50/2008. (XII. 31.) PM rendelet
50/2008. (XII. 31.) PM rendelet
a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a pénzügyminiszter ágazati irányítása alá tartozó szerveknél történő végrehajtásáról1
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) 85. § (4) és (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a 4. §-ban foglaltak tekintetében a szociális és munkaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 170/2006. (VI. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter egyetértésével, és az érintett munkavállalói érdekképviseleti szervvel egyeztetve – a következőket rendelem el:
1. § E rendelet hatálya a pénzügyminiszter ágazati irányítása alá tartozó alábbi szervekre (a továbbiakban: munkáltató):
a)2
b) Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (a továbbiakban: PMISZK),
c)3
valamint az e munkáltatóknál az 1. számú mellékletben felsorolt munkakörökben foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyára terjed ki.
2. § (1) A megbízással ellátható vezetői beosztások, valamint az irodai és ügyviteli, a szolgáltató jellegű és a kisegítő munkaköri csoportokba tartozó munkakörök betöltéséhez nem kötelező pályázat kiírása.
(2) A pályázati felhívást – a Kjt. 20/A. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl – magasabb vezetői beosztás, illetve magasabb vezetői munkakör betöltésére irányuló pályázati felhívás esetén, a Pénzügyminisztérium, illetve a Vám- és Pénzügyőrség honlapján is közzé kell tenni, egyéb beosztás vagy munkakör esetén közzé lehet tenni. A pályázat benyújtásának határidejét ezekben az esetekben is a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ internetes oldalán történő közzétételtől kell számítani.
(3) A pályázati eljárás során a pályázatok egységes értékelése, valamint döntésre előkészítése érdekében a humánpolitikai szakterületet képviselő munkatárs ellenőrzi a beérkezett pályázatok kiírásnak való megfelelését. Nem megfelelő az a pályázat, amely
a) a benyújtásra nyitva álló határidőt követően került benyújtásra,
b) a pályázati anyagból megállapítható, hogy a pályázó a kiírásban szereplő feltételek valamelyikének nem felel meg,
c) hiányosan került benyújtásra és ennek okát a pályázatban hitelt érdemlően nem igazolja. Az erkölcsi bizonyítvány kivételével, – amelyet a közalkalmazotti kinevezésig kell pótolni – a hiányzó iratot legkésőbb a pályázónak a szóbeli meghallgatásig pótolnia kell.
(4) A megfelelő pályázatok értékelésére a munkáltató legalább három tagú Pályázat Értékelő Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) hoz létre. A Bizottság feladata az adott munkakör betöltésére legalkalmasabb pályázó(k) kiválasztása.
(5) A Bizottság a megfelelő pályázatot benyújtókat személyes meghallgatásra hívja meg. A Bizottság ülése zárt, azon kizárólag a Bizottság elnöke, tagjai és meghallgatás esetén a meghívott pályázó vehet részt.
(6) A pályázatokkal kapcsolatos döntést a Bizottság által készített emlékeztető alapján a betöltendő munkakör szerinti munkáltatói jogkört gyakorló vezető hozza meg, legkésőbb a pályázati kiírásban szereplő elbírálási időpontig. Az emlékeztetőnek tartalmaznia kell:
a) a pályázók nevét, a pályázati felhívásban szereplő munkakör megjelölését, a személyes meghallgatás időpontját és az azon részt vevő bizottsági tagok nevét,
b) a Bizottság megállapítását a pályázó elméleti és gyakorlati ismereteiről, tapasztalatairól,
c) a meghirdetett munkakörhöz kapcsolódóan a Bizottság tagjainak a pályázók alkalmasságára vonatkozó véleményét, sorrendiség felállításával és a bizottság javaslatát a jelölt(ek) nevével.
(7) A szakértői munkacsoportba tartozó munkakör betöltésére kiírt pályázati eljárásban a szakmai ismeretek mérésére alkalmas teszt, illetve feladatsor is alkalmazható.
3. § (1) A PMISZK alaptevékenységének ellátásával összefüggő munkakörök:
a) az informatikai rendszerszervező,
b) a rendszergazda,
c) a szoftverfejlesztő,
d) a tanácsadó,
e) az informatikus,
f) a programozó,
g) a számítógép-hálózat üzemeltető,
h) a menedzser (projektvezető).
(2)4
(3) A rendelet 2. számú melléklet 1., 2., 3. és 7. pontjában meghatározott feladatot ellátó közalkalmazottak tekintetében a szakmai gyakorlat idejébe be kell számítani a közalkalmazott által a mellékletben megjelölt iskolai végzettséggel, szakképesítéssel ellátott, a Kjt. 22. § (3) bekezdése szerinti jogviszony tartamát.
4. § (1) Magasabb vezető munkakörben látja el a feladatát
a)5
b) a PMISZK-nál: elnök, elnökhelyettes, gazdasági igazgató;
c)6
(2) Magasabb vezetőnek minősül
a) a felügyeletet ellátó miniszter által adott elnöki, igazgatói kinevezés;
b) a jogszabályban vagy a szervezet alapító okiratában kinevezési jogkörrel felruházott állami vezető, illetve az adott szervezet első számú vezetője által adott vezetői kinevezés.
(3) Vezető beosztásúnak minősül a munkamegosztás szempontjából elkülönült szervezeti egység vezetője és helyettesei.
(4) A magasabb vezetői kinevezés feltétele a szakirányú egyetemi/főiskolai szintű végzettség vagy egyetemi/főiskolai szintű végzettség és jogszabályban a munkakör ellátásához előírt szakképzettség, illetve szakképesítés, valamint legalább 3 éves közszolgálati pénzügyi vagy gazdasági, illetve az irányított szervezet alaptevékenységének megfelelő szakmai területen szerzett vezetői gyakorlat.
(5) A vezetői megbízás/kinevezés feltétele a szakirányú egyetemi/főiskolai szintű végzettség vagy egyetemi/főiskolai végzettség és az Országos Képzési Jegyzék szerinti szakirányú felsőfokú vagy emelt szintű szakképesítés.
5. § A rendelet hatálya alá tartozó szerveknél határozott idejű, legfeljebb 10 évig terjedő vezetői megbízás is adható:
a)7
b) a PMISZK-nál: főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, osztályvezető és osztályvezető-helyettes, csoportvezető;
c)8
munkakörben foglalkoztatott közalkalmazott részére.
[A Kjt. 39. §-ához]
6. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó munkáltatók személyi állománya B, C vagy D fizetési osztályba besorolt tagjának munkatársi, illetve főmunkatársi, E, F, G, H, I vagy J osztályba sorolt tagjának tanácsosi vagy főtanácsosi, valamint kiemelt pénzügyi szakértői, kiemelt szabályosság felülvizsgálati szakértői, kiemelt ellenőrzési szakértői, kiemelt pénzügyi informatikai cím adományozható.
(2) Az a közalkalmazott részesülhet az (1) bekezdésben meghatározott címek odaítélésében, aki legalább egy éve áll a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban és tartósan magas színvonalú a munkavégzése, vagy a pénzügyi, szabályosság felülvizsgálati, ellenőrzési, vagy pénzügyi informatikai szakterületen kiemelkedő munkateljesítményt nyújtott. Kivételes esetben – tekintettel az elvégzett munka összetettségére és magas színvonalára, illetve a teljesítményt követően érzékelhető, szervezetet érintő pozitív megítélés erősödésére, az elismertség növekedésére – a fokozatosság elvétől eltérően adományozható főmunkatársi vagy főtanácsosi cím is, annak ellenére, hogy az érintett azt megelőzően nem részesült munkatársi vagy tanácsosi címadományozásban.
(3) A címpótlék mértéke a munkatársi, főmunkatársi, tanácsosi és főtanácsosi címek esetén a Kjt.-ben meghatározott mértékkel egyezik, a kiemelt szakértői címek esetén pedig a pótlékalap 100%-a.
(4)9 Cím adományozására nemzeti és állami ünnepeink, valamint a PMISZK közalkalmazottainál a PMISZK alapításának évfordulója alkalmával kerülhet sor.
(5) Cím odaítélésére minden vezető élhet javaslattal az irányítása alá tartozó személyi kör tekintetében. A javaslatot a (4) bekezdés szerinti időpontok előtt legalább 45 nappal írásban kell megtenni.
(6) Nem részesülhet címadományozásban,
a) akivel szemben fegyelmi eljárás van folyamatban,
b) aki jogerős fegyelmi büntetés hatálya alatt áll,
c) aki 1 évnél rövidebb ideje visel címet.
7. § (1) Az egyes fizetési osztályba tartozó munkaköröket, valamint a vezetői munkakörökhöz tartozó vezetői pótlék mértékét a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
(2) Ha az 1. számú melléklet valamely munkakörnél több fizetési osztályt jelöl, akkor a besorolást a Kjt. 63. § (1) bekezdése és a rendelet 2. számú mellékletének figyelembevételével kell meghatározni.
(3) A Kjt. 61. § (1) bekezdésének g) és i) pontjával összefüggésben a főkönyvelő munkakörben foglalkoztatott közalkalmazott tekintetében a munkakör betöltéséhez jogszabályban előírt szakvizsgával egyenértékűnek kell elismerni
a) a mérlegképes könyvelői,
b) az adótanácsadói, valamint
c) az okleveles könyvvizsgáló vizsgát igazoló oklevelet.
8. § (1) E rendelet 2009. január 1-jén lép hatályba.
(2)–(3)10
1. számú melléklet az 50/2008. (XII. 31.) PM rendelethez11
Munkakör megnevezése |
Fizetési osztályok |
Vezetői pótlék mértéke a pótlékalap %-ában |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
||
Magasabb vezetők: |
|||||||||||
elnök |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
elnökhelyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
igazgató |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
igazgatóhelyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
gazdasági igazgató |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
egységvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
hivatalvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
hivatalvezető-helyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
Vezetők: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egységvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
200% |
egységvezető-helyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
150% |
főosztályvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
200% |
főosztályvezető-helyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
150% |
osztályvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
125% |
osztályvezető-helyettes |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
titkárságvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
üdülővezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
ügyfélszolgálati irodavezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
részlegvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
csoportvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
100% |
Egyéb munkakörök |
|||||||||||
1. Szakértői munkaköri csoport, ezen belül: |
|||||||||||
informatikai rendszerszervező |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
jogász, jogtanácsos |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
kiemelt szakértő |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
közgazdász |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
menedzser, projektvezető |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
mérnök-informatikus |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
mérnök |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
főkönyvelő |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
múzeológus |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
orvos |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
pszichiáter |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
pszichológus |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
gyógytornász |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
referens (munkakör megjelölésével) |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
rendszergazda |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
szabályozó |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
koordinátor |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
szakértő |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
szakreferens |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
szoftverfejlesztő |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
tanácsadó |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
tanár (pedagógus) |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
belső ellenőr |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
programozó |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
2. Ügyintézői munkaköri csoport, ezen belül: |
|||||||||||
gyűjteménykezelő |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
asszisztens (szakasszisztens) |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
vezető asszisztens |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
bérelszámoló |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
előadó |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
főelőadó |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
informatikus |
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
könyvelő |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
pénztáros |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
számítógép-hálózat üzemeltető |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
ügyintéző |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
3. Irodai és ügyviteli munkaköri csoport, ezen belül: |
|||||||||||
adatrögzítő |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
adminisztrátor |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
irattáros |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
kézbesítő |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nyilvántartó |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
postázó (expediáló) |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
titkárnő |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
ügykezelő (operátor) |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
4. Szolgáltató jellegű munkaköri csoport, ezen belül: |
|||||||||||
anyagbeszerző |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
asztalos |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
büfévezető |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
étteremvezető |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
étteremvezető-helyettes |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
felszolgáló, pincér |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
festő, mázoló, tapétázó |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
gépjárművezető |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
gondnok |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
karbantartó |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
kertész |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
kőműves |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
konyhavezető |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
lakatos |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
masszőr |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
műszerész |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
raktárkezelő |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
szakács, főszakács |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
technikus |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
telefonközpont kezelő |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
villanyszerelő |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
víz-, gáz-, központifűtés-szerelő |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
portás |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Kisegítő munkaköri csoport, ezen belül: |
|||||||||||
betanított munkás |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
csapos |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
éjjeliőr |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
konyhai dolgozó |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
segédmunkás |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
szállítómunkás |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
takarító |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hivatalsegéd |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. számú melléklet az 50/2008. (XII. 31.) PM rendelethez
A rendeletet a 68/2013. (XI. 22.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte 2013. november 30. napjával.
Az 1. § a) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. § c) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (2) bekezdését a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. § (1) bekezdés a) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
A 4. § (1) bekezdés c) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
Az 5. § a) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
Az 5. § c) pontját a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
A 6. § (4) bekezdése a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (3) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
A 8. § (2)–(3) bekezdése a (3) bekezdés alapján hatályát vesztette.
Az 1. számú melléklet a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 24. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító rendelet 23. § (2) bekezdését.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás