5/2007. (II. 14.) GKM utasítás
5/2007. (II. 14.) GKM utasítás
a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közúthálózat-finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól*
Általános rendelkezések
1. § (1) Jelen utasítás tárgyi hatálya az Útpénztár, a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, az Új kerékpárutak és létesítmények, az M44 Kecskemét–Tiszakürt–Szarvas– Békéscsaba autóút előkészítése, a 44-es főút elkészült Békéscsaba elkerülő szakaszain életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése fejezeti kezelésű előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzatok) terjed ki.
(2) Az előirányzatok kizárólag a Kötv-ben meghatározott célra használhatók fel.
(3) Az előirányzatok cél szerinti és szabályos felhasználásáért, a szakmai kezelői feladatok – azok végrehajtása érdekében szükséges intézkedések – ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője felelős. A fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 32/2006. (X. 9.) GKM utasítás alapján az előirányzatok szakmai kezelője, működtetője a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (a továbbiakban: KKK). A szakmai felügyeletet a Hálózati Infrastruktúra Főosztály (a továbbiakban: HIF), a felügyeleti jogokat az infrastruktúra szakállamtitkár látja el.
(4) Az előirányzatok felhasználása során, a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések esetében, a KKK által – a közreműködő szervezetek, így az Állami Autópályakezelő Zrt. (a továbbiakban: ÁAK Zrt.), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (a továbbiakban: NIF Zrt.), a Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Közhasznú Társaság (a továbbiakban: Magyar Közút Kht.) bevonásával – kidolgozott és a GKM Közbeszerzési Bizottsága egyetértésével kiadott Közbeszerzési Szabályzat rendelkezései szerint kell eljárni.
(5) Az előirányzatokkal való gazdálkodási feladatok ellátása során biztosítani kell a számviteli alapelvek érvényesülését, a gazdálkodás átláthatóságát, a költség-hatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.
(6) Az Ámr. 108/A. § alapján a Kincstár által felszámított számlavezetéshez kapcsolódó díjak fedezetét az előirányzatok terhére kell biztosítani.
(7) Az előirányzatok működtetése, könyvvezetése – pénzügyi, számviteli feladatainak ellátása – során a KKK intézményi, továbbá a keretében működő Közreműködő Szervezet működésétől, való számviteli/elszámolási függetlenséget, elkülönítést szabályozott, áttekinthető, módon szükséges biztosítani.
(8) A Kötv. 52. § (4) bekezdése szerint a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a 2006. évivel azonos összegű előirányzat maradvány képződését kell elérni.
(9) A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Útpénztár előirányzatok az Ámr. 7. számú melléklete szerint az összehangolás szabályai alá tartoznak, így a KKK – az Ámr. szabályai szerint – köteles a szükséges intézkedéseket megtenni.
Az előirányzatok költségvetése tervezésének
folyamata
2/A. § (1) Az Útpénztár költségvetése tervezésének megalapozása érdekében, a közútfejlesztés hosszú távú stratégiájára, valamint az éves költségvetést megalapozó ágazati stratégiai célok és prioritások meghatározására a HIF készít javaslatot a KKK bevonásával – a Magyar Közút Kht., a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. közreműködésével – amit az infrastruktúra szakállamtitkár előterjesztésére, a GKM Stratégiai Értekezlete egyetértésével a miniszter hagy jóvá.
(2) A következő évre tervezett szakmai feladatokra a KKK bevonásával – a Magyar Közút Kht., a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. közreműködésével – a HIF készít javaslatot az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértésével.
(3) Az előzetes költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – az (1)–(2) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével – az KKK készíti el a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével. E javaslatot a HIF előterjesztésére az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére kell megküldeni.
(4) A (3) bekezdés szerinti, az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértésével kialakított javaslaton belül az ún. felhalmozási előirányzatra vonatkozóan, a KKK közreműködésével a HIF prioritási sorrendbe rendezett projektlista javaslatot készít. A javaslatot az infrastruktúra, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár terjeszti elő és a GKM Stratégiai Értekezlete egyetértésével a miniszter hagyja jóvá.
(5) A GKM fejezet költségvetés-tervezetének a Pénzügyminisztériummal (a továbbiakban: PM) való – keretszámok figyelembevételével történő – egyeztetését követően az Útpénztárra vonatkozó módosított javaslatot a (3)–(4) bekezdések szerint kell kialakítani a költségvetési törvény elfogadásáig.
(6) A költségvetési törvényjavaslathoz az Útpénztárra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást a KKK készíti el, amit a HIF előterjesztésére az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértésével kell a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére megküldeni.
(7) A kincstári költségvetés (előzetes, végleges) elkészítése a KKK feladata, amit a HIF terjeszt elő az egyetértési joggal rendelkező Költségvetési Főosztálynak.
(8) A költségvetési törvény elfogadását követően az Útpénztár kiadási előirányzatainak tételes felosztására az HIF tesz javaslatot – a KKK, a NIF Zrt., az ÁAK Zrt, a Magyar Közút Kht. közreműködésével – melyet az infrastruktúra, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagy jóvá.
(9) A (8) bekezdés szerint elfogadott javaslatban, a felhalmozási költségvetésen jogcímenként meghatározott keret alapján, a HIF a KKK közreműködésével projektlista javaslatot készít, és azt az infrastruktúra, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagyja jóvá.
(10) A miniszter által elfogadott projektlista módosítására a KKK javaslatára – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével – a HIF előterjesztése és az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértése alapján, a miniszter jóváhagyásával kerülhet sor.
(11) Az elemi költségvetés és a költségvetési alapokmány elkészítése a KKK feladata, amit a HIF előterjesztését, valamint a Költségvetési Főosztály ellenőrzését és felülvizsgálatát követően az infrastruktúra szakállamtitkár hagy jóvá.
2/B. § A 44-es főút elkészült Békéscsaba elkerülő szakaszain életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése fejezeti kezelésű előirányzat költségvetésének tervezése során a 2/A. § rendelkezéseit kell alkalmazni.
2/C. § A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az M44 Kecskemét–Tiszakürt–Szarvas–Békéscsaba autóút előkészítése előirányzat költségvetésének tervezése során a 2/A. § rendelkezéseit kell alkalmazni úgy, hogy a javaslatokat, a feladatokat – a NIF Zrt. közreműködésével – az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködése nélkül – kell elkészíteni, végrehajtani. Az ÁAK Zrt.-t a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztés hosszú távú stratégiájának kidolgozásába véleményezőként be kell vonni.
2/D. § (1) Az Új kerékpárutak és létesítmények előirányzat költségvetése tervezésének megalapozása érdekében a kerékpárút-fejlesztés hosszú távú stratégiájára a GKM kerékpáros ügyekért felelős megbízottja (a továbbiakban: kerékpárügyi megbízott) készít javaslatot – a KKK közreműködésével és a HIF véleményezésével – amit az infrastruktúra szakállamtitkár előterjesztésére, a GKM Stratégiai Értekezlete egyetértésével a miniszter hagy jóvá.
(2) A következő évre tervezett szakmai feladatokra a kerékpárügyi megbízott – a KKK közreműködésével – készít javaslatot, amit a HIF véleményez.
(3) A programok, feladatok prioritási sorrendjére – az (1)–(2) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével – a kerékpárügyi megbízott készít javaslatot a KKK közreműködésével, melyet a HIF előterjesztésére az infrastruktúra szakállamtitkár hagy jóvá. Az előzetes költségvetési igényre a KKK készít javaslatot a kerékpárügyi megbízott közreműködésével, melyet a HIF előterjesztésére az infrastruktúra szakállamtitkár hagy jóvá.
(4) A költségvetési törvényjavaslat tervezetének – Új kerékpárutak és létesítmények előirányzatra vonatkozó – számszaki mellékleteit és szöveges indokolását a KKK készíti elő, amit a HIF előterjesztésére az infrastruktúra szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére kell megküldeni.
(5) A kincstári költségvetés (előzetes, végleges) elkészítése a KKK feladata, amit a HIF terjeszt elő az egyetértési joggal rendelkező Költségvetési Főosztálynak.
(6) A költségvetési törvény elfogadását követően az Új kerékpárutak és létesítmények előirányzat tételes felosztására a KKK tesz javaslatot – a kerékpárügyi megbízott közreműködésével és a HIF véleményezését követően –, melyet az infrastruktúra szakállamtitkár előterjesztésére, a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagy jóvá.
(7) Az elemi költségvetés és költségvetési alapokmány elkészítése a KKK feladata, amit a HIF előterjesztését, valamint a Költségvetési Főosztály ellenőrzését és felülvizsgálatát követően az infrastruktúra szakállamtitkár hagy jóvá.
Az előirányzatok működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése
3. § (1) Az előirányzatok működtetésére vonatkozó szabályokat – az Áht. és az Ámr. rendelkezéseire figyelemmel – a miniszter rendeletben, a részletes eljárási rendet utasításban állapítja meg.
(2) Az előirányzatok működtetésére vonatkozó szabályokra – a KKK közreműködésével – a HIF és a Közbeszerzési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: KTKF) tesz javaslatot a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére. A rendelet szakmai tervezetét – a KTKF és a KKK közreműködésével – a HIF készíti el. A miniszteri utasítás szakmai tervezetét – a HIF és a KKK közreműködésével – a KTKF készíti el. A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése előirányzatra vonatkozó rendelkezések a NIF Zrt. közreműködésével kerülnek kialakításra. A rendelet és az utasítás megalkotására a továbbiakban a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény és a minisztérium vonatkozó belső szabályai az irányadók.
(3) A KKK az előirányzatok működtetésével kapcsolatos további előírásokat – a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével kiadott – Működtetési Szabályzatban rögzíti, amelynek tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét – feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok esetén, a feladatfinanszírozási engedélyokiratban foglaltak figyelembevételével – az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, irattározásra és a belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat.
(4) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről a KKK az 1. melléklet szerinti (vagy tartalmilag azzal megegyező) nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírásminta nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a Költségvetési Főosztály részére kell megküldeni a tárgyév március 31-éig.
(5) A KKK felelős – a GKM által kiadott keretszabályokhoz igazodva – az előirányzatok számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Ennek keretében feladatát képezi az előirányzatok eszközeinek és forrásainak Leltárkészítési és Leltározási Szabályzata, az Értékelési Szabályzat és a Pénzkezelési Szabályzat elkészítése, továbbá az előirányzatok bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.
(6) Az (5) bekezdés szerint elkészített számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát, a Pénzkezelési Szabályzatot, a Leltározási Szabályzatot, valamint a számlarendet a Költségvetési Főosztály egyetértését követően a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár hagyja jóvá.
Az előirányzatok felhasználása,
kötelezettségvállalás
4. § (1) Az előirányzatok terhére kötelezettség – amenynyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik – csak a jóváhagyott előirányzat mértékéig vállalható.
(2) A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KKK az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 138/B. §-ára tekintettel, éves előirányzat-felhasználási tervet készít – az előirányzatok felhasználásában közreműködő szervezetek bevonásával – az utasítás 2. melléklete szerinti formában, amit a HIF-en keresztül az infrastruktúra szakállamtitkár aláírásával, legkésőbb február 20-áig a Költségvetési Főosztály részére megküld. Az előirányzat-felhasználási terv módosításáról a tárgynegyedévet megelőző hónap 10. napjáig kell tájékoztatni a Költségvetési Főosztályt a fenti eljárás alkalmazásával.
(3) Az előirányzatok várható alakulásáról a KKK adatot szolgáltat minden hónap 2. munkanapjáig – az Ámr. 138/C. §-ában meghatározott, az Ámr. 26. melléklete szerinti tartalommal – a Költségvetési Főosztály részére a PM-be történő továbbítás céljából.
(4) Az Ámr. 109/A. §-ában meghatározott, az Ámr. 27. sz. melléklete szerinti előirányzat-finanszírozási tervet a KKK készíti el, s azt a Magyar Államkincstár (a továbbiakban Kincstár) részére történő továbbítás céljából – az elfogadott költségvetési törvény alapján – először január 5-éig, ezt követően havonta a tárgyhónapot megelőző hónap 10. napjáig a Költségvetési Főosztály részére megküldi. A január hónapra vonatkozó tervet – elfogadott költségvetési törvény hiányában a benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben a tárgyévet megelőző év december 18-áig kell a Költségvetési Főosztály részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terv módosítása iránti kérelmet a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőző 15. napjáig kell a KKK-nak a Költségvetési Főosztály részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terveket a KKK tájékoztatásul megküldi a HIF részére.
(5) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az előirányzatból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében, a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.
(6) Előzetes kötelezettségvállalás dokumentuma – az Ámr. 2. § 68. pontja alapján – a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben a közbeszerzés megkezdéseként a közbeszerzési eljárást megindító feladott hirdetmény, megküldött ajánlati, ajánlattételi felhívás, továbbá a meghirdetett támogatási konstrukció dokumentumai (pályázati felhívások, kiírások, támogatási programok, egyedi támogatások), amennyiben nem kerülnek visszavonásra.
(7) A kötelezettségvállalást tartalmazó dokumentumban rögzíteni kell, hogy a kötelezettségvállalás mely évi előirányzatot, milyen összegben terheli.
(8) A nem feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok terhére kötendő, a GKM rendeletben nevesített szerződésekre – a közreműködő szervezetek bevonásával – a KKK készít javaslatot. Az éven túli kötelezettségvállalásra vonatkozó javaslatot külön fel kell tüntetni. A szerződéseket a GKM illetékes szakfőosztályainak véleményezését követően a HIF előterjesztésére, az infrastruktúra, és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértése, valamint a Tulajdonosi és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján, a miniszter hagyja jóvá.
(9) Éven túli kötelezettségvállalásra a költségvetési törvényben meghatározott összeg erejéig kerülhet sor. Az erre vonatkozó javaslatot – amennyiben nem a (8) bekezdés szerinti szerződések tartalmazzák – a KKK készíti el, amit a HIF előterjesztésére, az infrastruktúra és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértését követően a miniszter hagy jóvá.
(10) Az Új kerékpárutak és létesítmények előirányzat terhére, pályázati eljárás alapján miniszteri döntéssel kerül sor kötelezettségvállalásra.
(11) Az előirányzatok felhasználása – az Útpénztár működési kiadásait kivéve – a feladatfinanszírozásra vonatkozó szabályok szerint, Feladatfinanszírozási Engedélyokirat(ok) (a továbbiakban: Engedélyokirat) alapján történik. Az Engedélyokirat aláírója, mint kötelezettségvállaló személy az előirányzatok felügyeletét ellátó infrastruktúra szakállamtitkár. Az Engedélyokirat(ok) ellenjegyzésére jogosult vezető személyt a KKK jelöli ki az Ámr. 134. § (8), 138. § (1) és (3) bekezdéseire figyelemmel.
(12) A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, az M44 Kecskemét–Tiszakürt–Szarvas–Békéscsaba autóút előkészítése és a 44-es főút elkészült Békéscsaba elkerülő szakaszain életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez szükséges Engedélyokirato(ka)t a NIF Zrt. készíti el. Az elkészített Engedélyokirato(ka)t a NIF Zrt. a KKK-nak 3 eredeti példányban megküldi. A KKK az ellenőrzést és ellenjegyzést követően az Engedélyokiratot 5 napon belül jóváhagyásra az infrastruktúra szakállamtitkár elé terjeszti jóváhagyásra. A jóváhagyott és aláírt Engedélyokiratokat a KKK küldi meg a Kincstárnak. A Kincstár az Engedélyokiratot annak felülvizsgálatát követően feladatazonosítóval látja el. A visszaküldött Engedélyokiratot a KKK továbbítja a NIF Zrt.-nek, egy másolati példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában.
(13) Az Útpénztár felhalmozási előirányzatának és az Új kerékpárutak és létesítmények előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez szükséges Engedélyokiratokat a KKK készíti el. Az ellenjegyzésre jogosult vezető személyt a KKK jelöli ki az Ámr. 134. § (8), 138. § (1) és (3) bekezdéseire figyelemmel. Az elkészített Engedélyokiratot a KKK 3 eredeti példányban az infrastruktúra szakállamtitkár elé terjeszti jóváhagyásra. A jóváhagyott és aláírt Engedélyokiratokat a KKK küldi meg a Kincstárnak. A Kincstár az Engedélyokiratot annak felülvizsgálatát követően feladatazonosítóval látja el. A visszaküldött Engedélyokirat egy példányát a KKK megőrzi saját nyilvántartásában, egy másolati példányt továbbít a NIF Zrt.-nek.
(14) Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.
(15) A feladatok megvalósítása érdekében kötött szerződéseket, valamint az egyéb – nem szerződésnek minősülő – kötelezettségvállalási bizonylatokat, okmányokat a kötelezettségvállalást követő 8 munkanapon belül egy, az azokhoz tartozó – az Ámr. 5. számú mellékletében meghatározott – szerződés bejelentést az előirányzat pénzügyi feladatait ellátó szervezetnek 3 példányban be kell nyújtani a Kincstár részére.
(16) Az előirányzatokat az Engedélyokirat szerint és az abban megjelölt célra lehet felhasználni. Ettől csak az Engedélyokirat módosítása esetén lehet eltérni. Az Engedélyokirat előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani az (11)–(13) bekezdésekben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel lehet kezdeményezni.
(17) Az Engedélyokiratban kijelölt megvalósító köteles a részfeladat befejezéséről 15 napon belül a KKK-t és a Kincstárat értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat lezárásáról a Kincstárat a KKK értesíti a lezárásától számított 30 napon belül.
Pénzügyi, számviteli feladatok ellátása,
költségvetési beszámolás, ellenőrzés
5. § (1) A KKK felelős
a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek az előírásoknak és a szerződésben meghatározottaknak;
b) a főkönyvi könyvelés és a kapcsolódó analitikus nyilvántartások vonatkozó jogszabályok szerinti vezetéséért – a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár által jóváhagyott rendszerben – a jogszabályokban előírt költségvetési beszámoló-készítési kötelezettség teljesítéséhez a teljesség, valódiság érvényesítése érdekében megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, a döntések, szerződések, megrendelések nyilvántartásáért;
c) az előirányzatok eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;
d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés elkészítéséért, a könyvvizsgálóval történő együttműködésért;
e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért;
f) a kötelezettségvállalások, illetve azok változásával összefüggő adatoknak a Kincstár részére történő megküldéséért;
g) a követelések, kötelezettségek, a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;
h) az Útpénztár és a Gyorsforgalmi úthálózat előirányzat éves mérlegének auditáltatásáért, a könyvvizsgálat során szolgáltatott adatok teljességéért, valódiságáért, a vizsgálat lefolytatásában való közreműködésért;
i) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért.
(2) Az előirányzatok féléves és éves költségvetési beszámolóit a Költségvetési Főosztály felülvizsgálatát követően – a HIF egyetértésével – az infrastruktúra szakállamtitkár hagyja jóvá.
(3) A KKK az (1) és (2) bekezdésben felsorolt egyes feladatait a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, az M44 Kecskemét–Tiszakürt–Szarvas–Békéscsaba autóút előkészítése és a 44-es főút elkészült Békéscsaba elkerülő szakaszain életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése előirányzatok esetén a NIF Zrt. közreműködésével látja el.
(4) Az előirányzatokkal kapcsolatos vezetői információs rendszer működtetése, havi kontrolling jelentés készítése – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével – a KKK feladata. Az előirányzatok havi kontrolling jelentése és vezetői információs rendszere adattartalmát a HIF közreműködésével a KTKF előterjesztésére a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár határozza meg.
(5) Az előirányzatok kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzatok rendeltetésszerű és célszerinti felhasználásának belső ellenőrzését az KKK-nál, az ÁAK Zrt.-nél, a NIF Zrt-nél és a Magyar Közút Kht.-nál a KKK belső ellenőrzési egysége végzi. Az előirányzatok belső ellenőrzését a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni.
(6) A KKK az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal és egyéb a GKM-en kívüli szerv által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt., a Magyar Közút Kht. közreműködésével – a HIF és a KTKF véleményének kikérésével, valamint a GKM Belső Ellenőrzési Főosztály egyetértésével nyújt.
Záró rendelkezések
6. § (1) Ez az utasítás 2007. február 15-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Magyar Köztársaság Költségvetése Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetének Útpénztár előirányzata tervezésének és felhasználásának részletes szabályairól szóló 10/2006. (V. 16.) GKM utasítás.
(2) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a GKM rendelet, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes támogatási programjainak részletes szabályairól szóló 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 32/2006. (X. 9.) GKM utasítás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló 8/2005. GKM szabályzat rendelkezései szerint kell eljárni.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
1. melléklet az 5/2007. (II. 14.) GKM utasításhoz
Aláírásminta |
||
|
||
Az előirányzat megnevezése: |
||
|
||
Az előirányzat szakmai kezelője (főosztály/szervezeti egység) |
||
neve: |
||
|
||
|
||
Kötelezettségvállalásra jogosult(ak):* |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… Aláírása: …………………………………………… |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
|
|
||
|
||
Ellenjegyzésre jogosult(ak): |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… Aláírása: …………………………………………… |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása: |
|
|
||
|
||
Teljesítésigazolásra jogosult(ak): |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… Aláírása: …………………………………………… |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása: |
|
|
||
|
||
Érvényesítésre jogosult(ak):** |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… |
||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
|
|
||
|
||
Utalványozásra jogosult(ak):*** |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… |
||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezete vagy szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
|
|
||
|
||
Utalvány ellenjegyzésére jogosult(ak): |
||
|
||
Neve: ………………………………………………… |
||
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
||
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve: |
||
|
Kijelölő személy neve: |
|
|
Szervezeti egysége: |
|
|
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése: |
* A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.
** Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult személlyel.
*** Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.
2. melléklet az 5/2007. (II. 14.) GKM utasításhoz
millió forintban, egy tizedessel |
Megnevezés |
I. negyedév |
II. negyedév |
III. negyedév |
IV. negyedév |
Összesen |
|||||
Kiadás |
Bevétel |
Kiadás |
Bevétel |
Kiadás |
Bevétel |
Kiadás |
Bevétel |
Kiadás |
Bevétel |
|
1051 szektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
intézményenként |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1051 szektor összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1091 szektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beruházás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Európai uniós előirányzatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1091 szektor összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mindösszesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aláírás
Az utasítást az érdekeltek közvetlenül megkapták, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján 2007. március 15-étől olvasható. Az utasítást az 5/2008. (II. 15.) GKM utasítás 9. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2008. február 15. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás