• Tartalom

28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet

28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet

a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről1

2011.12.31.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében és a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 21. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában, és a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter feladat- és hatásköréről szóló 134/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) fejezetéhez tartozó

a)2

b) Nemzeti beruházás ösztönzési vállalkozási célelőirányzatra (a továbbiakban: NBC),

c) Külgazdaság fejlesztési célelőirányzatra (a továbbiakban KFC),

d) Kis- és középvállalkozói célelőirányzatra (a továbbiakban: KKC),

e) Közpolitikai feladatok ellátása előirányzatra,

f) Magyar vállalkozások tőzsdei bevezetésének támogatása előirányzatra (a továbbiakban: TBE),

g) Magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzatra és

h) Nemzetközi jelentőségű, kiemelt KFI programok támogatása előirányzatra

terjed ki.

Az egyes előirányzatok felhasználásában
közreműködő szervezetek és feladataik

2. § (1)3 Az NBC terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a PROMEI Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projekt Iroda Közhasznú Társaság (a továbbiakban: PROMEI Kht.), a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MAG Zrt.), a Magyar Államkincstár, valamint a Bács-Kiskun Megyei Területfejlesztési Tanács, a Békés Megyei Területfejlesztési Tanács, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Tanács, a Nógrád Megyei Területfejlesztési Tanács, a Somogy Megyei Területfejlesztési Tanács és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Területfejlesztési Tanács (a továbbiakban: Megyei Területfejlesztési Tanácsok) látja el kizárólagos joggal a (2)–(7) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A PROMEI Kht. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja az ipari park programhoz kötődő pályázati és monitoring rendszer, valamint a monitoring speciális, a gazdasági szervezetek számára hasznosítható adatai elektronikusan történő felhasználásának elvégzésével kapcsolatos teendőket.

(3) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében

a) az NBC terhére nyújtott támogatások tekintetében mint közreműködő ellátja a támogatási döntések előkészítésével, a támogatási szerződések és az azokhoz kapcsolódó biztosítéki szerződések megkötésével, módosításával, felbontásával, megszüntetésével, lezárásával, nyilvántartásával, adatkezelésével, adatfeldolgozásával, adatszolgáltatásával kapcsolatos feladatokat, illetve dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

b) az NBC terhére nyújtott támogatások kifizetésével összefüggésben a szakmai teljesítés és a kifizetés jogosságára vonatkozó igazolási, ellenőrzési tevékenységet végez, ellátja a követeléskezeléssel kapcsolatos teendőket, a támogatási szerződésekben meghatározott ellenőrzési, utóellenőrzési, helyszíni ellenőrzési és záró jegyzőkönyv felvételével kapcsolatos feladatokat, ide nem értve azon pályázatok keretében nyújtott támogatásokat, amelyek tekintetében e feladatok ellátására a (6) bekezdésre figyelemmel és a támogatóval kötött megállapodás alapján a Magyar Államkincstár jogosult,

c)4 az NBC terhére történő kötelezettségvállalások tekintetében ellátja azok pénzügyi-számviteli feladatait, vezeti a kötelezettségvállalások nyilvántartását, elvégzi az érvényesítési, utalványozási, utalványozás-ellenjegyzési, beszámoló-készítési, adatszolgáltatási és adatkezelési teendőket a saját nyilvántartásai és az egyéb közreműködő szervezetek által szolgáltatott adatok alapján,

d)5

(4)–(5)6

(6) A Magyar Államkincstár az NBC terhére pályázati eljárás keretében nyújtott támogatásokkal kapcsolatban számlabefogadási és számlaellenőrzési feladatokat lát el, a szakmai teljesítés és a kifizetés jogszerűségének igazolásával kapcsolatos tevékenységet végez, ellátja a támogatási szerződések teljesítésének ellenőrzésével – ide értve a folyamatba épített közbenső, valamint utólagos és helyszíni ellenőrzést – kapcsolatos feladatokat, amelynek keretében felveszi a záró jegyzőkönyvet, követeléskezelési feladatokat végez és vezeti a támogatási szerződések nyilvántartását.

(7)7 Az NBC forrásából külön jogszabály alapján a Megyei Területfejlesztési Tanácsok részére decentralizált támogatási keretek terhére kötött támogatási szerződésekkel kapcsolatos közreműködői feladatokat a Megyei Területfejlesztési Tanácsok vagy az általuk megbízott ügynökségek látják el.

3. § (1) A KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében (beleértve ebbe az ITD-H Befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési tanácsadás célelőirányzat terhére 2005–2006. években pályázati úton nyújtott támogatásokat is) a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. és az ITD Hungary Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2)–(3) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében a KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében ellátja a szerződéskötéssel, a szerződések teljesítésének pénzügyi ellenőrzésével és az elszámoltatással összefüggő feladatokat.

(3) Az ITD Hungary Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében a KFC terhére pályázati úton nyújtott támogatások tekintetében ellátja a pályázatok meghirdetésével, érkeztetésével és befogadásával, azok értékelésével, a jogszabályban és a pályázati felhívásban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétének ellenőrzésével, valamint a pályázatoknak a bíráló bizottság részére történő döntés-előkészítésével kapcsolatos feladatokat.

4. § (1) A KKC terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt., a KA-VOSZ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: KA-VOSZ Zrt.), a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, valamint a Megyei Területfejlesztési Tanácsok látják el kizárólagos joggal a (2)–(5) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében – a (3)–(4) bekezdésben foglalt kivételekkel – ellátja a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes fejezeti kezelésű előirányzatai kezeléséről és támogatásainak lebonyolításáról szóló 19/2008. (X. 8.) NFGM rendeletben (a továbbiakban: R.) a közreműködő szervezet részére meghatározott feladatokat.

(3) A KA-VOSZ Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a Széchenyi Kártya konstrukció lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.

(4) A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a BVK hitelkonstrukció lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.

(5) Az KKC forrásából külön jogszabály alapján a Megyei Területfejlesztési Tanácsok részére decentralizált támogatási keretek terhére kötött támogatási szerződésekkel kapcsolatos közreműködői feladatokat a Megyei Területfejlesztési Tanácsok vagy az általuk megbízott ügynökségek látják el.

5. § (1) A Közpolitikai feladatok ellátása előirányzat keretén belül az operatív részfeladatokat közreműködőként az NT Nemzetközi Technológiai Kht. (a továbbiakban: NT Kht.) látja el a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) Az NT Kht. az (1) bekezdésben foglalt feladatkörében jogszabály-előkészítést megalapozó feladatot lát el, különös tekintettel a törvénytervezetek, kormány-előterjesztések, miniszteri rendeletek megalkotásának támogatására, továbbá a szükséges közpolitikai, társadalmi és kulturális hatásainak vizsgálatára.

6. § (1) A TBE terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja az R. által a közreműködő szervezet részére meghatározott feladatokat.

7. § (1) A magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG Zrt. látja el kizárólagos joggal a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) A MAG Zrt. az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében ellátja a támogatási szerződések módosításával, a magyar találmányok külföldi bejelentése célelőirányzat maradványának terhére történt kötelezettségvállalások nyilvántartásával, a követelésállomány kezelésével, a pénzügyi teljesítés ellenőrzésével és igazolásával, a kifizetések kezelőnél történő kezdeményezésével, valamint a beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos teendőket.

8. §8 Az ELI projekt magyarországi megvalósításának előkészítésével kapcsolatos feladatokat az ELI-HU Fejlesztés-szervező Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság kizárólagos joggal látja el.

9. § A támogatások felhasználásával összefüggő egyes részfeladatok ellátása során a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet előírásainak figyelembevételével kell eljárni.

9/A. §9 Az ITD Hungary Zrt. látja el megállapodás szerint a MAG Zrt. feladatkörébe utalt támogatásokkal kapcsolatos egyes ügyfélszolgálati feladatokat.

Átmeneti és záró rendelkezések

10. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 80/2004. (V. 18.) GKM Rendelet 1. § a)–c), f), k)–l) pontja, 3. §-a, 5. és 6. §-a, valamint 7/A. és 7/B. §-a.

(3) A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes fejezeti kezelésű előirányzatai kezeléséről és támogatásainak lebonyolításáról szóló 19/2008. (X. 8.) NFGM rendelet 23. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A támogatási szerződésekhez kapcsolódó biztosíték megújítása vagy cseréje vonatkozásában a támogatási szerződés megkötésekor nyújtott biztosíték mértékével megegyező mértékű biztosítékot kell rendelkezésre bocsátania a kedvezményezettnek.”
1

A rendeletet a 33/2011. (VIII. 31.) NGM rendelet 72. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. február 15. napjával.

2

Az 1. § a) pontját a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.

3

A 2. § (1) bekezdés a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (1)–(2) bekezdése szerint módosított szöveg.

4

A 2. § (3) bekezdés c) pontja a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

5

A 2. § (3) bekezdés d) pontját a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.

6

A 2. § (4)–(5) bekezdését a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.

7

A 2. § (7) bekezdés a 96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 2. § (1) bekezdés szerint módosított szöveg.

8

A 8. § a 15/2010. (IV. 28.) NFGM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.

9

A 9/A. §-t a 12/2009. (IV. 22.) NFGM rendelet 1. §-a iktatta be.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére