206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelet
206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelet
a bölcsődék és közoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben támogatás igénybevételének részletes feltételeiről1
A Kormány az Alkotmány 35. § (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) A bölcsődék és közoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben támogatás forrása a IX. Helyi önkormányzatok támogatása és átengedett személyi jövedelemadója fejezet 18. Bölcsődék és közoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben címen rendelkezésre áll.
(2) A támogatás a települési önkormányzatok és társulásaik – beleértve a többcélú kistérségi társulást, továbbá a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 8., 9. és 16. §-a alapján létrejött intézményi társulást (a továbbiakban: intézményi társulás) – által fenntartott
a) bölcsődék infrastrukturális fejlesztését,
b) óvodák infrastrukturális fejlesztését és kapacitásbővítését, valamint
c) általános iskolák infrastrukturális fejlesztését
szolgálja.
(3) A pályázaton igényelhető támogatás formája vissza nem térítendő támogatás. A támogatás legmagasabb mértéke a beruházás összköltségének 95%-a.
(4) A támogatás csak abban az esetben igényelhető az ÁFA összegét is tartalmazó fejlesztési összköltség alapján, ha a kedvezményezettnek a támogatásból megvalósított cél kapcsán ÁFA-levonási joga nincs.
(5) E rendelet alkalmazásában fejlesztés alatt a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 7–8. pontjában meghatározott tevékenységek értendők.
(6)2 Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak, aki vagy amely
a) az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 178. § 32. pontja szerint – a pályázata benyújtásának időpontjában – nem minősül köztartozásmentes adózónak,
b) a pályázatában megjelölt műszaki tartalomra uniós vagy egyéb hazai támogatásban részesül(t),
c) adósságrendezési eljárás alatt áll.
(7)3 A (6) bekezdés a) pontja szerinti kizáró feltétel fennállásának hiányát a kérelmező
a) 30 napnál nem régebben kiállított közokirattal igazolja, vagy
b) szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.
(8)4 A támogatási igény benyújtása előtt megkezdett fejlesztéshez támogatás nem adható.
Bölcsődék infrastrukturális fejlesztése
2. § (1) A bölcsődék infrastrukturális fejlesztése támogatásra a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. melléklete alapján a területfejlesztés szempontjából leghátrányosabb helyzetű kistérség (a továbbiakban: leghátrányosabb helyzetű kistérség) területén működő bölcsődéket fenntartó
a) települési önkormányzat,
b) intézményi társulások székhely önkormányzata, továbbá
c) többcélú kistérségi társulás
nyújthat be pályázatot.
(2) A támogatást az (1) bekezdés szerinti pályázók az általuk fenntartott, 1501 és 10 000 fő lakosságszám közötti településen működő, működési engedéllyel rendelkező bölcsődék épületének, játszóudvarának felújítására, korszerűsítésére, akadálymentesítésére, továbbá a bölcsődei ellátáshoz szükséges eszközök, berendezések beszerzésére igényelhetik. A teljes támogatási összeg legfeljebb 20%-áig engedélyezett az eszközbeszerzés.
(3) A támogatás formája vissza nem térítendő támogatás, összege intézményenként legalább 2 millió forint, legfeljebb 50 millió forint. Egy pályázó legfeljebb három intézmény fejlesztésére nyújthat be pályázatot.
3. § (1) A támogatás összegének meghatározása az alábbi szempontok figyelembevételével történik:
a) az intézmény hosszú távú fenntarthatóságával kapcsolatos adatok és tervek (gyermeklétszám alakulása, működtetési költségek és azok alakulása),
b) a bölcsődébe más településről bejáró gyermekek száma,
c) a feladatellátásban részt vevő települések száma és azok lakosságszáma.
(2) A támogatás szempontjából előnyben részesülnek a települési önkormányzatok társulásai.
Pályázati nyomtatványok a bölcsődék infrastrukturális fejlesztése támogatáshoz
4. § A pályázatnak tartalmaznia kell:
a) az 1. számú melléklet szerinti pályázati adatlapot (amelynek része a megvalósítandó fejlesztés célonkénti részletezése), valamint a 4. számú melléklet szerinti összesítőt,
b) az intézmény működési engedélyének hitelesített másolatát,
c) férőhely hiányában a 2007. és 2008. évben elutasított gyermekek számát,
d) a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a támogatásból megvalósuló beruházást 5 évig az eredeti rendeltetésének megfelelően hasznosítja, és a feladat ellátási helyet 5 évig nem szünteti meg, illetve nem adja át az intézmény fenntartói jogát nem állami fenntartó részére,
e) a települési önkormányzat, illetve intézményi társulás székhely önkormányzatának képviselő-testületi határozatát, többcélú kistérségi társulás esetén a társulási tanács határozatát, illetőleg a képviselő-testület költségvetési rendeletébe vagy társulási tanácsi határozatba foglalt felhatalmazás alapján a polgármester vagy elnök nyilatkozatát a szükséges önerő biztosításáról.
Óvodák, általános iskolák infrastrukturális fejlesztése és kapacitásbővítése
5. § (1) Az óvodák, általános iskolák infrastrukturális fejlesztése és kapacitásbővítése támogatásra a leghátrányosabb helyzetű kistérség területén működő óvodát, általános iskolát fenntartó
a) települési önkormányzat,
b) intézményi társulás székhely önkormányzata, továbbá
c) többcélú kistérségi társulás
nyújthat be pályázatot.
(2) A pályázat benyújtásának feltétele, hogy a pályázó székhelye szerinti kistérségben megalakult többcélú kistérségi társulás rendelkezzen kistérségi intézkedési tervvel, amely a közoktatási feladatok ellátásában részt vevő önkormányzatok tekintetében településenkénti bontásban tartalmazza a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 105. §-a szerinti közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervben foglaltakat. Az (1) bekezdés a) pontja szerinti pályázó esetén az önkormányzati intézkedési terv is benyújtható, amely a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 105. §-a szerint tartalmazza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket, vagy amelynek szerves részét képezi az önálló közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv.
(3) A támogatás kizárólag azon intézményekre nyújtható be, amelyek megfelelnek a 2007/2008-as és a 2008/2009-es nevelési évben/tanévben a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény 8. számú mellékletének IV. Többcélú kistérségi társulások támogatása fejezet, Kiegészítő szabályok 2.1. pontjában foglalt feltételeknek. A települési önkormányzat által önállóan fenntartott közoktatási intézmény esetén a pályázat benyújtásának további feltétele, hogy a 2008/2009-es nevelési évben/tanévben
a) az óvodai feladatot ellátó intézményben legalább 5 csoport,
b) az általános iskolai feladatot ellátó intézményben legalább 16 osztály
működjön.
(4) A támogatást az (1) bekezdés szerinti pályázók az általuk fenntartott
a) óvodai feladatot ellátó intézmény esetében a 10 000 fő lakosságszám alatti településen működő feladat-ellátási hely(ek) épületével kapcsolatos elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre, valamint eszközbeszerzésre,
b) általános iskolai feladatot ellátó intézmény esetében az 1501 és 10 000 fő közötti lakosságszámú településen működő feladat-ellátási helyek épületével kapcsolatos elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre és akadálymentesítésre, valamint eszközbeszerzésre
igényelhetik.
(5) A teljes támogatási összeg legfeljebb 20%-áig engedélyezett az eszközbeszerzés. Az eszközbeszerzésre igényelt támogatás más állami forrással nem vonható össze, összege ugyanazon eszközbeszerzésre nem fordítható.
(6) Az igényelhető támogatás összege intézményenként (OM azonosítónként) legalább 2 millió forint, legfeljebb 50 millió forint. Egy pályázó legfeljebb három óvoda és három általános iskolai feladat-ellátási hely fejlesztésére pályázhat. Amennyiben
a) az intézmény óvodai és általános iskolai feladatokat is ellát, és
b) az intézménybe járó összes gyermek- és tanulólétszám a 2008/2009-es nevelési évben/tanévben meghaladja a 300 főt,
úgy a negyedik és minden további feladat-ellátási hely után az igényelhető támogatás legmagasabb összege 10 millió forinttal emelkedik.
6. § (1) A támogatás összegének meghatározása az alábbi szempontok figyelembevételével történik:
a) az intézmény hosszú távú fenntarthatóságával kapcsolatos adatok és tervek (gyermek- és tanulólétszám alakulása, működtetési költségek és azok alakulása, intézmény-racionalizálási tervek),
b) az óvodába, iskolába járó gyermekek, tanulók száma (ezen belül a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók száma), a más településről bejáró gyermekek, tanulók száma (ezen belül a hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók száma),
c) a közoktatási intézmény fenntartásában részt vevő települések száma és azok lakosságszáma.
(2) A támogatás szempontjából előnyben részesül az a pályázat,
a) amely elemi infrastrukturális beruházások megvalósítását (pl. vizesblokk kialakítása, egyedi fűtési módok felszámolása, épület-rekonstrukció) szolgálja,
b) amely esetében a megvalósítandó célok összhangban vannak a kistérségi intézkedési tervvel, illetve az önkormányzati intézkedési tervvel, különös tekintettel az esélyegyenlőségi szempontokra,
c) amelyet települési önkormányzatok társulása nyújt be, továbbá
d) amely adatokkal hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a pályázat a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek növekvő beóvodázási aránya, illetve száma miatt kialakult férőhelyhiány megszűntetését célozza, a fejlesztés eredményeként pedig megoldódhatóvá válik valamennyi helyi (társulások esetén a társulás területén élő) halmozottan hátrányos helyzetű gyermek 3 éves kortól történő óvodáztatása.
Pályázati nyomtatványok az óvodák, általános iskolák infrastrukturális fejlesztése és kapacitásbővítése támogatáshoz
7. § A pályázatnak tartalmaznia kell:
a) a 2. és/vagy 3. számú melléklet szerinti pályázati adatlapot (melynek része a megvalósítandó fejlesztés célonkénti részletezése), valamint a 4. számú melléklet szerinti összesítőt,
b) az intézmény alapító okiratát, amely tartalmazza az intézménybe felvehető legmagasabb gyermeklétszámot,
c) a jegyző, illetve a munkaszervezet-vezető nyilatkozatát arról, hogy az intézmény ellátási területén a 0–6 éves korú gyermekek létszáma az elmúlt 3 évben hogyan alakult,
d) az óvodai feladatot ellátó közoktatási intézmények esetében a férőhely hiányában 2007. és 2008. évben elutasított gyermekek számát,
e) a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a támogatásból megvalósuló beruházást 5 évig az eredeti rendeltetésének megfelelően hasznosítja, a feladat-ellátási helyet 5 évig nem szünteti meg, illetve nem adja át az intézmény fenntartói jogát nem állami fenntartó részére,
f) kizárólag elektronikus formában a kistérségi intézkedési tervet, vagy az önkormányzati intézkedési tervet,
g) a települési önkormányzat, illetve intézményi társulás székhely önkormányzatának képviselő-testületi határozatát, többcélú kistérségi társulás esetén a társulási tanács határozatát, illetőleg a képviselő-testület költségvetési rendeletébe vagy a társulási tanácsi határozatba foglalt felhatalmazás alapján a polgármester vagy elnök nyilatkozatát a szükséges önerő biztosításáról.
Pályázati eljárás
a) papíron egy eredeti és egy hitelesített másolati példányban, továbbá
b) az e rendelet 1–4. számú mellékletét képező adatlapokat, óvodák, általános iskolák fejlesztési pályázata esetén a kistérségi intézkedési tervet, vagy az önkormányzati intézkedési tervet elektronikus úton
a Magyar Államkincstár területileg illetékes szervéhez (a továbbiakban: Igazgatóság) megküldeni, illetve benyújtani.
(2) Az Igazgatóság az elektronikusan beérkező adatokat 2008. szeptember 16-áig továbbítja az Önkormányzati Minisztériumnak (a továbbiakban: ÖM). Az adatok továbbítása nem érinti a pályázatok Igazgatóság által történő, (4) bekezdés szerinti felülvizsgálatát.
(3) Az ÖM a kistérségi intézkedési terveket és az önkormányzati intézkedési terveket az Oktatási és Kulturális Minisztérium (a továbbiakban: OKM) részére 2008. szeptember 17-én továbbítja. Az OKM az intézkedési terveket – esélyegyenlőségi szempontokat is figyelembe véve – megvizsgálja és kialakítja szakmai álláspontját a benyújtott fejlesztési pályázatokkal kapcsolatban. Az OKM a pályázatokkal kapcsolatos véleményét – az ÖM által meghatározott formában – elektronikus úton, 2008. október 6-áig küldi meg az ÖM részére.
(4) A pályázatokat az Igazgatóság – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 64/B. §-ának (3) bekezdése alapján e rendelet alapulvételével – a rendelkezésére álló iratok, saját nyilvántartása, illetve helyszíni vizsgálat alapján szabályszerűségi szempontból megvizsgálja, és szükség esetén 5 napon belül hiánypótlásra, módosításra hívja fel a pályázót. Ha a pályázó a felhívásnak 5 napon belül nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Igazgatóság a pályázatot nem továbbítja az ÖM felé és erről értesíti a pályázót.
(5) A felülvizsgált pályázatok eredeti példányát az Igazgatóság – véleménye csatolásával – 2008. szeptember 30-áig postai úton továbbítja az ÖM részére, ezzel egyidejűleg intézkedik a felülvizsgált hiánypótoltatott pályázatok elektronikus megküldéséről is. Ha az ÖM a pályázatok vizsgálata során további tájékoztatást, illetve dokumentumok megküldését tartja szükségesnek, ezeket a pályázók – külön felhívásra – kötelesek részére teljesíteni.
A bírálat eljárásrendjének szabályai
9. § (1) Az önkormányzati miniszter – az ÖM három képviselőjéből, az OKM két képviselőjéből, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium egy képviselőjéből, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egy képviselőjéből, valamint az országos önkormányzati érdekképviseleti szervek által közösen delegált egy főből álló bizottság javaslata alapján – a pályázatokról 2008. október 22-éig dönt.
(2) A támogatásban részesített kedvezményezettek körét az ÖM honlapján nyilvánosságra kell hozni. A támogatásban nem részesült pályázók az elutasítás indokáról értesítést kapnak.
A támogatási szerződés megkötése, szerződéskötési feltételek
10. § (1) Az önkormányzati miniszter a nyertes pályázóval (a továbbiakban: Támogatott) támogatási célonként 2008. november 5-éig támogatási szerződést köt. E határidőnek a Támogatott hibájából történő elmulasztása jogvesztő.
(2) Az önkormányzati miniszter – a pályázatban megjelölt műszaki tartalom egyidejű csökkentése mellett – az igényeltnél alacsonyabb összegű támogatás megítélésére is jogosult. Ebben az esetben a támogatási szerződés megkötése előtt az érintett önkormányzattal, illetve többcélú kistérségi társulással egyeztetni kell.
(3) A támogatási szerződésben meg kell határozni:
a) a fejlesztési célt, a fejlesztés helyét,
b) a fejlesztési cél megvalósításának összköltségét,
c) a támogatás összegét és költségvetési forrását, felhasználásának pénzügyi feltételét, a Támogatott kötelezettségét a támogatás felhasználásának elszámolására,
d) a fenntartási, üzemeltetési, szolgáltatási és egyéb kötelezettségeket,
e) a fejlesztés műszaki tartalmát,
f) a kedvezményezett elszámolási kötelezettségét, valamint az ehhez kapcsolódó határidőket,
g) a szerződésszegés vagy a nem szerződésszerű teljesítés jogkövetkezményeit,
h) az ellenőrzési jogosultság elfogadását,
i) a felek által lényegesnek tartott egyéb rendelkezéseket.
(4) A támogatási szerződés módosítására egy alkalommal van lehetőség, azonban a támogatási összeg, valamint a támogatás intenzitása nem nőhet, a végső felhasználás határideje nem változhat.
A támogatás folyósítása
11. § A támogatást a támogatási szerződés megkötését követő 15 napon belül az ÖM utalványozása alapján a Magyar Államkincstár egy összegben folyósítja.
A támogatás felhasználásának és elszámolásának szabályai
12. § (1) A támogatás felett a Támogatott rendelkezik és felelős annak jogszerű felhasználásáért.
(2) A támogatással létrehozott vagyon – az aktiválást követően – 10 évig nem idegeníthető el, kivéve, ha az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a Támogatott a támogatási szerződésben meghatározott feladatokra fordítja.
(2a)5 A támogatásból megvalósuló fejlesztéssel érintett feladatellátási hely intézményfenntartói jogának átadását egyedi kérelem alapján a helyi önkormányzatokért felelős miniszter engedélyezheti azzal a feltétellel, hogy a fenntartónak a támogatási célnak megfelelő, a beruházás megvalósítását követő 5 éves rendeltetésszerű használatot biztosítania kell.
(3) A támogatás felhasználására az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletet az e rendeletben foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.
13. § (1) A támogatás felhasználásának végső határideje 2009. december 31. Az ezen határidőig fel nem használt támogatásrészt kamattal növelten vissza kell fizetni a központi költségvetésbe.
(2) A támogatást – a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően részben vagy egészben – kamattal növelt összegben vissza kell fizetni a központi költségvetésbe, ha
a)6 a pályázó a 4. § d) pont, illetve a 7. § e) pont szerint vállalt kötelezettségét megszegi, kivéve a 12. § (2a) bekezdés szerinti esetet,
b) a támogatást nem a támogatási szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően használják fel.
(3) Ha a települési önkormányzat vagy a többcélú kistérségi társulás a pályázat elbírálását megelőző két évben, illetve azt követő két éven belül a pályázattal azonos műszaki tartalomra egyéb hazai vagy uniós támogatásban részesül, úgy az e rendelet alapján benyújtott pályázatát köteles visszavonni, vagy a támogatás teljes összegét kamattal növelten visszafizetni a központi költségvetésbe.
(4) Visszafizetési kötelezettség esetén a Támogatott az Áht. 64/B. § (2) bekezdése szerint a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű kamatot fizet a jogtalanul igénybe vett összeg után az igénybevétel napjától a visszafizetés napjáig.
14. § (1) A Támogatott a támogatás felhasználásáról tárgyév december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint köteles elszámolni.
(2) A Támogatott a támogatás felhasználását követő 30 napon belül, de legkésőbb 2010. január 31-ig szakmai és pénzügyi beszámolót küld az ÖM részére, amelyben szöveges indoklással, pénzügyileg rendezett számlák összesítőjével alátámasztottan beszámol a támogatási összegnek a támogatási szerződésben előírt célnak megfelelő és rendeltetésszerű felhasználásáról.
Ellenőrzés, monitoring
15. § (1) A támogatás felhasználását az ÖM, az általa megbízott szervek, továbbá jogszabályban erre feljogosított egyéb szervek ellenőrizhetik.
(2) A Támogatott köteles a támogatás felhasználásáról elkülönítetten naprakész nyilvántartást vezetni, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni, a kért dokumentumokat rendelkezésre bocsátani, a helyszíni ellenőrzést lehetővé tenni.
Záró rendelkezés
16. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
17. §7 E rendeletnek a bölcsődék és közoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben támogatás igénybevételének részletes feltételeiről szóló 206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelet módosításáról szóló 275/2011. (XII. 20.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módosító Rendelet) megállapított 12. § (2a) bekezdését a Módosító Rendelet hatálybalépésekor már hatályos szerződésekre is alkalmazni kell.
1. számú melléklet a 206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelethez
Önkormányzat/Társulás neve: |
|
|
|
|
|
Önkormányzat/Társulás címe: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az intézmény neve: |
|
|
|
|
|
Intézmény címe: |
|
|
|
|
|
év |
Gyermeklétszám |
||||||
2008. |
|
||||||
2009. |
|
||||||
2010. |
|
||||||
2011. |
|
||||||
2012. |
|
||||||
|
|
|
|
2007. év |
2008. év |
||
Férőhely hiányában 2007. és 2008. évben elutasított gyermekek száma: |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
A bölcsődébe más településről bejáró gyermekek száma: |
|
|
||
|
|
|
Feladatellátásban résztvevő települések száma: |
|
|
||
|
|
|
Feladatellátásban résztvevő települések összlakosságszáma: |
|
|
Amennyiben az intézményt a Ttv. 8., 9. vagy 16. §-a szerinti intézményi társulás tartja fenn, a társulásban résztvevő önkormányzatok megjelölése |
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feladatellátási hely szerinti önkormányzat: |
Feladatellátási hely neve: |
Fejlesztéssel érintett feladatellátási hely(ek) megnevezése (fejlesztési hely szerinti önkormányzat és a feladatellátási hely neve): |
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sorszám |
Feladatellátási hely megjelölése: |
Megvalósítandó cél megnevezése |
Igényelt támogatás (Ft) |
|
Építéssel járó célok bemutatása |
|
|||
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
Igényelt támogatás összesen: |
|
|||||
Az igényelt támogatás maximális összege megfelel-e a rendeletben foglaltaknak: |
|
|||||
Önerő összege: |
|
|||||
Önerő %-ban: |
|
|||||
Önerő megfelel-e a rendeletben foglaltaknak |
|
|||||
Beruházás összköltsége: |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
A megvalósítandó célok részletes tételenkénti bemutatása szükséges a fenti táblázatban (pl. épületfelújítás esetén szükséges részletezni annak műszaki tartalmát – nyílászáró-csere, festés, radiátorcsere, villamosvezetékek cseréje stb. –, eszközbeszerzés esetén tételes felsorolás szükséges – pl. ágy, asztal, szék darabszámát jelölve).
Igényelt támogatás felhasználási célja(i) (rövid leírás), feladatellátás javításának bemutatása a működtetés költségeinek várható alakulása: |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A pályázó nyilatkozik, hogy a fentiekben megjelölt célokra más hazai, vagy uniós pályázatból támogatásban nem részesült. |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dátum: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P. H. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
………………………………………………………… jegyző/munkaszervezet vezetője |
……………………………………………… polgármester/elnök |
2. számú melléklet a 206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelethez
Önkormányzat/Társulás neve: |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
Önkormányzat/Társulás címe: |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
Az intézmény neve: |
|
|
|
|
||
Intézmény címe: |
|
|
|
|
||
Intézmény OM azonosítója: |
|
|
|
|
||
Önkormányzat pályázata esetén az intézményt önállóan tartja fenn, vagy intézményi társulás keretében |
|
|
|
|
||
Intézmény feladatellátási helyeinek száma |
|
|
|
|
||
Az intézmény általános iskolai feladatokat is ellát (igen/nem) |
|
|
|
|
||
Amennyiben az intézmény általános iskolai feladatokat is ellát, az intézménybe járó általános iskolások száma (2008/2009. tanítási év) |
|
|
|
|
||
Az intézmény összlétszáma (óvodások és általános iskolások együttes létszáma) |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
Amennyiben az intézményt a Ttv. 8., 9. vagy 16. §-a szerinti intézményi társulás tartja fenn, a társulásban résztvevő önkormányzatok megjelölése |
|
|
||||
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feladatellátási hely szerinti önkormányzat: |
Feladatellátási hely neve: |
|
Fejlesztéssel érintett feladatellátási hely(ek) megnevezése (fejlesztési hely szerinti önkormányzat és a feladatellátási hely neve): |
|
|
||||
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Települése(ke)n élő 0-4 éves korcsoportba tartozók száma |
|
|
Óvodába járó gyermekek számának alakulása (2009/2010. nevelési évtől a várható létszám jelölendő) |
|
|
2005. |
|
|
2007/2008. nevelési év |
|
|
2006. |
|
|
2008/2009. nevelési év |
|
|
2007. |
|
|
2009/2010. nevelési év |
|
|
2008. |
|
|
2010/2011. nevelési év |
|
|
|
|
|
2011/2012. nevelési év |
|
|
|
|
|
2012/2013. nevelési év |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2007/2008. nevelési év |
2008/2009. nevelési év |
|
Az óvodába járó gyermekek száma összesen: |
|
|
|
|
|
ebből – a hátrányos helyzetű gyermekek száma |
|
|
|
|
|
– a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma |
|
|
|
|
|
Az óvodában ténylegesen működő csoportok száma: |
|
|
|
|
|
A óvodába más településről bejáró gyermekek száma: |
|
|
|
|
|
ebből – a hátrányos helyzetű gyermekek száma |
|
|
|
|
|
– a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2007/2008. nevelési év |
2008/2009. nevelési év |
|
|
Férőhely hiányában 2007. és 2008. évben elutasított gyermekek száma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A megvalósítandó fejlesztési célok részletezése: |
|
|
|
|||||||
Sorszám |
Feladatellátási hely megjelölése: |
Megvalósítandó cél megnevezése |
Igényelt támogatás (Ft) |
|
||||||
Építéssel járó célok bemutatása |
|
|||||||||
1. |
|
|
|
|
||||||
2. |
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|
||||||
4. |
|
|
|
|
||||||
5. |
|
|
|
|
||||||
6. |
|
|
|
|
||||||
7. |
|
|
|
|
||||||
8. |
|
|
|
|
||||||
9. |
|
|
|
|
||||||
10. |
|
|
|
|
||||||
Eszközbeszerzéssel kapcsolatos célok bemutatása |
|
|||||||||
1. |
|
|
|
|
||||||
2. |
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|
||||||
4. |
|
|
|
|
||||||
5. |
|
|
|
|
||||||
Igényelt támogatás összesen: |
|
|
||||||||
Önerő összege: |
|
|
||||||||
Önerő %-ban: |
|
|
||||||||
Önerő megfelel-e a rendeletben foglaltaknak |
|
|
||||||||
Beruházás összköltsége: |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||
A megvalósítandó célok részletes tételenkénti bemutatása szükséges a fenti táblázatban (pl. épületfelújítás esetén szükséges részletezni annak műszaki tartalmát – nyílászáró-csere, festés, radiátorcsere, villamosvezetékek cseréje stb. –, eszközbeszerzés esetén tételes felsorolás szükséges – pl. ágy, asztal, szék darabszámát jelölve).
Igényelt támogatás felhasználási célja(i) (rövid leírás), feladatellátás javításának bemutatása a működtetés költségeinek várható alakulása: |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
A Pályázó nyilatkozik, hogy az önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások 2008. évi igénylését megalapozó mutatószám-felmérés során közölt adatok megfelelnek a valóságnak, az alapján igazolja, hogy az óvoda/óvodák megfelel/megfelelnek a 2008. évi költségvetési törvény 8. számú mellékletének IV. Többcélú kistérségi társulások támogatása jogcím, Kiegészítő szabályok 2.1. pontja szerinti feltételeknek. Emellett a pályázó nyilatkozik, hogy a fentiekben megjelölt célokra más hazai, vagy uniós pályázatból támogatásban nem részesült. |
||||||||||
|
||||||||||
Dátum: |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
P. H. |
|
|
|||||
|
||||||||||
………………………………………………………… jegyző/munkaszervezet vezetője |
……………………………………………… polgármester/elnök |
3. számú melléklet a 206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelethez
III. Adatlap az általános iskolai feladatot ellátó intézmény esetében az 1501-10 000 fő közötti lakosságszámú településen működő feladat-ellátási helyek épületével kapcsolatos elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre és akadálymentesítésre, valamint eszközbeszerzésre |
||||||||
Önkormányzat/Társulás neve: |
|
|
||||||
Önkormányzat/Társulás címe: |
|
|
||||||
|
|
|
||||||
Az intézmény neve: |
|
|
||||||
Intézmény címe: |
|
|
||||||
Intézmény OM azonosítója: |
|
|
|
|
||||
Önkormányzat pályázata esetén az intézményt önállóan tartja fenn, vagy intézményi társulás keretében |
|
|
|
|
||||
Intézmény feladatellátási helyeinek száma |
|
|
|
|
||||
Az intézmény óvodai feladatokat is ellát (igen/nem) |
|
|
|
|
||||
Amennyiben az intézmény óvodai feladatokat is ellát, az intézménybe járó óvodások száma (2008/2009. tanítási év) |
|
|
|
|
||||
Az intézmény összlétszáma (óvodások és általános iskolások együttes létszáma) |
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
Amennyiben az intézményt a Ttv. 8., 9. vagy 16. §-a szerinti intézményi társulás tartja fenn, |
|
|
||||||
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
Feladatellátási hely szerinti |
Feladatellátási hely neve: |
||||
Fejlesztéssel érintett feladatellátási hely(ek) megnevezése (fejlesztési hely szerinti önkormányzat |
|
|
||||||
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
Az intézmény hosszú távú fenntarthatóságával kapcsolatos adatok: |
|
|
|
|
||||
Települése(ke)n élő 0-6 éves korcsoportba tartozók száma |
|
|
Intézményi tanulólétszám |
|
||||
2005. |
|
|
2007/2008. tanítási év |
|
|
|||
2006. |
|
|
2008/2009. tanítási év |
|
|
|||
2007. |
|
|
2009/2010. tanítási év |
|
|
|||
|
|
|
2010/2011. tanítási év |
|
|
|||
|
|
|
2011/2012. tanítási év |
|
|
|||
|
|
|
2012/2013. tanítási év |
|
|
|||
|
|
|
2007/2008. tanév |
2008/2009. tanév |
|
|||
Az általános iskolába járó tanulók száma összesen: |
|
|
|
|
||||
ebből – a hátrányos helyzetű tanulók száma |
|
|
|
|
||||
– a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma |
|
|
|
|
||||
Az általános iskolában ténylegesen működő osztályok száma: |
|
|
|
|
||||
Az általános iskolába más településről bejáró tanulók száma: |
|
|
|
|
||||
ebből – a hátrányos helyzetű tanulók száma |
|
|
|
|
||||
– a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma |
|
|
|
|
||||
|
|
2007. év |
2008. év |
|
||||
Férőhely hiányában 2007. és 2008. évben elutasított tanulók száma: |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
A megvalósítandó fejlesztési célok részletezése: |
|
|
|
|
||||
Sorszám |
Feladatellátási hely megjelölése: |
Megvalósítandó cél megnevezése |
Igényelt támogatás (Ft) |
|
||||
Építéssel járó célok bemutatása |
|
|||||||
1. |
|
|
|
|
||||
2. |
|
|
|
|
||||
3. |
|
|
|
|
||||
4. |
|
|
|
|
||||
5. |
|
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
|
||||
7. |
|
|
|
|
||||
8. |
|
|
|
|
||||
9. |
|
|
|
|
||||
10. |
|
|
|
|
||||
Eszközbeszerzéssel kapcsolatos célok bemutatása |
|
|||||||
1. |
|
|
|
|
||||
2. |
|
|
|
|
||||
3. |
|
|
|
|
||||
4. |
|
|
|
|
||||
5. |
|
|
|
|
||||
Igényelt támogatás összesen: |
|
|
||||||
Önerő összege: |
|
|
||||||
Önerő %-ban: |
|
|
||||||
Önerő megfelel-e a rendeletben foglaltaknak |
|
|
||||||
Beruházás összköltsége: |
|
|
||||||
A megvalósítandó célok részletes tételenkénti bemutatása szükséges a fenti táblázatban (pl. épületfelújítás esetén szükséges részletezni annak műszaki tartalmát |
||||||||
Igényelt támogatás felhasználási célja(i) (rövid leírás), feladatellátás javításának bemutatása a működtetés költségeinek várható alakulása: |
|
|||||||
|
||||||||
A Pályázó nyilatkozik, hogy az önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások 2008. évi igénylését megalapozó mutatószám-felmérés során közölt adatok megfelelnek a valóságnak, az alapján igazolja, hogy az iskola/iskolák megfelel/megfelelnek a 2008. évi költségvetési törvény 8. számú mellékletének IV. Többcélú kistérségi társulások támogatása jogcím, Kiegészítő szabályok 2.1. pontja szerinti feltételeknek. Emellett a pályázó nyilatkozik, hogy a fentiekben megjelölt célokra más hazai, vagy uniós pályázatból támogatásban nem részesült. |
||||||||
Dátum: |
|
|
|
|||||
|
P. H. |
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
jegyző/munkaszervezet vezetője |
|
polgármester/elnök |
|
4. számú melléklet a 206/2008. (VIII. 26.) Korm. rendelethez
Önkormányzat/Társulás neve: |
|
|
|
|
|
|
Polgármester /Elnök neve: |
|
|
|
|
|
|
Önkormányzat/Társulás címe: |
|
|
|
|
|
|
KSH kódja: |
|
|
|
|
|
|
Kapcsolattartó neve: |
|
|
|
|
|
|
Kapcsolattartó telefonszáma: |
|
|
|
|
|
|
Kapcsolattartó e-mail címe: |
|
|
|
|
|
|
Összesítő |
||||||
Sorszám |
Támogatás célja |
Igényelt támogatás |
||||
I. |
Az 1 501 és 10 000 fő lakosságszám közötti településen működő, működési engedéllyel rendelkező bölcsődék épületének felújítása, korszerűsítésére, akadálymentesítésére, továbbá a bölcsődei ellátáshoz szükséges eszközök, berendezések beszerzésére igényelt támogatás. |
|
||||
II. |
Óvodai feladatot ellátó intézmény esetében a 10 000 fő lakosságszám alatti településen működő feladat-ellátási hely(ek) épületével kapcsolatos elemi infrastruktúra-fejlesztésére, korszerűsítésére, akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre, valamint eszközbeszerzésre igényelt támogatás. |
|
||||
III. |
Általános iskolai feladatot ellátó intézmény esetében az 1501 és 10 000 fő közötti lakosságszámú településen működő feladat-ellátási hely(ek) épületével kapcsolatos elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre és akadálymentesítésre, valamint eszközbeszerzésre igényelt támogatás. |
|
||||
Igényelt támogatás összesen: |
|
|||||
|
||||||
A rendeletben foglalt feltételeknek az igénylés megfelel: |
|
|||||
|
||||||
Csatolandó dokumentumok: |
||||||
……………………………………………………… |
……………………………………………… |
A rendeletet a 175/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 57. §-a hatályon kívül helyezte 2015. július 8. napjával.
Az 1. § (6) bekezdése a 163/2009. (VIII. 6.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. § új (7) bekezdését a 163/2009. (VIII. 6.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése iktatta be, egyidejűleg az eredeti (7) bekezdés számozását (8) bekezdésre változtatva.
Az 1. § eredeti (7) bekezdésének számozását (8) bekezdésre változtatta a 163/2009. (VIII. 6.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése.
A 12. § (2a) bekezdését a 275/2011. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése iktatta be.
A 13. § (2) bekezdés a) pontja a 275/2011. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 17. §-át a 275/2011. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. § (3) bekezdése iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás