• Tartalom

6/2008. (II. 15.) GKM utasítás

6/2008. (II. 15.) GKM utasítás

a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium TEN-T pályázatok és egyéb EU támogatású projektek előkészítésével kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól*

2008.02.15.
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) bekezdése és a 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 1. mellékletének XV. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezete TEN-T pályázatok és egyéb EU támogatású projektek előkészítésével kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának eljárásrendjét – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában megállapított feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom.
I. RÉSZ


Általános rendelkezések

1. § (1) A Kötv. 1. melléklet XV. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: GKM) fejezet TEN-T pályázatok, EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása, valamint Kihelyezett szakértői támogatás fejezeti kezelésű előirányzatai (a továbbiakban: előirányzatok) tervezése és felhasználása során jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az előirányzatok kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használhatók fel.

(3) Az előirányzatok cél szerinti és szabályos felhasználásáért, a szakmai kezelői feladatok – azok végrehajtása érdekében szükséges intézkedések – ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője, működtetője felelős. Az előirányzatok szakmai kezelőjének, működtetőjének a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló GKM utasítás a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot (a továbbiakban: KKK) jelölte ki. A szakmai felügyeletet a GKM Infrastruktúra-fejlesztési Programok Főosztály (a továbbiakban: IFPF) látja el, a felügyeleti jogokat az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár gyakorolja.

(4) Az előirányzatok felhasználása során, a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések esetében, a KKK által kidolgozott és a GKM Közbeszerzési Bizottsága egyetértésével kiadott Közbeszerzési Szabályzat rendelkezései szerint kell eljárni.

(5) Az előirányzatokkal való gazdálkodási feladatok ellátása során az előirányzat szakmai kezelője biztosítja a költség-hatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.

(6) A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok pénzügyi műveleteinek lebonyolítására a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) 10032000-01220139- 50050000 számú fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet. A Kihelyezett szakértői támogatás előirányzat pénzügyi műveletei a Kincstár 10032000-01220139-59000002 számú GKM Útpénztár előirányzat felhasználási keretszámlán bonyolódnak. A Kincstár által felszámított számlavezetéshez kapcsolódó díjak fedezetét – a Kihelyezett szakértői támogatás előirányzat kivételével – a GKM a Kincstári díjak fejezeti kezelésű előirányzat terhére finanszírozza. A Kihelyezett szakértői támogatás előirányzathoz kapcsolódó, a Kincstár által felszámított számlavezetési és egyéb díjak fedezetét az előirányzat terhére kell biztosítani.

Az előirányzatok költségvetése tervezésének folyamata

2. § (1) A következő évre tervezett szakmai feladatokra az IFPF készít javaslatot – a KKK és a KKK Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (a továbbiakban: KKK KIKSZ) közreműködésével – az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár egyetértésével.

(2) Az előzetes költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – a GKM Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: TKF) által meghatározott formában – az (1) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével, a KKK készíti el. E javaslatot az IFPF terjeszti elő az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére.

(3) A költségvetési törvényjavaslathoz az előirányzatokra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást a KKK készíti el, amit az IFPF terjeszt elő az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére.

(4) A kincstári költségvetés (előzetes, végleges) elkészítése a KKK feladata, amit az IFPF terjeszt elő az egyetértési joggal rendelkező GKM Költségvetési Főosztálynak (a továbbiakban: Költségvetési Főosztály).

(5) A költségvetési törvény elfogadását követően az előirányzatok kiadási előirányzatainak részfeladatokra történő felosztására – a KKK KIKSZ és az IFPF közreműködésével – a KKK tesz javaslatot, amelyet az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági és közlekedési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagy jóvá. Az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár a kiadási előirányzatok – éves szinten – 10%-át meg nem haladó, legfeljebb azonban 100 millió forint összegig év közben átcsoportosítást hajthat végre a részfeladatok között. Az ezt meghaladó módosítást az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagyja jóvá. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a KKK kezdeményezése és az IFPF előterjesztése alapján a TKF terjeszti az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár, illetve a fenti értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról a KKK – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – tájékoztatni köteles a TKF-et.

(6) Az elemi költségvetés és a költségvetési alapokmány elkészítése a KKK feladata, amit az IFPF előterjesztésére – a Költségvetési Főosztály ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár hagy jóvá.

Az előirányzatok működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése

3. § (1) Az előirányzatok működtetésére vonatkozó szabályokra a KKK és a KKK KIKSZ közreműködésével az IFPF és a TKF tesz javaslatot. A miniszteri utasítás szakmai tervezetét – az IFPF, a KKK és a KKK KIKSZ közreműködésével – a TKF készíti elő és véglegesíti a GKM vonatkozó belső szabályainak megfelelően.

(2) A KKK az előirányzatok működtetésével kapcsolatos további előírásokat, a KKK-n belül a KKK KIKSZ-szel való feladatmegosztást – az IFPF és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével kiadott – Működtetési Szabályzatban rögzíti, amelynek – feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok esetén a Finanszírozási Alapokmányban (a továbbiakban: Alapokmány) foglaltakra figyelemmel – tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét, az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, az irattározásra és a belső ellenőrzésre vonatkozó részletes szabályokat, illetve egyéb, az előirányzatok működtetésével kapcsolatban szükséges további előírásokat.

(3) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről a KKK az 1. melléklet szerinti nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírásminta nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a Költségvetési Főosztály részére kell megküldeni a tárgyév március 31-éig.

(4) A KKK felelős – a GKM által kiadott keretszabályokhoz igazodva – az előirányzatok Számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Ennek keretében feladatát képezi az előirányzatok eszközeinek és forrásainak Leltárkészítési és Leltározási Szabályzata, az Értékelési Szabályzat és a Pénz- és értékkezelési Szabályzat elkészítése, továbbá az előirányzatok bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.

(5) A (4) bekezdés szerint elkészített Számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát, a Pénz- és értékkezelési Szabályzatot, a Leltározási Szabályzatot, valamint a számlarendet a Költségvetési Főosztály egyetértését követően a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár hagyja jóvá.

Az előirányzatok felhasználása,
kötelezettségvállalás

4. § (1) Az előirányzatok terhére kötelezettség a jóváhagyott előirányzatok mértékéig vállalható. Éven túli kötelezettségvállalásra a KKK tesz javaslatot az IFPF útján, amelyet az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet az Áht. 47. §-ára és 49. §-ának r) pontjára figyelemmel.

(2) A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KKK az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 138/B. §-ában foglaltakra figyelemmel éves előirányzat-felhasználási tervet készít az utasítás 2. melléklete szerinti formában, amelyet – az IFPF útján – az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár egyetértésével legkésőbb tárgyév január 6-áig megküld a Költségvetési Főosztály részére.

(3) Az előirányzatok várható alakulásáról a KKK havonta – tárgyhó 6. napjáig – a 2. melléklet szerinti tartalommal adatot szolgáltat a Költségvetési Főosztály részére a Pénzügyminisztériumba történő továbbítás céljából.

(4) Az előirányzatok terhére történő kifizetésekhez a támogatás előirányzat-finanszírozási terv alapján teljesítésarányosan vehető igénybe. Az előirányzat-finanszírozási terv alapul kell szolgáljon a teljesítésarányos finanszírozáshoz (keretnyitáshoz) és a likviditásmenedzseléshez, továbbá annak összhangban kell lennie a kötelezettségvállalásokkal. Az Ámr. 109/A. §-ában meghatározott előirányzat-finanszírozási tervet – az Ámr. 27. sz. melléklete szerinti tartalommal – a KKK készíti el, s azt a Kincstár részére történő továbbítás céljából havonta a tárgyhónapot megelőző hónap 17. napjáig a Költségvetési Főosztály részére megküldi. Költségvetési törvény hiányában a január hónapra vonatkozó tervet az Országgyűlésnek benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben – a tárgyévet megelőző év december 17-éig kell a Költségvetési Főosztály részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terv módosítása iránti kérelmet a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőzően soron kívül kell a KKK-nak a Költségvetési Főosztály részére megküldenie. Az előirányzat-finanszírozási terveket a KKK tájékoztatásul megküldi az IFPF részére. A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok esetén nem készül előirányzat-finanszírozási terv.

(5) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az előirányzatból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében, a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.

(6) A kötelezettségvállalás és az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán az Ámr. 2. §-ának 67. és 68. pontjában meghatározott dokumentumokat kell érteni.

(7) A gazdasági eseményenként bruttó 50 000 Ft-ot el nem érő kifizetésekhez – a forrás rendelkezésre állása esetén – előzetes írásbeli kötelezettségvállalás nem szükséges. Ezeket a kötelezettségvállalásokat legkésőbb a benyújtott számla alapján kell nyilvántartásba venni. A gazdasági eseményenként bruttó 50 000 Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó kötelezettségvállalásra csak a kötelezettségvállalás ellenjegyzése után és csak írásban kerülhet sor.

(8) A kötelezettségvállalások speciális tartalmi követelménye, hogy a szerződésnek, megrendelésnek a felek megnevezésén és adatain, valamint az általuk az adott jogviszony lényegesnek minősített kérdésein túlmenően tartalmaznia kell:

a) a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,

b) a fejezeti kezelésű előirányzat megnevezését,

c) a forrásévet/éveket,

d) a szakmai, műszaki teljesítés határidejét,

e) a szakmai teljesítés igazolására jogosult személy megjelölését,

f) a pénzügyi teljesítés határidejét, amely tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében – kivéve a feladatfinanszírozási előirányzatok körében több évre ütemezett feladatokat – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,

g) az ellenszolgáltatás összegét és a kifizetésének határidejét részfeladatonkénti bontásban, a tárgyévet követő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettség esetében évenkénti ütemezésben,

h) a kiállításra kerülő számlára vonatkozóan azt, hogy abban vevőként a GKM-et és az érintett előirányzatot kell megnevezni, feltüntetve a vonatkozó ÁHT számot (a TEN-T pályázatok esetén a számla megjegyzés rovatában kell ezeket az adatokat feltüntetni).

(9) A feladatfinanszírozási körbe nem tartozó előirányzatok terhére kötelezettségvállalásra, illetve a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok esetén a szerződések megkötésére a GKM nevében

a) 100,0 millió forint (ÁFA nélkül) értékhatárig a KKK főigazgatója és a KKK KIKSZ vezetője együttesen,

b) felső értékhatár nélkül – az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével – a miniszter

jogosult.

(10) A KKK köteles a kötelezettségvállalások, valamint a követelések analitikáját a Forrás SQL integrált gazdálkodási rendszerben vezetni.

II. RÉSZ

A feladatfinanszírozási körbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok
felhasználásának egyedi szabályai

5. § (1) A feladatfinanszírozási körbe az alábbi fejezeti kezelésű előirányzatok tartoznak:

a) TEN-T pályázatok előirányzat, amely az Európai Unió TEN-T alapjából támogatott közlekedésfejlesztési projektek hazai önrészét és európai uniós támogatását tartalmazza.

b) EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása előirányzat, amely olyan beruházások előkészítését szolgálja, amelyek megvalósítása európai uniós támogatás igénybevétele mellett történik. Az előkészítések elmaradása veszélyeztetné az Európai Unió felé támogatásra benyújtható projektek elfogadását, és így a források lehívását.

(2) A Költségvetési Főosztály kiértesíti a KKK-t a tárgyévi költségvetési előirányzatok, a maradvány és az egyéb források összegéről.

(3) A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok finanszírozása Alapokmány (Ámr. 5. számú melléklet) alapján valósul meg. Az előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatokra programonként folyamatosan – de legkésőbb a program jóváhagyását követő 30 napon belül – Alapokmányt kell készíteni és jóváhagyatni, s legkésőbb a program jóváhagyását követő 60 napon belül a Kincstárhoz benyújtani. A tárgyév június 30-át követően induló programok esetében a jóváhagyástól számított 30 napon belül kell az Alapokmányt a Kincstárnak benyújtani.

(4) Az Alapokmányt a KKK készíti el minden egyes részfeladatra. Az Alapokmány aláírója, mint kötelezettségvállaló személy az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár. Az Alapokmányt ellenjegyezni kell. Az ellenjegyzésre jogosult vezető személyt a KKK főigazgatója jelöli ki az Ámr. 134. §-ának (8) bekezdésére, valamint 138. §-ának (1) és (3) bekezdéseire figyelemmel. A KKK az általa előkészített Alapokmányt az IFPF útján a Költségvetési Főosztálynak 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi. A Költségvetési Főosztály az Alapokmányt az ellenőrzést követően 8 napon belül jóváhagyásra és aláírásra az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár elé terjeszti.

(5) Az Alapokmányt – jóváhagyását és aláírását követően – a Költségvetési Főosztály elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak. A Kincstár az Alapokmányt felülvizsgálja, hogy megfelel-e a költségvetési törvényben meghatározott céloknak és a rendelkezésre álló előirányzatoknak, illetve a szakmai döntéshozó által szükség szerint megállapított egyéb szempontoknak, valamint az okmányok kitöltése teljeskörűen megtörtént-e. Megfelelés esetén a Kincstár az Alapokmányt részfeladat azonosítóval látja el. A Kincstár visszaigazolását követően a Költségvetési Főosztály az aláírt Alapokmány 1 példányát – a Kincstári visszaigazolással – továbbítja a KKK-nak, 1 eredeti példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. Amennyiben nem a KKK a feladat megvalósítója, úgy az Alapokmány egy másolati példányát a KKK megküldi a megvalósítónak.

(6) A KKK minden részfeladatra külön Alapokmányt készít. Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.

(7) Az Ámr. 76. §-ának (2) bekezdése értelmében a részfeladatok megvalósítása érdekében kötött szerződéseket, valamint az egyéb – nem szerződésnek minősülő – kötelezettségvállalási bizonylatokat, okmányokat a kötelezettségvállalást követő 8 munkanapon belül egy, az azokhoz tartozó – az Ámr. 5. számú mellékletében meghatározott – szerződésbejelentés kitöltésével kell a Kincstár részére bejelenteni.

(8) A szerződésbejelentőt a KKK készíti el, és a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi a Költségvetési Főosztálynak. A KKK a szerződésbejelentőhoz csatolja a Kincstárba benyújtandó szerződéseket. A szerződésbejelentőt a Költségvetési Főosztály 3 munkanapon belül elektronikus formában, a szerződéseket vagy az azokat helyettesítő kötelezettségvállalási bizonylatokat papíralapon benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a Költségvetési Főosztály az aláírt szerződésbejelentő 1 példányát – a Kincstári visszaigazolással együtt – a KKK-nak továbbítja, 1 példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában.

(9) Az előirányzatokat az Alapokmány szerint és az abban megjelölt célra lehet felhasználni. Ettől csak az Alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. Az Alapokmány előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani a (4)–(5) bekezdésekben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel lehet kezdeményezni.

(10) Az Alapokmányban kijelölt megvalósító köteles a részfeladat befejezéséről 15 napon belül a KKK-n és a Költségvetési Főosztályon keresztül a Kincstárat értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat lezárásáról a Kincstárat a KKK-n keresztül a Költségvetési Főosztály értesíti a lezárástól számított 30 napon belül.

(11) Az (1) bekezdésben felsorolt előirányzatok az Ámr. 7. számú melléklete szerint az összehangolás szabályai alá tartoznak, így a KKK az Ámr. vonatkozó szabályai szerint köteles az összehangolásra figyelemmel szükséges intézkedéseket megtenni.

III. RÉSZ

A feladatfinanszírozási körbe nem tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok
felhasználása

6. § (1) Az utasítás hatálya alá tartozó előirányzatok közül nem tartozik feladatfinanszírozási körbe a Kihelyezett szakértői támogatás előirányzat, amelynek célja a KKK KIKSZ tevékenységi körébe és felelősségi körébe tartozó olyan feladatok ellátása, amelyeket kihelyezett (outsourcing) szakértői szolgáltatással hatékonyabban és költségtakarékosan lehet ellátni.

(2) Az előirányzat nem finanszírozhat olyan feladatokat, amelyek teljes összegére állami vagy közösségi kötelezettségvállalás létezik.

(3) A KKK az előirányzat terhére elvégzendő részfeladatokra vonatkozó – a 2. § (5) bekezdése szerinti – javaslata elkészítése során figyelembe veszi, hogy a részére benyújtott javaslatok összhangban vannak-e az adott feladathoz kapcsolódó már megvalósítás alatt lévő, illetve már elfogadott, de még el nem kezdett európai uniós projektek/programok felhasználásával, illetve elősegítik-e azok megvalósulását. Amennyiben adott részfeladatra a javaslattevő nem a GKM valamely szervezeti egysége, a KKK KIKSZ kikéri az érintett szervezeti egység(ek) véleményét a részfeladat(ok) elvégzésének indokoltságára, illetve prioritására vonatkozóan.

IV. RÉSZ

Pénzügyi és számviteli feladatok ellátása, költségvetési beszámolás, ellenőrzés

7. § (1) A KKK felelős

a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek a jogszabályi előírásoknak és a szerződésben, megrendelésben meghatározottaknak;

b) a jogszabályokban előírt költségvetési beszámoló-készítési kötelezettség teljesítése kapcsán a teljesség, pontosság, valódiság érvényesítése érdekében, a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár által jóváhagyott rendszerben megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, az előirányzatokat érintő intézkedések, szerződések, megrendelések, követelések nyilvántartásáért és archiválásáért;

c) a Költségvetési Főosztállyal együttműködve az előirányzatok eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;

d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés elkészítéséhez szükséges adatszolgáltatásért;

e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és a havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért;

f) az előirányzatok forrásainak terhére történő kifizetések szabályosságáért;

g) a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;

h) az előirányzatokkal kapcsolatos számviteli feladatok ellátásáért;

i) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért.

(2) Az előirányzatok féléves és éves költségvetési beszámolóit a Költségvetési Főosztály felülvizsgálatát követően – az IFPF egyetértésével – az infrastruktúra ügyekért felelős szakállamtitkár hagyja jóvá.

(3) Az előirányzatokkal kapcsolatos vezetői információs rendszer működtetése, a havi kontrolling jelentés elkészítése a KKK feladata. Az előirányzatok havi kontrolling jelentése és vezetői információs rendszere adattartalmát a TKF előterjesztése alapján a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár határozza meg.

(4) Az előirányzatok kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzatok rendeltetésszerű és cél szerinti felhasználásának belső ellenőrzését a KKK belső ellenőrzési egysége végzi. Az előirányzatok belső ellenőrzését a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni.

(5) A KKK, valamint a KKK KIKSZ a külső ellenőrző szervek által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást az IFPF és a GKM Ellenőrzési Főosztály egyidejű tájékoztatása mellett nyújt. A külső ellenőrző szervek által összeállított vizsgálati jelentés-tervezeteket és az azokra adott észrevételeket a KKK, valamint a KKK KIKSZ tájékoztatásul megküldi a GKM Ellenőrzési Főosztálynak.

V. RÉSZ

Záró rendelkezések

8. § (1) Jelen utasítás 2008. február 15-én lép hatályba és egyidejűleg hatályát veszti a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Schengen Alap, TEN-T Pályázatok, Átmeneti támogatással megvalósuló programok, illetve egyéb EU támogatású projektek előkészítésével kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének és felhasználásának szabályairól szóló 6/2007. (II. 14.) GKM utasítás.

(2) A 2007. évi Schengen Alap, az Átmeneti támogatással megvalósuló programok és Kockázati céltartalék fejezeti kezelésű előirányzatok maradványainak felhasználására a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Schengen Alap, TEN-T Pályázatok, Átmeneti támogatással megvalósuló programok, illetve egyéb EU támogatású projektek előkészítésével kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének és felhasználásának szabályairól szóló 6/2007. (II. 14.) GKM utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, az Európai Uniós előcsatlakozási eszközök és az Átmeneti Támogatás felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendjéről szóló 119/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet, a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet, a transzeurópai közlekedési hálózat projektjeihez juttatott TEN-T támogatás felhasználásáról szóló 150/2005. (VII. 29.) Korm. rendelet, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerint állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, a kincstári rendszer működésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások teljesítésének rendjéről szóló 36/1999. (XII. 27.) PM rendelet, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt feladatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló GKM utasítás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2008. GKM utasítás, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény által előírt egyes feladatoknak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzatainál, továbbá a GKM Igazgatás, valamint a GKM Gazdasági Igazgatóság előirányzatainál történő végrehajtásáról szóló 5/2004. GKM szabályzat, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló 8/2005. GKM szabályzat, a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (KPSZE) közreműködésével megvalósuló PHARE-programok, a SAPARD program és ISPA program kincstári rendszerben történő pénzügyi lebonyolítási rendjéről, valamint az előcsatlakozási eszközök fejezeti költségvetési és könyvviteli elszámolási rendjéről szóló 8005/2001. (PK 15.) PM tájékoztató rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.


Dr. Kákosy Csaba s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter




*

Az utasítást a 10/2009. (II. 27.) KHEM utasítás 8. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2009. február 27. napjával. A hatályon kívül helyező utasítás 8. § (2) bekezdése alapján azon előirányzatok felhasználására és kezelésére, amelyeknek a korábbi évekről áthúzódó maradványa van, de a 2009. évben nincs eredeti előirányzata (Schengen Alap, az átmeneti támogatással megvalósuló programok, a Kockázati céltartalék fejezeti kezelésű előirányzatok), jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére