• Tartalom

9/2006. (IK 12.) IRM utasítás

9/2006. (IK 12.) IRM utasítás

az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fejezethez tartozó egyes költségvetési szervek középirányító szervként történő elismeréséről, a gazdálkodási jogosítványok megosztási rendjéről*

2007.01.01.
Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 13. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi utasítást adom ki:

1. § (1) Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fejezethez tartozó költségvetési szervek közül középirányító szerv:

a) Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága,

b) Országos Rendőr-főkapitányság,

c) Határőrség Országos Parancsnoksága,

d) Központi Gazdasági Főigazgatóság,

e) Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal,

f) Oktatási Főigazgatóság.

(2) A középirányító szervek irányítása alá a mellékletben felsorolt költségvetési szervek tartoznak.

2. § Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium, mint felügyeleti szerv a következő jogokat az e rendeletben meghatározott módon a középirányító szervre ruházza át az annak irányítása alá tartozó költségvetési szervek tekintetében:

a) elemi és kincstári költségvetésekhez a fejezet által megállapított keretszámok elosztása, összesítése, a beszámolók felülvizsgálatot követő visszaigazolása;

b) a költségvetések felhasználására vonatkozó irányelv meghatározása, beleértve a létszámmal és a személyi juttatásokkal való gazdálkodást is;

c) a szakmai feladatok végrehajtásához szükséges pénzügyi, anyagi feltételek szervezése, irányítása és ellenőrzése;

d) a gazdálkodás részletes rendjének meghatározása, amelynek keretében a középirányító szerv belső eljárásrendjének megfelelően utasításokat, intézkedéseket, körleveleket stb. adhat ki;

e) az önállóan és a részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét rögzítő megállapodás vagy az azt helyettesítő okirat jóváhagyása a felügyeleti szerv véleményének kikérésével.

3. § (1) A 2. § a) pontjában meghatározott jogok gyakorlása során a középirányító szerv

a) a felügyeleti szerv által megállapított kincstári költségvetés alapján kincstári ügyfelekre lebontva elkészíti az irányítása alá tartozó költségvetési szervek kincstári költségvetését, és számszaki ellenőrzés után megküldi azt a felügyeleti szervnek;

b) a költségvetési törvény elfogadását követően a felügyeleti szerv által megállapított keretszámok és szempontok figyelembevételével belső eljárásrendjének megfelelően utasításokban, intézkedésben, körlevélben rögzíti a tervezés során kötelezően érvényesítendő általános és speciális követelményeket, előírásokat;

c) a felügyeleti szerv által megállapított keretszámok és a tárgyévi gazdálkodáshoz rendelkezésre álló információk – a költségvetési engedélyezett és a tényleges létszám várható alakulása, a tervezési irányelvek, a feladatváltozásokhoz kapcsolódó finanszírozási kérdések – alapján elkészítteti az irányítása alá tartozó költségvetési szervek elemi költségvetéseit, amelyeket ellenőrzés és a megfelelő összesítések elvégzését követően jóváhagyás és további feldolgozás céljából megküld a felügyeleti szerv részére;

d) a felügyeleti szerv által visszaigazolt elemi költségvetéseket megküldi az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére;

e) a költségvetési előirányzatok felhasználásáról és a gazdálkodásról a jogszabályokban előírtak alapján, valamint a felügyeleti szerv iránymutatásának megfelelően elkészítteti a féléves, éves költségvetési beszámolókat, valamint az időközi mérlegjelentéseket. A szükséges ellenőrzéseket – így különösen a számszaki egyezőséget és a főkönyvi kivonattal való egyezőséget – és összesítéseket követően azt jóváhagyás és további feldolgozás céljából megküldi a felügyeleti szerv részére;

f) az éves költségvetési beszámoló és előirányzat-maradvány felügyeleti szervi jóváhagyását követően gondoskodik a költségvetési szervek beszámolójának és előirányzat-maradványának visszaigazolásáról.

(2) A 2. § c) pontjában meghatározott jogok gyakorlása során a középirányító szerv:

a) előkészíti a felügyeleti hatáskörbe tartozó előirányzat-módosításokat, gondoskodik a központilag kezelt előirányzatok évközi átadásáról, rendszeresen tájékoztatja az előirányzat-módosításokról a költségvetési szerveket;

b) javaslatot tesz a felügyeleti szerv részére az évközi előirányzat-módosítások, zárolások költségvetési intézményi szintre történő lebontásáról, jóváhagyás után gondoskodik az érintett szervek értesítéséről;

c) gondoskodik az időarányostól eltérő többletkifizetések miatti előirányzatkeret-előrehozatali kérelmek koordinálásáról, a felügyeleti szerv részére történő továbbításról és a költségvetési szervek értesítéséről;

d) ellenőrzi a havi előirányzat-felhasználási keretnyitásokat;

e) nyilvántartja a költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításait, és arról tájékoztatja a felügyeleti szervet;

f) a költségvetési szervek likviditási helyzetét folyamatosan figyeli, elemzi, értékeli, likviditási problémák esetén megteszi a szükséges intézkedéseket, tájékoztatást ad a felügyeleti szerv részére;

g) az arra felhatalmazott középirányító szerv lebonyolítja a központi beruházási munkákat, figyelemmel kíséri az előirányzatok és előirányzat-felhasználások alakulását, jelentést készít a felügyeleti szerv részére a beruházások készültségéről;

h) az arra felhatalmazott középirányító szerv működteti a központi bérszámfejtő rendszert, a személyi és/vagy munkaadókat terhelő járulékok előirányzat feletti jogosultsággal nem rendelkező intézmények részére lebonyolítja és koordinálja a személyi juttatásokkal kapcsolatos elszámolásokat és közteherfizetéseket;

i) teljesíti a – jogszabályban, illetve a felügyeleti szerv által előírt – adatszolgáltatásokat, elvégzi a szükséges összesítéseket, ellenőrzéseket;

j) a szakmai feladatokkal kapcsolatosan iránymutatásokat, intézkedéseket ad ki, figyelemmel kíséri az azokban bekövetkező változásokat;

k) átfogó pénzügyi, gazdasági valamint szakmai ellenőrzéseket hajt végre, a tapasztalatokról összefoglaló jelentést küld a felügyeleti szerv részére;

l) folyamatosan figyelemmel kíséri a megállapított költségvetési keret és a szakmai feladatok ellátásának összhangját, szükség esetén a felügyeleti szerv felé jogszabály-módosítást kezdeményez.

4. § A középirányító szerv az irányítása alá tartozó költségvetési szerv tekintetében kezdeményezheti a felügyeleti szervnél a részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv meghatározott pénzügyi-gazdasági feladatait ellátó önállóan gazdálkodó költségvetési szerv kijelölését, illetve az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv szervezeti egységének részjogkörű költségvetési egységgé minősítését. A kezdeményezésre abban az esetben kerülhet sor, ha az átminősítendő költségvetési szerv megfelel az Ámr. 14. és 15. §-ában előírt feltételeknek.

5. § (1) Ez az utasítás 2007. január 1-jén lép hatályba.

Dr. Petrétei József s. k.,

igazságügyi és rendészeti miniszter

Melléklet a 9 /2006. (IK 12. )IRM utasításhoz

a) Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
1. Állampusztai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet
2. Balassagyarmati Fegyház és Börtön
3. Baracskai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet
4. Budapesti Fegyház és Börtön
5. Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézete (Tököl)
6. Kalocsai Fegyház és Börtön
7. Márianosztrai Fegyház és Börtön
8. Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet
9. Pálhalmai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet
10. Sátoraljaújhelyi Fegyház és Börtön
11. Sopronkőhidai Fegyház és Börtön
12. Szegedi Fegyház és Börtön
13. Váci Fegyház és Börtön
14. Bács-Kiskun Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
15. Baranya Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
16. Békés Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
17. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
18. Fejér Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
19. Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézet
20. Győr-Moson-Sopron Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
21. Hajdú-Bihar Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
22. Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
23. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
24. Somogy Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
25. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
26. Tolna Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
27. Vas Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
28. Veszprém Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
29. Zala Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet
30. Büntetés-végrehajtás Központi Kórház (Tököl)
31. Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézet
32. Büntetés-végrehajtás Továbbképzési és Rehabilitációs Központja (Igal)
33. Büntetés-végrehajtás Továbbképzési és Konferencia Központja (Pilisszentkereszt)
34. Fiatalkorúak Regionális Büntetés-végrehajtási Intézete (Kecskemét)
35. Fiatalkorúak Regionális Büntetés-végrehajtási Intézete (Szirmabesenyő)
36. Fiatalkorúak Regionális Büntetés-végrehajtási Intézete (Pécs)
37. Büntetés-végrehajtási Szervezet Oktatási Központja
b) Az Országos Rendőr-főkapitányság, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
1. Budapesti Rendőr-főkapitányság
2. Baranya megyei Rendőr-főkapitányság
3. Bács-Kiskun megyei Rendőr-főkapitányság
4. Békés megyei Rendőr-főkapitányság
5. Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Rendőr-főkapitányság
6. Csongrád megyei Rendőr-főkapitányság
7. Fejér megyei Rendőr-főkapitányság
8. Győr-Moson-Sopron megyei Rendőr-főkapitányság
9. Hajdú-Bihar megyei Rendőr-főkapitányság
10. Heves megyei Rendőr-főkapitányság
11. Jász-Nagykun-Szolnok megyei Rendőr-főkapitányság
12. Komárom-Esztergom megyei Rendőr-főkapitányság
13. Nógrád megyei Rendőr-főkapitányság
14. Pest megyei Rendőr-főkapitányság
15. Somogy megyei Rendőr-főkapitányság
16. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Rendőr-főkapitányság
17. Tolna megyei Rendőr-főkapitányság
18. Vas megyei Rendőr-főkapitányság
19. Veszprém megyei Rendőr-főkapitányság
20. Zala megyei Rendőr-főkapitányság
21. Rendészeti Biztonsági Szolgálat
22. Köztársasági Őrezred
23. Nemzetközi Bűnügyi Együttműködési Központ
24. Nemzeti Nyomozó Iroda
c) A Határőrség Országos Parancsnoksága, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
1. Győri Határőr Igazgatóság
2. Szombathelyi Határőr Igazgatóság
3. Nagykanizsai Határőr Igazgatóság
4. Pécsi Határőr Igazgatóság
5. Kiskunhalasi Határőr Igazgatóság
6. Orosházi Határőr Igazgatóság
7. Nyírbátori Határőr Igazgatóság
8. Miskolci Határőr Igazgatóság
9. Balassagyarmati Határőr Igazgatóság
10. Budapesti Határőr Igazgatóság
d) A Központi Gazdasági Főigazgatóság, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
1. Pilis Üdülőszálló, Dobogókő
2. Aranypart üdülőszálló, Siófok
3. Park Üdülőszálló, Balatonlelle
4. Kastély Üdülőszálló, Balatongyörök
5. Bűnügyi Szakértői és Kutató intézet
e) Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
IRM BÁH menekülteket Befogadó Állomása, Békéscsaba
IRM BÁH menekülteket Befogadó Állomása, Bicske
IRM BÁH menekülteket Befogadó Állomása, Debrecen
f) Oktatási Főigazgatóság, mint középirányító szerv irányítása alá tartozó költségvetési szervek
1. Adyligeti Rendészeti Szakközépiskola
2. Miskolci Rendészeti Szakközépiskola
3. Szegedi Rendészeti Szakközépiskola
4. Körmendi Rendészeti Szakközépiskola
5. Nemzetközi Oktatási Központ
*

Az utasítást utóbb a 39/2007. (VIII. 14.) IRM rendelet 6. § (1) bekezdésének c) pontja és a 6/2008. (IK 2.) IRM utasítás módosította. Az utasítást a 15/2009. (XII. 29.) IRM utasítás 7. pont a) alpontja hatályon kívül helyezte 2010. január 1. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére