9/2008. (III. 29.) OKM rendelet
9/2008. (III. 29.) OKM rendelet
az esélyegyenlőséget, felzárkóztatást segítő támogatások igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól1
A Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 5. számú mellékletének 16. pontjában foglalt felhatalmazás alapján, figyelemmel a költségvetési törvény 13. § (1) bekezdésére, valamint 31. § (1) bekezdésére – az önkormányzati és területfejlesztési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 168/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontja szerinti feladatkörében eljáró önkormányzati és területfejlesztési miniszter egyetértésével, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontja szerinti feladatkörében eljáró pénzügyminiszter, valamint a szociális és munkaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 170/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § g) pontja szerinti feladatkörében eljáró szociális és munkaügyi miniszter véleményének kikérésével – az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontja szerinti feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
I.
Képességkibontakoztató és integrációs felkészítés, továbbá óvodai fejlesztő program szervezésének támogatása
1. §2 (1) A támogatást helyi önkormányzatok – beleértve a jogi személyiségű intézményi, valamint a többcélú kistérségi társulásokat – (a továbbiakban: helyi önkormányzat), a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények, illetve a közoktatási feladatot ellátó nem állami, nem önkormányzati intézmények fenntartói (a továbbiakban együtt: fenntartó) igényelhetik, ha az általuk fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet [a továbbiakban: 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet] 39/D. és 39/E. §-ában meghatározott követelmények és az oktatási és kulturális miniszter (a továbbiakban: miniszter) által kiadott Integrációs Pedagógiai Program szerint képességkibontakoztató vagy integrációs felkészítést folytat, vagy óvoda esetében a miniszter által kiadott Óvodai Integrációs Program szerinti foglalkoztatást biztosít. Az integrációs és képességkibontakoztató felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program után igényelhető támogatás kizárólag olyan intézményben vehető igénybe, amelynek alapító okiratában, valamint helyi pedagógiai programjában, nevelési programjában az igényjogosultságot megalapozó tevékenység szerepel vagy a fenntartó kötelezettséget vállal annak beépítésére. Képességkibontakoztató felkészítés támogatása iránti igénylést kizárólag általános iskolában és szakiskolában, integrációs felkészítés támogatása iránti igénylést pedig kizárólag általános iskolában és középiskolában megszervezett felkészítés esetén lehet benyújtani. Az igénylés további feltétele, hogy a fenntartó a 6. számú mellékletben foglalt szándéknyilatkozat aláírásával vállalja, hogy a 2008/2009-es tanévben, nevelési évben eleget tesz a nyilatkozatban foglalt tevékenységek megvalósításának. A jelen bekezdés szerinti támogatási formákban részt vevő fenntartók és intézményeik a 2. § (11) bekezdés alapján együttműködési megállapodást kötnek, amelynek részeként a 6. számú mellékletben foglalt szándéknyilatkozatok szerinti vállalások megvalósításáról intézményi önértékelést és pénzügyi elszámolást kötelesek benyújtani. Amennyiben a vállalások teljesítése a 2008/2009-es tanévben, nevelési évben nem történik meg, a 2. § (11) bekezdés alapján benyújtásra kerülő intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás nem kerül elfogadásra. Nem nyújtható integrációs, illetve képességkibontakoztató felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program után járó támogatás, amennyiben az érintett intézmény fenntartójával szemben, az intézmény működésével, oktatási tevékenységével összefüggésben a támogatás iránti igénylés benyújtását megelőző 3 éven belül bíróság vagy más hatóság jogerősen megállapította az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény megsértését. Ennek alapján az igényléshez csatolni kell a 23. b) mellékletben foglalt nyilatkozatot. Támogatás csak akkor igényelhető, ha a fenntartó eleget tesz a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 66. § (2) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai körzethatárok kialakítására vonatkozó kötelezettségének.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt támogatás csak a nappali oktatás munkarendje szerint tanulók után igényelhető.
(3) Óvoda esetében a támogatásban való részesülés feltétele, hogy a 2008/2009-es nevelési év kezdő napján az óvoda felvételi körzetében élő, a 2008/2009-es nevelési év kezdő napján 3. életévét betöltő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek legalább hetven százaléka részt vesz az óvodai nevelésben, továbbá az óvodában a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya eléri a tizenöt százalékot és az óvoda a házirendje szerint legalább napi 8 órán át tart nyitva. Az igénylés további feltétele, hogy amennyiben az óvodában korcsoportonként több csoport működik, az adott feladatellátási helyeken, korcsoportonként, az egyes csoportokban a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszámának a csoportba járó gyermekek létszámához viszonyított aránya közötti eltérés nem haladhatja meg a huszonöt százalékot.
(4) A fenntartó által elnyert támogatás a 2. számú melléklet szerinti mértékben, a miniszter által kiadott iskolai, óvodai pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, célok megvalósítására használható fel. Az integrációs felkészítés, a képességkibontakoztató felkészítés és az óvodai fejlesztő program szervezése esetén nyújtott felkészítés, fejlesztés, egyéni vagy csoportos foglalkozás a Kt. 52. § (7) és (11) bekezdésében meghatározott időkereten felül nyújtott foglalkozásnak minősül, az itt meghatározott időkeretbe nem számítható be. A fenntartó által elnyert támogatás továbbá a 2. számú melléklet szerinti mértékben pedagógiai szakszolgáltatások igénybevételére fordítható. A fenntartó és az intézmény az igénylés benyújtása előtt köteles felmérni, szükséges-e, és ha igen, milyen mértékben a támogatásnak e körben való felhasználása. A támogatás pedagógiai szakszolgáltatások igénybevételére fordítható része a 4., illetve az 5. számú melléklet kitöltésével meghatározásra kerülő többletszolgáltatások finanszírozására fordítható. Mindez a szakszolgáltatóval kötött megállapodás alapján történik. Az e vonatkozásban kötött megállapodásokat a fenntartó a 2. § (11) bekezdésében foglalt együttműködési megállapodás szerint köteles az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő (a továbbiakban: OKM Támogatáskezelő) részére megküldeni, illetve ennek keretében a pénzügyi elszámolásban e célra felhasznált támogatási összegeket feltüntetni.
(5) A támogatás igénylése az erre a célra működtetett elektronikus rendszeren keresztül
a) iskola esetében az 1., 3. és 4. számú melléklet, a 6. számú, adott intézményformára vonatkozó melléklet, és a 23. számú mellékletben foglalt szándéknyilatkozatok kitöltésével történik,
b) óvoda esetén az 1. és 5. számú melléklet, a 6. számú, az adott intézményformára vonatkozó melléklet, továbbá a 23. számú mellékletben foglalt szándéknyilatkozatok kitöltésével történik.
Az elektronikus rendszer a közoktatási intézménytörzs fenntartói és intézményi adataira épül.
(6) A fenntartó az e rendelet hatálybalépésével egyidejűleg megküldött azonosítót felhasználva lép be az elektronikus rendszerbe és tölti ki az adatlapokat, nyilatkozatokat. A fenntartó a kitöltött és kinyomtatott adatlapokat és nyilatkozatokat két példányban postai úton is megküldi az adatlapon szereplő címre. Amennyiben kizárólag postai úton nyújtották be az igénylést, illetőleg az elektronikusan rögzített és a postai úton a 2. § (1) bekezdésében meghatározott határidőig benyújtott igénylések egymástól eltérőek, az igénylés érvénytelen. Az igénylés benyújtására kialakított elektronikus rendszer az igénylés elektronikus úton való benyújtását kizárólag az igénylés, illetve az igénylési adatlapok teljes körű, hiánytalan kitöltését követően teszi lehetővé.
(7) A fenntartó által benyújtott képességkibontakoztató felkészítés támogatása iránti igénylést általános iskola esetében el kell utasítani, amennyiben a településen több iskola működik és azok bármelyikében a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolán belüli aránya és a település összes iskolájában a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók létszámának a település összes iskolájába járó tanulók létszámához viszonyított aránya közötti eltérés több, mint huszonöt százalék. A települési arány megállapításához a nem állami intézményfenntartó által működtetett iskolák tanulói összetételét is vizsgálni kell, ha közoktatási megállapodás alapján vagy a Kt. 81. § (11) bekezdése szerinti egyoldalú nyilatkozattal közreműködik az önkormányzati feladatellátásban, figyelembe véve a Kt. 81. § (1) bekezdésének a) pontjában foglaltakat. A nem állami intézményfenntartó által működtetett iskolák esetében az arányszámítást a lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező tanulókra kell vonatkoztatni.
(8) Amennyiben a fenntartó által fenntartott közoktatási intézmény a 2007/2008-as tanévben részt vesz az e § szerinti pedagógiai tevékenységek megvalósításában, köteles betartani az általa az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság Országos Oktatási Integrációs Hálózattal (a továbbiakban: OOIH) és az OKM Támogatáskezelővel kötött Együttműködési Megállapodásban foglaltakat. Az Együttműködési Megállapodásban foglalt intézményi önértékelés, valamint a pénzügyi elszámolás elfogadása, a támogatásra való jogosultság további feltétele.
(9) A támogatás a 2008/2009. tanévre becsült tanulói, illetve gyermek létszám alapján igényelhető és a 2008. októberi statisztikai létszámadatok szerint használható fel. A támogatás összege a képességkibontakoztató felkészítés és az integrációs felkészítés esetében legfeljebb 61 500 Ft/fő. Óvodai fejlesztő program szervezése esetében a támogatás legmagasabb összege 68 500 Ft/fő lehet.
2. §3 (1) Az igénylő a támogatási igényt legkésőbb 2008. június 15-ig az alábbiak szerint nyújthatja be az 1. § (5) bekezdésében meghatározott módon:
a) az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 64/B. § (3) bekezdésének figyelembevételével a helyi önkormányzatok a Magyar Államkincstár Regionális Igazgatósága illetékes megyei szervezeti egységeihez (a továbbiakban: Igazgatóság) papír alapon, valamint elektronikusan az erre a célra kialakított elektronikus rendszeren keresztül,
b) a nem állami, nem önkormányzati intézmények, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói az OKM Támogatáskezelő részére papír alapon, valamint elektronikusan az erre a célra kialakított elektronikus rendszeren keresztül.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása jogvesztő.
(3) Az Igazgatóság a helyi önkormányzatok által benyújtott támogatási igényeket a hiánypótlások beérkezését követően 2008. július 5-ig egy eredeti példányban megküldi az OKM Támogatáskezelőnek, egy eredeti példány az Igazgatóságnál marad.
(4) A helyi önkormányzatok esetén az Igazgatóság a felülvizsgálat során az Áht. 64/B. § (3) bekezdés szerint jár el. A hiánypótlások elbírálásáról és a nem továbbított igénylésekről az Igazgatóság, illetve az OKM Támogatáskezelő 2008. július 10-ig értesíti a fenntartót.
(5) Az OKM Támogatáskezelő elvégzi a beérkezett elektronikus igénylések hitelesítését. Az OKM Támogatáskezelő a feldolgozott igénybejelentések alapján elkészített összesítő jelentését önkormányzati, nem állami, nem önkormányzati intézmények, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói szerint külön-külön összesítve, továbbá intézmény, programtípusok és tanulói létszám szerint összesítve elektronikus formában, 2008. augusztus 1-ig megküldi az Oktatási és Kulturális Minisztérium (a továbbiakban: OKM) részére.
(6) A megküldött összesítő jelentéseket tizenegy tagból álló értékelő bizottság vizsgálja meg. A bizottság elnökét és négy további tagját az OKM Esélyegyenlőségi Főigazgatóságának vezetője, további hat tagját az OOIH vezetője jelöli ki, az e §-ban meghatározott támogatási formák terén megfelelő szakértelemmel, a támogatási javaslatok megtételéhez szükséges ismeretekkel rendelkező munkatársai közül. A bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.
(7) Az értékelő bizottság a formai követelményeken túl a 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D., 39/E. §, illetve az e § rendelkezéseinek való megfelelést vizsgálva szakmai véleményt készít, valamint a támogatás odaítélésére, illetve elutasítására 2008. augusztus 20-ig indokolt javaslatot tesz a miniszternek. Az előértékelés szervezésével kapcsolatos feladatokat az OKM Támogatáskezelő látja el.
(8) Az értékelő bizottság javaslata alapján a miniszter 2008. augusztus 27-ig dönt a támogatás odaítéléséről.
(9) A támogatást elnyert önkormányzatok összesített adatait az OKM utalványozás céljából az önkormányzat KSH-kódjának, (településtípus nélküli) megnevezésének és a támogatási összegnek a feltüntetésével papír alapon és elektronikus formában 2008. szeptember 3-ig megküldi az ÖTM részére. A támogatás folyósításáról a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) a költségvetési törvény 5. számú melléklet 16. pontja szerinti forrás terhére a 2008. év szeptember havi nettó finanszírozás keretében az ÖTM utalványozása alapján gondoskodik.
(10) A nem állami, nem önkormányzati, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményfenntartó részére megítélt támogatás folyósításáról az OKM által biztosított keretösszeg, valamint a finanszírozási adatok ismeretében a Kincstár a 2008. szeptember havi normatívakiutalással együtt gondoskodik.
(11) A támogatást elnyert fenntartók összesített adatait az OKM elektronikus formában 2008. szeptember 3-ig továbbítja az OOIH-nak, illetve az OKM Támogatáskezelőnek, majd az OKM Támogatáskezelő értesíti a fenntartót a támogatás elfogadásáról, illetve elutasításáról. A támogatást elnyert fenntartó és a támogatásban részesülő intézmény vállalja, hogy az OOIH-val és az OKM Támogatáskezelővel 2008. szeptember 30-áig együttműködési megállapodást köt, amely kitér az 1. § (1) és (4) bekezdésében foglaltakra.
(12) Az Oktatási Hivatal a támogatást elnyert fenntartók esetében szakértők bevonásával ellenőrzést szervez. Ha a szakmai ellenőrzés tanügy-igazgatási szabálytalanságokat tár fel, az Oktatási Hivatal hatósági ellenőrzést végez. A vizsgálat eredményeképpen kezdeményezi a Kincstárnál a támogatás iránti jogosultság felülvizsgálatát.
3. §4 (1) Ha a fenntartó sikeresen pályázott az integrációs vagy a képességkibontakoztató felkészítést segítő támogatásra, jogosulttá válik további – a megadott támogatási célon belül – kulturális, szabadidős tevékenységet segítő programon való részvételre is. A pályázaton való részvétel további feltétele, hogy az általános iskola vagy a tagiskola olyan településen működjön, amely település társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott mindkét mutató szempontjából hátrányosnak minősül. A feltételeknek megfelelő fenntartó – a részére hivatalból megküldött értesítés alapján – dönti el, hogy részt kíván-e venni a kulturális, szabadidős tevékenységet segítő pályázaton.
(2) A támogatás összege tanulóként legfeljebb 7500 Ft lehet. A támogatás összege utaztatásra, étkezésre, szabadidős, kulturális programok és a felügyelet megszervezése költségeinek a fedezetére fordítható. A programban való részvétel lehetőségéről szóló értesítést legkésőbb 2008. szeptember 20-ig kell megküldeni az érintett fenntartók részére. Az értesítés elektronikus úton történik, amelyet az OKM Támogatáskezelő küld meg a fenntartó részére.
(3) Az igénylő a támogatási igényt legkésőbb 2008. október 15-ig az alábbiak szerint nyújthatja be:
a) az Áht. 64/B. § (3) bekezdése alapján a helyi önkormányzatok az Igazgatósághoz két példányban postai úton, valamint elektronikusan az értesítőben meghatározott módon,
b) a nem állami, nem önkormányzati intézmények, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói az OKM Támogatáskezelő részére két példányban postai úton, valamint elektronikusan az értesítőben meghatározott módon.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása jogvesztő.
(5) Az Igazgatóság a helyi önkormányzatok által benyújtott támogatási igényeket a hiánypótlások beérkezését követően 2008. november 10-ig egy eredeti példányban megküldi az OKM Támogatáskezelőnek, egy eredeti példány az Igazgatóságnál marad. Az OKM Támogatáskezelő a nem állami, nem önkormányzati, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói által benyújtott támogatási igényeket a hiánypótlások beérkezését követően tájékoztatásul egy eredeti példányban 2008. november 10-ig megküldi az Igazgatóságnak.
(6) A helyi önkormányzatok esetén az Igazgatóság a felülvizsgálat során az Áht. 64/B. § (3) bekezdése szerint jár el. A hiánypótlások elbírálásáról és a nem továbbított igénylésekről az önkormányzati fenntartók esetében az Igazgatóság, illetve nem állami, nem önkormányzati intézmények, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói esetében az OKM Támogatáskezelő 2008. november 15-ig értesíti a fenntartót.
(7) A támogatásról az OKM, az OOIH és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (a továbbiakban: SZMM) delegáltjaiból álló 3 fős értékelő bizottság 2008. november 25-ig javaslatot tesz a miniszternek. Az értékelő bizottság a jelen rendelet keretei között ügyrendjét maga állapítja meg.
(8) A miniszter 2008. november 30-ig dönt a támogatás odaítéléséről.
(9) A támogatást elnyert önkormányzatok összesített adatait az OKM az önkormányzat KSH-kódjának, (településtípus nélküli) megnevezésének és a forintra kerekített támogatási összegének a feltüntetésével papír alapon és elektronikus formában 2008. december 3-ig küldi meg az ÖTM részére utalványozás céljából. A támogatás folyósításáról a Kincstár a költségvetési törvény 5. számú melléklet 16. pontja szerinti forrás terhére a 2008. év december havi nettó finanszírozás keretében az ÖTM utalványozása alapján gondoskodik. A nem állami fenntartó részére megítélt támogatás folyósításáról a Kincstár 2008. december 15-ig gondoskodik. A fenntartó a Kincstáron keresztül 2008. december 31-éig kapja meg a támogatást. A fenntartó a kiutalt támogatásról a 15. §-ban foglaltak szerint számol el.
II.
Sajátos nevelési igényű tanulók tankönyvtámogatása
4. §5
III.
Felzárkóztató oktatás támogatásának lebonyolítása
5. §6
IV.
A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók
Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjának támogatása
6. §7
7. §8
V.
Támogatás nem magyar állampolgár
tanköteles tanulók oktatásához
8. §9
9. §10
VI.
Gyermekgyógyüdülőkben, egészségügyi intézményekben, rehabilitációs intézményekben tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek oktatásának támogatása
10. §11
VII.
A beilleszkedési, magatartási,
tanulási nehézséggel küzdő gyermekek,
tanulók felkészítésének támogatása
11. §12
VIII.
Pedagógiai szakszolgálatok támogatása
12. §13
KÖZÖS RENDELKEZÉSEK
IX.
A támogatások igénylése és folyósítása
13. § (1) E rendelet alkalmazásában közoktatási humánszolgáltatók alatt a költségvetési törvény 31. § (1) bekezdésének bevezető rendelkezésében meghatározott fenntartókat kell érteni.
(2) A támogatásban részesülő közoktatási humánszolgáltatók részére a támogatás csak akkor utalható, ha a támogatási összeg elnyeréséről szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az OKM Támogatáskezelő részére megküldik az alábbi dokumentumokat:
a) egyházak kivételével a fenntartó létezését igazoló, 30 napnál nem régebbi bírósági bejegyzést vagy cégkivonatot,
b) a fenntartó képviselőjének aláírási címpéldányát,
c) azonnali beszedési megbízásra szóló felhatalmazást.
(3) A támogatás igénylését az Áht. 64/B. § (3) bekezdésének figyelembevételével a helyi önkormányzatok az Igazgatósághoz, a nem állami, nem önkormányzati, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói az OKM Támogatáskezelő részére nyújthatják be két eredeti példányban. A borítékon fel kell tüntetni az „Esélyegyenlőséget, felzárkóztatást segítő támogatások” szöveget, valamint ezen belül az igényelt támogatási jogcím megnevezését. A benyújtás határidejéig minden fenntartónak az erre kialakított elektronikus rendszeren keresztül ki kell töltenie az OKM Támogatáskezelő honlapján található, elektronikus igénylési adatlapot, adatlapokat is. A támogatás igénylése ettől eltérő a 6. § (8) bekezdésben és a 12. § (5) bekezdésének c) pontjában foglaltak alapján.
(4) A helyi önkormányzatok esetén az Igazgatóság, a nem állami, nem önkormányzati intézmények fenntartói, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén az OKM Támogatáskezelő a fenntartók számára a támogatási igényekkel kapcsolatos hiánypótlás benyújtására és az igények esetleges módosítására – az igénylés beérkezésétől számított öt napon belül – nyolcnapos határidőt ír elő. A hiánypótlások beérkezését követően az Igazgatóság a beérkezett igénylések egy eredeti példányát továbbítja az OKM Támogatáskezelő részére, egy eredeti példány az Igazgatóságnál marad. Az így beérkezett igényléseket az OKM Támogatáskezelő – önkormányzati igénylések kivételével – ellenőrzi és összesítő jelentését önkormányzati, nem állami, nem önkormányzati intézmények fenntartói, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények szerint megyénként külön-külön összesítve megküldi az OKM részére.
(5) Az OKM Támogatáskezelő által megküldött összesített támogatási igény ismeretében a támogatás összegének mértékét a miniszter közleményben teszi közzé.
(6) A nem állami, nem önkormányzati fenntartók által szolgáltatott adatok tekintetében az OKM Támogatáskezelő közreműködésével összesített igénylőlapokat az OKM felülvizsgálja, majd a szükséges fedezetet, valamint a finanszírozási adatokat a Kincstár részére az adott havi normatívakiutaláshoz szükséges kerettel együtt biztosítja a költségvetési törvény XX. fejezet 11/2/3 1 Humánszolgáltatások normatív állami támogatása forrás terhére.
(7) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények által fenntartott közoktatási intézmények a támogatásokat a (3) bekezdésben foglaltakkal megegyezően igényelhetik, a költségvetési törvény XX. fejezet 11/2/17 Gyakorlóiskolák normatív állami támogatása forrás terhére.
(8) Amennyiben a támogatási igény benyújtását vagy elnyerését követően az igényléssel érintett intézményt a Kt. 121. § (1) bekezdésének 15. pontjában foglaltak értelmében a fenntartó átszervezi, vagy fenntartóváltás következik be, a pályázó köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló fenntartói döntés meghozatalától számított nyolc napon belül a miniszter felé jelezni. A bejelentési kötelezettség körében írásos formában jelezni kell azt is, hogy az elnyert, illetve megpályázott támogatási összeg felhasználását az intézményátszervezésre, illetve fenntartóváltásra tekintettel hogyan tervezi megvalósítani a pályázó. Jogutód nélküli megszűnés esetén a pályázati összegről a pályázó köteles lemondani. Minden egyéb esetben kizárólag a pályázati célra, a pályázattal érintett intézmény jogutód intézményében kell felhasználni a támogatást. Fenntartóváltás esetében, amennyiben a jövőben önkormányzati társulás tartja fenn az intézményt, a megállapodásban megnevezett gesztor önkormányzat használhatja fel az eredetileg megítélt támogatást, amelyre a korábban az intézmény előző fenntartója lett volna jogosult – feltéve, ha az igénylés feltételei ezen új intézmény esetében is fennállnak.
14. § (1) Ha a nevelési-oktatási intézmény helyi önkormányzat fenntartásában működik, a pályázathoz csatolni kell a polgármester nyilatkozatát arról, hogy a képviselő-testület, közgyűlés elfogadta az önkormányzati intézkedési, illetve fejlesztési tervet és az önkormányzati minőségirányítási programot, meghatározva a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket, a gyermek- és ifjúságvédelem és a közoktatás kapcsolatát (a továbbiakban együtt: esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések). E rendelkezéseket – ha a feladatokat önkormányzati társulásokban látják el és az első mondatban foglalt intézkedési terveket a társulás fogadta el –, azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a nyilatkozatot a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvényben, valamint a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvényben az egyes társulási típusoknál meghatározott döntéshozó szerv vagy személy adja ki.
(2) A nyilatkozatoknak ki kell terjedni arra is, hogy az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodai nevelési programba, illetve iskolai, kollégiumi pedagógiai programba történő beépítését azok jóváhagyásával kapcsolatos eljárás során vizsgálták.
(3) Ha a polgármester, a társulási tanács elnöke a nyilatkozatot megfelelő döntés hiányában nem vagy nem a meghatározott tartalommal tudja kiadni, a pályázathoz csatolni kell azt a nyilatkozatot, hogy elkészítik a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket, megjelölve, hogy a képviselő-testület, közgyűlés, társulási tanács melyik ülésén tárgyalja azt, illetve elvégzik a nevelési programok, pedagógiai programok esélyegyenlőségi szempontból történő felülvizsgálatát.
(4) Ha a nevelési-oktatási intézmény nem önkormányzati fenntartásban működik, a pályázatok elbírálása során előnyben kell részesíteni azt a pályázatot, amelyhez csatolják a fenntartó nyilatkozatát arról, hogy az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedéseket az általa fenntartott óvoda nevelési programja, iskola, kollégium pedagógiai programja tartalmazza, illetve annak vállalását, hogy beépítik azokat.
(5) A testületi, fenntartói hatáskörbe tartozó esélyegyenlőséget szolgáló intézkedésekről szóló döntéseket 2008. július 31-éig lehet meghozni, a döntések alapján a nevelési programok, iskolai és kollégiumi pedagógiai programok felülvizsgálatát és fenntartói jóváhagyását 2008. december 31-éig lehet elvégezni.
(6) Az (1) bekezdés szerinti fenntartó esetében az e §-ban meghatározott, a 23. számú mellékletben foglalt nyilatkozat hiányában a pályázat érdemben nem bírálható el.
(7) Az e §-ban meghatározott nyilatkozat benyújtása annak tudomásulvételét is jelenti, hogy valótlan nyilatkozat esetén, vagy a nyilatkozatban vállaltak nem teljesítése esetén – e tény feltárását követő évben – a helyi önkormányzat által az éves költségvetési törvény 5. számú mellékletében foglalt előirányzatok igénybevételére benyújtott bármilyen közoktatási célú pályázatot érdemi elbírálás nélkül el kell utasítani, illetve az ebben a körben igénybe vett támogatást vissza kell fizetni.
X.
Elszámolás, ellenőrzés rendje
15. § (1) A helyi önkormányzatok a támogatás felhasználásáról legkésőbb 2008. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint kötelesek elszámolni. A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények a támogatásokról a 2008. évi költségvetésről szóló beszámolójukban a központosított előirányzatok elszámolásait tartalmazó űrlapon számolnak el. A támogatás 2008. december 31-ig fel nem használt, kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe vissza kell fizetni. A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2009. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2009. évi zárszámadás keretében és rendje szerint történik. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes önkormányzatoknál, illetve intézményeknél megfelelő analitikus nyilvántartásokkal, szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó fenntartóknak – az OKM Támogatáskezelő által vezetett monitoring tevékenységéhez szükséges – adatszolgáltatási kötelezettségük van. A támogatás céljának szakmai megvalósulását az OKM Támogatáskezelő a helyszínen is jogosult ellenőrizni. Az OKM Támogatáskezelő az adatszolgáltatást és a helyszíni ellenőrzést írásban kezdeményezi.
(3) A támogatások elszámolása a nem állami, nem önkormányzati intézmények esetén a fenntartók 2008. évi támogatásairól történő elszámolása keretében, a kötött felhasználású támogatások elszámolásait tartalmazó űrlapon történik. A támogatás 2008. december 31-ig fel nem használt, kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe vissza kell fizetni, elszámoláskor ezen támogatási jogcímeken pótigény nem érvényesíthető. A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2009. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2009. évi elszámolás keretében történik. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes fenntartóknál, illetve intézményeknél a tanulói azonosítók feltüntetésével és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
(4) Ha a támogatást vagy annak egy részét a fenntartó önkormányzat jogosulatlanul vette igénybe, vagy azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a jogszabályban rögzített arányt meghaladó mértékű támogatást vett igénybe vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, köteles az Áht. 64/B. § (1) és (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően eljárni. A fenntartó önkormányzat év közben az Igazgatóságon keresztül az ÖTM-nél haladéktalanul köteles lemondani a jogosulatlanul igénybe vett összegről, mely esetben a már kiutalt összeg visszavonásra kerül a következő havi nettósításban, és a lemondásnak megfelelően módosításra kerül az előirányzat. Év végi elszámolás esetén befizetéssel történik a többlet-igénybevétel elszámolása.
(5) Ha a támogatást vagy annak egy részét a fenntartó jogosulatlanul vette igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról rendelkező 20/1997. (II. 13.) Korm. rendeletnek az állami hozzájárulás és támogatás elszámolására, ellenőrzésére vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
16. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.
(2) E rendelet 1., 2., 3., 6. és 7. §-a a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.
(3)14
1. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
Nyilvántartási száma (cégkivonat száma vagy a cégbírósági végzés száma, ha van)*: |
2. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
középiskola, szakiskola esetén
Tevékenységek |
|
---|---|
A) |
40% |
– kiegészítő pedagógiai tevékenység/humán erőforrás biztosítása, IPR menedzsment |
|
– az egyéni fejlesztési tervek elkészítésével kapcsolatos szakmai feladatok ellátása |
|
– az átmeneteket (óvoda-általános iskola-középiskola) támogató, illetve a módszertani adaptációt segítő munkacsoportok működtetése |
|
– pályaorientációs programok, továbbtanulást és a középfokú intézményben való bennmaradást elősegítő tevékenységek |
|
– tantestületi továbbképzések (IPR sikeres alkalmazásához szükséges kompetenciák elsajátítása) |
|
– projektnapok szakmai tevékenysége |
|
– halmozottan hátrányos helyzetű tanulók kulturális rendezvényekre való jutásának támogatása* |
|
– pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele |
|
B) |
40% |
– tanulóbarát osztályterem kialakítása |
|
– a tanulók által közvetlenül használt fejlesztő eszközök beszerzése |
|
– a szociális hátrányok enyhítése (pl. könyv és játék, ruházat, cipő pótlása) |
|
C) |
20% |
– módszertani adaptációt segítő munkacsoport működése |
|
– hospitálás más intézményekben |
|
– honlapfejlesztés |
|
– szakkönyv vásárlása |
|
– az egyéni fejlesztési tervekkel kapcsolatos dokumentációs feladatok |
|
– konferencián, szakmai fórumon való részvétel |
|
– intézményi önértékelést véleményező szakértői munka |
Tevékenységek |
|
---|---|
A) |
40% |
– kiegészítő pedagógiai tevékenység/humán erőforrás biztosítása, IPR menedzsment |
|
– nevelőtestületi továbbképzések (IPR sikeres alkalmazásához szükséges kompetenciák elsajátítása) |
|
– a célcsoport óvodai beíratását és a hiányzás minimalizálását elősegítő tevékenységekre |
|
– óvoda-iskola átmenet támogatásával összefüggő humán erőforrás biztosítása |
|
– projektnapokkal kapcsolatos szakmai tevékenységek |
|
– pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele |
|
B) |
40% |
– a gyermekek által közvetlenül használt fejlesztő eszközök (a 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 7. számú melléklet V/1. pontjában felsoroltak szerint) beszerzése |
|
– gyermekbarát csoportszobák kialakítása |
|
– szociális helyzetből fakadó hátrányok enyhítése (pl. játék, ruházat, cipő pótlása) |
|
C) |
20% |
– módszertani adaptációt segítő munkacsoport működése |
|
– hospitálás más intézményekben |
|
– honlapfejlesztés |
|
– szakkönyv vásárlása |
|
– konferencián, szakmai fórumon való részvétel |
|
– intézményi önértékelést véleményező szakértői munka |
3. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
fenntartók részére
A iskola neve |
Iskola |
Tagiskola neve (amennyiben van tagiskola) |
Tagiskola |
Fenntartó típusa |
Tanulói |
Halmozottan |
Halmozottan |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Iskola 1 |
|||||||
Iskola 2 |
|||||||
Iskola 3 |
4. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
általános iskolák, középiskolák és szakiskolák részére
Az iskolára (intézményre) vonatkozó adatok |
|
---|---|
az iskola neve: |
|
OM azonosító: |
|
település: |
|
irányítószám: |
|
utca, házszám: |
|
telefon: |
|
fax: |
|
e-mail cím: |
|
web: |
|
az iskola fenntartója: |
|
fenntartójának típusa: |
önkormányzati/nem állami, |
Az iskolájuk igénybe vette a képességkibontakoztató vagy integrációs felkészítés után járó támogatást a 2007/2008-as tanévben? |
igen/nem* |
Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képességkibontakoztató vagy integrációs felkészítését? |
igen/nem* |
Tartalmazza-e az intézmény helyi pedagógiai programja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képességkibontakoztató vagy integrációs felkészítését? |
igen/nem* |
Amennyiben az intézmény a 2007/2008-as tanévben igényelte a képességkibontakoztató vagy integrációs felkészítés után járó támogatást, kötött-e az intézmény Együttműködési Megállapodást az Országos Oktatási és Integrációs Hálózattal? |
igen/nem* |
Ha igen, sorszáma: |
EM/2007/... |
A Kt. 17. §-ában foglaltaknak nem megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkező pedagógusok által megtartott órák tagintézményi arányai több tagintézmény esetében, valamint a Kt. 17. §-ában foglaltaknak nem megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkező pedagógusok által megtartott órák intézményi aránya abban az esetben, ha csak a székhely szerinti intézményben folyik feladatellátás:** (Csak általános iskola esetében kérjük kitölteni!) |
legnagyobb érték: |
legkisebb érték: |
Az iskolára (intézményre) vonatkozó adatok folyt. |
||||
---|---|---|---|---|
Az adott intézmény igényeinek felmérése alapján |
2007/2008. tanévben igénybe vett szakszolgáltatások |
2008/2009. tanévben igénybe veendő többletszolgáltatások |
||
megnevezése |
igénybevétel mértéke |
megnevezése |
igénybevétel tervezett többlete |
|
1. |
1. |
|||
2. |
2. |
|||
3. |
3. |
|||
4. |
4. |
Az Intézmény |
Tagiskola |
Az intézmény/tagintézmény valamennyi évfolyamának, évfolyamonkénti osztályainak vagy csoportjainak megnevezése |
EBBŐL |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
neve |
OM |
település |
neve |
település |
évfolyamok |
osztály |
emelt szint vagy emelt óraszám tartalma |
az osztály típusa N: normál |
összes tanuló |
halmozottan |
hány halmozottan hátrányos |
hány halmozottan hátrányos |
a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók mellett hány nem halmozottan hátrányos helyzetű tanuló esetében kéri az iskola igazgatója a képességkibontakoz- |
Ha az intézménynek nincs tag- |
Ebben az oszlopban az adott osztály létszámát adja meg! Kérjük, hogy minden esetben tüntessék fel az SNI tanulókat is! Az összevont normál vagy SNI osztályok esetében kérjük, hogy az összevont osztály egyes osztályfokain tanulók adatait is tüntessék fel!* |
||||||||||||
5. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
igényléséhez
Óvodá(k)ra vonatkozó adatok, amelyre a támogatást igényli |
||||
az óvoda, az óvodai intézményegységet működtető közoktatási intézmény neve |
||||
OM azonosító |
||||
település neve |
||||
irányítószám, utca, házszám |
||||
Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programját? |
igen/nem* |
|||
Tartalmazza-e az intézmény helyi nevelési programja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programját? |
igen/nem* |
|||
Az adott intézmény igényeinek felmérése alapján a |
2007/2008. nevelési évben igénybe vett |
2008/2009. nevelési évben igénybe veendő többletszolgáltatások |
||
megnevezése |
igénybevétel mértéke |
megnevezése |
igénybevétel tervezett többlete |
|
1. |
1. |
|||
2. |
2. |
|||
3. |
3. |
|||
SZÉKHELY INTÉZMÉNY* |
TAGINTÉZMÉNY* |
TAGINTÉZMÉNY* |
TAGINTÉZMÉNY* (az oszlopok jobbra tovább bővíthetőek) |
|
székhely/tagintéz- |
||||
település neve |
||||
irányítószám, utca, házszám |
||||
férőhelyek száma |
||||
óvodások becsült száma a 2008/2009-es nevelési évben |
||||
halmozottan hátrányos helyzetű óvodások becsült száma a 2008/2009-es nevelési évben |
||||
3 éves halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma az óvodai körzetben a 2008/2009-es nevelési évben |
||||
3 éves halmozottan hátrányos helyzetű óvodába felvételt nyert gyermekek száma a 2008/2009-es nevelési évben |
||||
Van-e 25%-nál nagyobb eltérés a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek arányában az egymásnak megfelelő korcsoportokra vonatkozóan a csoportok között? |
igen/nem** |
igen/nem** |
igen/nem** |
igen/nem** |
Az óvoda, házirendje szerint legalább napi |
igen/nem** |
igen/nem** |
igen/nem** |
igen/nem** |
6. a) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
Jelen szándéknyilatkozat kitöltésével
fenntartó vállalja, hogy az általa fenntartott a programban részt vevő
OM azonosító számú
közoktatási intézményben a 2008/2009-es nevelési évre vonatkozóan az itt foglalt vállalásokat teljesíti.
Kelt: ...................., 2008. .........................
P. H.
..........................................................
fenntartó
Vállalások a támogatást igénylő óvodák esetében (indikátorral mérendő állapotok és változásaik):
1. Integrációs módszertani képzéseken való részvétel biztosítása:
A 2007/2008. nevelési évben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséggel rendelkező óvodapedagógusok száma a fenntartó a támogatást igénylő intézményében. Az intézményben dolgozó óvodapedagógusok között az ilyen végzettséggel rendelkezők aránya: |
A 2008/ 2009. nevelési évben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséget szerző óvodapedagógusok tervezett száma a fenntartó a támogatást igénylő intézményében. Az intézményekben dolgozó ilyen végzettséggel rendelkező és a tervezett képzettséget szerzők együttes száma és aránya (jelenlegi képzettek/tervezettek): |
........ fő ........% |
........ fő ........% |
2. Körzeti beóvodázási arány mértékének növelése:
A 2008/2009. nevelési évben a fenntartó a támogatást igénylő intézményében a 3–6 éves halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek beóvodázási aránya (beóvodázott HHH gyermekek/összes HHH gyermek) és az összes 3–6 éves gyermek beóvodázási aránya (beóvodázott gyermekek/összes gyermek): |
A 2009/2010. nevelési évre vállalt beóvodázási arány mértéke a HHH gyermekekre vonatkozóan (beóvodázott HHH gyermekek/összes HHH gyermek): |
Összes gyermek: ......................................% |
HHH gyermekek: ....................................% |
3. Óvoda-iskola átmenetet segítő programok indítása, működtetése:
A 2007/2008-as nevelési évben működő óvoda-iskola |
A 2008/2009. nevelési évben indítandó új óvoda-iskola átmenetet segítő programok megnevezése: |
........................................................................ |
.................................................................... |
4. A DIFER mérések elkészítése1, a mérésekre épülő fejlesztési tervek elkészítése és megvalósítása:
A 2007/2008-as nevelési évben használják az intézményben a mérőeszközt? A megfelelő választ kérjük, húzza alá! |
A 2008/2009. nevelési évben vállalja az intézmény a mérőeszköz alkalmazását, az erre épülő tanulói fejlesztést és annak megvalósítását? A megfelelő választ kérjük, húzza alá! |
Igen/Nem |
Igen/Nem |
5. Szervezett szülői kapcsolattartás gyakoriságának növelése:
A 2007/2008-as nevelési évben szervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH gyermekek szüleinek részvételi száma a nem HHH gyermekek szülei részvételének számához viszonyítva (HHH szülők részv./nem HHH szülők részv.): |
A 2008/ 2009. nevelési évre tervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH gyermekek szüleinek részvételi száma, a nem HHH gyermekek szülei részvételének számához viszonyítva (HHH szülők részv./nem HHH szülők részv.) |
6. b) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
fenntartó vállalja, hogy az általa fenntartott a programban részt vevő
OM azonosító számú
közoktatási intézményben a 2008/2009-es nevelési évre vonatkozóan az itt foglalt vállalásokat teljesíti.
Kelt: ...................., 2008. .........................
P. H.
..........................................................
fenntartó
Vállalások a támogatást igénylő általános iskolák esetében (indikátorral mérendő állapotok és változásaik):
1. Módszertani képzéseken való részvétel biztosítása:
A 2007/2008. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséggel rendelkező pedagógusok száma a fenntartó a támogatást igénylő intézményében. Az intézményben dolgozó pedagógusok között az ilyen végzettséggel rendelkező pedagógusok aránya: |
A 2008/ 2009. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséget szerző további pedagógusok tervezett száma a fenntartó intézményében. Az intézményben, dolgozó ilyen végzettséggel már rendelkező és a tervezett képzettséget szerző pedagógusok együttes száma és aránya (jelenlegi képzettek/ tervezettek): |
........ fő ........% |
........ fő ........% |
2. Tanórán kívüli programokban részt vevő tanulók száma:
A 2007/2008. tanévben tanórán kívüli programok (pl. szakkör, továbbtanulásra-pályaválasztásra való felkészítés, belső patrónusi rendszer stb.) megnevezése, az ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/ 2009. tanévre tervezett tanórán kívüli programok megnevezése, ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
Megnevezése: ........................................................... |
Megnevezése:......................................................... |
3. Az intézmény különböző, a lemorzsolódást jelző mutatói:
A 2007/2008-as tanévben az évfolyamismétlők száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült évfolyamismétlők száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
évfolyamismétlők száma: .............. aránya .............% |
évfolyamismétlők száma: ................ aránya .............% |
A 2007/2008-as tanévben a magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
magántanulók száma: ................. aránya ...................% |
magántanulók száma: ................. aránya ..................% |
A 2007/2008-as tanévben a 250 óránál többet mulasztott HHH tanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévben a 250 óránál többet mulasztó HHH tanulók becsült száma aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
4. Az intézmény továbbtanulási mutatói
2007/2008-as tanévben érettségit adó középiskolában továbbtanuló HHH tanulók száma, aránya, a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre tervezett az érettségit adó középiskolában továbbtanuló HHH tanulók száma, aránya, a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
...................................................... aránya ..............% |
..................................................... aránya ..............% |
5. Szervezett szülői kapcsolattartás gyakorisága és résztvevők száma:
A 2007/2008-as tanévben szervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek részvételi aránya a nem HHH gyermekek szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévre tervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek tervezett részvételi aránya a nem HHH tanulók szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
…………………………………………………………. |
…………………………………………………………. |
6. Szaktanári ellátottság
A 2007/2008-as tanévben a Kt. 17. §-ában foglaltaknak nem megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkező pedagógusok által megtartott órák száma az összes megtartott óra számához viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévre tervezett intézkedések a probléma megszüntetésére: |
|
…………………………………………………………. |
6. c) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
fenntartó vállalja, hogy az általa fenntartott a programban részt vevő
OM azonosító számú
közoktatási intézményben a 2008/2009-es nevelési évre vonatkozóan az itt foglalt vállalásokat teljesíti.
Kelt: ...................., 2008. .........................
P. H.
..........................................................
fenntartó
Vállalások a támogatást igénylő középiskolák esetében (indikátorral mérendő állapotok és változásaik):
1. Módszertani képzéseken való részvétel biztosítása:
A 2007/2008. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséggel rendelkező pedagógusok száma a fenntartó a támogatást igénylő intézményében. Az intézményben dolgozó pedagógusok között az ilyen végzettséggel rendelkező pedagógusok aránya |
A 2008/ 2009. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséget szerző további pedagógusok tervezett száma a fenntartó intézményében. Az intézményben dolgozó ilyen végzettséggel már rendelkező és a tervezett képzettséget szerző pedagógusok együttes száma és aránya (jelenlegi képzettek/tervezettek): |
........ fő ........% |
........ fő ........% |
2. Tanórán kívüli programokban részt vevő tanulók száma:
A 2007/2008. tanévben tanórán kívüli programok (pl. szakkör, továbbtanulásra-pályaválasztásra való felkészítés, belső patrónusi rendszer stb.) megnevezése, az ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre tervezett tanórán kívüli programok megnevezése, ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
Megnevezése: .......................................................... |
Megnevezése: ........................................................ |
3. Az intézmény különböző, a lemorzsolódást jelző mutatói:
A 2007/2008-as tanévben az évfolyamismétlők száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült évfolyamismétlők száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
évfolyamismétlők száma: .............. aránya ................% |
évfolyamismétlők száma: ......... aránya ...................% |
A 2007/2008-as tanévben a magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
magántanulók száma: ................ aránya ................% |
magántanulók száma: ................ aránya ................% |
A 2007/2008-as tanévben a 250 óránál többet mulasztott HHH tanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévben a 250 óránál többet mulasztó HHH tanulók becsült száma aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
4. Szervezett szülői kapcsolattartás gyakorisága és résztvevők száma:
A 2007/2008-as tanévben szervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek részvételi aránya a nem HHH gyermekek szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévre tervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek tervezett részvételi aránya a nem HHH tanulók szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
.................................................................... |
.................................................................... |
6. d) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
fenntartó vállalja, hogy az általa fenntartott a programban részt vevő
OM azonosító számú
közoktatási intézményben a 2008/2009-es nevelési évre vonatkozóan az itt foglalt vállalásokat teljesíti.
Kelt: ...................., 2008. .........................
P. H.
..........................................................
fenntartó
Vállalások a támogatást igénylő szakiskolák esetében (indikátorral mérendő állapotok és változásaik):
1. Módszertani képzéseken való részvétel biztosítása:
A 2007/2008. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséggel rendelkező pedagógusok száma a fenntartó a támogatást igénylő intézményében. Az intézményben dolgozó pedagógusok között az ilyen végzettséggel rendelkező pedagógusok aránya |
A 2008/2009. tanévben az integrációt támogató pedagógiai, módszertani képzettséget szerző további pedagógusok tervezett száma a fenntartó intézményében. Az intézményben dolgozó ilyen végzettséggel már rendelkező és a tervezett képzettséget szerző pedagógusok együttes száma és aránya: |
........ fő ........% |
........ fő ........% |
2. Tanórán kívüli programokban részt vevő tanulók száma:
A 2007/2008. tanévben tanórán kívüli programok (pl. szakkör, továbbtanulásra-pályaválasztásra való felkészítés, belső patrónusi rendszer stb.) megnevezése, az ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre tervezett tanórán kívüli programok megnevezése, ezekben részt vevő HHH tanulók száma a nem HHH tanulók számához viszonyítva: |
Megnevezése: .......................................................... |
Megnevezése: ........................................................ |
3. Az intézmény különböző, a lemorzsolódást jelző mutatói:
A 2007/2008-as tanévben az évfolyamismétlők száma, aránya a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült évfolyamismétlők száma, aránya a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az adott intézményben tanuló összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
évfolyamismétlők száma: .............. aránya ................% |
évfolyamismétlők száma: .............. aránya ...............% |
A 2007/2008-as tanévben a magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
A 2008/2009. tanévre becsült magántanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva, ebből a HHH tanulók száma, aránya az összes HHH tanulóhoz viszonyítva: |
magántanulók száma: ................ aránya ................% |
magántanulók száma: ................ aránya ................% |
A 2007/2008-as tanévben a 250 óránál többet mulasztott HHH tanulók száma, aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévben a 250 óránál többet mulasztó HHH tanulók becsült száma aránya a fenntartó a támogatást igénylő intézményében tanulók számához viszonyítva: |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
HHH tanulók száma: .................. aránya ..............% |
4. Szervezett szülői kapcsolattartás gyakorisága és résztvevők száma:
A 2007/2008-as tanévben szervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek részvételi aránya a nem HHH gyermekek szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
A 2008/2009-es tanévre tervezett szülői találkozások gyakorisága/száma, a HHH tanulók szüleinek tervezett részvételi aránya a nem HHH tanulók szülei részvételének mértékéhez viszonyítva: |
.................................................................... |
.................................................................... |
7. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók neveléséhez, oktatásához, fejlesztéséhez szükséges tankönyv-vásárlási támogatás igényléséhez
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton, 2008. július 1-jéig: |
Sor- |
A közoktatási intézmény |
Fogyatékosság típusa |
Létszám a fogyatékosság |
Igényelt támogatás a 2008/2009. tanévre |
|
neve |
OM azonosítója |
||||
Összesen |
8. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók neveléséhez, oktatásához, fejlesztéséhez szükséges tankönyv-vásárlási támogatás igányléséhez
Megye: |
Fenntartó neve: |
Címe: |
Polgármester/elnök neve: |
KSH-kód: |
|
Adószám: |
|
A SNI tanulók nevelését-oktatását megvalósító iskolára/általános iskolai oktatásban részesülő vak tanulók |
|
Az intézmény/előállító neve: |
|
Oktatási forma: |
Fogyatékosság típusa: |
OM azonosító száma: |
Az intézmény/előállító címe: |
Az előállító adószáma: |
A tankönyv kiadói kódja |
A tankönyvigényt megalapozó tanulók száma |
Megrendelt példányszám |
Fogyasztói ár |
Fizetendő |
3. § (1) a) alá tartozó értelmi fogyatékos tanulók |
||||
Intézmény összesen: |
A tankönyv kiadói kódja |
A tankönyvigényt megalapozó tanulók száma |
Megrendelt példányszám |
Fogyasztói ár |
Fizetendő |
3. § (1) b) alá tartozó test-, beszédfogyatékos, autista, gyengénlátó, siket, nagyothalló és a pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési-tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott tanulók |
||||
Intézmény összesen: |
A tankönyv kiadói kódja |
A tankönyvigényt |
Megrendelt példányszám |
Fogyasztói ár |
Fizetendő |
3. § (1) c) alá tartozó vak tanulók |
||||
9. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
felzárkóztató oktatásban részt vevő tanulólétszám összesítő lap
I. részlet igényléséhez
Sor- |
A közoktatási intézmény |
2007. október 1. |
1. |
2. |
|
neve |
OM azonosítója |
Össz. létszám |
Igényelt támogatás=Össz. létszám × 10 000Ft × 6 |
||
Összesen |
10. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
felzárkóztató oktatásban részt vevő tanulólétszám összesítő lap
Sor- |
A közoktatási intézmény |
2008. október 1. |
1. |
2. |
|
neve |
OM azonosítója |
Össz. létszám |
Igényelt |
||
Összesen |
11. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
után járó támogatás igényléséhez kollégiumi fenntartók részére
Kollé- |
A programban részt vevő intézmény neve: |
|
OM azonosító: |
||
székhely: |
||
irányítószám: |
||
utca, házszám: |
||
telefon: |
||
fax: |
||
web, e-mail cím: |
||
számlavezető bank neve: |
||
bankszámlaszáma: |
||
képviselő neve: |
||
programfelelős neve: |
||
Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjával kapcsolatos tevékenységet? |
||
Tartalmazza-e az intézmény helyi pedagógiai programja a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjával kapcsolatos tevékenységet? |
||
Az intézményi férőhelyek száma: |
||
Az intézmény tanulóinak létszáma: |
||
Az intézmény tanulói közül a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók létszáma: |
||
A Programban részt vevő tanulók tervezett létszáma a 2008/2009-es tanévben (egy évfolyamon maximálisan 25 fő után vehető igénybe támogatás): |
9. évfolyamon: |
|
10. évfolyamon: |
||
Az intézmény tanulóinak százalékos megoszlása (gimnáziumba, szakközépiskolába, szakiskolába járók): |
||
Évfolyamismétlők százalékos aránya az intézményben (gimnáziumba, szakközépiskolába, szakiskolába járók szerinti bontásban): |
||
Pedagógus álláshelyek száma az intézményben: |
||
Együttműködő partnerintézmény(ek) (szakiskola/szakiskolák) felsorolása: |
12. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programja
megvalósítására (szakiskolánként külön szándéknyilatkozat készítendő)3
Kollégium adatai |
A Programban részt vevő kollégium neve: |
|
OM azonosító: |
||
székhely: |
||
irányítószám: |
||
utca, házszám: |
||
telefon: |
||
fax: |
||
web, e-mail cím: |
||
képviselő neve: |
||
programfelelős neve: |
||
a Programban részt vevő tanulók tervezett létszáma a 9. évfolyamon |
||
a Programban részt vevő tanulók tervezett létszáma a 10. évfolyamon |
Szakiskola adatai |
A Programban részt vevő szakiskola neve: |
|
OM azonosító: |
||
székhely: |
||
irányítószám: |
||
utca, házszám: |
||
telefon: |
||
fax: |
||
web, e-mail cím: |
||
képviselő neve: |
||
programfelelős neve: |
||
a Programban részt vevő tanulók tervezett létszáma a 9. évfolyamon |
||
a Programban részt vevő tanulók tervezett létszáma a 10. évfolyamon |
P. H. ........................................... |
P. H. ......................................... |
(indikátorral mérendő állapotok és változásaik)5
Tevékenység* |
Határidő, időtartam* |
Induló érték |
Célérték* |
P. H. ........................................... |
P. H. ......................................... |
13. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
Az intézmény |
Az intézmény |
OM |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
14. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
a nem magyar állampolgár tanköteles tanuló utáni igénylés elszámolásához
Az intézmény |
Az intézmény |
OM |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
A rendelet 7. § |
15. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
a rendelet 7. § (1) a) pontjában meghatározott tanulói esetén
KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK |
||
A) |
50% |
ÖSSZEG |
– heti rendszerességgel tartott magyar nyelvi felkészítő programok költségei |
||
B) |
20% |
|
– a célcsoport számára biztosított kulturális különbségeket áthidaló/közelítő iskolai, tanórán kívüli tevékenységek költségei |
||
C) |
10% |
|
– az oktatási fejlesztési folyamatban vagy az ahhoz való hozzáféréshez elengedhetetlen, a célcsoport számára biztosított eszközök beszerzésének költségei |
||
D) |
20% |
|
– az iskolai gyermekvédelmi felelős vagy az ezzel a feladattal megbízott munkatárs a tanulóval és a tanuló családjával való rendszeres kapcsolattartásával összefüggő emberi erőforrás költségei |
Fenntartó |
Intézmény |
(képviselője) |
(intézményvezető) |
P. H. |
P. H. |
16. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
a rendelet 7. § (1) b) pontjában meghatározott tanulói esetén
KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK |
||
A) |
100% |
ÖSSZEG |
– heti rendszerességgel tartott magyar nyelvi felkészítő programok költségei |
||
Fenntartó |
Intézmény |
(képviselője) |
(intézményvezető) |
P. H. |
P. H. |
17. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
gyógykezelés alatt álló gyermekek tankötelezettségének teljesítéséhez szükséges oktatás támogatása
A tanuló gyógykezelését ellátó egészségügyi intézmény(ek): |
|
1. |
Neve: |
Címe: |
|
2. |
Neve: |
Címe: |
|
3. |
Neve: |
Címe: |
|
4. |
Neve: |
Címe: |
|
A pedagógiai ellátás biztosításának módja: |
a tankötelezettség teljesítéséhez szükséges oktatás tervezése
Gyógykezelés várható |
A gyógykezelés/rehabilitációs célú ellátás kóroka/fő |
Igényelt |
|||||
Mozgásszervi |
Pulmonológiai |
Pszichiátriai |
Szív- |
Daganatos |
Egyéb |
||
megbetegedés |
|||||||
30–45 |
|||||||
46–89 |
|||||||
90 ≤ |
|||||||
Igényelt támogatás összesen: |
18. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
Foglalkozás |
Témája, tartalma |
Megjegyzés |
|
időpontja |
időtartama |
||
19. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
Neve, címe, azonosítója: |
Ssz. |
Név |
Szakképesítés |
Munkahely |
Ellátott tanórák száma |
Gyógykezelés időtartama |
A gyógykezelésben részesített tanulók száma/fő |
Összesen |
|||||
Mozgásszervi |
Pulmonológiai |
Pszichiátriai |
Szív- |
Daganatos |
Egyéb |
||
megbetegedés |
|||||||
22–41 |
|||||||
42–89 |
|||||||
90 ≤ |
Gyógykezelés időtartama |
A gyógykezelésben részesített tanulók száma/fő |
Összesen |
|||||
Mozgásszervi |
Pulmonológiai |
Pszichiátriai |
Szív- |
Daganatos |
Egyéb |
||
megbetegedés |
|||||||
22–41 |
|||||||
42–89 |
|||||||
90 ≤ |
................................................................. |
............................................................ |
egészségügyi intézmény főigazgatója |
támogatott fenntartó képviselője |
20. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
tanulók (BTM) felkészítésének támogatása igényléséhez
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
|
Ssz. |
A közoktatási intézmény |
BTM létszám |
Támogatásra |
Igényelt |
|||
2007. 10. 01. |
2008. 10. 01. |
Átlag létszám |
|||||
neve |
OM |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
21. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
beilleszkedési, magatartási, tanulási zavarral küzdő (BTM)gyermekek és tanulók esetében
a nevelési tanácsadó szakvéleményében foglaltak végrehajtásának segítése,
ellenőrzése; SNI b) támogatása
A nevelési |
Neve, címe: |
OM azonosítója: |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Az intézmény működési körzetébe tartozó nevelési, oktatási intézmények, létszámok |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Ssz. |
Intézmény neve |
OM azonosítója |
BTM létszám |
SNI b |
Igényelt támogatás/forint |
|||||
2007. |
2008 |
Átlag létszám |
2008. 10. 01. |
BTM 6. oszlop létszáma alapján |
SNI-b 7. oszlop létszáma alapján |
Összesen |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
A nevelési |
Neve, címe: |
OM azonosítója: |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Az intézmény működési körzetébe tartozó nevelési, oktatási intézmények, melyek tekintetében |
||||||||
Ssz. |
Intézmény neve |
OM |
iskolapszichológiai szolgáltatást havi |
Igényelt |
||||
3–5 |
6–10 |
10-nél több |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
Összesen: |
|
|
|
|
23. a) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
– a rendezett munkaügyi kapcsolatokról –
23. b) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
– az egyenlő bánásmód követelményével kapcsolatosan –
23. c) számú melléklet a 9/2008. (III. 29.) OKM rendelethez
– az esélyegyenlőségi intézkedésekkel kapcsolatosan –
önkormányzati, nem állami, nem önkormányzati, fővárosi, megyei fenntartású,
illetve önkormányzati társulások által fenntartott nevelési-oktatási intézmények esetén
a nem állami, nem önkormányzati intézmény
fenntartójának képviseletében eljáró személy
aláírása
P. H.
A rendeletet a 36/2023. (IX. 5.) BM rendelet 7. § 4. pontja hatályon kívül helyezte 2023. szeptember 6. napjával.
Az 1. § e rendelet 16. § (2) bekezdése alapján 2008. április 28-án lépett hatályba.
A 2. § e rendelet 16. § (2) bekezdése alapján 2008. április 28-án lépett hatályba.
A 3. § e rendelet 16. § (2) bekezdése alapján 2008. április 28-án lépett hatályba.
A 4. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
Az 5. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 6–7. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 6–7. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 8–9. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 8–9. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 10. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 11. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 12. §-t a 15/2009. (IV. 2.) OKM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 16. § (3) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 40. §-ának 2. pontja hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás