70/2004. (HK 20.) HM utasítás
70/2004. (HK 20.) HM utasítás
a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2005–2007. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről*
1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter felügyelete és irányítása alatt álló egyes – ezen utasításban megnevezett – hivatalokra és háttérintézményekre, a HM Honvéd Vezérkar (továbbiakban: HM HVK) csoportfőnökségeire, az MK Katonai Felderítő Hivatalra (továbbiakban: KFH), az MK Katonai Biztonsági Hivatalra (továbbiakban: KBH), a Katonái Főügyészségre, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemre (továbbiakban: ZMNE), a Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatalra (továbbiakban: KFGH), a Magyar Honvédség (továbbiakban: MH) költségvetési címeihez és alcímeihez tartozó intézmények tekintetében – ideértve az MH egészségügyi intézményeit is – a Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokságára (továbbiakban: MH ÖLTP) terjed ki.
(2) Az előirányzatok tervezése kiterjed a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az egyéb működési célú támogatások, kiadások, az intézményi beruházási kiadások, felújítások, egyéb intézményi felhalmozási kiadások, kölcsönök kiemelt előirányzatokra, a fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési címen belül meghatározott kiemelt előirányzatokra, valamint a létszám-előirányzatokra.
2. § (1) A költségvetési előirányzatok tervezése során a következő általános szempontokat kell érvényesíteni:
a) A fejezet kiadásait az MH Egészségügyi Intézetek és egyes nemzetközi feladatok kiadásai kivételével teljes körűen költségvetési támogatással biztosítottan fő feladatokra és programokra lebontottan, költségvetési cím/alcím, intézmény, valamint a Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszerben (a továbbiakban: KGIR) rendelkezésre álló aktuális KGIR címrend-kód szerint, kiemelt előirányzatonként a 2005., 2006. és 2007. évekre kell évenkénti bontásban megtervezni az 1., 2., 3. számú – az MH ÖLTP és a HM Ingatlankezelési Hivatal (továbbiakban HM IKH) központi költségvetései esetében az 1. sz. melléklet kiegészítéseként még a 4. számú – mellékletek szerint. A nemzetközi feladatok kiadásai megtervezésénél a 7. számú mellékletben foglaltak szerint kell eljárni. A javaslatokat címrendenként külön szöveges indoklással kiegészítve kell összeállítani.
b) Új feladat esetében – amennyiben azt a tervező szervezet igénye alapján olyan címrendkódon is elkülöníteni szükséges, mely a jelenleg hatályos KGIR rendszerben még nem szerepel – a költségvetési javaslatot az 1.,2.,4. számú mellékletek felhasználásával és az új címrendkód iránti igény egyidejű felterjesztésével kell összeállítani.
c) A költségvetési javaslatokat, mind a kiadási, mind pedig a létszám előirányzatokat tekintve a 2005–2014. időszakra vonatkozó 10 éves erőforrás és költségterv alapján – a Védelmi Tervező Bizottság (a továbbiakban VTB) döntései szerint – az abban foglalt költségekkel egyező összegben 2005., 2006., 2007. évi ár és bérszínvonalon kell összeállítani. Az erőforrás és költségterv, valamint a fejezet költségvetési javaslata összhangjának biztosítása, valamint a költségterv és a költségvetési terv kölcsönös megfeleltethetősége érdekében a javasolt kiadásokat minden esetben azonosítani kell költségterv megfelelő területével, az 1–4 számú mellékletek megjegyzés oszlopának felhasználásával.
d) A VTB döntései alapján a várható költségvetési forrásokkal összhangban kialakított erőforrás és költségterv költségvetési igény összegei a tervező szervek számára előzetes költségvetési keretszámok, melyek a költségvetés tervezése során az utasítás hatálya alá tartozó tervező szervek hatáskö-rében nem léphetőek túl.
e) Amennyiben a fejezet 2005–2014 közötti időszak a VTB által kiegyensúlyozott 10 éves erőforrás és költségtervének 2005. évre vonatkozó forrásigénye meghaladja a tervezési folyamat során kialakulásra kerülő a fejezet rendelkezésére álló 2005. évi költségvetési keretet, a költségvetési tervjavaslat kialakítása érdekében az egyes feladatokhoz kapcsolódó forráscsökkentésekről a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár javaslata alapján a honvédelmi miniszter saját hatáskörében dönt.
f) A központi költségvetés Honvédelmi Minisztérium fejezetéhez tartozó költségvetési szervek bevételei teljesítésének, kezelésének és befizetésének rendjéről szóló 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján a fejezetnél saját bevételként elszámolható bevételekről – ideértve az OEP bevételt is – bevételfajtánként a 5. számú melléklet szerinti tájékoztató adatszolgáltatást kell teljesíteni. A Korm. rendelet 5. §-ában meghatározott, a központi költségvetést megillető bevételekre vonatkozó adatszolgáltatás teljesítése érdekében a fejezetet meg nem illető bevételeket jogcímenként az utasítás 6. számú melléklete szerint kell számvetni.
g) A kiadások tervezése során az előirányzatokat az ellátási-utaltsági rend, valamint a szervezési és feladatváltozások figyelembevételével kell megállapítani. A szervezési intézkedésekben érintett szervezetek előirányzatai tervezését a szervezés végrehajtásáért felelős intézmény végzi.
h) Az előirányzatok tervezése során elsődleges szempontként kell figyelembe venni a következőket:
ha) A Magyar Honvédség hosszú távú fejlesztésének irányairól szóló 74/2004. (III. 24.) OGY határozatban foglalt időarányos feladatok megvalósítása, különös tekintettel a határozat 9. pontjában fogalt önkéntes haderő működése feltételei minden oldalú biztosítását, de különösen a kővetkezőket:
– a szerződéses állomány személyi juttatásainak és a kapcsolódó munkaadói járulékoknak;
– a logisztikai, egészségügyi és infrastrukturális ellátási és ingatlan beruházási, fejlesztési feladatoknak;
– az őrzésvédelmi feladatoknak (beleértve a technikai és az élőerős őrzésvédelmi szolgáltatás vásárlást is);
– a toborzási és ahhoz kapcsolódó kommunikációs feladatoknak
a megtervezését. Az önkéntes haderő kiadási előirányzat szükségletét nem számítva a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatokat külön címrendkódon kell tervezni.
hb) Az országgyűlési határozattal összhangban elfogadott, a Magyar Honvédség 2004–2013 közötti időszakra vonatkozó átalakításának és új szervezeti struktúrájának kialakításáról szóló 2236/2003. (X. 1.) Korm. határozatban foglaltak időarányos végrehajtása, figyelemmel a Magyar Honvédség 2004–2013. közötti időszakra vonatkozó fejlesztésének és új szervezeti struktúrája kialakításának 10 éves tervéről és az abban foglaltak végrehajtásának megkezdéséről szóló 2113/2004. (V. 7.) Korm. határozat 2.a pontjában foglalt korlátozásra, mely szerint az adott évi feladatok végrehajtásának évenkénti tervezése a ténylegesen rendelkezésre álló költségvetési támogatások figyelembevételével történhet;
hc) A Magyar Honvédség 2004–2013 közötti időszakra vonatkozó átalakításával, új struktúrájának kialakításával kapcsolatos feladatok végrehajtására kiadott a 01/2004 számú HM utasítással módosított 01/2003 ( HK 22.) HM utasításban, valamint a kapcsolódó szervezési intézkedésekben meghatározottak végrehajtása;
hd) A tervezési folyamatokban érvényesíteni kell a Tárca Védelme Tervező Rendszerének fejlesztése során alkalmazott eljárásokat és tevékenységeket, de különösen a következőket:
–a Tárca Védelmi Tervező Rendszer rendszerkísérletének végrehajtásáról és a rendszer továbbfejlesztéséről szóló 51/2004. HK 12.) HM utasítás;
– a nemzeti kezdeményezésű és finanszírozású védelmi fejlesztési feladatok program alapú tervezéséről és végrehajtásáról szóló 50/2004 (HK 12.) HM utasítás;
– a Tárca Védelmi Tervező Rendszer kísérleti bevezetéséről szóló 10/2004. (HK 6..) HM KÁT és HM HVK VKF együttes intézkedés,
– a HM Védelmi Tervező Bizottság működési rendjére, a Tárca Védelmi Tervező Rendszer rendszerkísérletének végrehajtására és a rendszer továbbfejlesztéséről szóló 33/2004. HM KÁT–HM HVKF együttes intézkedés,
– a honvédelmi tárca 2005–2014 közötti időszak terveinek kidolgozásával kapcsolatos védelmi tervezési feladatok meghatározásáról szóló 25/2004.. HM KÁT–HM HVKF együttes intézkedés,
– a védelmi tervezésről szóló 71/2004. HM KÁT–HM HVKF együttes intézkedés
előírásait, valamint a tervező rendszerben előállított és a VTB által jóváhagyott tervdokumentumokat.
he) A tervjavaslatok kidolgozása során a Kormány egyes egyedi programokra, beszerzésekre, fejlesztésekre vonatkozó döntéseit a tervekben a VTB által elfogadásra került kiegyensúlyozott 10 éves erőforrás és költségtervben szereplő összegekkel kell érvényesíteni. E körbe tartoznak különösen a következők:
– A gépjárműprogramhoz kapcsolódóan a terveket a Honvédelmi Minisztérium az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 46/A. §-ának hatálya alá tartozó gépjárműbeszerzéséről szóló 2341/2003. (XII. 23.) Korm. határozat alapján kell összeállítani;
– A fejezeti kezelésű központi beruházások között megtervezésre kerülő Központi Honvédkórház rekonstrukciója bejezésének kiadásait, valamint az intézmény működési kiadásainak terveit a Magyar Honvédség Központi Honvédkórház rekonstrukciós beruházás befejezéséről szóló 2058/2003. (III. 27.) Korm. határozat alapján kell végrehajtani;
– A lakásépítés fejezeti kezelésű előirányzat, valamint a Laktanya Rekonstrukciós Program intézményi előirányzat megtervezését a rendelkezésre álló költségvetési források figyelembevételével a Magyar Köztársaság honvédelmének egészét érintő stratégiai felülvizsgálat koncepciójához kapcsolódó laktanya-rekonstrukciós feladatok; valamint a lakás- és szállóvásárlási, illetve építési program indításáról szóló 2056/2001. (IV. 2.) Korm. határozat módosításáról szóló 2315/2003. (XII. 10.) Korm. határozat által meghatározott keretek figyelembevételével kell tervezni;
– A hosszú távú, nemzetközi két- és több oldalú kötelezettségvállalásokat, a kötelezettség teljes összegével kell a tervjavaslatokban beépíteni, így különösen a következőket:
– Nemzetközi szervezetek (NATO, WEAG, EU) költségvetéseihez történő hozzájárulások, közös beruházások;
– Kanadai pilóta képzés kiadásai;
– Gripen bérleti díj és járulékos költségei;
i) A 2005. évi költségvetési tervjavaslatot olyan részletezettséggel, illetve számításokkal megalapozottan és olyan feladatstruktúrára kell kidolgozni, hogy a későbbi évek költségvetésének tervezésében alapváltozatként legyen felhasználható.
j) A tervezési időszakra vonatkozó haderő-fejlesztési (FP) feladatok és a nemzetközi kötelezettségek (prágai csúcs vállalásai, stb.) teljesítéséhez szükséges – ide nem értve a nemzetközi keretekben tervezett nemzetközi feladatokat – és a tárgyidőszakot érintő előirányzatokat a végrehajtásért felelős intézmény költségvetésében elkülönítetten, külön címrendkódon kell tervezni.
k) A tervezési munkákat a szükség szerint a Haderőtervezési és Koordinációs Rendszer (HtKoR) fejlesztés alatt álló adatállományaira is támaszkodva kell végezni.
l) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését az államháztartás pénzügyi rendszerének továbbfejlesztési irányairól és a kincstári rendszer új szervezeti rendjének kialakításáról szóló, többször módosított 2064/2000. (III. 29.) Korm. határozat 2.4. pontjában foglaltak figyelembevételével kell végrehajtani.
m) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény hatálya alá tartozó beszerzések tekintetében tervezni csak a tervidőszakban pénzforgalmilag is teljesíthető kiadásokat lehet.
n) Az ingatlan állomány fenntartásával, felújításával, illetőleg létesítésével kapcsolatos kiadásokat, beleértve a környezetvédelemre tervezetteket is a HM Infrastrukturális Főosztály (továbbiakban: HM IF) szakmai felügyelete mellett a HM Beruházási Iroda és a HM IKH központosítottan tervezi.
o) A HM IKH és az MH ÖLTP központi költségvetésükben mutassák be az egyes utalt szervek ellátása érdekében tervezett kiadásokat utalt szervezetek és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban.
p) A költségvetési adatszolgáltatás elkészítése során nemzetközi feladatok tekintetében a Tervezési Körirat előírásai szerint az évenkénti átlagos forint árfolyamként figyelembe vehető összeg 254,5 HUF/EUR, 211,3 HUF/USD.
q) A nemzetközi feladatok ellátását biztosító logisztikai és infrastrukturális kiadásokat a nemzetközi költségvetések részeként kell megtervezni.
r) A közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2003. évi XXIV. törvénnyel módosított Áht. 94. §-ban foglaltak végrehajtása a HM fejezetnél a társadalmi szervezeteknek nyújtott költségvetési támogatásokról szóló 45/2004 (HK 11.) számú HM utasításban foglaltak szerint került szabályozásra. A tervidőszakot érintően a támogatási előirányzatok a felhasználási céljainak átláthatósága érdekében kizárólag a fejezeti kezelésű előirányzatok között lehetnek. A terveket a támogatásra kerülő szervezetek) és a támogatási célok) megjelölésével kell összeállítani.
s) A tervezéshez szükséges makrogazdasági mutatókat a PM Tervezési Körirata tartalmazza.
(2) A költségvetési tervek összeállítása érdekében a költségvetési lehetőségekkel teljes összhangban összeállított (kiegyensúlyozott), a VTB döntéseit is tartalmazó erőforrás és költségtervet a 33/2004. HM KÁT–HM HVKF, valamint a 71/2004. HM KÁT–HM HVKF együttes intézkedésben elrendeltek végrehajtása érdekében a HM Gazdasági Tervező Hivatal 2004. július 30-ig adja át a HM KPSZH-nak.
(3) A KFH, a KBH költségvetési tervezési keretszámát, az érintett szervezetek irányába külön határozom meg.
Létszám-előirányzatok tervezése
3. § (1) A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezése érdekében a költségvetési (tervezési) létszámokat HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (továbbiakban: HM KPSZH) állapítja meg, melynek alapja a HM HVKF által a HM HVK Haderőtervezési Csoportfőnökség (továbbiakban: HMHVK HTCSF) által a 80/35/2004. nyt. számon, illetőleg a HM Tervezési Koordinációs Főosztály (továbbiakban: HM TKF) által a 0123–20/2004. nyt. számon megküldött szervezetenkénti és állománycsoportonkénti bontású létszámadatok.
(2) A létszám előirányzatok tervezése során a belső ellenőrzéssel szembeni elvárások teljesítéséhez szükséges létszámtöbbleteket a kialakított létszámkereteken belül kell biztosítani. A belső ellenőrzés fejlesztésével kapcsolatos adatszolgáltatást a HM Költségvetési Ellenőrzési Hivatal a HM TKF-vel és a HM HVK HTCsF-vel egyeztetetten állítja össze és küldi meg a HM KPSZH részére az utasítás 8. sz. mellékletének megfelelően 2004. július 29-ig.
Személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok tervezése
4. § (1) A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás (a továbbiakban: gazdálkodási utasítás) 27. § (1) bekezdésének b) pontja, valamint a honvédelmi tárca 2005–2014 közötti időszak terveinek kidolgozásával kapcsolatos védelmi tervezési feladatok meghatározásáról szóló 25/2004. HM KÁT–HM HVKF együttes intézkedés (a továbbiakban együttes intézkedés) 10. f. pontja alapján a HM KPSZH központilag tervezi a személyi állomány illetményeinek, illetményen kívüli pénzbeni járandóságainak és ezek járulékos költségeinek költségvetési előirányzatait.
(2) A HM KPSZH a kiadások tervezésénél az ezen utasítás 3. § (1) bekezdése alapján meghatározott költségvetési létszám alapján, a Pénzügyminisztérium „TERVEZÉSI KÖRIRAT”-ban szereplő tervezési paraméterek mellett vegye figyelembe a haderő-átalakítás végrehajtásával kapcsolatos létszámváltozásokat és a felmondásokkal összefüggő járandóságokat, továbbá az önkéntes haderőre történő végleges átállással és az önkéntes tartalékos szolgálattal összefüggő, személyi juttatásokon és munkaadókat terhelő járulékokon jelentkező kiadásokat.
A HM KPSZH és egyes tervező szervek által a társadalombiztosítási járulék és a munkaadói járulék tekintetében alkalmazandó főbb tervezési paraméterek minden évben 29%, illetve 3%, az egészségügyi hozzájárulás vonatkozásában pedig 2004-ben 3.450 Ft/fő/hó, 2005-ben 3.450 Ft/fő/hó (2006-tól megszűnik).
(3) A KFH és a KBH a részére meghatározott tervezési keretszámon belül megtervezett személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatokról nyújtson részletes adatszolgáltatást a HM KPSZH részére.
(4) A védelmi felülvizsgálat eredményeként meghozott költségcsökkentő (állományon kívüli béralapot, tanulmányok támogatását stb. érintő) intézkedések költségvetési kihatásait a tervjavaslatokban érvényesíteni kell.
(5) A hazai képzésben résztvevők tervezett létszámáról, a képzéssel kapcsolatosan felmerülő személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok várható mértékéről a HM Oktatási és Tudományszervező Főosztály (a továbbiakban HM OTF) a HM HVK Személyügyi Csoportfőnökséggel (továbbiakban HM HVK SZCSF) együttműködve szolgáltasson adatot a HM KPSZH-nak.
(6) A lakáskiürítési- és cseretérítések, egyszeri pénzbeni megváltások, illetve a részleges lakásfelújítási átalány és lakáskarbantartási költségtérítés várható mértékéről a HM IKH szolgáltasson adatot a HM KPSZH részére.
(7) A személyi juttatások kiadási előirányzat fejezetre összesített, főbb állomány csoportok szerinti adatszolgáltatását a részletes tervek kialakítását megelőzően a HM KPSZH 2004. augusztus 02-ig állítja össze és küldi meg a PM részére a Tervezési Köriratban meghatározott formátumban.
Fejezeti kezelésű előirányzatok tervezése
5. § A gazdálkodási utasítás 19. § (2) bekezdés f) pontjában foglaltak alapján a HM KPSZH koordinálja a fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését, melynek végrehajtása érdekében – a 2064/2000. (III. 29.) Korm. határozat 2.4. pontjában meghatározottak alapján – a következők szerint kell eljárni:
(1) A fejezeti kezelésű előirányzatok között a következő kiadási jogcímcsoportok tervezhetőek:
– MH Központi Honvédkórház,
– Központilag kezelt lakástámogatási előirányzatok (Lakástámogatás, Lakásépítés),
– Katonai védelmi beruházások,
– Társadalmi szervek támogatása,
– Kht-k által ellátott állami feladatok finanszírozása,
– Hozzájárulás az Európai Unió (továbbiakban: EU) költségvetéséhez és egyéb uniós befizetések,
– Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez,
– Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (továbbiakban: NSIP),
– Hozzájárulás a Nyugat-Európai Fegyverzeti Csoport és Titkárság működési költségeihez (továbbiakban: WEAG, WEAO),
– Hozzájárulás a hivatásos katonák kedvezményes nyugellátásának kiadásaihoz,
– Honvéd Művészegyüttes támogatása,
– MH Szociálpolitikai Közhasznú Alapítvány által ellátott feladatok támogatása.
(2) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését a fejezeti kezelésű előirányzatok 2004. évi felhasználásának rendjéről szóló 7/2004. (IV. 1.) HM rendeletben foglalt szervezetek, illetve jogutódaik végzik a rendeletben hatáskörükbe utalt előirányzatok tekintetében azzal a kiegészítéssel és módosítással, hogy a Honvéd Művészegyüttes támogatását a HM Közgazdasági és Vagyonfelügyeleti Főosztály (továbbiakban: HM KVF), a Hozzájárulás az EU költségvetéshez, egyéb Uniós befizetések kiadásait és a Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez a HM Védelempolitikai Főosztály, a Hozzájárulás az NSIP-hoz a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (továbbiakban HM BBBH) a HM Logisztikai és Haditechnikai Fejlesztési Felügyeleti Főosztály (továbbiakban HM LHFFF) és az MH Légierő Parancsnokság, a Hozzájárulás a Nyugat-Európai Fegyverzeti Csoport és Titkárság működési költségeihez a HM LHFFF adatszolgáltatása alapján, valamint az MH Szociálpolitikai Közhasznú Alapítvány által ellátott feladatok támogatását a HM KPSZH tervezze, míg a Központilag kezeit lakástámogatási előirányzatokon belül a Lakástámogatások kiadásai tervezése mellett a Lakásépítés, a Központi Honvédkórház és a Katonai Védelmi beruházások tervezését is a HM IF végzi.
A Kht.-k támogatását a HM KVF – az irányításért és a szakmai felügyeletért felelős szervezetek együttműködésével, a szükséges mértékben az MH ÖLTP-vel is egyeztetve – a tervezési időszakra a Kht.-k által ellátott feladatok vonatkozásában teljes körűen tervezi az évközi feladatváltozásból adódó előirányzat átcsoportosítások kiküszöbölésével. A kiadásokat társaságonként és feladatonként elkülönítetten, illetőleg a tervezés megalapozottságát biztosító normák és normatívák, naturális mutatók és az ellátásra jogosultak létszámadatai egyidejű bemutatásával kell számvetni, figyelemmel az államháztartás működési rendjéről szóló, többször módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 149. §-ának (6) bekezdésére is.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok közül a központi beruházások tervezését ezen utasítás 3. számú mellékletében foglaltak szerint kell végrehajtani.
(4) A Társadalmi szervek támogatása jogcímcsoport tekintetében a kiadásokat a támogatásra tervezett szervezetek és a támogatás céljának meghatározásával kell tervezni, figyelemmel az utasítás 2. § (1) bekezdése r) pontjában foglaltakra. Ezen belül a Honvéd sportegyesületek támogatását a HM Humánpolitikai Főosztály (továbbiakban HM HPF), a Honvéd kulturális egyesületek támogatását a HM OTF, az érdekképviseleti szervek, valamint a Hadtudományi Társaság támogatását a HM KPSZH tervezi.
(5) Személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulék kiemelt előirányzatokat a fejezeti kezelésű előirányzatokon belül csak a HM KPSZH tervezhet.
Pénzügyi jellegű dologi és egyéb központi kiadások tervezése
6. § (1) A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat és az egyéb működési célú kiadásokat, pénzeszközátadásokat (segélyek), valamint a hosszúlejáratú munkáltatói kölcsönök (ideértve a családalapítási előleget és a devizaellátmány előleget is) előirányzatait, – a lakástámogatás fejezeti kezelésű előirányzat, továbbá a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a 2004. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének rendjéről szóló 13/2004. (HK 5.) HM utasítás 2. számú mellékletében meghatározott előirányzatok körére kiterjedően kell megtervezni.
(2) A HM Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszer és egyes alrendszerei üzemeltetési és fejlesztési kiadásait a módosított 44/2002. (HK 17.) HM utósítás előírásai alapulvételével, a kijelölt projektvezető koordinálásával a HM KPSZH – a rendszergazdákkal együttműködve, adatszolgáltatásaikra alapozottan – központilag tervezi.
(3) A központilag kifizetésre és elszámolásra kerülő kiadások közül a biztosítási díjakat, a hadkötelezettek utazási költségátalányát, a kártérítési kiadásokat és a háziorvosi egészségügyi vizsgálathoz való hozzájárulást a HM KPSZH központilag tervezi.
(4) A központilag elszámolásra kerülő kiadások közül a munkáltató által fizetendő adók és járulékok, rehabilitációs hozzájárulás és a kártérítési kiadások kiadási előirányzatait a HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság tervezi.
(5) A „Szennyező források; szennyezett területek kármentesítése” és a HM -I objektum javítása karbantartása feladatok előirányzatait a HM IF tervezi.
(6) A „Katasztrófa védelmi feladatok kiadásai” tervezését a nukleárisbalesetelhárítás ágazati feladatairól szóló 33/1998. (HK 11.) HM utasítás 5. § (1) szerint kell a HM TKF-nak – az érintett szervek közreműködésével – elvégeznie, az előirányzatok felhasználása helyének címalcím szerinti részletezése és a megvásárlásra tervezett eszközök, szolgáltatások részletes megtervezése mellett.
(7) A „Kutatási és Fejlesztési” (K+F) kiadásokra vonatkozó adatszolgáltatást a HM LHFFF-el együttműködve a HM Technológiai Hivatal állítja össze. Az adatszolgáltatást az utasítás 1. számú melléklete szerinti részletezés mellett a fejlesztési témák részletes bemutatásával kiegészítve kell felterjeszteni.
(8) A PR tevékenységek kiadásait a HM Kommunikációs Főigazgatóság (továbbiakban HM KFI) tervezi azzal, hogy a közhasznú társaságok bevonásával végrehajtásra tervezett feladatok előirányzatait a HM KVF-el egyeztetetten, az 5. § (2) bekezdés szerint, míg az egyéb kiadásokat a HM Igazgatása alcímen belül kell tervezni.
(9) A HM Roma Referatúra működtetésének kiadásait a HM HPF tervezi.
(10) A JAS-39 GRIPEN bérleti szerződéssel kapcsolatos valamennyi kiadást (bérleti díj, járulékos költségek, ÁFA, fegyverzetbeszerzés, infrastrukturális kiadások üzemeltetés, stb.) a HM LHFFF-fel együttműködve az MH ÖLTP, HM BBBH, HM IF-el egyeztetetten a HM Technológiai Hivatal Repülőgép Modernizációs Programiroda tervezi (címlalcím és kiemelt előirányzatonként).
(11) A Biztonságpolitikai Szerződéseket Koordináló Bizottság kiadásait a HM Fegyverzet Ellenőrzési Hivatal tervezi.
(12) A Honvédelmi Minisztérium Igazgatása alcím informatikai jellegű előirányzat-szükségleteit a HM HVK Híradó és Informatikai Csoportfőnökség, a fizikai biztonság és elektronikus információvédelem előirányzat igényeit pedig a HM Információ és Dokumentumvédelmi Főosztály – a HM közigazgatási államtitkárával egyeztetve – tervezze.
(13) Az (1)–(12) bekezdésben meghatározott kiadásokat a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok kivételével az utasítás 1., 4. számú mellékleteiben meghatározottak alapján kell tervezni úgy, hogy azok külön részletes számszaki és szöveges indoklással is alátámasztottak legyenek.
Logisztikai jellegű dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások,
intézményi beruházási kiadások és felújítások
7. § (1) A javasolt kiadási előirányzatokat az utasítás 1., 4. számú mellékletei szerint kell tervezni.
(2) A központi ellátás körében biztosításra kerülő anyagok, eszközök és szolgáltatások kiadási előirányzatai csak az ellátást végző szervezetnél tervezhetőek.
(3) A HM-nek és a teljes HM háttérintézményi körnek (ideértve a 14. § (1) bekezdésben említett szerveket is) az intézményi beruházási kiadások kiemelt előirányzatra tervezett összeget teljes körűen és részletesen, a 4. számú melléklet felhasználásával (feladat, beszerzésre tervezett alkatrész, eszköz, stb. mennyiségeinek és értékeinek megjelölésével) külön is be kell mutatnia.
8. § (1) Az MH ÖLTP-nek a gazdálkodási jogkörébe és koordinációs hatáskörébe tartozó összes előirányzatokra vonatkozó adatszolgáltatást az anyagnemfelelős szolgálati ágak javaslatai alapján, költségvetési alcímenként összesítve, a Magyar Honvédség katonai szervezeteire, továbbá a Magyar Honvédség egészségügyi intézeteire kiterjedően, az 1. sz. mellékleten túlmenően szakágazatonként, azon belül kiemelt eszközönkénti, főbb és egyéb feladatonkénti bontásban, a 4. számú melléklet alkalmazásával is bemutatva kell összeállítania, egyidejűleg a vonatkozó címrendkódokon megtervezve a központi ellátás érdekében beszerzésre kerülő eszközök és szolgáltatások előirányzatait is. Ezen felül tervezze meg (vegye számításba) a meghatározott szakterületeken ellátásra utalt HM, valamint egyes hivatalok és háttérintézmények kiadásait is. Az utalt szervezetek ellátása érdekében tervezett kiadásokat részletezze ezen utasítás 2. § (1) o) pontjában foglaltak szerint is.
(2) A központosított ellátás megalapozott tervezése érdekében az intézmények természetbeni ellátásra vonatkozó igényeinek felmérésére vonatkozó adatszolgáltatás rendjére az MH ÖLTP saját hatáskörében intézkedjen.
(3) A haderő fejlesztési célok és kötelezettségek megvalósítása (FP, PCC vállalások, stb.) érdekében tervezett kiadásokat az MH ÖLTP feladatonként és kiemelt előirányzatonként is tervezze, melyhez a HM HVK HTCSF adatszolgáltatást teljesít.
(4) A hazai (nemzeti) fejlesztési programokat az MH ÖLTP tervezi az 1. és a 4. sz. melléklet alkalmazásával programonként bemutatva részletesen az előirányzat-szükségletet, s az azt alátámasztó számvetéseket.
(5) A sorkatonai szolgálat végleges megszüntetéséhez kapcsolódó valamennyi feladatot elkülönítetten kell megtervezni az MH ÖLTP hatáskörében különös tekintettel a kiváltásra tervezett szolgáltatások (élelmezés, stb.), toborzási, egészségügyi, ruházati, stb. feladatok végrehajtásához szükséges előirányzatokra.
(6) Az őrzésvédelmi kiadások költségvetése megtervezése érdekében a HM HVK Hadműveleti és Kiképzési Csoportfőnökség tervezze meg, katonai szervezetenként részletezve az élőerős- és technikai őrzésvédelmi előirányzat-igényeket az így elkészített számvetést bedolgozás céljából az MH ÖLTP-nek küldje meg. Az élőerős őrzésvédelmi szolgáltatás vásárlás kiadásai megtervezésekor a 2004. évben vállalt kőtelezettségeket, a kötelezettségvállalás teljes összegével ismételten, de elkülönítetten kell tervezni.
9. § (1) A központosított ellátás rendszerében nem biztosított működési és felhalmozási kiadások tervezését az intézmények önállóan végzik.
(2) Az utasítás hatálya alá nem tartozó HM hivatalok és háttérintézmények, valamint HM igazgatása alcím központi ellátás körébe nem tartozó intézményi dologi jellegű és egyéb kiadási előirányzatait a VTB 10 éves terve vonatkozó döntései alapján az erőforrás tervben szereplő adatokkal egyező előirányzati összegekkel az 1. számú melléklet alkalmazásával a HM KPSZH központilag tervezze. Az előirányzatok terhére történő beszerzések részletes terveinek felülvizsgálatára a szakanyagnem felelős szolgálati ágak részéről az elemi költségvetések megtervezése során kerül sor.
10. § A nemzetközi feladatok tekintetében a békeműveletekben végzett tevékenységgel kapcsolatos nemzetközi feladatot ellátó szervezetek, így az MH Katonai Rendfenntartó Kontingens (SFOR), az MH Őr- és Biztosító Zászlóalj (KFOR), az MH Őr- és Biztosító Szakasz (KFOR), az MH Szállító Zászlóalj (Irak); az ISAF misszióban önálló beosztást betöltők; az ISAF Könnyű Gyalog Század (Afganisztán), a NRF-be felajánlott alegységek, a Magyar Katonai Szállító Szakasz, AN 26-os pilóták teljeskörű – csapat és központi –, az MFO, UNFICYP, Katonai megfigyelők (békemissziók) központi költségvetése, valamint a többnemzetiségű békemissziós szervezetek – nem ideértve a képességek kialakítását – gyakorlatokkal összefüggő (dandár, zászlóalj, stb.) teljes körű logisztikai jellegű kiadásait az MH ÖLTP tervezi meg, feladatonként, a 2. számú mellékletet is alkalmazva. Erről a 12. § (1) bekezdésben foglaltak alapján adatszolgáltatást biztosít a HM KPSZH részére, mely a tervadatokat a pénzügyi tervezési adatokkal összesítve a nemzetközi keretek között szerepeltesse. A tervezésnél minden esetben kerüljön megjelölésre a tervezés során figyelembe vett időszak.
Elhelyezési jellegű központi dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz-átadások,
intézményi beruházási kiadások és felújítások
11. § (1) A HM IKH központilag, az 1., 4. sz. melléklet szerint címrendkódonként legalább a következő főbb feladatonkénti bontásban tervezzen:
– Laktanya Rekonstrukciós Program;
– Kórházak központi hatáskörben történő felújítása;
– egyéb ingatlan-felújítási kiadások;
– elhelyezési szolgáltatások megvásárolása;
– elhelyezési központi költségvetés;
– nemzetközi (békefenntartási békemissziós, stb.) feladatok.
– önkéntes haderő kiadásai
(2) A tervjavaslatokat részletes számszaki és szöveges indoklással is álátámasztottan kell összeállítani.
(3) Az elhelyezési szolgáltatások megvásárlásával összefüggő tervjavaslat kialakításánál be kell mutatni az önkéntes haderőre való teljes áttéréssel kapcsolatos szolgáltatási kör bővülésével felmerülő többletkiadásokat, valamint a szolgáltatás vásárlás kiadás főbb összetevőit, részletezve a kiadás költségnemenkénti összetevőit, illetőleg az egyes meghatározó jelentőségű objektumok, laktanyák üzemeltetési kiadásait.
(4) Az elhelyezési központi költségvetési tervjavaslatot fő feladatonként, s azokon belül részfeladatonként részletesen, kiemelt előirányzat-bontásban kell megtervezni.
(5) A HM IKH a 10. §-ban szereplő nemzetközi feladatok teljes körű elhelyezési előirányzat-szükségleteit feladatonként, a 2., 4., 7. számú melléklet alkalmazásával, a figyelembe vett időszak megjelölésével tervezze meg.
Nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése
12. § (1) A nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése során az utasítás 2. és 7. számú mellékleteiben meghatározottak szerint feladatonként és cím/alcímenként a keretgazda szervezetek az ellátásukért felelős TPSZI-vel – az MFO, UNFICYP, békemissziók pénzügyi, logisztikai és elhelyezési csapat-költségvetési előirányzatai tekintetében a HM 3. sz. TPSZI – együttműködésben, a szakmai felügyeletet gyakorló személy által meghatározott főbb feladatok, katonai és védelempolitikai célkitűzések, célok és prioritások alapján évenkénti bontásban állítsák össze költségvetési szükségleteiket, s azokat a szakmai felügyeletet gyakorló személy záradékával küldjék meg a HM KPSZH részére, hogy a költségvetési igények a tárcaszintű tervjavaslatba beépítésre kerülhessenek.
(2) A nemzetközi feladatok személyi juttatásainak devizaszükségletét jogcímenként, tételesen, cím, alcím, feladat és létszám bontásban a járulékok egyösszegű feltüntetése mellett kell megtervezni.
(3) A devizajuttatások járulék alapjául – eltérő rendelkezés hiányában – az adókra, járulékokra és egyéb költségvetési befizetésekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 2000. évi CXIII. törvény 267. § (9) bekezdésében foglaltak az irányadóak, mely szerint a járulékalap a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 83. § (4) a) pontja szerint a jövedelem 50%-a.
(4) A külképviseletek és a külföldön tartós tanulmányokat folytatók, valamint az Önálló NATO beosztást betöltők – a HUNIC-ot is beleértve –, hazai és helyszíni logisztikai biztosítását a HM Protokoll és Nemzetközi Rendezvényszervező Igazgatóság Nemzeti Támogató Szervezete (továbbiakban: HM PNRI KTSZ) végzi az egységes ellátás érdekében, így ezen előirányzatokat a HM PNRI NTSZ működési költségvetésében kell megtervezni.
(5) A nemzetközi keretek között a HM KPSZH – a keretgazda szervezetek adatszolgáltatására alapozva – önálló feladatként tervezze meg a kanadai repülő – és helikopter vezető képzés és a vele összefüggő hazai felkészítő előképzés kiadásait.
(6) Azon nemzetközi kiadások, melyek a HM PNRI-nél a nemzetközi feladatok kiszolgálásával kapcsolatosan merülnek fel – szállítás, tolmácsolás, stb. – és nem oszthatóak meg önálló nemzetközi feladatonként, a nemzetközi keretek között – a HM PNRI által – kerüljön külön megtervezésre és a HM KPSZH egy összegben a nemzetközi keretek között önálló keretként kezelje.
(7) A külföldi iskolarendszerű továbbképzésen belül a magyar logisztikai tisztek Ukrajnában történő képzésével kapcsolatosan a szakképzési, kiutazási és elhelyezési költségek az MH ÖLTP által saját gazdálkodási kerete, míg a személyi járandóságok és járulék vonzatuk a HM OTF által a nemzetközi keretek terhére kerüljön megtervezésre.
(8) A regionális nyelvképzés költségvetési igényeit a HM HVK SZCSF állítja össze és a szakmai felügyeletet gyakorló személy jóváhagyását követően küldi meg a HM KPSZH részére.
(9) A nemzetközi kommunikációs feladatok költségvetési igényeinek megtervezését a HM KFI fogja össze és adja át a HM KPSZH részére.
(10) A kétoldalú kapcsolatok költségvetési igényeinek összeállítását a HM Nemzetközi Együttműködési Főosztály fejezet szinten, központosítottan végezze el és adja át a HM KPSZH részére.
(11) A nemzetközi feladatok előirányzat-szükségletének tervezése során a tervező szervek vegyék figyelembe a védelmi felülvizsgálat eredményeként megfogalmazott azon takarékossági követelményt, hogy a külföldön szolgálatot teljesítő állomány létszámát és ellátási normáit felül kell vizsgálni és azokat az elvárások szerinti indokolt mértékre csökkenteni kell.
A költségvetési törvényjavaslat normaszövegének és részletes indoklásának kidolgozása
13. § A 2005. évre a költségvetési törvénybe felvenni javasolt normaszöveget a következők szerint szükséges kimunkálni:
a) a fejezetet érintő, a költségvetési gazdálkodással összefüggő szabályok;
b) a központi költségvetés előirányzatainak megalapozását szolgáló rendelkezések és törvénymódosítások;
c) a vegyes és záró rendelkezések körébe tartozó szabályok.
A normaszöveg javaslat kialakításánál kiemelten kell kezelni a feleslegessé vált ingatlanok, tárgyi eszközök és készletek hasznosításának, átadásának, illetve megsemmisítésének a kérdéskörét.
A konkrét – esetlegesen más jogszabályokat is érintő – normaszöveg-javaslatot és annak részletes, paragrafusonkénti indokolását a költségvetési adatszolgáltatással együtt a HM KPSZH-ra kell megküldeni 2004. augusztus 13-ig.
A javaslatok elkészítésénél maradéktalanul szükséges betartani a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvényben és a jogszabályszerkesztésről szóló 12/1987. (XII. 29.) IM rendeletben foglaltakat.
Egyéb tervezési előírások
14. § (1) A KFH, a KBH a részére meghatározott keretszámon belül minden kiemelt előirányzatra kiterjedő, míg a Katonai Főügyészség és a KFGH személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok nélküli költségvetési tervjavaslatot készítsen.
(2) Az MH egészségügyi intézetei az egyes években várhatóan befolyó OEP bevételek összegeiről évenkénti bontásban külön adjanak adatszolgáltatást – a HM HVK Egészségügyi Csoportfőnökség útján – a HM KPSZH részére. A tervezett OEP bevételeket teljes összegükkel az MH Egészségügyi intézetek személyi juttatásai és azok járulékai forrásaként a HM KPSZH hatáskörében kell megtervezni.
(3) A HM KPSZH a kormányzati levelező rendszerbe (X-400-on) bevont és a tervezésben érintett szervezetek részére a „Tervezési Körirat”-ot a szükséges mértékben, kivonatosan a rendszeren keresztül eljuttatja.
15. § Az MH Központi Honvédkórház rekonstrukciójának befejezése, Lakásépítés, Gépjárműprogram (Rába szerződés), Laktanya Rekonstrukciós Program, valamint a JAS-39 Gripen bérleti díja és járulékos költségei (fegyverzetbeszerzés, infrastruktúra) tekintetében – a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár által meghatározásra kerülő keretszámok mértékéig – az érintett tervező szervezetek az utasítás 9. és 10. számú melléklete szerinti adatszolgáltatást állítanak össze, amelyet 2004. július 29-ig a HM KPSZH részére megküldenek.
Eljárási szabályok
16. § (1) A tárca 2005-2007. évekre vonatkozó tervjavaslatának összeállítása érdekében az elkészített és felülvizsgált költségvetési adatszolgáltatásokat (az utasítás mellékleteiben meghatározott formátumokban), részletes számszaki és szöveges indoklással kiegészítve – 2004. augusztus 9-ével bezárólag kell írásban és egyidejűleg mágneslemezen megküldeni a HM KPSZH részére.
(2) A gazdálkodási utasítás 27. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a költségvetési tervjavaslat elkészítését, annak a honvédelmi miniszterhez történő felterjesztését, illetőleg jóváhagyását követően a Pénzügyminisztériumhoz történő benyújtását a HM KPSZH a Pénzügyminisztérium Tervezési Köriratában meghatározott eljárási rend szerint végzi.
Záró rendelkezés
17. § Ez az utasítás az aláírása napján lép hatályba1. Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2003–2006. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről szóló 65/2003 (HK 17.) HM utasítás hatályát veszti.
Juhász Ferenc s. k.,
honvédelmi miniszter
1. sz. melléklet a 70/2004. (HK 20.) HM utasításhoz
.......................................................
Szervezet megnevezése
Adatlap a 2005. évi költségvetési előirányzatok megtervezéséhez
Cím/alcím/CRK bontásban!
CÍM/ALCÍM: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
CRK: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok E Ft-ban |
||
Feladat, kiadás megnevezése |
Dologi |
Egyéb műkö- |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsönök |
Kiadás |
Intézményi |
Költségvetési |
Bevétel |
Megjegyzés: feladat |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=1+...+6 |
8 |
9 |
10=8+9 |
11 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2005. évi javasolt előirányzat összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|||||||||||||
Formátum: MS Excel 2006-2007. évekre is kitöltendő! |
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
Budapest, 2004. |
.......................................................... |
|
Adatlap a 2005. évi nemzetközi előirányzatok levezetéséhez
Cím/alcím/CRK bontásban!
CÍM/ALCÍM: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
CRK: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok E Ft-ban |
||||||||||||
Megnevezés |
Kiadások |
||||||||||||||||||||||
Feladat, kiadás megnevezése |
Személyi |
Munka- |
Dologi |
Egyéb |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsö- |
Kiadások |
Bevétel |
Költség- |
Bevétel |
Megjegyzés: feladat |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9=1+...+8 |
10 |
11 |
12=10+11 |
13 |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
2005. évi javasolt előirányzat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Formátum: MS Excel 2006-2007. évekre is kitöltendő! |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Budapest, 2004. |
|
|
|
|
.......................................................... |
|
Kitöltési útmutató a Központi beruházások melléklethez
MINTA
KIMUTATÁS
a költségvetési tervjavaslat terhére beszerzésre kerülő eszközökről, szolgáltatásokról (szolgálati áganként, azon belül kiemelt eszközönkénti és programonkénti
(tételes), valamint főbb és egyéb feladatonkénti bontásban)
M Ft-ban |
||||||||||
Fsz. |
Szolgálati ág |
Kiemelt eszközök, valamint főbb és egyéb feladatok |
Kiemelt előirányzat |
Összesen |
Megjegyzés: feladat |
|||||
megnevezése |
mennyisége |
egységár |
összérték |
dologi |
felújítás |
felhalmozás |
||||
1. |
Rep.műszaki |
MI-24 felújítás |
5 |
400 |
2000 |
- |
2000 |
- |
2000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Budapest, 2004. |
|
|
.......................................................... |
|
KIMUTATÁS
a saját bevételként elszámolható bevételekről 2005. évben
Költségvetési cím/alcím, CRK |
|
e Ft-ban |
|||||
Fsz. |
Saját bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||
1. |
|
|
|
||||
2. |
|
|
|
||||
3. |
|
|
|
||||
4. |
|
|
|
||||
5. |
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
||||
7. |
|
|
|
||||
8. |
|
|
|
||||
9. |
|
|
|
||||
10. |
|
|
|
||||
11. |
|
|
|
||||
12. |
|
|
|
||||
13. |
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
Összesen: |
|
|
||||
|
|||||||
Budapest, 2004. |
|
|
.......................................................... |
|
KIMUTATÁS
a központi költségvetést megillető bevételekről 2005. évben
Költségvetési cím/alcím. CRK |
|
e Ft-ban |
|||||
Fsz. |
Központosított bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||
1. |
Intézményi ellátási díjak |
|
|
||||
2. |
Igényjogosultak (alkalmazottak) részére nyújtott szolgáltatások térítési díjai |
|
|
||||
3. |
Állami feladatok díjbevétele |
|
|
||||
4. |
Illetékjellegű bevételek |
|
|
||||
5. |
Helyiségek, eszközök bérleti díj bevételei (közüzemi díjak visszatérülésének |
|
|
||||
6. |
Kártérítési bevételek |
|
|
||||
7. |
Kötbér és bírság bevételek |
|
|
||||
8. |
Kamatbevételek |
|
|
||||
9. |
Áru- és szolgáltatás értékesítéséből származó vállalkozási bevételek 5%-a |
|
|
||||
10. |
Vállalkozási tevékenység eredménye után befizetendő összeg |
|
|
||||
11. |
|
|
|
||||
12. |
|
|
|
||||
13. |
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
Összesen: |
|
|
||||
|
|||||||
Budapest, 2004. |
|
|
.......................................................... |
|
A nemzetközi feladatok felett felügyeletet gyakorló személyek és keretgazda szervezetek
Feladat megnevezése |
Szakmai |
Gazdasági tevékenység |
Keretgazda |
---|---|---|---|
NEMZETKÖZI KÉPZÉS |
|
|
|
Külföldi iskolarendszerű továbbképzések |
HM HU HÁT |
HM VG HÁT |
HM OTF |
NATO és PfP tanfolyamok |
HM HU HÁT |
HM VG HÁT |
HM OTF |
Regionális nyelvképzés |
HM HU HÁT |
HM VG HÁT |
HM HVK SZCSF |
LÉGIERŐ KÖZPONTI NEMZETKÖZI KÉPZÉSI FELADATAI |
|
|
|
Lengyel lövészet |
HM HVKF I. h. |
HM KPSZH |
MH LEP |
Cseh repülőhajózó képzés |
HM HVKF I. h. |
HM KPSZH |
MH LEP |
Kanadai repülőhajózó képzés |
HM HVKF I. h. |
HM KPSZH |
MH LEP |
NEMZETKÖZI GYAKORLATOK ÉS KIKÉPZÉSEK |
|
|
|
Többnemzetiségű katonai szervezetek gyakorlatai |
HM HVKF I h. |
HM VG HÁT |
HM HVK HDMKCSF |
NATO és PfP szellemű gyakorlatok |
HM HVKF I h. |
HM VG HÁT |
HM HVK HDMKCSF |
Kétoldalú gyakorlatok és kiképzések |
HM HVKF I h. |
HM VG HÁT |
HM HVK HDMKCSF |
NEMZETKÖZI BÉKEMISSZIÓS TEVÉKENYSÉG |
|
|
|
Békemissziók (MFO, UNFICYP, Katonai megfigyelők) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH ÖHK |
MH Katonai Rendfenntartó Kontingens |
Hh/ VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH ÖHK |
KFOR ÖBZ és ÖBSZ tevékenysége |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH ÖHK |
Magyar Katonai Szállító Szakasz (Kanada) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH ÖHK |
Iraki Magyar Katonai Kontingens |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH bHK |
ISAF tevékenysége (Afganisztán) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH HK |
NRF tevékenysége |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
MH ÖHK |
NATO EGYÜTTMÜKÖDÉSI FELADATOK |
|
|
|
Multilaterális rendezvények |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM VPF |
Új kihelyezések és váltások |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM HVKF Törzs Ig. |
EU együttműködés |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM VPF |
NATO ÉS EU MŰKÖDÉSHEZ TÖRTÉNŐ HOZZÁJÁRULÁSOK |
|
|
|
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
HM BBBH |
Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
HM VPF |
Hozzájárulás a WEAO működési költségvetéséhez |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
HM LHFFF |
Hozzájárulás az EU költségvetéséhez és egyéb uniós befizetések |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
HM VPF |
KÉPVISELETEK MŰKÖDTETÉSE |
|
|
|
MH Katonai Képviselő Hivatal működési költségvetése (Brüsszel) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM HVKF I h. |
MH Nemzeti Katonai Képviselet működési költségvetése (Mons) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM HVKF I h. |
MH Nemzeti Összekötő Képviselet működési költségvetése (Norfolk) |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM HVKF I h. |
Önálló NATO Beosztást Betöltők működési költségvetése (Brüsszel, Nápoly stb.) |
HM VP HAT |
HM VG HÁT |
HM HVKF I h. |
HM PNRI Nemzeti Támogató Szervezet és a logisztikai ellátásra utaltak működési költségvetése |
HM VG HÁT |
HM VG HÁT |
HM PNRI |
MK ÁNK VPR működése |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM VPF |
EBESZ misszió Katonai képviselet működése |
HM VP HÁT |
HM VG HÁT |
HM FEH |
EGYÉB NEMZETKÖZI FELADATOK |
|
|
|
Nemzetközi kommunikációs feladatok |
HM KFI |
HM VG HÁT |
A kijelölt HM és MH szervek |
EU kommunikációs feladatok |
HM KFI |
HM VG HÁT |
HM KFI |
Kétoldalú kapcsolatok |
HM NEF |
HM KPSZH |
A kijelölt HM és MH szervek |
Nemzetközi feladatok kiszolgálásának nem felosztható költségei |
HM VG HÁT |
HM VG HÁT |
HM PNRI |
AN-26-os pilóták pénzügyi jellegű kiadásai |
HM HVKF I h. |
HM KPSZH |
MH LEP |
Kimutatás a belső ellenőrök számáról, illetve a tervezett létszámfejlesztésről 2005-2007 között
|
Egység: fő |
||||||
A szervezetek megnevezése |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
Összesen |
|
Fejezet |
|
|
|
|
|
|
|
Teljes munkaidőben foglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
Rész munkaidőben foglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
Állományba nem tartozók |
|
|
|
|
|
|
|
Szakképzési kiadások / Millió Ft |
|
|
|
|
|
|
|
Felügyelete alá tartozó intézmények |
|
|
|
|
|
|
|
Címenként |
|
|
|
|
|
|
|
Teljes munkaidőben foglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
Rész munkaidőben foglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
Állományba nem tartozók |
|
|
|
|
|
|
|
Szakképzési kiadások / Millió Ft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Budapest, 2004. |
.......................................................... |
Programok listája fejezeti prioritási sorrendben - „A” tábla
Fejezet száma, megnevezése: |
||||||||||
|
adatok M Ft-ban, egy tizedessel |
|||||||||
Prioritási sorrend |
Program megnevezése |
2005. évi |
2005. évi támogatási |
2004. évi |
Új program lenne-e? (I= igen, N= nem) |
Pályázatos (P), egyedi feladat- támogatás (F), |
Csak 2005. évi (1), 2007-ig lezáruló (2), 2007 |
Funkcionális kód |
||
EU-s források |
egyéb bevételek |
Fejezeti kezelésű |
||||||||
a |
b |
c |
d |
e |
f |
g |
h |
i |
j |
k |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
0,0 |
|
|
|
|
Az utasítást a 84/2005. (HK 18.) HM utasítás 16. §-a hatályon kívül helyezte 2005. augusztus 11. napjával.
Az utasítás aláírásának napja: 2004. július 28.
A 3. sz. melléklet később kerül közlésre.
A 10. sz. melléklet később kerül közlésre.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás