• Tartalom

127/2009. (VI. 15.) Korm. rendelet

127/2009. (VI. 15.) Korm. rendelet

a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet módosításáról1

2009.06.16.

A Kormány az Alkotmány 35. §-ának (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és b) pontjában megállapított feladatkörében a következőket rendeli el:

1. § A Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 24. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A támogatás – a társadalmi szervezetek és alapítványok által igényelt, a program befejezéséhez kapcsolódó támogatások kivételével – nem folyósítható mindaddig, amíg a kedvezményezettnek lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozása áll fenn. A kedvezményezettet írásban tájékoztatni kell arról, hogy a támogatás folyósításának feltétele a köztartozás megfizetése, vagy annak igazolása, hogy a kedvezményezett fizetési könnyítésben (halasztás, részletfizetés) részesült.
(6) Amennyiben a kedvezményezett köztartozása miatt a támogatás folyósítása 2009. szeptember 30-át követően, illetve az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatás esetén 2009. június 25-ét követően kerülne felfüggesztésre, illetve a korábban észlelt köztartozását az említett időpontokig a kedvezményezett nem rendezi, abban az esetben a kedvezményezett támogatási jogosultságát a köztartozással érintett támogatási összegek vonatkozásában elveszíti, és az adott kifizetési igénylésben szereplő támogatási igényét a továbbiakban nem érvényesítheti. A támogatási jogosultság elvesztése nem érinti a kedvezményezett támogatási szerződésben vállalt kötelezettségeit, valamint a már korábban kifizetett támogatásokat, kivéve, ha a támogatási jogosultság elvesztése a támogatási szerződésben szereplő teljes támogatásra vonatkozik, ez esetben a támogatási szerződés megszűnik.”

2. § (1) A Korm. rendelet 36. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A pénzügyminiszter felé történő beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését az e rendelet szerinti elkülönített, eredményszemléletű kettős könyvviteli nyilvántartásokkal kell biztosítani, amelyet a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben (a továbbiakban: számviteli törvény) foglalt számviteli alapelvek figyelembevételével kell vezetni.”

(2) A Korm. rendelet 36. § (7) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az éves zárások végrehajtása előtt az egyes operatív programok számviteli feladatait végző szervezeteknek a 2–4. számú melléklet szerinti Nyilatkozatot kell kiállítaniuk és a tárgyévet követő év március 31-éig megküldeniük a kifizető hatóság részére. Az éves zárást a kifizető hatóság csak akkor hajthatja végre, ha valamennyi szervezet Nyilatkozata hozzá beérkezett.”

3. § A Korm. rendelet 37. § (5) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A számviteli eljárásrend részét képező számlatükör és számlarend elfogadását, valamint későbbi módosítását az irányító hatóságok és a közreműködő szervezetek csak a kifizető hatóság egyetértése esetén hajthatják végre.”

4. § A Korm. rendelet 38. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 36. §-ban foglalt elkülönített számviteli nyilvántartásnak biztosítania kell, hogy az évközi adatszolgáltatások számvitelből nyerhető adatai, valamint az éves pénzügyi jelentések elkészítéséhez szükséges számviteli adatok megfelelő részletességgel rendelkezésre álljanak. E követelmény teljesítéséért a kifizető hatóság (strukturális alapok, valamint Kohéziós Alap tekintetében), az operatív program irányító hatóságok, valamint az EQUAL program irányító hatóság (strukturális alapok tekintetében), a KTK irányító hatóság (a KTK technikai segítségnyújtás tekintetében) és a Kohéziós Alap közreműködő szervezetei (Kohéziós Alap tekintetében) felelősek.”

5. § A Korm. rendelet 39/A. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az elkülönített, eredményszemléletű könyvvezetés alapján a számviteli törvény előírásai szerinti éves beszámolót kell készíteni a tárgyévet követő év május 30-ig. A beszámoló elkészülésének feltétele a 36. § (7) bekezdésben foglalt nyilatkozatok határidőre történő megküldése.”

6. § A Korm. rendelet 64. § (4) és (5) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A KEHI az operatív programok és az EQUAL program tekintetében, a végső egyenleg átutalási igénylés dokumentációi és a végső végrehajtási jelentés alapján lefolytatja a zárónyilatkozat kiadásához szükséges ellenőrzéseket. A KEHI az ellenőrzési jelentés tervezetét egyeztetés céljából megküldi az ellenőrzött szervezeteknek és a pénzügyminiszternek. Az ellenőrzések alapján a KEHI zárónyilatkozatot állít ki, amelyet megküld a pénzügyminiszter útján a Kifizető Hatóságnak. A Kifizető Hatóság gondoskodik a zárónyilatkozat Európai Bizottságnak történő megküldéséről.
(5) A KEHI a Kohéziós Alap projekt végső egyenleg átutalási igénylés dokumentációja és a projekt zárójelentése alapján lefolytatja a zárónyilatkozat kiadásához szükséges ellenőrzéseket. A KEHI az ellenőrzési jelentés tervezetét egyeztetés céljából megküldi az ellenőrzött szervezeteknek és a pénzügyminiszternek. Az ellenőrzések alapján a KEHI zárónyilatkozatot állít ki, amelyet legkésőbb a kifizetési határidőtől számított 5 hónapon belül megküld a pénzügyminiszter útján a Kifizető Hatóságnak. A Kifizető Hatóság gondoskodik a zárónyilatkozatnak a kifizetési határidőtől számított 6 hónapon belül az Európai Bizottságnak történő megküldéséről.”

7. § A Korm. rendelet 4. számú mellékletként kiegészül e rendelet mellékletével.

8. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) A Korm. rendelet 24. § (2) bekezdés d) pontjában a „pénzügyi intézmény (bank)” szövegrész helyébe a „szervezet” szöveg lép.

(3) Hatályát veszti a Korm. rendelet

a) 36. § (3) bekezdésében a „a kifizető hatóság a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség egyetértésével” szövegrész, valamint a

Melléklet a 127/2009. (VI. 15.) Korm. rendelethez

NYILATKOZAT
az EQUAL programra vonatkozó éves zárás végrehajtásának feltételeiről
A .............................................................................. (Közreműködő Szervezet/Irányító Hatóság) nevében nyilatkozunk, hogy a tevékenységi körünkbe tartozó, az EU támogatásokkal kapcsolatos alábbi intézkedések

Sorszám

Prioritás/Intézkedés kódja

Intézkedés neve

 

 

 

 

 

 

tekintetében vezetett eredményszemléletű számviteli nyilvántartásunkban
20... évre vonatkozóan
a tárgyévet érintő könyvelési tételek rögzítése teljes körű és a könyvelési, ellenőrzési, egyeztetési feladatokat a 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendeletben foglalt előírásoknak megfelelően elvégeztük.
Budapest, 20... ...................................... .......

.................................................

....................................................

számvitelért felelős vezető

a szervezet felelős vezetője

1

A rendeletet a 222/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 220. pontja hatályon kívül helyezte 2014. szeptember 5. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező rendelet 1. §-át.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére