• Tartalom

116/2006. (HK 22.) HM utasítás

116/2006 (HK 22.) HM utasítás

a Magyar Honvédség átalakítása irányítási és koordinációs feladatainak ellátásáról*

2006.12.05.
A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 52. § (1) bekezdésének f) pontjában kapott felhatalmazás alapján a haderő-átalakítás eredményes végrehajtása érdekében az alábbi
utasítást
adom ki:

1. § Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a HM szervezetekre, a miniszter közvetlen, illetve fenntartói irányítása, felügyelete alá tartozó szervezetekre, valamint a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezeteire terjed ki.

2. § (1) A 2006–2007. évben végrehajtandó haderő-átalakítási feladatok irányításáért, a végrehajtással összefüggő koordinációs feladatok ellátásáért a HM államtitkár (a továbbiakban: HM ÁT) felelős.

(2) A HM ÁT az (1) bekezdésben meghatározottak keretében:

– meghatározza a döntések előkészítésével kapcsolatos határidőket;

– véleményt nyilvánít a haderő-átalakítást érintő kérdésekben;

– ellenőrzi a végrehajtás ütemezését;

– az átalakítás során biztosítja az érintett szervezetek összehangolt működését;

– a HM szervektől, szervezetektől, valamint az MH szervezeteitől érkező időszakos és eseti jelentések, illetve helyszíni ellenőrzések alapján kontrollálja a haderő-átalakítás feladatainak végrehajtását;

– a haderő-átalakítással kapcsolatos szakértői jelentések alapján meghatározza a szükséges feladatokat.

(3) A haderő-átalakítás kidolgozói feladatait a Tárca Védelmi Tervező Rendszerében (TVTR) és a HM SZMSZ-ben meghatározott általános működési rendben kell megvalósítani.

3. § (1) A HM ÁT haderő-átalakítással kapcsolatos feladatait Haderő-átalakítási Titkárság (a továbbiakban: HÁT) támogatja az alábbiak szerint:

– folyamatosan nyomon követi a haderő-átalakítással kapcsolatos feladatok végrehajtását, gyűjti, elemzi és értékeli az erre vonatkozó információkat;

– feltárja és jelzi a haderő-átalakítás végrehajtási mechanizmusában rejlő ellentmondásokat;

– biztosítja a koordinációhoz szükséges adminisztratív hátteret;

– szükség esetén vezetői döntést kezdeményez;

– előkészíti a HM ÁT által meghatározott tematikus értekezleteket;

– összegzi az adott témában felkért szakértők, valamint az adott képesség feladattervezését koordináló szerv vezetőjének javaslatait és véleményezi azokat.

(2) A HÁT feladatai nem érintik a HM szervek, szervezetek HM SZMSZ-ben meghatározott feladatait.

4. § (1) A HÁT a HM ÁT közvetlen alárendeltségében működik.

(2) A HM ÁT a HÁT irányítását a HÁT titkárságvezető útján végzi.

(3) A HÁT-tal – a haderő átalakításával összefüggő szakterületeken – a honvédelmi tárca valamennyi, az 1. §-ban felsorolt szervezete együttműködik.

(4) A HÁT tagjai személyesen vagy telefonon, írásban és elektronikus formában tartanak kapcsolatot a haderő-átalakítás irányításában és végrehajtásában érintett vezetőkkel és az átalakításban érintett szolgálati személyekkel.

(5) A HÁT a hatékonyság, az információáramlás egységesítése és gyorsítása érdekében képviselteti magát a haderő-átalakításban érintett vezetők ülésein, szükség esetén azok helyőrségi bejárásain.

(6) A HÁT a jelen HM utasítás, valamint a HM ÁT intézkedései és utasításai alapján működik.

(7) A hatáskörébe tartozó kérdésekben a HM ÁT dönt, illetve tesz javaslatot a miniszternek. Döntését, feladatszabását a HÁT írásban rögzíti.

5. § (1) Az MH Szárazföldi Parancsnokság parancsnoka, az MH Légierő Parancsnokság parancsnoka, az MH Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság parancsnoka, az MH Híradó és Informatikai Parancsnokság parancsnoka, az MH Egészségügyi Parancsnokság parancsnoka, valamint az MH Budapesti Helyőrségparancsnokság parancsnoka (az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megalakítása után az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka) az alárendeltségükbe tartozó katonai szervezetek átalakításának irányításával összefüggő feladatok megtervezésére, megszervezésére és végrehajtására saját hatáskörükben kiadott intézkedések egy-egy példányát a HM ÁT-nak a HÁT útján megküldik.

(2) A haderő-átalakítás adott fázisában érintett vagy közreműködő szervezetek havonta összefoglaló jelentést, tájékoztatót készítenek a szakterületenként végrehajtott feladatokról, a felmerült problémákról, valamint az adott szakterületen jelentkező, felsőbb döntést igénylő kérdésekről, és ezt – a hadrendbe tartozó katonai szervezetek átalakítással kapcsolatos jelentései vonatkozásában a HM Honvéd Vezérkar főnök előzetes tájékoztatása mellett – a HÁT-nak a tárgyhót követő hónap 5. munkanapjáig megküldik.

(3) A HÁT minden hónap 15-ig összefoglaló jelentést, illetve szükség esetén eseti jelentéseket készít a HM ÁT számára a haderő-átalakítás során végrehajtásra került feladatokról, a felmerült akadályozó tényezőkről. Jóváhagyást követően az összefoglaló jelentést megküldi a HM kabinetfőnöknek, a HM Honvéd Vezérkar főnöknek, a HM szakállamtitkárainak és a HM Védelmi Tervező Bizottságnak.

(4) A HÁT minden év január 31-ig összeállítja és a HM ÁT jóváhagyásával felterjeszti a honvédelmi miniszternek a haderő-átalakítással kapcsolatos éves összefoglaló jelentést.

6. § (1) A haderő-átalakítással kapcsolatban a HÁT által készített iratot a HM ÁT HÁT fejrésszel kell ellátni.

(2) A keletkezett iratokat külön erre a célra, évente felfektetett iktatókönyvi gyűjtőívekben kell kezelni. Az iratok nyilvántartási száma után a titkárságra utaló rövidítést (HÁT) is fel kell tüntetni.

(3) A feladat végrehajtása során keletkezett többletpéldányok a HM és az MH Titokvédelmi és Ügyviteli Szabályzatának előírásai szerint selejtezhetőek.

(4) A haderő-átalakításban érintett szervek, szervezetek által készített és az illetékes vezetők által jóváhagyott haderő-átalakításra vonatkozó utasítások, intézkedések egy-egy példányát meg kell küldeni a HÁT titkárságvezető részére.

(5) Az iratok és a gyűjtőívek kezelését a HÁT végzi.

7. § (1) A haderő-átalakításban érintett szervezetek havi összefoglaló jelentései az alábbiakat tartalmazzák:

I. Az érintett szervezetek haderő-átalakítással kapcsolatos tevékenységeinek fő irányai.

II. Az egyes szakterületeken folyó tevékenységek összegzett megállapításai.

III. A végrehajtott feladatok értékelése.

IV. A végre nem hajtott feladatok felsorolása az okok és indokok megjelölésével.

V. A felsőszintű vezetői döntést igénylő feladatok felsorolása.

(2) A HÁT havi összefoglaló jelentése az alábbiakat tartalmazza:

I. Az elmúlt hónapban végrehajtott feladatok.

1. A katonai szervezetek átalakításához kapcsolódó feladatok.

1.1. A katonai szervezetek átalakítását biztosító személyügyi feladatok, a humán intézményrendszer átalakításának helyzete.

1.2. Hadműveleti feladatok, a készenlét helyzete.

1.3. Haderő-tervezéssel és technikai fejlesztéssel öszszefüggő feladatok.

1.4. Infrastruktúrához kapcsolódó feladatok.

1.5. Kiképzés, felkészítés helyzete.

1.6. Az egészségügyi képességek kialakításának helyzete.

1.7. Szolgáltatások helyzete és alakulása.

1.8. Inkurrencia helyzete és alakulása.

1.9. Logisztikai támogatás feladatai.

1.10. A társadalom nyilvánosságát érintő kommunikációs feladatok.

1.11. Erőforrás és költségvetés-tervezés feladatai.

II. A következő időszak kiemelt feladatai.

III. Döntést, koordinálást igénylő feladatok.

IV. A haderő-átalakítás összegzett megállapításai.

V. Egyéb jelentések, észrevételek.

8. § A HÁT működésének elhelyezési feltételeit 2006. december 31-ig a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály külön igénylés szerint biztosítja.

9. § Ez az utasítás a közzététele napján lép hatályba. Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg a Magyar Honvédség fejlesztése és az új szervezeti struktúra megvalósítása során jelentkező akadályozó tényezők feltárására, megszüntetésére kiadott 73/2005. (HK 15.) HM utasítás hatályát veszti.

Dr. Szekeres Imre s. k.,

honvédelmi miniszter

*

Az utasítást utóbb a 45/2007. (HK 10.) HM utasítás 130. §-a módosította.
Az utasítást a 47/2007. (HK 11.) HM utasítás 7. §-a hatályon kívül helyezte, 2007. június 22. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére