1004/2007. (I. 30.) Korm. határozat
1004/2007. (I. 30.) Korm. határozat
a 2007–2013 közötti időszakban megvalósítani tervezett közlekedésfejlesztési projektek indikatív listájáról1
A Kormány az 1103/2006. (X. 30.) Korm. határozattal elfogadott Új Magyarország Fejlesztési Tervnek megfelelően, a Közlekedésfejlesztési Operatív Program társadalmi vitájának lezárását követően a következő határozatot hozza:
1. A 2007–2013 közötti időszakban megvalósítani tervezett közlekedésfejlesztési projektek indikatív listáját jelen határozat melléklete tartalmazza.
2. Ez a határozat a közzétételének napján lép hatályba.
Melléklet az 1004/2007. (I. 30.) Korm. határozathoz
Prioritás tengely |
Közlekedési |
Projekt megnevezése |
Fejlesztés jellege |
Összhossz |
Sáv |
Kivitelezés |
|---|---|---|---|---|---|---|
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M0 autóút, 51. sz. főút–M5 ap. között |
Gyorsforgalmi út |
6,3 |
2×3 |
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M0 autóút, M1 ap.–51. sz. főút között pályabővítés |
Gyorsforgalmi út |
20,4 |
2×3 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M2 Budapest–Vác dél |
Gyorsforgalmi út |
20,0 |
2×2 |
2010 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M35, M4 autópálya Debrecen–Berettyóújfalu– |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
66,0 |
2×1 |
2010 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M43 5. sz. főút–47. sz. főút között (előkészítés, építés) |
Gyorsforgalmi út |
8,0 |
2×2 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M43 47. sz. főút–Maroslele között (előkészítés, építés) |
Gyorsforgalmi út |
8,0 |
2×2 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M43 Maroslele–Makó + 43. sz. főút Makó keleti elkerülő |
Gyorsforgalmi út |
22,6 |
2×1 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M43 Makó–Csanádpalota (oh.) |
Gyorsforgalmi út |
23,1 |
2×1 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M8 441. sz. főút–Szolnok + 445. sz. főút Kecskemét É-i elkerülő |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
54,2 |
2×1 |
2010 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M8 Körmend nyugat– |
Gyorsforgalmi út + gyorsforgalmivá fejleszthető út |
30,7 |
2×2 |
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M7 Balatonkeresztúr– |
Gyorsforgalmi út |
35,5 |
2×2 |
2006 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
86. sz. főút Szombathely– |
Új út építés + elkerülők |
61,3 |
2×2 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M30–26. sz. főút összekötése |
Elkerülő |
5,8 |
2×1 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
4. sz. főút 2×2 sávos kiépítése Szolnok és Püspökladány között (a 4. sz. főút Kenderes, Kisújszállás elkerülése a távlati M4 nyomvonalán) |
Négysávosítás + elkerülők építése |
55,0 |
2×2 |
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
8. sz. főút fejlesztése Veszprém–Körmend között hiányzó szakaszok (11,5 t megerősítése + szakaszos kapacitásbővítés) |
11,5 t-s burk. erősítés + szakaszos kapacitásbővítés |
90,8 |
2×1 |
2009 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M8 Dunavecse–Kecskemét |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
45,0 |
2×1 |
2010 |
Nemzetközi elérhetőség |
Közúti közlekedés |
86. sz. főút Győr-Moson- |
11,5 t-s burk. |
35,9 |
2×1 |
2011 |
|
|
|
|
|
|
|
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M0 autóút (10–11. utak |
Gyorsforgalmi út |
9,0 |
2×2/ |
2011 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
Füzesabony–Eger útvonal fejlesztése Andornaktálya és Maklár elkerülő szakaszokkal |
Korszerűsítés + elkerülők |
15,0 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M85 Országhatár – Sopron– |
Gyorsforgalmi út |
28,5 |
2×2 |
2009 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
85 Győr–Csorna kelet fejlesztése + Csorna elkerülő |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
34,0 |
2×2 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M9 51–54. sz. főutak között |
Gyorsforgalmi út |
12,3 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
M9 Dombóvár dél–Bonyhád kelet |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
34,1 |
2×1 |
2011 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
5. sz. főút Szeged elkerülő |
Elkerülő |
1,0 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
6. sz. főút Baranya, Somogy és Tolna megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + Szentlőrinc elkerülő |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülő építése |
125,0 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
8. sz. főút fejlesztése Székesfehérvár– |
Elkerülő + 11,5 t-s burk. erősítés |
32,8 |
2×2/ |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
21. sz. főút négysávosítás (hiányzó szakaszok) |
Négysávosítás |
39,1 |
2×2 |
2009 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
26. sz. főút, Sajószentpéter elkerülő (27. sz. főútig) |
Elkerülő |
6,5 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
31. sz. főút Heves, Jász- |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülő építése |
56,5 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
33. sz. főút Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun- |
11,5 t-s burk. |
79,3 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
37. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + |
11,5 t-s burk. erősítés + előzősávok építése |
31,3 |
2×1 |
2011 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
4. sz. főút Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + 354. sz. főút Debrecen észak-nyugati elkerülés |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülő építése |
117,8 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
47. sz. főút Békés, Csongrád megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + |
11,5 t-s burk. erősítés |
72,3 |
2×2/ |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
49. sz. fejlesztése az M49 nyomvonalán M3 és Ököritófülpös között |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
30,0 |
2×1 |
2009 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
51. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + elkerülők (Solt elkerülés + Solt elkerülőtől–Baja ÉK-i elkerülőig + Baja ÉK-i elkerülő) |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülők |
87,1 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
53. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése (55. sz. főút és az országhatár között) |
11,5 t-s burk. erősítés |
13,1 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
55. sz. főút Baja–Szeged szakaszának burk. erősítése |
11,5 t-s burk. erősítés |
98,0 |
2×1 |
2010 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
58. sz. főút Pécs–Pogány repülőtér között négysávosítás |
Négysávosítás |
5,9 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
61. sz. főút Somogy és Zala megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése és a 74. sz. főút Nagykanizsa– |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülők építése |
78,9 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
62. sz. főút fejlesztése M8 |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülők építése |
41,1 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
67. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése, elkerülő szakaszok (Somogybabod, Mernye, Kaposfüred) Kaposvár és a Balaton között |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülők építése |
49,5 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
68. sz. főút Somogy megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + Marcali és Nagyatád elkerülés |
11,5 t-s burk. erősítés |
98,3 |
2×1 |
2010 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
71. sz. főút elkerülő (távlati M8), Lepsény (M7)– |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
20,1 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
71. sz. főút Keszthely északi elkerülés |
Elkerülő |
4,0 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
76. sz. főút Zala megyei szakasza(i) 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése + 76. sz. főút Balatonszent- |
|
90,3 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
82. sz. főút átkötése a 8. sz. főútra |
Új út építése |
3,0 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
83. sz. főút Pápa és a 8. sz. főút közötti szakaszon |
11,5 t-s burk. erősítés |
27,8 |
2×1 |
2010 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
86. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése / fejlesztése Körmend és Rédics (oh.) között |
11,5 t-s burk. erősítés |
49,2 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
86. sz. főút Szombathely– |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülők |
32,4 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
88. sz. főút Vas megyei szakasza(i) 11,5 t-s burkolat erősítése / fejlesztése és a 88. sz. főút Sárvár elkerülő (észak-nyugati szakasz) |
11,5 t-s burk. erősítés + elkerülő építése |
12,5 |
2×1 |
2007 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
Hévíz Alsópáhok elkerülés |
Elkerülő |
3,6 |
2×1 |
2008 |
Regionális elérhetőség |
Közúti közlekedés |
451. sz. főút Csongrád elkerülése |
Elkerülő |
4,0 |
2×1 |
2008 |
|
|
|
|
|
|
|
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M3 Nyíregyháza– |
Gyorsforgalmi út |
46,0 |
2×2 |
2007 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M6 Dunaújváros–Szekszárd |
Gyorsforgalmi út |
67,0 |
2×2 |
2008 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M6 Szekszárd–Bóly |
Gyorsforgalmi út |
49,0 |
2×2 |
2007 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M60 Pécsi bekötés (Bóly– |
Gyorsforgalmi út |
30,0 |
2×2 |
2007 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M44 Kecskemét–Tiszakürt |
Gyorsforgalmi út |
42,0 |
2×2 |
2012 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M44 Tiszakürt–Kondoros |
Gyorsforgalmi út |
62,0 |
2×2 |
2010 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
M44 Kondoros–Békéscsaba |
Gyorsforgalmi út |
22,0 |
2×2 |
2013 |
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Közúti közlekedés |
10. sz. főút Budapest– |
Új út építés |
28,9 |
2×2 |
2009 |
|
|
|
|
|
|
|
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Budapest–Lőkösháza vonal fejlesztése |
Budapest–Lőkösháza ETCS-II kiépítés, biztosító berendezés és felsővezeték korszerűsítés |
66 km pályaf. |
|
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Budapest–Székesfehérvár vonal fejlesztése |
Budapest–Székes- |
63 |
|
2007 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Szolnok–Debrecen–Záhony vonal fejlesztése |
Szolnok–Debrecen szakasz fejlesztése, 160 km/h pályasebesség, ETCS-II |
121 |
|
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Győr–Pápa–Celldömölk– |
Vonalfejlesztés |
72 |
|
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Sopron–Szombathely–Szent- |
Vonalkorszerűsítés, 100–120 km/h pályasebesség, ETCS-II |
116 |
|
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
Budapest–Pusztaszabolcs– |
Budapest–Pusztasza- |
80 |
|
2008 |
Nemzetközi elérhetőség |
Vasúti közlekedés |
GSM-R rendszer kiépítése |
ETCS-II rendszer támogatásra alkalmas GSM-rendszer kiépítése |
2007 |
||
|
|
|
|
|
|
|
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Vasúti közlekedés |
Pusztaszabolcs–Dombóvár– |
Pályarekonstrukció |
2007 |
||
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Vasúti közlekedés |
Hatvan–Somoskőújfalu vonal fejlesztése |
Pálya és biztosítóberendezés korszerűsítés 120 km/h pályasebesség |
2010 |
||
Egyéb forrás (nem KözOP) |
Vasúti közlekedés |
Cegléd–Szeged vonal fejlesztése |
Kiskunfélegyháza–Szeged szakasz pálya |
2007 |
||
|
|
|
|
|
|
|
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Budapest 4-es metró fejlesztése |
|
|
|
Folyamatban lévő beruházás |
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Budapesti elővárosi vasutak fejlesztése |
Egyes budapesti elővárosi vasútvonalak fejlesztése |
2008 |
||
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Miskolc villamoshálózat fejlesztése |
Vonalhosszabbítás, pályarekonstrukció |
2007 |
||
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Debrecen villamoshálózat fejlesztése |
Villamoshálózat bővítése |
2007 |
||
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Szeged villamoshálózat fejlesztése |
Villamos vonalak felújítása, kapcs. troli vonalak kiépítése |
2007 |
||
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Bp. É–D-i gyorsvasút fejlesztése |
Üzemmódváltásra felkészülés |
|
|
2008 |
Városi és elő- |
Közösségi közlekedés |
Bp. 1-es és 3-as villamos fejlesztése |
Vonalhosszabbítás + rekonstrukció, akadálymentesítés |
2008 |
||
|
|
|
|
|
|
|
Nemzetközi elérhetőség |
Vízi közlekedés |
Dunai vízi út fejlesztése |
Dunai vízi út fejlesztése |
|
|
2008 |
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési módok összekapcsolása, intermodalitás |
Közlekedési módok összekapcsolása, intermodalitás |
Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése |
Pályázati program alapján |
|
|
2007* |
A határozatot az 1486/2014. (VIII. 28.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja hatályon kívül helyezte 2014. augusztus 29. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
