17/2009. (IV. 2.) OKM rendelet
17/2009. (IV. 2.) OKM rendelet
a minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása és a teljesítmény motivációs pályázati alap igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól1
A Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény 5. számú mellékletének 17. pontjában foglalt felhatalmazás alapján – figyelemmel a 13. §-a (1) bekezdésére és a 30. §-a (1) bekezdésének a) pontjára – az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-a a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, az önkormányzati miniszter feladat- és hatásköréről szóló 132/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. §-a a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró önkormányzati miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:
A támogatás igénylésére jogosultak
1. § Az e rendeletben foglalt támogatásokat
a) a közoktatási intézményt fenntartó helyi önkormányzatok és azok jogi személyiségű társulásai (a továbbiakban: helyi önkormányzatok),
b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartói – ideértve a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 30. § (1) bekezdésének bevezető rendelkezésében meghatározott fenntartókat – (a továbbiakban: közoktatási humánszolgáltatók) és
c) a közoktatási intézményt fenntartó központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények
[az a)–c) pont alattiak a továbbiakban együtt: fenntartók] igényelhetik.
Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. négyszáz pontos határérték: az a pontszámhatár, amely mind a szövegértés, mind a matematika területén mindhárom évfolyamon (hatodik, nyolcadik, tizedik) a közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről szóló 3/2002. (II. 15.) OM rendelet (a továbbiakban: OM rendelet) 7. §-ának (4) bekezdése alapján a 2008/2009. tanév rendjéről szóló 17/2008. (V. 9.) OKM rendelet 5. számú mellékletében meghatározott, a tanulók képességszintjeinek határait bemutató standard képességpontok skáláján az 1. képességszint intervallumában található,
2. országos átlagérték: az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján közzétett iskolai vagy telephelyi jelentésekben szereplő országos átlagérték, amely az adott évfolyamon a mérésben részt vett összes tanuló (kivéve a pszichés fejlődési zavaraik miatt a nevelési és tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott tanulókat, valamint a megismerési funkciók, a viselkedésfejlődés tartós és súlyos rendellenességével küzdő tanulókat) súlyozott átlageredménye, ahol a súlyozás a hiányzó tanulók miatti torzítások kiküszöbölésére szolgál,
3. szignifikáns javulás: az eredmény olyan javulása, amikor a Hivatal honlapján közzétett telephelyi jelentésben „A 2008-as eredmény viszonyítása a 2007-eshez” megnevezésű részben „az eredmény szignifikánsan javult” megállapítás szerepel,
4. intézményi szintű mérési eredmény: a Hivatal honlapján közzétett iskolai jelentésben szereplő intézményi mérési eredmény.
A minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása
3. § (1) A költségvetési törvény 5. számú mellékletének 17. b) pontjában foglalt előirányzat az alapkészségeket, képességeket – a negyedik évfolyam esetében az olvasáskészséget, az elemi számolási készséget és az elemi gondolkodási képességet, a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamok esetében a szövegértést és a matematikai eszköztudást – vizsgáló országos mérés-értékelés (a továbbiakban: országos mérés-értékelés) keretében megállapított intézményi mérési eredmények feldolgozásán, értékelésén, elemzésén alapuló pedagógiai fejlesztő tevékenység, továbbá intézményértékelés és ellenőrzés anyagi támogatására szolgál.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási cél megvalósítására a fenntartók a következő intézményeik tevékenységére tekintettel nyújthatnak be pályázatot:
a) a minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása és a teljesítmény motivációs pályázati alap igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 17/2007. (III. 14.) OKM rendelet (a továbbiakban: Tám.R1.) 1. §-a alapján, illetve a minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása és a teljesítmény motivációs pályázati alap igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 11/2008. (III. 29.) OKM rendelet (a továbbiakban: Tám.R2.) 2. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt célra 2007., illetve 2008. évben támogatásban részesült intézmények, amelyeknek a 2008. évi országos mérés-értékelés keretében megállapított telephelyi mérési eredményei az intézmény telephelyeinek több mint 50%-ában a nyolcadik évfolyamon, szakiskola és középiskola esetében a tizedik évfolyamon a korábbi évek országos mérés-értékelése keretében megállapított eredményeihez képest legalább egy képességterületen szignifikáns javulást mutattak,
b) sem a Tám.R1. 1. §-a alapján, sem a Tám.R2. 2. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt célra támogatásban nem részesült intézmények, amelyeknek mind a hatodik, mind a nyolcadik évfolyamán vagy középiskola, szakiskola esetében a tizedik évfolyamán a 2008. évi országos mérés-értékelés keretében megállapított intézményi szintű mérési eredményei legalább egy képességterületen az e rendeletben meghatározott országos átlagérték alatt maradtak,
c) a Tám.R1. 1. §-a alapján, illetve a Tám.R2. 2. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt célra támogatásban részesült intézmények, amelyeknek a hatodik vagy nyolcadik évfolyamán vagy középiskola, szakiskola esetében a tizedik évfolyamán a 2008. évi országos mérés-értékelés keretében megállapított telephelyi szintű mérési eredményei az intézmény telephelyeinek több mint 50%-ában legalább egy képességterületen az e rendeletben meghatározottak szerinti négyszáz pontos határérték alatt maradtak,
d) sem a Tám.R1. 1. §-a, sem a Tám.R2. 2. §-ának (1) bekezdése alapján támogatásban nem részesült intézmények, amelyek az országos mérés-értékelések keretében megállapított intézményi mérési eredményeiket a 2009. évet megelőző években részletesen elemezték, és az elemzés alapján a pedagógiai programjukat, helyi tantervüket és intézményi minőségirányítási programjukat átdolgozták vagy konkrét cselekvési, fejlesztési tervet dolgoztak ki.
(3) Azon intézmények fenntartói, amelyek által fenntartott intézmények 2007., illetve 2008. évben átszervezésre kerültek, és emiatt az intézmény egésze tekintetében nem állapítható meg, hogy a Tám.R1. 1. §-a alapján, illetve a Tám.R2. 2. §-a (1) bekezdésének a) pontjában foglalt célra támogatásban részesült-e az intézmény, a 3. § (2) bekezdésének b) vagy d) pontja szerinti kategóriában igényelhetnek támogatást, amennyiben az ott meghatározott feltételnek megfelelnek. Azon intézmények esetében, amelyek a Tám.R1. 1. §-a alapján, illetve a Tám.R2. 2. §-a (1) bekezdésének a) pontjában foglalt célra támogatásban részesültek, és 2007., illetve 2008. évben átszervezésre kerültek, de az intézményátszervezés során az OM azonosítójuk nem változott, a fenntartó a 3. § (2) bekezdésének a), c) pontja szerinti kategóriákban is pályázhat a támogatásra.
4. § (1) A 3. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti intézmények fenntartói által elnyert támogatás pedagógiai szakmai módszertani pedagógus-továbbképzés költségeire, illetve az intézményben kidolgozott komplex fejlesztési csomag megvalósításának tapasztalataira épülő pedagógus-továbbképzés akkreditálásának költségeire (ezek között szakértői megbízási díjra), továbbá az elnyert támogatás legfeljebb hetven százaléka erejéig – az OM rendelet 9. §-ának (1) bekezdésében meghatározott – minőségfejlesztési szervezet munkájában részt vevő pedagógusok kiemelt munkavégzésért járó egyszeri kereset-kiegészítésére és járulékaira fordítható.
(2) A 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti intézmények fenntartói az elnyert támogatást egy olyan komplex intézményfejlesztési csomag megvalósításához használhatják fel, amely legalább az alábbi elemeket tartalmazza:
a) A Hivatal honlapján közzétett szoftver felhasználásával létrehozott iskolajelentés mérésben érintett évfolyamai adatsorainak részletes elemzése, nevelőtestületi értekezletek keretében történő bemutatása és mindezek dokumentálása,
b) az intézményi pedagógiai tevékenység fejlesztése érdekében elvégzendő feladatokat rendszerező, az intézményi mérés-értékelési adatokra épülő részletes intézkedési terv kidolgozása és megvalósítása,
c) az érintett intézmény vagy intézményegység teljes munkaidőben munkaviszonyban vagy közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusainak legfeljebb 25%-a számára a mérési eredmények alapján elkészített elemzéshez és a b) pontban jelzett intézkedési terv iskolai céljaihoz illeszkedő, legalább 30 órás akkreditált továbbképzés,
d) az intézményi mérés-értékelés adatainak elemzésében, feldolgozásában részt vevő pedagógusok számára az adatelemzést támogató szakmai-módszertani felkészítés.
A mérési eredmények a) pont szerinti iskolai elemzése során és a b) pont szerinti intézkedési tervben ki kell térni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók eredményeinek elemzésére és az esetlegesen szükséges felzárkóztatásuk érdekében tervezett intézkedésekre.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott fejlesztési csomag megvalósítható közoktatási szakértő vagy pedagógiai szakmai szolgáltató igénybevételével, illetve anélkül is. Amennyiben a fejlesztési csomag megvalósításához szakértő közreműködését veszik igénybe, a megbízott szakértő kizárólag az Országos szakértői, az Országos vizsgáztatási, az Országos szakmai szakértői és az Országos szakmai vizsgaelnöki névjegyzékről, valamint a szakértői tevékenységről szóló 31/2004. (XI. 13.) OM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a (1) bekezdésének b), e), g), l), p), s) pontjaiban meghatározott bármely szakterületre szakosodott közoktatási szakértő lehet. Azok a fenntartók, amelyek a fejlesztési csomag megvalósításához szakértőt vesznek igénybe, az 5. § (2) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt mellékleteket is közoktatási szakértő bevonásával kötelesek elkészíteni. Ezt a tényt a mellékleteken a közoktatási szakértő aláírásával kell igazolni.
(4) A 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti intézmények fenntartói az elnyert támogatást szakértői megbízási díjra, a pályázattal érintett közoktatási intézmény vagy intézményegység nevelőtestülete, pedagógus közössége – az OM rendelet 9. §-ának (1) bekezdésében meghatározott – minőségfejlesztési szervezetének munkájában részt vevő pedagógusai kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítésére és járulékaira, a (2) bekezdés c) pontjában foglalt, legalább 30 órás akkreditált továbbképzés díjának maximum 80%-ig és a (2) bekezdés d) pontjában szereplő felkészítés díjának 100%-ig történő finanszírozására fordíthatják.
(5) A 3. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti intézmények fenntartói a támogatást egy komplex, külső intézményértékelésen, ellenőrzésen alapuló, konkrét feladatokat megfogalmazó intézkedési terv elkészítésére fordíthatják. Az intézkedési terv elkészítése során fel kell tárni azokat az okokat, amelyek a pedagógiai tevékenység nem megfelelő színvonalához vezettek. Az intézkedési tervben kell meghatározni a feltárt okok megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket, illetve az ennek végrehajtásához szükséges iskolafejlesztési programot. Az intézkedési tervnek tartalmaznia kell azokat az intézkedéseket, amelyekkel biztosítani lehet az intézkedési terv végrehajtásáig a megfelelő színvonalú oktatást. A fenntartó az intézkedési terv elkészítéséhez, az intézkedési tervben foglaltak végrehajtásához pedagógiai szakmai szolgáltató intézmény vagy közoktatási szakértő segítségét köteles igénybe venni.
(6) A 3. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti intézmények fenntartói a támogatásból kizárólag a (5) bekezdés szerint igénybe vett közoktatási szakértő vagy pedagógiai szakmai szolgáltató intézmény megbízásának díját finanszírozhatják.
(7) A 3. § (2) bekezdésének d) pontjában foglalt feltételeknek megfelelő intézmények fenntartói intézményenként négyszázezer forint egyösszegű támogatásban részesülhetnek. Ebben a körben összesen ötven intézmény tevékenységére tekintettel kerül támogatás megállapításra. A támogatás kizárólag a pályázattal érintett közoktatási intézmény vagy intézményegység nevelőtestülete – az OM rendelet 9. §-ának (1) bekezdésében meghatározott – minőségfejlesztési szervezetének munkájában részt vevő pedagógusai kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítésére és járulékaira fordítható.
5. § (1) A 3. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti intézmények fenntartói a támogatást az 1. számú mellékletben, a 2/a. számú mellékletben és a 7. számú mellékletben foglalt adatlapok kitöltésével igényelhetik 2009. április 17-ig.
(2) A 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti intézmények fenntartói a támogatást az 1. számú mellékletben, a 2/b. számú mellékletben és a 7. számú mellékletben foglalt adatlapok kitöltésével igényelhetik 2009. május 29-ig. A kitöltött adatlapok mellett be kell nyújtani:
a) az elnyert támogatásból megvalósítani kívánt, az iskolai mérési adatokra épülő intézményi fejlesztési csomag elemeinek vázlatos bemutatását (maximum 10 oldal terjedelemben), a 3. számú mellékletben található szakértői vizsgálati szempontok alkalmazásához az intézményi fejlesztési csomag megalapozottságának vizsgálatát lehetővé tevő dokumentumokat (nevelőtestületi jegyzőkönyvek, vonatkozó tantervek, azok átdolgozására irányuló koncepció),
b) a megvalósítás menetét tartalmazó ütemtervet,
c) az iskola minőségirányítási programját,
d) a közreműködő szakértő megnevezését, szakértői igazolványának számát, amennyiben a fenntartó a feladatokhoz szakértőt vesz igénybe.
(3) A 3. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti intézmények fenntartói a támogatást az 1. számú mellékletben, a 2/c. számú mellékletben és a 7. számú mellékletben foglalt adatlapok kitöltésével igényelhetik 2009. április 30-ig. A kitöltött adatlapok mellett be kell nyújtani a 4. § (5) bekezdése szerinti intézkedési terv elkészítésére szolgáló koncepciót és ütemtervet. A koncepció és ütemterv terjedelme legfeljebb 5–5 oldal lehet. A koncepció és ütemterv elkészítéséhez a fenntartó pedagógiai szakmai szolgáltató intézmény, közoktatási szakértő vagy más szakmai szervezet közreműködését köteles igénybe venni. E támogatással történő elszámolással egyidejűleg az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatóságának (a továbbiakban: OKM Támogatáskezelő) be kell nyújtani az elkészült intézkedési tervet is.
(4) A 3. § (2) bekezdésének d) pontja szerinti intézmények fenntartói támogatást az 1. számú mellékletben, a 2/d. számú mellékletben és a 7. számú mellékletben foglalt adatlapok kitöltésével igényelhetik 2009. április 30-ig. Az adatlap mellett be kell nyújtani:
a) a 2004., 2006. és 2007. évi országos mérések közül legalább kettőre vonatkozóan – az iskolajelentés adatsorainak a feldolgozása alapján – az adott mérésekhez készített részletes intézményi fejlesztési programot,
b) az országos mérési eredmények feldolgozása, értékelése alapján átdolgozott pedagógiai programot és helyi tantervet az átdolgozott rész megjelölésével, valamint az átdolgozás mérési adatokon alapuló indokaival.
6. § (1) Az OKM Támogatáskezelő a 3–5. §-ok szerint benyújtott igények e rendeletben foglalt feltételeknek való megfelelését megvizsgálja, és ezt követően – szükség szerint – legalább két szakértő általi vizsgálatukról gondoskodik. A pályázatokat vizsgáló szakértő kizárólag az R. 1. §-a (1) bekezdésének b), e), g), l), p), s) pontjaiban meghatározott szakterületre szakosodott olyan közoktatási szakértő lehet, aki a pályázat benyújtásában közreműködőként nem vett részt. A szakértők a 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti intézmények fenntartói által benyújtott pályázatokat a 3. számú mellékletben foglalt szempontrendszer alapján vizsgálják meg.
(2) Az OKM Támogatáskezelő a feldolgozott támogatási igények és a szakértői vizsgálat eredménye alapján elkészített összesítő jelentését helyi önkormányzati fenntartók, közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények szerinti bontásban, összesítve, papír alapon és elektronikus formában a 3. § (2) bekezdése szerinti intézmények fenntartói esetében 2009. augusztus 7-ig megküldi az Oktatási és Kulturális Minisztérium (a továbbiakban: OKM) részére.
(3) A támogatásban részesíthető fenntartók körére és a támogatás mértékére vonatkozóan a döntés-előkészítő bizottság – az OKM Támogatáskezelő mint lebonyolító szervezet közreműködésével – a 3. § (2) bekezdése szerinti intézmények fenntartói esetében 2009. augusztus 19-ig tesz javaslatot az oktatási és kulturális miniszternek. A döntés-előkészítő bizottság háromtagú, amelyből két tagot az OKM, egy tagot az Önkormányzati Minisztérium (a továbbiakban: ÖM) jelöl ki.
(4) A támogatás mértékére és odaítélésére vonatkozóan az OKM által felkért döntés-előkészítő bizottság javaslata alapján az oktatási és kulturális miniszter 2009. augusztus 31-ig dönt. A 3. § (2) bekezdésének a)–c) pontja szerinti intézmények fenntartói esetében a támogatási összeget az érintett intézmények – az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban 2008. október 1-jén közölt – teljes munkaidőben munkaviszonyban vagy közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusainak létszáma alapján, a 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti intézmények fenntartói esetében a pályázati bírálat eredményét is figyelembe véve kell meghatározni. A döntés eredményéről minden igénylőt postai úton értesíteni kell, illetve a kedvezményezett fenntartók listáját az elnyert támogatási összeggel az OKM honlapján közzé kell tenni.
(5) A támogatást elnyert helyi önkormányzatok összesített adatait – az önkormányzat KSH kódjának, (településtípus nélküli) megnevezésének és az ezer forintra kerekített támogatási összegnek a feltüntetésével – az OKM utalványozás céljából az ÖM részére a 3. § (2) bekezdése szerinti intézmények fenntartói esetében 2009. szeptember 15-ig megküldi. A támogatás folyósításáról az ÖM utalványozása alapján a Magyar Államkincstár a költségvetési törvény 5. számú melléklet 17. b) pontja szerinti előirányzat terhére 2009. szeptember 25-ig intézkedik.
(6) A támogatást elnyert közoktatási humánszolgáltatók támogatásához szükséges fedezetet az OKM a Magyar Államkincstár Regionális Igazgatósága megyei szervezeti egységei (a továbbiakban: Igazgatóság) részére 2009. szeptember 15-ig az átutaláshoz szükséges kerettel együtt a költségvetési törvény XX. Fejezet, 11. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport „Közoktatási célú humánszolgáltatás és kiegészítő támogatás” előirányzata terhére biztosítja.
(7) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények számára az e rendelet 3–5. §-a alapján megítélt támogatás folyósításáról a fenntartójuk a költségvetési törvény XX. Fejezet, 11. cím, 2. alcím, 17. jogcímcsoport „Gyakorlóiskolák normatív támogatása” előirányzat terhére év végén pótelőirányzatként gondoskodik.
Teljesítmény motivációs pályázati alap
7. § (1) A teljesítmény motivációs pályázati alapból támogatást a fenntartók abban az esetben igényelhetnek, ha
a) az általuk fenntartott óvodák, iskolák, kollégiumok rendelkeznek a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 40. §-ának (10)–(11) bekezdésében meghatározott – a szülői szervezet (közösség) által véleményezett – intézményi minőségirányítási programmal (a továbbiakban: IMIP), és az abban meghatározott módon pedagógus vagy alkalmazotti teljesítményértékelési rendszert működtetnek az önértékelési tevékenységük részeként, továbbá
b) a helyi önkormányzati fenntartók a Kt. 85. §-ának (7) bekezdésében meghatározott önkormányzati minőségirányítási programmal (a továbbiakban: ÖMIP) rendelkeznek, valamint az önkormányzati testület az IMIP-et elfogadta.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelelő óvodák, iskolák, kollégiumok fenntartói a következő intézményi kategóriákban nyújthatnak be támogatási igényt:
a) a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján támogatásban részesült intézmények, amelyekre benyújtott pályázatok legalább az egyik esetben kiváló, a másik esetben jól megfelelt, vagy egyszeri pályázat esetében kiváló minősítést kaptak,
b) a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján támogatásban részesült intézmények, amelyekre benyújtott pályázatok jól megfelelt vagy megfelelt minősítést kaptak,
c) azon intézmények, amelyek esetében a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján benyújtott pályázat elutasításra került,
d) azon intézmények fenntartói, amelyek a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján nem igényeltek támogatást.
(3) Azon intézmények fenntartói, amelyek által fenntartott intézmények 2007., illetve 2008. évben átszervezésre kerültek, és emiatt az intézmény egésze tekintetében nem állapítható meg, hogy a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján támogatásban részesült-e az intézmény, a (2) bekezdés d) pontja szerinti kategóriában igényelhetnek támogatást. Azon intézmények esetében, amelyek a Tám.R1. 2. §-a, illetve Tám.R2. 4. §-a alapján támogatásban részesültek és 2007., illetve 2008. évben átszervezésre kerültek, de az intézményátszervezés során az OM azonosítójuk nem változott, a fenntartójuk a (2) bekezdés a)–c) pontja szerinti kategóriákban pályázhat a támogatásra.
(4) A teljesítmény motivációs alapból támogatást csak azon intézmények fenntartói igényelhetnek, amelyek által fenntartott intézményekben a teljesítményértékelési rendszereket a Kt. 40. §-ának (11) bekezdése 2009. január 1-jétől hatályos rendelkezéseinek megfelelően átdolgozták.
(5) A támogatást a fenntartók az 1. számú mellékletben és a 4/a–4/c. számú mellékletekben foglalt adatlapokon igényelhetik 2009. május 15-ig. A kitöltött adatlaphoz csatolni kell:
a) a (2) bekezdés a) pontja szerinti intézmény fenntartójának a 7. számú melléklet és a 8. számú melléklet szerinti nyilatkozatokat,
b) a (2) bekezdés b) pontja szerinti intézmény fenntartójának az IMIP-nek a pedagógus vagy alkalmazotti teljesítményértékelési rendszer bemutatására vonatkozó fejezetét, amely tartalmazza a teljesítményértékelés szempontjait és eljárásrendjét, valamint a teljesítmény megítélésére kialakított indikátorokat, a Kt. 40. §-ának (11) bekezdésében foglalt, az IMIP éves értékelésére vonatkozó dokumentációt és egy beszámolót arról, mit, hogyan javítottak, fejlesztettek a teljesítményértékelési rendszerükön az előző pályázat óta, továbbá a 7. számú melléklet és a 8. számú melléklet szerinti nyilatkozatokat,
c) a (2) bekezdés c) és d) pontja szerinti intézmény fenntartójának:
ca) az IMIP-nek a pedagógus vagy alkalmazotti teljesítményértékelési rendszer bemutatására vonatkozó fejezetét, amely tartalmazza a teljesítményértékelés szempontjait és eljárásrendjét, valamint a teljesítmény megítélésére kialakított indikátorokat,
cb) a helyi önkormányzat képviselő-testületének az IMIP elfogadására vonatkozó döntéséről szóló jegyzőkönyvét,
cc) az ÖMIP közoktatási rendszerre vonatkozó fejezetét,
cd) rövid (maximum egy oldal terjedelmű) összefoglalót az ÖMIP és az IMIP működésének tapasztalatairól,
ce) a nevelőtestületnek az IMIP 2007. március 31-ig történt módosítása elfogadására vonatkozó döntéséről szóló jegyzőkönyvét,
cf) a nevelőtestület és a szülői szervezet (közösség) értékelését az IMIP működéséről, valamint a tervezett intézkedéseket, amelyeket fenntartójának megküldött a 2006/2007. és a 2007/2008. tanév tekintetében,
cg) két, a teljesítményértékelés által érintett és legalább két alkalommal értékelt pedagógus-munkakörben foglalkoztatott alkalmazott teljesítményértékelésének teljes dokumentációját (kitöltött önértékelő, értékelő lapok, összegzések, megállapodások), valamint ugyanezen alkalmazottak munkaköri leírását, amely értékelési dokumentációk és munkaköri leírások pályázati célú felhasználásához a munkakört betöltő közalkalmazottak nyilatkozat formájában hozzájárultak,
ch) egy, a teljesítményértékelés által érintett és legalább két alkalommal értékelt pedagógus-munkakörben foglalkoztatott vezető beosztású alkalmazott teljesítményértékelésének teljes dokumentációját (kitöltött önértékelő, értékelő lapok, összegzések, megállapodások), valamint ugyanezen vezető beosztású alkalmazott munkaköri leírását, amely értékelési dokumentáció és munkaköri leírás pályázati célú felhasználásához a munkakört betöltő közalkalmazott nyilatkozat formájában hozzájárult,
ci) maximum két oldal terjedelmű összefoglalót a teljesítményértékelési rendszer működtetésének tapasztalatairól, különös tekintettel annak intézményi szintű eredményeire,
cj) a 6. számú mellékletben foglalt, az érintett rendszerek használata során szerzett szakmai tapasztalatok közzétételéhez történő hozzájárulást,
ck) a 7. számú melléklet és a 8. számú melléklet szerinti nyilatkozatokat.
(6) Az OKM Támogatáskezelő a benyújtott pályázatok e rendeletben foglalt feltételeknek való megfelelését megvizsgálja, és ezt követően – szükség szerint – legalább két szakértő általi vizsgálatukról gondoskodik. A pályázatokat vizsgáló szakértő kizárólag az R. 1. §-ának (1) bekezdésében foglalt szakértő lehet, aki a teljesítményértékelés terén bizonyíthatóan gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik. A pályázatok vizsgálata közoktatási intézményenként történik.
(7) A szakértői vizsgálat szempontjait az 5. számú melléklet tartalmazza. A közoktatási humánszolgáltatók esetében előnyt jelent a vizsgálat során, ha az IMIP a fenntartói minőségirányítási dokumentummal összhangban van.
(8) Az OKM Támogatáskezelő a feldolgozott igénybejelentések és a szakértői vizsgálat eredménye alapján elkészített összesítő jelentését önkormányzati fenntartók, közoktatási humánszolgáltatók és közoktatási intézményt fenntartó központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények szerinti bontásban, összesítve, papír alapon és elektronikus formában 2009. július 30-ig megküldi az OKM részére.
(9) A támogatásban részesíthető fenntartók körére és a támogatás mértékére vonatkozóan a döntés-előkészítő bizottság – az OKM Támogatáskezelő mint lebonyolító szervezet közreműködésével – 2009. augusztus 25-ig tesz javaslatot az oktatási és kulturális miniszternek. A döntés-előkészítő bizottság háromtagú, amelyből két tagot az OKM, egy tagot az ÖM jelöl ki.
(10) A támogatásfenntartók számára történő odaítélésére és összegére vonatkozóan a nyertes pályázók – Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban 2008. október 1-jén közölt – teljes munkaidőben munkaviszonyban vagy közalkalmazotti jogviszonyban pedagógus-, gyermek- és ifjúságvédelmi felelős-, szabadidő szervező-, szakértő- és ügyintéző szakértő-munkakörben foglalkoztatott létszáma alapján és a (2) bekezdés a) pontja szerinti intézmények esetében a korábbi évek pályázataira kapott minősítésüknek megfelelően, a (2) bekezdés b)–d) pontja szerinti intézmények esetében a pályázatok szakmai értékelése szerint differenciálva az oktatási és kulturális miniszter 2009. szeptember 15-ig dönt. A döntés eredményéről minden igénylőt postai úton értesíteni kell, illetve a kedvezményezett fenntartók listáját az elnyert támogatási összeggel az OKM honlapján közzé kell tenni.
(11) A támogatás kizárólag a Kt. 118. §-ának (10) bekezdésében foglalt kiemelt munkavégzésért járó, egy alkalomra megállapított kereset-kiegészítésre és járulékaira fordítható. A támogatásnak a (10) bekezdésben foglalt munkakörben foglalkoztatottak számára történő elosztásáról az intézmény vezetője dönt azzal a megkötéssel, hogy az egy személynek adható összeg nem lehet kevesebb, mint az egy főre eső támogatás összegének háromszorosa. Az intézmény vezetője számára – tekintettel a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 77/B. §-ának (3) bekezdésében foglaltakra – a kizárólag a pedagógus-munkaköre ellátásához kapcsolódó, egy alkalomra megállapított kereset-kiegészítésről a fenntartó mint munkáltató dönt.
(12) A támogatást elnyert helyi önkormányzatok összesített adatait – az önkormányzat KSH kódjának, (településtípus nélküli) megnevezésének és az ezer forintra kerekített támogatási összegnek a feltüntetésével – az OKM utalványozás céljából az ÖM részére 2009. szeptember 21-ig megküldi. A támogatás folyósításáról az ÖM utalványozása alapján a Magyar Államkincstár a költségvetési törvény 5. számú mellékletének 17. c) pontja szerinti előirányzat terhére 2009. szeptember 30-ig intézkedik.
(13) A támogatást elnyert közoktatási humánszolgáltatók támogatásához szükséges forrást az OKM az Igazgatóság részére a 2009. szeptember 30-ig az átutalásához szükséges kerettel együtt biztosítja a költségvetési törvény XX. Fejezet, 11. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport „Közoktatási célú humánszolgáltatás és kiegészítő támogatás” előirányzata terhére.
(14) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények számára az e rendelet alapján megítélt támogatás folyósításáról a fenntartójuk a költségvetési törvény XX. Fejezet, 11. cím, 2. alcím, 17. jogcímcsoport „Gyakorlóiskolák normatív támogatása” előirányzat terhére év végén pótelőirányzatként gondoskodik.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések
8. § A pályázathoz csatolni kell a helyi önkormányzati fenntartó 7. számú melléklet szerinti nyilatkozatát arról, hogy rendelkezik a Kt. 105. §-ában meghatározott közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel. E rendelkezéseket önkormányzati társulások tekintetében azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a nyilatkozatot a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvényben, valamint a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvényben az egyes társulási típusoknál meghatározott döntéshozó szerv vagy személy adja ki.
Közös rendelkezések
9. § (1) Az e rendeletben foglalt pályázati és támogatási igényeket
a) a helyi önkormányzatok – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 64/B. §-ának (3) bekezdése alapján – az Igazgatósághoz egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban postai úton, és csak az adatlapot az OKM Támogatáskezelő honlapján található, erre a célra kialakított elektronikus rendszeren keresztül,
b) a közoktatási humánszolgáltatók és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények az OKM Támogatáskezelő részére egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban postai úton, valamint csak az adatlapot az OKM Támogatáskezelő honlapján található, erre a célra kialakított elektronikus rendszeren keresztül nyújthatják be.
A mellékleteket – a nyilatkozatok kivételével – kizárólag elektronikus adathordozón (CD lemez) lehet benyújtani.
(2) Minden támogatási cél esetében – helyi önkormányzatok kivételével – mellékelni kell a nyilatkozatot arról, hogy a pályázónak nincs 60 napon túl lejárt köztartozása, és az Áht. 15. §-ában foglaltaknak megfelelően rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik.
(3) Az Igazgatóság – az Áht. 64/B. §-ának (3) bekezdése szerinti eljárását követően, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 52/B. §-ának (3) bekezdésében foglaltakra is tekintettel – a 3. § (2) bekezdésének a), c)–d) pontja szerinti támogatási igényeket 2009. május 15-ig, a 3. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti támogatási igényeket 2009. június 19-ig, a 7. § szerinti támogatási igényeket pedig 2009. május 29-ig egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban továbbítja az OKM Támogatáskezelő részére.
(4) Az e rendeletben meghatározott határidőn túl benyújtott igényeket érdemi elbírálás nélkül el kell utasítani. A helyi önkormányzatok esetén az Igazgatóság az Áht. 64/B. §-ának (3) bekezdését figyelembe véve, a közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén az OKM Támogatáskezelő a határidőig benyújtott igények feldolgozása során szükség esetén a beérkezéstől számított öt napon belül, nyolcnapos határidővel hiánypótlásra hívja fel a támogatást igénylőt. Amennyiben a fenntartó a felhívásnak nem tesz eleget vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Igazgatóság a támogatási igényt nem továbbítja, illetve az OKM Támogatáskezelő a támogatási igényt elutasítja, és erről értesíti a fenntartót és az OKM-et.
(5) Amennyiben az e rendeletben foglalt feltételeknek megfelelő fenntartó 2009. március utolsó munkanapjáig az intézmény átszervezésével, fenntartói jogának átadásával, megszüntetésével összefüggő döntést hoz, akkor az e rendeletben foglaltakat a következő eltérésekkel kell alkalmazni. Az intézmény jogutód nélküli megszüntetése esetében (ideértve a helyi önkormányzati fenntartású intézmény fenntartói jogának nem állami, nem önkormányzati fenntartó részére történő átadását, illetve a nem állami, nem önkormányzati intézmény fenntartói jogának önkormányzati fenntartó részére történő átadását) a fenntartó az érintett intézmény vonatkozásában nem nyújthat be támogatási igényt. Az intézmény jogutóddal történő megszűnése, illetve átszervezése, fenntartói jogának átadása esetében a támogatási igényt a jogelőd intézmény fenntartója a jogutód intézmény fenntartójának egyetértésével nyújthatja be, az elnyert támogatást a jogutód intézmény fenntartója használhatja fel az e rendeletben az adott pályázatnál meghatározott támogatási célra. Ebben az esetben a támogatással a jogutód intézmény fenntartójának kell elszámolni.
(6) Azok a fenntartók, amelyek e rendelet alapján több, általuk fenntartott intézmény vonatkozásában részesülnek támogatásban, a különböző intézmények tevékenységére tekintettel egy adott támogatási jogcímen elnyert támogatást az intézmények között nem csoportosíthatják át. A támogatást abban az intézményben kell felhasználni és arra a célra, amely intézmény tevékenységére tekintettel és amely jogcímen a támogatás megállapításra került.
(7) A helyi önkormányzatok a támogatás felhasználásáról a tárgyévben december 31-ei fordulónappal a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint kötelesek elszámolni. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes önkormányzatoknál, illetve intézményeknél megfelelő analitikus nyilvántartásokkal, szakmai dokumentációval kell alátámasztani. A teljesítménymotivációs pályázati alapból elnyert támogatás kivételével a támogatásnak a tárgyév december 31-én kötelezettségvállalással terhelt maradványát 2010. június 30-áig lehet felhasználni, és a 2010. évi beszámoló keretében és rendje szerint kell a támogatással elszámolni. Az Áht. 64/B. §-ának (1) és (2) bekezdése szerint, ha a támogatást vagy annak egy részét a fenntartó önkormányzat jogtalanul vette igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a jogszabályban rögzített arányt meghaladó mértékű támogatást vett igénybe, vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, akkor az OKM Támogatáskezelő egyidejű értesítése mellett az év végi elszámolás esetén a jogosulatlan igénybevétel napjától számított, az Áht. 64/B. §-ának (2) bekezdése szerinti kamattal növelt összeget kell visszafizetni.
(8) A támogatások elszámolása közoktatási humánszolgáltatók esetén a fenntartók 2009. évi normatív költségvetési hozzájárulás és támogatás elszámolása keretében történik. A 3. § (2) bekezdésének b)–c) pontja szerinti intézmények fenntartóinak a támogatással történő elszámolással egyidejűleg be kell nyújtaniuk az OKM Támogatáskezelő részére a teljesítést igazoló szakértői számla hitelesített másolatát, a 3. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti intézmények fenntartóinak pedig az elkészült intézkedési tervet is. A teljesítménymotivációs pályázati alapból elnyert támogatás kivételével a támogatásnak a tárgyév december 31-én kötelezettségvállalással terhelt maradványát 2010. június 30-áig lehet felhasználni, és a 2010. évi beszámoló keretében és rendje szerint kell a támogatással elszámolni. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes fenntartóknál, illetve intézményeknél analitikus nyilvántartásokkal, szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
(9) Ha a támogatást vagy annak egy részét a közoktatási humánszolgáltató jogosulatlanul vette igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, továbbá, ha elszámolását a (8) bekezdésben meghatározott határidőre nem nyújtotta be, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendeletnek (a továbbiakban: Vhr.) a nem állami intézményfenntartók állami hozzájárulásának és támogatásának elszámolására, ellenőrzésére vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(10) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények a támogatásokról a 2009. évi költségvetésről szóló beszámolójukban a központosított előirányzatok elszámolásait tartalmazó űrlapon számolnak el. A teljesítménymotivációs pályázati alapból elnyert támogatás kivételével a támogatásnak a tárgyév december 31-én kötelezettségvállalással terhelt maradványát 2010. június 30-áig lehet felhasználni, és a 2010. évi beszámoló keretében és rendje szerint kell a támogatással elszámolni.
(11) Az igénylés, folyósítás, elszámolás és ellenőrzés során az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben a helyi önkormányzati fenntartók esetén az Áht., a közoktatási humánszolgáltatók és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén az Áht., valamint a Vhr. rendelkezéseit kell alkalmazni.
(12) A támogatás céljának szakmai megvalósulását és a pénzeszközök jogszerű felhasználását az OKM Támogatáskezelő a helyszínen is jogosult ellenőrizni. Az OKM Támogatáskezelő az adatszolgáltatást és a helyszíni ellenőrzést írásban kezdeményezi. A támogatást elnyert fenntartók a monitoring adatszolgáltatáshoz szükséges indikátor táblázatot, amely az OKM Támogatáskezelő honlapján, a www.okmt.hu címen 2010 januárjától megtalálható, az OKM Támogatáskezelő honlapján megadott határidőig az OKM Támogatáskezelő részére elektronikus formában kötelesek megküldeni.
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és 2011. július 31-én hatályát veszti.
1. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
|
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: |
Nyilvántartási száma (cégkivonat száma, |
|
fenntartói jog átadásra vonatkozó döntés esetében
Nyilvántartási száma (cégkivonat száma, |
|
|
........................... |
............................. |
|
jogelőd |
jogutód |
|
fenntartók képviselői |
2/a. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
Az intézmény neve |
Támogatásban részesült |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
2008. évi mérési eredmények az intézmény telephelyeinek több mint 50%-ában a korábbi évek országos mérés-értékelése keretében megállapított eredményeihez képest legalább egy képességterületen szignifikáns javulást mutattak.3 |
||||||||
17/2007. |
11/2008. |
Ált. iskola |
Gimnázium |
Szakközépiskola |
Szakiskola |
Többcélú intézmény |
||||||
Ált. iskola |
Gimnázium |
Szakközépiskola |
Szakiskola |
|||||||||
8. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
8. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
|||||
„Intézmény 1”4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telephely1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telephely2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(...) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Intézmény 2” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(...) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................ |
....................... |
|
jogelőd |
jogutód |
|
fenntartók képviselői |
2/b. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
FENNTARTÓI ADATLAP |
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
2008. évi mérési eredmények az országos átlagérték alatt maradtak5 |
|||||||||
Általános iskola |
Gimnázium |
Szakközépiskola |
Szakiskola |
Többcélú intézmény |
||||||||
Általános iskola |
Gimnázium |
Szakközépiskola |
Szakiskola |
|||||||||
6. évf. |
8. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
10. évf |
6. évf. |
8. évf |
10. évf. |
10. évf |
10. évf |
|||
Intézmény16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intézmény2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intézmény2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(...) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fenntartó képviselője
............................... |
................................. |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
2/c. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
FENNTARTÓI ADATLAP 3. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti intézmények fenntartói számára Az intézményi adatokat telephely szerinti bontásban kell feltüntetni! A fenntartó neve: Az intézményátszervezésre vonatkozó adatok: Csak 2007., illetve 2008. évben történt intézményátszervezés esetében kell kitölteni! A jogelőd intézményre vonatkozó adatok: |
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: a) a helyi önkormányzatok esetén: a MÁK illetékes területi szervéhez b) közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén: az OKM Támogatáskezelő Pályázatkezelési Önálló Osztálya részére 1055 Bp. Bihari János u. 5. Borítékra írják rá: „Mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása” Kitöltendő az elektronikus igénylés az a) b) és c) fenntartók esetén Az adatlap elérhető: http://www.okmt.hu/elektronikus_igenyles |
Az intézmény neve |
Támogatásban részesült |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
2008. évi mérési eredmények az intézmény telephelyeinek több mint 50%-ában legalább egy képességterületen a négyszáz pontos határérték alatt maradtak |
||||||||||
17/2007. |
11/2008. |
Általános iskola |
Gimnázium |
Szakközép- |
Szakiskola |
Többcélú intézmény |
||||||||
Általános iskola |
Gimnázium |
Szakközép- |
Szakiskola |
|||||||||||
6. évf. |
8. évf |
10. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
6. évf. |
8. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
10. évf. |
|||||
„Intézmény 1” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telephely1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telephely2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematikai eszköztudás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Intézmény 2” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(...) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................ |
....................... |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
2/d. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
|
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
„Intézmény 1” |
|
|
„Intézmény 2” |
|
|
(...) |
|
|
........................ |
....................... |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
3. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
Bírálati szempont |
Pályázati követelmény |
Maximum pontszám |
Az országos mérésben érintett évfolyamok vonatkozásában az iskolai adatok hitelessége. |
A mérési adatok minden mérésben érintett iskolai évfolyamon és a vizsgált képességterületek vonatkozásában hitelesek. |
10 |
Az iskolai eredményeket az egyes mérési területenként bemutató nevelőtestületi értekezlet jegyzőkönyvének összefüggése az iskolai minőségirányítási programmal. |
„Ki?” „Mit?” „Mikor?” értékel az iskolában kérdésekre adott intézményi válaszok koherens kapcsolata az iskola minőségirányítási programjával. |
10 |
Az iskolai eredményeket bemutató, az egyes mérési területenként és évfolyamonként feldolgozó nevelőtestületi értekezlet jegyzőkönyvének kapcsolata az országos és iskolai adatokkal. |
Az iskolai jegyzőkönyv tartalmazza, legalább a mérésben érintett iskolai évfolyamok, a mérésben részt vett osztályok, a mérésben vizsgált képességterületek és a korábbi években elért eredmények vonatkozásában az iskolai és országos adatok viszonyának bemutatását. |
10 |
A közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről 3/2002. (II. 15.) OM rendelet mellékletében található matematikai eszköztudás tartalmi kerete kapcsolata az iskolai matematika tantervvel. |
Az iskolai matematikatanítást megalapozó helyi tanterv és tantárgyi módszerek dokumentált kapcsolata a matematikai tartalmi kerettel és iskolai mérési adatokkal. |
5 |
A szövegértés iskolai eredményeivel kapcsolatos tapasztalatoknak és annak dokumentálása, hogy az iskola magyar nyelv és irodalom tanárai megismerték és elemezték az iskolai szövegértés tanítás vonatkozásában a közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről 3/2002. (II. 15.) OM rendelet mellékletében a szövegértés tartalmi keretét. |
Az iskolai szövegértés tanítást megalapozó helyi tantervek és módszerek dokumentált kapcsolata az országos mérés szövegértés tartalmi kerettel és iskolai mérési adatokkal. |
5 |
Csak a középfokú iskola vonatkozásában a tanulók továbbhaladásával kapcsolatos következtetések bemutatása. |
Annak bemutatása, hogy milyen tapasztalatokat vontak le a mérési adatokból a tanulók pályaorientációja vagy továbbtanulásra felkészítése vonatkozásában. |
10 |
Csak az általános iskola vonatkozásában annak bemutatása, hogy az 5. és 6. évfolyamokon bevezetésre kerülő nem szakrendszerű oktatás pedagógiai feladatai hogyan kapcsolódnak a negyedik évfolyamos iskolai mérési adatokhoz. |
A 2006. és 2007. évi országos mérés negyedik évfolyamos adatainak elemzését bemutató dokumentumban annak dokumentálása, hogy mely területeken változtatták meg a helyi tantervet. |
10 |
Az intézményi mérési eredmények hasznosítása tervezett területeinek bemutatása. |
Annak bemutatása, hogy milyen feladatokat végeznek annak érdekében, hogy az érintett iskolai tantárgyak vonatkozásában javuljanak az iskolai eredmények. |
20 |
Összesen: |
|
70 pont |
4/a. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
FENNTARTÓI ADATLAP a teljesítmény motivációs pályázati alap igényléséhez A fenntartó neve: Az intézményátszervezésre vonatkozó adatok: Csak 2007., illetve 2008. évben A jogelőd intézményre vonatkozó adatok: |
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: a) a helyi önkormányzatok esetén: a MÁK illetékes területi szervéhez b) közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén: az OKM Támogatáskezelő Pályázatkezelési Önálló Osztálya részére 1055 Bp. Bihari János u. 5. Borítékra írják rá: „Mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása” Kitöltendő az elektronikus igénylés az a) b) és c) fenntartók esetén Az adatlap elérhető: http://www.okmt.hu/elektronikus_igenyles |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős-, szabadidő szervező-, szakértő- és ügyintéző szakértő-munkakörben foglalkoztatottak létszáma** |
17/2007. (III. 14.) OKM rendelet 2. §-a alapján az alábbi minősítést kapta* |
11/2008. (III. 29.) OKM rendelet 4. §-a alapján az alábbi minősítést kapta* |
||
kiváló |
jól megfelelt |
kiváló |
jól megfelelt |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................ |
....................... |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
4/b. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
FENNTARTÓI ADATLAP A teljesítmény motivációs pályázati alap igényléséhez A fenntartó neve: Az intézményátszervezésre vonatkozó adatok: Csak 2007., illetve 2008. évben A jogelőd intézményre vonatkozó adatok: |
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: a) a helyi önkormányzatok esetén: a MÁK illetékes területi szervéhez b) közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén: az OKM Támogatáskezelő Pályázatkezelési Önálló Osztálya részére 1055 Bp., Bihari János u. 5. Borítékra írják rá: „Teljesítmény motivációs pályázati alap” Kitöltendő az elektronikus igénylés az a) b) és c) pont szerinti fenntartók esetén Az adatlap elérhető: http://www.okmt.hu/elektronikus_igenyles |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős-, szabadidő szervező-, szakértő- és ügyintéző szakértő-munkakörben foglalkoztatottak létszáma** |
17/2007. (III. 14.) OKM rendelet 2. §-a alapján az alábbi minősítést kapta* |
11/2008. (III. 29.) OKM rendelet 4. §-a alapján az alábbi minősítést kapta* |
||
jól megfelelt |
megfelelt |
jól megfelelt |
megfelelt |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................ |
....................... |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
4/c. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
|
Beküldendő egy eredeti és két hitelesített másolati példányban postai úton: |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
OM azonosító |
Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős-, szabadidő szervező-, szakértő- és ügyintéző szakértő-munkakörben foglalkoztatottak létszáma** |
Nem részesültek támogatásban* |
Nem igényeltek támogatást |
||
17/2007. (III. 14.) OKM rendelet |
11/2008. (III. 29.) OKM rendelet |
17/2007. (III. 14.) OKM rendelet |
11/2008. (III. 29.) OKM rendelet |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................ |
....................... |
jogelőd |
jogutód |
fenntartók képviselői |
5. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
szakmai szakértői vizsgálati elvei és szempontjai
Bírálati szempont |
Minimum követelmény |
Pontszám |
Súlyszám |
Max. |
a) Az eljárásrend tartalma |
A teljesítményértékelés eljárásrendje tartalmazza legalább a ,,Ki?” „Mit?” „Mikor?” értékel kérdésekre adott válaszokat, valamint az értékelés módszer- és eszközrendszerét és az értékelési folyamat során keletkező dokumentumok megnevezését. Az eljárásrendből derüljön ki az értékelést végzők felelősségi és hatásköre. |
5 |
4 |
20 |
b) A teljesítményértékelésben alkalmazott indikátorok |
A teljesítményértékelési rendszer tartalmazzon az egyéni teljesítmények megítélésére kialakított indikátorokat összhangban a cél- és szempontrendszerrel. |
5 |
3 |
15 |
c) A teljesítményértékelési rendszer szempontrendszere |
A teljesítményértékelési rendszer szempontsora alapvetően mérhető elemeket tartalmazzon. A szempontok terjedjenek ki a munkakörhöz kapcsolódó eredmények, a szervezeti magatartás és a munkavégzéshez szükséges tulajdonságok, képességek tényeken alapuló megítélésére. |
5 |
3 |
15 |
d) Az IMIP működésének értékelése 2 tanévre vonatkozóan |
Az értékelés kiterjed legalább a Kt. 40. §-ának (10)–(11) bekezdésében meghatározott területekre, tényeken alapuló számszerű adatokat is tartalmaz. A 2 egymást követő tanév értékelése alapján megállapítható a minőségirányítási program folyamatos működtetése. |
5 |
3 |
15 |
e) Összefoglaló |
Az összefoglaló tartalmazza az egyéni teljesítményértékelések intézményi szinten összesíthető tapasztalatait, erősségeket, főbb fejlesztendő területeket, a folyamat fejlesztésének lehetőségeit/megtett fejlesztéseket. |
5 |
2 |
10 |
Összesen |
|
|
|
85 pont |
Bírálati szempont |
Minimum követelmény |
Pontszám |
Súlyszám |
Max. |
a) Az eljárásrend tartalma |
A teljesítményértékelés eljárásrendje tartalmazza legalább a ,,Ki?” „Mit?” „Mikor?” értékel kérdésekre adott válaszokat, valamint az értékelés módszer- és eszközrendszerét és az értékelési folyamat során keletkező dokumentumok megnevezését. Az eljárásrendből derüljön ki az értékelést végzők felelősségi és hatásköre. |
5 |
4 |
20 |
b) A teljesítményértékelésben alkalmazott indikátorok |
A teljesítményértékelési rendszer tartalmazzon az egyéni teljesítmények megítélésére kialakított indikátorokat összhangban a cél- és szempontrendszerrel. |
5 |
3 |
15 |
c) A teljesítményértékelési rendszer szempontrendszere |
A teljesítményértékelési rendszer szempontsora alapvetően mérhető elemeket tartalmazzon. A szempontok terjedjenek ki a munkakörhöz kapcsolódó eredmények, a szervezeti magatartás és a munkavégzéshez szükséges tulajdonságok, képességek tényeken alapuló megítélésére. |
5 |
3 |
15 |
d) Munkaköri leírások tartalmi elemei |
A munkaköri leírások tartalmazzák az azonosító adatokon kívül legalább a munkakör megnevezését, az ellátandó feladatok felsorolását, a munkavégzéshez szükséges felelősség- és hatásköröket. |
5 |
2 |
10 |
e) Az IMIP működésének értékelése 2 tanévre vonatkozóan |
Az értékelés kiterjed legalább a Kt. 40. §-ának (10)–(11) bekezdésében meghatározott területekre, tényeken alapuló számszerű adatokat is tartalmaz. A 2 egymást követő tanév értékelése alapján megállapítható a minőségirányítási program folyamatos működtetése. |
5 |
3 |
15 |
f) Értékelési dokumentáció |
A beküldött bizonylatokból megállapítható a teljesítményértékelési rendszer több éves működtetése, valamint a bizonylatok tartalmának összhangja a bemutatott eljárásrend és szempontsor tartalmával. |
5 |
5 |
25 |
g) Összefoglaló |
Az összefoglaló tartalmazza az egyéni teljesítményértékelések intézményi szinten összesíthető tapasztalatait, erősségeket, főbb fejlesztendő területeket, a folyamat fejlesztésének lehetőségeit/megtett fejlesztéseket. |
5 |
2 |
10 |
Összesen |
|
|
|
110 pont |
6. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
az érintett rendszerek használata során szerzett szakmai tapasztalatok
közzétételéhez történő hozzájárulásról
7. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
8. számú melléklet a 17/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
1993. évi LXXIX. törvény 40. § (11) bekezdése 2009. január 1-jétől hatályos rendelkezéseinek megfelelő átdolgozásáról
A rendelet a 10. § alapján hatályát vesztette 2011. július 31. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás