• Tartalom

7/2008. (II. 15.) GKM utasítás

7/2008. (II. 15.) GKM utasítás

a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról*

2008.02.15.
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.), valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 165. §-ának (1) bekezdése alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezetét érintő egyes, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetője hatáskörébe utalt jogok átruházásáról, valamint a felügyeleti szervi feladatok ellátásáról a következők szerint rendelkezem:

Az utasítás hatálya

1. § (1) Az utasítás hatálya a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: GKM) fejezetébe tartozó költségvetési intézményi – a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatai kivételével – és a fejezeti kezelésű költségvetési előirányzatokra terjed ki.

(2) A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap tekintetében a rendelkezési jogosultságok gyakorlását külön utasítás állapítja meg.

A költségvetési javaslat összeállítása, elemi költségvetés

2. § (1) A tervezést és annak megalapozását szolgáló előkészítés feladatait, az ágazati stratégiai célok és prioritások mentén fejezeti szinten a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár irányítja (Áht. 49. §-a, Ámr. 21–27. §-ai).

(2) Az intézmények költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározásával – a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, illetve kabinetfőnök egyetértésével – a Belső Fejlesztési Főosztály és a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály bevonásával a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály látja el.

(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint azok teljesítéshez szükséges előirányzatok felmérését – a szakmai kezelők, a Stratégiai Főosztály és a Költségvetési Főosztály bevonásával – a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, illetve kabinetfőnök egyetértésével a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály látja el.

(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti előkészítést követően a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.

(5) A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által kiadott tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslatot – a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek esetében a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály, a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a szakmai kezelők adatszolgáltatásai alapján, a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály bevonásával – a Költségvetési Főosztály állítja össze és küldi meg a PM részére (Ámr. 24–27. §-ai).

(6) A Kormány által benyújtott költségvetési törvényjavaslat országgyűlési tárgyalása során a Parlamenti Kapcsolatok Főosztály a módosító- és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályra a módosító javaslatokkal kapcsolatos minisztérium álláspont kialakítása érdekében. A minisztériumnak az országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a Költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki, valamint a Gazdasági és informatikai Bizottságok tekintetében – az érintett szakmai főosztályok, valamint a Stratégiai Főosztály bevonásával – a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár, más parlamenti bizottságok vonatkozásában a főosztályok szakmai feladatai ellátása tekintetében felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök felelős.

(7) A költségvetési törvény kihirdetését követően a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály előterjesztése és a Társasági és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján, a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter

a) megállapítja a fejezet felügyelete alá tartozó azon költségvetési szervek költségvetését, kiemelt kiadási és bevételi előirányzatait, amelyek nem tartoznak az Országgyűlés, a Kormány hatáskörébe [Áht. 49. §-ának d) pontja, Áht. 52. §-ának (4) bekezdése],

b) jóváhagyja a GKM fejezetbe sorolt nem igazgatási jellegű költségvetési szervek létszámát – az Áht. 36. §-ának (2) bekezdése szerint, a Kormány által meghatározott létszámkeret érvényesítésével – átcsoportosítási jogot gyakorol az Áht. 39. §-ának (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a fejezeten belüli, illetve címen belüli létszámkeretek tekintetében a Kormány rendeletében meghatározott módon [Áht. 49. §-ának h) pontja, Ámr. 58. §-ának (10) bekezdése].

(8) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok részfeladatok szerinti felosztását – a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, illetve a kabinetfőnök egyetértésével – a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály koordinációja és a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A felügyeletet gyakorló szakállamtitkár a kiadási előirányzatok – éves szinten – 10%-át meg nem haladó mértékben, legfeljebb azonban 100 millió forint összegig év közben átcsoportosítást hajthat végre a részfeladatok között. Ezt meghaladó módosítást a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagyja jóvá. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását az előirányzat szakmai kezelője kezdeményezése alapján, a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály terjeszti a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök, illetve a fenti értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról az előirányzat szakmai kezelője – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – tájékoztatni köteles a Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályt.

(9) A fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetését, költségvetési alapokmányát az előirányzat szakmai kezelője – a Költségvetési Főosztály által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a (8) bekezdésben, valamint az Ámr. 10. § (7) bekezdésében, illetve 41–43. §-aiban foglaltak figyelembevételével készíti el elektronikus formában és papír alapon is, majd megküldi a Költségvetési Főosztály részére.

(10) A költségvetési alapokmányt, valamint az elemi költségvetést felügyeleti hatáskörben:

a) a költségvetési szerveket érintően, az intézmények által benyújtott dokumentációknak a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetőjének aláírásával igazolt ellenőrzését és a Költségvetési Főosztály fejezeti összesítésben történő feldolgozását követően, a Társasági és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata alapján – a miniszter által átadott jogkörben – a kabinetfőnök,

b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén, az előirányzat szakmai kezelője által elkészített dokumentációknak a Költségvetési Főosztály által történt ellenőrzését, felülvizsgálatát és vezetőjének aláírását követően a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök

hagyja jóvá a tárgyév március 31. napjáig [Áht. 49. §-ának d) pontja, Ámr. 44. §-ának (1) bekezdése]. A jóváhagyott költségvetési alapokmányok Ámr. szerinti közzétételéről a Költségvetési Főosztály gondoskodik.

Az előirányzatok felügyeleti hatáskörben történő átcsoportosítása, módosítása, nyilvántartása

3. § (1) A költségvetés végrehajtása során a fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények felügyeleti szervi hatáskörű előirányzat módosításairól a Költségvetési Főosztály nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról – felügyeleti szervi és az intézményi adatszolgáltatás alapján a saját hatáskörű előirányzat-módosításokat is beleértve – a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály nyilvántartást vezet. A felügyeleti szervi hatáskörű előirányzat-módosítások a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a Költségvetési Főosztály vezetőjének, intézményeknél a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetőjének egyetértésével kerülnek jóváhagyásra.

(2) A felügyeleti szerv által a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére benyújtásra kerülő és az előirányzat-módosítások végrehajtását kezdeményező nyomtatványok elkészítése és rögzítése a Költségvetési Főosztály feladata. A 1051-es szektort érintő előirányzat-módosítások kincstári bizonylatait a Költségvetési Főosztály a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály által kiállított bizonylat alapján készíti el. A kincstári bizonylatokat a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály küldi el a Kincstár részére.

(3) Felügyeleti szervi hatáskörben az államtitkár feladatkörébe tartozik a fejezeti kezelésű előirányzat – az előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelő, az érintett fejezetek megállapodásán alapuló –, valamint a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények fejezetek közötti átcsoportosítása tekintetében az előirányzat-módosítás jóváhagyása, a kiemelt előirányzatok (fő összegüket nem érintő) átcsoportosítására kiterjedően is, ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik [Áht. 24. §-a (12) bekezdésének b) pontja, Ámr. 46. §-a (1) bekezdésének d) pontja, illetve (2) bekezdése].

(4) Felügyeleti szervi hatáskörben a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár feladatkörébe tartozik:

a) a fejezet felügyelete alá tartozó központi költségvetési szerveknél – egyszeri vagy tartós jelleggel – az intézmény felügyeletét gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök egyetértésével és a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetőjének javaslata alapján, a Költségvetési Főosztály egyetértésével a költségvetési szerv és a Kincstár egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett

aa) a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére, továbbá címen belül, a költségvetési szervek közötti átcsoportosítással pótelőirányzat, vagy új előirányzat engedélyezése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének a) pontja],

ab) a felújítási előirányzat terhére a pénzügyminiszter egyetértésével átcsoportosítás engedélyezése a működési költségvetés javára, azzal, hogy az átcsoportosítás a személyi juttatások növelésére nem irányulhat [Áht. 24. §-ának (4) bekezdése, Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének e) pontja],

b) a fejezeti kezelésű előirányzatoknál – eltérő rendelkezés hiányában – az előirányzat szakmai kezelőjének kezdeményezése és a Költségvetési Főosztály javaslata alapján a nem tervezett, a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli, a tényleges többletnek megfelelő összeggel az adott fejezeti kezelésű előirányzat kiadási és bevételi előirányzata növelésének engedélyezése, illetve az eseti bevétel rendeltetésének megfelelően új előirányzat megállapítása [Ámr. 46. §-ának (5) bekezdése],

c) a pénzügyminiszter egyetértése esetén a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás engedélyezése, amennyiben az a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának növelésére irányul [Áht. 24. §-ának (5) bekezdése],

d) a pénzügyminiszter vagy a Kormány jóváhagyását követően, a fejezet felügyelete alá tartozó költségvetési szervek és a fejezeti kezelésű előirányzatok előirányzat-maradványának jóváhagyása, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat maradvány felhasználásának célját, rendeltetését [Áht. 49. §-ának g) pontja, és 93. §-ának (7) bekezdése].

(5) Felügyeleti szervi hatáskörben a kabinetfőnök feladatkörébe tartozik:

a) indokolt esetben, a központi költségvetési szervek saját hatáskörű előirányzat-módosítási jogosultságának a felügyeleti szervi hatáskörbe vonása [Áht. 93. §-ának (2) bekezdése], amely intézkedésről a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály a költségvetési szervet, a Költségvetési Főosztály a Kincstárt írásban értesíteni köteles,

b) a költségvetési szerveknél a feladatok, illetve bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatása nélküli csökkentése [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének c) pontja], amely intézkedésről a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály a költségvetési szervet, a Költségvetési Főosztály a Kincstárt írásban értesíteni köteles,

c) a költségvetési szervek jóváhagyott előirányzatai felhasználásának – amennyiben azokat bizonyos feltételhez köti – indokolt esetben év közbeni időszakos korlátozása, vagy saját rendelkezésébe vonása [Ámr. 48. §-a (1) bekezdésének d) pontja], amely intézkedésről a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály a költségvetési szervet, a Költségvetési Főosztály a Kincstárt írásban értesíteni köteles.

(6) Felügyeleti szervi hatáskörben a Költségvetési Főosztály vezetőjének feladatkörébe tartozik:

a) a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyását megelőzően teljesítendő kifizetéskor, illetve a kötelezettségvállalás bejelentése előtti előirányzat-módosítás [Ámr. 46. §-ának (10) bekezdése],

b) a GKM felügyelete alá tartozó központi kezelésű előirányzatok, illetve a fejezeti kezelésű előirányzatok kincstári költségvetésének megállapítása az Ámr. 1/a. számú mellékletében meghatározott adatlapon – az Ámr. 33. § (3) és 34. § (1) bekezdésének megfelelően –, melyet a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály által a költségvetési szervekre megküldött adatokkal összesítve feldolgozásra a Kincstárhoz juttat el,

c) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes előirányzat-csoportjai között és belül – a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításnak – az előirányzat szakmai kezelőjének vezetője kezdeményezésére, a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, illetve kabinetfőnök egyetértésével – az engedélyezése, figyelembe véve, hogy a fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók.

(7) Felügyeleti szervi hatáskörben a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetőjének feladatkörébe tartozik:

a) a központi költségvetési szervek kiadásaira a költségvetési törvényben megállapított, illetve év közben módosított előirányzatok alapján a Kincstár által megnyitásra kerülő havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten – a költségvetési szervek között, a kedvezményezett költségvetési szerv éves előirányzatának 8%-át, de az időarányosan még esedékes előirányzat-felhasználási keret összegét meg nem haladó mértékű és legfeljebb 3 havi visszapótlás melletti – korrekció engedélyezése (a végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia), melyről a Költségvetési Főosztályt tájékoztatni köteles [Ámr. 109. § (9) bekezdése],

b) a GKM felügyelete alá tartozó költségvetési szervek kincstári költségvetésének megállapítása az Ámr. 1/a. számú mellékletében meghatározott adatlapon – az Ámr. 33. § (3) és 34. § (1) bekezdésének megfelelően – melyet fejezeti összesítésre a Költségvetési Főosztályra küld meg.

A fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok kezelése

4. § A GKM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelői feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért – ha a költségvetési törvény, illetve kormányrendelet eltérően nem rendelkezik – a pénzügyminiszterrel egyetértésben szabályozott GKM rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön utasításban, szabályzatban foglaltak figyelembevételével a jelen utasítás mellékletében kijelölt szervezetek (a továbbiakban: szakmai kezelők) vezetői a felelősek.

Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása

5. § (1) A költségvetés teljesítéséről készülő időközi, féléves és éves beszámolók tekintetében a Költségvetési Főosztály vezetője felügyeleti hatáskörben meghatározza a beszámolók beküldési határidejét. A költségvetési szervek esetén a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a Költségvetési Főosztály előírja a szöveges indoklás részletes szabályait, a kötelezően előírtakon túlmenő adatszolgáltatást (Ámr. 146. §-a és 149. §-a).

(2) A zárszámadással kapcsolatos munkálatokat a PM által évenként meghatározottak alapján – a költségvetési szerveket érintően a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a Költségvetési Főosztály közreműködésével – a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár koordinálja.

(3) A költségvetési szervek időközi, féléves és éves beszámolóit – a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály ellenőrzését követően – a Költségvetési Főosztály fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetője aláírásával igazolja.

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a Költségvetési Főosztály vizsgálja felül. A beszámoló felülvizsgálatát a Költségvetési Főosztály vezetője aláírásával igazolja.

(5) A költségvetési szervek beszámolóit – az Ámr. 149. §-ának (3) bekezdése szerinti értékelést követően – a kabinetfőnök hagyja jóvá. A Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály az elfogadott beszámolási dokumentáció visszaküldésével értesíti a költségvetési szerv vezetőjét, illetve a dokumentáció egy példányát megküldi a Költségvetési Főosztály részére.

(6) A fejezeti kezelésű előirányzatok beszámolóit, mint a beszámoló elkészítéséért kijelölt felelős személy a Költségvetési Főosztály vezetője, a szerv vezetőjeként pedig a felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök írja alá.

(7) A fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor – éves és féléves költségvetési beszámolóját a Költségvetési Főosztály vezetője, mint a beszámoló elkészítéséért felelős vezető, valamint a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár írja alá.

(8) A fejezet maradvány-elszámolásának elkészítését a Költségvetési Főosztály – a költségvetési szervek tekintetében a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradvány-elszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár részére jóváhagyásra.

(9) A Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály gondoskodik az Ámr. 149/A. §-ával elrendelt – az Ámr. 19. számú melléklete szerinti – adatszolgáltatási kötelezettség bekéréséről, valamint a szakmai főosztályok írásos véleményének kikérésével minősíti a szervezetek tevékenységét, amelyet minden év június 15-éig köteles megküldeni a Költségvetési Főosztály részére. A Költségvetési Főosztály a PM részére évente június 30-áig küldi meg az értékelést.

(10) A kormányzati szektor fogalmába tartozó államháztartáson kívüli szervezetek – az Ámr. 164/A. §-ával elrendelt, az Ámr. 20. számú melléklete szerinti – éves és évközi adatszolgáltatását a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály teljesíti a Költségvetési Főosztály egyidejű tájékoztatásával.

Vegyes rendelkezések

6. § (1) A költségvetési szervek törzskönyvi nyilvántartásba vételéről, valamint a törzskönyvi nyilvántartás adatait érintő változások – ideértve a nyilvántartásból való törlést is – átvezetéséről felügyeleti szervi hatáskörben a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály vezetője gondoskodik [Áht. 88. §-ának (5)–(6) bekezdései, és 88/A. §-ának (4) bekezdése].

(2) A fejezethez tartozó költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatát – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a Társasági és Intézmény-felügyeleti Bizottságnak a költségvetési szerv felett felügyeletet gyakorló szakállamtitkár, kabinetfőnök véleményének kikérésével készített javaslata és a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.

(3) Az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv gazdasági szervezetének vezetőjét (gazdasági vezetőt) – ha jogszabály kivételt nem tesz – a költségvetési szerv vezetőjének a kezdeményezésére, a Társasági és Intézmény-felügyeleti Bizottság javaslata és a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály előterjesztése alapján, a miniszter határozatlan időre bízza meg és menti fel. A további munkáltatói jogokat a költségvetési szerv vezetője gyakorolja [Ámr. 18. §-ának (1) bekezdése].

(4) A költségvetési szervekre vonatkozó, az intézmények vezetői által – az Ámr. 26. sz. melléklete szerinti tartalommal – elkészített adatszolgáltatás PM részére történő megküldéséről a Költségvetési Főosztály gondoskodik minden hónap 8. napjáig (Ámr. 138/C. §). A költségvetési szervekre vonatkozó adatszolgáltatást a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály minden hónap 6. napjáig a Költségvetési Főosztályra megküldi.

(5) A fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát, Leltározási Szabályzatot és a Pénzkezelési Szabályzatot, valamint a számlarendet a Költségvetési Főosztály előkészítését követően a gazdasági, informatikai és humánpolitikai szakállamtitkár hagyja jóvá.

(6) Amennyiben – a Kincstár költségvetési jelentései alapján – a fejezetre összesített, éves halmozott kiadási, illetve bevételi teljesítési adatok 5%-át két egymást követő hónapban meghaladják a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, illetve a függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek a Költségvetési Főosztály köteles megvizsgálni annak okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket ezen kiadások és bevételek rendezésére [Ámr. 140. §-ának (5) bekezdése].

(7) A Költségvetési Főosztály az Áht. 12/B. §-a szerinti hosszú távú kötelezettségvállalások tekintetében – az előirányzat szakmai kezelője, illetve a költségvetési szervek esetén a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály által tett bejelentés alapján – gondoskodik a fejezethez tartozó kötelezettségvállalások összesítéséről, nyilvántartásáról és annak negyedévenkénti, legkésőbb a tárgynegyedévet követő 30 napon belül a Kincstár részére történő bejelentéséről.

Záró rendelkezések

7. § Jelen utasítás 2008. február 15-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 32/2006. (X. 9.) GKM utasítás, valamint az ezt módosító 3/2007. (II. 8.) GKM utasítás és a 24/2007. (VII. 25.) GKM utasítás.


Dr. Kákosy Csaba s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter










*

Az utasítást a 4/2008. (IX. 3.) NFGM utasítás módosította. Az utasítást a 16/2008. (HÉ 52.) KHEM utasítás 7. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2008. december 29. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére