9/2006. (HK 4.) HM határozat
9/2006. (HK 4.) HM határozat
Hejce község térségében 2006. január 19-én történt légiközlekedési baleset kivizsgálásáról
2006.02.10.
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 64. § (3) bekezdésében foglaltak alapján, figyelemmel a NATO STANAG 3531 FS (6 Edition) 9. pontjára és a 11. pont a) bekezdésére, illetve az egységes NATO előírások elfogadásáról szóló 12/2002. (HK 27.) HVKFh intézkedés XIII. pontjára meghoztam az alábbi
határozatot
A Hejce község térségében 2006. január 19-én a Szlovák Köztársaság AN–24 típusú légijárművével bekövetkezett légiközlekedési baleset kivizsgálását – a szlovák fél megkeresésével összhangban – a Szlovák Köztársaság légiközlekedési baleset kivizsgálására jogosult szervezete végzi.
A szakmai vizsgálat során a szükséges szakértő-megfigyelő közreműködőket a HM Katonai Légügyi Hivatal főigazgatója biztosítja.
Indokolás
2006. január 19-én 19 óra 40 perckor Hejce község (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) külterületén a Szlovák Köztársaság SVF 5606 lajstromjelű AN–24 típusú állami légijárműve légiközlekedési balesetet szenvedett.
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 64. § (3) bekezdése értelmében a kizárólag állami légi járművel bekövetkezett légiközlekedési balesettel és súlyos repülőeseménnyel, repülőeseménnyel és légiközlekedési rendellenességgel kapcsolatos szakmai vizsgálatok elvégzése a honvédelmi miniszter által kijelölt szerv feladata.
A Magyar Köztársaság NATO tagságával összefüggésben a Magyar Honvédség a 12/2002. (HK 27.) HVKF helyettesi intézkedésében fenntartás nélkül elfogadta a STANAG 3531 FS (Edition 6) egységesítési dokumentumot, amely 11. pontjának a) és b) bekezdései értelmében „alapvetően az üzemeltető államnak kell biztosítani a központi szerepet a baleseti kivizsgáló bizottságban”, amelyhez a területileg érintett államnak a legszélesebb körű támogatást kell biztosítania. A területileg érintett állam a balesetet kivizsgáló bizottságban megfigyelőként részt vehet.
A légibalesetben érintett légijármű üzemben tartója a Szlovák Hadsereg, a fedélzeten tartózkodott személyek állampolgárságukat tekintve nem magyarok.
A Magyar Köztársaságban AN–24 típusú légijármű nem szerepel az Állami Légijárművek Lajstromában, így a baleset kivizsgálásához szükséges műszaki dokumentáció és a típusra kiképzett hazai műszaki szakszemélyzet nem áll rendelkezésre, valamint a légijármű fedélzeti adatrögzítője a szlovák fél részére átadásra került.
A fentiekre és a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény hivatkozott rendelkezéseire figyelemmel, a NATO STANAG 3531 érvényesítése érdekében – összhangban a szlovák hatóságok megkeresésével – a rendelkező részben foglaltak szerint határoztam.
Felhívom a HM Katonai Légügyi Hivatal főigazgató figyelmét, hogy a szakmai munka során a szlovák hatóságokkal történő együttműködést a legszélesebb mértékben biztosítsa.
Jelen határozat angol és magyar nyelven készült, mindkét nyelven egyaránt hiteles.
Juhász Ferenc s. k.,
honvédelmi miniszter
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
