• Tartalom

14/2008. (HÉ 53.) PM utasítás

14/2008. (HÉ 53.) PM utasítás

a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról*

2009.01.01.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal szervezeti felépítéséről és működésének rendjéről a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény 74. §-ának (1) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva – figyelemmel a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény 49. §-ának (1) bekezdésére – a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról a következő utasítást adom ki:

1. § A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás mellékletét képező Szervezeti és Működési Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) jelen utasítás mellékletében foglaltak szerint módosítom.

2. § (1) Ez az utasítás 2009. január 1-jén lép hatályba.

(2) Az utasítás hatályba lépésével egyidejűleg a Szabályzat 25. § (1) és (2) bekezdésében, valamint a 27. § (1) és (2) bekezdésében a „Jogi Önálló Osztály” szövegrész helyébe a „Jogi Főosztály” szövegrész lép.

(3) Az utasítás hatályba lépésével egyidejűleg a Szabályzat 5. számú függelékének 17. pontjában a „Humánpolitikai és Oktatási Önálló Osztály” szövegrész helyébe a „Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály” szövegrész lép.

Budapest, 2008. december 22.

Dr. Veres János s. k.

pénzügyminiszter

Melléklet a 14/2008. (HÉ 53.) PM utasításához

1. § A Szabályzat 4. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az elnököt távolléte vagy akadályoztatása esetén – a 7. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel – az általános elnökhelyettes helyettesíti. Az elnök és az általános elnökhelyettes egyidejű távolléte vagy akadályoztatása esetén az elnököt a gazdasági elnökhelyettes helyettesíti, míg az elnök, az általános elnökhelyettes és a gazdasági elnökhelyettes egyidejű távolléte vagy akadályoztatása esetén az elnököt a szakmai elnökhelyettes helyettesíti.”

2. § A Szabályzat 7. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A gazdasági elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén – a kötelezettségvállalás ellenjegyzése kivételével – az általános elnökhelyettes, a gazdasági és az általános elnökhelyettes egyidejű távolléte vagy akadályoztatása esetén a szakmai elnökhelyettes helyettesíti.”

3. § A Szabályzat 22. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A (2) bekezdésben meghatározott ügyekben az iratot az elnök távollétében vagy akadályoztatása esetén a 4. § (4) bekezdése alapján helyettesítésre jogosult elnökhelyettes írja alá.”

4. § A Szabályzat 2. számú függelékének „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 3. pontja és az azt megelőző cím helyébe a következő cím és rendelkezés lép:

3. Jogi Főosztály
3.1. A Jogi Főosztály közvetlenül az elnök irányítása alatt álló szervezeti egység, vezetője a jogi főosztályvezető. A főosztály szervezeti egységei a Jogi és Perképviseleti Osztály és a Szabályozási és Koordinációs Osztály.
3.2. A Jogi Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:
a) koordinálja az államigazgatási egyeztetés keretében a hivatalhoz érkező előterjesztések, jogszabály-tervezetek véleményezését a hivatalon belül, és elkészíti a választervezetet;
b) véleményt nyilvánít a hivatal működését, illetve a hazai, valamint nemzetközi forrásokat érintő ellenőrzések során felmerülő jogalkalmazási és jogértelmezési kérdésekben;
c) kiadmányozásra előkészíti az elnöki utasítások, szabályzatok, körlevelek tervezeteit;
d) figyelemmel kíséri a jogszabályok módosításait, gondoskodik a hivatal belső szabályozásának aktualizálásáról;
e) ellátja a hivatal jogi képviseletét az illetékes szervek előtt, elkészíti az ehhez szükséges beadványokat;
f) a hivatal ellenőrzési tevékenysége során feltárt közbeszerzési jogsértések esetén kezdeményezi a Közbeszerzési Döntőbizottság hivatalból történő eljárását;
g) ellátja a hivatal adatfelelősi és adatvédelmi feladatait, biztosítja az adatok közzétételére vonatkozó rendelkezések hivatali szintű végrehajtását;
h) intézi a közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos feladatokat;
i) ellátja a Vám- és Pénzügyőrség OLAF Koordinációs Irodával való kapcsolattartást, részt vesz az EKTB 42. OLAF Szakértői Csoport ülésén;
j) ellátja az elnök által meghatározott egyéb feladatokat.”

5. § A Szabályzat 2. számú függelékének „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezete 1.2. pontjának b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép, továbbá az 1.2. pont a következő c) alponttal egészül ki, egyidejűleg a jelenlegi c)–f) alpont jelölése d)–g) alpontra változik:

(A Gazdálkodási Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:)

b) ellátja a hivatal gazdálkodásával, ezen belül a költségvetési tervezési, beszámolási, adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségekkel, készpénzkezeléssel, a számvitellel és a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatokat;
c) elvégzi a költségvetési szerv központosított illetményszámfejtéshez kapcsolódó feladatait, ide nem értve a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály hatáskörébe tartozó feladatokat;”

6. § A Szabályzat 2. számú függelékének „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 3. pontja és az azt megelőző cím helyébe a következő cím és rendelkezés lép:

„ 3. A Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály
3.1. A Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály – jogszabály által az elnök hatáskörébe utalt feladatkörök kivételével – a gazdasági elnökhelyettes irányítása alatt áll. Vezetője a humánpolitikai és munkaügyi főosztályvezető. A főosztály szervezeti egységei a Humánpolitikai Osztály és a Munkaügyi Osztály.
3.2. A Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:
a) végzi az alkalmazottak jogviszonyával kapcsolatos humánpolitikai ügyintézést, kezeli a személyügyi iratokat, vezeti a közszolgálati alapnyilvántartást, gondoskodik az illetékes minisztérium számára előírt adatszolgáltatásokról;
b) előkészíti és közzéteszi a köztisztviselői álláspályázatokat, közreműködik a pályázatok lebonyolításában és előkészíti az elbírálásukat;
c) gondoskodik a köztisztviselők vagyonnyilatkozat-tételéhez szükséges okmányok, nyomtatványok elkészítéséről; figyelemmel kíséri a törvényi határidőket, kezeli a vagyonnyilatkozatokat és vezeti az azokkal kapcsolatos nyilvántartásokat;
d) gondoskodik a nemzetbiztonsági ellenőrzések kezdeményezéséről;
e) közreműködik a köztisztviselők éves teljesítményértékelésével kapcsolatos feladatok végrehajtásában;
f) gondoskodik az éves szabadságok mértékének megállapításáról és az éves szabadságolási tervek elkészítéséről;
g) éves képzési terv alapján összehangolja és szervezi a köztisztviselők iskolarendszerű vagy tanfolyami, szakmai és idegen nyelvi képzését, továbbképzését, valamint figyelemmel kíséri az oktatási, továbbképzési keret felhasználását;
h) működteti a szociális célú bizottságokat, véleményezi az elnök jogkörébe tartozó szociális kérelmeket, együttműködik az érdek-képviseleti szervekkel, részt vesz a segély- és lakáskerettel kapcsolatos feladatok végrehajtásában;
i) közreműködik a feladatkörét érintő belső szabályozások tervezeteinek elkészítésében;
j) ellátja a költségvetési szerv központosított illetményszámfejtés során ellátandó munkaügyi feladatait, ideértve a jelentőfelelősi és az ahhoz kapcsolódó adatszolgáltatási és nyilvántartási feladatokat;
k) megszervezi az alkalmazottak foglalkozás-egészségügyi orvosi vizsgálaton való részvételét;
l) ellátja az elnök által meghatározott egyéb feladatokat.”

7. § A Szabályzat 1. számú függeléke helyébe jelen utasítás 1. számú függeléke lép.

8. § A Szabályzat 3. számú függeléke helyébe jelen utasítás 2. számú függeléke lép.

1. számú függelék a 14/2008. (HÉ 53.) PM utasításhoz

A HIVATAL SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE

2. számú függelék a 14/2008. (HÉ 53.) PM utasításhoz

VAGYONNYILATKOZAT-TÉTELI KÖTELEZETTSÉGGEL JÁRÓ MUNKAKÖRÖK
Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (Vtk.) 4. § a) pontja alapján, – figyelemmel a Vtk. 3. § (1)–(2) bekezdéseiben, továbbá a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 78. §-ának (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján kiadott, a Pénzügyminisztérium és a pénzügyminiszter irányítása alá tartozó szervezetek fontos és bizalmas munkaköreinek megállapításáról szóló 34/1996. (XII. 21.) PM rendelet mellékletének 5. pontjában foglalt rendelkezésekre – a hivatal egyes köztisztviselői az alábbiak szerint vagyonnyilatkozat tételére kötelesek.

Vagyonnyilatkozat-tételi
kötelezettség alapja

Esedékesség

Munkakör

Vtk. 3. § (1) b)

évente
[5. § (1) ca)]

1. elnök

2. általános elnökhelyettes

3. szakmai elnökhelyettes

4. gazdasági elnökhelyettes

5. gazdálkodási főosztályvezető

6. fejlesztési és üzemeltetési főosztályvezető

7. igazgatási önálló osztályvezető

8. a Fejlesztési Osztály vezetője

9. az Üzemeltetési Osztály vezetője

Vtk. 3. § (1) c), e)

kétévenként
[5. § (1) cb)]

10. gazdaságfejlesztési és interregionális programokat ellenőrző igazgató

11. környezetvédelmi és közlekedési programokat ellenőrző igazgató

12. humánerőforrás, közigazgatási reform és végrehajtási programokat ellenőrző igazgató

13. stratégiai, tervezési és módszertani főosztályvezető

14. államháztartási belső ellenőrzési főosztályvezető

15. jogi főosztályvezető

16. regionális fejlesztési programokat ellenőrző igazgató

17. mezőgazdasági és nemzetközi támogatásokat ellenőrző igazgató

18. igazgatóhelyettesek

19. főosztályvezető-helyettesek (kivéve a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály főosztályvezető-helyettesét)

20. a Pénzügyi Ellenőrzési Osztály vezetője

21. a Rendszer- és Teljesítmény-ellenőrzési Osztály vezetője

22. ellenőr

23. jogász

24. stratégiai és koordinációs referens

25. a Stratégiai és Zárónyilatkozat Előkészítő Osztály vezetője

26. a Minőségbiztosítási és Módszertani Osztály vezetője

27. Dunántúli és Nyugat-magyarországi Régiók Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője

28. Alföldi, Észak- és Közép-magyarországi Régiók Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője

29. a Mezőgazdasági Támogatásokat Ellenőrző Osztály vezetője

30. a Nemzetközi Támogatásokat Ellenőrző Osztály vezetője

31. a Gazdaságfejlesztési Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

32. az Interregionális Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

33. Környezetvédelmi Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

34. a Közlekedési Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

35. Humán Erőforrás Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

36. a Közigazgatási Reform és Végrehajtási Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

37. belső ellenőr

Vtk. 3. § (2) c)

ötévenként
[5. § (1) cc)]

38. Elnöki Titkárság vezetője

39. a Jogi és Perképviseleti Osztály vezetője

40. a Szabályozási és Koordinációs Osztály vezetője

41. a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály vezetője

42. a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály főosztályvezető-helyettese

43. a Humánpolitikai Osztály vezetője

44. a Munkaügyi Osztály vezetője

45. pénzügyi osztályvezető

46. számviteli osztályvezető

Vtk. 3. § (2) d)

ötévenként
[5. § (1) cc)]

47. titkársági referens

48. nemzetközi kapcsolatok referens

49. humánpolitikai referens

50. informatikai referens

51. informatikai előadó

52. titkárnő

53. titokvédelmi felügyelő

54. a TÜK-kezelők

*

Az utasítást a 19/2010. (IX. 2.) KIM utasítás 2. §-a hatályon kívül helyezte 2010. szeptember 3. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére