69/2006. (III. 28.) Korm. rendelet
69/2006. (III. 28.) Korm. rendelet
a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottságról1
A Kormány a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény (a továbbiakban: felsőoktatási törvény) 153. §-a (1) bekezdésének 19. pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság jogállása
1. § (1) A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (a továbbiakban: MAB) a felsőoktatási törvény és a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény (a továbbiakban: közhasznúsági törvény) alapján jogi személyiséggel rendelkező, független, országos szakértői feladatokat ellátó és a közhasznúsági nyilvántartásba vétel nélkül kiemelkedően közhasznú szervezet.
(2) Az oktatási miniszter (a továbbiakban: miniszter) törvényességi ellenőrzést gyakorol a MAB működése, tevékenysége felett. Ennek keretében azt vizsgálja, hogy a MAB a felsőoktatási törvényben és e rendeletben meghatározottak szerint működik-e, és a jogkörét a jogszabályokban biztosítottak szerint gyakorolja-e. A miniszter törvényességi ellenőrzési jogkörében – megfelelő határidő biztosításával – felhívja a MAB-ot a jogszabálysértés megszüntetésére, illetve arra, hogy a jogszabályokban foglalt kötelezettségeinek tegyen eleget. A MAB a felhívásban foglaltakat köteles megvizsgálni és a kitűzött határidőn belül álláspontjáról a minisztert tájékoztatni.
(3) A közhasznú működés tekintetében a törvényességi felügyeletet a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el a MAB felett.
(4) A MAB működésével, szervezetével és a 20. §-ban foglaltakkal kapcsolatos szabályokat a MAB testületi tagok kétharmadának szavazatával elfogadott és a miniszter által jóváhagyott szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A miniszter a szervezeti és működési szabályzat jóváhagyását csak akkor tagadhatja meg, ha az jogszabályt sért.
A közhasznú jogállásból fakadó szabályok
2. § (1) A MAB működésére és gazdálkodási rendjére a közhasznúsági törvény szabályai irányadók.
(2) A MAB a közhasznúsági törvény 26. §-a c) pontjának 3–5. alpontja szerinti következő közhasznú tevékenységeket látja el: tudományos tevékenység, kutatás; nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés; kulturális tevékenység. A MAB közhasznú szolgáltatásaiból bárki részesülhet.
(3) A MAB szervezete pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és tőlük támogatást nem fogad el, közvetlen politikai tevékenységet nem folytat.
(4) A MAB gazdálkodásának alapjául a felsőoktatási törvény 128. §-ának (5) bekezdése szerint biztosított támogatás szolgál, amelyen kívül a MAB-nak egyéb bevételei is lehetnek (különösen pályázati úton elnyert támogatás, szakértői eljárási díj, adomány, eszközeinek befektetéséből, illetve vállalkozási tevékenységből származó bevétel).
(5) A MAB vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez; befektetési tevékenységet a MAB Testülete által elfogadott szabályzat alapján folytat.
(6) A MAB gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a felsőoktatási törvényben és e rendeletben meghatározott tevékenységére fordítja.
(7) A MAB tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait az Oktatási Közlönyben is nyilvánosságra hozza.
A MAB szervezete
3. § (1) A MAB Testületből és a Testület mellett működő Titkárságból, továbbá a közhasznúsági törvény 10. §-ának (1) bekezdése alapján a MAB Testületétől és Titkárságától elkülönült Felügyelő Bizottságból áll.
(2) A MAB elnöke a MAB Testületének elnöke.
(3) A MAB feladatainak ellátásához a felsőoktatási törvény 111. §-ának (3)–(4) bekezdése szerint bizottságokat, tanácsadó testületeket hozhat létre, valamint szakértőket vehet igénybe.
(4) A MAB Felülvizsgálati Bizottságot, minőségfejlesztési és pedagógusképzési szakértői bizottságot hoz létre, továbbá a felsőoktatási intézményeket fenntartó egyházi jogi személyek kezdeményezésére hittudományi szakértői bizottságot hozhat létre.
A MAB testületi működésére és tagjaira vonatkozó szabályok
4. § (1)2 A MAB Testületének a Felsőoktatási Törvény 111. §-a alapján tizenkilenc tagja van.
(2)–(6)3
5. §4
6. § (1) A MAB testületi tagság megszűnik:
a) a megbízatás lejártával,
b) a tag halálával,
c) amennyiben a miniszterelnök – a miniszter javaslatára – a tag megbízólevelét visszavonja a tag írásos lemondása vagy felmentésének kezdeményezése esetén.
(2) Amennyiben a tagot jogerősen végrehajtható szabadságvesztésre ítéli a bíróság, illetve a tagság ideje alatt keletkezett, a tagsággal összeférhetetlen okot, tényt a tag nem szünteti meg, az arra alapul szolgáló ok észlelését követően a miniszter vagy a MAB elnöke kezdeményezi felmentését. Amennyiben a MAB elnöke ezt elmulasztja, a Felügyelő Bizottság elnöke kezdeményezi a felmentést. A MAB elnöke a jelenlévő testületi tagok kétharmadának szavazatával kezdeményezi a tag felmentését abban az esetben is, ha a MAB Testületének megítélése szerint a tag tevékenységében, munkájában részrehajlást mutat vagy egy éven belül az ülések több mint felén nem jelenik meg. Amennyiben a MAB Testülete elmulasztja a tag felmentésének kezdeményezését, ezt a delegáló testület, szervezet, továbbá a MAB Felügyelő Bizottsága is kezdeményezheti a (2) bekezdésben foglaltak szerint.
(3) A tagság megszűnése esetén – az (1) bekezdés a) pontja kivételével – a delegáló testület, szervezet az eredeti tag megbízatásából hátralévő időtartamra új tagot delegál.
(4) A testületi tagság nem függeszthető fel és nem szüneteltethető.
(5) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti megszűnési okok bekövetkezése és a megbízólevél visszavonása közötti időszakban a tagot nem terhelik a tagsággal járó kötelezettségek, illetve nem gyakorolhatja a tagsággal járó jogosultságokat.
7. § (1) A MAB Testületének tagjai és tisztségviselői tiszteletdíjban részesülnek.
(2) A tiszteletdíjak maximális havi mértéke a MAB számára megállapított költségvetési támogatás éves összegének
a) az elnök esetében 2,3 ezreléke,
b) a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott tisztségviselő esetében 1,4 ezreléke,
c) a tag esetében 0,7 ezreléke.
(3) A szakértők díjazásáról a MAB szervezeti és működési szabályzata rendelkezik.
(4) A MAB Felügyelő Bizottsága vezetőjét és tagjait félévente a (2) bekezdés c) pontja szerinti tiszteletdíjjal azonos összegű tiszteletdíj illeti meg.
(5) A MAB a közhasznúsági törvény, valamint a könyvvezetés és beszámolói, számviteli kötelezettség tekintetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, valamint végrehajtásáról rendelkező 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően gazdálkodik.
8. § (1)–(5)5
(6) Amennyiben a MAB elnöke jogszabályba ütköző cselekményt vagy mulasztást követ el, a MAB Testülete az elnök megbízásának visszavonására tesz javaslatot. A MAB Testületének állásfoglalását a visszavonásról a MAB Testületének bármely tagja, illetve a Felügyelő Bizottság írásos indoklással kezdeményezheti. A visszavonási javaslatot a MAB Testülete a tagok legalább kétharmados jelenléte mellett a tagok többségének támogatásával teszi meg. Az elnök megbízásának visszavonására a megbízással azonos rendben kerül sor.
9. § (1) A MAB Testületének ülései nyilvánosak, kivéve, ha azt törvény kizárja. A személyiségi jogok védelmére hivatkozva a Testület egyes napirendi pontok zárt tárgyalásáról dönthet jelenlévő tagjainak kétharmados többségével.
(2) A MAB Testülete üléseit szükség szerint, de – július és augusztus hónapok kivételével – legalább havonta (legalább évi tíz alkalommal) tartja.
(3) A MAB Testülete üléseit – az alakuló ülés kivételével – a MAB elnöke, akadályoztatása esetén az általa kijelölt tag hívja össze. A napirend tervezetét tartalmazó írásbeli meghívót a tagok részére legkésőbb az ülést megelőző nyolcadik napon meg kell küldeni.
(4) A MAB Testülete üléseit – az alakuló ülés kivételével – az elnök, illetve akadályoztatása esetén a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott más tag vezeti.
(5) A MAB Testületének alakuló ülését a MAB korábbi elnöke hívja össze és vezeti le a tagok megbízását követő tizenöt napon belül. Folyamatos működés mellett a korábbi elnök az új elnök megválasztásáig, az új elnök pedig – megválasztását követően – elnöki megbízatásának kézhezvételéig ügyvezetőként látja el feladatait.
(6) A MAB Testülete ülésén – tanácskozási joggal – részt vehet:
a)6
b) a Doktoranduszok Országos Szövetségének képviselője a doktori képzéssel kapcsolatos napirend tárgyalásán,
c) a Felsőoktatási és Tudományos Tanács képviselője,
d) a MAB főtitkára,
e) a MAB Testülete vagy elnöke kezdeményezésére meghívottak, amennyiben azt az ülés napirendje indokolja.
(7) A MAB Testülete ülésén, amennyiben az a szervezeti és működési szabályzattal kapcsolatos vagy gazdasági kérdést tárgyal, a MAB Felügyelő Bizottság vezetője és tagja részt vesznek.
(8) A MAB Testülete döntésének előkészítésekor biztosítani kell az egyes tudományterületek és képzési területek képviseletét. Ennek érdekében a MAB Testülete állandó meghívottak személyéről dönthet, akik a MAB Testülete ülésein tanácskozási joggal vesznek részt.
10. § (1) A MAB testületi ülésén minden tag rendelkezik szavazati joggal és minden szavazat egyenlő súlyú. A szavazati jog és a tagsággal összefüggő egyéb jogok nem ruházhatók át.
(2) A MAB Testülete nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel alakítja ki szakértői véleményét és hozza meg határozatát. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A Testület titkos szavazással dönt
a) személyi ügyekben,
b) a felsőoktatási törvény 110. §-a szerinti, a felsőoktatási intézmény működésével kapcsolatos minőséghitelesítés keretében elkészített értékelésről.
(3) A MAB Testületének döntéseiben nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek a Ptk. 685. § b) pontja szerint közeli hozzátartozója, illetve élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül. Nem minősül előnynek a szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.
(4) A MAB Testületének szakértői véleménye kialakításában és határozathozatalakor nem élhet szavazati jogával a MAB Testületének azon tagja, aki az adott ügyben érintett. Érintettnek tekintendő különösen az, aki bármilyen (így például közalkalmazotti, megbízásos) jogviszonyban áll a döntés időpontjában, az azt megelőző öt éven belül vagy az előterjesztés alapján várhatóan állni fog azzal a felsőoktatási intézménnyel, amelyre a döntés vonatkozik. Az a tag, aki esetében valamely ügy tárgyalásánál érintettség áll fenn, ezt az ülést levezető elnöknek köteles jelezni és e tényt az ülésről vezetett jegyzőkönyvben is fel kell tüntetni.
A MAB eljárása
11. § (1) A MAB a felsőoktatási törvény 106–110. §-ának rendelkezései alapján felkérésre vagy hivatalból látja el feladatait.
(2) A MAB vállalkozásként nem folytathat olyan minőséghitelesítési tevékenységet, mely összeférhetetlen a felsőoktatási törvény szerint ellátott minőséghitelesítési feladataival.
12. § (1) A MAB szakértői véleményt
a) a felsőoktatási intézmény, a regisztrációs központ vagy a miniszter felkérésére, valamint
b) hivatalból készít.
(2) A felkérésre készítendő szakértői vélemény iránti kérelmet a MAB elnökének kell megküldeni.
(3) A szakértői véleményt a MAB – a formai követelményeknek való megfelelés esetén – a kérelem érkeztetésétől számított százhúsz napon belül köteles elkészíteni. Ezen időpont – a felsőoktatási törvény 110. §-a (6) bekezdésben foglalt eljárás kivételével – egy alkalommal újabb harminc nappal meghosszabbítható. Az eljárás meghosszabbításáról a MAB köteles írásban tájékoztatni a szakértői vélemény kezdeményezőjét. A hatósági ellenőrzés során kért szakértői vélemény elkészítésének határideje harminc nap.
(4) Ha a kérelem nem felel meg a formai követelményeknek, a MAB Titkársága a kérelmezőt hiánypótlásra hívja fel határidő tűzésével. A határidő eredménytelen elteltét követően a MAB Titkársága a kérelmet visszaküldi a kérelmezőnek a szakértői vélemény megtagadásával.
(5) A szakértői vélemény ellen nincs helye fellebbezésnek, azonban a felsőoktatási törvény 106. §-a szerinti eljárásban írásba foglalt indoklással felülvizsgálata kérhető. A szakértői vélemény mellékleteként csatolni kell a MAB által felkért szakértők írásos szakvéleményét, ha azt az előterjesztő kérte.
13. § (1) A MAB a felsőoktatási intézmények működésével kapcsolatos, a felsőoktatási törvény 110. §-a szerinti minőséghitelesítés keretében munkatervet készít a képzési, az azzal összefüggő tudományos, valamint a művészeti alkotó tevékenység rendszeres értékelésére, amelyben meghatározza a vizsgálatok várható időpontját. A vizsgálatokról írásbeli értékelést készít.
(2) A minőséghitelesítési vizsgálatokban részt vevő szakértőket (a továbbiakban: látogató bizottság) az elnök előterjesztése alapján a MAB Testülete jelöli ki.
(3) A látogató bizottság értékelő jelentését a vizsgálat megkezdésétől számított százhúsz napon belül kell elkészíteni. A MAB elnöke a jelentést, annak elkészültét követő harminc napon belül megküldi az érintett intézmény vezetőjének, akinek további harminc napon belül joga van írásbeli észrevételt tenni. Amennyiben szükséges az észrevétellel kapcsolatos újabb adatok beszerzése, erre a MAB szervezeti és működési szabályzatában leírt módon lehetőséget kell nyújtani. Az értékelést és a felsőoktatási intézmény észrevételét tartalmazó iratot a Testület tagjai együtt kapják meg, és az értékelésről vita után, titkosan szavaznak.
A szakértői díj
14. § (1) A MAB feladatai ellátása során a nem közigazgatási hatósági eljárás keretében adott szakértői vélemény kiadásáért az e rendelet mellékletében meghatározott díjazásban részesül.
(2) A díjat a szakértői vélemény kiadása előtt, a kérelmező köteles megfizetni.
(3) A díjra vonatkozó rendelkezéseket a MAB és az Oktatási Minisztérium honlapján közzé kell tenni, beleértve annak változásait is (legkésőbb a változást megelőző tizenöt napon belül).
A MAB Titkárságára vonatkozó szabályok
15. § (1) A MAB Testülete mellett működő Titkárság látja el a MAB adminisztratív, jogi és szervezési, valamint pénzügyi feladatait.
(2) A MAB főtitkára átadott hatáskörben gondoskodik a felsőoktatási törvény 111. §-ában és az e rendeletben foglaltaknak megfelelően:
a) a MAB ügyintézési, előkészítő, szervező, végrehajtást támogató titkársági teendőinek ellátásáról,
b) a MAB Testület és bizottságai, valamint a MAB feladat- és tevékenységi köréhez kapcsolódó egyéb testületek, szervezetek közötti információcsere MAB-on belüli feltételeinek megteremtéséről.
16. § (1) A MAB Titkársága élén a MAB elnökének alárendelt főtitkár áll, akire a MAB elnöke átruházhatja egyes hatásköreit a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott rendelkezések szerint. A főtitkár munkáját a főtitkár-helyettes és a gazdasági igazgató segíti.
(2) A főtitkár és a gazdasági igazgató személyéről nyilvános pályázat alapján a MAB Testülete jelen lévő tagjainak kétharmados egyetértésével dönt. A főtitkárral és a gazdasági igazgatóval a MAB elnöke köti meg a foglalkoztatásra irányuló szerződést.
(3) A főtitkár-helyettessel a főtitkár előterjesztése alapján a MAB elnöke köti meg a foglalkoztatásra irányuló szerződést.
17. § (1) A MAB Titkársága a főtitkár irányításával látja el feladatait. A főtitkár felel a MAB Testülete és elnöke által megjelölt titkársági feladatok megszervezéséért.
(2) A MAB pénzügyi, gazdálkodási, számviteli feladatait, illetve gazdasági adminisztrációját a gazdasági igazgató irányításával a MAB Titkársága részeként, annak szakmai irányításával működő gazdasági egység vagy szerződés alapján külső szervezet látja el.
(3) A gazdasági igazgató felelős a pénzügyi tervezéssel, az előirányzat-felhasználással és -módosítással, az üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, vagyonhasználattal, munkaerő-gazdálkodással, készpénzkezeléssel, könyvvezetéssel és beszámolási kötelezettséggel kapcsolatos feladatok ellátásáért.
A MAB Felülvizsgálati Bizottsága
18. § (1) A MAB a felsőoktatási törvény 111. §-a (7) bekezdésében meghatározottak szerint Felülvizsgálati Bizottságot hoz létre.
(2) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága tagjaira a MAB Testületének tagjaira vonatkozó összeférhetetlenségi szabályokat alkalmazni kell.
(3) A tagokat a MAB elnöke bízza meg hároméves időtartamra. A tagok maguk közül elnököt választanak, a Felülvizsgálati Bizottság ügyrendjét a jogszabályok és a MAB szervezeti és működési szabályzata keretein belül maga állapítja meg, munkáját a MAB Titkársága segíti.
(4) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága a felsőoktatási törvény 106. §-a (8) bekezdése alapján az új szakértői vélemény elkészítésekor jár el.
(5) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága szakértői véleményének elkészítésének határideje harminc nap.
(6) Nem vehet részt a döntéshozatalban az a tag, aki a felülvizsgálat alá vont ügyben – a MAB tagjaként korábban – eljárt.
A MAB Felügyelő Bizottsága
19. § (1) A MAB Felügyelő Bizottsága három tagból áll, akiket a miniszter nevez ki ötéves időtartamra. A megbízás meghosszabbítható. A tagok közül egy személyre a Magyar Rektori Konferencia, egy személyre a Magyar Tudományos Akadémia elnöke tesz javaslatot. A MAB Testületének tagjaira vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok a MAB Felügyelő Bizottságának tagjaira is vonatkoznak.
(2) A MAB Felügyelő Bizottsága tagjának megbízatása megszűnik
a) a megbízatás lejártával,
b) a tag írásos lemondásával,
c) a delegáló javaslatára történő, vagy az összeférhetetlenség miatti felmentéssel,
d) a tag halálával.
(3) A MAB Felügyelő Bizottsága ügyrendjét maga állapítja meg, munkáját a MAB Titkársága segíti. A MAB Felügyelő Bizottsága vezetőjét maga választja.
(4) A MAB Felügyelő Bizottsága ellenőrzi a MAB működését és gazdálkodását. Ennek során a MAB elnökétől jelentést, a MAB Titkársága munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a MAB könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
(5) A MAB Felügyelő Bizottsága köteles a MAB elnökét tájékoztatni és a Testület összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
a) a MAB működése során olyan jogszabálysértés vagy a MAB érdekeit súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a Testület döntését teszi szükségessé,
b) a MAB elnökének felelősségre vonását megalapozó tény merült fel.
(6) A MAB Testületének ülését a MAB Felügyelő Bizottságának indítványára – annak megtételétől számított harminc napon belül – össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a testületi ülés összehívására a MAB Felügyelő Bizottságának vezetője is jogosult.
(7) Ha a MAB Testülete a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a MAB Felügyelő Bizottsága köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó minisztert.
(8) A MAB Felügyelő Bizottsága a MAB szakmai tevékenységét nem vizsgálja.
A MAB szervezeti és működési szabályzata
20. § (1) A MAB szervezeti és működési szabályzata tartalmazza – az e rendeletben szabályozottakon túl –
a) a MAB működésével,
b) a MAB szervezetével,
c) a MAB Titkárságával,
d) a MAB Testületével, a Testületen belül létrehozandó szakértői bizottságokkal, tanácsadó testületekkel – különösen a hittudományi, a pedagógusképzéssel foglalkozó és a minőségfejlesztési szakértői bizottsággal –, valamint ezek összetételével, működésével,
e) a MAB Testületének eljárási rendjével
kapcsolatos részletes szabályokat.
(2) A MAB szervezeti és működési szabályzata rendelkezik
a) a MAB Testülete döntéseinek nyilvántartásáról, amelyből a döntések tartalma, időpontja, hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők aránya (esetleg személye) megállapítható,
b) a MAB Testülete döntéseinek az érintettekkel való közlési, illetve nyilvánosságra hozatali módjáról,
c) a MAB működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba való betekintés rendjéről,
d) a MAB működésének, szolgáltatásai igénybevétele módjának, beszámolói közlésének nyilvánosságáról.
(3) A MAB szervezeti és működési szabályzatát a miniszter az Oktatási Közlönyben is közzéteszi.
Záró rendelkezések
21. § (1)7 E rendelet 2006. július 1-jén lép hatályba.
(2) A MAB 2006. október 31-ig elkészíti a felsőoktatási törvény és e rendelet rendelkezéseinek megfelelő szervezeti és működési szabályzatát.
(3) A MAB elnöke 2006. szeptember 1-jéig felkéri a felsőoktatási törvény 111. §-a (1) bekezdésben meghatározott testületeket és szervezeteket, hogy 2006. november 1-jéig delegálják a MAB Testületének új tagjait. A MAB elnöke 2006. december 1-jéig előterjeszti a delegáltak névsorát a miniszternek, aki azt továbbítja a miniszterelnöknek. Az új Testület a korábbi elnök és tagok mandátumának lejártát követően, 2007. január 1-jétől látja el feladatait.
(4) A MAB Felügyelő Bizottságának tagjait 2006. július 1-jével meg kell bízni.
Melléklet a 69/2006. (III. 28.) Korm. rendelethez
A rendeletet a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (2) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte 2012. március 1. napjával. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 31–33. §-át.
A 4. § (1) bekezdése a 300/2009. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (2)–(6) bekezdését a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 31. §-át.
Az 5. §-t a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 31. §-át.
A 8. § (1)–(5) bekezdését a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 31. §-át.
A 9. § (6) bekezdés a) pontját a 300/2009. (XII. 21.) Korm. rendelet 2. §-a hatályon kívül helyezte.
A 21. § (1) bekezdése a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 1. § 338. pontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás