• Tartalom

11/2009. (II. 27.) KHEM utasítás

11/2009. (II. 27.) KHEM utasítás

a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezet 2009. évi egyes fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról*

2009.02.27.
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) bekezdésére és 49. §-a (5) bekezdésének p) pontjára figyelemmel, a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvényben (a továbbiakban: Kötv.) a XVII. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) fejezet részére megállapított egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjét – a pénzügyminiszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom.

Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya – az Energiafelhasználási hatékonyság javítása célelőirányzat, a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, az Útpénztár, az Autópálya EIB-hitelből, a Határkikötők működtetése, az EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása, a TEN-T-pályázatok és a Kihelyezett szakértői támogatás fejezeti kezelésű előirányzatok kivételével – a KHEM fejezet részére megállapított valamennyi fejezeti kezelésű előirányzatra [a továbbiakban: előirányzat(ok)] kiterjed.

I. RÉSZ

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

2. § Az előirányzatok kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használhatók fel.

3. § Az előirányzatok cél szerinti és jogszerű felhasználásáért, azok kezelésének jelen utasításban meghatározott feladatai ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője (a továbbiakban: szakmai kezelő) felelős. A szakmai kezelők (szervezeti egységek) és az előirányzatok felett felügyeletet gyakorló felsővezetők (szakállamtitkár, kabinetfőnök; a továbbiakban: szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető) kijelölését a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló KHEM utasítás tartalmazza.

4. § Az előirányzatok terhére kötelezettség csak a jóváhagyott előirányzatok összegéig vállalható. Az előirányzatok terhére éven túli kötelezettségvállalást a szakmai kezelő kezdeményezésére a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a gazdasági terület felügyeletét ellátó szakállamtitkár (a továbbiakban: gazdasági szakállamtitkár) egyetértésével a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) engedélyezhet az Áht. 47. §-ában és 49. § (5) bekezdésének r) pontjában foglalt rendelkezésekre figyelemmel, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 134. §-a (5) bekezdésének b) pontja alapján.

5. § A szakmai kezelő az előirányzat részfeladatokra történő tervezésével – a költségvetés tervezését támogató informatikai rendszer segítségével – elkészíti a támogatási célok, valamint az előirányzat terhére elvégzendő feladatok tételes felhasználási javaslatát. Az előirányzat részfeladatok szerinti felosztásának engedélyeztetési, valamint annak évközi módosítása eljárási rendjét a 3. §-ában hivatkozott miniszteri utasítás tartalmazza.

6. § Az előirányzatok cél szerinti felhasználását a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető ellenőrzi. Az előirányzatok felhasználásának ellenőrzésére a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer, a KHEM belső ellenőrzése, illetve külső ellenőrző szervek ellenőrzései keretében kerül sor.

7. § A szakmai kezelőnek az előirányzat felhasználásának várható alakulásáról havonta – az Ámr. 138/C. §-a alapján és az 1. számú melléklet szerint – adatszolgáltatást kell készítenie, és azt összesítés, valamint a Pénzügyminisztériumba történő továbbítás céljából minden hónap 6. napjáig meg kell küldenie a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére.

8. § Az előirányzatok terhére történő kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A szakmai kezelő az Ámr. 138/B. §-a alapján – az 1. számú melléklet szerinti tartalommal – éves előirányzat-felhasználási tervet készít, amelyet aláírva tárgyév január 6-ig meg kell küldenie a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére. A KHEM fejezetre összesített előirányzat-felhasználási tervet – az Ámr. 165. §-ának (1) bekezdése alapján átruházott felügyeleti jogkörben – a gazdasági szakállamtitkár írja alá.

9. § A szakmai kezelő az előirányzat terhére teljesített kifizetésekhez szükséges támogatások teljesítésarányos igénybevételéhez az Ámr. 109/A. §-ában meghatározott – az Ámr. 27. számú melléklete szerinti tartalommal – előirányzat-finanszírozási tervet készít, amelyet összesítés, valamint a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére történő továbbítás céljából havonta, a tárgyhónapot megelőző hónap 17. napjáig a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére megküld. A január hónapra vonatkozó tervet – elfogadott költségvetési törvény hiányában a benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben a tárgyévet megelőző év december 19-éig kell a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terv soron kívüli módosítása iránti kérelmet – az előbbiekben említett dokumentumok csatolásával – a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőzően soron kívül kell a szakmai kezelőnek a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére megküldenie, a módosítás iránti igény indokolásával együtt. A központi beruházások és a feladatfinanszírozási körbe tartozó egyéb előirányzatok esetén nem készül előirányzat-finanszírozási terv.

10. § (1) A gazdasági eseményenként bruttó 50 000 Ft-ot el nem érő kifizetésekhez, a forrás rendelkezésre állása esetén előzetes írásbeli kötelezettségvállalás nem szükséges. Ezeket a kötelezettségvállalásokat legkésőbb a benyújtott számla alapján kell nyilvántartásba venni. A gazdasági eseményenként bruttó 50 000 Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó kötelezettségvállalásra csak a kötelezettségvállalás ellenjegyzése után és csak írásban kerülhet sor.

(2) Az előirányzatok terhére – bruttó 50 000 Ft-ot meghaladó mértékben – vállalt kötelezettség esetében a vonatkozó írásbeli megállapodásnak, megrendelésnek, jognyilatkozatnak (a továbbiakban: kötelezettségvállalás) – a jogszabályban vagy egyéb vonatkozó szabályban megkövetelt, illetőleg a felek megegyezése alapján abba foglalt adatokon és feltételeken túl – tartalmaznia kell:

a) a kötelezettségvállalás azonosítóját,

b) az adott előirányzat megnevezését,

c) a forráséve(ke)t,

d) a szakmai, műszaki teljesítés határidejét,

e) a szakmai teljesítés igazolására jogosult személy megjelölését,

f) a pénzügyi teljesítés határidejét, amely tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében – kivéve a feladatfinanszírozási előirányzatok körében több évre ütemezett feladatokat – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,

g) a kifizetendő összeget és a kifizetés(ek) határidejét részfeladat szerinti bontásban, a következő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben.

11. § A kötelezettségvállalás előkészítésének, jóváhagyásának, nyilvántartásának, teljesítésének és lezárásának részletes eljárási rendjét a KHEM szerződései megkötésének és nyilvántartásának általános szabályairól szóló szabályzat tartalmazza.

12. § (1) A kötelezettségvállalás költségvetési ellenjegyzését a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály végzi. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője, valamint az általa – az Ámr. 134. §-ának (8) bekezdése, valamint a 138. §-ának (1) és (3) bekezdéseire figyelemmel – írásban kijelölt vezető jogosult. Az ellenjegyzés az ellenjegyző nevének, beosztásának, valamint az ellenjegyzés időpontjának feltüntetésével, saját kezű aláírással történik. Az ellenjegyzéshez szükséges dokumentumok előterjesztésével kapcsolatosan a 11. §-ban hivatkozott utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az ellenjegyzésre jogosultnak az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy:

a) a jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzata rendelkezésre áll,

b) az előirányzat-felhasználási terv szerint a várható kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,

c) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.

13. § A feladatfinanszírozási körbe nem tartozó fejezeti kezelésű előirányzat terhére kötelezettséget vállalni, illetve a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzat esetén az előirányzat terhére szerződést kötni – eltérő rendelkezés hiányában – az alábbi személyek jogosultak:

a) nettó 25 millió forint értékhatárig az előirányzat szakmai kezelőjének vezetője,

b) nettó 100 millió forint értékhatárig – a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető,

c) értékhatárra vonatkozó korlátozás nélkül – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető és a gazdasági szakállamtitkár véleményének ismeretében – a miniszter.

14. § (1) A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzat meghatározott része felett a rendelkezési jog egy-egy részfeladatra a Finanszírozási Alapokmányban ruházható át. A beruházás alcímen szereplő előirányzatok esetén, amennyiben az előirányzat feletti rendelkezési jog átadásra kerül, a jelen utasításnak a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére, a szakmai teljesítés igazolására, az érvényesítésre, az utalványozásra és az utalvány ellenjegyzésére jogosult személyek kijelölésére vonatkozó szabályait nem kell alkalmazni. Az utalványozási jog – részfeladatot megvalósító – államháztartáson kívüli szervezetnek nem adható át, azonban a tilalom alól egyedi elbírálás alapján a pénzügyminiszter felmentést adhat. A felmentés megkérése iránt – a szakmai kezelő kezdeményezésére – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály intézkedik.

(2) Az utalványozási jog államháztartáson kívülre történő átadása nem ad felmentést a pénzeszközök célirányos és jogszerű felhasználásáért viselt szakmai, pénzügyi (ellenőrzési) felelősség alól. Az előirányzat feletti rendelkezési jog államháztartáson kívülre történő átadása esetén a szakmai kezelő a rendelkezési joggal felruházott szervezettel (személlyel) megállapodást köt, amely biztosítja a 7–9. §-ban, a 15–16. §-ban, valamint a 21. § (1) bekezdésében és a 24. §-ban meghatározott adatszolgáltatási, szabályozási és pénzügyi feladatok ellátását.

15. § A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály köteles a kötelezettségvállalások, valamint a követelések analitikáját a Forrás SQL integrált gazdálkodási rendszerben vezetni. Ennek érdekében a szakmai kezelő köteles a kötelezettségvállalást (Ámr. 2. § 67. pont), az előzetes kötelezettségvállalást (Ámr. 2. § 68. pont), továbbá az Áht. 12/B. §-a szerinti hosszú távú kötelezettségvállalást, illetve azok módosítását az aláírást követően haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály rendelkezésére bocsátani. Amennyiben az előirányzat felett a rendelkezési jog a 14. § szerint átadásra kerül, úgy a kötelezettségvállalásra vonatkozó dokumentációt a rendelkezési jog gyakorlójának kell a fentiek szerint a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére megküldeni.

16. § (1) A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály az Ámr. 162/A. §-a alapján, az Ámr. 14. számú mellékletében foglalt „Kiadási kötelezettségvállalás bejelentése” elnevezésű nyomtatvány kitöltésével – legkésőbb a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül – gondoskodik a kötelezettségvállalásnak a Kincstár részére elektronikus úton történő bejelentéséről. Ha a bejelentett kötelezettségvállalásban változás történik, úgy a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály az Ámr. 15. számú, valamint 15/a. számú melléklete kitöltésével a fentiek szerint jár el.

(2) A központi beruházások és a feladatfinanszírozási körbe tartozó egyéb előirányzatok esetén, az Ámr. 76. §-ának (2) bekezdése értelmében a részfeladatok megvalósítása érdekében kötött szerződéseket, valamint az egyéb, nem szerződésnek minősülő kötelezettségvállalási bizonylatokat, okmányokat a kötelezettségvállalást követő 8 munkanapon belül egy, az azokhoz tartozó – az Ámr. 5. számú mellékletében meghatározott – szerződésbejelentés című formanyomtatvány kitöltésével és elektronikus úton történő megküldésével a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály jelenti be a Kincstár részére a jelen utasítás 47. §-a (8) bekezdésében meghatározott eljárásrendnek megfelelően.

17. § (1) Előirányzatot érintő pénzforgalmat csak a szakmai teljesítés igazolása alapján lehet érvényesíteni. A szakmai teljesítés igazolására jogosult személyt – a kötelezettségvállalás dokumentumában – a kötelezettségvállalásra jogosult vezető jelöli ki. A szakmai teljesítést írásban kell igazolni a 11. §-ban hivatkozott utasítás mellékletét képező vonatkozó formanyomtatvány kitöltése és aláírása útján.

(2) A szakmai teljesítés igazolása során meg kell győződni arról, hogy a feladat elvégzése előírásszerűen, a kötelezettségvállalás dokumentumában foglaltak szerint megtörtént-e, a szolgáltatást nyújtó a vállalt kötelezettségét jó minőségben teljesítette-e, és igazolni kell a jogosultságot, az összegszerűséget, a kötelezettségvállalás teljesítését, illetve végrehajthatóságát. Amennyiben a teljesítéssel szemben kifogás merül fel, úgy a szerződésszegésből eredő jogokat kell érvényesíteni.

18. § (1) A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a szakmai teljesítés igazolása és a kifizetés engedélyezése alapján intézkedik a pénzügyi teljesítésről. A pénzügyi teljesítés előtt a kifizetendő számlát érvényesíteni, ellenjegyezni (ellenőrizni), utalványozni kell a 2. számú mellékletként csatolt, a Forrás SQL integrált gazdálkodási rendszerben előállított nyomtatvány alkalmazása útján.

(2) A szakmai teljesítés igazolása alapján az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét, a kötelezettségvállalás dokumentumában rögzített fizetési feltételeknek való megfelelést és azt, hogy az előírt követelményeket betartották-e. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell a kifizetésre megállapított összeget, a könyvviteli elszámolásra utaló főkönyvi számlaszámot, a kötelezettségvállalás azonosítóját. Az érvényesítést végző és a szakmai teljesítést igazoló nem lehet azonos személy.

(3) A Kincstár által vezetett fejezeti számlák pénzforgalmát érintő bevételek és kiadások érvényesítésére – eltérő rendelkezés hiányában – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője által írásban meghatalmazott, pénzügyi-számviteli képesítéssel rendelkező személyek jogosultak.

(4) Az utalvány ellenjegyzője az érvényesítés szabályszerűségét köteles ellenőrizni. Az utalvány ellenjegyzésére jogosult személyeket – eltérő rendelkezés hiányában – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője írásban jelöli ki.

(5) Az utalványozás a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének elrendelését foglalja magában. Utalványozásra csak a szakmai teljesítés igazolását, az érvényesítést és az utalvány ellenjegyzését követően kerülhet sor. Az utalványozás során meg kell győződni arról, hogy az utalványlap a kötelezettségvállalás azonosítóját, valamint a főkönyvi számla számát tartalmazza. Utalványozásra a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője, valamint az általa írásban felhatalmazott személyek jogosultak.

19. § (1) A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző, illetőleg az utalványozó és az utalványt ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – azonos személy nem lehet. Az érvényesítő személy nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, a szakmai teljesítés igazolására, az utalványozásra, az utalvány ellenjegyzésére jogosult személlyel. Kötelezettségvállalási, szakmai teljesítésigazolási, érvényesítési, utalványozási, ellenjegyzési feladatot nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységét közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. § b) pont] vagy a maga javára látná el.

(2) A kötelezettségvállalásra, az ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására, az érvényesítésre, az utalványozásra és az utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről előirányzatonként a szakmai kezelőnek a 3. számú melléklet szerinti nyomtatványt kell kitöltenie 2 példányban. Az aláírásminta-nyomtatvány 1 kitöltött példányát a szakmai kezelő őrzi meg, 1 példányt pedig a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére kell megküldeni. Amennyiben az adott előirányzat pénzügyi-számviteli feladatait közreműködő szervezet (költségvetési szerv vagy egyéb gazdasági szervezet) végzi, úgy az aláírásmintát 3 példányban kell kitölteni, amelyből a 3. példányt a közreműködő szervezet őrzi meg. A jogosult kijelölése az aláírásminta-nyomtatványon is megtörténhet, ebben az esetben a nyomtatványon a kijelölésre jogosult aláírásának szerepelnie kell. Amennyiben a jogosult kijelölése belső szabályban vagy egyéb dokumentumban történik, úgy az aláírásminta-nyomtatványon e tényre utalni szükséges a vonatkozó dokumentumra történő pontos hivatkozás útján. Amennyiben a jogosult személyében évközben változás történik, úgy a fentiek szerint 8 napon belül intézkedni kell az aláírásminta-nyomtatvány kiállítása, módosítása iránt.

20. § A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok pénzügyi műveleteinek lebonyolítására a Kincstár 10032000-00290737-50050000 számon fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási, valamint 10032000- 00290737-50030002 számon fejezeti beruházási előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet. A feladatfinanszírozási körbe nem tartozó előirányzatok pénzügyi műveleteinek lebonyolítása a 10032000-00290737-50000005 számú fejezeti kezelésű célelőirányzat felhasználási keretszámlán történik. A Kincstár által felszámított, számlavezetéshez kapcsolódó díjak finanszírozása a KHEM fejezet Kincstári díjak fejezeti kezelésű előirányzata terhére történik.

21. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok maradványának következő évi felhasználása a 2008. december 31-én hatályos Áht. 93. §-ának (6)–(11) bekezdéseiben1. és az Ámr. 65–67. §-aiban foglalt rendelkezések szerint történik. Amennyiben a kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradványból a kötelezettségvállalás meghiúsul, vagy a felhasználás összege kisebb a vállalt kötelezettségnél, úgy a felszabadult maradvány terhére újabb kötelezettség csak a pénzügyminiszter engedélyével vállalható. Az engedély iránti kérelmet egyedileg vagy a maradvány elszámolás keretében a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály készíti elő a szakmai kezelő bevonásával.

(2) Az előirányzatok előző évi előirányzat-maradványát – a pénzügyminiszter, illetve a Kormány döntését követően – a gazdasági szakállamtitkár hagyja jóvá.

22. § Az előirányzatok számviteli, valamint számviteli szabályozási feladatait a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály végzi. A számviteli szabályozás jóváhagyásának tárgyában a 3. §-ban hivatkozott utasítás rendelkezik.

23. § A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szvt.), az Ámr., valamint az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) előírásai szerint időközi mérlegjelentést, valamint évközi (féléves) és éves beszámolót készít. A számszaki adatokat alátámasztó szöveges beszámoló elkészítése – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály által meghatározott időpontra – a szakmai kezelő feladata.

24. § A nettó 5 millió forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű kötelezettségvállalásokkal kapcsolatos adatszolgáltatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvényben, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/A–B. §-aiban és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 157/D. §-ában foglalt közzétételi kötelezettség teljesítésének szabályairól szóló KHEM utasítás rendelkezik.

II. RÉSZ

KÜLÖNÖS RENDELKEZÉSEK

Feladatfinanszírozási körbe nem tartozó
fejezeti kezelésű előirányzatok kezelése, felhasználása

A közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatai (17-12-2-2)

25. § (1) Az előirányzat célja: forrás biztosítása a közúti közlekedésbiztonság javításával kapcsolatos állami feladatokról szóló 2261/2007. (XII. 29.) Korm. határozatban megállapított állami feladatok ellátásához. Az előirányzat felhasználható a közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatainak teljesítéséhez szükséges pénzügyi forrásokról és azok felhasználásának módjáról szóló 188/1996. (XII. 17.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. §-ának (1) bekezdésében meghatározott célokra, feladatokra.

(2) Az előirányzat pénzügyi fedezetét a Korm. rendelet 1. §-a határozza meg. A bevétel felhasználását a közlekedésért felelős miniszter, valamint az igazságügyi és rendészeti miniszter által jóváhagyott közlekedésbiztonsági akcióprogramban és intézkedési tervben kell meghatározni a Korm. rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében foglaltak szerint. Az intézkedési tervnek tartalmaznia kell a részfeladatok megvalósításához szükséges finanszírozást és a forrás felhasználásának felelőseit.

(3) Az (1) bekezdés szerinti feladatok ellátását a miniszter irányításával – szakállamtitkári szintű – tárcaközi bizottság koordinálja. A közlekedésbiztonság javításában érintett tárcák vezetői felelősek a hatáskörükbe tartozó közlekedésbiztonságot javító intézkedések kezdeményezéséért, végrehajtásáért és ellenőrzéséért.

(4) A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a tárgyhót követő hónap 15. napjáig elektronikus úton tájékoztatja az előirányzat szakmai kezelőjét (KHEM Közlekedési Szabályozási Főosztály) a KHEM számlájára beérkezett források összegéről.

(5) Az előirányzat felhasználásával kapcsolatos feladatok végrehajtásában a KHEM Miniszteri Kabinet Kommunikációs Osztálya, a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ is közreműködik.

(6) Az előirányzat megosztása az intézkedési tervben meghatározott feladatok szerint az alábbi:

a) KHEM Közlekedési Szabályozási Főosztály (34%),

b) KHEM Miniszteri Kabinet Kommunikációs Osztály (2%),

c) Nemzeti Közlekedési Hatóság (45%),

d) Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (19%).

(7) Az előirányzat terhére kötelezettséget a (6) bekezdésben megnevezett szervezeti egységek és költségvetési intézmények az ott meghatározott arányban vállalhatnak.

(8) A szakmai kezelő és a KHEM Miniszteri Kabinet Kommunikációs Osztály – a 13. § a) pontjában foglaltak szerint – az előirányzat terhére jelen utasítás rendelkezései szerint vállalhat kötelezettséget. A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ az előirányzat felhasználása során saját belső kötelezettségvállalásra vonatkozó szabályaik szerint járnak el.

(9) A bevételi előirányzat Nemzeti Közlekedési Hatóságot és Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot illető részének pénzeszközátadás formában történő átadásáról a tárgyhót követő hónap 15. napjáig a KHEM Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály intézkedik.

(10) A pénzeszközök felhasználásáról szóló kormánybeszámolót a Korm. rendelet 4. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően kell elkészíteni. A beszámolót a szakmai kezelő koordinációjával a (6) bekezdésben meghatározott szervezeti egységek, illetve szervezetek állítják össze.

Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás (17-12-2-4)

26. § (1) 2008-ban befejeződtek a magyarországi uránipar megszüntetésének rekultivációs feladatai. Ezáltal a rekultivált területek nagysága hosszú távon állandósul, a hatósági kötelezés alapján végzett utógondozási, terület-karbantartási feladatok elérték maximális nagyságukat. Cél és egyben kötelezettség ezen területek megfelelő karbantartása.

(2) Az uránércbánya környezeti kárelhárítási feladatát végző MECSEK-ÖKO Zrt. elkészíti az előirányzat terhére elvégzendő feladatok tételes – felhasználási ütemezéssel és indokolással ellátott – felhasználási javaslatát (a továbbiakban: Intézkedési Terv).

(3) Az előirányzat szakmai kezelője a felhasználási javaslat felülvizsgálatát követően az Intézkedési Tervet jóváhagyásra előterjeszti – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértésével – a miniszter részére, és elkészíti a KHEM és a MECSEK-ÖKO Zrt. között megkötésre kerülő – a feladatok tételes felsorolását, a támogatás rendelkezésre bocsátásának pénzügyi ütemezését, a támogatással való elszámolás módját, a támogatás nem rendeltetés szerinti felhasználása esetére alkalmazandó jogkövetkezményeket tartalmazó – szerződés tervezetét.

(4) A MECSEK-ÖKO Zrt. a támogatás felhasználásáról – a (3) bekezdés szerinti szerződésben meghatározott határidőre – szöveges indokolással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít, amelynek elfogadásáról a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető dönt.

(5) A támogatás folyósításának feltétele a szakmai feladatok, valamint a (4) bekezdésben meghatározott elszámolási kötelezettség teljesítése.

(6) A (4) bekezdés szerinti elszámolási kötelezettség teljesítésének elmulasztása, illetve annak el nem fogadása esetén – az előirányzat szakmai kezelője kezdeményezése alapján – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a támogatás folyósítását átmenetileg felfüggeszti.

Belvízi hajózási alapprogram (17-12-2-6)

27. § Az alapprogram célja, a belvízi hajózási piac Európai Bizottság által megállapított súlyos zavara esetén, a közösségi szintű szerkezetátalakítási intézkedések rendezéséhez szükséges finanszírozási forrás biztosítása. A piac zavara esetén a tagállamokban létrehozott alapok között átutalásokra kerül sor, amelynek keretében – a magyar belvízi hajózás helyzetével összefüggésben – a magyar alap fogadó alapként működik. A belvízi hajózási alapprogram létrehozását a vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény 58/A. §-ának (1) bekezdése írja elő. A szakmai kezelő az Európai Bizottság illetékes szervének határozata alapján készíti el az előirányzat terhére finanszírozandó feladatok tételes jegyzékét.

Az államigazgatás hatékonyságának növelése (17-12-2-8)

28. § Az államigazgatás hatékonyságának növelését szolgáló beruházások célja a KHEM informatikai rendszerének korszerűsítése és fejlesztése, kiemelten a vezetői döntést támogató hatékony kontrollingrendszer kialakítása és működtetése, a dokumentum- és adatvédelem fejlesztése, a hatékony kommunikáció elérését biztosító csoportmunka-támogatás kiterjesztésének biztosítása, és egyéb informatikai feladatok ellátása.

EU-szabványok honosítása (17-12-2-12)

29. § (1) Az európai szabványok magyar szabványként való átvétele a Magyar Szabványügyi Testület (MSZT) feladata, melyet a nemzeti szabványosításról szóló törvény hatalmaz fel a szabványosítási feladatok ellátására. Az előirányzat célja az MSZT szabványosítási költségeihez való hozzájárulás a KHEM által kidolgozott műszaki jogszabályokhoz kapcsolódó európai szabványok bevezetésének elősegítésére.

(2) A támogatás felhasználásának alapjául az MSZT-vel – a szakmai kezelő közreműködésével – megkötött támogatási szerződés szolgál.

(3) Az MSZT a támogatás felhasználásáról – a támogatási szerződésben meghatározott határidőre – szöveges indokolással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít, amelynek elfogadásáról a szakmai kezelő dönt.

(4) A (3) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítésének elmulasztása, illetve az elszámolás elfogadásának hiánya esetén – a szakmai kezelő kezdeményezése alapján – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a támogatás folyósítását átmenetileg felfüggeszti.

Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése (17-12-2-17)

30. § (1) Az előirányzat forrást biztosít a miniszter által képviselt magyar állam terhére fizetési kötelezettséget megállapító jogerős bírói ítéletben, végzésben vagy peren kívüli egyezséget jóváhagyó iratban meghatározott összeg, továbbá a vonatkozó perrel kapcsolatos eljárási költségek (ügyvédi, bírósági díjak stb.) megtérítésére, így különösen az AES és az ELECTRABEL SA által a Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központja előtt – többek közt az Energiacharta Egyezmény megsértésének vádjával – a magyar állammal szemben kezdeményezett választott bírósági eljárás költségeire.

(2) A Jogi Főosztály vezetője, vagy ha az ügyben a KHEM képviseletét nem a Jogi Főosztály látja el, az ügy tárgya szerint szakmailag illetékes szervezeti egység vezetője a várható fizetési kötelezettségről haladéktalanul tájékoztatja a gazdasági szakállamtitkárt.

(3) A Jogi Főosztály vezetője, vagy ha az ügyben a KHEM képviseletét nem a Jogi Főosztály látja el, az ügy tárgya szerint szakmailag illetékes szervezeti egység vezetője a jogerős bírósági határozatot – annak kézhezvétele után 3 napon belül – megküldi a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére, amely intézkedik a fizetési kötelezettség határidőben történő teljesítése iránt.

Szakképzési feladatok (17-12-2-19)

31. § (1) Az előirányzat nyújt fedezetet a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 5–6. §-ában és a szakképzési feladatokat meghatározó egyéb jogszabályokban megállapított feladatok elvégzésére, így a KHEM felelősségi körébe tartozó szakképzések és az ahhoz kapcsolódó tevékenységek zavartalan lebonyolítására, különösen a képzési programok, írásbeli, interaktív és szóbeli tételek, országos szakmai tanulmányi versenyek, vizsgaelnöki kijelölések, tételexpediálások, adatbázis-készítések, továbbképzések és felkészítők biztosítására.

(2) A szakképzési feladatokat a KHEM a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézettel kötött támogatási szerződés keretében valósítja meg.

Ágazati szabályozási feladatok (hírközlés, közlekedés, infrastruktúra, energetika) (17-12-4-1)

32. § A közlekedés, a hírközlés és az energetika területén a KHEM feladata az ágazatok szabályozása oly módon, hogy mind a nemzeti érdekeket képviselő stratégia megvalósulhasson, mind a nemzetközi kötelezettségek teljesüljenek, így pl. biztosítani kell az európai uniós jogszabályváltozások hazai jogrendbe való megfelelő átültetését. E célok elérése érdekében az előirányzat forrást biztosít az egyes ágazatokat érintő szabályozási feladatok szakmai előkészítésére, egyeztetésére, a jogszabály-előkészítés és a kodifikáció során szükséges szakértői tevékenységre.

Postapiaci liberalizáció (17-12-4-2)

33. § A 2008-ban megalkotott, a közösségi postai szolgáltatásokról szóló uniós irányelv magyar jogrendbe való átültetése érdekében számos jogszabály, így a postáról szóló törvény és több kormányrendelet módosítása szükséges. Az előirányzat célja forrás biztosítása a postapiaci liberalizációhoz kapcsolódóan postaszabályozási területen egyes jogszabályokat érintő szabályozási feladatok szakmai előkészítésére, egyeztetésére, szakértői tevékenységre.

Autópálya rendelkezésre állási díj (17-12-5-3)

34. § (1) Az előirányzat célja:

a) pénzügyi fedezet biztosítása a magyar állam nevében eljáró miniszter, valamint az AKA Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. (a továbbiakban: AKA Zrt.), M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt., a MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. és az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. között létrejött koncessziós szerződések és azok módosításai szerint az M5 és az M6 autópálya (tovább)építésével, finanszírozásával, üzemeltetésével és fenntartásával kapcsolatosan az AKA Zrt., valamint az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. részére 2009. évben fizetendő rendelkezésre állási díjhoz, valamint az esetleges egyéb, a megkötött koncessziós szerződésekből eredő kötelezettségek teljesítéséhez;

b) forrás biztosítása a magyar állam nevében eljáró miniszter által a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével kapcsolatosan a magánfinanszírozói forrás bevonásával, koncessziós, illetve PPP-megállapodás keretében megkötött, valamint a jövőben megkötendő szerződések és ahhoz kapcsolódó pályázatok előkészítésére, illetve a megkötött szerződések teljesítése során az állam érdekeinek érvényesítéséhez, védelméhez, illetve egyéb célból igénybe vett tanácsadói díjak és jogi képviselet finanszírozására.

(2) Az előirányzaton szereplő összeg célszerinti felhasználása az AKA Zrt.-vel, valamint az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel, a MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.-vel, valamint az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel kötött vonatkozó, hatályos szerződésben, illetve a részfeladathoz kapcsolódóan kötött egyes hatályos szerződésekben foglaltak szerint történik.

(3) Az előirányzatot terhelő kötelezettségvállalásokból származó kifizetésekre a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető vagy az előirányzat szakmai kezelője vezetőjének (főosztályvezető) teljesítésigazolása alapján kerül sor. Az AKA Zrt. részére havonta fizetendő előleg esetében a kifizetés a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető vagy az előirányzat szakmai kezelője vezetőjének (főosztályvezető) igazolása alapján teljesíthető. Az M5 és az M6 autópályához kapcsolódóan fizetendő rendelkezésre állási díjról kiállított havi végszámlák esetében a szakmai teljesítés igazolása a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ üzemeltetési és fenntartási teljesítési jelentése alapján történik.

A BKSZ működtetésének támogatása (17-12-5-10)

35. § (1) Az előirányzat alapvető célja a BKSZ Kht. koordinálásában 2005. szeptember 1-jétől bevezetett budapesti egyesített bérletekből, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség továbbfejlesztése során bevezetett további hasonló díjszabási konstrukciókból eredő bevételkiesés működési támogatás formájában történő pótlásának biztosítása az elővárosi autóbusz és vasúti szolgáltatók részére.

(2) A BKSZ Kht. 2005. évi alapszerződéséből adódóan a költségvetésből történő finanszírozás összetevői:

a) az elővárosi autóbusz- és vasúti szolgáltatók előző évi kompenzációs kerettel nem finanszírozott igényeinek ellentételezése (bevételkiesés-pótlási igény),

b) a szolgáltatók tárgyévi kompenzációja, az egységes Budapest bérlet bevezetéséhez kapcsolódó kompenzációs igény,

c) a Budapest bérlethez kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés,

d) a BKSZ Kht. működési ráfordításainak támogatása,

e) a Budapesti Közlekedési Szövetség további ütemeinek előkészítése.

(3) A forrásokat szerződés szerint meghatározott arányokban – a BKSZ Kht. működését 50-50%-ban, az egységes Budapest bérlet bevezetéséből származó bevételkiesést 2/3-1/3 arányban – a KHEM és Budapest Főváros Önkormányzata biztosítja. A BKSZ további ütemeinek előkészítésére szolgáló forrás az EU által társfinanszírozott infrastruktúra-projektek előkészítésére, önrész biztosítására szolgál.

A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése (17-12-5-14)

36. § (1) Az előirányzat alapvető célja a Regionális Közlekedésszervezési Irodák (a továbbiakban: RKI-k) működtetése, az általuk ellátott szakmai feladatok finanszírozása. Az RKI-k feladata az adott régió/térség utazási igényeinek folyamatos figyelemmel kísérése, a közlekedési alágazatok közötti összhang biztosítása. Az RKI-k feladata továbbá a közforgalmú közlekedés igényeihez igazodó menetrendi szerkezet kialakítása, a menetrendek jóváhagyására vonatkozó döntések előkészítése, valamint az adott térségben az ügyfélszolgálati tevékenység ellátása. Az előirányzat tartalmazza az RKI-k 2009. évi működési költségeinek fedezetét, valamint a közösségi közlekedés szakmai feladatainak, és a hatékony működés ellenőrzésének finanszírozását. Az RKI-k működtetésével kapcsolatos feladatokat – a KHEM szakmai irányítása mellett – a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. látja el.

(2) Az előirányzat felhasználható a hajózásra alkalmas, illetőleg hajózásra alkalmassá tehető természetes és mesterséges felszíni vizek víziúttá nyilvánításáról szóló 17/2002. (III. 7.) KöViM rendeletben meghatározott, a Tisza és a Bodrog folyókon a köteles kompok közlekedésbiztonságot fokozó átalakítására. A feladat finanszírozása pályázati úton történik az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 21/2008. (VIII. 22.) KHEM rendeletben foglaltak szerint.

(3) A támogatási szerződéseket, valamint a szakmai feladatokkal összefüggő szerződéseket a szakmai kezelő készíti el. A szerződések – összeghatártól függően – a 13. §-ban foglaltakra figyelemmel kerülnek megkötésre.

RO-LA gördülő országút (17-12-5-15)

37. § (1) A kombinált fuvarozás priorizálása érdekében a 2025/1996. (II. 7.) Korm. határozat az európai kombinált szállítási rendszer magyarországi részhálózatának létesítési és üzemeltetési koncepciójában előírja az üzemeltetési támogatást, illetve a kombinált beruházások költségvetési támogatását. Az előirányzat üzemeltetési támogatást nyújt a kombinált fuvarozás fenntartásához és továbbfejlesztéséhez. Az Európai Bizottság 2008. július 2-án kelt határozatában hagyta jóvá a Ro-La/gördülő országút közúti-vasúti kombinált fuvarozás támogatási programot.

(2) A támogatás folyósításának alapjául a MÁV Zrt.-vel – a szakmai kezelő közreműködésével – megkötött támogatáskezelési szerződés szolgál.

(3) A támogatás folyósítása a MÁV Zrt. részére negyedévente előre, a támogatáskezelési szerződésben foglaltak szerint történik.

(4) A MÁV Zrt. a támogatási összeg felhasználásáról – a támogatáskezelési szerződésben meghatározott határidőre – pénzügyi elszámolást, valamint szakmai beszámolót (szöveges értékelést) készít, amelynek elfogadásáról a szakmai kezelő dönt.

(5) A (4) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítésének, illetve az elszámolás elfogadásának hiánya esetén – a szakmai kezelő kezdeményezése alapján – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a támogatás folyósítását átmenetileg felfüggeszti.

(6) A támogatás nyújtásával kapcsolatos további rendelkezéseket az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 21/2008. (VIII. 22.) KHEM rendelet tartalmazza.

Energia Központ Kht. közhasznú feladatai (17-12-5-26)

38. § (1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az Energia Központ Kht. (a továbbiakban: EK Kht.) közhasznú feladatainak ellátásához.

(2) A támogatás folyósításának alapjául az EK Kht.-val – a szakmai kezelő előkészítését követően – megkötött közhasznú szerződés szolgál.

(3) A közhasznú szerződés alapján a költségvetési támogatás az alábbi tevékenységeket finanszírozza:

a) az energiainformációs rendszer üzemeltetésével kapcsolatos feladatok keretében az EK Kht. a vonatkozó kormányrendeletekben foglaltak alapján energiainformációs adatgyűjtést, adatszolgáltatást, jelentéseket készít,

b) az EK Kht. részt vesz az ország nemzetközi integrációs szervezeti tagságából származó (Nemzetközi Energia Ügynökség, Energia Charta, EUROSTAT) kötelezettségek teljesítésében,

c) az EK Kht. döntés-előkészítő és háttérintézményi feladatokat végez a KHEM számára a megújulóenergia-forrásokkal, energiahatékonysággal kapcsolatos kormányzati programokhoz,

d) az EK Kht. az energiahatékonysági és megújulóenergia-forrásokkal kapcsolatos szakmai könyvtár üzemeltetését végzi az államigazgatási szervek, kutatóhelyek és felsőoktatási intézmények számára.

Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai
a honvédelmi törvény alapján (17-12-5-34)

39. § (1) Az előirányzat célja a közlekedés, a hírközlés és az energetika területén a védelmi felkészítési és a gazdaságmozgósítási feladatokkal kapcsolatos teendők finanszírozásának biztosítása, a minősített időszakokban az ágazatok működőképességének, a lakosság ellátásának, az állam irányíthatóságának biztosítása, illetve a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek, továbbá a szövetséges fegyveres erők szükségleteinek kielégítése.

(2) Az előirányzat felhasználásával végrehajtandó feladatok köre:

a) védelmi célú állami tartalékok fenntartása,

b) gazdaságfelkészítés ágazati szervei védelmi szakembereinek felkészítése,

c) minősített időszakokra meghatározott rendkívüli intézkedések elemzése,

d) befogadó nemzeti támogatás ágazati feladatai.

(3) A KHEM a minősített időszaki igények kielégítéséhez szükséges, a Kormány által meghatározott hadiipari kapacitások biztosításához és fenntartásához – a honvédelemről szóló 2004. évi CV. törvény (a továbbiakban: honvédelmi törvény) és a nemzetgazdaság védelmi felkészítése és mozgósítása feladatairól szóló 131/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelet szerint meghatározott – vissza nem térítendő támogatást nyújt. A KHEM a támogatásokra jogosultak részére az évenként meghatározott támogatási összeget részletekben, elszámolás alapján utólag bocsátja rendelkezésre.

(4) A minősített időszakokban az (1) bekezdésben nevesített célok elérése érdekében a KHEM az ágazatok honvédelmi törvényből fakadó feladatainak ellátására szerződést, illetve megállapodást köt.

(5) A feladatok végrehajtása érdekében a KHEM – szükség szerint – közreműködik a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériummal (a továbbiakban: NFGM). Amennyiben szükséges, a feladatok finanszírozására a forrást a KHEM az NFGM részére fejezetek közötti megállapodással adja át.

Katasztrófavédelmi, polgári védelmi
és nukleárisbaleset–elhárítási ágazati feladatok (17-12-5-35)

40. § (1) Az előirányzat célja a polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvényben, illetve a katasztrófák elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvényben és más kapcsolódó jogszabályokban a miniszter számára előírt feladatok finanszírozása: a KHEM hatáskörébe tartozó ágazatok felkészítése a természeti és civilizációs katasztrófák megelőzésére, azok bekövetkezése esetén hatásaik csökkentésére, következményeik felszámolására, továbbá a helyreállítással kapcsolatos feladatok végzése.

(2) Az előirányzat felhasználásával végrehajtandó feladatok köre:

a) a közlekedési, hírközlési és energiaügyi katasztrófaelhárítási információs rendszer működtetése,

b) az OSJER-be kijelölt mérőállomások támogatása,

c) ágazati nukleárisbaleset-elhárítási információs rendszer működtetése,

d) a KHEM Főügyelet működési feltételeinek biztosítása.

(3) Az előirányzat nukleárisbaleset-elhárítással összefüggő célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az ágazati nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervben és a működési utasításban meghatározott feladatok végzéséhez, biztosításához és fenntartásához az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási rendszerről szóló 248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 20. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a miniszter által kijelölt szervezetek részére.

(4) A KHEM a támogatásra jogosultak részére az évenként meghatározott támogatást – a vonatkozó szerződésben meghatározott határidők figyelembevételével – bocsátja rendelkezésre. A támogatottak a kijelölés alapján hatáskörükbe utalt feladatok teljesítéséről és a támogatási összeg felhasználásáról tárgyév december 10-éig beszámolót készítenek a szakmai kezelő részére.

(5) A feladatok végrehajtása érdekében a KHEM – szükség szerint – közreműködik a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériummal (a továbbiakban: NFGM). Amennyiben szükséges, a feladatok finanszírozására a forrást a KHEM az NFGM részére fejezetek közötti megállapodással adja át.

NATO-tagságból adódó ágazati feladatok (17-12-5-36)

41. § (1) Az előirányzat fedezetet biztosít a miniszter NATO-tagságból fakadó kötelezettségeinek teljesítéséhez a közlekedési, hírközlési és energetikai ágazatokban.

(2) Az előirányzat felhasználásával végrehajtandó feladatok köre:

a) a NATO és EU védelmi kérdésekkel foglalkozó ülésein képviselet ellátása, az ennek keretében keletkező dokumentumok érkeztetésével, kezelésével összefüggő minisztériumi feltételek (NATO/EU nyilvántartó létrehozása) kialakítása,

b) NATO-műveletekben részt vevő szervezetek és szakértők felkészítése,

c) NCRS (NATO Válságkezelési Rendszer) ágazati intézkedési rendszabályok kidolgozása,

d) ágazati kritikus infrastruktúra-védelmi program javaslat kidolgozása,

e) kritikus infrastruktúra-védelmi nemzeti gyakorlat (informatika),

f) EPCIP CIWIN-hez kapcsolódás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása.

(3) Az előirányzat előirányzat-módosítással átcsoportosításra kerül a pénzügyi teljesítést végző KHEM Igazgatás részére.

(4) A feladatok végrehajtása érdekében a KHEM – szükség szerint – közreműködik a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériummal (a továbbiakban: NFGM). Amennyiben szükséges, a feladatok finanszírozására a forrást a KHEM az NFGM részére fejezetek közötti megállapodással adja át.

Nemzetközi tagdíjak, nemzetközi kapcsolattal összefüggő feladatok (17-12-5-37)

42. § (1) Az előirányzat a KHEM feladatkörébe tartozó közlekedési, postai és energetikai nemzetközi szervezetekben betöltött tagsághoz kapcsolódó tagdíjfizetési, hozzájárulási kötelezettségek finanszírozására szolgál.

(2) Az előirányzat szakmai kezelője felhasználási tervet készít az előirányzat terhére kifizetni tervezett, nemzetközi kötelezettségvállalás alapján fennálló tagdíjfizetési kötelezettségek összegéről. A felhasználási tervet és a nemzetközi tagdíjak előirányzat terhére történő finanszírozását – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető javaslata alapján – a miniszter hagyja jóvá.

(3) Az esedékesség felmerülésekor az előirányzat szakmai kezelője intézkedik a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynál a fizetendő összeg átutalásáról.

Kincstári díjak (17-12-7)

43. § (1) Az előirányzat az Ámr. 108/A. §-a, 162. § (5) bekezdése és 162/A. § (5) bekezdése alapján

a) a fejezeti beruházási előirányzat-felhasználási keretszámlát,

b) a fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámlát,

c) a fejezeti kezelésű célelőirányzat-felhasználási keretszámlát

érintően a Kincstár által 2009. évben felszámított számlavezetési díj és valamennyi fejezeti kezelésű előirányzathoz kapcsolódó felhasználási keretszámlát érintő rendelkezésre állási díj kifizetéséhez biztosít forrást.

(2) A Kincstár az (1) bekezdésben meghatározott számlákat érintő díjjal az 10032000-00290737-50000005 számú KHEM fejezeti kezelésű célelőirányzat-felhasználási keretszámlát terheli meg.

(3) A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a havonta felszámított kincstári díjakat – amelyek magukban foglalják a forintban végrehajtott műveletek, a devizában végrehajtott műveletek, valamint a különdíjak tételeit a rendelkezésre állási díjjal együtt – a kincstári bizonylat alapján ÁHT bontás nélkül számolja el az előirányzat terhére.

(4) A KHEM további kincstári keretszámláit terhelő kincstári díjak – a rendelkezésre állási díj kivételével – a keretszámlához rendelt fejezeti kezelésű előirányzatot terhelik.

Fejezeti általános tartalék (17-12-8-1)

44. § (1) Az előirányzat a fejezethez tartozó költségvetési intézményeknél év közben felmerülő, előre nem tervezhető feladatok elvégzésére, eseti kötelezettségek teljesítésére és egyéb állami feladatok ellátásának finanszírozására szolgál.

(2) A fejezeti általános tartalék felhasználására vonatkozó támogatási igényeket, kérelmet az érintett szervezeti egység vezetője – az illetékes felsővezető egyetértésével – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály (szakmai kezelő) részére küldi meg. A támogatási kérelmet részletesen indokolni és ahhoz a vonatkozó dokumentációt csatolni kell.

(3) A szakmai kezelő a támogatási kérelmeket döntésre előkészíti. A támogatási kérelmeket a szakmai kezelő – a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével – lehetőség szerint csoportosan, havonta egy alkalommal a miniszter elé terjeszti jóváhagyásra. Támogatási kérelem jóváhagyásra indokolt esetben soron kívül, egyedileg is előterjeszthető.

(4) A miniszteri döntést követően a szakmai kezelő értesíti az igénylőt, a kérelem engedélyezéséről, vagy annak elutasításáról.

(5) Az engedélyezési dokumentum alapján a szakmai kezelő gondoskodik a szükséges előirányzatnak a feladat ellátásában érintett intézmény, fejezeti kezelésű előirányzat javára történő átcsoportosításáról.

(6) Az előirányzat felhasználása során az átcsoportosításban érintett intézményre, fejezeti kezelésű előirányzatra vonatkozó szabályokat kell figyelembe venni. A KHEM Igazgatáshoz átcsoportosított előirányzat felhasználása a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Igazgatás költségvetése pénzügyi-gazdasági feladatai ellátásáról és a döntési eljárásokról szóló miniszteri utasítás szerint történik.

Állami többletfeladatok (17-12-6)

45. § (1) Az előirányzat bevétele – a 2008. december 31-én hatályos Áht. 92. §-ának (3) bekezdése2. – a KHEM által felügyelt, kizárólag saját bevételből gazdálkodó költségvetési szervek részére – ide nem értve a kormányhivatalokat – évközben a Társasági és Intézmény-felügyeleti Főosztály kezdeményezésére a miniszter által előírt és teljesített befizetésekből származik.

(2) Az előirányzat a fejezetnél év közben jelentkező olyan többletfeladatok ellátásának fedezetére szolgál, amely feladatok elvégzésére forráshiány miatt nem kerülhetne sor.

(3) Az előirányzat felhasználása során a 44. § (2)–(6) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni, azzal, hogy a szakmai kezelő az engedélyezési dokumentum alapján gondoskodik a forrásnak a feladat ellátásában érintett intézmény, fejezeti kezelésű előirányzat javára történő átutalásáról vagy a forrás felhasználása az előirányzaton történik.

Beruházás alcímen szereplő,
valamint az Ámr. 70. §-ának (1) bekezdése alapján
feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok kezelése, felhasználása

46. § (1) Az Ámr. 70. §-a (1) bekezdésének a) pontja alapján feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok:

a) Kikötők fejlesztése (17-12-1-3) előirányzat, amely a transzeurópai közlekedési hálózat részét képező dunai vízi út közforgalmú kikötőinek fejlesztéséhez biztosít forrást, így különösen fedezetet nyújt a győr–gönyűi közforgalmú kikötő EU-hozzájárulásból finanszírozott fejlesztése során a kikötőhöz kapcsolódó, már megépült vasútvonal üzemeltetésbe adásához kapcsolódó engedélyezési és egyéb eljárások költségére, a vasúti pálya építése során végrehajtott kisajátítások finanszírozására, valamint a mohácsi közforgalmú kikötő többek között iparvágány-bővítéssel együtt járó fejlesztésére.

b) Akadálymentes közlekedés fejlesztése (17-12-1-9) előirányzat, amelynek célja a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvényben előírt feladatoknak a mindenkori Középtávú Intézkedési Tervnek megfelelő és a támogatás biztosította ütemben történő megvalósítása.

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt előirányzatokra vonatkozó közös szabályokat a következő (3)–(11) bekezdések tartalmazzák.

(3) Az előirányzatok felhasználása során a feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok felhasználásának az Ámr.-ben meghatározott rendjét kell követni. Az előirányzatok felhasználása Finanszírozási Alapokmány (a továbbiakban: alapokmány) alapján valósul meg. Az előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatokra programonként folyamatosan – de legkésőbb a program jóváhagyását követő 30 napon belül – alapokmányt kell készíteni és jóváhagyatni, s legkésőbb a program jóváhagyását követő 60 napon belül a Kincstárhoz elektronikus úton benyújtani. A tárgyév június 30-át követően induló programok esetében a jóváhagyástól számított 30 napon belül kell az alapokmányt a Kincstárnak benyújtani.

(4) A Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály értesíti a szakmai kezelőt a tárgyévi előirányzatról, az előző évi maradványról, illetve az egyéb források összegéről.

(5) A szakmai kezelő elkészíti a finanszírozás megkezdéséhez szükséges alapokmányt minden egyes részfeladatra, majd ellenőrzésre és a Forrás SQL-ben történő rögzítésre a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynak 2 eredeti példányban és elektronikus formában is megküldi. Az alapokmányt ellen kell jegyezni. Az ellenjegyzésre jogosult vezető személyt a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője jelöli ki az Ámr. 134. §-ának (8) bekezdésére, 138. §-ának (1) és (3) bekezdésére figyelemmel. Az ellenőrzést követően a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály az alapokmányt – 8 napon belül – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető elé terjeszti, aki azt a miniszter által átadott jogkörben kötelezettségvállalóként aláírja.

(6) A szakmai kezelő minden egyes részfeladatra külön alapokmányt készít. Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.

(7) Az alapokmányt – jóváhagyását és aláírását követően – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak. A Kincstár az alapokmányt az Ámr. 73. §-ának megfelelően felülvizsgálja: az alapokmány megfelel-e a Kötv.-ben meghatározott céloknak és előirányzatnak és a szakmai döntéshozó által szükség szerint megállapított egyéb szempontoknak, illetve az alapokmány kitöltése teljes körűen megtörtént-e. Amennyiben az alapokmány megfelelő, a Kincstár az okiratokat részfeladat-azonosítóval látja el. A Kincstár az alapokmány visszaigazolásával egyidejűleg a feladat tárgyévi előirányzatát elkülöníti nyilvántartásában úgy, hogy abból csak a jóváhagyott feladatra történhet felhasználás. A Kincstár visszaigazolását követően a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály az aláírt alapokmány 1 példányát – a Kincstári visszaigazolással – továbbítja a szakmai kezelőnek, 1 eredeti példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. Amennyiben nem a szakmai kezelő a feladat megvalósítója, úgy az alapokmány egy másolati példányát a szakmai kezelő megküldi a megvalósítónak.

(8) Az Ámr. 76. §-ának (2) bekezdése szerinti szerződésbejelentést a szakmai kezelő készíti el, és a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynak. A szakmai kezelő a szerződésbejelentéshez csatolja a Kincstárba benyújtandó szerződéseket. A szerződésbejelentést a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály 3 munkanapon belül elektronikus formában, a szerződéseket papír alapon benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály az aláírt szerződésbejelentés 1 példányát – a Kincstári visszaigazolással együtt – a szakmai kezelőnek továbbítja, 1 példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. Az előirányzat feletti rendelkezési jog 14. § szerinti átadása esetén a rendelkezésre jogosult feladata az e bekezdés szerinti kötelezettség teljesítése.

(9) Az előirányzatot az alapokmány szerint és az abban megjelölt célra lehet felhasználni. Ettől csak az alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. Az alapokmány előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani az (5) és a (7) bekezdésekben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel lehet kezdeményezni.

(10) A kötelezettségvállalással terhelt 2008. évi előirányzat-maradványok – a 2009. évben egyéb forrásként a megelőző évvel azonos tartalmú költségvetési sorra előirányzatosítva, a kötelezettségvállalás céljával megegyezően – az Ámr. 66. §-ának (2) és (3) bekezdése alapján használhatóak fel.

(11) Az alapokmányban kijelölt megvalósító köteles az egyes részfeladatok befejezéséről – 15 napon belül – a szakmai kezelőt és a Kincstárat értesíteni. A szakmai kezelő az értesítés 1 példányát a kézhezvételt követő 5 napon belül megküldi a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat lezárásáról a Kincstárat a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály értesíti a lezárástól számított 30 napon belül.

III. RÉSZ

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

47. § (1) Jelen utasítás a közzététel napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezet 2008. évi egyes fejezeti kezelésű előirányzatai felhasználásáról szóló 17/2008. (HÉ 52.) KHEM utasítás.

(2) A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezet 2008. évi egyes fejezeti kezelésű előirányzatai felhasználásáról szóló 17/2008. (HÉ 52.) KHEM utasítás hatálya alá tartozó azon előirányzatok, esetén, amelyeknek 2009. évben nincs eredeti előirányzata, valamint az Informatikai, hírközlési fejlesztési programok, támogatások, szociális telefontámogatás és az Információs társadalom stratégiai tervezése és monitoring előirányzatok felhasználására és kezelésére jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., az Szvt., a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az Áhsz., a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerint állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 21/2008. (VIII. 22.) KHEM rendelet, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 2/2009. (II. 10.) KHEM rendelet, a Belvízi Hajózási Alapprogram működtetésének részletes szabályairól szóló 29/2003. (V. 8.) GKM rendelet, a kincstári rendszer működésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások teljesítésének rendjéről szóló 36/1999. (XII. 27.) PM rendelet, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KHEM utasítás, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló miniszteri utasítás, a KHEM Igazgatás költségvetése pénzügyi-gazdasági feladatai ellátásáról és a döntési eljárásokról szóló miniszteri utasítás, a minisztérium beszerzéseinek szabályozásáról szóló miniszteri utasítás, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló miniszteri utasítás, valamint a minisztérium szerződései megkötésének és nyilvántartásának általános szabályairól szóló szabályzat rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.

Dr. Molnár Csaba s. k.,

közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter

1. számú melléklet a 11/2009. (II. 27.) KHEM utasításhoz

Szakmai kezelő szervezet neve:
Fejezet neve: Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Határidő: tárgyhó 6. napja
2009. évi várható kiadások és bevételek alakulása és előirányzat-felhasználási terv
(null)

millió forintban, egy tizedessel

Fejezeti kezelésű előirányzat száma,
megnevezése és ÁHT-T száma

I. negyedév

II. negyedév

III. negyedév

IV. negyedév

Éves
összesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

12- ÁHT-T:

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- AHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- ÁHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- ÁHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 


Budapest, 2009. hónap nap
Készítette: ……………………………………………………………………
Szakmai kezelő szervezet vezetője:
Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője:

2. számú melléklet a 11/2009. (II. 27.) KHEM utasításhoz

(null)

Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium


(null)

KIADÁSI UTALVÁNYRENDELET

 

A MÁK számlája terhére a mellékelt dokumentumok alapján a kiadást a következők szerint érvényesítem/utalványozom/ellenjegyzem:

 

Kiadási kötelezettségvállalás és számla adatok:

 

Partner megnevezése.:

Kincstári köt.váll. bejelentési száma:

Jogosult megnevezése:

Fizetési mód:

Partner/jogosult bankszámlája:

Számla száma:

Partner bevételi KTK-kódja:

Számla nyilvántartási száma:

Köt. váll. nyilvántartási száma:

Számla fizetési határideje:

Szerződés száma:

Pénzügyi év:

Kincstári kiegyenlítés dátuma:

Ellenszámla száma:

Kincstári kivonat száma:

Főkönyvi szám
(megnevezéssel)

KTK-
kód

Pénzforráskód

Ügyfélkód
(megnevezéssel)

Elszámolási egység
(megnevezéssel)

Ügylet-
csoport

Analitikus kód
(megnevezéssel)

Összeg HUF

Áfa
(%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összesen HUF

 

 


Megjegyzés: ………………………………………………………………………………………………………………………………

Budapest, 2009.

(null)

*

…………………………………
érvényesítő

 

…………………………………
ellenjegyző

…………………………………
könyvelő

 

…………………………………
utalványozó

 

 

 


Dátum: ……………………………………

 

 

 


* Az utalványlapon az aláíró személyek nevének előnyomtatott formában történő feltüntetése szükséges!

3. számú melléklet a 11/2009. (II. 27.) KHEM utasításhoz

ALÁÍRÁSMINTA
(null)

AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE:      ÁHT:

 

 

 

 

 

 

AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) NEVE:     


(null)


Kijelölő személy neve, beosztása: ……………………………………………
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:
…………………………………………………………………………………

 


Kijelölő személy neve, beosztása: ……………………………………………
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:
…………………………………………………………………………………

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
közreműködő
szervezet neve

 

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
közreműködő
szervezet neve

 

 

 

Kötelezettségvállalásra jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesítésigazolásra
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érvényesítésre
jogosult(ak)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalvány
ellenjegyzésére
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalványozásra
jogosult(ak)***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.

** Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és utalvány-ellenjegyzésre jogosult személlyel.

*** Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.


Kijelölés időpontja: 2009. hónap nap
*

Az utasítást a 4/2010. (II. 19.) KHEM utasítás 49. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2010. február 15. napjával. E hatályon kívül helyező utasítás 49. § (2) bekezdése alapján a 11/2009. (II. 27.) KHEM utasítás hatálya alá tartozó azon előirányzatok felhasználására és kezelésére, amelyeknek 2010. évben nincs eredeti előirányzata, a hatályon kívül helyező utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

1.

Figyelemmel a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény 44. §-ának (3) bekezdésében foglaltakra.

2.

Figyelemmel a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény 44. §-ának (3) bekezdésében foglaltakra.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére