106/2006. (HK 20.) HM utasítás
106/2006. (HK 20.) HM utasítás
a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2007–2009. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről* 1.
utasítást
Általános rendelkezések
1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a minisztérium közvetlen alárendeltségébe tartozó – ezen utasításban megnevezett – szervezetekre, az MK Katonai Felderítő Hivatalra (a továbbiakban: MK KFH), az MK Katonai Biztonsági Hivatalra (a továbbiakban: MK KBH), a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemre (a továbbiakban: ZMNE), a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) költségvetési címeihez és alcímeihez tartozó intézmények tekintetében az MH Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokságra (a továbbiakban: MH ÖLTP), az MH Egészségügyi Parancsnokságra (a továbbiakban: MH EÜP-ság) és az MH Légierő Parancsnokságra (a továbbiakban: MH LEP) terjed ki.
(2) Az előirányzatok tervezése kiterjed a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az egyéb működési célú támogatások, kiadások, az intézményi beruházási kiadások, felújítások, egyéb intézményi felhalmozási kiadások, kölcsönök kiemelt előirányzatokra, a fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési címen belül meghatározott kiemelt előirányzatokra, valamint a létszámelőirányzatokra.
2. § (1) A költségvetési előirányzatok tervezése során a következő általános szempontokat kell érvényesíteni:
a) Amennyiben az adatszolgáltatások alapján a fejezet 2007. évi költségvetési javaslatának forrásigénye meghaladja a Honvédelmi Minisztérium fejezetnek a Pénzügyminisztérium által kialakításra kerülő 2007. évi költségvetési keretét, a költségvetési tervjavaslat összeállítása érdekében az egyes feladatokhoz kapcsolódó forrásigény csökkentésekről a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal (a továbbiakban: HM KPSZH) előterjesztésére a HM védelmi tervezési és infrastrukturális szakállamtitkár (a továbbiakban HM VTI SZÁT) javaslata alapján a honvédelmi miniszter dönt.
b) A fejezet kiadásait költségvetési támogatással és költségvetési bevételekkel biztosítottan fő feladatokra és programokra lebontottan, költségvetési cím/alcím, intézmény, valamint a HM Költségvetési Gazdálkodási Információs Rendszerben (a továbbiakban: HM KGIR) rendelkezésre álló aktuális KGIR címrendkód szerint, kiemelt előirányzatonként a 2007., 2008., 2009. évekre kell évenkénti bontásban megtervezni az 1., 2., 3. számú – az MH ÖLTP és a HM Ingatlankezelési Hivatal (a továbbiakban: HM IKH) központi költségvetései esetében az 1. sz. melléklet kiegészítéseként a 4. számú – mellékletek szerint. A nemzetközi feladatok kiadásai megtervezésénél a 6. számú mellékletben foglaltak szerint kell eljárni. A javaslatokat címrendkódonként külön szöveges indoklással kiegészítve kell összeállítani. A kiadási előirányzatok szervezet és címrend-kódonkénti terveit külön a támogatási előirányzatok és külön költségvetési bevételi előirányzatok szerint kell szétválasztva megtervezni.
c) A költségvetési bevételeket a központi költségvetés Honvédelmi Minisztérium fejezetéhez tartozó költségvetési szervek bevételei teljesítésének, kezelésének és befizetésének rendjéről szóló 12/2000. (II. 8.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) meghatározott kiadási előirányzatok forrásául kell megtervezni.
d) A Korm. rendelet 5. §-ában meghatározott, a központi költségvetést megillető bevételekre vonatkozó adatszolgáltatás teljesítése érdekében a fejezetet meg nem illető bevételeket jogcímenként az utasítás 5. számú melléklete szerint kell számvetni.
e) Új feladat esetében – amennyiben azt a tervező szervezet igénye alapján olyan címrendkódon is elkülöníteni szükséges, mely a HM KGIR rendszerben még nem szerepel – a költségvetési javaslatot az 1., 2., 4. számú mellékletek felhasználásával és az új címrendkód iránti igény egyidejű felterjesztésével kell összeállítani.
f) A költségvetési javaslatokat a kiadási előirányzatokat tekintve 2007., 2008., 2009. évi ár- és bérszínvonalon kell összeállítani.
g) A kiadások tervezése során az előirányzatokat az ellátási-utaltsági rend, valamint a szervezeti és feladatváltozások figyelembevételével kell megállapítani. A szervezési intézkedésekben érintett szervezetek előirányzatai tervezését a szervezés végrehajtásáért felelős intézmény végzi.
h) Az előirányzatok tervezése során elsődleges szempontként kell figyelembe venni a következőket:
ha) Az egyes pénzügyi törvények módosításáról szóló 2006. évi LXI. törvény alapján különösen a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVVII. törvény, az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény, a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény, az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény előírásait.
hb) A Miniszterelnöki Hivatalban, a minisztériumokban, az igazgatási és az igazgatás jellegű tevékenységet ellátó központi költségvetési szerveknél foglalkoztatottak létszámáról szóló 2117/2006. (VI. 30.) Korm. határozat, valamint a végrehajtására kiadott, a Honvédelmi Minisztérium átalakításával, szervezeti korszerűsítésével kapcsolatos feladatokról szóló többször módosított 74/2006. HM utasítás előírásait.
hc) A nem lakossági közüzemi fogyasztók részére szolgáltatott energiák (gáz, távhő, villamos energia) árszabályozásairól szóló GKM rendeletekben megállapított hatósági díjtételeket.
hd) A honvédelmet érintő egyes kormányhatározatok módosításáról szóló 2037/2005. (III. 10.) Korm. határozattal módosított, a Magyar Honvédség Központi Honvédkórház rekonstrukciós beruházás befejezéséről szóló 2058/2003. (III. 27.) Korm. határozat alapján a beruházás 2007. április 30-ig befejezésre kerül. A tervezés során számba kell venni a beruházás költségvetési forrásszükségletét, valamint az új egészségügyi kapacitás aktiválásával jelentkező működési (személyi, egyéb pénzügyi, logisztikai és infrastrukturális jellegű) kiadásokat.
he) Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról és az azokat megalapozó intézkedésekről szóló 2118/2006. (VI. 30.) Kormányhatározat előírásait, különösen a 4. a), a 4. b), a 6. h) és a 6. i) pontokban foglaltak, illetve a Kormányhatározatban foglalt egyes feladatok végrehajtásának előkészítéséről szóló 96/2006. HM utasításban meghatározottakat.
hf) A tervezési folyamatokban érvényesíteni kell a nemzeti kezdeményezésű és finanszírozású védelmi fejlesztési feladatok programalapú tervezéséről és végrehajtásáról szóló 50/2004. (HK 12.) HM utasításban foglaltakat.
hg) A tervjavaslatok kidolgozása során a Kormány egyes egyedi programokra, beszerzésekre, fejlesztésekre vonatkozó döntéseit a tervekben érvényesíteni kell, figyelemmel a (2) bekezdésben meghatározottakra. E körbe tartoznak különösen a következők:
– a gépjárműprogramhoz kapcsolódóan a terveket a Honvédelmi Minisztériumnak az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 46/A. §-ának hatálya alá tartozó gépjárműbeszerzéséről szóló 2341/2003. (XII. 23.) Korm. határozat alapján kell összeállítani,
– a lakásépítés fejezeti kezelésű előirányzat, valamint a Laktanya Rekonstrukciós Program intézményi előirányzat megtervezését a rendelkezésre álló költségvetési források figyelembevételével a Magyar Köztársaság honvédelmének egészét érintő stratégiai felülvizsgálat koncepciójához kapcsolódó laktanya-rekonstrukciós feladatok, valamint a lakás- és szállóvásárlási, illetve építési program indításáról szóló 2056/2001. (IV. 2.) Korm. határozat módosításáról szóló 2315/2003. (XII. 10.) és 2037/2005. (III. 10.) Korm. határozatok által meghatározott keretek figyelembevételével kell tervezni,
– a hosszú távú, nemzetközi két- és többoldalú kötelezettségvállalásokat a kötelezettség teljes összegével – évenkénti bontásban – kell a tervjavaslatokba beépíteni.
i) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény hatálya alá tartozó beszerzések tekintetében tervezni csak a tervidőszakban pénzforgalmilag is teljesíthető kiadásokat lehet.
j) A nemzetközi feladatok ellátását biztosító logisztikai és infrastrukturális kiadásokat a nemzetközi költségvetések részeként, elkülönítve kell megtervezni.
k) A közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2003. évi XXIV. törvénnyel módosított Áht. 94. §-ban foglaltak végrehajtása a HM fejezetnél a társadalmi szervezeteknek nyújtott költségvetési támogatásokról szóló 45/2004. (HK 11.) számú HM utasításban foglaltak szerint került szabályozásra. A tervidőszakot érintően a támogatási előirányzatok a felhasználás céljainak átláthatósága érdekében kizárólag a fejezeti kezelésű előirányzatok között kerülhetnek megtervezésre. A terveket a támogatásra kerülő szervezet(ek) és a támogatási cél(ok) megjelölésével kell összeállítani.
l) A tervjavaslat összeállítása során a 2007–2016. közötti időszakra vonatkozó 10 éves erőforrás és költségtervjavaslatban meghatározott feladatokat is figyelembe kell venni.
(2) A költségvetési tervek összeállítása érdekében a költségvetési lehetőségekkel teljes összhangban összeállított (kiegyensúlyozott) erőforrás- és költségtervet a HM 10 éves tervének kidolgozásáról, valamint a NATO védelmi tervezési és áttekintési eljárás nemzeti feladatainak végrehajtásáról szóló 6/2006. (HK 4.) HM utasításban elrendeltek végrehajtása érdekében a HM Védelmi Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM VTF) a HM KPSZH-nak, illetve kivonatolt formában tervezési keretszámként jelen HM utasítás hatálya alá tartozó szervezeteknek 2006. október 5-ig küldi meg.
A tervezési keretszámokat az utasítás hatálya alá tartozó intézmények részére a HM VTF a következő szempontok figyelembevételével határozza meg:
– a keretszámok a jelenleg hatályos címrendkódonként kerülnek megállapításra, külön választva az intézményi működési (csapat) és a központi tárcaszintű feladatok kereteit;
– kiadási keretek forrása kiadásonként különválasztva kerül kiadásra támogatási és költségvetési bevételi forrásonként;
– a központi kiadások tervezésének felsőszintű koordinálása érdekében a keretek a jelen utasításban megnevezett szervezetek részére kerülnek kiadásra;
– a tervezési keretek a tervezést végző szervezet hatáskörében nem léphetőek túl.
(3) A HM KPSZH a fejezet költségvetési tervjavaslatának összeállítása során érvényesítse a PM által kiadásra kerülő „Tervezési Körirat”-ban foglalt előírásokat.
Létszám-előirányzatok tervezése
3. § (1) A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezése érdekében a tárca 2007–2009. közötti időszakra évenkénti nyitó és záró rendszeresített (feltölthető) létszámadatokat, állománykategóriánkénti bontásban a felelősségi körükbe tartozó katonai szervezetekre vonatkozóan a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) – együttműködésben a HM Haderő Tervezési Főosztállyal (a továbbiakban: HM HTF) – a HM KPSZH részére 2006. október 6-ig küldje meg.
(2) A HM Személyzeti Főosztály (a továbbiakban: HM SZF) 2006. október 6-ig szolgáltasson adatot a HM KPSZH részére a tervidőszakra, katonai szervezetekre (intézményekre) lebontva évenkénti és állománykategóriánkénti részletezettséggel az MH rendszeresített létszámát nem, de költségvetési létszámát terhelő rendelkezési állomány tervezett létszámáról.
(3) A 4. ZMNE létszám éves költségvetési létszám-előirányzatát 2007. július 31-i átadással számítva kell megtervezni.
Személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok tervezése
4. § (1) A Honvédelmi Minisztérium fejezet központi és intézményi gazdálkodásának rendjéről szóló 9/1998. (HK 4.) HM utasítás (a továbbiakban: gazdálkodási utasítás) 27. § (1) bekezdésének b) pontja alapján a HM KPSZH központilag tervezi a személyi állomány illetményeinek, illetményen kívüli pénzbeni járandóságainak és ezek járulékos költségeinek költségvetési előirányzatait.
(2) A HM KPSZH a kiadások tervezésénél az ezen utasítás 3. §-a alapján meghatározott költségvetési létszám alapján, a Pénzügyminisztérium „Tervezési Köriratában”-ban meghatározott tervezési paraméterek mellett vegye figyelembe a haderő-átalakítás végrehajtásával kapcsolatos létszámváltozásokat és a felmondásokkal összefüggő járandóságokat.
(3) A 2118/2006. (VI. 30.) Korm. határozat alapján a HM fejezettől átadásra kerülő szervezetek állományának a 2007. évi költségvetést terhelő 2006. év decemberi járandóságait és járulékait a HM fejezet költségvetésében kell megtervezni.
Fejezeti kezelésű előirányzatok tervezése
5. § A gazdálkodási utasítás 19. § (2) bekezdés f) pontjában foglaltak alapján a HM KPSZH koordinálja a fejezeti kezelésű előirányzatok tervezését a következő eljárási rend szerint:
(1)
a) Az MH Központi Honvédkórház, a Központilag kezelt lakástámogatási előirányzatok (Lakástámogatás, Lakásépítés) és a Katonai védelmi beruházások jogcímcsoportok tervezését a HM IKH végzi.
b) A Lakástámogatás előirányzat tervezéséhez a HM IKH a HM Védelemgazdasági Főosztályon (a továbbiakban: HM VGF) keresztül nyújt adatszolgáltatást.
c) A Társadalmi szervek támogatása jogcímcsoporton belül a
– Kulturális egyesületek támogatása,
– Sportegyesületek támogatása,
– Kommunikációs feladatok,
– Magyar Hadtudományi Társaság támogatása feladatok elkülönített tervezését, valamint az
– Érdekképviseleti szervek támogatása,
– Ernyőszervezetek támogatása
feladatokon belül a támogatás tervezését szervezetenkénti bontásban (HTBK, HOKOSZ, MATASZ HOSZ, HODOSZ, CSÉSZ, BEOSZ), illetve a Honvéd Művészegyüttes támogatása jogcímcsoport tervezését a HM Kommunikációs és Toborzó Főosztály (a továbbiakban: HM KTF) hajtja végre.
d) A közhasznú társaságok által ellátott állami feladatok finanszírozását a HM VGF – az irányításért és a szakmai felügyeletért felelős szervezetek együttműködésével, a szükséges mértékben az MH ÖLTP-vel is egyeztetve – a tervezési időszakra a Kht.-k által ellátott feladatok vonatkozásában teljes körűen tervezi, az évközi feladatváltozásból adódó előirányzat-átcsoportosítások kiküszöbölésével. A kiadásokat társaságonként és feladatonként elkülönítetten, illetőleg a tervezés megalapozottságát biztosító normák és normatívák, naturális mutatók és az ellátásra jogosultak létszámadatai egyidejű bemutatásával kell számvetni.
e) Az Egyéb uniós befizetések, a Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez, a Hozzájárulás a hivatásos katonák kedvezményes nyugellátásának kiadásaihoz és a Fejezeti kezelésű előirányzatokkal összefüggésben felmerült, a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatások díjai jogcímcsoportok költségvetési tervjavaslatait a HM KPSZH állítja össze.
f) A Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (a továbbiakban: NSIP) jogcímcsoport tervezését a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (a továbbiakban: HM BBBH végzi).
g) Az MH Szociálpolitikai Közalapítvány által ellátott feladatok támogatása jogcímcsoport költségvetési tervjavaslatát a HM SZF tervezi.
(2) A fejezeti kezelésű előirányzatok közül a központi beruházások tervezését az ezen utasítás 3. számú mellékletében foglaltak szerint kell végrehajtani.
(3) A Társadalmi szervek támogatása jogcímcsoport tekintetében a kiadásokat a támogatásra tervezett szervezetek és a támogatás céljának meghatározásával kell tervezni, figyelemmel az utasítás 2. § (1) bekezdése k) pontjában foglaltakra, ezen belül az érdekképviseletek támogatásának a tervét a Honvédségi Érdekegyeztetési Fórummal egyeztetve kell összeállítani.
Pénzügyi jellegű dologi és egyéb központi kiadások tervezése
6. § (1) A pénzügyi jellegű dologi kiadásokat, beleértve a Magyar Államkincstár részére fizetendő számlavezetési díjat és az egyéb működési célú kiadásokat, pénzeszközátadásokat (segélyek), valamint a hosszú lejáratú munkáltatói kölcsönök (ideértve a családalapítási támogatást és a devizaellátmány előleget is) előirányzatait – a lakástámogatás fejezeti kezelésű előirányzat, továbbá a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a 2006. évi intézményi költségvetési javaslatok elkészítésének és jóváhagyásának rendjéről szóló 7/2006. (HK 4.) HM utasítás 2. számú mellékletében meghatározott előirányzatok körére kiterjedően a Sajátosan Gazdálkodó Szervezetek kivételével a HM KPSZH központilag tervezi meg.
(2) A HM KGIR és egyes alrendszerei üzemeltetési és fejlesztési kiadásait a HM KPSZH – a rendszergazdákkal együttműködve, adatszolgáltatásaikra alapozottan – központilag tervezi.
(3) A központilag kifizetésre és elszámolásra kerülő kiadások közül a biztosítási díjakat, a szerződéses katonák szállítását és a korengedményes nyugdíj kiadásait a HM KPSZH tervezi.
(4) A központilag elszámolásra kerülő kiadások közül a munkáltató által fizetendő adók és járulékok, a rehabilitációs hozzájárulás kiadások, a kártérítési kiadások kiadási előirányzatait a HM Pénzügyi Számító és Nyugdíjmegállapító Igazgatóság tervezi.
(5) A média (PR) tevékenységek kiadásait a HM KTF tervezi azzal, hogy a közhasznú társaságok bevonásával végrehajtásra tervezett feladatok előirányzatait a HM VGF-fel egyeztetetten, az 5. § (1) bekezdés szerint, míg az egyéb kiadásokat a HM Igazgatása alcímen belül kell tervezni.
(6) Az esélyegyenlőség megteremtésével, a nemzeti és etnikai kisebbségi ügyekkel kapcsolatos ágazati feladatok költségvetési kiadásait a HM KTF tervezi.
(7) A „Katasztrófavédelmi feladatok kiadásai” tervezését a honvédelmi ágazat katasztrófák elleni védekezésének irányításáról és feladatairól szóló 23/2005. (VI. 16.) HM rendelet szerint a HM TKF – az érintett szervek közreműködésével – tervezi, az előirányzatok felhasználása helyének költségvetési cím/alcím szerinti részletezése és a megvásárlásra tervezett eszközök, szolgáltatások részletes megtervezése mellett.
(8) A „Kutatási és Fejlesztési” (K+F) kiadásokra vonatkozó adatszolgáltatást a HM Technológiai Hivatal (a továbbiakban: HM TH) állítja össze. Az adatszolgáltatást az utasítás 1. számú melléklete szerinti részletezés mellett – a HM HTF-el egyeztetetten – a fejlesztési témák részletes bemutatásával kiegészítve kell felterjeszteni.
(9) A JAS–39 GRIPEN bérleti szerződéssel kapcsolatos valamennyi kiadást (bérleti díj, járulékos költségek, áfa, fegyverzetbeszerzés, infrastrukturális kiadások üzemeltetés stb.), együttműködve az MH ÖLTP-vel, az MH LEP-el, a HM BBBH-val és a HM IKH-val, valamint a HM Nemzetközi és Rendezvényszervező Hivatallal (a továbbiakban: HM NRH) (cím/alcím, CRK és kiemelt előirányzatonkénti bontásban) a HM TH Repülőgép Modernizációs Programiroda tervezi.
(10) Az európai fegyverkorlátozási, leszerelési, valamint a nemzetközi biztonságpolitikai szerződések, megállapodások és egyéb dokumentumok végrehajtását tervező és koordináló tárcaközi bizottságról szóló 2036/1997. (II. 12.) Korm. határozat alapján létrehozott európai fegyverkorlátozási, leszerelési, valamint a nemzetközi biztonságpolitikai szerződések és egyéb dokumentumok végrehajtását tervező és koordináló tárcaközi bizottság működésének kiadásait – a szakterületek végrehajtásáért felelős szervezetek javaslatai alapján, a keretgazda az MH Műveleti Irányító Központ (a továbbiakban: MH MIK) koordinálásában – a HM NRH tervezi.
(11) A fizikai biztonság és elektronikus információvédelem előirányzat-igényeit cím, alcím, szervezet és kiemelt előirányzat részletezésben a HM Informatikai és Információvédelmi Főosztály tervezi.
(12) A Hotel Hadik és Istenhegyi úti Vendégház működési költségvetését, illetve a hazai rendezvényi tevékenységek költségvetését a HM NRH tervezi.
(13) A 2007. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató költségvetését a HM NRH elkülönítetten tervezi.
(14) Az (1)–(13) bekezdésben meghatározott kiadásokat – az esetlegesen felmerülő a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatok bemutatása mellett – az utasítás 1., 4. számú mellékleteiben meghatározottak alapján kell tervezni úgy, hogy azok külön részletes számszaki és szöveges indoklással is alátámasztottak legyenek.
(15) A miniszteri, vezérkarfőnöki tartalékokat az egyes intézményi (al)címeken, kiemelt előirányzatokon a HM KPSZH központilag tervezi.
Logisztikai jellegű dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz átadások, intézményi beruházási kiadások, felújítások és egyéb intézményi felhalmozási kiadások
7. § (1) A tervezett kiadási előirányzatokat az utasítás 1., 4. számú mellékletei szerint kell összeállítani.
(2) A központi ellátás körében biztosításra kerülő anyagok, eszközök és szolgáltatások kiadási előirányzatai csak az ellátást végző szervezetnél tervezhetőek.
(3) A HM-nek és a teljes HM háttérintézményi körnek az intézményi beruházási kiadások kiemelt előirányzatra tervezett összeget teljes körűen és részletesen, a 4. számú melléklet felhasználásával (feladat, beszerzésre tervezett alkatrész, eszköz stb. mennyiségeinek és értékeinek megjelölésével) külön is be kell mutatnia.
(4) A nemzetközi béketámogató és válságkezelési feladatok, valamint az AN–26-os repülőgép igénybevételével kapcsolatos logisztikai kiadások tekintetében az MH ÖLTP a 11. §-ban leírtak szerint járjon el.
8. § (1) Az MH ÖLTP-nek a gazdálkodási jogkörébe és a koordinációs hatáskörébe tartozó összes előirányzatokra vonatkozó adatszolgáltatást az anyagnemfelelős szolgálati ágak javaslatai alapján, költségvetési alcímenként összesítve, a MH katonai szervezeteire, továbbá az egészségügyi intézeteire kiterjedően, az 1. sz. mellékleten túlmenően szakágazatonként, azon belül kiemelt eszközönkénti, főbb és egyéb feladatonkénti bontásban, a 4. számú melléklet alkalmazásával is bemutatva kell összeállítania, egyidejűleg a vonatkozó címrendkódokon megtervezve a központi ellátás érdekében beszerzésre kerülő eszközök és szolgáltatások előirányzatait is. Ezen felül tervezze meg (vegye számításba) a meghatározott szakterületeken ellátásra utalt HM, valamint a teljes háttérintézményi kör kiadásait is.
(2) A haderőfejlesztési célok és kötelezettségek megvalósítása érdekében tervezett kiadásokat az MH ÖLTP feladatonként és kiemelt előirányzatonként is tervezze.
(3) A hazai (nemzeti) fejlesztési programokat az MH ÖLTP tervezi, az 1. és a 4. sz. melléklet alkalmazásával, programonként bemutatva részletesen az előirányzat-szükségletet.
9. § (1) A központosított ellátás rendszerében nem biztosított működési és felhalmozási kiadások tervezését az intézmények önállóan végzik.
(2) Az utasítás hatálya alá nem tartozó HM hivatalok és háttérintézmények, valamint HM Igazgatása alcím központi ellátás körébe nem tartozó intézményi dologi jellegű és egyéb kiadási előirányzatait a HM KPSZH központilag tervezze.
(3) A ZMNE kiadási előirányzatait fél éves működésre kell megtervezni.
Infrastrukturális jellegű központi dologi, egyéb működési célú kiadások, pénzeszköz-átadások,
intézményi beruházási kiadások, felújítások és egyéb intézményi felhalmozási kiadások
10. § (1) A HM IKH központilag, az 1., 4. sz. melléklet szerint címrendkódonként legalább a következő főbb feladatonkénti bontásban tervezzen:
– Laktanya Rekonstrukciós Program,
– kórházak központi hatáskörben történő felújítása,
– egyéb ingatlan-felújítási kiadások,
– elhelyezési szolgáltatások megvásárolása,
– elhelyezési központi költségvetés,
– nemzetközi (békefenntartási, békemissziós stb.) feladatok,
– őrzésvédelmi kiadások,
– környezetvédelmi kiadások,
– HM–I. objektum karbantartás és felújítás,
– HM–I. objektum üzemeltetés,
– jogszabályi előírásból adódó és egyéb infrastrukturális működési kiadások.
(2) A tervjavaslatokat részletes számszaki és szöveges indoklással is alátámasztottan kell összeállítani.
(3) Az őrzésvédelmi kiadások költségvetése megtervezése érdekében a HM Hadműveleti és Kiképzési Főosztály tervezze meg külön-külön, katonai szervezetenként részletezve az élőerős és technikai őrzésvédelmi előirányzat-igényeket és az így elkészített számvetést bedolgozás céljából a HM IKH-nak 2006. október 6-ig küldje meg.
(4) Az elhelyezési központi költségvetési tervjavaslatot fő feladatonként, s azokon belül részfeladatonként részletesen, kiemelt előirányzat-bontásban kell megtervezni.
(5) Az elhelyezési szolgáltatások megvásárlása tervjavaslat összeállítása során kerüljenek bemutatásra a szolgáltatási szerződésben rögzített főbb feladatok, illetve a közüzemi díjak fedezetére tervezett előirányzatok.
(6) A HM IKH a 11. §-ban szereplő nemzetközi feladatok teljes körű elhelyezési előirányzat-szükségleteit feladatonként, a 2., 4., 6. számú melléklet alkalmazásával, a figyelembe vett időszak megjelölésével tervezze meg.
(7) A nemzetközi béketámogató és válságkezelési feladatok tekintetében a HM IKH a 11. §-ban leírtak szerint járjon el.
(8) Az MK KFH az infrastrukturális működési kiadásait önállóan tervezze meg.
(9) A Veszprém SEL objektum, a Bánkút, Békéscsaba radarállomások, az 1.sz. Badacsonylábdi, a 2. sz. Csopak és a 3. sz. Mályi Kiképzési, Oktatási és Regeneráló Központ (KORK) üzemeltetési kiadásait, a Repülőterek felszállópálya karbantartási kiadásait és a MH Egészségügyi intézetei steril takarítás kiadásait az MH ÖLTP tervezi.
(10) A 4. sz. Göd Kiképzési, Oktatási és Regeneráló Központ (KORK) üzemeltetési kiadásai a HM NRH intézményi költségvetésében kerüljön – külön bemutatva – megtervezésre.
Nemzetközi feladatok kiadásainak tervezése
11. § (1) A 6. számú mellékletben szereplő nemzetközi feladatok költségvetési tervei a szakmai felügyeletet gyakorló személy által meghatározott főbb feladatok, katonai- és védelempolitikai célkitűzések és prioritások alapján, a 2. számú melléklet szerinti formában, évenként, feladatonként, költségvetési cím-alcímenként és kiemelt előirányzatonként részletezve, a 12. §-ban előírtak szerint a keretgazda szervezetek, illetve az ellátásukért felelős HM Területi Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság (a továbbiakban: HM TPSZI) által kerüljenek összeállításra, a keretgazda, illetve a HM TPSZI igazgatók részéről aláírásra és megküldésre a HM Központi Pénzügyi és Számviteli Hivatal részére 2006. október 6-ig.
12. § (1) A Válságkezelő és Békeműveletek keretében felajánlott katonai szervezetek és az ennek keretében egyéni beosztást betöltők személyi juttatásainak és járulékainak, valamint pénzügyi jellegű dologi kiadásainak a tervezése – a keretgazdákkal történő együttműködésben – a HM 2. sz. TPSZI feladata az alábbi részletezésben:
a) az EUFOR IPU Katonai Rendfenntartó Kontingens kiadásai (EUFOR IPU KRK, Szarajevó), valamint az EUFOR HQ-n dolgozó törzstisztek kiadásai;
b) a KFOR Őr- és Biztosító Zászlóalj (KFOR ÖBZ, Pristina) és a kontingens műveleti területén dolgozó törzstisztek, beleértve a Megelőző Egészségügyi Laboratórium kiadásait is;
c) az MH Tartományi Újjáépítési Csoport (MH PRT), az egyéni beosztást betöltő személyek kiadásai (ide nem értve a más NATO és EU parancsnokságokról ide vezényelt személyek személyi juttatásait és járulékait);
d) az Iraki rendezésben résztvevő törzstisztek kiadásai (ide nem értve a más NATO és EU parancsnokságokról ide vezényelt személyek személyi juttatásait és járulékait);
e) az MH KFOR Század, valamint a törzstisztek kiadásai (ide nem értve a más NATO és EU parancsnokságokról ide vezényelt személyek személyi juttatásait és járulékait);
f) a NATO Gyorsreagálású Erők (NRF) kötelékébe felajánlott alegységek és törzstisztek felkészítésének és gyakorlatainak kiadásai (ide nem értve a más NATO és EU parancsnokságokról ide vezényelt személyek személyi juttatásait és járulékait);
g) a Többnemzetiségű Megfigyelő Erők (MFO, Sínai-félsziget) magyar kontingensének kiadásai;
h) az ENSZ Ciprusi Magyar Kontingens (UNFICYP) kiadásai;
i) egyéb más békemissziókban résztvevő kontingensek és törzstisztek kiadásai (ide nem értve a más NATO és EU parancsnokságokról ide vezényelt személyek személyi juttatásait és járulékait);
j) a cseh repülő-hajózó kondicionáló kiképzést a keretgazda MH LEP tervezi.
(2) Az (1) bekezdésben felsorolt feladatok költségvetési szükségletét a jelen utasítás szabályainak alkalmazásával kell elkészíteni úgy, hogy a hazai forint illetményeket, a külszolgálattal kapcsolatosan forintban felmerülő pótlékokat és azok vonzatait az állományilletékes szervezet saját intézményi költségvetésében tervezi. A bruttósítás szabályainak figyelembevételével a devizában felmerülő személyi juttatások előirányzatait és azok járulékait, valamint a pénzügyi jellegű dologi kiadásokat tartalmazó költségvetési tervjavaslatot a HM 2. sz. TPSZI készíti el.
(3) Az (1) bekezdésben felsorolt feladatok logisztikai (központi és csapat), valamint elhelyezési (infrastrukturális) jellegű igényeit az MH ÖLTP, illetve a HM IKH feladatonként, önálló címrendkódokon elkülönítve, a saját költségvetési kerete terhére tervezze meg, beleértve a nemzetközi szerződések alapján fizetendő logisztikai ellátási költségeket is.
(4) A Katonai Megfigyelők feladat pénzügyi jellegű kiadásainak tervezését a HM 1. sz. TPSZI, a logisztikai kiadásokat pedig az MH ÖLTP önálló címrendkódon, a saját költségvetési keretein belül tervezze meg.
(5) A NATO és EU parancsnokságokról műveleti területre vezényeltek személyi jellegű kiadásait, valamint azok járulékait a „Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők, valamint külföldön tartósan tanulmányokat folytatók nemzeti támogatása” feladat költségvetési keretében, ellátási költségeiket pedig ezen feladatokkal kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok között kell megtervezni.
(6) Az (1) pontban felsoroltak költségvetési igényei, feladatonként, a 2 sz. melléklet szerinti formában a HM TPSZI által – igazgatójának aláírásával – kerüljenek felterjesztésre.
13. § A képviseletek, a nemzeti támogató szervezet, az önálló NATO, EU és egyéb nemzeti beosztást betöltők, a külföldön tanulmányokat folytatók, valamint a két és többoldalú nemzetközi kapcsolattartás keretében ideiglenes kiküldetést teljesítők kiadásainak a tervezése – a keretgazdákkal történő együttműködésben – a HM 1. sz. TPSZI feladata az alábbi részletezésben:
(1) a Magyar Köztársaság Állandó NATO Képviselet Védelempolitikai Részlege (MK ÁNK VPR), az MH Katonai Képviselő Hivatala (MH KKH), az MH Nemzeti Katonai Képviselet (MH NKK), az MH Nemzeti Összekötő Képviselet (MH NÖK), az EBESZ Képviselet, a Regionális Fegyverzet-ellenőrzést Segítő Kiképző Központ (RAVIAC) tervjavaslatát a HM 1. sz. TPSZI állítja össze, melyek csak a devizaellátmányokat, azok járulékait, illetve a helyszíni pénzügyi jellegű dologi kiadásokat tartalmazzák.
(2) a „Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők, valamint a külföldön tartós tanulmányokat folytatók nemzeti támogatása” feladat tervében a HM NRH NTSZ az önálló NATO és EU beosztást betöltők (beleértve a képviseletbővítést és a HUNIC-ot is), valamint elkülönítetten az NFTC kanadai képzésben résztvevők devizaellátmányait, azoknak a járulékait, továbbá az azokkal kapcsolatos hazai és helyszíni pénzügyi jellegű dologi és logisztikai kiadásokat is a HM NRH tervezi.
(3) A fegyverzet-ellenőrzési keret kiadásait a keretgazda HM NRH tervezi, a keretgazda MH MIK koordinálásával.
(4) A multilaterális együttműködési feladatok tervezését a keretgazda HM Védelempolitikai Főosztály végzi el.
(5) A kétoldalú nemzetközi kapcsolattartás költségvetési szükségletét a keretgazda HM Nemzetközi Együttműködési Főosztály tervezi meg.
(6) A nemzetközi gyakorlatok költségvetési szükségleteit a keretgazda HM Hadműveleti és Kiképzési Főosztály tervezi meg.
(7) A tartósan külföldön tanulmányokat folytatók, valamint a NATO és PfP tanfolyamok (3 hónapot meg nem meghaladó) költségvetési szükségletét a keretgazda HM SZF tervezi meg, együttműködve a HM NRH-val. A NATO és PfP tanfolyamok keretében kell tervezni a békemissziós tanfolyamokat is.
(8) Az NFTC programmal kapcsolatos magyar hozzájárulás kiadásait a keretgazda HM VGF tervezi meg. Az NFTC képzésen résztvevő oktatók és hallgatók személyi és pénzügyi jellegű, valamint logisztikai kiadásait a HM NRH tervezi a feladatra elkülönített címrendkódon.
(9) A regionális nyelvképzés nemzetközi feladat költségvetési igényét a keretgazda HM SZF tervezi meg.
(10) A nemzetközi kommunikációs feladatokhoz kapcsolódó költségvetési igényét a keretgazda HM KTF tervezi meg.
(11) A korábban önálló nemzetközi keretként szereplő nemzetközi feladatok kiszolgálásának fel nem osztható költségeit, valamint az egyes önálló feladatokhoz kapcsolódó kiadásokat a keretgazda HM NRH a saját intézményi alapköltségvetése terhére tervezze meg.
(12) Az egyes nemzetközi feladatokkal kapcsolatos (válságkezelő és békeműveletekhez felajánlott katonai szerveztek, SHAPE futárszolgálat, Nemzetközi gyakorlatok, Nyitott Égbolt, VIP szállítás stb.), hazai szállítóeszközzel végzett, forintban és külföldi fizetőeszközben felmerülő dologi jellegű légi szállítási kiadásokat – a repülőgépek és helikopterek üzemanyag, reptérbérleti, reptérilleték és határnyitás költségeit – az MH ÖLTP önálló címrendkódon elkülönítve, a saját költségvetési kerete terhére, a személyi kiadásokat és azok járulékait, valamint a pénzügyi jellegű kiadásokat a keretgazda MH LEP tervezi meg.
(13) A NATO Biztonsági Beruházási Programhoz és a NATO költségvetésekhez történő hozzájárulásokat, továbbá az egyéb uniós befizetéseket a HM KPSZH tervezi meg, a szakmai felelősöktől bekért adatok alapján.
A (2)–(12) pontban foglaltakat a keretgazdák az érintett igazgatósággal együttműködésben megtervezett, aláírásukkal ellátott költségvetési igényeiket az illetékes HM TPSZI útján küldjék meg a HM KPSZH-ra.
A költségvetési törvényjavaslat normaszövegének és részletes indoklásának kidolgozása
14. § A 2007. évre a költségvetési törvénybe felvenni javasolt normaszöveget a következők szerint kell összeállítani:
(1) a fejezetet érintő, a költségvetési gazdálkodással összefüggő szabályok,
(2) a központi költségvetés előirányzatainak megalapozását szolgáló rendelkezések és törvénymódosítások,
(3) a vegyes és záró rendelkezések körébe tartozó szabályok.
A felmerülő – esetlegesen más jogszabályokat is érintő – normaszöveg-javaslatot és annak részletes indokolását a költségvetési adatszolgáltatással együtt a HM KPSZH-ra kell megküldeni 2006. október 9-ig.
A javaslatok elkészítésénél érvényesíteni kell a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvényben és a jogszabályszerkesztésről szóló 12/1987. (XII. 29.) IM rendeletben foglaltakat.
Egyéb tervezési előírások
15. § Az MH Egészségügyi intézetei az egyes években várhatóan befolyó OEP bevételek összegeiről évenkénti bontásban külön adjanak adatszolgáltatást – az MH EÜP-ság útján – a HM KPSZH részére. A tervezett OEP bevételeket általános jelleggel elsősorban az MH Egészségügyi intézetek személyi juttatásai és azok járulékai, valamint pénzügyi jellegű egyéb kiadásai forrásaként kell a HM KPSZH hatáskörében megtervezni.
16. § (1) A tárca 2007–2009. évekre vonatkozó tervjavaslatának összeállítása érdekében az elkészített és felülvizsgált költségvetési adatszolgáltatásokat (az utasítás mellékleteiben meghatározott formátumokban), részletes számszaki és szöveges indoklással kiegészítve 2006. október 9-ig bezárólag kell írásban és egyidejűleg a hmkpszh@hm.gov.hu e-mail címre megküldeni a HM KPSZH részére.
(2) A gazdálkodási utasítás 27. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a költségvetési tervjavaslat elkészítését, annak a honvédelmi miniszterhez történő felterjesztését, illetőleg jóváhagyását követően a Pénzügyminisztériumhoz a Tervezési Köriratában meghatározásra kerülő eljárási rend szerint kell benyújtani.
Záró rendelkezések
17. § Ez az utasítás az aláírása napján lép hatályba.* Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg a Honvédelmi Minisztérium fejezet 2006–2008. évi költségvetési tervének összeállításához szükséges adatszolgáltatás rendjéről szóló 84/2005. (HK 18.) HM utasítás hatályát veszti.
Dr. Szekeres Imre s. k.,
honvédelmi miniszter
1. sz. melléklet a 106/2006. (HK 20.) HM utasításhoz
Cím/alcím/CRK bontásban!
Feladat, kiadás megnevezése |
Dologi kiadások |
Egyéb működési célú támogatások, kiadások |
Intézményi beruházási kiadások |
Felújítás |
Egyéb intézményi felhalmozási kiadások |
Kölcsönök |
Kiadás összesen |
Intézményi bevétel |
Költségvetési támogatás |
Bevétel összesen |
Megjegyzés |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=1+..+6 |
8 |
9 |
10=8+9 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2007. évi javasolt előirányzat összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. sz. melléklet a 106/2006. (HK 20.) HM utasításhoz
Cím/alcím/CRK bontásban!
Megnevezés |
Kiadások |
||||||||||||
Feladat, kiadás megnevezése |
Személyi juttatások |
Munkaadókat terhelő járulékok |
Dologi kiadások |
Egyéb működési célú támoga- |
Intézményi beruházási kiadások |
Felújítás |
Egyéb intézményi felhal- |
Kölcsönök |
Kiadások összesen |
Bevétel |
Költség- |
Bevétel összesen |
Meg- |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9=1+..+8 |
10 |
11 |
12=10+11 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2007. évi javasolt előirányzat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÁHT azon. |
Fejezet szám |
Cím szám |
Alcím szám |
Jogcím csop. |
Jogcím |
Előir. csop. szám |
Kiemelt előír. Szám |
Funk- |
Megye kód |
Régió |
BERUHÁZÁS |
Az előirányzat pénzügyi forrásának megnevezése |
Beru- |
2005. évi tény |
2006. évi elő- |
2007. |
2008. |
2009. |
Meg- |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
JELZŐ- |
MEGNEVEZÉSE |
évi tervezett előirányzat |
évi tervezett felhasználás |
||||||||||||||||||
Folyamatban lévő központi beruházások |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||
Folyamatban lévő központi beruházások összesen: |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||||||||||
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||
2007. évben új induló beruházások |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||
2007. évben új induló beruházások összesen: |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|||||||||||||
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
|
|
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||
|
FEJEZET ÖSSZESEN: |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI KERETBŐL KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB FORRÁS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||||||||||||||
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
4. sz. melléklet a 106/2006. (HK 20.) HM utasításhoz
Kimutatás
a költségvetési tervjavaslat terhére beszerzésre kerülő eszközökről, szolgáltatásokról [szolgálati áganként,
azon belül kiemelt eszközönkénti és programonkénti (tételes), valamint főbb és egyéb feladatonkénti bontásban]
Fsz. |
Szolgálati ág |
Kiemelt eszközök, valamint főbb és egyéb feladatok |
Kiemelt előirányzat |
Összesen |
Megjegyzés |
|||||
Megnevezése |
Mennyisége |
Egységár |
Összérték |
Dologi |
Felújítás |
Felhalmozás |
||||
1. |
Rep. műszaki |
MI-24 felújítás |
5 |
400 |
2 000 |
– |
2 000 |
– |
2 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. sz. melléklet a 106/2006. (HK 20.) HM utasításhoz
a központi költségvetést megillető bevételekről 2007. évben
Fsz. |
Központosított bevétel megnevezése |
Bevétel összege |
Megjegyzés |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) |
Intézményi ellátási díjak (egészségügyi ellátásért fizetett térítési díjak, stb.) |
|
|
2) |
Igényjogosultak (alkalmazottak) részére nyújtott szolgáltatások térítési díjai (élelmezési, munkahelyre száll., stb.) |
|
|
3) |
Állami feladatok díjbevétele |
|
|
4) |
Illeték jellegű bevételek |
|
|
5) |
Eszközök bérleti díj bevételei (közüzemi díjak visszatérülésének kivételével), helyiségek bérleti díjának 50%-a |
|
|
6) |
Kártérítési bevételek |
|
|
7) |
Kötbér- és bírságbevételek |
|
|
8) |
Kamatbevételek |
|
|
9) |
Áru és szolgáltatás értékesítéséből származó vállalkozási bevételek 5%-a, illetve 15%-a |
|
|
10) |
Vállalkozási tevékenység eredménye után befizetendő összeg |
|
|
11) |
|
|
|
. |
|
|
|
. |
|
|
|
. |
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
6. sz. melléklet a 106/2006. (HK 20.) HM utasításhoz
Feladat megnevezése |
Szakmai felügyeletet |
Keretgazda |
---|---|---|
NATO és PfP tanfolyamok |
HM HVKF I. h. |
HM SZF |
Regionális nyelvképzés |
HM HVKF I. h. |
HM SZF |
Cseh repülőhajózó kiképzés |
HM HVKF I. h. |
MH LEP |
Kanadai repülőgép-vezető képzés |
HM HVKF I. h. |
HM VGF és HM NRH |
Nemzetközi gyakorlatok és kiképzések |
HM HVKF I. h. |
HM HKF |
UNFICYP |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH LEP és MH ÖLTP |
MFO |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH LEP és MH ÖLTP |
Katonai Megfigyelők |
HM VP SZÁT |
MH MIK és MH ÖLTP |
KFOR század |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
NTM-I törzstisztek (Irak) |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
KFOR ÖBZ |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
MH PRT és egyéni beosztásúak |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
MH Katonai Rendfenntartó Kontingens |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
NRF feladatok |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
EU Battle Group |
HM VP SZÁT |
MH MIK, MH SZFP, MH ÖLTP és HM IKH |
Multilaterális együttműködés |
HM VP SZÁT |
HM VPF |
Kétoldalú kapcsolatok |
HM VP SZÁT |
HM NEF |
MH KKH |
HM VP SZÁT |
HM HVKF I. h. |
MH NKK |
HM VP SZÁT |
HM HVKF I. h. |
MH NÖK |
HM VP SZÁT |
HM HVKF I. h. |
MK ÁNK VPR |
HM VP SZÁT |
HM VPF |
EBESZ misszió Katonai Képviselet |
HM VP SZÁT |
HM VPF |
Nem fegyveres külföldi szolgálatot teljesítők, valamint a külföldön tartós tanulmányokat folytatók nemzeti támogatása |
HM Kabinetfőnök |
HM NRH |
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programhoz |
HM VTI SZÁT |
HM BBBH |
Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez |
HM VTI SZÁT |
HM KPSZH |
Hozzájárulás az EU költségvetéséhez és egyéb uniós befizetések |
HM VTI SZÁT |
HM KPSZH |
Nemzetközi feladatokhoz kapcsolódó, hazai repülőeszközzel végzett szállítások |
HM HVKF I. h. |
MH LEP |
Nemzetközi kommunikációs feladatok |
HM Kabinetfőnök |
HM KTF |
Fegyverzet-ellenőrzés |
HM VP SZÁT |
MH MIK |
Az utasítást az érintettek külön elosztó szerint kapják meg. Az utasítást a 88/2007. (HK 16.) HM utasítás 19. §-a hatályon kívül helyezte 2007. augusztus 2. napjával.
Az utasítást az érintettek külön elosztó szerint kapják meg.
Az utasítás aláírásának napja 2006. október 5.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás