Regionális Ellenőrzési Központ Miskolc, illetékessége kiterjed Heves megye, Nógrád megye és Borsod- Abaúj-Zemplén megye közigazgatási területére,
e) Regionális Ellenőrzési Központ Székesfehérvár, illetékessége kiterjed Veszprém megye, Fejér megye és Komárom-Esztergom megye közigazgatási területére,
f) Regionális Ellenőrzési Központ Budapest, illetékessége kiterjed Budapest és Pest megye közigazgatási területére, illetve a VPKr. 15. §-a (2) bekezdésének c) pontja szerinti eljárások tekintetében a Magyar Köztársaság területére,
g) Regionális Ellenőrzési Központ Győr, illetékessége kiterjed Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye közigazgatási területére.
Különös illetékességek
13/A. §18 (1)19 Az áruk vámeljárás alá vonására – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – az a vám- és pénzügyőri hivatal illetékes, amelynek az illetékességi területén az árukat vámeljárás alá bejelentik.
(2)20 Vámügyekben az engedélyezési eljárás lefolytatására – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – az a megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal illetékes, amelynek az illetékességi területén a kérelmezett tevékenységet gyakorolni kívánják.
(3)21 Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa törvény) 4. számú mellékletében meghatározott engedélyezési feladatokat az adóraktár működési helye szerint illetékes, megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal és az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal látja el. Az adóraktár felügyeletét az a vámigazgatási ügyekben illetékes vám- és pénzügyőri hivatal látja el, amelynek illetékességi területén az adóraktár található.
(4)22 A vámszabad területen történő ellenőrzéseket, valamint az ilyen területen épületek, építmények építésének, illetve az épületek szerkezetét jelentősen megváltoztató munkálatoknak az engedélyezését az a vám- és pénzügyőri hivatal végzi, amelynek az illetékességi területén a vámszabad terület található.
(5)23 A vámösszegek megállapítása, valamint azok beszedése, könyvelése annak a vám- és pénzügyőri hivatalnak a feladata, amelynek illetékességi területén a vámtartozás keletkezett vagy a Közösségi Vámkódex létrehozásáról szóló 1992. október 12-i 2913/92/EGK tanácsi rendelet (a továbbiakban: EK vámkódex) 215. cikke alapján keletkezettnek kell tekinteni.
(6)24 A közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 1. §-a (3) bekezdésének 7. pontjában foglalt utólagos ellenőrzést a személy székhelye, telephelye, könyvelési helye szerint illetékes regionális ellenőrzési központ végzi.
13/B. §25 Az AEO-tanúsítványok kiadásával kapcsolatos eljárást, illetve a Közösségi Vámkódex létrehozásáról szóló, 1992. október 12-i 2913/92/EGK tanácsi rendelet végrehajtási szabályairól szóló, 1993. július 2-i 2454/1993/EGK bizottsági rendelet (a továbbiakban: EK végrehajtási rendelet) 14g–14k. cikke szerinti feltételek vizsgálatát a kérelmező székhelye, ennek hiányában telephelye szerint illetékes regionális ellenőrzési központ folytatja le.
14. §26 A külföldön működő magyar vám- és pénzügyőri hivatalok, illetőleg a Magyar Köztársaság területén működő külföldi vámhivatalok illetékességére a vonatkozó nemzetközi egyezmény rendelkezései az irányadóak.
15. § (1)27 A Magyar Köztársaság területén működő harmadik országok diplomáciai és konzuli képviseletei, a nemzetközi szervezetek, továbbá ezek személyzetének tagjai és családtagjai használatára érkező, illetőleg általuk külföldi rendeltetéssel feladott áruk tekintetében – amennyiben egyértelműen megállapítható, hogy a címzett, illetve a feladó az említett személyi körbe tartozik – a területileg illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, a budapesti és Pest megyei székhelyű (lakhelyű, telephelyű) személyek, szervezetek, képviseletek esetében a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, légi forgalomban érkező és kiküldésre kerülő áruk esetében székhelytől, telephelytől függetlenül az 1. és 2. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal az illetékes.
(2)28 Az állandó tartózkodási helyüket harmadik országból a Közösség vámterületére áthelyező természetes személyek részére szabad forgalomba bocsátás vámeljárás lefolytatására a lakóhely (tartózkodási hely) szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapesten és Pest megyében a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Magyar Honvédség Pápa Bázis Repülőterén dolgozó személyzet tekintetében a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Pápa az illetékes.
(3)29 Természetes személyek által harmadik országból behozott gépjárművek vámkezelésére a lakóhely (tartózkodási hely) szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapesten és Pest megyében a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Magyar Honvédség Pápa Bázis Repülőterén dolgozó EU tagországain kívüli állampolgárok tekintetében a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Pápa az illetékes.
(4)30 Amennyiben nemzetközi egyezmény eltérően nem rendelkezik az EU tagországain kívüli állampolgár által hat hónapot meghaladó időtartamra behozott gépjármű ideiglenes behozatal vámeljárás lefolytatására a lakóhely (tartózkodási hely) szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapesten és Pest megyében a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Magyar Honvédség Pápa Bázis Repülőterén dolgozó személyzet tekintetében a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Pápa az illetékes.
16. § (1)31 A büntetőeljárás, illetve a szabálysértési eljárás megállapítása szerint jogellenesen forgalomba került áruk után a vám és nem közösségi adók, díjak és egyéb költségek kiszabására és beszedésére a határozatot vagy az ítéletet hozó bíróság vagy hatóság székhelye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapesten és Pest megyében a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal az illetékes.
(2)32 A légitársaságok részére légi forgalomban érkező és az azok részére feladott árukkal kapcsolatos vámeljárások lefolytatására a repülőtér felügyeletét ellátó vám- és pénzügyőri hivatal az illetékes.
(3)33 Ideiglenes behozatali vagy aktív feldolgozás vámeljárás alatt álló áru szabad forgalomba bocsátás vámeljárásra – a szakosított vámkezelő helyen vámeljárás alá vonásra kerülő, valamint az ATA igazolvánnyal vámkezelt termékek kivételével – az a vám- és pénzügyőri hivatal illetékes, ahol az árut a fenti vámeljárások alá vonták.
(4)34
(5)35 A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló törvényben a vámhatóság számára meghatározott hitelezői feladatok elvégzésére a megyeszékhelyen működő, Budapest és Pest megye közigazgatási területén a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal illetékes.
(6)36 A jövedéki és energiaadó ügyben érintett személyek részére a vámazonosító számot az eljárás lefolytatására illetékes vámszerv adja ki. Környezetvédelmi termékdíj ügyben a vámazonosító számot kérelemre bármely vám- és pénzügyőri hivatal, megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, regionális ellenőrzési központ, illetve hivatalból az eljárás lefolytatására illetékes vámszerv adja ki.
(7)37 Meghatározott célú felhasználás szabadforgalomba bocsátásra vonatkozó – az EK végrehajtási rendelet 292. cikkének (1) bekezdése szerinti – írásbeli engedélyt a feldolgozás helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal adhat ki. Meghatározott célú felhasználás szabadforgalomba bocsátásra vonatkozó – az EK végrehajtási rendelet 292. cikkének (3) bekezdése szerinti – egyszerű írásbeli engedély megadására az a megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal illetékes, amelynek illetékességi területén az árut vámeljárás alá bejelentik.
(8)38 Az áru közösségi helyzetének igazolására az áru bemutatási helye szerint illetékes vám- és pénzügyőri hivatal jogosult.
(9)39 Az egyszerűsített vámeljárások engedélyezésére – kivéve, ha azt a gazdasági vámeljárások engedélyezésére benyújtott kérelemben kérik, illetve a hiányos árunyilatkozattal kért egyszerűsített eljárás kivételével – a kérelmező könyvelési helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vámhivatal jogosult.
(10)40 Az államháztartási bevételi számlára történő előírás nélküli téves befizetés kérelemre történő visszautalására a befizető székhelye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, magyarországi székhely hiányában a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal illetékes.
(11)41 A Vtv. 48. §-ának (2)–(5) bekezdésében meghatározott biztosíték nyújtási mentességet a mentességre jogosult székhelye, magyarországi székhely hiányában a telephelye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal és az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal állapítja meg.
(12)42 A Vtv. 1. § (3) bekezdés 3. pontjában meghatározott – megbízható vámadós jogálláshoz kapcsolódó – feltételek fennállását a kérelmező székhelye, magyarországi székhely hiányában a telephelye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal állapítja meg és ellenőrzi, valamint rögzíti a vámhatóság informatikai rendszerében.
(13)43
(14)44 A tranzitterület – Vtv. 14. §-a (7) bekezdésben említett – felügyeletét és a belépési engedélyek érvényesítését a nemzetközi közforgalmú repülőtér helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapesten a 2. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal látja el.
(15)45 A Vtv. 38. §-ának b) pontja szerinti írásbeli árunyilatkozat benyújtása alóli könnyítést a személyek lakóhelye vagy székhelye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal engedélyezi.
(16)46 A Vtv. 59. §-ának (1) bekezdése szerinti visszatérítésre vagy a tartozás elengedésére az EK vámkódex 236–239. cikke értelmében az a vám- és pénzügyőri hivatal illetékes, amelynek területén a visszatérítendő vagy elengedésre kerülő összeg könyv szerinti nyilvántartásba vétele történt. Amennyiben a visszatérítésre vagy a tartozás elengedésére a könyv szerinti utólagos nyilvántartásba vétellel összhangban kerül sor, a visszatérítésre vagy a tartozás elengedésére az a vám- és pénzügyőri hivatal illetékes, amelyik a könyv szerinti utólagos nyilvántartásba vételt végzi.
(17)47 A VPKr. 15. § (1) bekezdés l) pontja szerinti feladatok végrehajtására elsőfokú adóhatósági jogkörben illetékes vámszervek a következők:
a)48 Pest megye és Budapest közigazgatási területét kivéve a megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatalok, továbbá a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Baja, a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Esztergom, a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Pápa és a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Sopron,
b)49 Pest megye és Budapest közigazgatási területén a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal és az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal,
c)50 a Magyar Honvédség Pápa Bázis Repülőterén dolgozó EU tagországain kívüli állampolgárok tekintetében a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Pápa,
d)51 a regisztrációs adó különös szabályok szerint történő megállapítása, beszedése és ellenőrzése tekintetében
da) ha a kérelmező lakóhelye vagy székhelye Bács-Kiskun megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Hajdú-Bihar megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye vagy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén található, a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Békéscsaba,
db) ha a kérelmező lakóhelye vagy székhelye Budapest, Baranya megye, Fejér megye, Heves megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye vagy Tolna megye területén található, a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Tatabánya, vagy
dc) ha a kérelmező lakóhelye vagy székhelye Győr-Moson-Sopron megye, Somogy megye, Vas megye, Veszprém megye vagy Zala megye területén található, a Vám- és Pénzügyőri Hivatal Szombathely.
(18)52 A (17) bekezdéstől eltérően a regisztrációsadó-visszatérítési eljárásban a regisztrációs adó megállapítására irányuló eljárást lefolytató szerv jár el.
(19)53 A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló törvényben foglalt adóztatási, nyilvántartásba vételi feladatok végrehajtására a gazdálkodó székhelye, ennek hiányában telephelye szerint illetékes regionális ellenőrzési központ jár el, a hatósági felügyelet keretében történő hatósági ellenőrzés végrehajtására a gazdálkodó székhelye, telephelye szerinti vám- és pénzügyőri hivatal, míg Budapesten és Pest megyében a 2. számú mellékletben kijelölt hivatal illetékes.
(20)54 A környezetvédelmi termékdíj megfizetésére kötelezett külföldi vállalkozás esetében a termékdíjköteles termékkel végzett tevékenység bejelentése, a termékdíj bevallása, befizetése, kiszabása, visszaigénylése, ellenőrzése során a pénzügyi képviselő székhelye szerinti regionális ellenőrzési központ, pénzügyi képviselő hiányában a Regionális Ellenőrzési Központ Budapest illetékes.
(21)55 A VPKr. 15. § (1) bekezdés r) pontja szerinti fémkereskedelmi hatósági feladatok tekintetében Budapest és Pest megye közigazgatási területén a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal illetékes.
16/A. §56 (1)57 A VPKr. 16. § (1) bekezdése szerinti ügyben az eljárásra az adóraktárnak, az adómentes felhasználó üzemének, a felhasználói engedélyes telephelyének, a kereskedő üzletének, raktárának, a postai szolgáltató felvevő- vagy kézbesítőhelyének, a futár- vagy csomagszállítást végző szolgáltató telephelyének fekvése, az egyéb személy jogosulatlan tevékenységének helye szerinti vámhatóság az illetékes.
(2) A VPKr. 16. § (2) bekezdése szerinti ügyben az eljárásra
a) a jogi személy, a jogi személyiség nélküli szervezet székhelye,
b) székhellyel nem rendelkező vállalkozó esetében a telephely, több telephely esetén az elsőként bejelentett telephely,
c) telephellyel sem rendelkező személy esetén a lakóhely, ennek hiányában a tartózkodási hely
szerinti vámhatóság az illetékes.
(3) Ismeretlen személy jövedéki ügyében eljárásra az a vámhatóság illetékes, amely az ügyben az első intézkedést tette.
(4) A jövedéki adóügyben eljáró vámhatóság az országos parancsnok utasítására (engedélyével) ellenőrzést az illetékességi területén kívül is végezhet.
17. §58 (1)59 Vámraktár engedélyezésére, amennyiben a számviteli nyilvántartás magában foglalja a raktárnyilvántartást is, a kérelmező számviteli nyilvántartásának helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal rendelkezik hatáskörrel.
(2)60 Ha a számviteli nyilvántartás a raktárnyilvántartást nem foglalja magában, vagy a kérelmező számviteli nyilvántartása nem Magyarországon található, és a raktározás kizárólag Magyarországon történik, továbbá az egyedi engedélyezés esete nem áll fenn, a vámraktár engedélyezésére a raktárnyilvántartás vezetésének helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal rendelkezik hatáskörrel. Ha egy engedélyben több telephelyet kívánnak vámraktárként engedélyeztetni, az illetékességet az összesített adatokat tartalmazó – de minden engedélyeztetni kívánt telephelyen hozzáférhető – központi nyilvántartás vezetésének helye szerint kell megállapítani.
(3)61 Az egységes engedélyek kiadására a kérelmező könyvelési helye szerint illetékes megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén – illetékességi területén belül – a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, az Észak-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, illetve az 1. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Hivatal jogosult.
17/A. §62
17/B. §63
18. §64 (1) Az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezmény végrehajtásáról szóló 19/2001. (V. 21.) KöViM–PM együttes rendelet (a továbbiakban: TIR rendelet) 4. §-a szerinti feladat ellátására a megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatalok, valamint Pest megyében a Buda-térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal, Budapesten a Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal rendelkeznek illetékességgel.
(2) A TIR rendelet 7. §-a szerinti feladat ellátására a nemzetközi áruforgalom számára megnyitott határátkelőhelyeken, illetőleg az ország belterületén működő valamennyi vám- és pénzügyőri hivatal jogosult.
19. §65 A Dél-Pest térségi Vám- és Pénzügyőri Hivatal illetékes a katonai vámügyi szerv által Budapesten és Pest megyében indított eljárásokban.
20. §66 A postaforgalomra vonatkozó illetékességi szabályokat külön jogszabály tartalmazza.
II. KÜLÖNLEGES ESZKÖZÖK ÉS MÓDSZEREK ENGEDÉLYEZÉSÉVEL ÉS IGÉNYBEVÉTELÉVEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK
21. § (1) A Vám- és Pénzügyőrségnek a titkos információgyűjtés folytatására felhatalmazott szerve e rendeletben foglaltak szerint kérheti a VPtv. 31. §-ban foglalt bírói engedélyhez kötött titkos információgyűjtési eszközök és módszerek (a továbbiakban: különleges eszközök) alkalmazásának bírói engedélyezését.
(2) A felhatalmazott szerv vezetője a kérelmet írásban, a nyomozó hatóság székhelye szerint illetékes helyi bíróság – a megyei (fővárosi) bíróság elnöke által kijelölt – bírájánál (a továbbiakban: bíró) terjeszti elő.
(3) A kérelem indokolásában a VPtv. 32. §-ának (2) bekezdésében foglaltakon kívül ki kell térni:
a) az alkalmazás alapjául szolgáló bűncselekmény gyanújára okot adó tényállásra, valamint annak a Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény szerinti minősítésére,
b) arra a körülményre, hogy a bűncselekményt a nemzetközi bűnüldözéssel kapcsolatba hozhatóan, illetve sorozatban, vagy szervezetten követték-e el,
c) a kérelem elbírálása szempontjából fontos egyéb körülményekre, továbbá
d) a sürgősségi elrendelés esetén ennek okára és az elrendelés időpontjára.
(4) A kérelmet három számozott példányban kell elkészíteni, és ezeket a titkos ügykezelés szabályai szerint kell a bírónak megküldeni. Az elbírálás után a kérelemből két példányt az előterjesztő részére kell megküldeni.
22. § (1) Az alkalmazásra vagy alkalmazás meghosszabbítására irányuló kérelmet az alkalmazás javasolt időpontja, illetve az engedély lejárta előtt legalább 72 órával kell benyújtani.
(2) A különleges eszközök alkalmazásával rögzített információk megsemmisítését a VPtv. előírásai és a titkos ügykezelés szabályai szerint kell végrehajtani.
23. § Amennyiben a bíró a különleges eszköz alkalmazása iránti kérelmet elutasítja, de olyan új tény merül fel, amely a különleges eszköz alkalmazását szükségessé teszi, újabb kérelem terjeszthető elő.
24. § Az engedélyt kérő szerv vezetője az engedélyt tartalmazó végzés, a kérelem és a szolgálati jegy egy példányának, sürgősségi elrendelés esetén az elrendelő határozat és a szolgálati jegy egy példányának megküldésével intézkedik a feladat végrehajtására kijelölt szervezetnél a különleges eszköz alkalmazására.
III. A VÁMINFORMÁCIÓS RENDSZERREL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK
25. § (1) A vám és a – Vám- és Pénzügyőrség hatáskörébe utalt – mezőgazdasági ügyekre vonatkozó jogszabályok helyes alkalmazásának biztosítása érdekében a Vám- és Pénzügyőrségnek a tagállami vámhatóságokkal és az Európai Bizottsággal való együttműködésére az egyes tagállamok, továbbá a tagállamok és a Bizottság közötti hivatalos segítségre a tagállamok közigazgatási hatóságai közötti kölcsönös segítségnyújtásról, valamint a vám és mezőgazdasági szabályozás helyes alkalmazásának biztosítása érdekében e hatóságok és a Bizottság együttműködéséről szóló 515/97/EK rendeletben, valamint az informatika vámügyi alkalmazásáról szóló nemzetközi Egyezményben (a továbbiakban: CIS) foglaltak az irányadók.
(2) A váminformációs rendszerrel kapcsolatos részletszabályokat az Európai Unió Csalásellenes Hivatal által 2002. október 29-én kiadott Váminformációs Rendszer Műveleti Eljárások Kézikönyve (a továbbiakban: Kézikönyv) tartalmazza, amelynek alkalmazására vonatkozó feltételeket az országos parancsnok állapítja meg.
26. § (1) A Kézikönyvben meghatározott regisztrált felhasználókat, kiemelt felhasználókat, továbbá a CIS rendszer üzemelését biztosító terminálok fizikai elhelyezését az országos parancsnok jelöli ki.
(2) Az (1) bekezdésben említett kiemelt felhasználók:
a) Váminformációs Rendszer összekötő tiszt,
b) engedélyező,
c) informatikai menedzser,
d) Váminformációs Rendszer koordinátor.
(3) A CIS rendszer alkalmazása során felmerülő problémák – beleértve a szoftver, hardver és az adatátviteli problémákat is – első szintű megoldási helye a Vám- és Pénzügyőrség CIS ,,Szakmai, technikai segítségnyújtás''-a (Help Desk-je).
27. § (1) A váminformációs rendszerben minősített adatot továbbítani az államtitokról és a szolgálati titokról szóló 1995. évi LXV. törvény 5/A–I. §-aiban meghatározottak, továbbá a hivatkozott törvény 18. §-ának (3)–(6) bekezdésében foglaltak szerint lehet.
(2) A minősítési jelölés alkalmazása során a minősített adat kezelésének rendjéről szóló 79/1995. (VI. 30.) Korm. rendelet 19. §-ában foglaltak az irányadók.
(3) A váminformációs rendszerben vámtitkot a Vtv. 16. §-ának (6) bekezdése alapján lehet átadni.
IV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Hatálybalépés
28. § (1) Ez a rendelet – a (2) és (4) bekezdésben foglaltak kivételével – a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján lép hatályba.
(2) E rendelet 5. §-a (1) bekezdésének e), f) és g) pontja, a 6. §-ának a) pontja, továbbá a 13. § (1) és (4) bekezdése 2004. augusztus 1-jén lép hatályba.
(3)67 E rendelet 6. §-ának f)–h) pontja, valamint az 1. számú melléklete – a kelebiai Vámhivatal kivételével a külső határon működő vám- és pénzügyőri hivatalokra vonatkozó rendelkezések, továbbá a III. Mélységi ellenőrzés rész kivételével – 2004. augusztus 1-jén hatályát veszti.
(4) E rendelet 16. §-ának (6) bekezdése, valamint 17–19. §-ai, valamint a 30. §-ának (3) bekezdése a kihirdetés napján lép hatályba.
(5)68
(6)69
Módosuló jogszabályok
29. § (1)70
(2) Ahol az R.71 vagy jogszabály Egységes Vámárunyilatkozatot említ, azon Egységes Vámokmányt kell érteni.
(3)72
Átmeneti rendelkezések
30. § (1) A folyamatban lévő utólagos ellenőrzési ügyekben az eljárás megindításakor hatályos hatásköri és illetékességi szabályokat kell alkalmazni.
(2)73 A 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal végzi Magyarország európai uniós csatlakozása előtt az 1., 3., 5., 6., 10. számú, a szobi, a ceglédi, a váci, valamint a Buda-környéki Vámhivataloknál megindított vámigazgatási eljárások és vámeljárások tekintetében a jogorvoslati és utólagos eljárásokat (vámvisszatérítés, helyesbítés, elszámolás), illetve hatósági intézkedéseket.
(3)74 A személyek részére a vámazonosító szám (VPID) előzetes kiadását a kérelmező székhelye szerinti megyeszékhelyen működő vám- és pénzügyőri hivatal, Budapest és Pest megye közigazgatási területén a 17. számú Vám- és Pénzügyőri Hivatal végzi.
(4) A Vám- és Pénzügyőrség Ügyvitelszervezési és Számítástechnikai Központja hatáskörébe tartozó elévült vámtartozások törlésére a Vám- és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnoksága jogosult.
31. § (1) Az Európai Unióhoz történő csatlakozás következtében a Vám- és Pénzügyőrség megszűnő szervei és azok jogutódjai:
a) Vámhivatal Nagyatád jogutódja Vámhivatal Kaposvár,
b) Vámhivatal Hódmezővásárhely és Vámhivatal Szentes jogutódja Vámhivatal Szeged,
c) Vámhivatal Jászberény jogutódja Vámhivatal Szolnok,
d) Vámhivatal Balassagyarmat jogutódja Vámhivatal Salgótarján,
e) Vámhivatal Bánréve és Vámhivatal Hidasnémeti jogutódja Vámhivatal Miskolc,
f) Vámhivatal Komárom jogutódja Vámhivatal Tatabánya,
g) Vámhivatal Pápa és Vámhivatal Tapolca jogutódja Vámhivatal Veszprém,
h) Vámhivatal Bajánsenye jogutódja Vámhivatal Szombathely,
i) Vámhivatal Vámosszabadi, Vámhivatal Kópháza, Vámhivatal Mosonmagyaróvár jogutódja Vámhivatal Győr.
(2) Az Európai Unióhoz történő csatlakozás következtében a Vám- és Pénzügyőrség megszűnő szervei helyébe átszervezés miatt a következő – azonos jogállású – szervek lépnek:
a) a 16. számú Vámhivatal jogutódja – a jövedéki és energia adóügy, valamint jövedéki engedélyezés kivételével – a Pesti Jövedéki, Adójegy és Zárjegy Hivatal,
b) az 1. számú Vámhivatal, a 3. számú Vámhivatal, a 10. számú Vámhivatal és vámigazgatási ügyekben a Vámhivatal Cegléd jogutódja a Dél-Pest térségi Fővámhivatal,
c) a Vámhivatal Cegléd jogutódja – vámigazgatási ügyek kivételével – Pesti Jövedéki, Adójegy és Zárjegy Hivatal,
d) a 7. számú Vámhivatal, a 9. számú Vámhivatal valamint a 14. számú Vámhivatal jogutódja a Magánforgalmi Fővámhivatal,
e) a Buda-környéki Vámhivatal és az 5. számú Vámhivatal jogutódja a Buda-térségi Fővámhivatal,
f) a 6. számú Vámhivatal, a Vámhivatal Vác és a Vámhivatal Szob jogutódja az Észak-Pest térségi Fővámhivatal,
g) a Jövedéki Központ Kecskemét jogutódja – jövedéki és energia adóügy, valamint a jövedéki engedélyezés tekintetében – a Regionális Jövedéki Központ Kecskemét,
h) Jövedéki Központ Kecskemét jogutódja jövedéki ügyek tekintetében a Vámhivatal Kecskemét,
i) a 18. számú Vámhivatal jogutódja – jövedéki és energia adóügy, valamint a jövedéki engedélyezés kivételével – a 18. számú Fővámhivatal,
j) a 17. számú Vámhivatal jogutódja – az 5. § (2) bekezdésének e) pontja kivételével – a 17. számú Fővámhivatal.
(3) Az Európai Unióhoz történő csatlakozás következtében a megyeszékhelyi vámhivatalok, a 16. és a 18. számú Vámhivatal jogutódja jövedéki és energia adóügy, valamint a jövedéki engedélyezés tekintetében, a területileg illetékes regionális jövedéki központok.
(4) Az Európai Unióhoz történő csatlakozás következtében átszervezés útján – vámigazgatási ügyekben – a jogutód szervek a következők:
a) Vámhivatal Siófok jogutódja Vámhivatal Kaposvár,
b) Vámhivatal Kiskunhalas jogutódja Vámhivatal Kecskemét,
c) Vámhivatal Berettyóújfalu jogutódja Vámhivatal Debrecen,
d) Vámhivatal Mátészalka jogutódja Vámhivatal Nyíregyháza,
e) Vámhivatal Gyöngyös jogutódja Vámhivatal Eger,
f) Vámhivatal Sátoraljaújhely és Vámhivatal Tiszaújváros jogutódja Vámhivatal Miskolc.
32. § (1) A Vám- és Pénzügyőrség 2004. augusztus 1-jével megszűnő szervei és azok jogutódjai:
a) Vámhivatal Orosháza jogutódja Fővámhivatal Békéscsaba,
b) Vámhivatal Kelebia jogutódja Vámhivatal Tompa,
c) Vámhivatal Baja, Kiskőrösi Jövedéki Hivatal, Vámhivatal Kiskunhalas jogutódja Fővámhivatal Kecskemét,
d) Vámhivatal Esztergom jogutódja Fővámhivatal Tatabánya,
e) Vámhivatal Dunaújváros jogutódja Fővámhivatal Székesfehérvár,
f) Vámhivatal Tiszaújváros, Szerencsi Jövedéki Hivatal és Vámhivatal Sátoraljaújhely jogutódja Fővámhivatal Miskolc,
g) Vámhivatal Gyöngyös jogutódja Fővámhivatal Eger,
h) Vámhivatal Berettyóújfalu jogutódja Fővámhivatal Debrecen,
i) Vámhivatal Kisvárda jogutódja Fővámhivatal Nyíregyháza,
j) Vámhivatal Mátészalka jogutódja Tiborszállás és Vállalj határátkelőhely kivételével Fővámhivatal Nyíregyháza,
k) Vámhivatal Mátészalka jogutódja Tiborszállás és Vállalj határátkelőhely tekintetében Vámhivatal Csengersima,
l) Vámhivatal Siófok jogutódja Fővámhivatal Kaposvár,
m) Vámhivatal Nagykanizsa és Vámhivatal Rédics jogutódja Fővámhivatal Zalaegerszeg,
n) Vámhivatal Sopron, Vámhivatal Hegyeshalom és Vámhivatal Rajka jogutódja Fővámhivatal Győr,
o) Vámhivatal Murakeresztúr jogutódja Vámhivatal Letenye,
p) Vámhivatal Szentgotthárd jogutódja Fővámhivatal Szombathely,
q) Bács-Kiskun megyei Nyomozó Hivatal, Békés megyei Nyomozó Hivatal és a Csongrád megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Dél- Alföldi Regionális Nyomozó Hivatala,
r) Baranya megyei Nyomozó Hivatal, Somogy megyei Nyomozó Hivatal és a Tolna megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Dél-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatala,
s) Jász-Nagykun-Szolnok megyei Nyomozó Hivatal, Hajdú-Bihar megyei Nyomozó Hivatal és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Észak-Alföldi Regionális Nyomozó Hivatala,
t) Heves megyei Nyomozó Hivatal, Nógrád megyei Nyomozó Hivatal és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Észak-Magyarországi Regionális Nyomozó Hivatala,
u) Veszprém megyei Nyomozó Hivatal, Fejér megyei Nyomozó Hivatal és a Komárom-Esztergom megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Közép-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatala,
v) Győr-Moson-Sopron megyei Nyomozó Hivatal, Vas megyei Nyomozó Hivatal és a Zala megyei Nyomozó Hivatal jogutódja a Vám- és Pénzügyőrség Nyugat-Dunántúli Regionális Nyomozó Hivatala.
(2) 2004. augusztus 1-jétől a Vám- és Pénzügyőrség szervei helyébe átszervezés miatt a következő – azonos jogállású – szervek lépnek:
a) Vámhivatal Szeged jogutódja a Fővámhivatal Szeged,
b) Vámhivatal Békéscsaba jogutódja a Fővámhivatal Békéscsaba,
c) Vámhivatal Kecskemét jogutódja a Fővámhivatal Kecskemét,
d) Vámhivatal Székesfehérvár jogutódja a Fővámhivatal Székesfehérvár,
e) Vámhivatal Tatabánya jogutódja a Fővámhivatal Tatabánya,
f) Vámhivatal Veszprém jogutódja a Fővámhivatal Veszprém,
g) Vámhivatal Pécs jogutódja a Fővámhivatal Pécs,
h) Vámhivatal Szekszárd jogutódja a Fővámhivatal Szekszárd,
i) Vámhivatal Kaposvár jogutódja a Fővámhivatal Kaposvár,
j) Vámhivatal Miskolc jogutódja a Fővámhivatal Miskolc,
k) Vámhivatal Eger jogutódja a Fővámhivatal Eger,
l) Vámhivatal Salgótarján jogutódja a Fővámhivatal Salgótarján,
m) Vámhivatal Debrecen jogutódja a Fővámhivatal Debrecen,
n) Vámhivatal Nyíregyháza jogutódja a Fővámhivatal Nyíregyháza,
o) Vámhivatal Szolnok jogutódja a Fővámhivatal Szolnok,
p) Vámhivatal Szombathely jogutódja a Fővámhivatal Szombathely,
q) Vámhivatal Zalaegerszeg jogutódja a Fővámhivatal Zalaegerszeg,
r) Vámhivatal Győr jogutódja a Fővámhivatal Győr,
33. §75 Románia és Bulgária Európai Unióhoz történő csatlakozása következtében a Vám- és Pénzügyőrség 2007. január 1-jével megszűnő szervei és azok jogutódjai:
a) Vámhivatal Csengersima, jogutódja Fővámhivatal Nyíregyháza,
b) Vámhivatal Ártánd, jogutódja Fővámhivatal Debrecen,
c) Vámhivatal Nyírábrány, jogutódja Fővámhivatal Debrecen,
d) Vámhivatal Gyula, jogutódja Fővámhivatal Békéscsaba,
e) Vámhivatal Battonya, jogutódja Fővámhivatal Békéscsaba,
f) Vámhivatal Lökösháza, jogutódja Fővámhivatal Békéscsaba,
g) Vámhivatal Nagylak, jogutódja Fővámhivatal Szeged.
34. §76 A 16. § (17) bekezdés a Vám- és Pénzügyőrségről szóló törvény végrehajtásáról szóló 24/2004. (IV. 23.) PM rendelet módosításáról szóló 10/2010. (III. 31.) PM rendelet 1. § (1) bekezdésével megállapított d) pontját a 2010. március 31-ét követően indult vagy megismételt – a regisztrációs adó különös szabályok szerint történő megállapítására irányuló – eljárásokban kell alkalmazni.
1. számú melléklet a 24/2004. (IV. 23.) PM rendelethez77
2. számú melléklet a 24/2004. (IV. 23.) PM rendelethez80
3. számú melléklet a 24/2004 (IV. 23.) PM rendelethez81
A rendeletet a 2010: CXXII. törvény 174. § (3) bekezdés 1. pontja hatályon kívül helyezte 2011. január 1. napjával.
Az I. fejezet címe a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. §-t megelőző alcím a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 2. §-t az azt megelőző alcímet a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 3. § a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 3. §-ával megállapított szöveg, e módosító rendelet 17. § (2) bekezdése a §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte.
A 4. § a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 4. §-ával megállapított szöveg, e módosító rendelet 17. § (2) bekezdése a §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte.
A 4. § e) pontja a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 10. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § h) pontja a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § u) pontja a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 12. §-ával megállapított szöveg.
A 4/A. §-t a 22/2006. (IX. 15.) PM rendelet 3. §-a iktatta be, hatályon kívül helyezte a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése.
Az 5–11. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 12. §-t és az azt megelőző alcímet a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 13. § a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 5. §-ával megállapított szöveg, e módosító rendelet 17. § (2) bekezdése a §-t megelőző alcímet hatályon kívül helyezte.
A 13. § (1) bekezdése a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (2) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdése a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 13. §-ával megállapított szöveg.
A 13/A. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 6. §-a iktatta be.
A 13/A. § (1) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 13/A. § (2) bekezdése a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13/A. § új (3) bekezdését a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 14. §-a iktatta be, egyidejűleg az eredeti (3)–(4) bekezdésének számozását (4)–(5) bekezdésre változtatva. A (3) bekezdés a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13/A. § eredeti (3) bekezdésének számozását a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 14. §-a (4) bekezdésre változtatta, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 13/A. § eredeti (4) bekezdésének számozását a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 14. §-a (5) bekezdésre változtatta, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 13/A. § (6) bekezdését a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 12. §-a iktatta be.
A 13/B. §-t a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 15. §-a iktatta be, szövege a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
A 14. § a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 13. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (1) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5), (9) és (10) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 15. § (2) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (3) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (4) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § (1) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (9) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (2) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (7) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (3) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (7) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (4) bekezdését a 34/2004. (VI. 23.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 16. § (5) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (6) bekezdése a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 16. § (1) bekezdésével megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (1) és (5) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (7) bekezdése a 48/2005. (XII. 27.) PM rendelet 5. § (1) bekezdésével megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5), (11)–(12) bekezdése, a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 16. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (8) bekezdése a 34/2004. (VI. 23.) PM rendelet 7. § (1) bekezdésével megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (7) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (9) bekezdése a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (1) bekezdésével megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (11) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (10) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (11) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (11) bekezdését a 21/2005. (VI. 23.) PM rendelet 8. §-a iktatta be, szövegét a 48/2005. (XII. 27.) PM rendelet 5. § (3) bekezdése állapította meg és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5), (11)–(12) és (16) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (12) bekezdését a 48/2005. (XII. 27.) PM rendelet 5. § (4) bekezdése iktatta be, szövege a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (13) bekezdését a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése iktatta be, hatályon kívül helyezte a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése.
A 16. § (14) bekezdését a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (13) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (15) bekezdését a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (16) bekezdését a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (17) bekezdését a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 6/2008. (III. 28.) PM rendelet 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (17) bekezdés a) pontja a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (17) bekezdés b) pontja a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (6) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § (17) bekezdés c) pontja a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (17) bekezdés d) pontját a 10/2010. (III. 31.) PM rendelet 1. § (1) bekezdése iktatta be.
A 16. § új (18) bekezdését a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 10. § (3) bekezdése iktatta be, egyidejűleg az eredeti (18)–(19) bekezdés számozását (19)–(20) bekezdésre változtatta.
A 16. § (18) bekezdését a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 16. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 15. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 16. § eredeti (18) bekezdésének számozását (19) bekezdésre változtatta a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 10. § (3) bekezdése.
A 16. § (19) bekezdését a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 15. § (4) bekezdése iktatta be, számozását (20) bekezdésre változtatta a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 10. § (3) bekezdése.
A 16. § (21) bekezdését a 45/2009. (XII. 30.) PM rendelet 2. §-a iktatta be.
A 16/A. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 8. §-a iktatta be.
A 16/A. § (1) bekezdése a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 17. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § a 48/2005. (XII. 27.) PM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § (1) bekezdése a 22/2006. (IX. 15.) PM rendelet 6. §-ával megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (14) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 17. § (2) bekezdése a 22/2006. (IX. 15.) PM rendelet 6. §-ával megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (14) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 17. § (3) bekezdése a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
A 17/A. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 9. §-a iktatta be, a 17/A. §-t és az azt megelőző alcímet a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 17/B. §-t a 48/2007. (XII. 29.) PM rendelet 18. §-a iktatta be, a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 18. §-t a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte, újonnan a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 12. §-a iktatta be.
A 19. §-t a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte, újonnan a 45/2009. (XII. 30.) PM rendelet 3. §-a iktatta be.
A 20. § a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 16. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (3) bekezdése a 37/2004. (VIII. 11.) PM rendelet 13. § (2) bekezdésével megállapított és a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (4) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 28. § (5) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. §-ának 88. pontja hatályon kívül helyezte.
A 28. § (6) bekezdését a 32/2005. (X. 21.) PM rendelet 90. § (1) bekezdésének b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 29. § (1) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. §-ának 88. pontja hatályon kívül helyezte.
A R. megjelölésen a 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet értendő.
A 29. § (3) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. §-ának 88. pontja hatályon kívül helyezte.
A 30. § (2) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (11) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 30. § (3) bekezdése a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 28. § (5) és (11) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 33. §-t a 43/2006. (XII. 26.) PM rendelet 12. §-a iktatta be.
A 34. §-t a 10/2010. (III. 31.) PM rendelet 1. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 1. számú melléklet a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. számú melléklet I. pont t) alpontja a 10/2010. (III. 31.) PM rendelet 2. §-a, a 20/2010. (V. 12.) PM rendelet 3. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
Az 1. számú melléklet II. pontja a 20/2010. (V. 12.) PM rendelet 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. számú melléklet a 48/2005. (XII. 27.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése, a 6/2008. (III. 28.) PM rendelet 1. § (3) bekezdése, a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 17. § (2) bekezdése, 28. § (17) bekezdése és 44. § (3) bekezdése, a 28/2009. (XI. 30.) PM rendelet 13. § (2) bekezdése, a 45/2009. (XII. 30.) PM rendelet 5. § (2) bekezdése, a 10/2010. (III. 31.) PM rendelet 1. § (4) bekezdése, a 20/2010. (V. 12.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 3. számú mellékletet a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 44. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás