84/2005. (HK 18.) HM utasítás
84/2005. (HK 18.) HM utasítás
a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2006–2008. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjérol*
utasítást
Általános rendelkezések
1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a minisztérium közvetlen alárendeltségébe tartozó – ezen utasításban megnevezett – szervezetekre, az MK Katonai Felderítő Hivatalra (a továbbiakban: MK KFH), az MK Katonai Biztonsági Hivatalra (a továbbiakban: MK KBH), a Katonai Főügyészségre, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemre (a továbbiakban: ZMNE), a Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatalra (a továbbiakban: KFGH), a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) költségvetési címeihez és alcímeihez tartozó intézmények tekintetében az MH Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokságára (a továbbiakban: MH ÖLTP), az MH Egészségügyi Parancsnokságra és az MH Légierő Parancsnokságra (a továbbiakban: MH LEP) terjed ki.
(2) Az előirányzatok tervezése kiterjed a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az egyéb működési célú támogatások, kiadások, az intézményi beruházási kiadások, felújítások, egyéb intézményi felhalmozási kiadások, kölcsönök kiemelt előirányzatokra, a fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési címen belül meghatározott kiemelt előirányzatokra, valamint a létszám-előirányzatokra.
2. § (1) A költségvetési előirányzatok tervezése során a következő általános szempontokat kell érvényesíteni:
a) A HM Védelmi Tervező Bizottság (a továbbiakban: VTB) állásfoglalása alapján a várható költségvetési forrásokkal összhangban kialakított erőforrás és költségterv kiadási igény összegei a tervező szervek számára költségvetési keretszámok, melyek a költségvetés tervezése során az utasítás hatálya alá tartozó tervező szervezetek hatáskörében nem léphetőek túl.
b) Amennyiben a fejezet 2006–2015 közötti időszak VTB által kiegyensúlyozott 10 éves nagybani erőforrás és költségszükségleti, valamint kiadási igénytervének 2006. évre vonatkozó forrásigénye meghaladja a tervezési folyamat során kialakításra kerülő, a fejezet rendelkezésére álló 2006. évi költségvetési keretet, a költségvetési tervjavaslat összeállítása érdekében az egyes feladatokhoz kapcsolódó forrásigény csökkentésekről – figyelemmel a HM 2006–2015 közötti időszak 10 éves tervének, a HM szervek és alárendelt szervezetek 2006. (2007., 2008.) évi terveinek kidolgozásáról, valamint a Tárca Védelmi Tervező Rendszer fejlesztéséről szóló 77/2005. (HK 10.) HM KÁT intézkedés 9. § (3) bekezdésében előírt egyeztetési kötelezettségre is – a HM Védelmi Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM VTF) és a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (a továbbiakban: HM KPSZH) közös előterjesztésére a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár és a HM közigazgatási államtitkár javaslata alapján a honvédelmi miniszter dönt.
c) A fejezet kiadásait – az MH Egészségügyi Intézetek kiadásai kivételével – teljeskörűen költségvetési támogatással biztosítottan fő feladatokra és programokra lebontottan, költségvetési cím/alcím, intézmény, valamint a HM Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszerben (a továbbiakban: KGIR) rendelkezésre álló aktuális KGIR címrendkód szerint, kiemelt előirányzatonként a 2006., 2007. és 2008. évekre kell évenkénti bontásban megtervezni az 1., 2., 3. számú – az MH ÖLTP és a HM Ingatlankezelési Hivatal (a továbbiakban: HM IKH) központi költségvetései esetében az 1. sz. melléklet kiegészítéseként a 4. számú – mellékletek szerint. A nemzetközi feladatok kiadásai megtervezésénél a 7. számú mellékletben foglaltak szerint kell eljárni. A javaslatokat címrendkódonként külön szöveges indoklással kiegészítve kell összeállítani.
d) Új feladat esetében – amennyiben azt a tervező szervezet igénye alapján olyan címrendkódon is elkülöníteni szükséges, mely a KGIR rendszerben még nem szerepel – a költségvetési javaslatot az 1., 2., 4. számú mellékletek felhasználásával és az új címrendkód iránti igény egyidejű felterjesztésével kell összeállítani. A HM VTF által megküldött, a HM HVK Katonai Tervező Főcsoportfőnökséggel (a továbbiakban: HM HVK KTFCSF) egyeztetett kiemelt szakági fejlesztési programok új címrendkódjait, illetve projekt kódjait az MH ÖLTP a költségvetési igénytervezéssel egyidejűleg igényelje meg.
e) A költségvetési javaslatokat mind a kiadási, mind pedig a létszám előirányzatokat tekintve a 2006–2015. időszakra vonatkozó 10 éves nagybani erőforrás és költségszükségleti, valamint kiadási igény terv alapján – a VTB állásfoglalása alapján – az abban foglalt kiadási igényekkel egyező összegben 2006., 2007., 2008. évi ár és bérszínvonalon kell összeállítani. Az erőforrás és költségterv, valamint a fejezet költségvetési tervjavaslata összhangjának biztosítása, és az erőforrás és költségszükségleti, valamint kiadási igényterv és a költségvetési terv kölcsönös megfeleltethetősége érdekében a javasolt kiadásokat minden esetben azonosítani kell a költségterv megfelelő területével az erőforrásterv megfelelő folyószámaira történő hivatkozással, az 1–4. számú mellékletek megjegyzés oszlopának felhasználásával.
f) A központi költségvetés Honvédelmi Minisztérium fejezetéhez tartozó költségvetési szervek bevételei teljesítésének, kezelésének és befizetésének rendjéről szóló 12/2000. (II. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. Rendelet) alapján a fejezetnél saját bevételként elszámolható bevételekről – ideértve az OEP bevételt is – bevételfajtánként az 5. számú melléklet szerinti tájékoztató adatszolgáltatást kell teljesíteni. A tárca 10 éves nagybani erőforrás és költségszükségleti, valamint kiadási igénytervében tervezett bevételeket és az azokhoz rendelt feladatokat a keretszámokkal együtt a HM VTF 2005. augusztus 05-ig az érintett szervezeteknek külön megküldi, amelyről a támogatási előirányzatoktól elkülönített költségvetési tervjavaslatot kell összeállítani. A Korm. Rendelet 5. §-ában meghatározott, a központi költségvetést megillető bevételekre vonatkozó adatszolgáltatás teljesítése érdekében a fejezetet meg nem illető bevételeket jogcímenként az utasítás 6. számú melléklete szerint kell számvetni.
g) A kiadások tervezése során az előirányzatokat az ellátási-utaltsági rend, valamint a szervezeti és feladatváltozások figyelembevételével kell megállapítani. A szervezési intézkedésekben érintett szervezetek előirányzatai tervezését a szervezés végrehajtásáért felelős intézmény végzi.
h) Az előirányzatok tervezése során elsődleges szempontként kell figyelembe venni a következőket:
ha) A Magyar Honvédség hosszú távú fejlesztésének irányairól szóló 14/2004. (III. 24.) OGY határozatban foglalt időarányos feladatok megvalósítása, különös tekintettel a határozat 9. a) pontjában foglalt új szervezeti rendre történő áttéréshez kapcsolódó feladatokra.
hb) Az országgyűlési határozattal összhangban elfogadott, a Magyar Honvédség 2005–2014 közötti időszakra vonatkozó 10 éves fejlesztési tervéről, valamint a NATO Védelmi Tervezési Kérdőívre (DPQ-2004) kialakított nemzeti válaszok korrekciójáról szóló 2329/2004. (XII. 21.) Korm. határozatban foglaltak időarányos végrehajtása.
hc) A 2329/2004. (XII. 21.) Korm. határozatban meghatározott szervezeti korszerűsítéssel és létszámcsökkentéssel összefüggő feladatokról szóló 6/2005. (HK 4.) HM utasításban, valamint a kapcsolódó szervezési intézkedésekben meghatározottak végrehajtása, különös tekintettel a szervezeti korszerűsítés 2006. január 1-jétől december 31-ig tartó II. ütemére.
hd) A tervezési folyamatokban érvényesíteni kell a Tárca Védelmi Tervező Rendszerének fejlesztése során alkalmazott eljárásokat és tevékenységeket, de különösen a következőket:
– a Tárca Védelmi Tervező Rendszer működéséről és a rendszer fejlesztéséről, valamint a HM Védelmi Tervező Bizottság működéséről szóló – a 78/2005. (HK 15.) HM utasítással módosított – 46/2005. (HK 10.) HM utasítás,
– a nemzeti kezdeményezésű és finanszírozású védelmi fejlesztési feladatok programalapú tervezéséről és végrehajtásáról szóló 50/2004. (HK 12.) HM utasítás,
– a 77/2005. (HK 10.) HM KÁT intézkedés előírásait, továbbá a tervező rendszerben előállított és a VTB által jóváhagyott tervdokumentumokat.
he) A tervjavaslatok kidolgozása során a Kormány egyes egyedi programokra, beszerzésekre, fejlesztésekre vonatkozó döntéseit a tervekben a VTB által elfogadásra került kiegyensúlyozott 10 éves nagybani erőforrás és költségszükségleti, valamint kiadási igénytervben szereplő összegekkel kell érvényesíteni. E körbe tartoznak különösen a következők:
– a gépjárműprogramhoz kapcsolódóan a terveket a Honvédelmi Minisztériumnak az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 46/A. §-ának hatálya alá tartozó gépjárműbeszerzéséről szóló 2341/2003. (XII. 23.) Korm. határozat alapján kell összeállítani,
– a fejezeti kezelésű központi beruházások között megtervezésre kerülő MH Központi Honvédkórház rekonstrukciója befejezésének kiadásait, valamint az intézmény működési kiadásainak terveit a Magyar Honvédség Központi Honvédkórház rekonstrukciós beruházás befejezéséről szóló a 2037/2005. (III. 10.) Korm. határozattal módosított 2058/2003. (III. 27.) Korm. határozat alapján kell végrehajtani,
– a lakásépítés fejezeti kezelésű előirányzat, valamint a Laktanya Rekonstrukciós Program intézményi előirányzat megtervezését a rendelkezésre álló költségvetési források figyelembevételével a Magyar Köztársaság honvédelmének egészét érintő stratégiai felülvizsgálat koncepciójához kapcsolódó laktanya-rekonstrukciós feladatok, valamint a lakás- és szállóvásárlási, illetve építési program indításáról szóló 2056/2001. (IV. 2.) Korm. határozat módosításáról szóló 2315/2003. (XII. 10.) Korm. határozat és 2037/2005. (III. 10.) Korm. határozat által meghatározott keretek figyelembevételével kell tervezni,
– a hosszútávú, nemzetközi két- és többoldalú kötelezettségvállalásokat a kötelezettség teljes összegével – évenkénti bontásban – kell a tervjavaslatokba beépíteni, így különösen a következőket:
– nemzetközi szervezetek költségvetéseihez történő hozzájárulások, közös beruházások,
– kanadai pilótaképzés kiadásai,
– Gripen bérleti díj és járulékos költségei.
i) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény hatálya alá tartozó beszerzések tekintetében tervezni csak a tervidőszakban pénzforgalmilag is teljesíthető kiadásokat lehet.
j) A nemzetközi feladatok ellátását biztosító logisztikai és infrastrukturális kiadásokat a nemzetközi költségvetések részeként elkülönítve kell megtervezni.
k) A közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2003. évi XXIV. törvénnyel módosított Áht. 94. §-ban foglaltak végrehajtása a HM fejezetnél a társadalmi szervezeteknek nyújtott költségvetési támogatásokról szóló 45/2004. (HK 11.) HM utasításban foglaltak szerint került szabályozásra. A tervidőszakot érintően a támogatási előirányzatok a felhasználás céljainak átláthatósága érdekében kizárólag a fejezeti kezelésű előirányzatok között kerülhetnek megtervezésre. A terveket a támogatásra kerülő szervezet(ek) és a támogatási cél(ok) megjelölésével kell összeállítani.
(2) A költségvetési tervek összeállítása érdekében a költségvetési lehetőségekkel teljes összhangban összeállított (kiegyensúlyozott), a VTB állásfoglalását is figyelembe vevő erőforrás és költségtervet a 77/2005. (HK 10.) HM KÁT intézkedésben elrendeltek végrehajtása érdekében a HM VTF a HM KPSZH-nak, illetve a kivonatolt formában a HM utasítás hatálya alá tartozó szervezeteknek 2005. augusztus 05-ig küldi meg.
(3) Az MK KFH és az MK KBH költségvetési tervezési keretszámai a részletes tervezés érdekében valamennyi kiadási és létszám előirányzat tekintetében egyrészt személyi juttatások és járulékai, szociális juttatások vonatkozásában a HM KPSZH által, dologi és felhalmozási kiadások vonatkozásában a HM VTF által külön kerülnek meghatározásra.
(4) A HM KPSZH a fejezet költségvetési tervjavaslatának összeállítása során érvényesítse a PM által kiadásra kerülő „Tervezési Körirat”-ban foglalt előírásokat.
Létszám-előirányzatok tervezése
3. § (1) A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezése érdekében a tárca 2006–2015. közötti időszakra vonatkozó 10 éves erőforrás és költségtervében jóváhagyott adatokon alapuló, a VTB által jóváhagyott, pontosított évenkénti nyitó és záró rendszeresített (feltölthető) létszámadatokat, állománykategóriánkénti bontásban a felelősségi körükbe tartozó katonai szervezetekre vonatkozóan a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) és a HM HVK KTFCSF a HM KPSZH részére 2005. augusztus 12-ig küldje meg.
(2) A HM Személyzeti Főosztály (a továbbiakban: HM SzF) 2005. augusztus 12-ig szolgáltasson adatot a HM KPSZH részére a tervidőszakra, évenkénti és állománykategóriánkénti részletezettséggel a MH rendszeresített létszámát nem, de költségvetési létszámát terhelő rendelkezési állomány tervezett létszámáról.
Személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok tervezése
4. § (1) A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás (a továbbiakban: gazdálkodási utasítás) 27. § (1) bekezdésének b) pontja, valamint a honvédelmi tárca 2006–2015 közötti időszak terveinek kidolgozásával kapcsolatos védelmi tervezési feladatok meghatározásáról szóló 77/2005. (HK 10.) HM KÁT intézkedés (a továbbiakban: intézkedés) 8. § (4) bekezdése alapján a HM KPSZH központilag tervezi a személyi állomány illetményeinek, illetményen kívüli pénzbeni járandóságainak és ezek járulékos költségeinek költségvetési előirányzatait.
(2) A HM KPSZH a kiadások tervezésénél az ezen utasítás 3. § (1) bekezdése alapján meghatározott költségvetési létszám alapján, a Pénzügyminisztérium „Tervezési Köriratban”-ban szerepeltetésre kerülő tervezési paraméterek mellett vegye figyelembe a haderő-átalakítás végrehajtásával kapcsolatos létszámváltozásokat és a felmondásokkal összefüggő járandóságokat.
(3) Az MK KFH és az MK KBH a részére meghatározott tervezési keretszámon belül megtervezett személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatokról nyújtson részletes adatszolgáltatást a HM KPSZH részére.
(4) A hazai képzésben résztvevők tervezett létszámáról, a képzéssel kapcsolatosan felmerülő személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok várható mértékéről a HM Humánpolitikai Főosztály (a továbbiakban: HM HPF) – együttműködve a HM SzF-el – szolgáltasson adatot a HM KPSZH-nak.
(6) A lakáskiürítési- és cseretérítések, egyszeri pénzbeni megváltások, illetve a részleges lakásfelújítási átalány és lakáskarbantartási költségtérítés várható mértékéről a HM IKH szolgáltasson adatot a HM KPSZH részére.
Fejezeti kezelésű előirányzatok tervezése
5. § A gazdálkodási utasítás 19. § (2) bekezdés f) pontjában foglaltak alapján a HM KPSZH koordinálja a fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését a következő eljárási rend szerint:
(1) A fejezeti kezelésű előirányzatok között tervezhető jogcímcsoportok:
– MH Központi Honvédkórház,
– Központilag kezelt lakástámogatási előirányzatok (Lakástámogatás, Lakásépítés),
– Katonai védelmi beruházások,
– Társadalmi szervek támogatása:
– Kulturális egyesületek támogatása,
– Sportegyesületek támogatása,
– Kommunikációs feladatok,
– Érdekképviseleti szervek támogatása,
– Magyar Hadtudományi Társaság támogatása (a továbbiakban: MHTT),
– Magyar Tartalékosok Szövetsége (a továbbiakban: MATASZ) által felvett feladatok,
– Ernyőszervezetek támogatása (BEOSZ, HTBK, HOKOSZ, MATASZ).
– Kht.-k által ellátott állami feladatok finanszírozása,
– Hozzájárulás az Európai Unió (a továbbiakban: EU) költségvetéséhez és egyéb uniós befizetések,
– Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez,
– Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (a továbbiakban: NSIP),
– Hozzájárulás a Nyugat-Európai Fegyverzeti Csoport és Titkárság működési költségeihez (a továbbiakban: WEAG, WEAO),
– Hozzájárulás a hivatásos katonák kedvezményes nyugellátásának kiadásaihoz,
– Honvéd Művészegyüttes támogatása,
– Pécsi Tudományegyetem támogatása,
– MH Szociálpolitikai Közalapítvány által ellátott feladatok támogatása.
(2) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését a fejezeti kezelésű előirányzatok 2005. évi felhasználásának rendjéről szóló 5/2005. (II. 22.) HM rendeletben (a továbbiakban: HM rendelet) foglalt szervezetek, illetve jogutódjaik végzik a rendeletben hatáskörükbe utalt előirányzatok tekintetében azzal a kiegészítéssel és módosítással, hogy a Honvéd Művészegyüttes támogatását és az MH Szociálpolitikai Közalapítvány által ellátott feladatok támogatását a HM HPF, a Hozzájárulás az EU költségvetéshez, egyéb Uniós befizetések kiadásait és a Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez a HM Védelempolitikai és Nemzetközi Együttműködési Főosztály (a továbbiakban: HM VPNEF), a Hozzájárulás az NSIP-hoz a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (a továbbiakban: HM BBBH), a HM Hadfelszerelés Fejlesztési Főosztály (a továbbiakban: HM HFF), a HM Technológiai Hivatal (a továbbiakban: HM TH) és az MH LEP, a Hozzájárulás a Nyugat-Európai Fegyverzeti Csoport és Titkárság működési költségeihez a HM HFF adatszolgáltatása alapján a HM KPSZH tervezze.
(3) A Lakástámogatás előirányzat a tervezését a HM Védelemgazdasági Főosztály (a továbbiakban: HM VGF) adatszolgáltatása alapján a HM IKH végzi a központi beruházásokkal együtt.
(4) A Kht.-k támogatását a HM VGF – az irányításért és a szakmai felügyeletért felelős szervezetek együttműködésével, a szükséges mértékben az MH ÖLTP-vel is egyeztetve – a tervezési időszakra a Kht.-k által ellátott feladatok vonatkozásában teljes körűen tervezi az évközi feladatváltozásból adódó előirányzat átcsoportosítások kiküszöbölésével. A kiadásokat társaságonként és feladatonként elkülönítetten, illetőleg a tervezés megalapozottságát biztosító normák és normatívák, naturális mutatók és az ellátásra jogosultak létszámadatai egyidejű bemutatásával kell számvetni, figyelemmel az államháztartás működési rendjéről szóló, többször módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 149. §-ának (6) bekezdésére is.
(5) A fejezeti kezelésű előirányzatok közül a központi beruházások tervezését ezen utasítás 3. számú mellékletében foglaltak szerint kell végrehajtani.
(6) A Társadalmi szervek támogatása jogcímcsoport tekintetében a kiadásokat a támogatásra tervezett szervezetek és a támogatás céljának meghatározásával kell tervezni, figyelemmel az utasítás 2. § (1) bekezdése k) pontjában foglaltakra. Ezen belül a 2005. évre hatályos HM rendeletben foglaltak módosításaként az érdek-képviseleti szervek, valamint az MHTT és a MATASZ támogatását a HM HPF tervezi.
(7) Az érdek-képviseleti szervek támogatásának tervét szervezetenkénti bontásban kell összeállítani, a Honvédségi Érdekegyeztető Fórummal történő előzetes egyezetés alapján.
Pénzügyi jellegű dologi és egyéb központi kiadások tervezése
6. § (1) A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat, beleértve a Magyar Államkincstár részére fizetendő számlavezetési díjat és az egyéb működési célú kiadásokat, pénzeszközátadásokat (segélyek), valamint a hosszúlejáratú munkáltatói kölcsönök (ideértve a családalapítási támogatást és a devizaellátmány előleget is) előirányzatait, – a lakástámogatás fejezeti kezelésű előirányzat, továbbá a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a 2005. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének és jóváhagyásának rendjéről szóló 5/2005. (HK 4.) HM utasítás 2. számú mellékletében meghatározott előirányzatok körére kiterjedően a Sajátosan Gazdálkodó Szervezetek kivételével a HM KPSZH központilag tervezi meg.
(2) A HM KGIR és egyes alrendszerei üzemeltetési és fejlesztési kiadásait a HM KPSZH a HM TKF koordinálásával – a rendszergazdákkal együttműködve, adatszolgáltatásaikra alapozottan – központilag tervezi.
(3) A központilag kifizetésre és elszámolásra kerülő kiadások közül a biztosítási díjakat, a szerződéses katonák szállítását, a háziorvosi egészségügyi vizsgálathoz való hozzájárulást és a korengedményes nyugdíj kiadásait a HM KPSZH tervezi.
(4) A központilag elszámolásra kerülő kiadások közül a munkáltató által fizetendő adók és járulékok, a rehabilitációs hozzájárulás kiadások, a kártérítési kiadások kiadási előirányzatait a HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság tervezi.
(5) A „Katasztrófavédelmi feladatok kiadásai” tervezését a honvédelmi ágazat katasztrófák elleni védekezésének irányításáról és faladatairól szóló 23/2005. (VI. 16.) HM rendelet szerint a HM TKF-az érintett szervek közreműködésével – tervezi, az előirányzatok felhasználása helyének cím/alcím szerinti részletezése és a megvásárlásra tervezett eszközök, szolgáltatások részletes megtervezése mellett.
(6) A „Kutatási és Fejlesztési” (K+F) kiadásokra vonatkozó adatszolgáltatást a HM HFF-el együttműködve a HM TH állítja össze. Az adatszolgáltatást az utasítás 1. számú melléklete szerinti részletezés mellett a fejlesztési témák részletes bemutatásával kiegészítve kell felterjeszteni.
(7) A média (PR) tevékenységek kiadásait a HM Kommunikációs Főosztály (a továbbiakban: HM KF) tervezi azzal, hogy a közhasznú társaságok bevonásával végrehajtásra tervezett feladatok előirányzatait a HM VGF-fel egyeztetetten, az 5. § (2) bekezdés szerint, míg az egyéb kiadásokat a HM Igazgatása alcímen belül kell tervezni.
(8) A HM Roma Referatúra működtetésének kiadásait a HM HPF tervezi.
(9) A JAS-39 GRIPEN bérleti szerződéssel kapcsolatos valamennyi kiadást (bérleti díj, járulékos költségek, áfa, fegyverzetbeszerzés, infrastrukturális kiadások üzemeltetés, stb.) együttműködve az MH ÖLTP-vel, az MH LEP-el, a HM BBBH-val és a HM IKH-val, valamint a HM Nemzetközi Rendezvényszervező Hivatallal (a továbbiakban: HM NRH) a HM TH Repülőgép Modernizációs Programiroda tervezi (cím/alcím és kiemelt előirányzatonként), és a HM HFF-fel egyeztetetten terjeszti fel.
(10) A 2036/1997. (II. 12.) Korm. határozat alapján létrehozott európai fegyverkorlátozási, leszerelési, valamint a nemzetközi biztonságpolitikai szerződések és egyéb dokumentumok végrehajtását tervező és koordináló tárcaközi bizottság működésének kiadásait – a szakterületek végrehajtásáért felelős szervezetek javaslatai alapján – a HM NRH tervezi.
(11) A fizikai biztonság és elektronikus információvédelem előirányzat igényeit a HM Jogi és Információvédelmi Főosztály tervezi, az előirányzatok felhasználása helyének cím/alcím szerinti részletezése mellett.
(12) A Hotel Hadik és Istenhegyi úti Vendégház működési költségvetését, illetve a hazai rendezvényi tevékenységek költségvetését a HM NRH tervezi.
(13) Az (1)–(12) bekezdésben meghatározott kiadásokat a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok kivételével az utasítás 1., 4. számú mellékleteiben meghatározottak alapján kell tervezni úgy, hogy azok külön részletes számszaki és szöveges indoklással is alátámasztottak legyenek.
(14) A miniszteri, vezérkarfőnöki és közigazgatási államtitkári tartalékokat az intézményi (alcímeken), kiemelt előirányzatokon a HM KPSZH központilag tervezi.
Logisztikai jellegű dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások, intézményi beruházási
kiadások, felújítások és egyéb intézményi felhalmozási kiadások
7. § (1) A tervezett kiadási előirányzatokat az utasítás 1., 4. számú mellékletei szerint kell összeállítani.
(2) A központi ellátás körében biztosításra kerülő anyagok, eszközök és szolgáltatások kiadási előirányzatai csak az ellátást végző szervezetnél tervezhetőek.
(3) A HM-nek és a teljes HM háttérintézményi körnek [ideértve a 14. § (1) bekezdésben említett szerveket is] az intézményi beruházási kiadások kiemelt előirányzatra tervezett összeget teljes körűen és részletesen, a 4. számú melléklet felhasználásával (feladat, beszerzésre tervezett alkatrész, eszköz stb. mennyiségeinek és értékeinek megjelölésével) külön is be kell mutatnia.
(4) A nemzetközi béketámogató és válságkezelési feladatok és az AN-26-os logisztikai kiadások tekintetében az MH ÖLTP a 11. §-ban leírtak szerint járjon el.
8. § (1) Az MH ÖLTP-nek a gazdálkodási jogkörébe és a koordinációs hatáskörébe tartozó összes előirányzatokra vonatkozó adatszolgáltatást az anyagnemfelelős szolgálati ágak javaslatai alapján, költségvetési alcímenként összesítve, a MH katonai szervezeteire, továbbá az egészségügyi intézeteire kiterjedően, az 1. sz. mellékleten túlmenően szakágazatonként, azon belül kiemelt eszközönkénti, főbb és egyéb feladatonkénti bontásban, a 4. számú melléklet alkalmazásával is bemutatva kell összeállítania, egyidejűleg a vonatkozó címrendkódokon megtervezve a központi ellátás érdekében beszerzésre kerülő eszközök és szolgáltatások előirányzatait is. Ezen felül tervezze meg (vegye számításba) a meghatározott szakterületeken ellátásra utalt HM, valamint a teljes háttérintézményi kör kiadásait is.
(2) A haderőfejlesztési célok és kötelezettségek megvalósítása érdekében tervezett kiadásokat az MH ÖLTP feladatonként és kiemelt előirányzatonként is tervezze, melyhez a HM HVK KTFCSF-ség adatszolgáltatást teljesít.
(3) A hazai (nemzeti) fejlesztési programokat az MH ÖLTP tervezi, az 1. és a 4. sz. melléklet alkalmazásával, programonként bemutatva részletesen az előirányzat-szükségletet.
9. § (1) A központosított ellátás rendszerében nem biztosított működési és felhalmozási kiadások tervezését az intézmények önállóan végzik.
(2) Az utasítás hatálya alá nem tartozó HM hivatalok és háttérintézmények, valamint HM Igazgatása alcím központi ellátás körébe nem tartozó intézményi dologi jellegű és egyéb kiadási előirányzatait a VTB 10 éves tervre vonatkozó döntései alapján az erőforrás tervben szereplő adatokkal egyező előirányzati összegekkel az 1. számú melléklet alkalmazásával a HM KPSZH központilag tervezze.
Infrastrukturális jellegű központi dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz-átadások, intézményi
beruházási kiadások, felújítások és egyéb intézményi felhalmozási kiadások
10. § (1) A HM IKH központilag, az 1., 4. sz. melléklet szerint címrendkódonként legalább a következő főbb feladatonkénti bontásban tervezzen:
– Laktanya Rekonstrukciós Program,
– kórházak központi hatáskörben történő felújítása,
– egyéb ingatlan-felújítási kiadások,
– elhelyezési szolgáltatások megvásárolása,
– elhelyezési központi költségvetés,
– nemzetközi (békefenntartási, békemissziós, stb.) feladatok,
– őrzésvédelmi kiadások,
– környezetvédelmi kiadások,
– HM–I. objektum karbantartás és felújítás,
– jogszabályi előírásból adódó és egyéb infrastrukturális működési kiadások.
(2) A tervjavaslatokat részletes számszaki és szöveges indoklással is alátámasztottan kell összeállítani.
(3) Az őrzésvédelmi kiadások költségvetése megtervezése érdekében a HM HVK KTFCSF-ség tervezze meg külön-külön, katonai szervezetenként részletezve az élőerős- és technikai őrzésvédelmi előirányzat-igényeket, és az így elkészített számvetést bedolgozás céljából a HM IKH-nak 2005. augusztus 12-ig küldje meg.
(4) Az elhelyezési központi költségvetési tervjavaslatot fő feladatonként, s azokon belül részfeladatonként részletesen, kiemelt előirányzat-bontásban kell megtervezni.
(5) A HM IKH a 11. §-ban szereplő nemzetközi feladatok teljes körű elhelyezési előirányzat szükségleteit feladatonként, a 2., 4., 7. számú melléklet alkalmazásával, a figyelembe vett időszak megjelölésével tervezze meg.
(6) A nemzetközi béketámogató és válságkezelési feladatok tekintetében a HM IKH a 11. §-ban leírtak szerint járjon el.
(7) Az MK KFH önállóan, a Veszprém SEL objektum, a Bánkút-, Zengővár-, Békéscsaba radarállomások, az 1. sz. Badacsonylábdi-, 2. sz. Csopak-, 3. sz. Mályi KORK üzemeltetési kiadásait, a Repülőterek karbantartási kiadásait és az MH Egészségügyi intézetei steril takarítás kiadásait a MH ÖLTP tervezi meg. A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (a továbbiakban: ZMNE) által használt objektumok üzemeltetési és fenntartási kiadásait továbbra is a HM IKH tervezze. A Verőcei betegotthon üzemeltetési és fenntartási kiadásait (2006. január 01-jétől a szolgáltatási szerződés hatálya alá vonás érdekében) a HM IKH tervezi.
Nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése
11. § Az MH EUFOR Katonai Rendvédelmi Kontingens (EUFOR KRK), az MH Őr- és Biztosító Zászlóalj (MH ŐBZ) és MH Őr- és Biztosító Szakasz (MH ŐBSZ) (beleértve a Megelőző Egészségügyi Laboratórium feladatát is), a NATO Reagáló Erőkbe (NRF-be) felajánlott alegységek, az MH Könnyű Gyalog Század (MH KGYSZD), a NATO és EU műveletekben önálló (törzstiszti) beosztást betöltők, a várható egyéb NATO és EU felajánlások, a Sínai-félszigeten állomásozó Multinacionális Erők és Megfigyelők (MFO), az ENSZ Ciprusi Békefenntartó Erők (UNFICYP) (beleértve a helyszíni beszerzéseket), a fegyvertelen katonai megfigyelők és az AN-26-os kiadások logisztikai (központi és csapat), valamint elhelyezési jellegű igényeit az MH ÖLTP és a HM IKH feladatonként, önálló címrendkódokon, saját működési keretükön belül tervezik, és arról a HM KPSZH-t önálló kimutatás formájában tájékoztatják.
12. § (1) A 11. §-ban foglaltakon felül a 7. számú mellékletben szereplő nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése során az utasítás 2. számú melléklete szerint feladatonként, cím-alcímenként és kiemelt előirányzatonként részletezve a keretgazda szervezetek, a szakmai felügyeletet gyakorló személy által meghatározott főbb feladatok, katonai és védelempolitikai célkitűzések és prioritások alapján, évenkénti bontásban állítsák össze költségvetési igényeiket, s azokat a szakmai felügyeletet gyakorló személy záradékával küldjék meg az ellátásukért felelős HM Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (a továbbiakban: HM TPSZI) részére. A HM TPSZI-k az adatszolgáltatásokat a (3)–(16) bekezdésben foglaltak szerint vizsgálják felül és küldjék meg a HM KPSZH részére 2005. augusztus 12-ig.
(2) A nemzetközi feladatok előirányzat szükségleteinek tervezése során a tervező szervek vegyék figyelembe a védelmi felülvizsgálat eredményeként megfogalmazott azon takarékossági követelményt, hogy a külföldön szolgálatot teljesítő állomány létszámát és ellátási normáit felül kell vizsgálni, és azokat az elvárások szerinti indokolt mértékre csökkenteni kell.
(3) A missziókban és egyéb kontingensekben szolgálatot teljesítők személyi járandóságainak, azok járulékainak, továbbá a pénzügyi jellegű dologi kiadások számvetése a következők szerint történjen:
– az állományilletékes szervezeteknél kell tervezni a forintban kifizetésre kerülő hazai illetményeket, valamint a külszolgálattal kapcsolatosan hazai valutában elszámolt pótlékokat és azok járulékvonzatait,
– ellátási körükre vonatkozóan az illetékes HM TPSZI-k tervezzék a tartós külföldi szolgálatot teljesítők részére nem illetményként, külföldi fizetőeszközökben fizetett juttatásokat a személyi jövedelemadóra, továbbá az egyes járulékokra vonatkozó törvényi előírások figyelembevételével.
(4) A Magyar Köztársaság Állandó NATO Képviselete keretein belül működő Politikai Osztály Védelempolitikai Részlege, az MH Katonai Képviselő Hivatala, az MH Nemzeti Katonai Képviselet, az MH Nemzeti Összekötő Képviselet, az EBESZ Katonai Képviselet, a Regionális Fegyverzet-ellenőrzést Segítő Kiképző Központ (RACVIAC), (a továbbiakban együttesen: képviseletek), a HM NRH nemzeti támogató szervezeti elemei (ÉNTCS, DNTCS, ellátó részlegek, ellátó sejtek stb.), a kanadai repülőhajózó képzés (NFTC) és a tartós tanulmányokat folytatók hazai és helyszíni logisztikai biztosítását a HM NRH a „Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők, valamint a külföldön tartósan tanulmányokat folytatók nemzeti támogatása” feladat költségvetési keretében, a felsoroltak szerinti bontásban tervezi.
(5) A „Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők, valamint külföldön tartósan tanulmányokat folytatók nemzeti támogatása” feladat költségvetési keretében kell tervezni az Önálló NATO és EU beosztást betöltők – beleértve a Magyar Nemzeti Felderítő Részleget (HUNIC-ot) is –, valamint a tartós tanulmányokat folytató kiküldöttek és az NFTC képzésben résztvevők devizaellátmányait, annak járulékait, valamint az azokkal kapcsolatos pénzügyi jellegű dologi kiadásokat.
(6) Az MH LEP önálló feladatként tervezze meg a kanadai repülő- és helikopter-vezető képzés és a vele összefüggő hazai felkészítő előképzés kiadásait, valamint a cseh repülő-hajózó kondicionáló kiképzés nemzetközi feladatra vonatkozó költségvetési előirányzat igényét.
(7) A NATO, PfP, Európai Uniós és egyéb rövid idejű tanfolyamok költségvetési kiadásai vonatkozásában a szükségleteket a HM HPF, együttműködésben a HM NRH-val tervezi.
(8) A nemzetközi gyakorlatok költségvetési tervezését a HM HVK KTFCSF hajtja végre.
(9) Azon nemzetközi kiadások, melyek a HM NRH-nál a nemzetközi feladatok kiszolgálásával kapcsolatosan merülnek fel – szállítás, tolmácsolás stb., – és nem oszthatók meg önálló nemzetközi feladatonként, a nemzetközi keretek között – a HM NRH által – kerülnek megtervezésre. Ezen keretet a HM KPSZH a továbbiakban egy összegben kezeli.
(10) A regionális nyelvképzés költségvetési igényeit a HM SzF tervezi.
(11) A nemzetközi kommunikációs feladatok – beleértve a nemzetközi és az EU kommunikációs feladatokat is – költségvetési igényeinek megtervezését a HM KF végzi.
(12) A kétoldalú kapcsolatok és multilaterális rendezvények költségvetési igényeinek összeállítását a HM VPNEF központilag tervezi.
(13) A képviseletek költségvetéseit az ellátásukért felelős HM TPSZI állítja össze, mely csak a devizaellátmányokat, azok járulékait, illetve a pénzügyi jellegű dologi kiadásokat tartalmazza.
(14) A nemzetközi fejezeti-kezelésű költségvetési igényeket a keretgazdák adatszolgáltatása alapján az utasítás 5. §-ban foglaltak szerint a HM KPSZH tervezi.
(15) A NATO törzstiszti képzés és a NATO beosztásokra való felkészítés kiadásai a ZMNE működési költségvetésében kerülnek megtervezésre.
(16) A tervjavaslatokat részletes számszaki és szöveges indokolással is alátámasztottan kell összeállítani.
A költségvetési törvényjavaslat normaszövegének és részletes indokolásának kidolgozása
13. § A 2006. évre a költségvetési törvénybe felvenni javasolt normaszöveget a következők szerint kell összeállítani:
a) a fejezetet érintő, a költségvetési gazdálkodással összefüggő szabályok,
b) a központi költségvetés előirányzatainak megalapozását szolgáló rendelkezések és törvénymódosítások,
c) a vegyes és záró rendelkezések körébe tartozó szabályok.
A felmerülő – esetlegesen más jogszabályokat is érintő – normaszöveg-javaslatot és annak részletes indokolását a költségvetési adatszolgáltatással együtt a HM KPSZH-ra kell megküldeni 2005. augusztus 22-ig.
A javaslatok elkészítésénél érvényesíteni kell a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvényben és a jogszabályszerkesztésről szóló 12/1987. (XII. 29.) IM rendeletben foglaltakat.
Egyéb tervezési előírások
14. § (1) Az MK KFH, az MK KBH a részére meghatározott keretszámon belül minden kiemelt előirányzatra kiterjedő, míg a Katonai Főügyészség és a KFGH személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok nélküli költségvetési tervjavaslatot készítsen.
(2) Az MH Egészségügyi intézetei az egyes években várhatóan befolyó OEP bevételek összegeiről évenkénti bontásban külön adjanak adatszolgáltatást – az MH Egészségügyi Parancsnokság útján – a HM KPSZH részére. A tervezett OEP bevételeket általános jelleggel elsősorban az MH Egészségügyi intézetek személyi juttatásai és azok járulékai forrásaként kell a HM KPSZH hatáskörében megtervezni.
Eljárási szabályok
15. § (1) A tárca 2006–2008. évekre vonatkozó tervjavaslatának összeállítása érdekében az elkészített és felülvizsgált költségvetési adatszolgáltatásokat (az utasítás mellékleteiben meghatározott formátumokban), részletes számszaki és szöveges indokolással kiegészítve – 2005. augusztus 15-ével bezárólag kell írásban és egyidejűleg mágneslemezen – megküldeni a HM KPSZH részére.
(2) A gazdálkodási utasítás 27. § (1) bekezdésében foglaltak alapján – figyelemmel a HM 2006–2015 közötti időszak 10 éves tervének, a HM szervek és alárendelt szervezetek 2006. (2007., 2008.) évi terveinek kidolgozásáról, valamint a Tárca Védelmi Tervező Rendszer fejlesztéséről szóló 77/2005. (HK 10.) HM KÁT intézkedés 9. § (3) és (4) bekezdéseire – a költségvetési tervjavaslat elkészítését, annak a honvédelmi miniszterhez történő felterjesztését, illetőleg jóváhagyását követően a Pénzügyminisztériumhoz a Tervezési Köriratában meghatározásra kerülő eljárási rend szerint kell benyújtani.
Záró rendelkezések
16. § Ez az utasítás az aláírása napján lép hatályba*. Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2005–2007. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről szóló 70/2004. (HK 20.) HM utasítás hatályát veszti.
Juhász Ferenc s. k.,
honvédelmi miniszter
1. sz. melléklet a 84/2005. (HK 18.) HM utasításhoz
................................................ |
|
Adatlap a 2006. évi költségvetési előirányzatok megtervezéséhez
CÍM/ALCÍM/CRK bontásban!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok E Ft-ban |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Feladat, kiadás |
Dologi |
Egyéb |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsönök |
Kiadás |
Intézményi |
Költségvetési |
Bevétel |
Megjegyzés: feladat |
||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=1+...+6 |
8 |
9 |
10=8+9 |
11 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
2006. évi javasolt előirányzat összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|||||||||||||||||||
Formátum: MS Excel 2007-2008. évekre is kitöltendő! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
|
................................................ |
|
Adatlap a 2006. évi nemzetközi előirányzatok levezetéséhez
Cím / alcím / CRK bontásban!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok E Ft-ban |
|
|
|
|
|
Kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Feladat, |
Személyi |
Munka- |
Dologi |
Egyéb |
Intézményi |
Felújítás |
Egyéb |
Kölcsö- |
Kiadások |
Bevétel |
Költség- |
Bevétel |
Megjegyzés: feladat beazo- |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9=1+...+8 |
10 |
11 |
12=10+11 |
13 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
2006. évi javasolt előirányzat összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
||||||||||||||||||
Formátum: MS Excel 2007-2008. évekre is kitöltendő! |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
|
................................................ |
Központi beruházások tervezése
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beruházás |
|
|
|
|
2005. |
2007. |
2008. |
|
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ÁHT |
Fejezet- |
Cím- |
Alcím- |
Jogcím |
Jogcím |
Előir. |
Kiemelt |
Funk- |
Megye |
Régió |
jelzőszám |
megnevezése |
Az előirányzat pénzügyi |
Beruhá- |
2004. |
2005. |
évi |
évi tervezett |
Megjegyzés: |
||||||
Folyamatban lévő központi beruházások |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||
|
Folyamatban lévő központi beruházások összesen: |
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||||
Kapcsolódó egyéb forrás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||||||
Kiadások összesen |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||||||
2006. évben induló beruházások |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
|
|
|
0,0, |
0,0, |
0,0, |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
|
|
|
0,0, |
0,0, |
0,0, |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2006. évben új induló beruházások összesen: |
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
|
|
|
0,0, |
0,0, |
0,0, |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
|
|
|
0,0, |
0,0, |
0,0, |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
|
|
|
0,0, |
0,0, |
0,0, |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fejezet összesen: |
Központi költségvetési keretből költségvetési támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó egyéb forrás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiadások összesen |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
|
................................................ |
MINTA
KIMUTATÁS
a költségvetési tervjavaslat terhére beszerzésre kerülő eszközökről, szolgáltatásokról [szolgálati áganként, azon belül kiemelt eszközönkénti és
programonkénti (tételes), valamint főbb és egyéb feladatonkénti bontásban]
M Ft-ban |
|||||||||||||
Fsz. |
Szolgálati ág |
Kiemelt eszközök, valamint főbb és egyéb feladatok |
Kiemelt előirányzat |
|
Megjegyzés: feladat |
||||||||
Megnevezése |
Mennyisége |
Egységár |
Összérték |
Dologi |
Felújítás |
Felhalmozás |
Összesen |
beazonosíthatósága |
|||||
1. |
Rep.műszaki |
MI-24 felújítás |
5 |
400 |
2000 |
- |
2000 |
- |
2000 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
|
................................................ |
|
KIMUTATÁS
a saját bevételként elszámolható bevételekről 2006. évben
Költségvetési cím/alcím, CRK |
|
e Ft-ban |
||||||||
Fsz. |
Saját bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
1. |
|
|
|
|||||||
2. |
|
|
|
|||||||
3. |
|
|
|
|||||||
4. |
|
|
|
|||||||
5. |
|
|
|
|||||||
6. |
|
|
|
|||||||
7. |
|
|
|
|||||||
8. |
|
|
|
|||||||
9. |
|
|
|
|||||||
10. |
|
|
|
|||||||
11. |
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
Összesen: |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
................................................ |
KIMUTATÁS
a központi költségvetést megillető bevételekről 2006. évben
Költségvetési cím/alcím, CRK |
|
e Ft-ban |
|||||||||||
Fsz. |
Központosított bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
1. |
Intézményi ellátási díjak (egészségügyi ellátásért fizetett térítési díjak stb.) |
|
|
||||||||||
2. |
Igényjogosultak (alkalmazottak) részére nyújtott szolgáltatások térítési díjai (élelmezési, munkahelyre száll. stb.) |
|
|
||||||||||
3. |
Állami feladatok díjbevétele |
|
|
||||||||||
4. |
Illeték jellegű bevételek |
|
|
||||||||||
5. |
Eszközök bérleti díj bevételei (közüzemi díjak visszatérülésének kivételével), helyiségek bérleti díjának 50%-a |
|
|
||||||||||
6. |
Kártérítési bevételek |
|
|
||||||||||
7. |
Kötbér- és bírság bevételek |
|
|
||||||||||
8. |
Kamatbevételek |
|
|
||||||||||
9. |
Áru- és szolgáltatás értékesítéséből származó vállalkozási bevételek 5%-a, illetve 15%-a |
|
|
||||||||||
10. |
Vállalkozási tevékenység eredménye után befizetendő összeg |
|
|
||||||||||
11. |
|
|
|
||||||||||
. |
|
|
|
||||||||||
. |
|
|
|
||||||||||
. |
|
|
|
||||||||||
|
Összesen: |
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Budapest, 2005. |
|
|
|
|
............................................................ |
|
A nemzetközi feladatok felett felügyeletet gyakorló személyek és a keretgazda szervezetek
Feladat megnevezése |
Szakmai |
Keretgazda |
---|---|---|
NATO és PfP tanfolyamok |
HM HU HÁT |
HM HPF |
Regionális nyelvképzés |
HM HU HAT |
HM SZF |
Cseh repülő-hajózó kondicionáló kiképzés |
HM HVKF I. h. |
MH LEP |
Kanadai repülőhajózó képzés (NFTC) |
HM HVKF I. h. |
HM VGHÁT |
AN-26-os pilóták pénzügyi jellegű kiadásai |
HM HVKF I. h. |
MH LEP |
Nemzetközi gyakorlatok és kiképzések |
HM HVKF I. h. |
HM HVK |
Békemissziók (MFO, UNFICYP, Katonai megfigyelők) |
HM VP HÁT |
Az érintett HM és |
MH Katonai Rendfenntartó Kontingens |
HM VP HÁT |
Az érintett HM és |
KFOR ÖBZ és ŐBSZ tevékenysége |
HM VP HÁT |
Az érintett HM és |
ISAF tevékenysége (Afganisztán) |
HM VP HÁT |
Az érintett HM és |
Egy békefenntartó zászlóalj működése |
HM VP HÁT |
Az érintett HM és |
Multilaterális rendezvények |
HM VP HAT |
HM VPNEF |
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához |
HM VG HÁT |
HM BBBH |
Hozzájárulás a NATO költségvetéseihez |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
Hozzájárulás a WEAO működési költségvetéséhez |
HM VG HÁT |
HM HFF |
Egyéb uniós befizetések |
HM VG HÁT |
HM KPSZH |
MH Katonai Képviselő Hivatal működési költségvetése (Brüsszel) |
HM VP HÁT |
HM HVKF I. h. |
MH Nemzeti Katonai Képviselet működési költségvetése (Mons) |
HM VP HÁT |
HM HVKF 1 h. |
MH Nemzeti Összekötő Képviselet működési költségvetése (Norfolk) |
HM VP HÁT |
HM HVKF 1 h. |
Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők valamint külföldön tartósan |
HM KABF(HÁT) |
HM NRH |
MK ÁNK VPR működése |
HM VP HÁT |
HM VPNEF |
EBESZ misszió Katonai képviselet működése |
HM VP HÁT |
HM VH |
Nemzetközi kommunikációs feladatok |
HM KABF(HÁT) |
HM KFO |
Kétoldalú kapcsolatok |
HM VPNEF |
Az érintett HM és |
Nemzetközi feladatok kiszolgálásának nem felosztható költségei |
HM KABF(HÁT) |
HM NRH |
Az utasítást a 106/2006. (HK 20.) HM utasítás 17. §-a hatályon kívül helyezte, 2006. október 5. napjával.
Az utasítás aláírásának napja: 2005. augusztus 11.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás