8/2006. (IV. 7.) GKM utasítás
8/2006. (IV. 7.) GKM utasítás
a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról*
Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya kiterjed a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetébe tartozó intézményi és fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokra, kivéve a 26. cím alatti EU integráció fejezeti kezelésű előirányzatot.
A költségvetési javaslat összeállítása,
elemi költségvetés
2. § (1) A tervezést és annak megalapozását szolgáló előkészítés feladatait, az ágazati stratégiai célok és prioritások kialakítását fejezeti szinten a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár irányítja (Áht. 49. §-a, Ámr. 21–26. §-ai).
(2) Az intézmények költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár bevonásával, a Vagyongazdálkodási Főosztály végzi.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint a teljesítéshez szükséges előirányzatok felmérését – a szakmai kezelők bevonásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár közreműködésével, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinálja.
(4) A költségvetési javaslatnak a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által kiadott tervezési köriratban foglaltak szerinti összeállításáért, a PM-mel egyeztetett költségvetési javaslat véglegesítéséért és a szöveges indokolás elkészítéséért – a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelőinek a bevonásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkárok közreműködésével, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár felelős (Ámr. 24–27. §-ai).
(5) A Kormány által benyújtott költségvetési törvénytervezet parlamenti bizottsági tárgyalása során, a Parlamenti Titkárság felelős a költségvetési törvénytervezethez beérkező összes módosító- és kapcsolódó módosító javaslat Gazdaság-koordinációs és Pénzügyi Helyettes Államtitkárságra történő soron kívüli eljuttatásáért, a minisztérium álláspontjának kialakítása érdekében. A parlamenti bizottságokban való képviseletért a Költségvetési és a Gazdasági Bizottság tekintetében – az érintett ágazati főosztályok, valamint a Közgazdasági Főosztály bevonásával – a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár, más parlamenti bizottságok vonatkozásában a szakmai feladataik ellátása tekintetében érintett ágazati helyettes államtitkár felelős.
(6) A költségvetési törvény kihirdetését követően a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter
a) megállapítja a fejezet felügyelete alá tartozó azon költségvetési szervek költségvetését, kiemelt kiadási és bevételi előirányzatait, amelyek nem tartoznak az Országgyűlés, a Kormány hatáskörébe [Áht. 49. §-ának d) pontja, Áht. 52. §-ának (4) bekezdése],
b) jóváhagyja a GKM Igazgatás kivételével, a GKM fejezetbe sorolt szervek létszámát, átcsoportosítási jogot gyakorol – az Áht. 39. §-ának (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel – a fejezeten belüli, illetve címen belüli létszámkeretek tekintetében a Kormány rendeletében meghatározott módon [Áht. 49. §-ának h) pontja, Ámr. 58. §-ának (7) és (10) bekezdései].
(7) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának feladatok, programok szerinti felosztását, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinációja és a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter hagyja jóvá.
(8) A fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetését az előirányzat kijelölt szakmai kezelője – a Költségvetési Főosztály által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a (7) bekezdésben, valamint az Ámr. 41–43. §-aiban foglaltak figyelembevételével készíti el elektronikus formában és papír alapon is, majd megküldi a Költségvetési Főosztály részére.
(9) A költségvetési alapokmányt, valamint az elemi költségvetést felügyeleti hatáskörben:
a) a költségvetési szerveket érintően, az intézmények által benyújtott dokumentációknak a Vagyongazdálkodási Főosztály által történt ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – a Költségvetési Főosztály egyetértése esetén –, a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén, a szakmai kezelők által elkészített dokumentációknak a Költségvetési Főosztály részéről történt ellenőrzését és felülvizsgálatát követően, a szakmai helyettes államtitkár
hagyja jóvá a tárgyév március 31. napjáig [Áht. 49. §-ának d) pontja, Ámr. 44. §-ának (1) bekezdése].
(10) A költségvetési szervekre és a fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozó, az intézmények és a fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelői által elkészített, s fejezeti szintre összesített előirányzat-felhasználási tervet a Költségvetési Főosztály vezetője írja alá, s gondoskodik annak a PM, valamint a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére történő megküldéséről [Ámr. 138/B. §-ának (5) bekezdése].
A költségvetési folyamatok alakulásának
évközi figyelemmel kísérése,
az előirányzatok módosítása
3. § (1) A költségvetés végrehajtása során a GKM fejezetébe tartozó intézményi és fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokról, előirányzat módosításokról – a Forrás SQL egységes információs rendszerben – a Költségvetési Főosztály folyamatos nyilvántartást vezet, az intézmények saját hatáskörében végrehajtott módosítások esetén az intézmények adatszolgáltatása alapján. A felügyeleti szervi hatáskörű előirányzat-módosítások a Költségvetési Főosztály vezetőjének egyetértésével kerülnek jóváhagyásra.
(2) Felügyeleti szervi hatáskörben a közigazgatási államtitkár hagyja jóvá:
a) a fejezeti kezelésű előirányzat – az előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelő, az érintett fejezetek megállapodásán alapuló – fejezetek közötti átcsoportosítása tekintetében az előirányzat-módosítást, a kiemelt előirányzatok (fő összegüket nem érintő) átcsoportosítására kiterjedően is, ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik [Áht. 24. §-a (12) bekezdésének b) pontja, Ámr. 46. §-a (1) bekezdésének d) pontja, illetve (2) bekezdése],
b) indokolt esetben, a központi költségvetési szervek saját hatáskörű előirányzat-módosítási jogosultságának a felügyeleti szervi hatáskörbe vonását [Áht. 93. §-ának (2) bekezdése], amely intézkedésről a költségvetési szervet a Vagyongazdálkodási Főosztály, a Kincstárt a Költségvetési Főosztály írásban értesíteni köteles,
c) a költségvetési szerveknél a feladatok, illetve bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatása nélküli csökkentését [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének c) pontja],
d) a költségvetési szervek jóváhagyott előirányzatai felhasználásának – amennyiben azokat bizonyos feltételhez köti – indokolt esetben év közbeni időszakos korlátozását, vagy saját rendelkezésébe vonását [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének d) pontja].
(3) Felügyeleti szervi jogkörben a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár hatáskörébe tartozik:
a) a fejezet felügyelete alá tartozó központi költségvetési szerveknél – egyszeri vagy tartós jelleggel – az intézmény szakmai felügyeletét ellátó helyettes államtitkár, valamint a Vagyongazdálkodási Főosztály vezetőjének javaslata alapján, a Költségvetési Főosztály egyetértésével a költségvetési szerv és a Kincstár egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett
aa) a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére, továbbá címen belül, a költségvetési szervek közötti átcsoportosítással pótelőirányzat, vagy új előirányzat engedélyezése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének a) pontja],
ab) a kiadási és az ahhoz kapcsolódó bevételi előirányzatok növelésével többletfeladat elrendelése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének b) pontja],
ac) a felújítási előirányzat terhére a pénzügyminiszter egyetértésével átcsoportosítás engedélyezése a működési költségvetés javára [Áht. 24. §-ának (4) bekezdése, Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének e) pontja].
b) a fejezeti kezelésű előirányzatoknál – eltérő rendelkezés hiányában – az előirányzat szakmai kezelőjének a kezdeményezése és a Költségvetési Főosztály javaslata alapján a nem tervezett, a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli, a tényleges többletnek megfelelő összeggel az adott fejezeti kezelésű előirányzat kiadási és bevételi előirányzata növelésének engedélyezése, illetve az eseti bevétel rendeltetésének megfelelően új előirányzat megállapítása [Ámr. 46. §-ának (5) bekezdése],
c) a pénzügyminiszter egyetértése esetén a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás engedélyezése, amennyiben az a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának növelésére irányul [Áht. 24. §-ának (5) bekezdése],
d) a pénzügyminiszter, vagy a Kormány jóváhagyását követően, a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek és a fejezeti kezelésű előirányzatok előirányzat-maradványának jóváhagyása, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat maradvány felhasználásának célját, rendeltetését [Áht. 49. §-ának g) pontja, és 93. §-ának (7) bekezdése].
(4) Felügyeleti szervi jogkörben, a Költségvetési Főosztály vezetőjének hatáskörébe tartozik:
a) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve – a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításnak – a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelő szervezeti egység vezetőjének kezdeményezésére – az engedélyezése, figyelembe véve, hogy a fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók.
b) a központi költségvetési szervek működésére és felhalmozási kiadásaira a költségvetési törvényben megállapított, illetve év közben módosított előirányzatok alapján a Kincstár által megnyitásra kerülő havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten – a költségvetési szervek között, az éves előirányzat 8%-át meg nem haladó mértékű és legfeljebb 3 havi visszapótlás melletti – korrekció engedélyezése, a Vagyongazdálkodási Főosztály javaslata alapján. A végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia [Ámr. 109. §-ának (6)–(7) bekezdései],
c) a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyását megelőzően teljesítendő kifizetéskor, illetve a kötelezettségvállalás bejelentése előtti előirányzat-módosítás [Ámr. 46. §-ának (10) bekezdése].
A fejezeti kezelésű előirányzatok,
célelőirányzatok kezelése
4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók fel [Áht. 24. §-ának (9) bekezdése].
(2) A GKM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelői feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért – ha a költségvetési törvény, illetve kormányrendelet eltérően nem rendelkezik – a pénzügyminiszterrel egyetértésben szabályozott GKM rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön utasításban, szabályzatban foglaltak figyelembevételével a jelen utasítás mellékletében kijelölt szervezetek vezetői (továbbiakban: szakmai kezelői) a felelősek.
(3) Az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának részletes eljárásrendjét, az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 122/2005. (XII. 28.) GKM rendeletben foglaltak figyelembevételével – az előirányzat működtetésére kijelölt Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság előkészítése alapján –, a közlekedési helyettes államtitkár – közigazgatási államtitkár útján felterjesztett – előterjesztése alapján, a miniszter utasításban állapítja meg.
Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása
5. § (1) A költségvetés teljesítéséről készülő időközi, féléves és éves beszámolók tekintetében a Költségvetési Főosztály vezetője felügyeleti hatáskörben meghatározza a beszámolók beküldési határidejét, előírja a szöveges indoklás részletes szabályait, a kötelezően előírtakon túlmenő adatszolgáltatást (Ámr. 146. §-a és 149. §-a).
(2) A zárszámadással kapcsolatos munkálatokat a PM által évenként meghatározottak alapján – a Költségvetési Főosztály vezetőjével egyetértésben – a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinálja.
(3) A Vagyongazdálkodási Főosztály felülvizsgálja az intézmények időközi, féléves és éves beszámolóit. A beszámoló felülvizsgálatát – a Költségvetési Főosztály egyetértése esetén – a Vagyongazdálkodási Főosztály vezetője aláírásával igazolja. Az intézmény szakmai felügyeletét ellátó helyettes államtitkár – az Ámr. 149. §-ának (3) bekezdése szerinti értékelést követően – jóváhagyja a beszámolókat. A Vagyongazdálkodási Főosztály az elfogadott beszámolási dokumentációk visszaküldésével értesíti a költségvetési szerv vezetőjét.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a Költségvetési Főosztály vizsgálja felül.
(5) A fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor – éves és féléves költségvetési beszámolóját a Költségvetési Főosztály vezetője, mint a beszámoló elkészítéséért felelős vezető, valamint a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár, mint a fejezet gazdasági felügyeletéért felelős vezető írja alá.
(6) A GKM fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek előirányzat-maradványának felülvizsgálatát a Vagyongazdálkodási Főosztály végzi és megküldi a Költségvetési Főosztály részére. A fejezet maradvány-elszámolását a Költségvetési Főosztály fogja össze, és felülvizsgálat után készíti elő jóváhagyásra.
(7) A Vagyongazdálkodási Főosztály gondoskodik az Ámr. 149/A. §-ával elrendelt – az Ámr. 19. számú melléklete szerinti – adatszolgáltatási kötelezettség bekéréséről, valamint a szakmai főosztályok írásos véleményének kikérésével minősíti a szervezetek tevékenységét, amelyet minden év június 15-éig köteles megküldeni a Költségvetési Főosztály részére. A Költségvetési Főosztály a PM részére évente június 30-áig küldi meg az értékelést.
(8) A kormányzati szektor fogalmába tartozó államháztartáson kívüli szervezetek – az Ámr. 164/A. §-ával elrendelt, az Ámr. 20. számú melléklete szerinti – éves és évközi adatszolgáltatását a Vagyongazdálkodási Főosztály teljesíti a Költségvetési Főosztály egyidejű tájékoztatásával.
Gazdálkodás a kincstári vagyonnal
6. § A GKM fejezethez tartozó költségvetési szervek tekintetében a kincstári vagyongazdálkodás során az Áht. IX. fejezetében foglalt, a költségvetési szerv felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogköröket a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár gyakorolja.
Vegyes rendelkezések
7. § (1) A költségvetési szervek törzskönyvi nyilvántartásba vételéről, valamint a törzskönyvi nyilvántartás adatait érintő változások – ideértve a nyilvántartásból való törlést is – átvezetéséről felügyeleti szervi hatáskörben a Vagyongazdálkodási Főosztály kezdeményezésére, a Költségvetési Főosztály vezetője gondoskodik [Áht. 88. §-ának (5)–(6) bekezdései, és 88/A. §-ának (4) bekezdése].
(2) A fejezethez tartozó költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatát – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottságnak a költségvetési szerv felett szakmai felügyeletet ellátó helyettes államtitkár véleményének kikérésével készített javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.
(3) Az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv gazdasági szervezetének vezetőjét (gazdasági vezetőt) – ha jogszabály kivételt nem tesz – a költségvetési szerv vezetőjének a kezdeményezésére, a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter határozatlan időre bízza meg és menti fel. A további munkáltatói jogokat a költségvetési szerv vezetője gyakorolja [Ámr. 18. §-ának (1) bekezdése].
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználása során érvényesíteni kell a következő szabályozások előírásait:
a) a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet,
b) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes támogatási programjainak részletes szabályairól szóló 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet,
c) az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 122/2005. (XII. 28.) GKM rendelet,
d) az ITD-H Befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési tanácsadás célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályozásáról szóló 29/2005. (V. 5.) GKM rendelet,
e) az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 30/2005. (V. 13.) GKM rendelet,
f) az egyes iparjogvédelmi oltalmak megszerzésének és fenntartásának a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzatból történő támogatásáról szóló 9/2003. (II. 28.) GKM rendelet,
g) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 80/2004. (V. 18.) GKM rendelet,
h) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Beruházásösztönzési célelőirányzatának felhasználásáról, a nemzetgazdasági jelentőségű beruházások támogatásának finanszírozásáról szóló 20/2005. GKM szabályzat,
i) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetése 2006. évi fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló 4/2006. GKM szabályzat,
j) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes fejezeti kezelésű (cél) előirányzatainak egységes szemléletű felhasználásáról, kezeléséről, működéséről szóló 11/2005. GKM szabályzat,
k) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetési fejezetében szereplő egyes célelőirányzatok forrásainak terhére meghirdetett pályázatok egységes szemléletű kezeléséről szóló 10/2005. GKM szabályzat,
l) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetési fejezetében szereplő egyes célelőirányzatok forrásainak terhére odaítélt támogatásokkal kapcsolatos követelések egységes szemléletű kezelésére vonatkozó 3/2005. GKM szabályzat,
m) a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat kezelésének rendjéről szóló 7/2005. GKM szabályzat,
n) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzésről szóló 8/2005. GKM szabályzat,
o) a GKM szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjéről szóló 9/2005. GKM szabályzat.
Záró rendelkezések
8. § (1) Ez az utasítás 2006. április 19-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt feladatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 4/2004. (IV. 2.) GKM utasítás.
(2) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársaság költségvetéséről és a költségvetés végrehajtásáról szóló törvény, az Áht., az Ámr., a kincstári rendszer működésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások teljesítésének rendjéről szóló 36/1999. (XII. 27.) PM rendelet, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2005. (XI. 16.) GKM utasítás, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályok, belső utasítások, szabályzatok rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
Melléklet a 8/2006. (IV. 7.) GKM utasításhoz
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
Fejezeti kezelésű előirányzatok |
A fejezeti kezelésű |
Szakmai felügyeletet |
---|---|---|---|---|---|
25 |
2 |
3 |
Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi |
Ipari Főosztály |
Energetikai és ipari helyettes államtitkár |
25 |
35 |
Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások |
|||
25 |
1 |
1 |
A magyarországi uránércbánya bezárása |
Uránbányászati Miniszteri Biztos |
|
25 |
2 |
20 |
Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás |
||
25 |
2 |
2 |
Energiafelhasználási hatékonyság javítása |
Energetikai Főosztály |
|
25 |
6 |
1 |
Energiagazdálkodási célelőirányzat |
||
25 |
2 |
21 |
Tájrendezési célelőirányzat |
||
25 |
36 |
1 |
Energia Központ Kht. közhasznú feladatai |
||
25 |
30 |
36 |
Közlekedési zajvédelem |
Környezetvédelmi |
|
25 |
2 |
3 |
Kis- és középvállalkozói célelőirányzat |
Kis- és Középvállalkozás-fejlesztési Főosztály |
Vállalkozás-fejlesztési és kereskedelmi helyettes államtitkár |
25 |
36 |
2 |
Design Terminál Formatervezési Tájékoztató és Szolgáltató Kht. közhasznú feladatai |
Innovációs Főosztály |
|
25 |
1 |
4 |
Kombinált fuvarozás, logisztikai központok, |
Hajózási Főosztály |
Közlekedési helyettes államtitkár |
25 |
2 |
45 |
Belvízi hajózási alapprogram |
||
25 |
1 |
6 |
GySEV pályaberuházás |
Vasúti Közlekedési |
|
25 |
2 |
9 |
A közúti közlekedésbiztonság egyes állami |
Közúti Közlekedési |
|
25 |
29 |
|
Útpénztár |
Működtető/kezelő Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság) |
|
25 |
1 |
9 |
Akadálymentes közlekedés fejlesztése |
Közlekedési Stratégiai és Nemzetközi |
|
25 |
30 |
15 |
BKSZ működtetésének támogatása |
||
25 |
30 |
26 |
Nemzetközi tagdíjak |
||
25 |
30 |
16 |
Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján |
Védelemkoordinációs Főosztály |
|
25 |
30 |
33 |
Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok |
||
25 |
30 |
34 |
NATO tagságból adódó ágazati feladatok |
||
25 |
1 |
7 |
Vasútegészségügyi fejlesztések |
Vagyongazdálkodási Főosztály |
Gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár |
25 |
30 |
3 |
Költségtérítés a vasúti pályák és tartozékaik |
||
25 |
30 |
5 |
GySEV Rt. tőkeemelése |
||
25 |
3 |
4 |
Tőzsdei bevezetésre készülő vállalkozások |
||
25 |
30 |
1 |
Autópálya rendelkezésre állási díj |
||
25 |
1 |
2 |
Államigazgatási hatékonyság növelését szolgáló |
Informatikai Főosztály |
|
25 |
2 |
43 |
Vállalkozói vagyon kezelése |
Költségvetési Főosztály |
|
25 |
40 |
1 |
Fejezeti általános tartalék |
||
25 |
40 |
2 |
Fejezeti államháztartási tartalék |
||
25 |
3 |
1 |
Beruházás-ösztönzési célelőirányzat |
Gazdaságfejlesztési Programok Főosztály |
Külgazdasági helyettes államtitkár |
25 |
3 |
2 |
Nemzeti beruházás-ösztönzési vállalkozási |
||
25 |
11 |
ITD-H Befektetés-ösztönzési és kereskedelem- |
|||
25 |
47 |
Kötött segélyhitelezés |
EU-n Kívüli Országok Külgazdasági Főosztály |
|
|
25 |
10 |
KGA hálózat működési feltételeinek megteremtése |
EU tagországok Külgazdasági Főosztály |
|
|
25 |
30 |
7 |
Schengen Alap |
Kohéziós Alap Infrastrukturális Nagy- |
EU fejlesztési alapokért felelős helyettes |
25 |
30 |
8 |
Kockázati céltartalék |
||
25 |
30 |
9 |
EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása |
||
25 |
30 |
17 |
Kihelyezett szakértői támogatás |
||
25 |
30 |
11 |
TEN-T pályázatok |
||
25 |
31 |
2 |
PHARE programok és átmeneti támogatás programjai – Átmeneti támogatással megvalósuló programok |
||
Hajózási Információs Rendszer megvalósítása |
|||||
Felkészülés a digitális tachográfok bevezetésére |
|||||
IT fejlesztés gépjármű-közlekedés légszennyező |
|||||
Integrált vontatási erőforrás tervező- és nyilvántartó információs rendszer |
|||||
Gördülőállomány karbantartás hatékonyságának |
|||||
Egyes fontos mérések visszavezethetőségi láncának létrehozása |
|||||
Vasúti információs adatbázis fejlesztése |
|||||
Vasúti infrastruktúra hatékonyságának növelése |
|||||
Zajtérképet készítő központ létrehozása |
Az utasítást a 32/2006. (X. 9.) GKM utasítás 7. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte, 2006. október 16. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás