• Tartalom

11/2008. (HÉ 50.) KHEM utasítás

11/2008. (HÉ 50.) KHEM utasítás

a felügyeleti igazolványokról1

2008.12.15.

A felügyeleti igazolványok kiadásának és nyilvántartásának rendjét a következők szerint állapítom meg:

1. § Az utasítás hatálya a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumra (a továbbiakban: minisztérium), a Nemzeti Közlekedési Hatóságra, a Közlekedésbiztonsági Szervezetre terjed ki.

2. § A minisztérium állami vezetői, főosztályvezetői, valamint az 1. §-ban meghatározott egyéb szervek felügyeleti és hatósági jogkörben eljáró ügyintézői (a továbbiakban: ügyintéző) és annál magasabb besorolás⋅ köztisztviselői részére a felügyeleti és hatósági jogkör gyakorlását igazoló okmányt (a továbbiakban: igazolvány) kell kiállítani.

3. § A igazolvány fajtái a következők:

a) a minisztérium állami vezetői, főosztályvezetői részére a fedőlapon két ezüst sávval ellátott, kék szín√ igazolvány,

b) a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központi Hivatalának, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet osztályvezetői és annál magasabb beosztás⋅ köztisztviselői részére a fedőlapon, bal oldalt két haránt arany sávval ellátott, piros szín√ igazolvány,

c) a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központi Hivatalának, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet ügyintézői részére a fedőlapon, bal oldalt egy haránt arany sávval ellátott, piros szín√ igazolvány,

d) a Nemzeti Közlekedési Hatóság területi szerveinek vezetői és ügyintézői részére a fedőlapon, bal oldalt egy haránt arany sávval ellátott, piros szín√ igazolvány.

4. § (1) Az igazolványt

a) a 3. § a) pontjában megjelölt köztisztviselők, a 7. §-ban megjelölt személyek, továbbá a Közlekedésbiztonsági Szervezet főigazgatója, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke részére a minisztérium Jogi Főosztálya állítja ki, és a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter írja alá,

b) a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központi Hivatala köztisztviselői és a területi szervek vezetői részére a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központi Hivatala állítja ki, és az elnök írja alá,

c) az utasítás hatálya alá tartozó szervek – a)–b) pontban nem említett – vezetői és ügyintézői részére a munkáltató szervezet belső szabályzatában meghatározott szervezeti egység állítja ki, és a szervezet vezetője írja alá.

(2) Az igazolvány tartalmazza:

a) az igazolvány számát,

b) az igazolvány tulajdonosának arcképét és saját kez√ aláírását,

c) az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását, születési idejét és helyét, anyja nevét és a lakcímét,

d) az igazolvány tulajdonosát a hivatalos eljárás során megillető jogokat,

e) a közigazgatási szerv – az igazolvány fedőlapján is feltüntetett – megnevezését, bélyegzőlenyomatát, az igazolvány kiállításának keltét és az igazolvány kiadására jogosult vezető aláírását.

(3) A 3. § a)–c) pontjában meghatározott igazolványnak a (2) bekezdésben említetteken felül tartalmazza az igazolvány tulajdonosát – közszolgálati jogviszonya kapcsán – megillető egyéb jogosultságokat és annak gyakorlásának feltételeit. Az igazolványnak ezt a részét a minisztérium Jogi Főosztálya bélyegzőlenyomattal látja el.

(4) Az igazolvány az igazolványban megjelölt év december 31-ig érvényes. Az igazolvány érvényességének évenkénti meghosszabbításáról az igazolvány kiállítója gondoskodik.

5. § (1) Az igazolvány kiállítója

a) az igazolványokat sorszám szerint állítja ki;

b) nyilvántartást vezet a kiállított igazolványokról;

c) gondoskodik az igazolványok érvényességi idejének az igazolványba történő bejegyzéséről;

d) az igazolványt bevonja, ha az igazolvány tulajdonosának köztisztviselői jogviszonya megszűnt, az adatokban változás történt, vagy az igazolvány megrongálódott;

e) gondoskodik az elveszett vagy megsemmisült igazolvány érvénytelenségének a a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben, valamint a minisztérium honlapján történő közzétételéről;

f) gondoskodik szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal a bevont igazolvány megsemmisítéséről.

(2) Az igazolványba bejegyzést kizárólag az azzal megbízott személy tehet.

(3) Az igazolványokról vezetett nyilvántartás tartalmazza az igazolvány sorszámát, az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását és az alkalmazó közigazgatási szerv megnevezését.

6. § (1) Az igazolvány tulajdonosa köteles az igazolványt hivatalos eljárása során magánál tartani.

(2) Az igazolvány tulajdonosa az igazolványt köteles ép és tiszta állapotban megőrizni, köztisztviselői jogviszonyának (állami vezetői jogviszonyának) megsz√nése esetén az igazolvány kiállítójának visszaadni.

(3) Ha az igazolvány elveszett, megrongálódott, megsemmisült, abban valamely bejegyzés olvashatatlanná vált vagy az adatokban változás történt – így különösen, ha az igazolványra jogosító vezetői megbízást visszavonták –, az igazolvány tulajdonosa köteles azt az igazolvány kiállítójának haladéktalanul bejelenteni.

7. § Az igazolvány kiadását a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter indokolt esetben az utasítás hatálya alá nem tartozó személy részére engedélyezheti.

8. § (1) Ez az utasítás 2008. december 15-én lép hatályba.

(2) Az utasítás hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a felügyeleti igazolványokról szóló 32/2007. (XII. 7.) GKM utasítás. Ez a bekezdés a hatálybalépését követő napon veszti hatályát.

Dr. Molnár Csaba s. k.,
közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter

1

Az utasítást a 7/2011. (II. 4.) NFM utasítás 8. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. február 5. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 8. § (3) bekezdését.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére