9/2006. (III. 23.) PM rendelet
9/2006. (III. 23.) PM rendelet
a Rendkívüli beruházási tartalék előirányzat átcsoportosításának rendjéről
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 124. §-a (4) bekezdésének b) pontjában kapott felhatalmazás alapján – figyelemmel a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény 51. §-ának (4) bekezdésében foglaltakra – a XXII. Pénzügyminisztérium fejezet, 17. cím, 1. alcím, 13. Rendkívüli beruházási tartalék jogcímcsoport előirányzat terhére történő fejezetek közötti évközi átcsoportosítás rendjére, a következőket rendelem el:1
Kezdeményezés
1. § (1)2 A Rendkívüli beruházási tartalék jogcímcsoport előirányzatból (a továbbiakban: előirányzat) jogszabályban meghatározott közfeladat ellátásához kapcsolódó beruházása megvalósításához átcsoportosítást költségvetési szerv, helyi önkormányzat, kisebbségi önkormányzat, többcélú kistérségi társulás, egyház, egyéb egyházi jogi személy, valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 2. § (1) bekezdés a)–c) pontjában megjelölt, közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú szervezetként nyilvántartásba vett szervezet (a továbbiakban: kezdeményező) kezdeményezhet írásban, legkésőbb az adott költségvetési év november 1. napjáig a pénzügyminiszternél.
(2)3 Egy kezdeményezésben egy – a kezdeményező gazdasági-vállalkozási tevékenységnek nem minősülő tevékenységéhez kötődő – beruházás és az ahhoz kapcsolódó előirányzat-átcsoportosítási igény terjeszthető elő.
(3) A kezdeményezésben meg kell jelölni:
a) az előirányzat terhére történő átcsoportosítás iránti igényt, az átcsoportosítás iránti igény megalapozottságát alátámasztó tényeket, körülményeket, figyelemmel az 5. § (2) bekezdésében foglaltakra,
b)4 a kezdeményező azonosító adatait, így különösen nevét, székhelyét, elérhetőségeit, tevékenységét, képviselőjének nevét és tisztségét, továbbá a kezdeményezésben megjelölt beruházáshoz kapcsolódóan ellátott közfeladatot,
c) a kezdeményezővel közös beruházás megvalósításában közreműködő személy azonosító adatait, így különösen nevét, székhelyét, az együttműködés formáját,
d) a beruházás adatait, így különösen tárgyát, helyét, idejét, célját, indokoltságát és tartalmát,
e) újonnan induló beruházás esetén annak költség- és forrásszerkezetét, folyamatban lévő beruházás esetén annak költség- és forrásszerkezetét az előirányzat-átcsoportosítás iránti igény keletkezése előtt, illetve azt követően. A költség- és forrásszerkezet körében be kell mutatni különösen a beruházás előzetesen felszámított, de le nem vonható általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségét, az igényelt előirányzat-átcsoportosítási igény előzetesen felszámított, de le nem vonható általános forgalmi adót is tartalmazó összegét, a kezdeményező saját forrását, továbbá az igényelt és a kapott állami, nemzetközi és egyéb támogatások összegét és formáját.
(4)5 A kezdeményezőnek a beruházás jellegéből következően a beruházási költségek, illetve az átcsoportosítási igény meghatározásának alapjául szolgáló dokumentumot is csatolnia kell, továbbá nyilatkoznia kell arról, hogy a kezdeményezésben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek.
Döntés-előkészítés, döntés
2. § (1) Az előirányzat-átcsoportosításról szóló döntés előkészítését javaslattevő joggal rendelkező, 3 főből álló bizottság (a továbbiakban: bizottság) végzi. A bizottság tagjait a pénzügyminiszter jelöli ki.
(2)6 A bizottság titkársági feladatait a Pénzügyminisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egysége (a továbbiakban: titkárság) látja el.
3. § (1) A beérkezett kezdeményezést a titkárság nyilvántartásba veszi.
(2)7 A titkárság a kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul megvizsgálja, hogy az megfelel-e az e rendeletben foglalt követelményeknek. A kezdeményezés hiányos benyújtása esetén, vagy ha az 1. § (1) bekezdése alapján a kezdeményező kezdeményezési jogosultsága a rendelkezésre álló adatok alapján egyértelműen nem állapítható meg, a titkárság a kezdeményezőt 8 napon belül, írásban, egyszeri alkalommal – a hiányokra és a mulasztás jogkövetkezményeire való figyelmeztetés mellett – a felszólítás kézhezvételétől számított megfelelő, de legfeljebb 15 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel.
(3)8 Ha a kezdeményező a hiánypótlási felhívásnak határidőben nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, továbbá ha az állapítható meg, hogy az 1. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezési jogosultsággal nem rendelkezik, a titkárság a kezdeményezést – a kezdeményező egyidejű tájékoztatása mellett – törli a nyilvántartásból.
4. § (1)9 Ha a kezdeményező nem fejezetet irányító szerv, a titkárság a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követő 8 napon belül felhívja a kezdeményezésben megjelölt beruházáshoz kapcsolódó közfeladatért felelős fejezetet irányító szervet szakmai álláspontjának kialakítására. A fejezetet irányító szerv az előirányzat-átcsoportosításra irányuló kezdeményezés megalapozottságára vonatkozó – a (2) bekezdésben meghatározott szempontok figyelembevételével kialakított – szakmai álláspontjáról 15 napon belül tájékoztatja a titkárságot.
(2)10 A kezdeményezésben megjelölt beruházással kapcsolatban a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontja kialakításakor megvizsgálja
a) az előirányzat-átcsoportosítás kezdeményezőjének e rendelet szerinti kezdeményezésre való jogosultságát,
b) a beruházás összhangját a kormányprogrammal, illetve az ágazati szakmai programokkal,
c) a beruházás ágazati szakmai programokon belüli prioritását,
d)11 a beruházás fejezeten belüli finanszírozásának lehetőségét,
e) a beruházás tartalma, költség- és forrásszerkezete megalapozottságát, megvalósítása indokoltságát, továbbá
f) az előirányzat-átcsoportosítási igény indokoltságát.
(3)12 A fejezetet irányító szerv támogató jellegű szakmai álláspontjában megjelöli az átcsoportosítás fejezeten belüli címrendi helyét is.
(4)13 Ha az előirányzat-átcsoportosítást a fejezetet irányító szerv kezdeményezi, köteles a kezdeményezésben a (2) bekezdésben felsorolt szempontoknak való megfelelést bemutatni, valamint az előirányzat-átcsoportosítás fejezeten belüli címrendi helyét megjelölni.
5. § (1) A bizottság az előirányzat-átcsoportosításra javaslatot tesz a pénzügyminiszternek.
(2)14 A bizottság az előirányzat terhére történő átcsoportosítási igényt javaslatában akkor támogatja, ha folyamatban lévő beruházás, illetve sürgős, újonnan induló beruházás megvalósításához a finanszírozási igény előre nem tervezhető, váratlan esemény, illetve helyzet miatt következett be és forrás biztosítása
a) életveszély-elhárítás, vagy
b) épített, illetve természetes környezeti kárelhárítás, vagy
c) kármentesítés, vagy
d)15 az állampolgárok szélesebb körét érintő, állami vagy önkormányzati feladatkörbe tartozó, más módon nem megoldható feladat ellátása, vagy
e)16 a kulturális – kivéve a hitéleti célokat szolgáló –, az örökségvédelmi, a nevelési-oktatási, a sport-, a szociális, a gyermek- és ifjúságvédelmi, illetve az egészségügyi vagyon megőrzése
érdekében halaszthatatlanul szükséges.
6. § (1)17 A bizottság az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt félévente legalább egy alkalommal terjeszti a pénzügyminiszter elé. Az első félévi utolsó javaslattétel kizárólag az adott költségvetési év május 31. napjáig hiánytalanul és a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt beérkezett kezdeményezéseket érintheti, ideértve a (2) és (3) bekezdésben foglalt eseteket is.
(2)18 Rendkívül sürgős esetben, ha a kezdeményező fejezetet irányító szerv, a bizottság az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul terjeszti a pénzügyminiszter elé.
(3)19 Rendkívül sürgős esetben, ha a kezdeményező nem fejezetet irányító szerv, a titkárság a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul felhívja a fejezetet irányító szervet szakmai álláspontjának kialakítására. A fejezetet irányító szerv a szakmai álláspontját a 4. § (2) bekezdésben meghatározott szempontokra figyelemmel alakítja ki, és arról, valamint támogató jellegű szakmai álláspontja esetén a 4. § (3) bekezdésében foglaltakról 3 munkanapon belül tájékoztatja a titkárságot. A bizottság ezt követően haladéktalanul terjeszti a pénzügyminiszter elé az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt.
(4)20 A bizottság az előirányzat terhére történő átcsoportosítási igényt javaslatában különösen akkor nem támogatja, ha
a) az nem felel meg az 1. § szerinti követelményeknek, vagy
b)21 a fejezetet irányító szerv azt szakmai álláspontjában nem tartja indokoltnak.
(5) A bizottság az éves előirányzat 60%-a terhére tehet javaslatot az első félévben.
7. § (1)22 A bizottság javaslata alapján a pénzügyminiszter dönt az előirányzat-átcsoportosításról és annak összegéről.
(2)23 Az 5–6. § szerinti bizottsági javaslattételben nem vehet részt az, aki
a) a kezdeményezővel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll,
b) a kezdeményező képviselője, tagja, tisztségviselője,
c) az a)–b) pont szerinti személy közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont].
Átcsoportosítás végrehajtása
8. § (1)24 A pénzügyminiszter a döntéséről 5 munkanapon belül írásban tájékoztatja a fejezetet irányító szervet és a kezdeményezőt. Ezzel egyidejűleg az előirányzat-átcsoportosításról a titkárság az e rendelet mellékletében meghatározott adatlap kitöltésével a Magyar Államkincstár útján gondoskodik.
(2)25 A kezdeményezés – a 3. § (3) bekezdése kivételével – a tárgyévi előirányzat teljes mértékű átcsoportosításáig, de legfeljebb az adott költségvetési év december 31. napjáig szerepel a nyilvántartásban. A tárgyévi előirányzat teljes átcsoportosítása esetén a kezdeményezés nyilvántartásból való törléséről a titkárság 5 munkanapon belül írásban tájékoztatja a kezdeményezőt.
Záró rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – 2006. július 1-jén lép hatályba.
(2) Ez a bekezdés, valamint e rendelet 10. §-a e rendelet kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.
(3)–(4)26
(5) Az előirányzat átcsoportosításakor és felhasználása során az Áht. és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
10. §27
Melléklet a 9/2006. (III. 23.) PM rendelethez
Állam- |
Fejezet- |
Cím- |
Al- |
Jog- |
Jog- |
Elő- |
Ki- |
Feje- |
Cím- |
Al- |
Jog- |
Jog- |
Elő- |
KIADÁSOK |
A módosítás |
Módosítás |
A módo- |
A módo- |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kiemelt előirányzat neve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
XXII. |
|
|
|
|
|
|
Pénzügyminisztérium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
Egyéb költségvetési kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
Vegyes kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
243034 |
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
Rendkívüli beruházási tartalék |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az előirányzat-módosítás érvényessége: a) a költségvetési évben egyszeri jellegű b) a következő évi költségvetésbe beépülő c) rendes d) rendkívüli |
Állam- |
Fejezet- |
Cím- |
Al- |
Jog- |
Jog- |
Elő- |
Ki- |
Feje- |
Cím- |
Al- |
Jog- |
Jog- |
Elő- |
TÁMOGATÁSOK |
A módosítás |
Módosítás |
A módo- |
A módo- |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kiemelt előirányzat neve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az előirányzat-módosítás érvényessége: a) a költségvetési évben egyszeri jellegű b) a következő évi költségvetésbe beépülő c) rendes d) rendkívüli |
Az adatlap 5 példányban töltendő ki |
Az előirányzatok felhasználása/zárolása |
Összesen |
I. |
II. |
III. |
IV. |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fejezet |
1 példány |
|
|
|
|
|
|
Állami Számvevőszék |
1 példány |
időarányos |
|
|
|
|
|
Magyar Államkincstár |
1 példány |
teljesítményarányos |
|
|
|
|
|
Pénzügyminisztérium |
2 példány |
egyéb: |
|
|
|
|
|
A bevezető szöveg a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (1) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
Az 1. § (2) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
Az 1. § (3) bekezdés b) pontja a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
Az 1. § (4) bekezdése a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 2. § (2) bekezdése a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 3. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. §-a alapján a rendelkezést a 2007. március 12. napját követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
A 3. § (2) bekezdése a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 2. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 3. § (3) bekezdését a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 2. §-a iktatta be. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 4. § (1) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 2. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 4. § (2) bekezdés bevezető szövegrésze a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 4. § (2) bekezdésének d) pontja a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 4. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. §-a alapján a rendelkezést a 2007. március 12. napját követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
A 4. § (3) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 4. § (4) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
Az 5. § (2) bekezdésének bevezető és záró szövegrésze a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 5. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. §-a alapján a rendelkezést a 2007. március 12. napját követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
Az 5. § (2) bekezdés d) pontja a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 3. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
Az 5. § (2) bekezdésének e) pontja a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 3. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 6. § (1) bekezdése a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 4. §-ával megállapított, a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. Ez utóbbi módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 6. § (2) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 6. § (3) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a)–b) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 6. § (4) bekezdése a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. §-a alapján a rendelkezést a 2007. március 12. napját követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
A 6. § (4) bekezdés b) pontja a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 7. § eredeti szövegének számozását (1) bekezdésre változtatta a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 5. §-a.
A 7. § (2) bekezdését a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 5. §-a iktatta be. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 8. § (1) bekezdése a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg. E módosító rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a 2009. március 28-át megelőzően előterjesztett kezdeményezésekről a pénzügyminiszter a 9/2006. (III. 23.) PM rendeletnek a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezései alapján dönt.
A 8. § (2) bekezdését a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg. E módosító rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a rendelkezést a 2008. március 31. napját követően előterjesztett kezdeményezések esetében kell alkalmazni.
A 9. § (3)–(4) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. §-ának 34. pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. §-t – ami e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján 2006. március 26. napján lépett hatályba – e rendelet 9. § (3) bekezdése hatályon kívül helyezte 2006. július 1. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás