10/2006. (V. 16.) GKM utasítás
10/2006. (V. 16.) GKM utasítás
a Magyar Köztársaság Költségvetése Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetének Útpénztár előirányzata tervezésének és felhasználásának részletes szabályairól*
Általános rendelkezések
1. § (1) Az Útpénztár kizárólag a Ktv.-ben meghatározott célra használható fel.
(2) Az Útpénztár cél szerinti és szabályos felhasználásáért, a szakmai kezelői feladatok – azok végrehajtása érdekében szükséges intézkedések – ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője felelős. Az előirányzat szakmai kezelőjének/működtetőjének – mint központi költségvetési szervezetet – az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságot (a továbbiakban: UKIG), a szakmai felügyeletet gyakorló állami vezetőnek a közlekedési helyettes államtitkárt jelölöm ki.
(3) Az Útpénztár felhasználása során, a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések esetében, az UKIG által – a közreműködő szervezetek az Állami Autópályakezelő Zrt. (a továbbiakban: ÁAK Zrt.), Nemzeti Autópálya Zrt. (a továbbiakban: NA Zrt.), Magyar Közút Kht. bevonásával – kidolgozott és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közbeszerzési Bizottsága egyetértésével kiadott Közbeszerzési Szabályzat rendelkezései szerint kell eljárni.
(4) Az Útpénztárral való gazdálkodási feladatok ellátása során biztosítani kell a számviteli alapelvek érvényesülését, a gazdálkodás átláthatóságát, a költség-hatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.
(5) Az Útpénztár pénzügyi műveleteinek lebonyolítására a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet. A Kincstár által felszámított számlavezetéshez kapcsolódó díjak fedezetét az Útpénztár terhére kell biztosítani.
(6) Az Útpénztár működtetése során az UKIG intézményi működésétől való számviteli/elszámolási függetlenséget biztosítani kell.
(7) A Ktv. 51. § (3) bekezdése szerint a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a 2005. évivel azonos összegű előirányzat maradvány képződését kell elérni. A maradvány fejezetenkénti meghatározására a Kormány kapott felhatalmazást. A Kormány döntésében foglaltak teljesítésére – az UKIG javaslatának kikérése mellett – a Költségvetési Főosztály készít előterjesztést, amelyet a gazdasági és közlekedési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagy jóvá.
A költségvetési tervezés folyamata
2. § (1) A közútfejlesztés hosszú távú stratégiájára a Közúti Közlekedési Főosztály készít javaslatot, amelyet – annak szakmai egyeztetése (UKIG, NA Zrt., ÁAK Zrt., Magyar Közút Kht.) után – a közlekedési helyettes államtitkár útján a minisztérium Stratégiai Előkészítő Bizottsága (a továbbiakban: SEB) elé terjeszt. A SEB javaslata alapján a miniszter dönt az előterjesztés jóváhagyásáról.
(2) Az éves költségvetést megalapozó ágazati stratégiai célokról és prioritásokról a Közúti Közlekedési Főosztály készíti az előterjesztést, melyet az UKIG, az ÁAK Zrt., az NA Zrt., a Magyar Közút Kht. részére véleményezésre megküld. A Közúti Közlekedési Főosztály az elfogadott vélemények átvezetése után az előterjesztést a közlekedési helyettes államtitkárnak küldi meg, aki a javaslatot a SEB-hez továbbítja, amelynek javaslata alapján a miniszter dönt az előterjesztés jóváhagyásáról.
(3) Az előzetes költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – a (2) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével – az UKIG készíti elő a Közúti Közlekedési Főosztály, a Vagyongazdálkodási Főosztály, az ÁAK Zrt., az NA Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével, az utasítás 1. melléklete szerinti bontásban, majd azt megküldi a közlekedési helyettes államtitkár részére. Az UKIG előterjesztésének – az igényelt forrás nagysága szerint – részletes indokolással ellátva, több változatot kell tartalmaznia.
(4) A (3) bekezdés szerinti, a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével kialakított javaslaton belül az ún. felhalmozási előirányzatra vonatkozóan, az 1. mellékletben szereplő jogcímeknek megfelelően, az UKIG prioritási sorrendbe rendezett projektlista javaslatot készít – a 2. melléklet szerinti tartalommal. A Közúti Közlekedési Főosztály véleményezésével ellátott javaslatot az UKIG terjeszti elő a SEB-hez, amelynek javaslata alapján a miniszter dönt a jóváhagyásról.
(5) A GKM fejezet költségvetés-tervezetének a Pénzügyminisztériummal (a továbbiakban: PM) való – keretszámok figyelembevételével történő – egyeztetését követően az Útpénztárra vonatkozó módosított javaslatot a (3)–(4) bekezdések szerint kell kialakítani a költségvetési törvény elfogadásáig.
(6) A PM-mel egyeztetett költségvetési törvényjavaslat számszaki mellékleteit és szöveges indokolását az UKIG készíti el és azt a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(7) A költségvetési törvényhez benyújtott – az Útpénztárra vonatkozó – módosító indítványokhoz kapcsolódó GKM álláspontra vonatkozó javaslat kialakítása – a Közúti Közlekedési Főosztály közreműködésével – az UKIG feladata.
(8) A kincstári költségvetés (előzetes, végleges) elkészítése az UKIG feladata, amelyet megküld az egyetértési joggal rendelkező Költségvetési Főosztálynak.
(9) A költségvetési törvény elfogadását követően az Útpénztár kiadási előirányzatainak tételes felosztására az UKIG tesz javaslatot – a közreműködő szervezetek véleményének figyelembevételével –, melyet a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter hagy jóvá.
(10) A (9) bekezdés szerint elfogadott javaslatban, az ún. felhalmozási előirányzaton jogcímenként meghatározott keret alapján, az UKIG végleges projektlista javaslatot készít a 2. mellékletnek megfelelően, és azt a közlekedési helyettes államtitkár egyetértése esetén jóváhagyásra a miniszter részére terjeszti elő.
(11) A miniszter által elfogadott projektlista újabb projektekkel történő bővítése, vagy szűkítése során a (10) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.
(12) Az elemi költségvetés és költségvetési alapokmány elkészítése az UKIG feladata. A Költségvetési Főosztály ellenőrzését és felülvizsgálatát követően az alapokmányt a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.
Az Útpénztár felhasználásának szabályozása
3. § (1) Az Áht. 49. §-ának o) pontja alapján az Útpénztár felhasználására vonatkozó szabályokat a miniszter rendeletben, a részletes eljárási rendet utasításban állapítja meg.
(2) A rendelet és az utasítás szakmai tervezetét az UKIG készíti elő a közlekedési helyettes államtitkár irányításával, az érintett GKM főosztályok közreműködésével. A rendelet és az utasítás megalkotására a továbbiakban a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény és a minisztérium vonatkozó belső szabályai az irányadók.
(3) Az UKIG az Útpénztár működtetésével kapcsolatos előírásokat Működtetési Szabályzatban rögzíti, amelynek tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét, az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, irattározásra és a belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat.
(4) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről az UKIG a 3. melléklet szerinti nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírás-minta nyomtatvány 1 példányát az UKIG őrzi meg, 1 példányát pedig a Költségvetési Főosztály részére kell megküldeni.
(5) Az UKIG felelős az Útpénztár számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Ennek keretében feladatát képezi az Útpénztár eszközeinek és forrásainak Leltárkészítési és Leltározási Szabályzata, az Értékelési Szabályzat, a Pénzkezelési Szabályzat és az Iratkezelési Szabályzat elkészítése, továbbá az Útpénztár bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.
(6) A számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát és a Pénzkezelési Szabályzatot, valamint a számlarendet az UKIG készíti elő, melyet a Költségvetési Főosztály egyetértését követően a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár hagy jóvá.
(7) Az UKIG a közreműködő szervezetekkel történő szerződéskötés során köteles biztosítani az Útpénztár törvényes működéséhez szükséges előírások érvényesülését.
Kötelezettségvállalás
4. § (1) A tárgyéven belül történő kötelezettségvállalásnak az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 138/B. §-ában meghatározott, 25. számú melléklete szerinti előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia.
(2) Az Útpénztár terhére kötelezettség – amennyiben jogszabály, kormányhatározat eltérően nem rendelkezik – csak a jóváhagyott előirányzat mértékéig vállalható.
(3) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az Útpénztárból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében, a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.
(4) Előzetes kötelezettségvállalásnak minősül az Ámr. 2. § 68. pontja alapján a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben a közbeszerzés megkezdéseként a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény feladása, ajánlati, ajánlattételi felhívás megküldése, továbbá a támogatási konstrukció meghirdetése (pályázati felhívások, kiírások, támogatási programok, egyedi támogatások), amennyiben nem kerülnek visszavonásra.
(5) A kötelezettségvállalást tartalmazó dokumentumban rögzíteni kell, hogy a kötelezettségvállalás mely évi előirányzatot, milyen összegben terheli.
(6) Az Útpénztár terhére szerződésenként 1 milliárd Ft-os összeghatár alatti kötelezettségvállalásra az UKIG jogosult a miniszter által elfogadott jogcímeknek és projektlistának megfelelően. Ha a szerződés összege meghaladja az 1 milliárd Ft-ot, az UKIG javaslatára, a közlekedési helyettes államtitkár előterjesztésével, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár egyetértése mellett, a miniszter jóváhagyását követően az UKIG jogosult.
(7) A GKM rendelet szerinti működési, támogatási szerződés (NA Zrt., Magyar Közút Kht.), valamint közreműködői szerződés (ÁAK Zrt. szerződés a matricák értékesítése és a hozzá kapcsolódó egyéb feladatok bizományosi ellátásáról) megkötése a (10) bekezdés szerint történik.
(8) A miniszter által egyedileg jóváhagyott projektek összköltségének 5%-ot meghaladó növekedése esetén, az UKIG a projektekre vonatkozó új előterjesztést és indoklást készít, figyelemmel arra, hogy a jogcímen szereplő elfogadott költségkeret túllépésére nincs lehetőség. A javaslatot a közlekedési helyettes államtitkár előterjesztését, valamint a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár egyetértését követően a miniszter hagyja jóvá.
(9) A miniszter által egyedileg jóváhagyott projektek összköltségének 5%-ot meg nem haladó növekedése esetén, az UKIG a projektekre vonatkozó új előterjesztést és indoklást készít, figyelemmel arra, hogy a jogcímen szereplő elfogadott költségkeret túllépésére nincs lehetőség. Az előterjesztést a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(10) Az ÁAK Zrt.-vel, az NA Zrt.-vel és a Magyar Közút Kht.-val kötendő szerződések tervezetére – a szerződéses partner bevonásával – az UKIG készít javaslatot. A szerződéseket a közlekedési helyettes államtitkár és a gazdaság-koordinációs helyettes államtitkár előzetes egyetértését követően, a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján, a miniszter hagyja jóvá. A jóváhagyott szerződéseket az UKIG köti meg a közreműködő szervezetekkel.
(11) Éven túli kötelezettségvállalásra a törvényes kereteken belül – a költségvetési törvényben vagy kormányhatározatban meghatározott összeg erejéig – kerülhet sor. Az erre vonatkozó előterjesztést az UKIG készíti el, és azt a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár, valamint a közlekedési helyettes államtitkár egyetértését követően a miniszter hagyja jóvá.
Pénzügyi, számviteli feladatok ellátása, költségvetési beszámolás
5. § (1) Az UKIG felelős
a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek az előírásoknak és a szerződésben meghatározottaknak;
b) a főkönyvi könyvelés és a kapcsolódó analitikus nyilvántartások vonatkozó jogszabályok szerinti vezetéséért, a jogszabályokban előírt költségvetési beszámoló-készítési kötelezettség teljesítéséhez a teljesség, pontosság, valódiság érvényesítése érdekében megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, a döntések, szerződések, megrendelések nyilvántartásáért;
c) az Útpénztár eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;
d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés elkészítéséért, a könyvvizsgálóval történő együttműködésért;
e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért;
f) a kötelezettségvállalások, illetve azok változásával összefüggő adatoknak a Kincstár részére történő megküldéséért;
g) az Útpénztár forrásainak terhére történő kifizetések szabályosságáért;
h) a követelések, kötelezettségek, a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;
i) az Útpénztár könyvvizsgálatának során szolgáltatott adatok teljességéért, valódiságáért, a vizsgálat lefolytatásában való közreműködésért.
(2) Az UKIG feladata az Útpénztárral kapcsolatos vezetői információs rendszer működtetése, havi kontrolling jelentés készítése. Az Útpénztár havi kontrolling jelentése és vezetői információs rendszere adattartalmának meghatározása a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár feladata.
(3) Az Útpénztár kezelésének, működtetésének, valamint az Útpénztárból a GKM rendelet szerint támogatási, megbízási, vállalkozási szerződések alapján folyósított pénzeszközök rendeltetésszerű és célszerinti felhasználásának belső ellenőrzését az UKIG-nál, az ÁAK Zrt.-nél, az NA Zrt.-nél és a Magyar Közút Kht.-nál az UKIG belső ellenőrzési egysége végzi. Az Útpénztár belső ellenőrzését a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni.
Záró rendelkezések
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
adatok: millió forintban |
Sorszám |
Az előirányzat KIADÁSAI |
Előirányzat |
---|---|---|
1. |
MŰKÖDÉSI KIADÁSOK (d, g, f, h, i, j, k, l) |
|
2. |
Országos közutak téli tisztítása (f) (3.+4. sorok) |
|
3. |
Magyar Közút Kht. támogatási szerződése (f) |
|
4. |
Állami Autópálya Zrt. vállalkozási szerződése (f) |
|
5. |
Országos közutak üzemeltetése (f) (6.+7.+8.+9. sorok) |
|
6. |
Magyar Közút Kht. támogatási szerződése (f) |
|
7. |
Állami Autópálya Zrt. vállalkozási szerződése (f) |
|
8. |
Magyar Közút Kht. megbízási szerződése (f) |
|
9. |
Magyar Közút Kht. vállalkozási szerződése (l) |
|
|
9-ből kiemelten: |
|
10. |
mérés-vizsgálat, minőségvizsgálat (l) |
|
11. |
kutatás (l) |
|
12. |
kísérleti építés (l) |
|
13. |
ÖMISZ program (l) |
|
14. |
ÖKIR program (l) |
|
15. |
Országos közutak karbantartása (d) (16.+17. sorok) |
|
16. |
Magyar Közút Kht. támogatási szerződése (d) |
|
17. |
Állami Autópálya Zrt. vállalkozási szerződése (d) |
|
18. |
ÚTPÉNZTÁR működtetési költségei (g) |
|
19. |
NA Zrt. működési költségei támogatási szerződése (j) |
|
20. |
Egyéb kiadások (i, k, n) |
|
|
20-ból kiemelten: |
|
21. |
mozgó mérlegelés (i) |
|
22. |
vagyongazdálkodással kapcsolatos költségek (k) |
|
23. |
díjpolitika kialakításának költségei (n) |
|
24. |
FELHALMOZÁSI KIADÁSOK (a, b, c, d, i, m, n) (25.+32.+35.+38.+41.+44.+48.+49.+50. sorok) |
|
25. |
Út-, hídépítés (a) |
|
|
25-ből kiemelten: |
|
26. |
Új út-híd építés és út-, hídrekonstrukció (a) (27.+28. sorok) |
|
27. |
Nemzeti Autópálya Zrt. (a) |
|
28. |
Magyar Közút Kht. (a) |
|
29. |
KIOP támogatással megvalósuló beruházások (a) |
|
30. |
Regionális Operatív Program (ROP) (a) |
|
31. |
Phare, Interreg projektek (a) |
|
32. |
Területbiztosítás (b) (33.+34. sorok) |
|
33. |
Nemzeti Autópálya Zrt. (b) |
|
34. |
Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (b) |
|
35. |
Tervezés, előkészítés (b) (36.+37. sorok) |
|
36. |
Nemzeti Autópálya Zrt. (b) |
|
37. |
Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (b) |
|
38. |
Akadálymentesítés (b) (39.+40. sorok) |
|
39. |
Nemzeti Autópálya Zrt. (b) |
|
40. |
Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (b) |
|
41. |
Út-híd felújítás (d) (42.+43. sorok) |
|
42. |
Állami Autópálya Zrt. (d) |
|
43. |
Magyar Közút Kht. (d) |
|
44. |
Programutak, valamint koncessziós szerződés keretében és magántőke bevonásával megvalósuló országos közutak fejlesztéséhez (c) (45.+46.+47. sorok) |
|
45. |
területbiztosítás (c) |
|
46. |
tervezés, előkészítés (c) |
|
47. |
minőségvizsgálat (c) |
|
48. |
Úthasználati díj, pótdíj beszedéséhez szükséges beruházások (i) |
|
49. |
Önkormányzati törzsvagyon támogatása (m, n) (50.+51. sorok) |
|
50. |
kerékpárutak építése (m) |
|
51. |
önkormányzati utak, járdák építése (n) |
|
52. |
KIADÁSOK összesen: (4. §) (1.+24. sorok) |
|
Sorszám |
Az előirányzat BEVÉTELEI |
Előirányzat |
1. |
Központi költségvetésből nyújtott állami támogatás (a) |
|
2. |
Úthasználati díjból és pótdíjból származó bevétel (b) |
|
3. |
Az országos közutak végleges határain belüli és kívüli területek hasznosítása (c) |
|
4. |
Egyéb hozzájárulás és támogatás (d) |
|
5. |
Felhasználásra átvett pénzeszközök (e) |
|
6. |
Megkötött szerződés alapján átadott hozzájárulások és támogatások fejlesztési célokra (f) |
|
7. |
BEVÉTELEK összesen: (2. §) |
|
(Az Útpénztár projektlistája, a nem gyorsforgalmi utak megyénkénti bontásban)
Bruttó mFt |
Megnevezés |
Beruházás |
2006. |
2006. évi |
2007. évi |
Megjegyzés |
---|---|---|---|---|---|
Gyorsforgalmi utak |
|||||
|
|
|
|
|
|
Baranya megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Bács-Kiskun megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Békés megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Borsod-Abaúj-Zemplén megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Csongrád megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Fejér megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Győr-Moson-Sopron megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Hajdú-Bihar megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Heves megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Jász-Nagykun-Szolnok megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Komárom-Esztergom megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Nógrád megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Pest megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Tolna megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Vas megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Veszprém megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
Zala megye |
|||||
|
|
|
|
|
|
UKIG |
|||||
|
|
|
|
|
|
ÚTPÉNZTÁR |
|||||
EIB projektek |
|||||
|
|
|
|
|
|
KIOP projektek ÚTPÉNZTÁR része |
|||||
|
|
|
|
|
|
PHARE, Interreg projektek ÚTPÉNZTÁR része |
|||||
|
|
|
|
|
|
ROP projektek ÚTPÉNZTÁR része |
|||||
|
|
|
|
|
|
AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE: |
|||
|
|||
AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) |
|||
|
|||
NEVE: |
|||
|
|||
|
|||
Kötelezettségvállalásra jogosult(ak):1 |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|
|
Aláírása:………………………...………... |
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………………………..…………... |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:………………………...……………………. |
|
|
|
Szervezeti egysége:…………………………...…………………….. |
|
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:................ |
|
|||
|
|||
Ellenjegyzésre jogosult(ak): |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|
|
Aláírása:……………………..…………… |
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………………………..…………... |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:……………………...………………………. |
|
|
|
Szervezeti egysége:…………………………...…………………….. |
|
|
|
Aláírása:……………………………………...……………………... |
|
|||
Teljesítésigazolásra jogosult(ak): |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|
|
Aláírása:……………………..………….... |
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………………………..…………... |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:……………………...……………………… |
|
|
|
Szervezeti egysége:…………………………...…………………….. |
|
|
|
Aláírása:……………………………………...…………………….... |
|
|||
Érvényesítésre jogosult(ak):2 |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:……….……………………………. |
|||
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………….………………………… |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:…………..………………………………….. |
|
|
|
Szervezeti egysége:……………..…………………………………... |
|
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:................ |
|
|||
|
|||
|
|||
Utalványozásra jogosult(ak):3 |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:……….……………………………. |
|||
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………….………………………… |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:…………..………………………………….. |
|
|
|
Szervezeti egysége:……………..…………………………………... |
|
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:................ |
|
|||
Utalvány ellenjegyzésére jogosult(ak): |
|||
|
|||
Neve:……………………………. |
|||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:……….……………………………. |
|||
Szervezeti egysége/ Közreműködő szervezet neve:………………….………………………… |
|||
|
|
|
Kijelölő személy neve:…………..………………………………….. |
|
|
|
Szervezeti egysége:……………..…………………………………... |
|
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:................ |
1 A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző - ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan - nem lehet azonos személy.
2 Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra és utalványozásra jogosult személlyel.
3 Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.
Az utasítást az 5/2007. GKM utasítás 6. (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2007. február 15. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás