• Tartalom

89/2004. (HK 25.) HM utasítás

89/2004. (HK 25.) HM utasítás

a Magyar Honvédség, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről*

2004.11.15.
A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (továbbiakban: Kbt.) végrehajtásának a Honvédelmi Minisztérium (továbbiakban: HM) költségvetési fejezeten belüli eljárási rendjét a honvédelemről szóló 1993. évi CX. tv. 41. § (2) bekezdés m) és o) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következők szerint határozom meg.
ELSŐ RÉSZ


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az utasítás hatálya

1. § (1) Az utasítás hatálya – a (2)–(4) bekezdésben foglalt eltérésekkel – kiterjed a Magyar Honvédség, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó költségvetési szervekre, amelyek a HM fejezeti költségvetésének címei, önálló előirányzatai, keretei felett teljes, vagy részjogkörrel rendelkeznek.

(2) A NATO biztonsági beruházási programokhoz kapcsolódó beszerzési eljárások végrehajtásának és jóváhagyásának rendjét külön HM utasítás szabályozza.

(3) Az infrastrukturális fejlesztések és az elhelyezési ellátást biztosító beszerzések jelen utasítástól eltérő eljárási rendjét külön HM utasítás tartalmazza.

(4) A katonai nemzetbiztonsági szolgálatok a nemzetbiztonsági tevékenység folytatásához szükséges beszerzéseikben és a kapcsolódó adatszolgáltatásban – jelen utasítás figyelembevételével – a vonatkozó jogszabályok alapján, saját hatáskörben járnak el.

Értelmező rendelkezések

2. § Az utasítás alkalmazása szempontjából:

(1) Magyar Honvédség: a Honvédelmi Minisztérium szervezeti elemei, a Honvédelmi Minisztériumnak közvetlenül alárendelt szervezetek, valamint a Magyar Honvédség katonai szervezetei.

(2) A Honvédelmi Minisztériumnak közvetlenül alárendelt szervezetek:

a) HM szervezetek: a HM közigazgatási államtitkárának alárendelt, annak közvetlen irányítása, illetve a helyettes államtitkárok, vagy főosztályvezetők szakmai irányítása alatt működő szervezetek;

b) HM HVK közvetlen szervezetek: a HM Honvéd Vezérkar főnökének közvetlen alárendeltségében, valamint a HM Honvéd Vezérkar szerveinek alárendeltségében működő szervezetek;

(3) A Magyar Honvédség katonai szervezetei: az önálló állománytáblával rendelkező katonai szervezetek.

(4) A honvédelmi miniszter közvetlen irányítása alá tartozó szervezetek: MK Katonai Felderítő Hivatal, MK Katonai Biztonsági Hivatal, Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal.

(5) A honvédelmi miniszter közvetlen felügyelete alá tartozó szervezet: a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem.

(6) Sajátosan gazdálkodó szervezetek (SGSZ-ek): a fejezethez tartozó egészségügyi intézetek, a Katonai Főügyészség, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek, amelyekre külön jogszabályok vonatkoznak és speciális gazdálkodást folytatnak.

(7) Felsőszintű gazdálkodó szerv: az MH egészére szakmai irányítási és ellátási felelősséggel tartozó, továbbá ezen feladatkör ellátásához hatáskörébe utalt központi- és intézményi költségvetési előirányzatok felett rendelkező (koordináló és javaslattételi jogkörrel bíró) irányító szervezet.

(8) Közbeszerzés: a Kbt. hatálya alá tartozó beszerzés.

(9) Közbeszerzési értékhatár: az egyszerű közbeszerzési eljárások mindenkori értékhatára.

(10) Közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű beszerzések: a Kbt. hatálya alá nem tartozó, az egyszerű közbeszerzési eljárások értékhatárát el nem érő értékű beszerzés.

(11) Nemzeti közbeszerzési értékhatár: a Kbt. 402. §-ában, azt követően pedig a Kbt. 244. § (1) bekezdés, és a 297. § (1) bekezdés alapján az éves költségvetési törvényben meghatározott értékhatár.

(12) Központi (köz)beszerzés: a fejezeti kezelésű előirányzatok, valamint a felsőszintű gazdálkodó szerv hatáskörébe tartozó központi költségvetési előirányzat terhére végrehajtott olyan árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése, illetve szolgáltatási koncesszió, amellyel a jelen utasítás hatálya alá tartozó szervezeteket központilag látják el.

(13) Intézményi költségvetési előirányzat terhére végrehajtott (köz)beszerzés: a felsőszintű gazdálkodó szervek által meghatározott olyan árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése, illetve szolgáltatási koncesszió, amely a gazdálkodó szervezetek által a kereskedelmi forgalomban beszerezhető.

(14) Központosított közbeszerzés: a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló Kormányrendelet1 hatálya alá tartozó beszerzés.

(15) Haditechnikai eszköz, harcanyag és szolgáltatás: a védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésére, illetőleg szolgáltatások megrendelésére vonatkozó sajátos szabályokról szóló Kormányrendelet2 mellékletében meghatározott termékek és szolgáltatások, amelyek polgári kereskedelmi forgalomba nem, vagy csak külön engedéllyel kerülhetnek, illetve vehetők igénybe.

(16) Haditechnikai anyag: olyan katonai rendeltetésű, vagy más fegyveres szerveknél rendszeresített, vagy kettős rendeltetésű speciális termék, amelyet a számviteli előírások szerint készletként kell nyilvántartani.

(17) Az államtitkot, vagy a szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések: a külön Kormányrendelet3 hatálya alá tartozó beszerzések.

(18) Anyagnem-felelős: a honvédelmi szervezetek meghatározott eszközökre és készletekre, az ezekhez tartozó szolgáltatások igénybevételére szükséges központi költségvetés tervezésére, a jóváhagyott központi költségvetés terhére kötelezettségvállalásra felruházott szakmai irányító szervezet.

(19) Központi ellátó szervek: az anyagnem-felelős szakirányításával működő szervek, amelyek végzik a központi ellátásba vont, a nemzeti közbeszerzési értékhatár felét el nem érő értékű áru (tárgyi eszköz, készlet, alkatrész, fenntartási anyag) és szolgáltatás beszerzéseket, valamint nyilvántartási, tárolási, állagmegóvási, hadihasználatba helyezési, elosztási, üzemeltetési, ellenőrzési és egyéb (központosított szolgáltatások) részükre meghatározott feladatokat.

(20) Ajánlatkérő: azon honvédelmi szerv, amely önálló költségvetési előirányzattal rendelkezik, így a (köz)beszerzési eljárás kezdeményezésére és lefolytatására önállóan jogosult, vagy az önálló költségvetési előirányzattal rendelkező szervezettől megbízást kap a (köz)beszerzési eljárás lefolytatására.

(21) Ajánlatkérő nevében eljáró: azon honvédelmi szerv, amely az ajánlatkérőtől a (köz)beszerzési eljárás lefolytatására megbízást kap.

(22) Termékkodifikációs célú adatszolgáltatás: egy termék minden lényeges tulajdonságát, műszaki adatait tartalmazó, annak azonosításához szükséges, műszaki rajzok, leírások és/vagy műszaki dokumentációk átadása, illetve a gyártás során alkalmazott szabványokra történő utalás, amelynek alapján az adott termék egyértelműen azonosítható.

(23) Költségviselő: azon szervezet, amely a (köz)beszerzésre vonatkozó szerződés teljesítését követően a számla kiegyenlítésére szolgáló kiadási előirányzattal (fedezettel) rendelkezik.

(24) Kötelezettségvállalás: a szerződéskötést, megrendelést megelőzően írásban tett – az 50 000 Ft értéket elérő és meghaladó értékű beszerzésekre vonatkozó ellenjegyzett – vállalás, melynek formáját az 5. és a 8. sz. melléklet tartalmazza.

(25) Előzetes Éves Beszerzési Terv: a költségvetés jóváhagyását megelőzően, a meghatározott feladatok végrehajtásához beszerzendő árukat és szolgáltatásokat, illetve szolgáltatási koncessziót, valamint az ehhez szükséges erőforrásokat tartalmazó terv.

(26) Éves Beszerzési Terv: a jóváhagyott költségvetési előirányzat alapján pontosított, a meghatározott feladatok végrehajtásához beszerzendő árukat és szolgáltatásokat, illetve szolgáltatási koncessziót, valamint az ehhez szükséges erőforrásokat tartalmazó éves terv.



MÁSODIK RÉSZ
I. Fejezet

Központi beszerzésre jogosultak

3. § (1) Központi beszerzést ajánlatkérőként a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (továbbiakban: HM BBBH) és a központi ellátó szervek végezhetnek.

(2) a HM BBBH jogosult:

a) a haditechnikai eszközök, és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások (köz)beszerzésére, kizárólagosan;

b) beszerzési értékhatártól függetlenül az importbeszerzésekre kizárólagosan;

c) beszerzési értékhatártól függetlenül hajtóanyag (köz)beszerzésére kizárólagosan;

d) valamennyi olyan központi (köz)beszerzés végrehajtására, amelynek értéke a nemzeti közbeszerzési értékhatár felét eléri, vagy meghaladja.

e) az ajánlatkérő megbízásából, a nem kizárólagos hatáskörébe tartozó beszerzések végrehajtására.

(3) A központi ellátó szervek jogosultak – az anyagnem-felelősök szakirányítása mellett – a nemzeti közbeszerzési értékhatár felét el nem érő értékű (köz)beszerzések végrehajtására, amennyiben azok nem tartoznak a HM BBBH kizárólagos hatáskörébe.

A HM BBBH hatásköre és feladatai

4. § (1) A HM BBBH a Kbt. 6. § (1) bekezdésében meghatározottak szerinti tartalommal – a jelen utasítás hatálybalépésétől számított 30 napon belül - kidolgozza a közbeszerzési szabályzatát, amelyet tudomásul vételre a HM VGHÁT részére felterjeszt. A szabályzatban meg kell határozni a közbeszerzési eljárások előkészítésének, lefolytatásának, dokumentálásának, nyilvántartásának, belső ellenőrzésének felelősségi rendjét.

(2) A HM Logisztikai és Haditechnikai Fejlesztési Felügyeleti Főosztály (továbbiakban: HM LHFFF) által, a részére – ajánlatkérői bontásban – legkésőbb tárgyév január 31-ig biztosított, a Kbt. 5. §-a szerinti Közbeszerzési Terv alapján a Kbt. előírásai szerint, legkésőbb minden év április 15-ig előzetes összesített tájékozatót tesz közzé.

(3) Az LHFFF által, a részére a tárgyévet megelőző év december 15-ig biztosított Beszerzési Tervek alapján felkészül, majd az ajánlatkérőnek a beszerzésre vonatkozó, megfelelő tartalmú és hiánytalanul megküldött konkrét megbízása alapján, a beszerzéshez szükséges dokumentumok kézhezvételét követően haladéktalanul megkezdi a (köz)beszerzés indításával kapcsolatos feladatokat.

(4) Lebonyolítja a hatáskörébe tartozó (köz)beszerzési eljárásokat.

(5) Amennyiben az ajánlatkérő nevében jár el, úgy folyamatosan és közvetlenül kapcsolatot tart az ajánlatkérővel.

(6) A (köz)beszerzési eljárások lefolytatása során:

– megkéri a szükséges hatósági engedélyeket, lebonyolítja a kapcsolódó vám, szállítmányozási és bankügyleteket;

– magyarországi székhellyel rendelkező ajánlattevőkkel kötött szerződések teljesítése során beérkező anyagok és szolgáltatások átvételét igazoló okmányok alapján záradékolja a számlákat, majd a költségviselő felé haladéktalanul kezdeményezi a teljesített szerződések ellenértékének kifizetését, melyhez biztosítja a szükséges bizonylatokat és okmányokat;

– importbeszerzés esetén a bekért pénzügyi fedezetből végzi az akkreditívek megnyitását, a számlák kifizetését, a kifizetett számlák után a forgalmi adó értékének megállapítását, intézkedik annak bevallására, befizetésére.

(7) A szerződés költségfedezetére előre biztosított pénzeszközökkel a szerződés teljesítését követően tíz munkanapon belül – a folyamatban lévő ügyletekre átadott pénzeszközökkel beszámolási időszakonként – a költségviselő felé elszámol. Az elszámoláshoz a kifizetést igazoló bizonylatokat csatolja.

(8) Intézi a hatáskörébe tartozó (köz)beszerzési eljárások során a jogorvoslati, vám és szállítmányozási, reklamációs, valamint a jótállással és a szavatossággal összefüggő ügyeket, illetve közreműködik azok intézésében.

(9) Megbízás alapján piackutatást és piacfelmérést végez, gyűjti, rendszerezi, elemzi a piaci információkat.

(10) Tervezi és szervezi a hazai és külföldi (köz)beszerzési, valamint egyéb kereskedelmi témájú tárgyalásokat és az azokhoz kapcsolódó utazásokat. Az érintett honvédelmi szervekkel együttműködve tervezi, szervezi a haditechnikai és hadfelszerelési konferenciákat, bemutatókat és konzultációkat.

(11) Felkéri a HM Technológiai Hivatalt (továbbiakban: HM TH) a beszerzéshez kapcsolódó minőségbiztosítási feladatok elvégzésére (elvégeztetésére).

(12) A (köz)beszerzés tárgyához kapcsolódóan felkéri a HM Munkabiztonsági és Építésügyi Hatósági Hivatalt (továbbiakban: HM MÉHH) a munkavédelemmel és munkabiztonsággal összefüggő előkészítési és ellenőrzési feladatok végzésére.

(13) Felkéri a HM Infrastrukturális Főosztályt a (köz)beszerzés tárgyához kapcsolódó környezetvédelmi szempontok képviseletére.

(14) A hatáskörébe tartozó és általa lefolytatott éves közbeszerzéseiről a Kbt-ben meghatározottak szerint éves statisztikai összegezést készít, melyet összesítés céljából a tárgyévet követő év február 28-ig a HM LHFFF részére megküld. A HM BBBH a tárca összesített éves statisztikai összegzését – ajánlatkérői bontásban – legkésőbb a tárgyévet követő év május 31-ig megküldi a Közbeszerzések Tanácsának. A határidő betartása érdekében a HM LHFFF a tárca éves statisztikai összegezését ajánlatkérői bontásban a HM VGHÁT-al jóváhagyatja és a tárgyévet követő év április 30-ig a HM BBBH-nak megküldi.

(15) Az MH vonatkozásában gyűjti és bejelenti a központosított termékek körére vonatkozó igényeket a Kormány kijelölt központi beszerző szervezete (továbbiakban KKBSZ) felé.

Az MH felsőszintű gazdálkodó szerv hatásköre és feladatai

5. § (1) A költségvetési előirányzatok tervezésével egy időben a központi ellátó szervek, a katonai szervezetek és az SGSZ-ek előzetes beszerzési tervei alapján összeállítja az összesített Előzetes Éves Beszerzési Tervet. Ezt követően, a tárgyévre jóváhagyott elemi költségvetés alapján felülvizsgálja és pontosítja a szakterülete költségvetési tervjavaslatainak összeállításakor tervezett feladat-, erőforrás- és költségterveket, majd ezek alapján véglegesíti a tárgyévi beszerzési terveket.

(2) Meghatározza a központi ellátó szerv tárgyévi tervezési, beszerzési és ellátási feladatait a központi ellátás körébe tartozó eszközök és készletek vonatkozásában. Összeállítja a HM BBBH-nak átadásra kerülő beszerzési megbízásokat, a műszaki leírásokat, minőségbiztosítási követelményeket, részt vesz a beszerzések lebonyolításában.

(3) Irányítja a központi ellátó szerveket a beszerzési feladatok végzésében. Önállóan, vagy az alárendeltségébe tartozó központi ellátó szervezetek útján (köz)beszerzéseket kezdeményez.

(4) Az államtitkot, vagy a szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésekkel kapcsolatos eljárásokat megelőzően – az utasítás 17. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint – a HM LHFFF útján kezdeményezheti a Kbt. alkalmazását kizáró előzetes döntés meghozatalát.

(5) A védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésével, illetőleg szolgáltatások megrendelésével kapcsolatos eljárásokat megelőzően – az utasítás 18. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint – a HM LHFFF útján kezdeményezheti a vonatkozó Kormányrendelet alkalmazását kizáró előzetes döntés meghozatalát.

(6) Biztosítja, hogy a megbízások teljesítéséhez szükséges pénzügyi fedezet a kötelezettségvállalás szerinti időben rendelkezésre álljon.

(7) Az anyagnem-felelős jelentései, illetve a HM BBBH tájékoztatása alapján, döntésre előkészíti a beszerzési feladatok módosításával kapcsolatos javaslatokat, kezdeményezi a költségvetési előirányzatok módosítását.

(8) Feldolgozza a központi ellátó szervek által a központi beszerzéseket végző szervezetek felterjesztett jelentéseit.

(9) A tárgyév folyamán alárendeltjei negyedéves, valamint eseti jelentései alapján elemzi és értékeli a szakterület beszerzési helyzetét. Ennek keretében a terv és a tényadatok összehasonlítása alapján elemzi a tervezett-, illetve a ténylegesen végrehajtott beszerzések eltéréseit, az eltérések okát, majd intézkedik, illetve javaslatokat tesz a feladatok esetleges módosítására.

(10) A HM LHFFF útján kezdeményezi a Beszerzési Tervekben nem szereplő beszerzések, továbbá a felmerülő módosítási igények kérelmeinek jóváhagyását.

A központi ellátó szervek hatásköre és feladatai

6. § (1) Megtervezik a gazdálkodási körükbe utalt eszközökre, készletekre, szolgáltatásokra vonatkozó beszerzéseket, összegezik az MH katonai szervezetek igényterveit. A felső szintű gazdálkodó szerv intézkedésében meghatározott mértékig és módon, az anyagnem-felelősök szakirányítása mellett, velük együttműködve részt vesznek az előzetes éves beszerzési tervek összeállításában, majd a szükséges pontosításokat követően az éves beszerzési tervek elkészítésében.

(2) A felsőszintű gazdálkodó intézkedése alapján a gazdálkodási körükbe utalt eszközökre és készletekre, valamint szolgáltatásokra a jogszabályi előírásoknak megfelelően végzik a nemzeti közbeszerzési értékhatár felét el nem érő értékű beszerzéseket. A jóváhagyott költségvetési keretek összegéig kötelezettséget vállalnak, szerződéseket, (megrendeléseket) kötnek, módosítanak és bonthatnak fel.

(3) A Kbt. 6. § (1) bekezdésében meghatározott tartalommal, a HM BBBH által kidolgozott és jóváhagyott beszerzési szabályzat alapján kidolgozzák a közbeszerzési szabályzatukat, amelyet jóváhagyásra a felsőszintű gazdálkodó szerv vezetőjének felterjesztenek.

(4) Az MH Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság (továbbiakban: MH ÖLTP) útján igénylik a beszerzések finanszírozásához szükséges költségvetési keretet.

(5) Vezetik a beszerzésekkel kapcsolatosan előírt szállítók szerinti nyilvántartást, a megrendelést (pótrendelés, lemondás) és teljesítést. A számlák alapján a szükséges pénzügyi teljesítéshez kijelölik a költséghelyeket és kezdeményezik a kifizetést.

(6) A megkötött szerződések és egyéb információk alapján elvégzik az ipari javításba adással kapcsolatos előkészítési feladatokat, végzik a beszerzett eszközök és anyagok mennyiségi és – a HM TH útján – minőségi átvételét. A munkavédelemmel és munkabiztonsággal összefüggő előkészítési és ellenőrzési feladatokba az HM MÉHH-t be kell vonni. Kiegyenlítés céljából átadják a beszerzések számláit az illetékes pénzügyi és számviteli szervezetnek, adatokat szolgáltatnak a reklamációs, jótállással és szavatossággal összefüggő ügyintézéshez.

(7) Az adott szerződés teljesítéséről a teljesítést követően, a több évre áthúzódóként jelentkező teljesítések esetében a tárgyévet követő év január 15-ig írásos jelentést tesz a felsőszintű gazdálkodónak, amit a HM LHFFF-nek is megküld.

(8) Negyedévente összesített jelentést terjesztenek fel a felsőszintű gazdálkodó szervhez az átvett eszközökről, készletekről, szolgáltatásokról, valamint a saját hatáskörben lebonyolított beszerzésekről. A jelentéssel kapcsolatos követelményeket a felsőszintű gazdálkodó szerv határozza meg.

(9) Beszerzéseikről a Kbt. 16. § szerint elkészítik éves statisztikai összegzéseiket, melyeket legkésőbb a tárgy évet követő év február 28-ig a felsőszintű gazdálkodónak és a HM LHFFF-nek megküldenek.

(10) A felsőszintű gazdálkodó szerv által meghatározott mértékben és módon részt vesznek a (köz)beszerzések dokumentációja összeállításához szükséges követelmények kidolgozásában, az eljárások előkészítésében, lebonyolításában.

II. Fejezet


Intézményi költségvetési előirányzat terhére végrehajtott beszerzések

7. § Jelen fejezet szerinti beszerzésre jogosult(ak):

a) a HM BBBH : a honvédelmi szervek (kivéve: SGSZ) nemzeti értékhatár felét elérő, vagy meghaladó értékű (köz)beszerzéseire kizárólagosan;

b) a honvédelmi szervek (kivéve: SGSZ) a nemzeti közbeszerzési értékhatár felét el nem érő értékű (köz)beszerzéseikre;

c) SGSZ-ek értékhatárra való tekintet nélkül.

8. § (1) A honvédelmi szervek, valamint az SGSZ-ek a HM BBBH által kidolgozott és jóváhagyott közbeszerzési szabályzat alapján, a Kbt. 6. § (1) bekezdése szerint kidolgozzák a saját közbeszerzési szabályzatukat, amelyet jóváhagyásra szolgálati elöljárójuknak felterjesztenek.

(2) A honvédelmi szervek, valamint az SGSZ-ek közbeszerzéseikről a Kbt. 16. § szerint készítsék el éves statisztikai összegzéseiket, melyeket legkésőbb a tárgyévet követő év február 28-ig küldjenek meg a HM LHFFF-nek.

HARMADIK RÉSZ


A BESZERZÉSI TERVEK ELKÉSZÍTÉSE, MÓDOSÍTÁSUK SZABÁLYAI

A Beszerzési Tervek elkészítése és jóváhagyása

9. § (1) A HM tárca 10 éves Alapterv dokumentációjának részét képező hosszú távú feladat-, erőforrás- és költségterveknek, valamint a kapcsolódó beszerzési terveknek a tárgyidőszakra vonatkozó részének pontosítása és lebontása után, a költségvetési előirányzatok tervezésével egy időben a központi ellátó szervek, a katonai szervezetek és az SGSZ-ek az erőforrás terveik alapján, az anyagnem-felelősök szakmai irányítása mellett összeállítják előzetes éves beszerzési terveiket. Az elkészített terveket (1. sz. melléklet) a tárgyévet megelőző év szeptember 15-ig megküldik az MH ÖLTP-nek.

(2) Az előzetes éves beszerzési tervek elkészítése során az 1. sz. melléklet I. részében a tárgyévi előirányzatok terhére tervezett beszerzéseket, az 1. sz. melléklet II. részében pedig a tárgyévet követő évi előirányzatok terhére, de a tárgyévben indításra tervezett beszerzéseket kell feltüntetni. A 1. sz. melléklet II. részében szereplő beszerzések aránya nem haladhatja meg a tárgyévet követő évre tervezett beszerzések költségvetési előirányzat szükségletének 40%-át.

(3) Az MH ÖLTP elkészíti az összesített Előzetes Éves Beszerzési Tervet, majd október 10-ig megküldi a HM Gazdasági Tervező Hivatalnak (továbbiakban: HM GTH). A HM GTH az Előzetes Éves Beszerzési Tervet összeveti a Magyar Honvédség átalakításának és új szervezete kialakításának időszakára vonatkozó 10 éves részletes tervben megjelenített feladatokkal és a hozzá kapcsolódó erőforrás tervekkel, majd október 20-ig megküldi a HM KPSZH részére. Az Előzetes Beszerzési Terv összeállításánál figyelembe kell venni a haditechnikai eszközök és hadfelszerelési anyagok rendszerbe (szervezetbe) állításáról és kivonásáról szóló 47/2001. (HK 13.) HM utasítás rendelkezéseit.

(4) A HM KPSZH főigazgatója az Előzetes Éves Beszerzési Tervet – az éves költségvetési tervjavaslattal történő egyeztetést követően – ellenjegyzi, majd november 05-ig a HM LHFFF részére megküldi. A HM LHFFF november 20-ig – a HM Honvéd Vezérkar főnök (továbbiakban: HM HVKF) egyetértésével –, a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár és a HM közigazgatási államtitkár (továbbiakban: HM KÁT) útján jóváhagyásra a honvédelmi miniszter elé terjeszti.

(5) A jóváhagyott Előzetes Éves Beszerzési Tervet a HM LHFFF megküldi az MH ÖLTP-nek, a HM KPSZH-nak, a HM GTH-nak, valamint a HM BBBH-nak a Kbt-ben előírt közbeszerzések közzétételére. Az SGSZ-ek, a központi ellátó szervek és a katonai szervezetek az MH ÖLTP által megküldött, kivonatolt előzetes éves beszerzési tervek alapján elkészítik közbeszerzési terveiket.

(6) A HM tárca költségvetésének jóváhagyását követő harminc napon belül az Előzetes Éves Beszerzési Tervet az (1)–(3) bekezdés szerinti rendben pontosítani kell. Az így elkészített, a tárca költségvetési lehetőségeivel összhangban lévő Éves Beszerzési Tervet a HM KPSZH ellenjegyzi és megküldi a HM LHFFF részére. A HM LHFFF az ellenjegyzett Éves Beszerzési Tervet véleményezésre a MH HVKF részére megküldi. A HM HVKF véleményével ellátott Tervet a HM LHFFF, a HM VGHÁT, illetve a HM KÁT útján jóváhagyásra a honvédelmi miniszter elé terjeszti.

(7) A jóváhagyott Éves Beszerzési Tervet a jóváhagyást követő öt munkanapon belül a HM LHFFF megküldi az (5) bekezdésben megjelölt szervezetek részére és tájékoztatja a HM BBBH-t az Előzetes Éves Beszerzési Tervhez viszonyított változásokról. Tájékoztatása alapján, tekintettel a Kbt. 42–43. §-ában foglaltakra, amennyiben szükséges a HM BBBH módosítja az előzetes összesített tájékoztatót.

(8) A HM LHFFF a jóváhagyott Éves Beszerzési Terv alapján elkészíti a tárca közbeszerzési tervét és megküldi a KKBSZ-nek. A közbeszerzési tervben bekövetkezett változásokról tájékoztatja a KKBSZ-t.

(9) A jóváhagyott Beszerzési Tervekben szereplő beszerzési eljárások előzetes engedélyeztetés nélkül indíthatók.

A Beszerzési Tervek módosításának és az eseti beszerzések engedélyeztetésének szabályai

10. § (1) A Beszerzési Tervekben szereplő beszerzések módosítását, vagy a tervekben nem szereplő igények alapján lefolytatandó beszerzési eljárást a 2. sz. melléklet szerinti „(Köz)beszerzési Engedély Kérelem” (továbbiakban: Kérelem) okmányon engedélyeztetni kell.

(2) A Kérelem jóváhagyására a honvédelmi miniszter egyidejű tájékoztatása mellett – a honvédelmi miniszter által átruházott jogkörben – a HM VGHÁT jogosult. Ennek megfelelően az adott beszerzésre vonatkozó Kérelmet a HM KPSZH főigazgatójának „Ellenjegyzem” kifejezés alkalmazásával történő ellenjegyzésével – a HM LHFFF útján, a HM HVKF egyetértésével – a HM VGHÁT-nak kell felterjeszteni. A Kérelem jóváhagyása után a folyamat megegyezik a Beszerzési Tervek alapján indított beszerzések lefolytatásának rendjével.

(3) A Beszerzési Tervek módosítása – a közösségi értékhatárt elérő és meghaladó értékű beszerzési eljárások esetében – csak a Kbt. 42–43. §-ban megfogalmazottak maradéktalan betartásával kezdeményezhető.

(4) A személyi és fizikai biztonsággal, a dokumentum információvédelemmel kapcsolatos beszerzések esetében a HM Információ és Dokumentumvédelmi Főosztály, a híradó, informatikai és elektronikus információvédelmi tárgyú beszerzések esetében a HM HVK Törzsigazgató, illetve a HM-HVK Híradó és Informatikai Csoportfőnökség állásfoglalása szükséges, melyet a Kérelemhez csatolni kell.



NEGYEDIK RÉSZ
A BESZERZÉSI ELJÁRÁSOK LEFOLYTATÁSÁNAK RENDJE

III. Fejezet


A Kbt. hatálya alá tartozó közbeszerzések
A megbízás

11. § (1) Közbeszerzési eljárást csak a jóváhagyott Beszerzési Tervek alapján elkészített közbeszerzési terv, illetőleg az egyedileg engedélyezett közbeszerzésekre lehet kezdeményezni. Az eljárás kezdeményezője tájékoztatás céljából, a megbízás egy példányát küldje meg a HM LHFFF részére. A megbízás nem tartalmazhat utalást a lehetséges ajánlattevő(k) személyére.

(2) Az eljárás kezdeményezője a (köz)beszerzési eljárás megindítása előtt köteles az adott árubeszerzéshez, illetve szolgáltatás megrendeléséhez szükséges – a (4) bekezdésben megjelölt - információkat, és nyilatkozatokat úgy előkészíteni, hogy azok a megbízás kiadásának időpontjában hiánytalanul rendelkezésre álljanak. Az előkészítés során az eljárás kezdeményezője köteles az ajánlatkérővel, vagy az ajánlatkérő nevében eljáró szakértőivel egyeztetni annak érdekében, hogy a megbízás kiadása után az eljárás haladéktalanul megkezdődhessen. Az így előkészített megbízást olyan időpontban kell az ajánlatkérő nevében eljáró szervezet részére átadni, hogy az eljárás a törvényes határidők betartásával lefolytatható legyen, és a beszerzés tárgya az igény kielégítésének időpontjára rendelkezésre álljon.

(3) Az ajánlatkérő, vagy az ajánlatkérő nevében eljáró részére a megbízásban (3. sz. melléklet) meghatározott feladat a megbízás kézhezvételétől kezdődik és a megbízás tárgyát képező termékeknek, vagy szolgáltatásoknak a megbízó, vagy az általa kijelölt szervezet képviselője részére történő átadását követően a számlák rendezésével zárul.

(4) A megbízásnak az alábbi információkat, és nyilatkozatot kell tartalmaznia:

a) mindazon lényeges körülményeket, dokumentumokat, amelyek befolyásolják az eljárás fajtáját, illetve a bírálati szempontokat;

b) a közbeszerzés tárgyának megnevezését és a közbeszerzésre tervezett áru mennyiségét, illetve szolgáltatás részletes leírását;

c) a közbeszerzésre biztosított bruttó (nettó + ÁFA) fedezet nagyságát és a költségek elszámolásának rendjét;

d) a közbeszerzési eljárás lezárásaként megkötendő szerződés teljesítésének határidejét, a szállítások ütemezését, valamint a teljesítés(ek) helyét;

e) a közbeszerzés tárgyára vonatkozó műszaki leírást, valamint a célszerűségi és gazdaságossági vizsgálati eljárás során feltárt, kialakított, meghatározott megállapítások leírását;

f) a jótállással és szavatossággal összefüggő vállalás, javítás jogszabályi előírásoktól eltérő, elvárt – tervezett – időtartamát és feltételeit;

g) az alkatrész utánpótlás biztosításának jogszabályi előírásoktól eltérő, elvárt – tervezett – időtartamát és feltételeit;

h) a termékkodifikációs célú adatszolgáltatás igényének előírásait a vonatkozó HM utasítás szerint;

i) az üzembetartási célú adatszolgáltatás igényének előírásait a vonatkozó HM utasítás szerint;

j) a közbeszerzés tárgyára vonatkozó minőségbiztosítási és minőségirányítási követelményeket;

k) a különböző bizottságokba delegált tagok és szakértők névsorát;

l) nyilatkozatot arról, hogy a megbízó által delegált bizottsági tagokkal és szakértőkkel szemben a Kbt. 10. § szerinti összeférhetetlenség nem áll fenn (4. sz. melléklet);

(5) Ha a közbeszerzés végrehajtása során olyan előre nem látott nehézségek és teljesíthetetlen feltételek állnak elő, amelyek a megbízásban kapott felhatalmazást meghaladják, az ajánlatkérő nevében eljáró az ajánlati felhívás közzétételre való megküldése, illetve az ajánlati felhívás kiküldése időpontjáig a megbízónál kezdeményezi a megbízás módosítását. A megbízás módosításában csak az eredeti megbízástól eltérő feltételeket és feladatokat kell meghatározni.

(6) A megbízással egyidőben kell átadni az eljárás lefolytatásához szükséges műszaki leírást, illetve mindazt az információt és nyilatkozatot (a továbbiakban együttesen: dokumentáció), amelyet a (2) bekezdés alapján lefolytatott eljárás során az eljárás kezdeményezője és az ajánlatkérő vagy az ajánlatkérő nevében eljáró szakértői előzetesen egyeztettek. Ha a közbeszerzési eljárás jogszerű lefolytatásához szükséges dokumentáció nem áll rendelkezésre vagy hiányos, erről a felek jegyzőkönyvet vesznek fel, amelyben rögzítik, hogy az eljárás megkezdésének mi az akadálya, illetve a hiányzó dokumentumok pótlása mennyi időn belül történik meg. A jegyzőkönyvet a következő munkanapon tájékoztatásul meg kell küldeni a HM HVKF, illetve a HM VGHÁT részére.

(7) Ha az ajánlatkérő vagy az ajánlatkérő nevében eljáró a megbízást az előzetesen lefolytatott egyeztetésnek megfelelően átvette, és a megbízást elfogadta, a továbbiakban nem hivatkozhat az eljárás késedelmes lefolytatása esetén az eljárás kezdeményezőjének hibájára. Az ajánlatkérő vagy az ajánlatkérő nevében eljáró felelőssége a (köz)beszerzési eljárás jogszerű lefolytatásáért, és megfelelő időben való végrehajtásáért, a megbízás elfogadásakor kezdődik.

(8) A (köz)beszerzési eljárás kezdeményezője az eljárás megindítása után is köteles az eljárás jogszerű és megfelelő időben történő befejezéséhez szükséges segítséget megadni. Az ajánlatkérő, illetve az ajánlatkérő nevében eljáró írásbeli felhívására – különösen ha a további információ az ajánlati felhívás Közbeszerzési Értesítőben való közzétételéhez szükséges – legfeljebb három munkanapon belül köteles a kért információt megadni.

(9) Az ajánlatkérő a 4. § (7) bekezdés szerinti elszámolás átvételét követő öt munkanapon belül – az általános rend szerint – végrehajtja a könyvelési feladásokat és kezdeményezi az előlegnek a megfelelő kiadási előirányzatot terhelő felhasználásként történő átkönyvelését a Magyar Államkincstárnál (továbbiakban: MÁK).

A közbeszerzési eljárás

12. § (1) A (köz)beszerzési eljárást elsősorban nyílt eljárással kell lefolytatni. Ha az adott beszerzés sürgőssége vagy a beszerzés tárgya indokolja, más eljárás is választható, ha a jogszabályi feltételek fennállnak. Az eljárás módját az eljárás lefolytatására jogosult határozza meg.

(2) Ha a beszerzésre engedéllyel az Éves Beszerzési Tervtől eltérő időpontban, vagy a Tervben nem szereplő árubeszerzésére, szolgáltatás megrendelésére kerül sor, és a beszerzés – nem a (köz)beszerzés kezdeményezőjének hibájából – rendkívül sürgős, akkor az eljárást az eljárás lefolytatására jogosult – a jogszabályok keretei között – soron kívül köteles lefolytatni. A sürgősséggel lefolytatott eljárás esetén, a jelen utasításban meghatározott határidőket nem kell figyelembe venni, mind az eljárás megindítását, mind az eljárás lefolytatását úgy kell megszervezni, hogy a beszerzés teljesítésére a jogszabályi keretek között a lehető legrövidebb időn belül sor kerüljön.

13. § (1) A (köz)beszerzések és a (köz)beszerzési eljárások tervezésével és előkészítésével kapcsolatban a Kbt., illetve a jelen utasítás 2. § (15) és (17) bekezdéseiben hivatkozott Kormányrendeletek rendelkezéseit be kell tartani. Az ajánlatkérők kötelesek a Kbt. hatálya alá tartozásukról a Közbeszerzések Tanácsát értesíteni a Kbt. hatálya alá kerülésüktől számított harminc napon belül. Az értesítésnek tartalmaznia kell a szervezet nevét, elérhetőségét és a Kbt. 22. § szerinti besorolását.

(2) A (köz)beszerzési eljárásnak a hatályos jogszabályok szerinti lefolytatásáért – a (köz)beszerzési eljárást kezdeményező beszerzési igényeinek és egyeztetett követelményeinek figyelembevételével – az ajánlatkérő, illetve az ajánlatkérő nevében eljáró a felelős.

(3) Az ajánlatkérő felelős a 11. § (4) bekezdésében meghatározott adatok pontos meghatározásáért és az ajánlatkérő nevében eljáró szervezet részére a megbízással egyidejűleg történő megküldéséért.

(4) Az ajánlati felhívás összeállításához, valamint a beérkezett ajánlatok elbírálására az ajánlatkérőnek bíráló bizottságot kell alakítania. A bizottságba az ajánlatkérő és az ajánlatkérő nevében eljáró szervezet, illetve a (köz)beszerzési eljárás kezdeményezője a saját állományából – szükség esetén külső szakértők felkérésével – delegálja a bizottsági tagokat.

14. § A Kbt-ben előírt felhívások, hirdetmények törvényi előírásoknak megfelelő közzétételét az ajánlatkérő végzi, amelynek költségét az intézményi költségvetésben tervezi, illetve számolja el. Ha az eljárást az ajánlatkérő nevében eljáró folytatja le, akkor a felhívás közzététele és a közzététel költségeinek az elszámolása az ő feladata. A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények, a bírálati összegzések és az éves statisztikai összegzések mintáit az igazságügy-miniszter által kiadott rendelet4 szabályozza.

15. § (1) Az eljárás bíráló bizottsága a beérkezett ajánlatokról írásbeli szakvéleményt és az eljárás lezárására vonatkozó döntési javaslatot készít, melyet megküld az ajánlatkérőnek.

(2) A döntési javaslat tartalmazza a beérkezett ajánlatok részletes számszaki összefoglaló értékelését, a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjének kiválasztására vonatkozó javaslatot, a szerződés tervezett nettó és bruttó összegét, valamint az eredményhirdetés időpontját.

(3) Amennyiben a költségkihatás a beérkezett közbeszerzési ajánlatok elbírálásakor meghaladja az eredetileg tervezett (engedélyezett) összeget, az ajánlatkérő által benyújtott, a HM Pénzügyi és Számviteli Szolgálat (továbbiakban: HM PSZSZ) által ellenjegyzett kérelem alapján kihirdethető az eredmény.

(4) Az ajánlatkérő köteles nyilatkozni a közbeszerzési eljárás lezárására vonatkozó döntéséről.

(5) Az ajánlatkérő részletes jelentést készít a közbeszerzési eljárás végrehajtásáról, lezárásáról, valamint a döntéséről, amelyet a HM jogi helyettes államtitkár útján a HM VGHÁT-nak felterjeszt. Amennyiben a felterjesztést követő öt munkanapon belül az eredmény kihirdetését érdemben befolyásoló észrevétel nem érkezik, az eljárás lezárására vonatkozó döntés kihirdethető.

(6) Az intézményi költségvetési előirányzat terhére végrehajtott közbeszerzések esetében a 2. § (1)–(3) bekezdése szerinti szervezetek jelentést készítenek a közbeszerzési eljárás végrehajtásáról, lezárásáról, és a döntésről, amelyet az MH ÖLTP parancsnokának felterjesztenek. Amennyiben a felterjesztést követő öt munkanapon belül az eredmény kihirdetését érdemben befolyásoló észrevétel nem érkezik, az eljárás lezárására vonatkozó döntés kihirdethető.

(7) Az eljárás lezárására vonatkozó döntés alapján, az eredményhirdetést követően, az ajánlatkérő nevében eljáró a szerződés tervezetét az ajánlatkérővel egyezteti, majd az így elkészült szerződés kivonatot a 21. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint ellenjegyezteti.

(8) Ezt követően a vonatkozó jogszabályok szerint az ajánlatkérő, vagy az ajánlatkérő nevében eljáró szervezet a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesé(i)vel megköti.

Központosított közbeszerzés

16. § (1) Az országosan kiemelt termékek és szolgáltatások beszerzéseinél a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló Kormányrendeletben meghatározott szabályok szerint kell eljárni. E termékek, szolgáltatások jegyzékét a Kormányrendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(2) A KKBSZ – a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően – a központosított közbeszerzési eljárás előkészítő szakaszában gyűjti, összesíti az MH, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek kiemelt termékek közé tartozó beszerzési igényeit, majd lebonyolítja a közbeszerzési eljárást. Az összesített igények, megrendelések alapján, közbeszerzési eljárás útján kiválasztja a nyertes ajánlattevő(ke)t. A nyertes ajánlattevővel a teljesítésre általában egy évre, de – amennyiben a beszerzés tárgya vagy annak körülményei ezt indokolttá teszik – legfeljebb a Kbt-ben meghatározott időre szolgáló keretszerződést köt, erről az igénybejelentő szervezetet tájékoztatja.

(3) A központosított beszerzés alá vont kiemelt termékek teljes körére a KKBSZ felé igénybejelentésre jogosultak:

a) az MH vonatkozásában kizárólagosan a HM BBBH – központosított termékek teljes körére, kivéve az infrastrukturális beszerzéseket;

b) a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek – központosított termékek teljes körére;

c) a HM Ingatlankezelési Hivatal (továbbiakban: HM IKH) azon országosan kiemelt termékek körére, amelyek tekintetében nincsenek ellátásra más szervezethez utalva, illetve a bútorok (szekrények, konténerek, asztalok, ülő- és fekvőbútorok) országosan kiemelt termékkörre.

(4) Az igénybejelentők a KKBSZ által közzétett regisztrációs űrlap kitöltésével és a KKBSZ részére történő megküldésével kötelesek a központosított közbeszerzési rendszerbe bejelentkezni. A központi beszerző szervezet a bejelentkezést visszaigazolja.

(5) Az igénybejelentők a regisztrációs űrlap szerinti adataikban bekövetkezett változásokat öt munkanapon belül kötelesek a központi beszerző szervezet részére a (4) bekezdésben meghatározott módon bejelenteni.

(6) Az igénybejelentők a regisztrációs űrlap szerinti adataikat változás hiányában is kötelesek évente a Kbt. 42. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig felülvizsgálni és ezt a KKBSZ részére a (4) bekezdésben meghatározott módon bejelenteni.

(7) Az igénybejelentők saját hatáskörükben állítsák össze a központosított közbeszerzési eljárás körébe tartozó termékek beszerzési és szolgáltatási szintű szükségletét és az erre vonatkozó igényüket a vonatkozó Kormányrendeletben előírtak szerint jelentsék be a KKBSZ által közzétett módon.

(8) Az MH szervezetei a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó beszerzési igényeiket az ellátó központok részére küldjék meg. Az összesített igényeket az ellátó központok az illetékes anyagnem-felelős útján, annak jóváhagyásával április 15-ig, illetve október 15-ig továbbítsák a HM BBBBH részére.

(9) Az igénybejelentő szervezetek felé, a KKBSZ-től kapott tájékoztatás alapján kerülnek meghatározásra az országosan kiemelt termékek beszerzési forrásai. A beszerzési forrásokról a tájékoztatás megérkezését követően a HM BBBH az MH szervezeteit öt munkanapon belül kiértesíti.

(10) A HM IKH hatáskörébe tartozó beszerzések tekintetében az MH szervezetei a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó beszerzési igényeiket a HM IKH részére április 15-ig, illetve október 15-ig küldjék meg.

(11) Az igénybejelentők a (4) bekezdés szerinti igény-bejelentési kötelezettség mellett kötelesek a Kbt. szerinti közbeszerzési tervet a Kbt-ben előírt határidőben a KKBSZ részére megküldeni.

(12) Az igénybejelentő a közbeszerzési tervet a kiemelt termékek közbeszerzésének vonatkozásában a KKBSZ által közzétett formában köteles elkészíteni. A közbeszerzési tervben bekövetkezett változásról az igénybejelentő öt munkanapon belül köteles a KKBSZ-t tájékoztatni, a KKBSZ által előírt formában.

(13) Az igénybejelentő köteles a megrendelés teljesítéséről, valamint annak pontos adatairól és minősítéséről a KKBSZ-t tájékoztatni.

(14) A központosított közbeszerzési rendszert használó, vagy ahhoz egyéb okból kapcsolódó szervezetek adatszolgáltatási kötelezettségeiket, illetve eljárási cselekményeiket kötelesek az elektronikusan gyakorolható eljárási cselekmények szabályairól, valamint az elektronikus úton történő közbeszerzés szabályairól szóló külön jogszabály alapján gyakorolni, amint az abban foglaltakat megvalósító rendszer arra alkalmassá válik.



IV. fejezet

A Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzések

17. § (1) Az államtitkot, vagy a szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésekkel kapcsolatos beszerzési eljárások lefolytatására a vonatkozó Kormányrendelet szabályait kell alkalmazni. Ez alól kivételt képeznek a nemzeti értékhatárt elérő és meghaladó értékű beszerzések, mert rájuk a Kormányrendelet hatálya csak abban az esetben terjed ki, ha vonatkozásukban az Országgyűlés illetékes bizottsága előzetesen a Kbt. alkalmazását kizáró döntést hozott.

(2) A Kbt. alkalmazását kizáró döntési javaslatot a HM LHFFF vezetője útján, a HM HVKF egyetértésével kell a HM KÁT részére felterjeszteni. A javaslatnak a parlamenti bizottság részére történő továbbítását és a törvény alkalmazása alóli felmentés kérését – miniszteri jóváhagyás esetén – a HM KÁT kezdeményezi.

(3) Az eljárások lefolytatásának rendjére az utasítás 10-15. §-ban meghatározottakat értelemszerűen kell alkalmazni.

18. § (1) A védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésével, illetőleg szolgáltatások megrendelésével kapcsolatos beszerzéseket a vonatkozó Kormányrendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni. A Kormányrendelet hatálya nem terjed ki azokra a beszerzésekre, amelyek vonatkozásában – a Nemzetbiztonsági Kabinet előzetes állásfoglalása alapján – a Kormány a rendelet szabályainak alkalmazását kizáró előzetes döntést hozott. A rendelet alkalmazása alóli felmentés kérését és a Kabinet részére történő továbbítását – miniszteri jóváhagyást követően – a HM KÁT kezdeményezi.

(2) A kezdeményezést – amely tartalmazza a szerződéskötés módjára vonatkozó javaslatot is – a HM LHFFF útján a HM HVKF egyetértésével kell a HM KÁT részére felterjeszteni. A Kormány – a rendelet alkalmazását kizáró előzetes – döntése alapján indítható a beszerzés.

(3) A Kormányrendelet hatálya alá tartozó beszerzési eljárásokra az utasítás 10–15. §-ban meghatározottakat értelemszerűen kell alkalmazni.

A közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű beszerzések

19. § Az utasítás hatálya alá tartozó szervezetek e paragrafus alá tartozó beszerzéseiket a jóváhagyott, illetve módosított előirányzataik terhére, továbbá a központi költségvetésből származó, valamint egyéb bevételi előirányzataik teljesülésével összhangban, saját hatáskörben valósítják meg.

ÖTÖDIK RÉSZ


A (köz)beszerzések ellenjegyzésének eljárási rendje

20. § (1) Az MH, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek feladatainak ellátását (végrehajtását) szolgáló beszerzések, a kiadási előirányzatokat terhelő fizetési (vagy más teljesítési) kötelezettség vállalása (továbbiakban: kötelezettségvállalás) a szervezet vezetőjének, vagy az általa megbízott személynek a hatásköre.

(2) Beszerzésekre, szolgáltatások megrendelésére irányuló szerződéskötés (kötelezettségvállalás) csak írásban és előzetes ellenjegyzési eljárás lefolytatása után vállalható.

(3) A közbeszerzést és a beszerzést a Kbt., a vonatkozó jogszabályok és jelen utasítás előírásainak megkerülése céljából részekre bontani tilos. Az ellenjegyzésre jogosultnak az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy

a) a kötelezettségvállalás tárgyával kapcsolatos előirányzati szabad keret rendelkezésre áll-e, vagy más módon biztosításra került-e;

b) a kötelezettségvállalás nem sérti-e a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat;

c) a kötelezettségvállalás célszerűségét, gazdaságosságát megalapozó eljárás megtörtént-e.

(4) „Ellenjegyzés nélküli kötelezettségvállalást a szükséges pénzügyi fedezet meglétére tekintettel tudomásul vettem” záradékkal kell ellátni a szerződéskötések megtörténte után ellenjegyzésre felterjesztett szerződéskivonatokat, tanúsítványokat, amelyekről az ellenjegyzésre jogosult nyilvántartást vezet és a negyedévet követő hónap 15-ig jelentésben, szolgálati úton tájékoztatja a HM KPSZH-t, valamint a szervezet vezetőjét, aki a mulasztást köteles kivizsgálni.

(5) A HM PSZSZ ellenjegyző szakállománya jogosult a teljes beszerzési folyamatot, valamint az ahhoz kapcsolódó okmányokat ellenőrizni, tekintettel a Kbt. 40. § (1) bekezdésben megfogalmazott részekre bontási tilalomra.

A közbeszerzések és a központosított közbeszerzések ellenjegyzésének rendje

21. § (1) A közbeszerzéseket és a központosított közbeszerzéseket egyedileg, az utasítás 5. sz. melléklete szerinti „Szerződéskivonat az ellenjegyzési eljáráshoz” okmányon (továbbiakban: szerződéskivonat) a szerződéskötést megelőzően ellenjegyeztetni kell.

(2) A szerződéskivonatra vonatkozó ellenjegyzői hatáskörök a következők:

a) a közösségi értékhatárokat elérő, valamint meghaladó értékű közbeszerzéseknél a HM KPSZH főigazgató;

b) a közösségi értékhatárt el nem érő értékű közbeszerzéseknél az illetékes HM Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (továbbiakban: HM TPSZI) igazgató, vagy SGSZ pénzügyi vezető.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott vezetők az általuk kijelölt személy(ek) részére ellenjegyzői jogkörüket átruházhatják, de a kötelezettségvállaló és az ellenjegyző ez esetben sem lehet ugyanazon személy.

(4) Amennyiben az ellenjegyzői jogkör nem kerül átruházásra, úgy az ellenjegyzői jogkörrel rendelkezők távolléte estén ellenjegyzői jogkörüket a szervezetszerű helyettesük gyakorolja.

(5) Ha a közbeszerzési eljárás lefolytatója

– az ajánlatkérő nevében eljáró, akkor a szerződés tervezet alapján 3 példányban készítse el a szerződéskivonatot, majd küldje meg az ajánlatkérőnek;

– az ajánlatkérő, akkor a szerződés tervezet alapján 2 példányban készítse el a szerződéskivonatot;

– a szerződéskivonathoz mellékelje a közbeszerzési eljárást lezáró döntési okmány másolatát. Amennyiben a közbeszerzés az utasítás 10. § hatálya alá tartozó beszerzés, a szerződéskivonathoz mellékelje a jóváhagyott Kérelem másolatát is.

(6) Az ajánlatkérő a szerződéskivonat valamennyi példányát aláírásával ellátva adja át katonai szervezete pénzügyi és számviteli vezetőjének, referensének.

(7) A pénzügyi és számviteli vezető, referens megvizsgálja a közbeszerzési eljárást lezáró döntési okmányt, az utasítás 10. § hatálya alá tartozó beszerzés esetén a Kérelmet, a szerződéskivonat formai és tartalmi megfelelőségét és a szükséges kincstári előirányzati szabad keretet, illetve ennek hiányában és/vagy az előirányzat felhasználási engedély meglétét, majd meghatározott formában kitölti a pénzügyi és számviteli záradékot a szerződéskivonat valamennyi példányán, és egyidejűleg leköti a szükséges előirányzatot a tervezett teljesítéseknek megfelelő időpontokra.

(8) A kötelezettségvállaló szervezet pénzügyi és számviteli vezetője, referense a szükséges kincstári előirányzat szabad keret igazolását jelentő pénzügyi és számviteli záradékkal ellátott szerződéskivonat valamennyi példányát, valamint a közbeszerzési eljárást lezáró döntési okmányt, az utasítás 10. § hatálya alá tartozó beszerzés esetén a jóváhagyott Kérelmet, az ellenjegyzésre jogosult részére a szerződéskivonat kézhezvételétől számított öt munkanapon belül megküldi.

(9) Az ellenjegyzésre jogosult a közbeszerzési eljárást lezáró döntési okmány, az utasítás 10. § hatálya alá tartozó beszerzés esetén a Kérelem és a szerződéskivonat formai és tartalmi megfelelősége, valamint a kincstári szabad keret, illetve ennek hiányában és/vagy az előirányzat felhasználási engedély rendelkezésre állása esetén a szerződéskivonat valamennyi példányát „Ellenjegyzem” kifejezés alkalmazásával ellenjegyzi, 1 példányt nyilvántartásba vesz, 1 (illetve 2) példányt a szerződéskivonat kézhezvételétől számított öt munkanapon belül megküld az érintetteknek.

a) A példányok elosztása a következő:

1. számú példány – ellenjegyző

2. számú példány – ajánlatkérő

3. számú példány – ajánlatkérő nevében eljáró

b) Az ellenjegyzésre jogosult szervezet a nyilvántartásba vett szerződéskivonatról 2 db másolatot készít. A másolati példányok elosztása a következő:

– amennyiben az ellenjegyzésre jogosult szervezet a HM KPSZH:

1. számú másolati példány – illetékes HM TPSZI, illetve SGSZ

2. számú másolati példány – az érintett szervezet pénzügyi és számviteli referense

– amennyiben az ellenjegyzésre jogosult szervezet a HM TPSZI, illetve SGSZ:

1. számú másolati példány – HM KPSZH

2. számú másolati példány – az érintett szervezet pénzügyi és számviteli referense

(10) A pénzügyi referens a másolati példányt gyűjtőben tárolja. A szerződéskivonathoz tartozó számlá(ko)n a gyűjtőből kapott nyilvántartási számot kell feltüntetni. Az ellenjegyzés megtagadását írásban – a szerződéskivonaton – indokolni kell.

(11) A szerződés csak az ellenjegyzett szerződéskivonat 2. számú példányának megléte esetén köthető meg.

(12) Több évet felölelő szerződés esetén, ha az ellenjegyzés csak egy költségvetési évre történt, a szerződés kivonatot a második évtől az (1)-(11) bekezdésekben meghatározottak szerint, évente kell ellenjegyeztetni.

(13) Több évet felölelő szerződésről, ha az ellenjegyzés több költségvetési évre megtörtént, a második évtől nem szerződéskivonatot, hanem az utasítás 6. sz. melléklete szerinti „… évi pénzügyi ZÁRADÉK a … szerződés azonosítójú kötelezettségvállaláshoz” okmányt kell évenként – az évi lekötést megelőzően - a pénzügyi és számviteli vezetőnek, referensnek két példányban kiállítania, majd a (8)–(11) bekezdésekben meghatározottak szerint eljárnia.

(14) Ha a kötelezettségvállalásban pénzügyi, finanszírozási jellegű változás történik (szerződés módosításra kerül sor), akkor az (6)-(11) bekezdésekben meghatározottak szerint kell ismételten eljárni. Az eljárás során nem szükséges az eredeti szerződéskivonatot sztornózni, az új szerződéskivonaton csak a módosított és az eredeti szerződések értékének különbségét kell megjeleníteni.

(15) A tárgyévben ellenjegyzett, de – az ellenjegyzett szerződéskivonattól eltérően – részben, vagy egészben nem teljesülő kötelezettségvállalásokat a következő évben ismételten ellenjegyeztetni kell az áthúzódó kiadások összegével, hivatkozva az előző évben tett kötelezettségvállalások nyilvántartási számára.

(16) Számítógépes információs rendszer alkalmazása esetén az eljárási rendet és okmányformákat a HM KPSZH főigazgatója határozza meg.

A közbeszerzésekkel kapcsolatos kötelezettségvállalások bejelentésének rendje

22. § (1) Az ajánlatkérő, vagy a nevében eljáró szervezet, amennyiben nem azonos a közbeszerzési eljárás kötelezettségvállalójával, a szerződéskötést követően a szerződés egy példányát haladéktalanul megküldi a (köz)beszerzési eljárás kötelezettségvállalójának, aki erről az ellátó pénzügyi és számviteli szervezetet értesíti.

(2) A pénzügyi és számviteli vezető, referens a kötelezettségvállalónál lévő szerződést egyezteti a hozzá tartozó szerződéskivonattal. Egyezőség esetén az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet (továbbiakban: Ámr.) előírásai szerint a Kbt. hatálya alá tartozó, tárgyévben megvalósuló közbeszerzései költségvetési törvényben meghatározott egyedi értékhatárát elérő, dologi és intézményi felhalmozási kiadásokat terhelő kötelezettségvállalásait egyedileg bejelentésre előkészíti. A két példányban szabályosan kitöltött nyomtatványt a HM TPSZI-k részére továbbítja, ahol azt formailag ellenőrzik, majd az 1. sz. példányt a MÁK-nál bejelentett módon aláírva a számlavezető kincstári fiókhoz megküldik, a 2. sz. példányt a referatúrának visszaküldik. A 2. sz. példányt a pénzügyi és számviteli referens az érintett szerződéskivonathoz csatolja. A bejelentésnek a kötelezettségvállalástól számított öt munkanapon belül meg kell történnie.

(3) A több évet felölelő közbeszerzési feladatokat a tárgyévi összeggel kell a MÁK-nál bejelenteni és lekötni.

(4) Ha a bejelentett kötelezettségvállalásban változás történik, akkor a 7. sz. melléklet szerinti „Kiadási kötelezettségvállalás teljesítésének módosítása” nyomtatványt megfelelően kitöltve a pénzügyi és számviteli referens köteles a (2)-(3) bekezdésben leírt módon az eredeti bejelentést módosítani.

(5) A szerződéskivonatot, a kötelezettségvállalás bejelentés 2. számú példányát és ezek módosításait a kötelezettségvállaló pénzügyi és számviteli szervezeténél e célra felfektetett gyűjtőben egy folyószám alatt kell elhelyezni.

(6) A kötelezettségvállalás kincstári befogadáskor kapott „hivatkozási számot” a megfelelő szerződéskivonatra rá kell vezetni.

(7) Bejelentett közbeszerzéssel kapcsolatos pénzügyi teljesítéskor átutalást kezdeményezni kizárólag a kincstári hivatkozási szám feltüntetésével, a lekötött összegből szabad. Teljesítéskor a kincstári hivatkozási számot és a „Kincstári Tranzakciós Kódot” (továbbiakban: KTK) az elektronikus adathordozón, vagy az „Átutalási megbízás” mögé csatolt „Átutalási megbízás kiegészítő szelvény”-en [36/1999. (XII. 27.) PM rendelet 4. sz. melléklete] kell feltüntetni és a megbízáson a KTK helyére „XXX”-et kell beírni.

(8) Ha kincstári hivatkozási szám hiányában az átutalás nem a lekötött, hanem a szabad keret terhére történt, formanyomtatványon haladéktalanul intézkedni kell a korábban lekötött összeg felszabadítására a (2) bekezdésben ismertetettek értelemszerű alkalmazásával.

A közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű beszerzések ellenjegyzésének rendje

23. § (1) A közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű beszerzéseknél a 8. sz. melléklet szerinti „Ellenjegyzési tanúsítvány” okmányon (továbbiakban: tanúsítvány) a kötelezettségvállalást – a beszerzést megelőzően – ellenjegyeztetni kell. Nem szükséges előzetes, írásbeli kötelezettségvállalás a gazdasági eseményenként 50 000 Ft-ot el nem érő kifizetések esetében.

(2) Az ellenjegyzést az SGSZ-ek pénzügyi és számviteli szervezetei, valamint a pénzügyi referensek végzik.

(3) A pénzügyi és számviteli vezető az előzetes fedezetvizsgálat végrehajtása után a tanúsítványokat az „Ellenjegyzem” kifejezés alkalmazásával ellenjegyzi, amelyből

az 1. sz. példány a pénzügyi és számviteli vezetőnél marad, aki azt gyűjtőben tárolja;

a 2. sz. példányt a beszerzést végző gyűjtőben tárolja.

(4) A tanúsítványhoz tartozó számlá(ko)n a gyűjtőből kapott nyilvántartási számot kell feltüntetni. Az ellenjegyzés megtagadását – a tanúsítványon – indokolni kell.

(5) A pénzügyi és számviteli referens, együttműködve a szakágakkal – támaszkodva a szakágak előirányzat nyilvántartására – havonta két alkalommal (01-én és 16-án) elkészíti az „Időszaki jelentés a lekötött előirányzatokról” című nyomtatványt (9. sz. melléklet), amelyet megküld a HM TPSZI illetékes osztálya részére.

(6) Hiányos dokumentáció esetében a pénzügyi és számviteli vezető az okmányok átvétele nélkül az utasítás 10. sz. melléklete szerinti „Intézkedési lap a hiányosan beterjesztett ellenjegyzési okmányokról” dokumentum kitöltésével kettő példányban feljegyzést készít, melynek 1. sz. példányát a HM TPSZI illetékes osztálya részére felterjeszti.

HATODIK RÉSZ



A FELADATFINANSZÍROZÁS KÖRÉBE VONT ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK
ELLENJEGYZÉSI RENDJE

24. § (1) A feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok felhasználását az Ámr-ben előírt „Beruházásfinanszírozási Alapokmány”-on (továbbiakban: alapokmány), illetve a „Feladatfinanszírozási Engedélyokirat”-on (továbbiakban: engedélyokirat) a MÁK-hoz történő megküldését megelőzően ellenjegyeztetni kell.

(2) Az ellenjegyzői jogkört – értékhatárra való tekintet nélkül – a HM KPSZH főigazgatója, távolléte esetén szervezetszerű helyettese gyakorolja.

(3) Az alapokmányt, illetve az engedélyokiratot a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználási rendjéről szóló HM rendeletben meghatározott, az adott feladat felügyeletét ellátó gazdálkodó szervezet (továbbiakban: gazdálkodó szervezet) hat példányban elkészíti, majd azt a kötelezettségvállalóval aláíratja.

(4) A kötelezettségvállalói jogkört a honvédelmi miniszter által jóváhagyott „Beruházás-ismertető” 5. pontjában, illetve a „Feladatismertető” 5. pontjában meghatározott személyek gyakorolhatják.

(5) A gazdálkodó szervezet a kötelezettségvállaló által aláírt alapokmány, illetve engedélyokirat mind a hat példányát ellenjegyzés céljából a HM KPSZH-nak megküldi.

(6) A HM KPSZH az ellenjegyzésre megküldött alapokmány, illetve engedélyokirat adatait összeveti a honvédelmi miniszter által jóváhagyott „Elemi Költségvetés”-sel, a MÁK-hoz benyújtott „Beruházás-ismertető”-vel, illetve „Feladatismertető”-vel, majd azt

– egyezőség esetén azonnal,

– eltérés esetén, az eltérésnek a gazdálkodó szervezettel történő egyeztetését követően ellenjegyzi.

(7) A HM KPSZH az ellenjegyzett alapokmány, illetve engedélyokirat mind a hat példányát a gazdálkodó szervezetnek megküldi.

(8) A gazdálkodó szervezet az ellenjegyzett alapokmány, illetve engedélyokirat

1. , 2. és 3. számú példányát a MÁK-nak,

4. számú példányát a beruházásban közreműködő szervezetnek,

5. számú példányát a műszaki lebonyolító szervezetnek megküldi,

6. számú példányát irattározza.

(9) A MÁK az alapokmány, illetve az engedélyokirat feldolgozása után, annak

2. számú példányát a gazdálkodó szervezetnek,

3. számú példányát a HM KPSZH-nak küldi vissza.

HETEDIK RÉSZ


A (KÖZ)BESZERZÉSI ELJÁRÁSOK NYILVÁNTARTÁSA

25. § (1) A (köz)beszerzési eljárások dokumentálását a Kbt. 7. §-ban meghatározottak szerint kell végrehajtani.

(2) Az (1) bekezdés alapján a (köz)beszerzési eljárásokról manuális vagy számítógépes – ügyvitel által számmal ellátott – nyilvántartást kell vezetni. Minden (köz)beszerzési eljárásra külön gyűjtőív kerüljön felfektetésre, amelybe iktatni kell (több ügyintéző esetén is) az eljárással kapcsolatos összes okmányt, levelezést, feljegyzést, valamint számítógépes nyilvántartás esetén, havi feldolgozás után, a kinyomtatott táblázatot is.

(3) A fejezeti kezelésű, valamint a célelőirányzatokhoz kapcsolódó szolgáltatási és beszerzési szerződések esetén biztosítani kell, hogy az azonos előirányzathoz kapcsolódó szerződésekről egységes szerkezetbe foglalt összesítő kimutatás álljon rendelkezésre, mely minimálisan tartalmazza:

a) a szállítási, szolgáltatási szerződés megnevezését, számát, keltét;

b) a szerződő fél megnevezését;

c) a megrendelt cikkek, szolgáltatások megnevezését és egységárát;

d) a szolgáltatási (teljesítési) határidőket, ütemterveket;

e) a szerződésben kikötött ellenszolgáltatást, a szerződés végösszegét (nettó érték, ÁFA, összesen bontásban);

f) a lekötött (visszaigazolt) mennyiséget;

g) szállítási ütemenként összesített szakmai és pénzügyi teljesítéseket és eltéréseket;

h) szerződésmódosításra vonatkozó adatokat (az eredeti adatok megtartása mellett).



NYOLCADIK RÉSZ

Záró rendelkezések

26. § (1) Ez az utasítás aláírása napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépés után megkezdett beszerzésekre kell alkalmazni. Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Honvédelmi Minisztérium és intézményei, valamint a Magyar Honvédség beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 53/2001. (HK 14.) HM utasítás és az azt módosító 68/2002. (HK 24.), 60/2003. (HK 16.) valamint 29/2004. (HK 7.) HM utasítás.

(2) A HM fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás 57. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„(1) A központosított közbeszerzés rendszerében igénybejelentésre jogosult:
a) az MH vonatkozásában kizárólagosan a HM BBBH – központosított termékek teljes körére, kivéve az infrastrukturális beszerzéseket;
b) a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek – központosított termékek teljes körére;
c) a HM Ingatlankezelési Hivatal (továbbiakban: HM IKH) azon országosan kiemelt termékek körére, amelyek tekintetében nincsenek ellátásra más szervezethez utalva, illetve a bútorok (szekrények, konténerek, asztalok, ülő- és fekvőbútorok) országosan kiemelt termékkörre.”

(3) A központosított közbeszerzéssel kapcsolatos megfelelő információ tartalommal rendelkező adatszolgáltatás biztosítása, valamint az elektronikus közbeszerzésre való áttérés előkészítése érdekében az elektronikus közbeszerzés rendszerének koncepciójáról és a létrehozásával kapcsolatban szükséges intézkedésekről szóló 2146/2000. (VI. 30.) Kormányhatározatban foglaltaknak megfelelően a HM LHFFF vezetésével kezdődjön meg az elektronikus közbeszerzésre való áttérés előkészítése. Ennek során kerüljön kialakításra a KKBSZ rendszeréhez is kapcsolódó elektronikus közbeszerzési rendszer.


Juhász Ferenc s. k.,

honvédelmi miniszter

1. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz

KATONAI SZERVEZET


Nyt. szám:

(Előzetes) Éves Beszerzési Terv

(null)

Fsz.

Kezdeményező/köte-
lezettségvállaló
(ha nem ugyanaz)

Tárgya

Mérték-
egység

Beszerzés
tervezett
menynyisége

Jellege (X-el jelölni)

Ajánlatkérő (ha nem azonos
a kezdemé-
nyezővel)

CRK

Költségve
tési
cím/alcím

Kiadások

 

 

Tárgyévi értéke (E Ft)

áru-
beszerzés

szolgáltatás

szolgikonce sszió

keret-
szerződés

felhal-
mozási

felújítási

dologi

A beszerzés
indításának ter
vezett ideje

CPV kód

Nettó

Bruttó

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

I. TÁRGYÉVI KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK TERHÉRE JÓVÁHAGYOTT BESZERZÉSEK

A) Közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

B) Közösségi értékhatárt el nem érő, és a nemzeti értékhatárt elérő vagy meghaladó közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

C) Nemzeti értékhatárt el nem érő egyszerű közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

 

D) Központosított közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összesen:

0

0

E) Haditechnikai eszközök beszerzései

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

F) Nemzetbiztonsági és titokvédelmi okok miatti sajátos beszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

Mindösszesen:

0

0


(null)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

II. TÁRGYÉVET KÖVETŐ ÉVI KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK TERHÉRE TÁRGYÉVBEN INDÍTOTT BESZERZÉSEK

A) Közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

B) Közösségi értékhatárt el nem érő és a nemzeti értékhatárt elérő vagy meghaladó közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

C) Nemzeti értékhatárt el nem érő egyszerű közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

 

D) Központosított közbeszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

E) Haditechnikai eszközök beszerzései

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

F) Nemzetbiztonsági és titokvédelmi okok miatti sajátos beszerzések

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Összesen:

0

0

Mindösszesen:

0

0


2. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz
KATONAI SZERVEZET

Nyt. szám:

(Köz)beszerzési engedélyezési kérelem

(null)

Beszerzés tárgya:

Beszerzés mennyisége:

Kezdeményező/kötelezettségvállaló szervezet:

Ajánlatkérő megnevezése:

(Ajánlatkérő nevében eljáró)

 

Beszerzés bruttó költségkihatása:

Ebből áfa:

A költségek évenkénti megoszlása:

Jóváhagyott (előzetes) közbeszerzési terv folyószáma (módosítás esetén):

Beszerzés rövid leírása, indokolása

 

 

 

A teljesítés tervezett ütemezése:


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............-n.

.......................................................................
(név, beosztás eljárás kezdeményezője)

P. H.


A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, azt a fenti közbeszerzésre a dologi felújítási-felhalmozási kiadások terhére, ................................. címrendkódon biztosítom.5

.......................................................................
(név, beosztás) költsévetési előirányzatot
biztosítón szerv vezetője

P. H.

Ellenjegyzői záradék:


20..... év ........................................ hó ..............-n.

..................................................
(név, beosztás) ellenjegyző

P. H.

HM HVKF záradéka:


A jóváhagyott Éves Közbeszerzési Terv módosításával, illetve a közbeszerzési eljárás indításával egyetértek - nem értek egyet6

Budapest, 20..... év ........................................ hó ..............-n.

................................................
(név, beosztás)
HM HVKF

P. H.

A közbeszerzési eljárás indításának engedélyezése:


A közbeszerzési eljárás indítását a jóváhagyott (előzetes) közbeszerzési terv módosítását engedélyezem - nem engedélyezem

Budapest, 20..... év ........................................ hó ..............-n.

.......................................................
(név, beosztás) engedélyező
HM VGHÁT

P. H.


Készült: 3 példányban
Egy példány: .... lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Ellenjegyző
2. sz. példány: Ajánlatkérő
3. sz. példány: Irattár


3. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz
KATONAI SZERVEZET

Nyt. szám:

Megbízás (Köz)beszerzési eljárás lefolytatására


1. Beszerzési eljárás tárgyának megnevezése:
2. Beszerzésre tervezett áru mennyisége, illetve a szolgáltatás részéletes leírása:
3. Beszerzés bruttó költségkihatása, és a költségek elszámolásának rendje:
4. Ebből áfa:
5. Költségek évenkénti megoszlása:
6. Kötelezettségvállaló szervezet:
7. A beszerzés teljesítésének határideje, a szállítások ütemezése, valamint a teljesítések helye:
8. A beszerzés tárgyára vonatkozó, a műszaki dokumentáció összeállításához szükséges részletes követelmények (műszaki, minőségi követelmények, a megfelelősség tanúsítása és ellenőrzése, valamint minőség-biztosítási rendszer tanúsítása stb.) leírása:
9. A garanciavállalás (jótállás), garanciális javítás tervezett időtartamának megjelölése:
10. Az alkatrész utánpótlás biztosításának feltételeire és időtartamára vonatkozó igény:
11. Termékkodifikációs adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok:
12. Üzembentartási adatszolgáltatási záradék teljesítéséhez szükséges adatok:
13. Egyéb specifikációkat, amelyek az egyeztetés során a beszerzési eljárás lefolytatásához szükségesek:
14. Szakértői bizottságba delegált tagok és szakértők névsora:
15. Nyilatkozat a Kbtv. 10. § szerinti összeférhetetlenséggel kapcsolatban: (4. számú melléklet szerint)

.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............-n.

.......................................................................
(név, beosztás) eljárás kezdeményezője

Készült: 3 példányban
Egy példány: .... lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: HM BBBH
2. sz. példány: HM LHFFF (tájékoztatásul)
3. sz. példány: Irattár


4. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz
NYILATKOZAT
a közbeszerzési eljárásban résztvevő személyek számára
Alulírott

Név:     
Anyja neve:     
Szül. adatok:     
Lakcím:     
Beosztás:     
Rendfokozat:     
kijelentem, hogy a Magyar Honvédség, valamint a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása és felügyelete alá tartozó szervezetek – mint ajánlatkérő – által meghirdetett ........................................................................ közbeszerzési eljárásban személyemmel kapcsolatban a Kbtv. 10. § (1) bekezdésében meghatározott kizáró ok nem áll fenn.

.................................................., …..... év ........................................ hó ..............nap.


.......................................................................
aláírás

Készült: 2 példányban
Egy példány: 1 lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):


5. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz
KATONAI SZERVEZET

Nyt. szám:

SZERZŐDÉS KIVONAT
az ellenjegyzési eljáráshoz

SZERZŐDÉS AZONOSÍTÓ:

Jóváhagyott Beszerzési Terv

 

– folyószáma:

– áfa nélküli (nettó) értéke:

(Köz)beszerzési engedélyezési kérelem nyt. száma:

Döntés nyt. száma:

Szerződés tárgya:

Szerződő partner neve:

Ügyintéző személy neve, tel.:

Szerződés értéke a szerződés valutanemében:

A szerződés valutanemének árfolyama:

A szerződés értéke HUF-ban:

Szerződés bruttó értéke (SZÉ):

Szerződés áfa nélküli értéke:

Szerződés véghatárideje:

Tervezett teljesítések

Fsz.

Helye

Ideje (év, hó)

Nettó összeg

Megjegyzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

......................................, ...........év .................... hó .......n.

....................................., ...........év ....................... hó .......n.

.................................................................

 

 

...................................................................

(név, beosztás)
beszerző

P. H.

P. H.

(név, beosztás)
kötelezettségvállaló


(null)

Pénzügyi és számviteli záradék:

 

 

a) Költségvetési (al)cím:

 

..............................................................................................

Főkönyvi számlaszám:

 

..............................................................................................

Előirányzat felhasználási engedély száma:

 

..............................................................................................

nettó összege:

 

..............................................................................................

engedélyező:

 

..............................................................................................

Éves keret:

 

..............................................................................................

Lekötve:

 

..............................................................................................

Jelenlegi lekötés/ei nyt. folyószáma:

 

..............................................................................................

További szabad keret:

 

..............................................................................................

 

 

 

SZERZŐDÉS AZONOSÍTÓ7

 

..............................................................................................

 

 

 

b) Költségvetési (al)cím:

 

..............................................................................................

Főkönyvi számlaszám:

 

..............................................................................................

Előirányzat felhasználási engedély száma:

 

..............................................................................................

nettó összege:

 

..............................................................................................

engedélyező :

 

..............................................................................................

Éves keret:

 

..............................................................................................

Lekötve:

 

..............................................................................................

Jelenlegi lekötés/ei. nyt. folyószáma:

 

..............................................................................................

További szabad keret:

 

..............................................................................................

c) Költségvetési (al)cím:

 

..............................................................................................

Főkönyvi számlaszám:

 

..............................................................................................

Előirányzatfelhasználási engedély száma:

 

..............................................................................................

nettó összege:

 

..............................................................................................

engedélyező:

 

..............................................................................................

Éves keret:

 

..............................................................................................

Lekötve:

 

..............................................................................................

Jelenlegi lekötés/ei. nyt folyószáma:

 

..............................................................................................

További szabad keret:

 

..............................................................................................


______________________

7 Többoldalas szerződés kivonat esetén minden oldalon rajta kell lenni a szerződés azonosítónak


.................................................., ....... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) pénzügyi és számviteli vezető

P. H.


Ellenjegyzői záradék:

.................................................., …..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) ellenjegyző

P. H.


Készült: 2 példányban
Egy példány: 2 lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Ellenjegyző
2. sz. példány: Kezdeményező (ajánlatkérő)
3. sz. példány: Irattár


6. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz

KATONAI SZERVEZET
Nyt. szám:

............. évi pénzügyi ZÁRADÉK
a .................................. szerződés azonosítójú kötelezettségvállalásához

(null)

Kötelezettségvállaló szervezet:

Beszerzés tárgya:

Szállító megnevezése:

Tervezett teljesítések

Fsz.

Helye

Ideje (év, hó)

Nettó összeg

Megjegyzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pénzügyi és számviteli záradék:
(null)

Költségvetési (al-)cím:

 

Főkönyvi számlaszám:

 

Jóváhagyott (előzetes) (köz)beszerzési terv folyószáma:

 

nettó összege:

 

engedélyező:

 

Éves keret:

 

Lekötve:

 

Jelenlegi lekötés/ei nyt folyószáma:

 

További szabad keret:

 


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) pénzügyi és számviteli vezető

P. H.

Ellenjegyzői záradék:


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) ellenjegyző

P. H.


Készült: 2 példányban
Egy példány: 1 lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Ellenjegyző
2. sz. példány: Irattár


7. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz

KATONAI SZERVEZET

KIADÁSI KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS TELJESÍTÉSÉNEK MÓDOSÍTÁSA


Az alábbi bejelentett kötelezettségvállalásra teljesítés nem a kincstári hivatkozási szám feltüntetésével történt. A feltüntetett adatok alapján kérjük a lekötések módosítását:

1. Bejelentés adatai:

Kincstári hivatkozási szám:     

Szerződésszám:     

ÁHT (I):     


A katonai szervezet 24 jegyű számlaszáma:     

2. Utalás adatai:

 

 

 

 

Banki visszaigazolás
dátuma

KTK (több soros utalás
esetén több KTK)

Összeg

Kötelezettségvállalás
alszáma

 

 

 

 


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

 

 

 

 

..........................................................................
(név, beosztás)
módosítást kérő aláírása

.....................................................................................
aláírás a Magyar Államkincstárnál bejelentett módon

 

 

 

 

P. H.

P. H.



8. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz

KATONAI SZERVEZET


Nyt. szám:

ELLENJEGYZÉSI TANÚSÍTVÁNY


(null)

Kötelezettségvállaló szervezet:

Beszerzés tárgya:

Beszerzés mennyisége:

Beszerzés bruttó költségkihatása:

Beszerzés áfa nélküli (nettó) értéke:

Szállító megnevezése:

Beszerzés indokolása:


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) kötelezettségvállaló

P. H.

Pénzügyi és számviteli záradék:

 

Költségvetési (al)cím:

..............................................................................................

Főkönyvi számlaszám:

..............................................................................................

Előirányzat felhasználási engedély száma:

..............................................................................................

nettó összege:

..............................................................................................

engedélyező:

..............................................................................................

Éves keret:

..............................................................................................

Lekötve:

..............................................................................................

Jelenlegi lekötés/ei. nyt. folyószáma:

..............................................................................................

További szabad keret:

..............................................................................................


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás)
referens

P. H.


Ellenjegyzői záradék:

.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás) pénzügyi és számviteli vezető

P. H.


Készült: 2 példányban
Egy példány: 1 lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Ellenjegyző
2. sz. példány: Irattár


9. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz
KATONAI SZERVEZET

Nyt. szám:

IDŐSZAKI JELENTÉS A LEKÖTÖTT ELŐIRÁNYZATOKRÓL

20...... év ........................................-tól 20...... év .....................................................-ig
Forintban
(null)

Főkönyvi szám
CRK bontásban

Halmozott
előirányzat összesen

Halmozott lekötés
időszak elején

Időszak alatti lekötés

Halmozott lekötés
időszak végén

Lekötés utáni
szabad keret

Megjegyzés

Szerződés kivonaton
elöljárói
ellenjegyzéssel

Tanúsítványon saját
hatáskörben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
pénzügyi és számviteli vezető

Készült: 2 példányban
Egy példány: .... lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: HM TPSZI PSZEO
2. sz. példány: Irattár
10. sz. melléklet a 89/2004. (HK 25.) HM utasításhoz

KATONAI SZERVEZET


Nyt. szám:
INTÉZKEDÉSI LAP
a hiányosan beterjesztett ellenjegyzési okmányokról

Kötelezettségvállaló szervezet:     
Érkezési idő: ................................................ Ügyintéző neve: ....................................................………………………..
Dokumentum fajtája és száma: tanúsítvány - szerződés kivonat nyt. szám: ...................................…………………...

Visszatartás okai:

 

 

 

Megtett intézkedések:

telefonon, személyesen megkeresett érintett személy neve, telefonszáma, a megbeszélés időpontja, a megbeszélt hiánypótlás tárgya, határideje

 

 

 

 

 

 

 

Lezárt intézkedések eredménye, ideje:

 

 

 


.................................................., 20..... év ........................................ hó ..............n.

.......................................................................
(név, beosztás)
pénzügyi és számviteli vezető

Készült: 2 példányban
Egy példány: 1 lap
Itsz.:
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: HM KPSZH (SGSZ esetében) vagy HM TPSZI
2. sz. példány: Pénzügyi referatúra
*

Az utasítás a 102/2005. (HK. 25.) HM utasítás 49. § (1) bekezdése alapján hatályát vesztette 2005. november 12. napjával.

4

________________________________
Jelenleg a 15/2004. (IV. 25.) IM rendelet

5

_________________________
megfelelő szöveg aláhúzásával

6

a megfelelő rész aláhúzandó

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére