• Tartalom

8/2006. (IV. 7.) GKM utasítás

8/2006. (IV. 7.) GKM utasítás

a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról*

2006.04.19.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetét érintő, egyes – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.), valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 165. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetője hatáskörébe utalt jogok átruházásáról, valamint a felügyeleti szervi feladatok ellátásáról a következők szerint rendelkezem:

Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya kiterjed a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetébe tartozó intézményi és fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokra, kivéve a 26. cím alatti EU integráció fejezeti kezelésű előirányzatot.

A költségvetési javaslat összeállítása,
elemi költségvetés

2. § (1) A tervezést és annak megalapozását szolgáló előkészítés feladatait, az ágazati stratégiai célok és prioritások kialakítását fejezeti szinten a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár irányítja (Áht. 49. §-a, Ámr. 21–26. §-ai).

(2) Az intézmények költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár bevonásával, a Vagyongazdálkodási Főosztály végzi.

(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint a teljesítéshez szükséges előirányzatok felmérését – a szakmai kezelők bevonásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár közreműködésével, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinálja.

(4) A költségvetési javaslatnak a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által kiadott tervezési köriratban foglaltak szerinti összeállításáért, a PM-mel egyeztetett költségvetési javaslat véglegesítéséért és a szöveges indokolás elkészítéséért – a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelőinek a bevonásával – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkárok közreműködésével, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár felelős (Ámr. 24–27. §-ai).

(5) A Kormány által benyújtott költségvetési törvénytervezet parlamenti bizottsági tárgyalása során, a Parlamenti Titkárság felelős a költségvetési törvénytervezethez beérkező összes módosító- és kapcsolódó módosító javaslat Gazdaság-koordinációs és Pénzügyi Helyettes Államtitkárságra történő soron kívüli eljuttatásáért, a minisztérium álláspontjának kialakítása érdekében. A parlamenti bizottságokban való képviseletért a Költségvetési és a Gazdasági Bizottság tekintetében – az érintett ágazati főosztályok, valamint a Közgazdasági Főosztály bevonásával – a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár, más parlamenti bizottságok vonatkozásában a szakmai feladataik ellátása tekintetében érintett ágazati helyettes államtitkár felelős.

(6) A költségvetési törvény kihirdetését követően a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter

a) megállapítja a fejezet felügyelete alá tartozó azon költségvetési szervek költségvetését, kiemelt kiadási és bevételi előirányzatait, amelyek nem tartoznak az Országgyűlés, a Kormány hatáskörébe [Áht. 49. §-ának d) pontja, Áht. 52. §-ának (4) bekezdése],

b) jóváhagyja a GKM Igazgatás kivételével, a GKM fejezetbe sorolt szervek létszámát, átcsoportosítási jogot gyakorol – az Áht. 39. §-ának (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel – a fejezeten belüli, illetve címen belüli létszámkeretek tekintetében a Kormány rendeletében meghatározott módon [Áht. 49. §-ának h) pontja, Ámr. 58. §-ának (7) és (10) bekezdései].

(7) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának feladatok, programok szerinti felosztását, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinációja és a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter hagyja jóvá.

(8) A fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetését az előirányzat kijelölt szakmai kezelője – a Költségvetési Főosztály által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a (7) bekezdésben, valamint az Ámr. 41–43. §-aiban foglaltak figyelembevételével készíti el elektronikus formában és papír alapon is, majd megküldi a Költségvetési Főosztály részére.

(9) A költségvetési alapokmányt, valamint az elemi költségvetést felügyeleti hatáskörben:

a) a költségvetési szerveket érintően, az intézmények által benyújtott dokumentációknak a Vagyongazdálkodási Főosztály által történt ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – a Költségvetési Főosztály egyetértése esetén –, a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár,

b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén, a szakmai kezelők által elkészített dokumentációknak a Költségvetési Főosztály részéről történt ellenőrzését és felülvizsgálatát követően, a szakmai helyettes államtitkár

hagyja jóvá a tárgyév március 31. napjáig [Áht. 49. §-ának d) pontja, Ámr. 44. §-ának (1) bekezdése].

(10) A költségvetési szervekre és a fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozó, az intézmények és a fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelői által elkészített, s fejezeti szintre összesített előirányzat-felhasználási tervet a Költségvetési Főosztály vezetője írja alá, s gondoskodik annak a PM, valamint a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére történő megküldéséről [Ámr. 138/B. §-ának (5) bekezdése].

A költségvetési folyamatok alakulásának
évközi figyelemmel kísérése,
az előirányzatok módosítása

3. § (1) A költségvetés végrehajtása során a GKM fejezetébe tartozó intézményi és fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokról, előirányzat módosításokról – a Forrás SQL egységes információs rendszerben – a Költségvetési Főosztály folyamatos nyilvántartást vezet, az intézmények saját hatáskörében végrehajtott módosítások esetén az intézmények adatszolgáltatása alapján. A felügyeleti szervi hatáskörű előirányzat-módosítások a Költségvetési Főosztály vezetőjének egyetértésével kerülnek jóváhagyásra.

(2) Felügyeleti szervi hatáskörben a közigazgatási államtitkár hagyja jóvá:

a) a fejezeti kezelésű előirányzat – az előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelő, az érintett fejezetek megállapodásán alapuló – fejezetek közötti átcsoportosítása tekintetében az előirányzat-módosítást, a kiemelt előirányzatok (fő összegüket nem érintő) átcsoportosítására kiterjedően is, ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik [Áht. 24. §-a (12) bekezdésének b) pontja, Ámr. 46. §-a (1) bekezdésének d) pontja, illetve (2) bekezdése],

b) indokolt esetben, a központi költségvetési szervek saját hatáskörű előirányzat-módosítási jogosultságának a felügyeleti szervi hatáskörbe vonását [Áht. 93. §-ának (2) bekezdése], amely intézkedésről a költségvetési szervet a Vagyongazdálkodási Főosztály, a Kincstárt a Költségvetési Főosztály írásban értesíteni köteles,

c) a költségvetési szerveknél a feladatok, illetve bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatása nélküli csökkentését [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének c) pontja],

d) a költségvetési szervek jóváhagyott előirányzatai felhasználásának – amennyiben azokat bizonyos feltételhez köti – indokolt esetben év közbeni időszakos korlátozását, vagy saját rendelkezésébe vonását [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének d) pontja].

(3) Felügyeleti szervi jogkörben a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár hatáskörébe tartozik:

a) a fejezet felügyelete alá tartozó központi költségvetési szerveknél – egyszeri vagy tartós jelleggel – az intézmény szakmai felügyeletét ellátó helyettes államtitkár, valamint a Vagyongazdálkodási Főosztály vezetőjének javaslata alapján, a Költségvetési Főosztály egyetértésével a költségvetési szerv és a Kincstár egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett

aa) a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére, továbbá címen belül, a költségvetési szervek közötti átcsoportosítással pótelőirányzat, vagy új előirányzat engedélyezése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének a) pontja],

ab) a kiadási és az ahhoz kapcsolódó bevételi előirányzatok növelésével többletfeladat elrendelése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének b) pontja],

ac) a felújítási előirányzat terhére a pénzügyminiszter egyetértésével átcsoportosítás engedélyezése a működési költségvetés javára [Áht. 24. §-ának (4) bekezdése, Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének e) pontja].

b) a fejezeti kezelésű előirányzatoknál – eltérő rendelkezés hiányában – az előirányzat szakmai kezelőjének a kezdeményezése és a Költségvetési Főosztály javaslata alapján a nem tervezett, a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli, a tényleges többletnek megfelelő összeggel az adott fejezeti kezelésű előirányzat kiadási és bevételi előirányzata növelésének engedélyezése, illetve az eseti bevétel rendeltetésének megfelelően új előirányzat megállapítása [Ámr. 46. §-ának (5) bekezdése],

c) a pénzügyminiszter egyetértése esetén a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás engedélyezése, amennyiben az a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának növelésére irányul [Áht. 24. §-ának (5) bekezdése],

d) a pénzügyminiszter, vagy a Kormány jóváhagyását követően, a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek és a fejezeti kezelésű előirányzatok előirányzat-maradványának jóváhagyása, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat maradvány felhasználásának célját, rendeltetését [Áht. 49. §-ának g) pontja, és 93. §-ának (7) bekezdése].

(4) Felügyeleti szervi jogkörben, a Költségvetési Főosztály vezetőjének hatáskörébe tartozik:

a) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve – a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításnak – a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelő szervezeti egység vezetőjének kezdeményezésére – az engedélyezése, figyelembe véve, hogy a fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók.

b) a központi költségvetési szervek működésére és felhalmozási kiadásaira a költségvetési törvényben megállapított, illetve év közben módosított előirányzatok alapján a Kincstár által megnyitásra kerülő havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten – a költségvetési szervek között, az éves előirányzat 8%-át meg nem haladó mértékű és legfeljebb 3 havi visszapótlás melletti – korrekció engedélyezése, a Vagyongazdálkodási Főosztály javaslata alapján. A végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia [Ámr. 109. §-ának (6)–(7) bekezdései],

c) a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyását megelőzően teljesítendő kifizetéskor, illetve a kötelezettségvállalás bejelentése előtti előirányzat-módosítás [Ámr. 46. §-ának (10) bekezdése].

A fejezeti kezelésű előirányzatok,
célelőirányzatok kezelése

4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók fel [Áht. 24. §-ának (9) bekezdése].

(2) A GKM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelői feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért – ha a költségvetési törvény, illetve kormányrendelet eltérően nem rendelkezik – a pénzügyminiszterrel egyetértésben szabályozott GKM rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön utasításban, szabályzatban foglaltak figyelembevételével a jelen utasítás mellékletében kijelölt szervezetek vezetői (továbbiakban: szakmai kezelői) a felelősek.

(3) Az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának részletes eljárásrendjét, az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 122/2005. (XII. 28.) GKM rendeletben foglaltak figyelembevételével – az előirányzat működtetésére kijelölt Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság előkészítése alapján –, a közlekedési helyettes államtitkár – közigazgatási államtitkár útján felterjesztett – előterjesztése alapján, a miniszter utasításban állapítja meg.

Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása

5. § (1) A költségvetés teljesítéséről készülő időközi, féléves és éves beszámolók tekintetében a Költségvetési Főosztály vezetője felügyeleti hatáskörben meghatározza a beszámolók beküldési határidejét, előírja a szöveges indoklás részletes szabályait, a kötelezően előírtakon túlmenő adatszolgáltatást (Ámr. 146. §-a és 149. §-a).

(2) A zárszámadással kapcsolatos munkálatokat a PM által évenként meghatározottak alapján – a Költségvetési Főosztály vezetőjével egyetértésben – a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár koordinálja.

(3) A Vagyongazdálkodási Főosztály felülvizsgálja az intézmények időközi, féléves és éves beszámolóit. A beszámoló felülvizsgálatát – a Költségvetési Főosztály egyetértése esetén – a Vagyongazdálkodási Főosztály vezetője aláírásával igazolja. Az intézmény szakmai felügyeletét ellátó helyettes államtitkár – az Ámr. 149. §-ának (3) bekezdése szerinti értékelést követően – jóváhagyja a beszámolókat. A Vagyongazdálkodási Főosztály az elfogadott beszámolási dokumentációk visszaküldésével értesíti a költségvetési szerv vezetőjét.

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a Költségvetési Főosztály vizsgálja felül.

(5) A fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor – éves és féléves költségvetési beszámolóját a Költségvetési Főosztály vezetője, mint a beszámoló elkészítéséért felelős vezető, valamint a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár, mint a fejezet gazdasági felügyeletéért felelős vezető írja alá.

(6) A GKM fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek előirányzat-maradványának felülvizsgálatát a Vagyongazdálkodási Főosztály végzi és megküldi a Költségvetési Főosztály részére. A fejezet maradvány-elszámolását a Költségvetési Főosztály fogja össze, és felülvizsgálat után készíti elő jóváhagyásra.

(7) A Vagyongazdálkodási Főosztály gondoskodik az Ámr. 149/A. §-ával elrendelt – az Ámr. 19. számú melléklete szerinti – adatszolgáltatási kötelezettség bekéréséről, valamint a szakmai főosztályok írásos véleményének kikérésével minősíti a szervezetek tevékenységét, amelyet minden év június 15-éig köteles megküldeni a Költségvetési Főosztály részére. A Költségvetési Főosztály a PM részére évente június 30-áig küldi meg az értékelést.

(8) A kormányzati szektor fogalmába tartozó államháztartáson kívüli szervezetek – az Ámr. 164/A. §-ával elrendelt, az Ámr. 20. számú melléklete szerinti – éves és évközi adatszolgáltatását a Vagyongazdálkodási Főosztály teljesíti a Költségvetési Főosztály egyidejű tájékoztatásával.

Gazdálkodás a kincstári vagyonnal

6. § A GKM fejezethez tartozó költségvetési szervek tekintetében a kincstári vagyongazdálkodás során az Áht. IX. fejezetében foglalt, a költségvetési szerv felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogköröket a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján, a gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár gyakorolja.

Vegyes rendelkezések

7. § (1) A költségvetési szervek törzskönyvi nyilvántartásba vételéről, valamint a törzskönyvi nyilvántartás adatait érintő változások – ideértve a nyilvántartásból való törlést is – átvezetéséről felügyeleti szervi hatáskörben a Vagyongazdálkodási Főosztály kezdeményezésére, a Költségvetési Főosztály vezetője gondoskodik [Áht. 88. §-ának (5)–(6) bekezdései, és 88/A. §-ának (4) bekezdése].

(2) A fejezethez tartozó költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatát – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottságnak a költségvetési szerv felett szakmai felügyeletet ellátó helyettes államtitkár véleményének kikérésével készített javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.

(3) Az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv gazdasági szervezetének vezetőjét (gazdasági vezetőt) – ha jogszabály kivételt nem tesz – a költségvetési szerv vezetőjének a kezdeményezésére, a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata és a Vagyongazdálkodási Főosztálynak a közigazgatási államtitkár útján készített előterjesztése alapján, a miniszter határozatlan időre bízza meg és menti fel. A további munkáltatói jogokat a költségvetési szerv vezetője gyakorolja [Ámr. 18. §-ának (1) bekezdése].

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználása során érvényesíteni kell a következő szabályozások előírásait:

a) a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet,

b) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes támogatási programjainak részletes szabályairól szóló 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet,

c) az Útpénztár fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 122/2005. (XII. 28.) GKM rendelet,

d) az ITD-H Befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési tanácsadás célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályozásáról szóló 29/2005. (V. 5.) GKM rendelet,

e) az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 30/2005. (V. 13.) GKM rendelet,

f) az egyes iparjogvédelmi oltalmak megszerzésének és fenntartásának a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzatból történő támogatásáról szóló 9/2003. (II. 28.) GKM rendelet,

g) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 80/2004. (V. 18.) GKM rendelet,

h) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Beruházásösztönzési célelőirányzatának felhasználásáról, a nemzetgazdasági jelentőségű beruházások támogatásának finanszírozásáról szóló 20/2005. GKM szabályzat,

i) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetése 2006. évi fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló 4/2006. GKM szabályzat,

j) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes fejezeti kezelésű (cél) előirányzatainak egységes szemléletű felhasználásáról, kezeléséről, működéséről szóló 11/2005. GKM szabályzat,

k) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetési fejezetében szereplő egyes célelőirányzatok forrásainak terhére meghirdetett pályázatok egységes szemléletű kezeléséről szóló 10/2005. GKM szabályzat,

l) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetési fejezetében szereplő egyes célelőirányzatok forrásainak terhére odaítélt támogatásokkal kapcsolatos követelések egységes szemléletű kezelésére vonatkozó 3/2005. GKM szabályzat,

m) a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat kezelésének rendjéről szóló 7/2005. GKM szabályzat,

n) a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzésről szóló 8/2005. GKM szabályzat,

o) a GKM szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjéről szóló 9/2005. GKM szabályzat.

Záró rendelkezések

8. § (1) Ez az utasítás 2006. április 19-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt feladatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 4/2004. (IV. 2.) GKM utasítás.

(2) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársaság költségvetéséről és a költségvetés végrehajtásáról szóló törvény, az Áht., az Ámr., a kincstári rendszer működésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások teljesítésének rendjéről szóló 36/1999. (XII. 27.) PM rendelet, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2005. (XI. 16.) GKM utasítás, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályok, belső utasítások, szabályzatok rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Melléklet a 8/2006. (IV. 7.) GKM utasításhoz

A Magyar Köztársaság 2006. évi költségvetéséről szóló 2005. évi CLIII. tv. szerinti GKM fejezeti kezelésű előirányzatai és szakmai kezelői

Cím

Alcím

Jogcím-
csoport

Fejezeti kezelésű előirányzatok

A fejezeti kezelésű
előirányzat szakmai kezelője

Szakmai felügyeletet
gyakorló állami vezető

25

2

3

Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi
feladatok

Ipari Főosztály

Energetikai és ipari helyettes államtitkár

25

35

Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások
támogatása

25

1

1

A magyarországi uránércbánya bezárása

Uránbányászati Miniszteri Biztos

 

25

2

20

Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás

25

2

2

Energiafelhasználási hatékonyság javítása

Energetikai Főosztály

 

25

6

1

Energiagazdálkodási célelőirányzat

25

2

21

Tájrendezési célelőirányzat

25

36

1

Energia Központ Kht. közhasznú feladatai

25

30

36

Közlekedési zajvédelem

Környezetvédelmi
Főosztály

 

25

2

3

Kis- és középvállalkozói célelőirányzat

Kis- és Középvállalkozás-fejlesztési Főosztály

Vállalkozás-fejlesztési és kereskedelmi helyettes államtitkár

25

36

2

Design Terminál Formatervezési Tájékoztató és Szolgáltató Kht. közhasznú feladatai

Innovációs Főosztály

 

25

1

4

Kombinált fuvarozás, logisztikai központok,
kikötők fejlesztése

Hajózási Főosztály

Közlekedési helyettes államtitkár

25

2

45

Belvízi hajózási alapprogram

25

1

6

GySEV pályaberuházás

Vasúti Közlekedési
Főosztály

 

25

2

9

A közúti közlekedésbiztonság egyes állami
feladatai

Közúti Közlekedési
Főosztály

 

25

29

 

Útpénztár

Működtető/kezelő Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság)

 

25

1

9

Akadálymentes közlekedés fejlesztése

Közlekedési Stratégiai és Nemzetközi
Főosztály

 

25

30

15

BKSZ működtetésének támogatása

25

30

26

Nemzetközi tagdíjak

25

30

16

Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján

Védelemkoordinációs Főosztály

 

25

30

33

Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok

25

30

34

NATO tagságból adódó ágazati feladatok

25

1

7

Vasútegészségügyi fejlesztések

Vagyongazdálkodási Főosztály

Gazdaság-koordinációs és pénzügyi helyettes államtitkár

25

30

3

Költségtérítés a vasúti pályák és tartozékaik
működtetéséhez

25

30

5

GySEV Rt. tőkeemelése

25

3

4

Tőzsdei bevezetésre készülő vállalkozások
támogatása

25

30

1

Autópálya rendelkezésre állási díj

25

1

2

Államigazgatási hatékonyság növelését szolgáló
beruházások

Informatikai Főosztály

 

25

2

43

Vállalkozói vagyon kezelése

Költségvetési Főosztály

 

25

40

1

Fejezeti általános tartalék

25

40

2

Fejezeti államháztartási tartalék

25

3

1

Beruházás-ösztönzési célelőirányzat

Gazdaságfejlesztési Programok Főosztály

Külgazdasági helyettes államtitkár

25

3

2

Nemzeti beruházás-ösztönzési vállalkozási
célelőirányzat

25

11

ITD-H Befektetés-ösztönzési és kereskedelem-
fejlesztési tanácsadás

25

47

Kötött segélyhitelezés

EU-n Kívüli Országok Külgazdasági Főosztály

 

25

10

KGA hálózat működési feltételeinek megteremtése

EU tagországok Külgazdasági Főosztály

 

25

30

7

Schengen Alap

Kohéziós Alap Infrastrukturális Nagy-
projektek Főosztály

EU fejlesztési alapokért felelős helyettes
államtitkár

25

30

8

Kockázati céltartalék

25

30

9

EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása

25

30

17

Kihelyezett szakértői támogatás

25

30

11

TEN-T pályázatok

25

31

2

PHARE programok és átmeneti támogatás programjai – Átmeneti támogatással megvalósuló programok

Hajózási Információs Rendszer megvalósítása

Felkészülés a digitális tachográfok bevezetésére

IT fejlesztés gépjármű-közlekedés légszennyező
hatásának számítására

Integrált vontatási erőforrás tervező- és nyilvántartó információs rendszer

Gördülőállomány karbantartás hatékonyságának
növelése

Egyes fontos mérések visszavezethetőségi láncának létrehozása

Vasúti információs adatbázis fejlesztése

Vasúti infrastruktúra hatékonyságának növelése

Zajtérképet készítő központ létrehozása

*

Az utasítást a 32/2006. (X. 9.) GKM utasítás 7. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte, 2006. október 16. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére