• Tartalom

3/2006. (BK 3.) BM utasítás

3/2006. (BK 3.) BM utasítás

a Belügyminisztérium fejezethez tartozó költségvetési szervek elhelyezési szabályzatának kiadásáról szóló 26/2000. (BK 16.) BM utasítás módosításáról*

2006.02.02.
A Belügyminisztérium fejezethez tartozó költségvetési szervek elhelyezésének szabályozása érdekében kiadott 26/2000. (BK 16.) BM utasítás (a továbbiakban: Ut.) módosítására kiadom az alábbi
utasítást:
1. Az Ut. 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. A költségvetési szervek elhelyezésének normatíváit jelen utasítás mellékletei tartalmazzák. A belügyminiszter irányítása alá tartozó önálló (középirányító) szervek parancsnokai, vezetői jelen utasítás keretein belül, a helyi sajátosságokat figyelembe véve határozhatják meg az elhelyezési normatíváikat.”

2. Az Ut. 1–3. melléklete helyébe jelen utasítás 1–3. melléklete lép.

3. Ez az utasítás a közzététele napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg az Ut. melléklete, valamint az Ut. 4. melléklete hatályát veszti.

Dr. Lamperth Mónika s. k.,
belügyminiszter

1. melléklet a 3/2006. (BK 3.) BM utasításhoz

ELHELYEZÉSI IRÁNYSZÁMOK

1. HELYISÉG ÉS ALAPTERÜLETI JÁRANDÓSÁGOK
(null)

Sor-
szám

Megnevezés

Szükséges mennyiség

Megjegyzés

1.

IRODA

 

 

 

– Vezetői különszobák:

 

A vezetői különszobák alapterület-

 

a) Minisztériumban főosztályvezetők, hivatalvezetők és helyetteseik, minisztériumi szervek, illetve a belügyminiszter irányítása alá tartozó önálló szervezetek vezetői, parancsnokai és helyetteseik részére személyenként

1 főre 20–30 m2

járandósága tartalmazza az igény szerint szükséges külön WC, kézmosó teakonyha területét is.

 

b) Minisztériumi és önálló szervezetekhez tartozó osztályvezetők, gazdálkodó szervek parancsnokai és helyetteseik részére személyenként

1 főre 20–30 m2

Kézmosó.

 

c) Minisztériumi és önálló szervezetekhez tartozó vezetőhelyettesek, alosztályvezetők, csoportvezetők gazdálkodó szervhez tartozó osztályvezetők és alegység parancsnokok részére személyenként

1 főre 14–20 m2

Csapatalakulatoknál és általában a katonai jellegű szervek alegység parancsnokai részére (század pk. és ez alatti beosztásban) 1 főre legfeljebb 14 m2 biztosítható.

 

d) A szerv vezetőjének, parancsnokának döntése alapján külön szobára jogosultak részére személyenként

1 főre 12–14 m2

Külön szobára jogosultak lehetnek: csoportvezetők, egyes ügyintézők, szolgálati ágvezetők (pl.: kifizető, ügyintéző stb.).

 

e) Közös dolgozószobák: csoportvezetők, ügyintézők, ügyvitelt ellátók, szolgálatvezetők és egyéb adminisztratív dolgozók részére (közös szobában való elhelyezés esetén)

1 főre 9 m2

Közös szobában történő irodai elhelyezésnél 1 főre legalább 15 lm3 teret kell biztosítani. Tervezésnél célszerű kétfős dolgozószobákat kialakítani.

2.

HÁLÓ

 

 

 

a) Hivatásos állománynál

1 főre 5 m2
15 lmł/fő

Az 1 főre megállapított alapterületben biztosított a szekrény, szék, asztal, polc stb. elhelyezéséhez szükséges terület is.

 

b) Kollégiumi elhelyezésnél

1 főre 7–8 m2
15 mł/fő

Lehetőség szerint 2-4 fős egységeket kelt kialakítani, amelyben az 1 főre jutó 7-8 m2 magába foglalja a közlekedő, mosdó, tároló és tanuló teret is.

3.

TANTEREM

1 főre 1,5 m2

Egy főre legalább 4 lm3 teret kell biztosítani. Az 1 főre megállapított alapterületben biztosított a közlekedő és az előadói

 

a) Asztalokkal történő felszerelés esetén

 

elhelyezéshez szükséges terület is.

 

b) Mobil berendezés (írólap) esetén

1 főre 1,5–2 m2

A teljes alapterületi igény megállapításánál az egység (csapat, szerv) helyi létszámának legalább 40%-át kell alapul venni. Iskoláknál, oktatási intézményeknél mindig azzal a hallgatói létszámmal kell számolni, amelynek oktatása egy időben, egyszerre történik.

4.

ÉTTEREM

 

 

 

a) Hivatásos (és közalkalmazotti, köztisztviselői) állomány részére

1 főre 1–1,4 m2

Egy főre legalább 4 lm3 teret kell biztosítani. Az étterem előterében – az étkezési létszám figyelembevételével – kézmosót és szükség esetén kétnemű WC csoportot kell kialakítani. 100 főt meghaladó étkezési létszám esetén külön ruhatár kialakítása, 100 fős étkezési létszám alatt fogasok elhelyezésére alkalmas tér biztosítása szükséges.

5.

KULTÚRTEREM

1 főre 0,8–1,0 m2

A szükséges alapterület meghatározásánál az egység (szerv) helyi létszámának 80%-át kell alapul venni.

6.

RAKTÁR

 

A raktár járandóságokat a szükségleteknek megfelelően, egyedileg kell megállapítani.

7.

GARÁZS

 

A garázs (kerékpárszín) szükséges

 

a) Autóbusz

1 gk-ra 35–50 m2

alapterületét az elhelyezendő járművek száma és a gépjárművek mozgási lehetősége

 

b) Tehergépkocsi

1 gk-ra 27–40 m2

határozza meg. A mikrobusznak és hasonló típusú gépjárművek férőhelyigényét a személygépkocsik területigényével kell figyelembe venni.

 

c) Személygépkocsi

1 gk-ra 15–18 m2

 

 

d) Motorkerékpár

1 mkp-ra 3–4 m2

 

 

e) Kerékpár

1 db-ra
0,3–0,5 m2

 

8.

ISTÁLLÓ

 

A lovak elhelyezéséhez szükséges férőhely és raktárigény megállapításának alapja a szerv részére engedélyezett lovak száma.

 

a) Egysoros lóállás esetében

1 lóra 9,6 m2

 

 

b) Kétsoros lóállás esetében

8 m2 1 lóra

 

 

c) Beteg ló istállónál

1 lóra 15 m2

 

 

– Raktárszükséglet (nyerges, zabos, szerszám és szénaraktár együttesen):

 

 

 

d) 25 lovas istállóig

1 lóra 5 m2

 

 

e) 50 lovas istállóig

1 lóra 3,5 m2

 

 

f) 50 lovasnál nagyobb istálló esetén

1 lóra 2 m2

 

9.

FEGYVERTÁROLÓ-TISZTÍTÓ

 

A szolgálat rendszertől függően.

 

a) Fegyvertároló

10 főre 2–3 m2 (legalább 5 m˛)

 

 

b) Fegyvertisztító

10 főre 0,5–1 m2 (legalább 4 m˛)

 


Az elhelyezési irányszámok nem tartalmaznak valamennyi elhelyezési szükségletre (rendeltetésre) előírásokat. A hiányzóknál a járandóságot a tényleges szükségleteknek megfelelően a költségvetési szerv saját hatáskörében állapítja meg, s azt a BM Műszaki Fejlesztési Főosztály hagyja jóvá.
A férőhelyszükségletek megállapításánál mindenkor figyelembe kell venni a vonatkozó belügyi előírásokat, valamint a jogszabályi rendelkezéseket (pl. OTÉK) közegészségügyi és egyéb normatívákat.


2. FÖLDTERÜLETI IRÁNYSZÁMOK
A BM szervek elhelyezésére igénybe vehető földterületek ajánlott irányszámai a következők

2/1.

HATÁRŐRSÉG

 

a)

Igazgatósági objektum elhelyezéséhez

(46 000–57 500 m2)

b)

Kirendeltségi objektum elhelyezéséhez

(11 500–17 000 m2)

c)

Tartalék vezetési pont

(5500–15 500 m2)

d)

Kirendeltségi lakóépülethez, lakásonként

(max. 900 m2-ig)

e)

Gyakorlótér és újoncképző pontok részére

(57 500–69 000 m2)

f)

Lőtér

(115 000–145 000 m2)

g)

Rohampálya igazgatóságonként 1 db

(2200 m2)

2/2.

RENDŐRSÉG

 

a)

Megyei rendőr-főkapitányság,

(garázzsal és központi raktárral együtt)
(5 400–11 000 m2)

b)

Városi (kerületi) rendőrkapitányság

 

 

60 főig

(1100–2000 m2)

 

60–80 főig

(1500–2500 m2)

 

100–200 főig

(1800–3600 m2)

c)

KMB iroda és lakás (ha önálló épületben van elhelyezve)

(max. 900 m2-ig)

d)

Tiszti kmb, vagy kmb csoport (3–5 főig)

(max. 2000 m2-ig)

2/3.

EGYÉB SZERVEK

 

a)

Önálló ezredeknél 100 főre

(3600 m2)

b)

Iskoláknál – oktatási intézményeknél, 100 főre

(4300 m2)


A fel nem sorolt szervek (egységek, alegységek) elhelyezéséhez szükséges földterületi igényeket egyedileg kell elbírálni és annak alapján javasolni azok használatbavételét.
A megadott területadatok az igénybe vehető földterület felső határát jelentik.


3. HÍRKÖRLETEK ÉS A HÍRADÁS CÉLJAIT SZOLGÁLÓ JÁRULÉKOS ÉS EGYÉB HELYISÉGEK
A BM-szervek elhelyezésére szolgáló épületek hírközlési kialakítását az adott épület nagysága, felhasználási funkciója határozza meg.
A hírkörlet és a híradás céljait szolgáló egyéb helyiségek elhelyezési igényét a tényleges szükségletek figyelembevételével egyedileg és a Híradástechnikai Szolgálat egyetértésével, a 2/1986. BM h. sz. paranccsal kiadott:
„A rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok hírkörlete, híradás céljait szolgáló járulékos és egyéb helyiségei egységes építészeti kialakításának, valamint hírközlési hálózatának tervezési szabályzata” alapján kell meghatározni.


4. FOGDAEGYSÉGEK ÉS KAPCSOLÓDÓ HELYISÉGEK
A fogdaelhelyezés, illetőleg az ahhoz kapcsolódó helyiségek (kihallgató szobák, ügyvédi beszélők stb.) építési, elhelyezési és berendezési előírásait a Rendőrség Fogdaépítési Szabályzata tartalmazza).
Rendelkezéseit a meglevő fogdakörletek bővítésénél, korszerűsítésénél, felújításánál, valamint újak építésénél elhelyezési irányszámként kell alkalmazni.
Új elhelyezés építésénél és a meglevők korszerűsítésénél törekedni kell arra, hogy minden rendőri szerv (kapitányság), az operatív helyzetnek és a kategóriába sorolásának megfelelő fogdakörlettel rendelkezzen.


5. BŰNÜGYI TECHNIKA
A rendőri szervek bűnügyi technikai egysége elhelyezésénél, a meglevő elhelyezési körletek bővítésénél és új elhelyezés tervezésénél a következő irányadatokat kell figyelembe venni:

1.

Megyei Rendőr-főkapitányságoknál (Bp.-en a BRFK-nál):

 

1.

Osztályvezetői (Alosztályvezetői)

iroda 1 helyiség 14–20 m2

 

2.

Technikusi és szakértői

iroda 1 helyiség 10–14 m2

 

3.

Segédtechnikusi és nyomozókutya vezetői

iroda 1 helyiség 10–14 m2

 

4.

Fekete-fehér fotólabor (kétmedencés, hideg-meleg vizes mosogatóval, padlóösszefolyóval)

1 helyiség 12–16 m2

 

5*.

Színes labor (kétmedencés, hideg-meleg vizes mosogatóval, padlóösszefolyóval)

1 helyiség 8–10 m2

 

6*.

Negatív hívó }(14–20 m2 összevonható

{1 helyiség 3–5 m2

 

7*.

Pozitív hívó

1 helyiség 3–5 m2

 

8.

Előtér

1 helyiség 2–4 m2

 

9.

Műterem

1 helyiség 12–16 m2

 

10.

Műszerszoba

1 helyiség 5–8 m2

 

11.

Metallográfia

1 helyiség 6–12 m2

 

12.

Fotóanyag raktár

1 helyiség 2–4 m2

 

13.

Vegyszer raktár

1 helyiség 2–4 m2

 

14.

Fekete-fehér öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC (férfi-női)

OTÉK szerint

 

15.

Kéziraktár

1 helyiség 2–4 m2

 

16.

Bűnjelfogadó és -csomagoló

1 helyiség 12 m2

2.

Rendőrkapitányságok (Bp.-en kerületi):

 

1.

Vezetői iroda

1 helyiség 14–30 m2

 

2.

Előadói (technikai, szakértő, kutyavezető stb.) iroda

1 helyiség 12–14 m2

 

3.

Fotólabor

1 helyiség 8–10 m2

 

4.

Fotóanyag raktár

1 helyiség 2–4 m2

 

5.

Műterem

1 helyiség 10–14 m2

 

6.

Kézi raktár

1 helyiség 2–4 m2

 

7.

Fekete-fehér öltöző, zuhanyzó, mosdó WC (férfi-női)

OTÉK szerint


*-gal jelzett helyiségekre értendő az összevonás
A felsorolásban nem szereplő bűnügyi, vizsgálati, nyomozó szervek technikai egységének férőhely igényét egyedileg, a tényleges szükségletek és a vonatkozó elhelyezési irányszámok alapján kell megállapítani.
Ebbe a kategóriába sorolhatók
1. Életvédelmi létesítmények (óvóhelyek).
2. Védett vezetési pontok (az életvédelmi létesítményen belül).
3. Tartalék hírkörletek (ugyancsak az életvédelmi létesítményen belül).
Az épületbővítés, korszerűsítés és új beruházás előkészítése során életvédelmi létesítmények kialakítását, biztosítását gazdálkodó szervi szinten tervezni nem kell.
Az életvédelmi helyiségek létesítésének szükségességét, védettségi szintjét és nagyságrendjét a vonatkozó előírások figyelembevételével, egyedi elbírálás alapján – a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság bevonásával – kell meghatározni. Híradástechnikai vonatkozásban a 2/1986. BM h. sz. paranccsal kiadott szabályzat előírásai az irányadók.
További igényként kialakítható 2 lakószoba főzőfülkével, OTÉK szerinti szociális helyiségekkel, valamint dohányzó helyiséggel és 14–20 m2 alapterületű kondicionáló teremmel.


6. EGÉSZSÉGÜGYI LÉTESÍTMÉNYEK
BM szervek orvosi rendelőinek és gyengélkedőinek elhelyezési irányszámai

1.

Rendőr-főkapitányságok orvosi rendelői

a)

Gyógyító rész

 

1.

Vezetőorvosi szoba

1 helyiség 10-14 m2

 

2.

Rendelő

1 helyiség 20–30 m2

 

3.

Fogászati rendelő

1 helyiség 14–20 m2

 

4.

Fogászati röntgen

1 helyiség 4–6 m2

 

5.

Fizikoterápia

1 helyiség 14–20 m2

 

6.

Betegváró

OTÉK szerint

 

7.

Vetkőzőfülke

2 helyiség 2–3 m2

 

8.

Betegszoba

1 helyiség 10–14 m2

 

9.

Eü. anyagraktár

1 helyiség 4–6 m2

 

10.

Kétnemű WC előtérrel, kézmosóval (az eü. személyzetnek külön)

OTÉK szerint

 

11.

Orvosi szoba

1 helyiség 10–14 m2

b)

Bűnügyi orvosi rész

 

1.

Rendelő (iroda)

1 helyiség 14–20 m2

 

2.

Bűnügyi labor

1 helyiség 14–18 m2

 

3.

Raktár (kézmosóval, kiöntővel, csepptálcával)

1 helyiség 6–8 m2

 

4.

Eü. személyzeti öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

OTÉK szerint

 

5.

Tisztítószer-eszköz kamra (vagy beépített fülke)

1 helyiség 1–2 m2

2.

BM csapatoknál, iskoláknál (rendőri és határőr egységeknél, kiképzőpontokon szükséges gyengélkedő/fektető):

a)

Járóbetegek gyógyítására szolgáló helyiségek:

 

1.

Vezetőorvosi szoba

1 helyiség 12–14 m2

 

2.

Rendelő

1 helyiség 20–25 m2*

 

3.

Fogászati rendelő

1 helyiség 14–20 m2

 

4.

Fogászati röntgen

1 helyiség 4–6 m2*

 

5.

Betegváró

1 helyiség 20–30 m2*

 

6.

Ügyeletes szoba (felcserek részére)

1 helyiség 14–20 m2

 

7.

WC, előtérrel, kézmosóval (férfi-női)

OTÉK szerint*

 

8.

Orvosi szoba

1 helyiség 10–14 m2

 

9.

Fizikoterápiás szoba

1 helyiség 14–20 m2

b)

Fekvőbetegek (5–20 fő) ellátására szolgáló helyiségek:

 

1.

Kórterem [betegszoba 4-5 ágyas 1-4 helyiség 30–120 m2 (6 m2/fő)] Az ágyak és a szobák számát az egység létszámának 2%-ára kell tervezni, 6 m2/fő figyelembevételével

 

 

2.

Mosdó (6 ágy részére 1 db mosdókagyló)

OTÉK szerint

 

3.

WC előtérben falikút, férfi-női (10 fő részére 1 db ülőke, 1 db pissoir)

OTÉK szerint

 

4.

Zuhanyzó

OTÉK szerint

 

5.

Ügyeletes szoba (felcser részére)

1 helyiség 10–12 m2

 

6.

Étkező (a norma szerint elhelyezhető létszámra, de legalább 10 m2)

1 helyiség 10–20 m2

 

7.

Tálaló-mosogató

1 helyiség 10–12 m2

 

8.

Eü. anyagraktár

1 helyiség 8–12 m2

 

9.

Tisztaruha-raktár

1 helyiség 6–8 m2

 

10.

Szennyesruha-raktár

1 helyiség 6–8 m2

 

11.

Ruharaktár (betegek ruhájának tárolására)

1 helyiség 12–20 m2

 

12.

Tisztítószer és eszközkamra

1 helyiség 2–3 m2

 

13.

Tüzelőtároló (ha az épület nem központi fűtéses)

1 helyiség 4–6 m2

 

14.

Fürdő-öltöző-WC (eü. személyzet részére)

OTÉK szerint

 

15.

Elkülönített szoba (2 ágyas 7 m2/fő figyelembevételével)

1 helyiség 14–14 m2

 

16.

Mosdó, zuhanyzó, WC

OTÉK szerint

 

17.

„M” anyagraktár

1 helyiség 20–20 m2

 

18.

Vonulókészlet-raktár

1 helyiség 20–20 m2

20 főn felüli fekvőbeteg esetén a helyiségek alapterületét arányosan növelni kell.

 

3.

Kihelyezett egységek egészségügyi helyiségei

 

(Azokon a helyeken, ahol nem orvos, hanem egészségügyi tisztes, vagy tiszthelyettes van rendszeresítve.)

 

 

1.

Kezelőszoba

1 helyiség 10–16 m2

 

2.

Betegszoba

1 helyiség 10–14 m2

 

3.

Mosdó, zuhanyzó, WC

OTÉK szerint

4.

Budapesti Rendőr-főkapitányság és a BM területi körzeti orvosi rendelőinek helyiségei:

 

A rendőr-főkapitányságok gyógyító részénél felsorolt helyiségek kialakítása szükséges.

 


* Az egység létszámától függően.


7. ÉPÜLETKEZELŐSÉG
1. A megyei rendőr-főkapitányságok, határőr igazgatóságok, BM központi szervek (általában a 200 főt meghaladó létszám) elhelyezésére szolgáló épületek tervezésénél az épületkezelőségek részére a helyiségszükségletet az állományilag rendszeresített létszámra kell megállapítani.

 

1.

Gondnoki (vezetői) iroda

1 helyiség 10–14 m2

 

2.

Adminisztrátori iroda

1 helyiség 10–12 m2

 

3.

Asztalos műhely

1 helyiség 16–20 m2

 

4.

Villanyszerelő műhely

1 helyiség 10–15 m2

 

5.

Lakatosműhely

1 helyiség 15–20 m2

 

6.

Víz-, gáz-, fűtésszerelő műhely

1 helyiség 12–15 m2

 

7.

Festő-kőműves műhely

1 helyiség 10–15 m2

 

8.

Kéziraktár (műhelyekhez)

1-2 helyiség 10–20 m2

 

9.

Kéziraktár (gondnoksági)

1-2 helyiség 15–25 m2

 

10.

Öltöző

OTÉK szerint

 

11.

Mosdó

OTÉK szerint

 

12.

WC kézmosóval

OTÉK szerint

2.

Takarítói állomány elhelyezése (4–20 főig)

 

1.

Takarítói öltöző

OTÉK szerint

 

2.

Takarítói zuhanyzó

OTÉK szerint

 

3.

Takarítói mosdó

OTÉK szerint

 

4.

Takarítói WC kézmosóval

OTÉK szerint


A takarítószerek tárolására ezen felül épületenként és szintenként 1 db 1 m2 alapterületű takarítószer kamrát vagy beépített fali fülkét kell kialakítani.
A takarítói állomány elhelyezésére szolgáló helyiségek nagyságát az állományilag rendszeresített létszám alapján kell megállapítani.


8. ÜGYELETEK

1.

Központi ügyelet a megyei rendőr-főkapitányságoknál:

 

1.

Ügyeletvezetői iroda

1 helyiség 14-20 m2

 

2.

Ügyeleti szoba (a híradástechnikai eszközöket magába foglaló ügyeleti asztallal)

1 helyiség 20–25 m2

 

3.

Jelentésíró iroda

1 helyiség 12–16 m2

 

4.

Ügyeleti pihenő

1 helyiség 10–12 m2

 

5.

Panaszfelvevő

1 helyiség 14–16 m2

 

6.

Teakonyha

1 helyiség 6–8 m2

 

7.

Diszpécserközpont (műszaki helyiség)

1 helyiség 8–12 m2

 

8.

Akkumulátorhelyiség

1 helyiség 2–4 m2

 

9.

Mosdó, zuhanyzó, WC

OTÉK szerint

 

10.

Előállító-őrizetes helyiség (WC-vel, dohányzóval)

4–5 helyiség 10–14 m2

 

11.

Fegyvertároló

1 helyiség 6–15 m2

 

12.

Fegyvertisztító, fegyvertöltő-ürítő

1 helyiség 4–8 m2

2.

Ügyelet rendőrkapitányságokon:

 

1.

Ügyeleti szoba

1 helyiség 10–12 m2

 

2.

Ügyeleti pihenő

1 helyiség 8–10 m2

 

3.

WC kézmosóval

OTÉK szerint

 

4.

Előállító-őrizetes körlet

3–4 helyiség 20–30 m2

 

5.

Fegyvertároló (létszámtól függően minium)

1 helyiség 5 m2

 

6.

Fegyvertisztító, fegyvertöltő-ürítő

1 helyiség 4 m2

3. Egyéb BM-szerveknél a szolgálathoz szükséges ügyeleti és egyéb kapcsolódó technikai helyiségeket és azok területigényét a tényleges szükségleteknek megfelelően, egyedileg kell megállapítani.
Az ügyeleti helyiségeket – lehetőség szerint – közvetlenül a hírkörlethez kapcsolódóan földszinten kell kialakítani.


9. KUTYABOKSZOK
A kutyabokszok számát és a járulékos helyiségek nagyságát az állományilag rendszeresített szolgálati kutyák száma határozza meg.)

1.

Fedett (zárt) kutyaboksz

1 helyiség 5–6 m2

2.

Nyitott kifutó

1 helyiség 6–8 m2

3.

Kutyakonyha

1 helyiség 4–8 m2

4.

Kutyatáp raktár

1 helyiség 2–6 m2

5.

Egészségügyi szoba

1 helyiség 6–8 m2

6.

Felszerelési anyagraktár

1 helyiség 3–6 m2

7.

Fehér öltöző

1 helyiség 3–5 m2

8.

Fekete öltöző

1 helyiség 3–5 m2

9.

Zuhanyzó

OTÉK szerint

10.

Mosdó

OTÉK szerint

11.

WC előtérrel

2 helyiség 2–4 m2

12.

Kutyavezetői tartózkodó

1 helyiség 10–14 m2


Az 1-2. sorszám alatti helyiség egy kutya elhelyezésére szolgál.
– 2-4 szolgálati kutyáig csak 1., 2., 3., 4. és 5. sorszám alatti járulékos helyiségek kialakítása szükséges, a minimális alapterülettel.
– 5-10 szolgálati kutyáig az 1., 2., 3., 4., 5. sorszám alatti helyiség, valamint egy 4-6 m2 alapterületű öltöző és egy 2-4 m2 alapterületű mosdó létesítése szükséges.
– 10 szolgálati kutyát meghaladó férőhelyigénynél az 1-12. sorszám alatti valamennyi helyiséget ki kell alakítani.


Tűzoltósági elhelyezési irányszámok
A) TERÜLETIGÉNY

Megnevezés

Irányszámok

1.

Parancsnoki iroda

14-30 m2

2.

Tárgyaló

szükséglet szerint

3.

Titkárság

7 m2

4.

Teakonyha

szükséglet szerint

5.

Parancsnokhelyettesi iroda

12-16 m2

6.

Szolgálatparancsnoki iroda

12-14 m2

7.

Szolgálatparancsnoki pihenő

5-8 m2

8.

Szolgálatparancsnok-helyettesi iroda

12-14 m2

9.

Osztályvezetői iroda

14-20 m2

10.

Iroda

7 m2/fő

11.

Szoc. blokk

OTÉK szerint

12.

Irattár

szükséglet szerint

13.

Takarítószer tároló (szintenként)

1,5 m2/szint

14.

Hírközpont

15-30 m2

15.

Ügyeletesi pihenő

5 m2

16.

Ügyeletesi szoc. blokk

OTÉK szerint

17.

Szerállás (4,8×11) belm: 4,8 m kapumag: 4,2 m

 

18.

Szerállás (5,4×16) belm: 4,8 m kapumag: 4,2 m

 

19.

Starter kompresszor

szükséglet szerint

20.

Akkumulátortöltő

szükséglet szerint

21.

Tömlőraktár

szükséglet szerint

22.

Tömlőmosó és szárító

16-22 m2/helyiség

23.

Csúszóakna

1,1 m2/db

24.

Legénységi háló

5 m2/fő (15 lmł/fő)

25.

Legénységi fürdő

OTÉK szerint

26.

Legénységi szoc.) blokk

OTÉK szerint

27.

Szekrényszoba – fekete öltöző

2 szekrény/fő

28.

Szekrényszoba – fehér öltöző

2 szekrény/fő

29.

Védőruha tároló

1 szekrény/fő

30.

Védőruha mosó – szárító

8-10 m2/helyiség

31.

Csizmamosó

szükséglet szerint

32.

Udvar (térburkolattal ellátott gjm. kiállását biztosító terület)

 

33.

Tanterem, tanácskozó terem*

2 m2/fő

34.

Étterem*

1-1,4 m2/fő

35.

Melegítő konyha

0,8-1,6 m2/fő

36.

Fehérmosogató konyhától függően

 

37.

Aggregátor helyiség

8 m2/db

38.

Karbantartó műhely (gépjárműtárolásra alkalmas legyen)

OTÉK szerint

39.

Légzőpalack töltő és tároló

szükséglet szerint

40.

Kompresszor elhelyezés

szükséglet szerint

41.

Anyagraktár

szükséglet szerint


* a rendszeresített létszám 40%-ára

Egyéb létesítmény

Megnevezés

Irányszámok

42.

Kondicionáló terem

14-20 m2/létesítmény

43.

Sportpálya (röplabda)

szükséglet szerint

44.

Mászóház

szükséglet szerint

45.

Üzemanyag kút. udvaron (kb.) 10 mł tartállyal)

szükséglet szerint


– egy szerálláshoz mosóaknát szükséges elhelyezni,
– egyes funkciók szükség esetén összevonhatók, ha nem ütközik egyéb előírásba,
– a kijárati szertárkapukra a híradópulttól rálátását kell biztosítani, amelyet lehet:
= közvetlen
= kamera
= tükör
– a hálóhelyiségek elhelyezését a szertárak fölé kell elhelyezni,
– két szertárhoz egy csúszó aknát kell biztosítani,
– a szertárakba lehetőleg két kapuval a bejárást és a kijárást egyaránt biztosítani kell,
– a szertárak kijárati oldalán kézi– és távvezérlésű felnyíló szekcionált kaput kell elhelyezni.


B) ELHELYEZÉS
Szempontok, követelmények:
1. Vonulási idő rövid legyen, tehát lehetőleg
– a település közlekedéshálózatának középpontjában legyen,
– a fő forgalmi utak gyorsan, akadálymentesen legyenek elérhetők,
– két úttal határolt telek legyen (kihajtási lehetőség két útra),
– figyelembe kell venni a főbb vonulási utak, műtárgyak méreteit, teherbírását, járhatóságát,
– a szerállásokat úgy kell elhelyezni, hogy a riasztott járművek nappal 90 másodperc, éjszaka 120 másodperc alatt elhagyhassák a laktanya területét.

2. Vonulási út minimális balesetveszélyességét biztosítani kell, tehát
– a gépjármű vonulási utak ne keresztezzék egymást sem a laktanya területén belül, sem a laktanya területén kívül,
– a gépjármű vonulási utak ne keresztezzék a riasztott tűzoltók gyalogos útvonalát, illetve egyéb személyzeti, szolgálati és ügyfélforgalmat,
– a vonulási utak ne keresztezzék emberek vagy gépjárművek lehetséges csoportosulási helyeit.


Megyei Katasztrófavédelmi Ügyelet elhelyezési irányszámok

1.

Ügyeletvezetői iroda

1 helyiség 12–16 m2

2.

Ügyeleti szoba (híradástechnikai eszközöket magába foglaló ügyeleti pulttal)

1 helyiség 20–25 m2

3.

Ügyeleti pihenő

1 helyiség 10–12 m2

4.

Diszpécser központi (műszaki helyiség)

1 helyiség 2–4 m2

5.

Akkumulátorhelyiség

1 helyiség 2–4 m2

6.

Mosdó, zuhanyzó, WC

OTÉK szerint

2. melléklet a 3/2006. (BK 3.) BM utasításhoz

FELMÉRÉSI VÁZLAT
építési beruházással összefüggő elhelyezési (férőhely) igény összeállításához

1. Felmérési Vázlat
építési beruházással összefüggő elhelyezési (férőhely) igény összeállításához
A javasolt beruházás:
1. Megnevezése: (pl. rendőrkapitányság, határrendészeti kirendeltség stb.)
2. Telepítési helye: (pl.: helység, utcanév, házszám, helyrajzi szám stb.)
3. Telepítéshez szükséges terület biztosításának módja: (pl. vagyonkezelésben lévő telek igénybevétele – telekbiztosítás az önkormányzatok útján, vagyonkezelői jog átvételével – kisajátítás útján, egyéb módon)
4. Kielégítési lehetősége: (pl. új, önálló épület építésével – meglevő BM-épület bővítésével –, emeletráépítéssel, vagy toldaléképítéssel)
5. A szükségességének indoklása: (pl.: összevonás, átszervezés, létszámnövekedés, meglevő épület avultsága stb.)
6. Megvalósítása után visszamaradó épület vagy épületrész stb. további hasznosításával kapcsolatos elképzelések: (pl.: szolgálati elhelyezésként továbbra is felhasználásra kerül, értékesítését javasolják stb.)


2. A beruházási szükséglet részletes meghatározása

Sorszám

Megnevezés

Létszám
főre

Van

Szükséges

Hiány

db

m2

db

m2

db

m2

A)

Egység

 

 

 

 

 

 

 

 

a) Törzs:

 

 

 

 

 

 

 

1.

Vezető

 

 

 

 

 

 

 

2.

Váró

 

 

 

 

 

 

 

3.

Külön mosdó (v. teakonyha)

 

 

 

 

 

 

 

4.

Tanácskozó vezetői

 

 

 

 

 

 

 

5.

Titkárnői iroda

 

 

 

 

 

 

 

6.

Vezetőh. iroda

 

 

 

 

 

 

 

7.

Titkárnői iroda

 

 

 

 

 

 

 

8.

Titkárságvez. iroda

 

 

 

 

 

 

 

9.

Ügyintézői iroda

 

 

 

 

 

 

 

10.

Előadó+leíró iroda

 

 

 

 

 

 

 

11.

Segédhiv. vez. iroda

 

 

 

 

 

 

 

12.

Ügykezelői iroda

 

 

 

 

 

 

 

13.

Irattár

 

 

 

 

 

 

 

14.

Bűnjelkamra

 

 

 

 

 

 

 

15.

Ügyeletvez. iroda

 

 

 

 

 

 

 

16.

Ügyelet

 

 

 

 

 

 

 

17.

Pihenő

 

 

 

 

 

 

 

18.

Ügyfélszolgálati (panaszfelvevő) iroda

 

 

 

 

 

 

 

19.

Váró

 

 

 

 

 

 

 

20.

Adminisztrátori iroda

 

 

 

 

 

 

 

21.

Futárszolg. iroda

 

 

 

 

 

 

 

22.

Sokszorosító

 

 

 

 

 

 

 

23.

Előállító

 

 

 

 

 

 

 

24.

Fegyvertároló és fegyvertisztító

 

 

 

 

 

 

 

25.

Bűnjelfogadó és -csomagoló

 

 

 

 

 

 

 

26.

Speciális technikai helyiségek

 

 

 

 

 

 

 

 

b) Osztály (szervezeti felépítés szerint, osztály – alosztály – ezen belül is vezető, leíró, előadó, vizsgáló stb. tagolásban felsorolva)

 

 

 

 

 

 

 

23.

Osztályvezetői iroda

 

 

 

24.

Titkárnői iroda

 

 

 

25.

Oszt.vez. h. iroda

 

 

 

26.

Ügyintéző iroda

 

 

 

27.

Előadó+leírói iroda

 

 

 

28.

Nyilvántartói iroda

 

 

 

29.

Irattár

 

 

 

30.

Váró

 

 

 

31.

Kihallgató szoba

 

 

 

32.

Kéziraktár

 

 

 

 

Alosztály

 

 

 

33.

Vezetői iroda

 

 

 

34.

Csop.vez.iroda

 

 

 

35.

Előadó+leírói iroda

 

 

 

36.

Irattár

 

 

 

 

Egységenként, az általános – iroda jellegű igényen felül jelentkező speciális technikai helyiség igények.

 

 

 

37.

Fotó laboratórium fehér-fekete hívó

 

 

 

38.

Színes hívó ‘

 

 

 

39.

Negatív hívó

 

 

 

40.

Pozitív szárító

 

 

 

41.

Műterem

 

 

 

42.

Metallográfia

 

 

 

43.

Fotó ag. raktár

 

 

 

44.

Vegyszerraktár

 

 

 

45.

Öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

46.

Kéziraktár

 

 

 

47.

Reprezentatív tárgyaló

 

 

 

48.

Reprezentatív váró

 

 

 

49.

Hir. op. techn. szoba

 

 

 

50.

Adatfeldolgozó

 

 

 

51.

Fotó labor

 

 

 

 

Közrendvédelmi szolgálati ág speciális helyiség igénye.

 

 

 

52.

KMB iroda (csak helyi)

 

 

 

53.

Járőrök (gk. URH stb.) részére jelentésíró szoba (0,5-1,0 m˛/fő)

 

 

 

54.

Szekrényes szoba (0,5-1,0 m˛/fő)

 

 

 

55.

Háló (csak bentlakókra (5,0 m˛/fő)

 

 

 

56.

Ételmelegítő – csak bentlakók részére

 

 

 

57.

Étkező – csak bentlakók részére

 

 

 

58.

Öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

 

Sorállomány elhelyezési igénye

 

 

 

59.

Háló a teljes létszámra

 

 

 

65.

Szd. szolg. raktár

 

 

 

66.

Klubszoba

 

 

 

67.

Tanterem

 

 

 

68.

Kabinet

 

 

 

69.

Könyvtár

 

 

 

70.

Szárító

 

 

 

71.

Kimenőruha raktár

 

 

 

72.

Öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

73.

Fegyvertisztító stb.

 

 

 

 

c) Orvosi rendelő – gyengélkedő (férőhelyigény normatívák szerint!)

 

 

 

 

d) Hírkörlet... telefonvonal kapacitásra (A hírkörlet az épület funkciójától függően kerüljön meghatározásra.

 

 

 

 

A megyei RFK-okra, illetve RK-okra vonatkozó előírásokat a 2/1986. BM h. sz. utasítással kiadott szabályzat tartalmazza.)

 

 

 

 

e) Konyhaüzem ...adagos (melegítő, befejező vagy főzőkonyha (Férőhelyigény normatívák szerint!)

)

 

 

 

f) Étterem ...fő étkezési létszámra

 

 

 

 

... fő egyidejű étkeztetése szükséges

 

 

 

 

Büfé: szükséges, nem.

 

 

 

 

g) Rendőrségi fogdaegység ... típusra

 

 

 

 

... db 2 személyes zárka kell

 

 

 

 

... db 3 személyes zárka kell

 

 

 

 

... db 5 személyes zárka kell

 

 

 

 

(férőhelyigény normatívák szerint!)

 

 

 

 

h) Kutyaboksz ... db kutya elhelyezésére

 

 

 

 

(férőhelyigény normatívák szerint!)

 

 

 

 

j) Életvédelmi létesítmény ... fő elhelyezésére

 

 

 

 

(férőhelyigény normatívák szerint!)

 

 

 

 

k) Közös egészségügyi blokk: – szintenként kétnemű WC, mosdó, takarítószer kamra, normatívák szerint.

 

 

 

B)

Egység

 

 

 

 

a) Garázs

 

 

 

 

... Személy gk.

db

 

 

 

... Teher gk.

db

 

 

 

... Autóbusz

db

 

 

 

... Motorkerékpár

db

 

 

 

... Egyéb

 

 

 

 

... Gk. vez. pihenő ... főre

 

 

 

 

... Indító

 

 

 

 

... Öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

 

b) Műhely

 

 

 

 

Az igényelt műhelyek rendeltetés szerinti felsorolása, a db és alapterületigény megjelölésével.

 

 

 

 

Az igényelt raktárak rendeltetés szerinti felsorolása a db és alapterületigény megjelölésével.

 

 

 

 

Például:

 

 

 

 

... Fegyver, műszak-vegyvédelem

 

 

 

 

... Ruházati anyag

 

 

 

 

... Elhelyezési anyag

 

 

 

 

... Gépjármű anyag stb.

 

 

 

 

c) Épületkezelőség

 

 

 

 

... Gondnokságvez. iroda

 

 

 

 

... Előadói iroda

 

 

 

 

... Adminisztrátori iroda

 

 

 

 

... Kézi-raktár

 

 

 

 

... Szociális blokk

 

 

 

 

... Női öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

 

... Férfi öltöző, zuhanyzó, mosdó, WC

 

 

 

 

d) Oktatási és kulturális helyiségek

 

 

 

 

... Hálókörlet a hallgatói létszámra

 

 

 

 

... Tanterem

 

 

 

 

... Kultúrterem

 

 

 

 

... Tanácsterem

 

 

 

 

... Kabinet

 

 

 

 

... Könyvtár

 

 

 

 

... Olvasóterem

 

 

 

 

... Klubszoba

 

 

 

 

... Konzultációs szoba

 

 

 

 

... Tornaterem stb.

 

 

 

C)

Egyéb

 

 

 

 

Egyéb igények

 

 

 

 

... Vendégszoba

 

 

 

 

... Eligazító

 

 

 

 

... Váró

 

 

 

 

... Dohányzásra kijelölt hely

 

 

 

 

... Kazánház (a tervezett fűtési módtól függően)

 

 

 

 

... Tüzelőtároló (a tervezett fűtési módtól függően)

 

 

 

 

... stb.

 

 

 



3. Általános szempontok
A beruházási javaslatnak – az előzőeken túl – tartalmaznia kell még:
– Működési egységenként, az állománytáblázat alapján összeállított részletes elhelyezési igény mellett az egyes helyiségek különleges berendezésére, gépekkel való ellátására vonatkozó beépítési igényeket (pl.: beépített bútor, mosdó, telefonigény csak csövezési szempontból, világítás, konnektorok száma, gépek súlya és energiaigénye stb.).
– Az egyes helyiségekkel, helyiségcsoportokkal szemben támasztott védő – biztonsági – követelményeket (védőrácsok, riasztóberendezések felszerelését).
A hivatali, szolgálati épületek földszinti helyiségeinek ablakaira és ajtajaira – különösen azokra, amelyekben fegyver, lőszer, robbanó vagy pirotechnikai anyag tárolása történik – védőrácsot kell felszerelni.
– Raktáraknál a tárolni kívánt anyag nemét, súlyát, az esetleges légkondicionálási igényt.
– Gépkocsiszíneknél, garázsoknál a gépkocsik típusát, legnagyobb méretét (személy, teher, egyéb), db számát és a kapcsolódó helyiségek (pl.: műhelyek) felszereltségére, berendezésére vonatkozó igényeket (a padló-, falburkolattal kapcsolatos esetleges igényeket).
– Üzemanyag-tároló és kimérő berendezéssel kapcsolatos igényeket.
– Az üzemi rendeltetésű helyiségek víz-áram-gáz energiakapacitás igényét (konyha, étterem), étkezési létszámát.
– Az épület (esetleg egyes helyiségek) közmű ellátottságára, felszereltségére vonatkozó igényeket (víz, villany, gáz, csatornázás, fűtés, felvonó, telefon stb.).
– Az épület elektromos ellátásánál az egy vagy kétirányú betáplálásra, tartalék elektromos energiaellátásra (aggregátorra), szünetmentes energiaellátásra vonatkozó igényeket, a felhasználási cél pontos megjelölésével, mobil aggregátorcsatlakozás szükségességét, valamint a vész-, illetve szükségvilágítási igényeket.
– Egyes helyiségek vagy helyiségcsoportok egymáshoz való kapcsolatát, csoportosítását.
– Kerítés, útépítésre, udvar kiképzésre (parkosításra, térburkolásra) vonatkozó igényeket.
– Meglévő épületek átalakításánál az átalakításra és felhasználásra vonatkozó
= előbbiekben felsorolt – igényeket és adatokat.
Megjegyzés: Az iroda, iroda jellegű helyiségigény megállapításánál – a meghatározott irányszámokon kívül – figyelembe kell venni, hogy
a) külön helyiségre jogosultak:
– vezetők, csoportvezetőig bezárólag,
– munkaköri beosztástól függően, a szerv vezetője által kijelölt személyek;
b) közös elhelyezésre jogosultak:
– az a) pontban fel nem sorolt – irodai elhelyezést igénylő – beosztottak (pl.: ügyintézők, előadók, leírók, nyilvántartók stb.),
– a közös irodai elhelyezésnél általában 2 fő/iroda igénnyel kell számolni.
Előzőeken túl a részletes beruházási igény minden olyan szükségletet, kialakítási, felszerelési és berendezési igényt tartalmazzon, amelyek figyelembevétele a műszaki tervezés és az építés során szükséges.
Így különösen
– a telepítési javaslatot (a 3. pontban részletezettek szerint),
– a nem irodai jellegű helyiségek megfelelő kialakításához szükséges műszaki adatokat (pl.: padló– és födémterhelés, tárolni szükséges anyagok, eszközök mennyisége és jellemzői, a használatból eredő egyéb speciális igények),
– berendezések megnevezését, számát, műszaki adatait, telepítésüket, megfelelő üzemeltetésük érdekében az épület kialakításával szemben támasztott speciális követelményeket (pl.: klíma, tartalék energiaforrás stb.),
– az egyes helyiségek, helyiségcsoportok egymás közti kapcsolatigényét, sorrendiségét,
– meglévő épületek átalakítása esetén az átalakítandó létesítmények adatait és az új elhelyezés részletes igényfelsorolását.
4. Az építési terület biztosítása

1. Az építési beruházások céljára szükséges területeket elsősorban a költségvetési szerv vagyonkezelésében lévő telekingatlanok felhasználásával kell biztosítani, más ingatlan igénybevételére csak e lehetőség hiányában tehető javaslat.

2. A telepítést meghatározó alapvető követelményeket és feltételeket (megfelelő elhelyezés, terület nagyság, infrastruktúra stb.) a funkcionális szempontok, továbbá az épületre vonatkozó részletes beruházási igény alapján számított előzetes adatok (bruttó alapterület és térfogat, elhelyezendő létszám és ügyfélforgalom, speciális igények stb. lakásberuházásnál férőhelyek szerinti lakásszám) figyelembevételével kell kidolgozni.

3. A telepítési követelmények ismeretében – a helykijelölési lehetőségek tisztázása és a telepítési javaslat kidolgozásának elősegítése érdekében – helyszíni bejárást kell tartani és arra meg kell hívni
– az új létesítmény leendő üzemeltetőjét és kezelőjét,
– az I. és II. fokú hatósági jogkört gyakorló közegészségügyi és munkavédelmi szakembereket (vezetőt, felügyelőt),
– szükség szerint a megtekintendő ingatlanok tulajdonosait, illetve kezelőit,
– a minisztériumi irányító szervet,
– az első fokú építési hatóságot.
A bejárás előkészítése során törekedni kell arra, hogy több építési változat javaslatba hozására legyen lehetőség.

4. A helykijelölés bejárás során tisztázni kell:
– a területre van-e érvényes településszerkezeti, településszabályozási terv,
– a tervbe vett létesítmény – funkcionális követelmények és az építési előírások betartásával – megtekintett ingatlanon megépíthető-e (pl.: terület nagysága, geometriája, geológiája, talajviszonyai),
– a tervezett létesítmény és a környezet egymásra hatása milyen, és az OTÉK szerinti védőtávolságok betarthatók-e,
– szükségessé válik-e meglévő építmények elbontása,
– az elbontandó épületek rendeltetését, állapotát, alapterületét, szintszámát,
– előzetes információk szerint van-e lehetőség a terület megszerzésére,
– a területen milyen közművek vannak, milyen az úthálózat.

5. A helyszíni bejárásról készített jegyzőkönyvet a beépítési javaslathoz csatolni kell.



.................... 20 ............ év ........................... hó .................. nap

……………………………………
(aláírás)
(a készítő aláírása)



Jóváhagyom:

........................ 20 ................ év ..................... hó ............ nap

……………………………………
(aláírás)
(a költségvetési szerv pk. vezető aláírása)

3. melléklet a 3/2006. (BK 3.) BM utasításhoz

HATÁRŐR KIRENDELTSÉGEK TERVEZÉSI ELŐÍRÁSAI
E szabvány a határrendészeti kirendeltségek tervezési előírásait tartalmazza, amelyeket alkalmazni kell az új létesítmények, illetve meglévők átalakítása, felújítása, korszerűsítése, bővítése tervezésénél.

I. ÁLTALÁNOS RÉSZ

1. Meghatározások

Határrendészeti kirendeltség: olyan kikülönített létesítmény, amely az oda rendszeresített ht., közalkalmazotti állomány, szolgálati állatok, technikai eszközök elhelyezését, kiszolgálását biztosítja.

2. Rendeltetési egység, kapacitás

A rendeltetési egység

– elhelyezési résznél egy férőhely,

– termelő konyhaüzemnél egy ételadag.

A kapacitást

– az elhelyezési résznél a rendszeresített állomány férőhelyének száma alapján,

– a termelő konyhaüzemnél az egyidejűleg összesen elkészíthető ételadagok száma alapján kell meghatározni.

3. Befogadóképesség

A kirendeltségek befogadóképességét a kapcsolódó alegységek létszámától függően, esetenként a tervezési programban kell meghatározni.

4. Tervezési program

A határrendészeti kirendeltség tervezését tervezési program alapján kell végezni. A tervezési program a tervdokumentáció része.

A tervezési programnak tartalmaznia kell a létesítmény tervezéséhez, illetve az üzemelés technológiai terv elkészítéséhez szükséges valamennyi kiinduló adatot.

II. HELYISÉGEK

Rendeltetése

Főépületben

 

1.

Irodák

 

 

kirendeltségparancsnoki iroda

 

 

*kirendeltség pk. helyettesi iroda

 

 

kirendeltségellátó iroda

 

2.

Hálószoba

 

 

*Vendégszoba

 

3.

Kulturális-szoba, club

 

 

Könyvtár, olvasó

 

4.

Tanterem

 

5.

Ügyeletes szoba

 

6.

Technikai helyiségek

 

 

*Híradó központ

 

 

*Híradó műhely

 

 

*Technikai szoba

 

 

*Akkumulátoros szoba

 

7.

Eligazító szoba

 

 

*Stúdió szoba

 

8.

Fegyverszoba

 

9.

Fegyvertisztító szoba

 

10.

Szárító szoba

 

11.

Gazdasági szoba

 

12.

Barkács szoba

 

13.

Kondicionáló szoba

 

14.

Szociális helyiségek

 

 

Mosdó

 

 

Fürdő

 

 

Vetkőző

 

 

WC

 

 

Előtér

 

15.

Raktárak, tárolók

 

 

Ruharaktár

 

 

Műszaki raktár

 

 

Vegyvédelmi raktár

 

 

Általános raktár

 

 

*Híradó raktár

 

 

Takarítóeszköz tároló

 

*16.

Kantin, büfé

 

17.

Épületgépészeti helyiségek

 

 

*Kazánház

 

 

*Széntároló

 

 

*Salaktároló

 

 

*Fogyasztásmérő hely

 

 

Kapcsolótér

 

 

*Hőközpont

 

 

Kazánház szoc. Helyiségek

 

 

*Öltöző

 

 

*Mosdó-, zuhany

 

 

*WC

 

 

*Pihenő

 

*18.

Mosókonyha

 

*19.

Szárítókamra

 

*20.

Szolgálati lakások

 

21.

Konyhák

 

 

Főzőkonyha

 

 

Hidegkonyha

 

22.

Mosogatók

 

 

Fehérmosogató

 

 

Feketemosogató

 

23.

Kiadók, tálalók

 

 

*Tálaló hagyományos

 

 

Tálaló önkiszolgáló

 

24.

Előkészítők

 

 

Zöldség-előkészítő

 

 

Húselőkészítő

 

25.

Hűtők, tárolók, raktárak

 

 

Húshűtő

 

 

Tejhűtő

 

 

Szárazáru raktár

 

 

Földesáru raktár

 

 

Kéziraktár

 

 

Göngyölegtároló

 

 

Hulladéktároló

 

 

Takarítóeszköz tároló

 

 

Tisztaruha tároló

 

 

Edénytároló

 

26.

Szociális helyiségek

 

 

Szakács öltöző

 

 

Szakács mosdó, zuhany

 

 

Szakács WC

 

27.

Étkezési helyiségek

 

 

Étterem

 

 

Kézmosó

 

28.

Közlekedők

 

 

Folyosók

 

 

Átvevő

 

 

*Lépcsők

 

 

*Előterek

 

 

Szélfogó

 

Melléképületek

 

1.

Tárolók

 

 

Tgk. Tároló

 

 

Szgk. Tároló

 

 

Mkp. Tároló

 

 

Kerékpártároló

 

 

*Üzemanyagtároló

 

 

*Akkumulátortöltő

 

 

*Takarmánytároló

 

2.

Gépkocsimosó

 

*3.

Kutyakonyha

 

*4.

Kutyaboksz

 

5

Szeméttároló

 

6

Lőszertároló

 

7

Töltőhely


A táblázatban *-gal jelölt helyiségek kialakítása diszpozitív, szükségességét tervezési programban kell meghatározni.

III. HIVATÁSOS ÁLLOMÁNYÚ KIRENDELTSÉG HELYISÉGEI

– parancsnoki szoba

– pk. helyettesi szoba

(1-2 fő)

– eligazító helyiség

(30 fő)

– ügyeletesi helyiség + pihenőszoba

– előállító helyiség

(18 fő)

– tartalékkörlet

(30 főre hálószoba)

– vizesblokk

– melegítő konyha + étkező

(8 főre)

– raktárhelyiségek

*

Az utasítást utóbb a 10/2008. (IK 2.) IRM – ÖTM együttes utasítás 1. pontja hatályon kívül helyezte 2008. február 15. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére