2007. évi LXVIII. törvény
2007. évi LXVIII. törvény
a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény módosításáról1
A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény módosításáról az Országgyűlés a következő törvényt alkotja:
1. § A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény (a továbbiakban: Aptv.) 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az Aptv. 2. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
3. § (1) Az Aptv. 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2)2 Az Aptv. 3. §-ának (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
4. §3 Az Aptv. 4. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
5. § Az Aptv. 6. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
6. §4
7. § Az Aptv. 16. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
8. § Az Aptv. 17. §-ának (1)–(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:
9. § Az Aptv. 17/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
10. § (1) Az Aptv. 18. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2)5 Az Aptv. 18. §-a (6) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg az Aptv. 18. §-ának (6) bekezdése a következő c)–d) pontokkal egészül ki:
[Felhatalmazást kap a Kormány, hogy]
[rendeletben állapítsa meg és a 9. § (1) és (2) bekezdések szerinti szerveket rendeletben jelölje ki.]
(3)6
(4) Az Aptv. 18. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:
11. § Az Aptv. 1. számú melléklete helyébe e törvény melléklete lép.
12. § Ez a törvény a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti
a) az Aptv. 3. §-ának (6)–(9) bekezdése, 18. §-a (7) bekezdésének a) és b) pontja és 2. számú melléklete,
b) a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény 13. §-ának (3) bekezdése,
c) a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény, valamint a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény módosításáról rendelkező 2005. évi LXV. törvény 1–3. §-a,
d) a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény módosításáról rendelkező 2005. évi CLX. törvény 2–5. §-a, 7. §-ának (1) bekezdése, 7. §-a (2) bekezdésének az Aptv. 18. § (6) bekezdésének b) pontját megállapító rendelkezése, 8. §-a, valamint 1. és 2. melléklete,
e) a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény és azzal összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2005. évi XII. törvény 1. §-a, 4. §-ának az Aptv. 17/A. § (1) bekezdését megállapító rendelkezése, valamint 6. §-ának az Aptv. 18. § (7) bekezdés a) pontját megállapító rendelkezése,
f) a Program utakról szóló 317/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet, a Program utakról szóló 317/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet módosításáról rendelkező 249/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet, valamint a Program utakról szóló 317/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet módosításáról szóló 259/2006. (XII. 29.) Korm. rendelet.
13. § (1) A Nemzeti Földalapról szóló 2001. évi CXVI. törvény (a továbbiakban: NFA tv.) 7. §-a a következő (4)–(5) bekezdésekkel egészül ki:
(2) Az NFA tv. 13/A. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(3) Az NFA tv. 13/A. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg az (5) bekezdés megjelölése (6) bekezdésre változik:
14. § (1) Az e törvény hatálybalépésekor folyamatban lévő közműkiváltások vagy -fejlesztések esetében – amennyiben a közműkiváltáshoz vagy -fejlesztéshez kapcsolódó munkálatok még nem kezdődtek meg – az Aptv. 4. §-ának – az e törvény 4. §-ával megállapított – (3)–(7) bekezdéseiben foglaltakat azzal kell alkalmazni, hogy az építtető utasítása alapján a közműszolgáltatóval – a közműkiváltás vagy -fejlesztés kapcsán – szerződéses kapcsolatban álló vállalkozó köteles az Aptv. 4. §-ának – e törvény 4. §-ával megállapított – (3) bekezdése szerinti értesítést a közműszolgáltatónak megküldeni.
(2) Az e törvény hatálybalépésekor folyamatban lévő közműkiváltások vagy -fejlesztések esetében – amennyiben a közműkiváltási munkálatok már megkezdődtek – nem kell alkalmazni az Aptv. 4. §-ának – az e törvény 4. §-ával megállapított – (3)–(7) bekezdéseiben foglaltakat.
(3) Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. átadja a nála lévő befejezetlen beruházásokat az építtetőnek, továbbá átadja a vagyonkezelésében lévő kincstári vagyon vagyonkezelői jogát a miniszter által kijelölt központi költségvetési szervnek, a kincstári vagyon kezeléséért felelős szerv egyidejű értesítése mellett. Az értesítés kézhezvételét követő 30 napon belül az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a kincstári vagyon kezeléséért felelős szerv megszüntetik a közöttük korábban a gyorsforgalmi utak tárgyában létrejött vagyonkezelési szerződéseket.
(4) Az NFA tv. – e törvény 13. §-ának (1) bekezdésével megállapított – 7. §-ának (4) bekezdésében foglalt rendelkezéseit a folyamatban lévő kisajátítási eljárásokban is alkalmazni kell, a kisajátítást pótló adásvételi szerződések megkötése során pedig abban az esetben, ha a termőföld tulajdonjogának az állam javára történő bejegyzésére irányuló kérelem még nem került benyújtásra.
(5) Az NFA tv. – e törvény 13. §-ának (2) bekezdésével megállapított – 13/A. §-ának (4) bekezdésében foglaltakat és az NFA tv. – e törvény 13. §-ának (3) bekezdésével megállapított – 13/A. §-ának (5) bekezdésében foglaltakat azon földrészletek esetében is alkalmazni kell, amelyeken az országos közút ideiglenes vagy végleges forgalomba helyezése már megtörtént.
Melléklet a 2007. évi LXVIII. törvényhez
A szakasz neve |
Az út típusa |
Sáv |
km |
---|---|---|---|
M0 Kelet, 4. sz. főút–31. sz. főút között |
Autópálya |
2×2 |
6 |
M0 Kelet, 31. sz. főút–3. sz. főút között |
Autópálya |
2×2 |
11 |
M0 Kelet, 3. sz. főút–M3 között |
Autópálya |
2×2 |
9 |
M0 Gödöllői átkötés (M31) |
Autópálya |
2×2 |
12 |
M0 Dél, M1–51. sz. főút között pályabővítés |
Autópálya |
2×3 |
23 |
M0 Dél, 51. sz. főút–M5 között |
Autópálya |
2×3 |
7 |
M0 Észak, M2–11. sz. főút között (M0 Északi-híd) |
Autópálya |
2×2 |
3 |
M3 Görbeháza–Nyíregyháza (4. sz. főút) |
Autópálya |
2×2 |
39 |
M43 Szeged–Maroslele között |
Autópálya |
2×2 |
16 |
M43 Maroslele–Makó között |
Autóút |
2×1 |
16 |
M6 M0–Érdi tető között |
Autópálya |
2×2 |
8 |
M6 Dunaújváros–Szekszárd között |
Autópálya |
2×2 |
67 |
M6 Szekszárd–Bóly között |
Autópálya |
2×2 |
47 |
M60 Bóly–Pécs |
Autópálya |
2×2 |
30 |
M7 Zamárdi–Balatonszárszó között |
Autópálya |
2×2 |
14 |
M7 Balatonkeresztúr–Nagykanizsa között |
Autópálya |
2×2 |
36 |
M7 Rigyác–Nagykanizsa |
Autópálya |
2×2 |
12 |
M7 Letenye–országhatár között (Mura-híddal) |
Autópálya |
2×2 |
1 |
M8 Dunaújváros (M6)–Dunavecse (51. sz. főút) (Duna-híddal) |
Autópálya |
2×2 |
9 |
M9 51–54. sz. főút között |
Autóút |
2×1 |
12 |
M2 Budapest–Vác (déli csomópont) között |
Autóút |
2×2 |
20 |
M3 Nyíregyháza–Vaja (49. sz. főút) között |
Autópálya |
2×2 |
26 |
M3 Vaja (49. sz. főút)–Vásárosnamény között |
Autóút |
2×1 |
20 |
M35 4. sz. főút–47. sz. főút között |
Autóút |
2×1 |
4 (+5) |
M43 Makó–Csanádpalota (országhatár) között |
Autóút |
2×1 |
23 |
M44 Kecskemét–Tiszakürt között |
Autóút |
2×2 |
42 |
M44 Tiszakürt–Kondoros között |
Autóút |
2×2 |
62 |
M44 Kondoros–Békéscsaba között |
Autóút |
2×2 |
22 |
M8 Kecskemét–Szolnok között |
Autóút |
2×1 |
54 |
M8 Dunavecse–Kecskemét |
Autóút |
2×1 |
45 |
M8 Körmend–Szentgotthárd (oh.) között (Körmend elkerülővel) |
Autóút |
2×2 |
31 |
M0 10–11 sz. főutak között |
Autóút |
2×2 |
9 |
M85 Pereszteg–Sopron (országhatár) között |
Autóút |
2×2 |
29 |
M85 Győr–Csorna között (Csorna elkerülővel) |
Autóút |
2×2 |
34 |
M9 Dombóvár–Bonyhád (65. sz. főút) között |
Autóút |
2×1 |
34 |
M86 Szombathely–Csorna között |
Autóút |
2×2 |
61 |
M4 Üllő (kelet)–Szolnok (észak)–Berettyóújfalu között |
Gyorsforgalmivá fejleszthető út |
2×2, illetve 2+2 |
190 |
49. sz. főút a távlati M49 nyomvonalán M3 és Ököritófülpös között |
Autóút |
2×1 |
30 |
71. sz. főút a távlati M8 nyomvonalán Balatonfűzfő–M7 között |
Autóút |
2×1 |
20 |
10. sz. főút a távlati M10 nyomvonalán Budapest–Kesztölc között |
Gyorsforgalmivá fejleszthető |
2×2, 2×1 |
29 |
A törvényt az Országgyűlés a 2007. június 18-i ülésnapján fogadta el. A kihirdetés napja: 2007. június 25. A törvényt a 2012: LXXVI. törvény 6. § (2) bekezdés 139. pontja hatályon kívül helyezte 2012. június 27. napjával, alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező törvény 1. §-át.
A 3. § (2) bekezdésének az Aptv. 3. § (4) bekezdését megállapító szövegrészét a 2007: CLXXV. törvény 59. § (1) bekezdésének l) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. §-nak az Aptv. 4. § (1) bekezdését megállapító szövegrészét a 2007: CLXXV. törvény 59. § (1) bekezdésének l) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. §-t a 2007: CLXXV. törvény 59. § (1) bekezdésének l) pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. § (2) bekezdésének az Aptv. 18. § (6) bekezdése b) pontját megállapító szövegrészét a 2007: CLXXV. törvény 59. § (1) bekezdésének l) pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. § (3) bekezdését a 2007: CLXXV. törvény 59. § (1) bekezdésének l) pontja hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás