• Tartalom

10/2008. (II. 26.) ÖTM rendelet

10/2008. (II. 26.) ÖTM rendelet

az ikerintézményi program és projektjei lebonyolításának részletes szabályairól1

2008.03.06.

Az ikerintézményi (twinning) program fejlesztési tevékenységének ellátásáról szóló 73/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 11. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzati és területfejlesztési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 168/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § m) pontjában megállapított feladatkörben a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. § E rendelet hatálya az ikerintézményi programban pályázóként részt vevő magyarországi szervekre és természetes személyekre terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) adminisztratív iroda (Administrative Office): a kedvezményezett állam közigazgatási rendszerébe tartozó, ikerintézményi, illetve rövid távú ikerintézményi projektek pénzügyi, adminisztratív lebonyolításáért felelős szerv;

b) akkreditált szerv (Mandated Body): minden olyan intézmény, amely nem minősül a 73/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (1) bekezdésének a)–b) pontjaiban meghatározott szervnek, tevékenysége révén azonban azok valamelyikéhez közvetlenül kapcsolódik, továbbá megfelel az R. 3. § (3) bekezdésben foglalt feltételeknek;

c) Európai Bizottság Ikerintézményi Koordináló Egysége (Twinning Co-ordination Team, a továbbiakban: Ikerintézményi Koordináló Egység): az ikerintézményi program teljes körű, átfogó koordinálásáért felelős, központi szerv;

d) hosszú távú ikerintézményi szakértő (Resident Twinning Advisor): a projektmegvalósítás operatív irányításáért felelős, a megvalósítás időtartama alatt folyamatosan a kedvezményezett országban tartózkodó, ám továbbra is a pályázásra jogosult intézmény állományába tartozó személy az ikerintézményi projektek esetében;

e) ikerintézményi felelős: a pályázásra jogosult intézmény keretein belül kijelölt személy, akin keresztül a nemzeti koordinációt végző szerv kapcsolatot tart a szakértőt küldő intézménnyel;

f) Ikerintézményi Kézikönyv (Twinning Manual): az ikerintézményi program szabályrendszerét tartalmazó, az Ikerintézményi Koordináló Egység által elkészített hivatalos dokumentum;

g) ikerintézményi menedzsment költségek kompenzációja (Twinning Management Cost Compensation, a továbbiakban: ikerintézményi menedzsment kompenzáció): a pályázat megvalósítási jogát elnyerő intézmény számára a ledolgozott szakértői napok után automatikusan járó, a szakértői díjak 150%-ának megfelelő szabad felhasználású összeg, amely a projekt kivitelezése során felmerülő irányítási, adminisztrációs költségek fedezését szolgálja;

h) ikerintézményi program (Twinning Programme): az Európai Unió intézményfejlesztési programja, melynek célja a közösségi vívmányok átvételének, alkalmazásának elősegítése a kedvezményezett államok közigazgatási rendszerének fejlesztésén keresztül;

i) ikerintézményi projekt (Twinning Project): az ikerintézményi programon belül megvalósított, elsősorban átfogó intézményfejlesztési reformok végrehajtását szolgáló, minimum 12 hónap időtartamú projekttípus, mely során a küldő állam szakértői az európai uniós intézményrendszer kiépítésével, működtetésével kapcsolatos tapasztalataikat adják át a kedvezményezett ország szakembereinek;

j) ikerintézményi szerződés (Twinning Contract): az ikerintézményi projekt megvalósításáról kötött szerződéses megállapodás a kedvezményezett, illetve a donor ország érintett intézményei között, amely tartalmazza a munkatervet, valamint az Ikerintézményi Kézikönyv által kötelezően előírt mellékleteket;

k) Ikerintézményi Stratégia (a továbbiakban: Stratégia): a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) által az érintett tárcák bevonásával elkészített, és évente felülvizsgált dokumentum, mely országos szinten a főbb stratégiai célkitűzéseket tartalmazza;

l) junior partner: a pályázásra jogosult intézmények által létrehozott nemzetközi konzorcium azon tagja, amelynek a pályázatírásban és a projektmegvalósításban való részvétele, valamint koordinációs feladatai a projekt egy – a konzorcium vezetőjével egyetértésben – meghatározott részére korlátozódnak;

m) kedvezményezett intézmény (Beneficiary institution): az Ikerintézményi Kézikönyvben lehetséges kedvezményezettként megjelölt valamely ország azon intézménye, mely jogosult államigazgatási rendszerének fejlesztése céljából ikerintézményi, illetve rövid távú ikerintézményi pályázati felhívást kiírni, a projekt megvalósításáért felelős pályázásra jogosult intézményt kiválasztani, valamint a kiválasztott féllel együttműködve a projektet megvalósítani;

n) konzorciumi egyezmény (Consortium Agreement): az ikerintézményi projektek megvalósítása során, különböző országok pályázásra jogosult intézményei között létrejött egyezmény, mely a konzorcium vezetője, valamint a junior partnerek közötti viszonyt szabályozza;

o) konzorcium vezetője (Lead partner): a pályázásra jogosult intézmények által létrehozott nemzetközi konzorcium azon tagja, mely a pályázatírási, szerződéskötési és projektmegvalósítási szakasz teljes koordinálásáért, valamint az ezzel kapcsolatos döntések meghozataláért felelős;

p) Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (a továbbiakban: KPSZE): az NFÜ felügyelete alá tartozó szerv, mely Magyarországon az adminisztratív iroda szerepét tölti be olyan projekteknél, ahol a magyar intézmény a kedvezményezett fél, a donori ikerintézményi tevékenység során pedig a projektmegvalósításban részt vevő intézmények szükségleteinek megfelelően – a velük történt külön megállapodás alapján – a projektek pénzügyi és adminisztratív lebonyolításában vállal szerepet;

q) napidíj (Per diem): a kiküldetés idején mindenkor érvényes napi díjszabás szerint a kedvezményezett országban eltöltött éjszakák száma alapján elszámolható, az Európai Bizottság által országonként meghatározott és rendszeresen felülvizsgált kiküldetési díj, a szállodai, étkezési és helyi közlekedési költségek fedezésére;

r) nemzeti ikerintézményi megbízott (National Contact Point, a továbbiakban: nemzeti megbízott): a nemzeti szintű koordinációt végző személy a küldő és kedvezményezett országokban; Magyarországon az NFÜ ikerintézményi koordinációért felelős szervezeti egységének köztisztviselője;

s) nemzeti koordinációt végző szerv: az NFÜ;

t) pályázásra jogosult intézmény: az R. 1. § (1) bekezdésének a)–c) pontjában meghatározott szervek, amelyek jogosultak a kedvezményezett intézmény által elkészített projektfelhívásokra pályázatot benyújtani;

u) projektvezető (Project leader): a pályázásra jogosult intézmény által vállalt, projektlebonyolítással kapcsolatos tevékenység stratégiai irányításáért felelős, a pályázásra jogosult intézmény által kijelölt személy;

v) rövid távú ikerintézményi projekt (Twinning Light Project): az ikerintézményi programon belül megvalósított, ám az ikerintézményi projektnél kisebb költségvetésű és időtartamú projekttípus, mely során a küldő állam szakértői az európai uniós intézményrendszer kiépítésével, működtetésével kapcsolatos tapasztalataikat adják át a kedvezményezett ország szakembereinek;

w) szakértői díj: az ikerintézményi, illetve rövid távú ikerintézményi projektek megvalósításában részt vevő szakértők juttatása minden olyan nap után, mely során a kedvezményezett állam területén a szakértő az ikerintézményi szerződés munkatervében (workplan) meghatározott feladatok megvalósítására irányuló tevékenységet folytatott;

x) szóbeli meghallgatás (Selection Meeting): a projektmegvalósításban részt vevő pályázásra jogosult intézmény kiválasztásának második, a kedvezményezett országban megrendezésre kerülő fázisa az ikerintézményi projektek esetében;

y) tagállami Partner (Member State Partner): az ikerintézményi vagy rövid távú ikerintézményi projektek lebonyolítására önállóan – vagy szakértők bevonásával, de junior partner nélkül – pályázó intézmény.

A pályázás szakasza

3. § (1) A kedvezményezett intézmény által elkészített és az Európai Bizottság által jóváhagyott pályázati felhívást a nemzeti megbízott elektronikus formában haladéktalanul továbbítja a szakmailag érintett magyar szervek ikerintézményi felelőseinek, valamint gondoskodik az aktuális felhívások listájának az NFÜ hivatalos honlapján való közzétételéről.

(2) A pályázásra jogosult intézmények kötelesek ikerintézményi felelőst kijelölni.

(3) Az ikerintézményi felelős feladata:

a) az ikerintézményi és a rövid távú ikerintézményi pályázati felhívások elektronikus úton történő fogadása,

b) a pályázati felhívások – kézhezvételtől számított két munkanapon belüli – továbbítása a pályázásra jogosult intézményen belüli illetékes szervezeti egységhez,

c) a nemzeti megbízott írásban történő informálása a pályázási szándékról, valamint annak formájáról.

4. § (1) A pályázásra jogosult intézmény a pályázásról való döntéshozatal során köteles a Stratégiában lefektetett célkitűzések figyelembevételével eljárni.

(2) A pályázásra jogosult intézmény rendelkezésére álló erőforrások, valamint az adott projekt jellegének leginkább megfelelő részvételi forma kiválasztását a nemzeti megbízott tanácsadással segíti.

(3) A pályázási forma jellegétől függetlenül a pályázás határidejének lejárta előtt minimum három munkanappal a pályázásra jogosult intézmény köteles a nemzeti megbízottat írásban értesíteni részvételi szándékáról, annak formájáról.

(4) A pályázásra jogosult intézmény felkérésére a nemzeti megbízott segítséget nyújt – a pályázásra jogosult intézmény ikerintézményi programban való részvételéhez szükséges – külföldi vagy magyar partnerintézmény keresésében.

(5) A pályázásra jogosult intézmény a (4) bekezdésben foglalt felkérés során – elektronikus úton, továbbá írásban is – értesíti a nemzeti megbízottat a részvétel formájáról, az általa biztosított szakértők státuszáról (rövid-, közép- vagy hosszú távú), létszámáról, valamint arról, hogy az adott projekt mely részeinek megvalósítását vállalja. Külföldi partner keresése esetén a nemzeti megbízott értesítésekor – magyar nyelvű írásbeli tájékoztatás mellett – egy angol nyelvű elektronikus értesítést is mellékelni kell.

(6) Az együttműködni kívánó intézmények közvetlenül a pályázásra jogosult intézményt keresik meg. A külföldi vagy magyar intézmény részéről történt megkeresésekről, illetve a végleges partner kiválasztásáról a pályázásra jogosult intézmény ikerintézményi felelőse köteles a nemzeti megbízottat írásban – a pályázás határidejének lejárta előtt minimum három munkanappal – tájékoztatni.

5. § (1) A pályázat elkészítésére vonatkozó követelményeket az Ikerintézményi Kézikönyv, valamint a projektfelhívás tartalmazza. A pályázat szakmai jellegű kidolgozása a pályázásra jogosult intézmény feladata, a pályázatírásban a nemzeti megbízott – felkérés esetén – segítséget nyújt.

(2) Az elkészített pályázati anyagban a pályázásra jogosult intézmény köteles projektvezetőt kijelölni. Projektvezetővé az jelölhető ki, aki:

a) a küldő intézménnyel munkaviszonyban, szolgálati, köztisztviselői vagy közalkalmazotti jogviszonyban áll;

b) vezető beosztású;

c) a pályázásra jogosult intézmény által vállalt projektlebonyolítással kapcsolatos tevékenység koordinálásához kellő szakmai tapasztalattal rendelkezik.

(3) Az elkészült pályázati anyagot a hivatalos pályázási határidő lejárta előtt legkésőbb három munkanappal a pályázásra jogosult intézmény – amennyiben önállóan, konzorcium vezetőjeként vagy junior partnerként pályázik – köteles elektronikus formában a nemzeti megbízott részére megküldeni. A határidőn túl beérkezett pályázati anyagokat a nemzeti ikerintézményi megbízott nem köteles továbbítani, azonban ha azokat szakmailag kellőképpen előkészítettnek találja, saját hatáskörében kivételesen mégis dönthet a továbbítás mellett. Ellenkező esetben a pályázati anyagot – további indoklás nélkül – visszaküldi az azt benyújtó intézménynek. A pályázásra jogosult intézmény nem köteles a pályázatot a nemzeti megbízott részére megküldeni, ha az R. 9. §-ában meghatározott szakértő delegálás útján vesz részt a projektben.

(4) A pályázat nyomtatott, projektvezető által aláírt példányát a pályázásra jogosult intézmény köteles az elektronikus verzió megküldésétől számított öt munkanapon belül a nemzeti megbízott részére megküldeni.

(5) Amennyiben több magyar intézmény is jelzi pályázási szándékát ugyanarra a projektre, a nemzeti megbízott egyeztető megbeszélést hív össze az érintettek részvételével. Ha az egyeztetésen nem sikerül megállapodásra jutni, a nemzeti megbízott saját hatáskörében dönt arról, hogy melyik intézmény pályázatát tekinti hivatalos magyar pályázatnak. Döntéséről minden esetben értesíti az érintetteket.

(6) A nemzeti megbízott ellenőrzi az Ikerintézményi Kézikönyvben meghatározott, pályázatra vonatkozó követelmények teljesülését. A pályázásra jogosult intézmény sikeres pályázása érdekében a nemzeti megbízott a pályázási határidőt megelőzően a hozzá eljuttatott írásbeli pályázati anyagot – a pályázásra jogosult intézmény előzetes beleegyezésével – módosíthatja. A módosított pályázatot a nemzeti megbízott köteles elektronikus úton a pályázásra jogosult intézmény részére eljuttatni.

(7) A nemzeti megbízott köteles a hivatalos pályázási határidőn belül a pályázatot továbbítani az Ikerintézményi Koordináló Egységnek, illetve a kiírásban megjelölt egyéb szervnek vagy intézménynek.

(8) A pályázatírási szakaszban a pályázásra jogosult intézmény részéről felmerült költségek a pályázásra jogosult intézményt terhelik.

6. § (1) Az ikerintézményi projekt nyertes pályázója az írásbeli pályázati dokumentum, valamint annak szóbeli prezentációja alapján kerül kiválasztásra. Amennyiben a pályázásra jogosult intézmény önállóan vagy konzorcium vezetőjeként pályázik a projekt megvalósítására, a szóbeli meghallgatásra kötelező legalább a hosszú távú ikerintézményi szakértőt, valamint a projektvezetőt delegálni.

(2) A kedvezményezett államban megrendezett szóbeli meghallgatás során a vezető tagállami projektvezető és a hosszú távú ikerintézményi szakértő ismerteti a pályázásra jogosult intézmény pályázati anyagának főbb ismérveit. A junior tagállami projektvezető szintén részt vehet a meghallgatáson.

(3) A meghallgatás időpontjáról a nemzeti megbízott az Ikerintézményi Koordináló Egységtől vagy a kedvezményezett államban található adminisztratív irodától kap értesítést. Az így kapott információt a nemzeti megbízott haladéktalanul továbbítja a pályázásra jogosult intézmény ikerintézményi felelősének.

(4) A nemzeti megbízott hivatalosan kérelmezheti a meghallgatás időpontjának módosítását az Ikerintézményi Koordináló Egységtől vagy a kedvezményezett államban található adminisztratív irodától.

(5) A szóbeli meghallgatáson való sikeres szereplés érdekében a nemzeti megbízott a kiutazó magyar delegáció részére a kedvezményezett országról háttéranyagot biztosíthat, valamint kezdeményezheti a kedvezményezett országban működő magyar diplomáciai képviselet meghallgatáson való jelenlétét, melyről a Külügyminisztériumot egyidejűleg tájékoztatja.

(6) A szóbeli prezentációt értékelő formanyomtatványt a pályázásra jogosult intézmény közvetlenül a kedvezményezett intézménytől kapja. A pályázásra jogosult intézmény köteles az értékelő formanyomtatvány másolatát a kézhezvételtől számított öt munkanapon belül a nemzeti megbízottnak megküldeni.

(7) A szóbeli meghallgatással kapcsolatos, a pályázásra jogosult intézmény részéről felmerült költségek a pályázásra jogosult intézményt terhelik.

(8) A rövid távú ikerintézményi projekteknél nincs szóbeli meghallgatás.

7. § A kedvezményezett intézmény által meghozott, a nyertes pályázatot kiválasztó döntésről szóló hivatalos értesítést a pályázásra jogosult intézmény köteles a nemzeti megbízott részére az értesítés másolatának kézhezvételétől számított öt munkanapon belül megküldeni.

A szerződéskötési szakasz

8. § (1) A 2. § j) pontjában meghatározott ikerintézményi szerződés tartalmára vonatkozóan az Ikerintézményi Kézikönyv és mellékleteinek előírásai az irányadóak.

(2) Az ikerintézményi szerződés tartalmát a pályázásra jogosult intézmény határozza meg a kedvezményezett intézménnyel egyetértésben. Az ikerintézményi szerződésben részletesen szabályozni kell különösen a felek felelősségét, – a projekt szabályos megvalósulása tekintetében – a projekt pénzügyi, adminisztratív lebonyolításának rendjét. Az ikerintézményi szerződést jóváhagyhatja az Ikerintézményi Koordináló Egység, erre vonatkozóan a mindenkor érvényes Ikerintézményi Kézikönyv vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

(3) A szerződéskötés főbb lépéseiről a pályázásra jogosult intézmény a nemzeti megbízottat írásban tájékoztatja, valamint a szerződéstervezetek és a végső szerződés másolatát a kézhezvételtől számított öt munkanapon belül eljuttatja a nemzeti megbízott részére.

(4) Az ikerintézményi szerződést a pályázásra jogosult intézmény részéről a projektvezető írja alá. Amennyiben a projektvezető a pályázásra jogosult intézmény költségvetése fölött kötelezettségvállalási jogkörrel nem rendelkezik, aláírása mellett a szerződést a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező személy is ellenjegyzi.

(5) A nemzeti megbízott a pályázásra jogosult intézmény megkeresésére segít a pályázásra jogosult intézmény érdekeinek megfelelő szerződés kialakításában.

(6) A projektben részt vevő felek a szerződéstervezetet a 7. § szerinti értesítéstől számított 3 hónapon belül eljuttatják az Ikerintézményi Kézikönyvben meghatározott szerv részére véleményezésre. A határidő elmulasztása a kedvezményezett intézmény döntése alapján a pályázati felhívás újraköröztetését eredményezheti.

(7) A projektben részt vevő felek az általuk aláírt, de az Ikerintézményi Koordináló Egység által még jóvá nem hagyott szerződést – a pályázati döntés kihirdetésétől számított hat hónapon belül – az Ikerintézményi Koordináló Egység és a kedvezményezett államban található adminisztratív iroda részére jóváhagyásra eljuttatják. A szerződéskötést követően válik lehetővé a szerződéskötési szakasz során felmerült, a projektvezetőhöz, a hosszú távú ikerintézményi szakértőhöz, valamint a junior partner projektvezetőjéhez kapcsolódó költségek utólagos, a kedvezményezett államban található adminisztratív iroda általi megtérítése. A szerződés előkészítéséhez kapcsolódó költségek kizárólag abban az esetben számolhatók el, ha az ikerintézményi szerződés megkötésre kerül, és a kiválasztásról és a szerződés hatálybalépéséről szóló értesítések között nem telik el több, mint hat hónap.

(8) A rövid távú ikerintézményi projektek esetében a (7) bekezdésben meghatározott költségeket az adminisztratív iroda nem téríti meg.

9. § (1) Amennyiben a pályázásra jogosult intézmény – akár nemzetközi konzorcium vezetőjeként, akár junior partnerként – vesz részt ikerintézményi projekt megvalósításában, köteles az ikerintézményi szerződés aláírását megelőzően konzorciumi egyezményt kötni a partnerintézménnyel. A nemzeti megbízott tanácsadás útján segíti a pályázásra jogosult intézményt a konzorciumi egyezmény kidolgozásában. A pályázásra jogosult intézmény a konzorciumi egyezmény megkötéséről az egyezmény másolatának az aláírást követő öt munkanapon belül történő megküldésével értesíti a nemzeti megbízottat.

(2) A konzorciumi egyezményt a pályázásra jogosult intézmény részéről a projektvezető írja alá. Amennyiben a projektvezető a pályázásra jogosult intézmény költségvetése fölött kötelezettségvállalási jogkörrel nem rendelkezik, aláírása mellett az egyezményt a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező személy is ellenjegyzi.

(3) Az egyezményben az Ikerintézményi Kézikönyv alapján meg kell határozni:

a) a pályázásra jogosult intézmény által elvégzendő projektfeladatokkal kapcsolatos döntési jogköröket;

b) a konzorciumi felek projektmegvalósításra vonatkozó – egymással, a kedvezményezett intézménnyel, valamint az Európai Bizottsággal szembeni – kötelezettségeit;

c) a pénzügyi lebonyolítás rendjére vonatkozó rendelkezéseket – amennyiben a pályázó intézmény a pénzügyi lebonyolítást nem bízta más, közvetítő szervre –, különösen, hogy:

ca) a projektmegvalósításból származó bevételek közvetlenül a pályázásra jogosult intézmény részére kerülnek átutalásra,

cb) a pályázásra jogosult intézmény junior partnerként való részvétele esetén a konzorcium vezetője – a kedvezményezett országban található adminisztratív iroda részéről történt átutalást követően, ha a felek másként nem rendelkeznek – tíz munkanapon belül köteles a pályázásra jogosult intézményt megillető összeget a pályázásra jogosult intézmény számlájára átutalni,

cc) a pályázásra jogosult intézmény junior partnerként való részvétele esetén a pályázásra jogosult intézmény által elvégzendő projektfeladatokhoz kapcsolódó ikerintézményi menedzsment kompenzációnak maximum 20%-a engedhető át a konzorcium vezető részére, a projekt pénzügyi lebonyolítása során felmerülő költségeinek fedezése céljából.

(4) Rövid távú ikerintézményi projekt esetében konzorciumi partner nem vonható be a pályázat elkészítésébe.

A projektmegvalósítás szakasza

10. § (1) A projektmegvalósításban részt vevő szakemberek pótlásából adódó feladatok megoldása, valamint a projekt pénzügyi lebonyolítása a pályázásra jogosult intézmény feladata.

(2) A pályázásra jogosult intézmény köteles a nemzeti megbízottat folyamatosan írásban tájékoztatni a projektmegvalósítás jelentősebb eseményeiről, valamint a negyedévente elkészített jelentések másolatát a nemzeti megbízott részére eljuttatni.

(3) A megvalósítási szakasz folyamán jelentkezett problémák megoldásában a nemzeti megbízott – a pályázásra jogosult intézmény kérésére – segítséget nyújt.

11. § (1) A pályázat előkészítésébe, illetve a projektmegvalósításba a pályázásra jogosult intézmény kérése esetén a KPSZE bevonható.

(2) A KPSZE által elvégzendő feladatokat a pályázásra jogosult intézmény, valamint a KPSZE között megkötött írásbeli megállapodás szabályozza. Az aláírást követő öt munkanapon belül a KPSZE köteles az írásbeli megállapodás másolatát a nemzeti megbízott részére eljuttatni.

(3) Az írásbeli megállapodásban rögzített, KPSZE által nyújtandó szolgáltatások köre a pályázásra jogosult intézmény szükségleteinek megfelelően kerül meghatározásra. Az együttműködés lehetséges fő területei:

a) segítségnyújtás a pályázati anyag, az ikerintézményi szerződés, valamint a partnerekkel kötendő konzorciumi szerződés előkészítésében;

b) a projekt pénzügyi lebonyolításának keretében devizaszámla megnyitása, amelyről a KPSZE jogosult kifizetéseket teljesíteni, továbbá a kifizetések (előleg, közbenső kifizetés, végszámla) beérkezését és az előirányzat módosítását követően a megállapodás szerinti összeg átutalása a pályázásra jogosult intézmény részére;

c) pénzügyi jelentések összeállítása, a jelentéshez szükséges bizonylatok befogadása és megőrzése, a bizonylatok aláíratása, a teljesítések igazoltatása, továbbá a negyedéves, illetve végső pénzügyi jelentés bizonylatok alapján történő összeállítása, aláírásra történő megküldése a projektvezetőnek, valamint az aláírást követően a pénzügyi jelentés eljuttatása a kedvezményezett országban működő adminisztratív irodának;

d) a projekt auditorának kiválasztása, vele való szerződéskötés és az auditálás kifizetése, az auditor részére a rendelkezésre álló bizonylatok eredeti példányának bemutatása;

e) az archiválás rendjének kialakítása, a bizonylatok vagy annak másolatai auditálás, ellenőrzés céljából az ellenőrzést végző szerv rendelkezésére bocsátása;

f) a projektek megvalósításával kapcsolatos pénzügyi adatszolgáltatás;

g) a szerződésmódosítások előírásszerű beterjesztése;

h) tájékoztató összeállítása a hosszú távú ikerintézményi szakértőnek, mely rögzíti, hogy milyen költségeket térít a projekt, és milyen bizonylatokkal kell a KPSZE felé elszámolnia a megadott határidőre;

i) a projekt megvalósítása során a kedvezményezett intézményhez kiutazó rövid távú szakértők részére küldetési bizonylatok kiállítása, szakértői díjak, kiküldetési díjak felvételével kapcsolatos menedzsment;

j) a projektmegvalósítással kapcsolatos logisztikai feladatok ellátása, szakértők kiutazásának koordinálása; a tanulmányutak, illetve a szakértői kiküldetések megszervezése és lebonyolítása;

k) a szükséges közbeszerzési eljárások lebonyolítása a magyar közbeszerzésre vonatkozó jogszabályoknak megfelelően;

l) az ikerintézményi, illetve rövid távú ikerintézményi projekt általános menedzsmentjéből fakadó napi levelezés és kapcsolattartás ellátása;

m) részvétel a projekt irányító bizottság ülésein;

n) pénzügyi projekt vezető biztosítása, amennyiben a projekt megvalósítása során a KPSZE végzi az adminisztrációt.

Záró rendelkezések

12. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

(2)2

1

A rendeletet a 311/2012. (XI. 7.) Korm. rendelet 40. § b) pontja hatályon kívül helyezte 2012. november 8. napjával.

2

A 12. § (2) bekezdése hatályát vesztette ugyanezen bekezdés alapján.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére