• Tartalom

18/2009. (VI. 12.) IRM rendelet

18/2009. (VI. 12.) IRM rendelet

a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat felhasználása szabályozásáról1

2010.01.03.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvényben a XIV. fejezet, 20. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoporton jóváhagyott, a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat (a továbbiakban: előirányzat) felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) pályáztató és támogató: az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium),

b) projekt: a pályázati felhívásban meghatározott támogatandó célkitűzések megvalósítása,

c) pályázati dokumentáció: pályázati felhívás, pályázati útmutató, és a benyújtott pályázati program szakmai és pénzügyi jellemzőit tartalmazó adatlap,

d) befogadott pályázat: a hiánytalanul benyújtott, illetve a hiánypótlási felszólításnak határidőre teljes körűen eleget tett pályázat.

Az előirányzat felhasználásának célja

3. § (1) Az előirányzat célja bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok készíttetése, a bűnmegelőzési hazai és nemzetközi gyakorlatok megismerése és terjesztése (hazai rendezvények szervezése, publikációk, kiadványok elkészíttetése, honlap üzemeltetése, a külföldi tanulmányutak kivételével), kutatások, tanulmányok megrendelése, mintaprojektek megvalósíttatása, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetése, továbbfejlesztése. Az előirányzat felhasználásának célja továbbá a társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája cselekvési programjában a városok, települések biztonságának fokozása érdekében meghatározott intézkedések közül a helyi biztonságérzet növelését célzó beavatkozások megvalósítása.

(2) Az előirányzat az (1) bekezdésben meghatározott tevékenységekhez kapcsolódó kiadások finanszírozására, valamint pályázati rendszerben nyújtott támogatások nyújtására használható fel.

(3) A kiadások – személyi juttatás, dologi kiadások – a Minisztérium 2009. évi fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló miniszteri utasításban foglaltak alapján kerülnek elszámolásra.

Az előirányzat kezelése

4. § (1) Az e rendeletben foglalt részfeladatok végrehajtását, így különösen a pályázatok befogadásával, a döntés előkészítésével és a támogatási szerződések előkészítésével, nyilvántartásával, azok végrehajtásának pénzügyi ellenőrzésével, követeléskezeléssel kapcsolatos feladatok ellátását – kivéve a kedvezményezettnek a támogatási szerződés mellékletében felsorolt bármely bankszámlájának azonnali beszedési megbízással történő megterhelését – a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) mint közreműködő szervezet végzi.

(2) Az előirányzat terhére kell finanszírozni az előirányzat működtetésének, kezelésének, felhasználásának, a támogatási szerződések előkészítésének, nyilvántartásának és ellenőrzésének költségeit.

(3) Az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról pályázat útján kell dönteni.

A támogatásban részesíthetők köre

5. § (1) Támogatásban részesíthetők jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek.

(2) Nem nyújthatnak be pályázatot azok a szervezetek, amelyek:

a) csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt állnak, illetve azok az önkormányzatok, amelyek adósságrendezési eljárás alatt állnak,

b) lejárt esedékességű adó-, vagy adók módjára behajtható köztartozással rendelkeznek, kivéve, ha fizetési halasztást vagy részletfizetési kedvezményt kaptak, és a fizetési halasztás vagy részletfizetési kedvezmény esedékessége még nem járt le,

c) az államháztartás alrendszereiből juttatott támogatásra vonatkozó szerződésekben vállalt kötelezettségeiket nem teljesítették, az ezt megállapító döntés jogerőre emelkedését követő 5 éven belül,

d) nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 15. §-ában meghatározott – feltételeinek,

e) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény alapján nem indulhatnak pályázóként, illetve nem részesülhetnek támogatásban.

A támogatások formái

6. § (1) Az előirányzat terhére a pályázati projekt megvalósítását célzó – működési támogatásnak nem minősülő – visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás nyújtható.

(2) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható. A pályázaton elnyert támogatásra előleg nem fizethető.

(3) A Minisztérium a pályázati felhívásban meghatározza a támogatás felhasználásának módját és részletes feltételeit is.

A maradvány jóváhagyásának és következő évi felhasználásának rendje

7. § Az előirányzathoz kapcsolódóan keletkező kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány felhasználása irányítói hatáskörű előirányzat-módosítást követően 2010-ben az eredeti rendeltetési célnak megfelelően – jogszabályban előírt módon – történik.

A makro és mikro típusú pályázatok

8. § (1) A pályázatok makro és mikro pályázatokként hirdethetők meg.

(2) Amennyiben a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik, a teljes projektméretek alapján:

a) mikro pályázatok azok, amelyek esetében a projekt teljes költsége nem haladja meg a hat millió forintot,

b) makro pályázatok azok, amelyek esetében a projekt teljes költsége meghaladja a hat millió forintot.

(3) Amennyiben a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik, a támogatás összege:

a) mikro pályázatok esetén minimum kettő millió forint, maximum öt millió forint,

b) makro pályázatok esetén minimum öt millió forint, maximum tíz millió forint.

(4) Egy projekthez támogatás a rendelet hatálya alá tartozó előirányzatból egy pályázónak csak egy alkalommal ítélhető meg 2009-ben, kivéve ha a pályázó és a megvalósító nem ugyanaz a szervezet.

Saját forrás mértéke és saját forrásként figyelembe vehető elemek

9. § (1) Az egy pályázat keretében megvalósuló projekt támogatásához a pályázótól elvárt saját forrás mértéke – ha a pályázati felhívás másként nem rendelkezik – mikro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 20%-a, makro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 35%-a.

(2) A pályázó saját forrásként csak számlával vagy a pályázati útmutatóban meghatározott dokumentumokkal igazolt tényleges költségeket számolhat el.

A pályáztatás szabályai

10. § (1) Támogatás kizárólag pályázati úton nyújtható. A pályázati felhívásokat a Minisztérium évente legalább egyszer hirdeti meg. A pályázati dokumentációt a Minisztérium honlapján közzé kell tenni.

(2) Egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be, kivéve a 8. § (4) bekezdésében foglalt esetet. Ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint, a pályázó együttműködő partnerként több pályázatban is részt vehet.

(3) Több pályázó együttesen is benyújthat pályázatot. Az ilyen pályázat esetén meg kell jelölni, hogy az együttműködési megállapodás alapján mely pályázó jogosult a képviseletre. Makro pályázatok esetében csak több pályázó együttesen, együttműködési megállapodás megkötésével nyújthat be pályázatot.

A pályázati felhívás

11. § A pályázati felhívás tartalmazza:

a) a pályázat címét vagy megnevezését,

b) a pályáztató és a támogató megnevezését,

c) a pályázat jellegét (makro, illetve mikro pályázat),

d) pályázati komponensek megnevezését,

e) a pályázati felhívás célját (céljait),

f) a pályázat tartalmi követelményeit,

g) a pályázat céljának megvalósítására rendelkezésre álló keretösszeg és a forrás nevesítését,

h) a támogatás minimális és maximális mértékét,

i) a megkövetelt saját forrás mértékét és a saját forrásként figyelembe vehető elemek körét,

j) a pályázat benyújtására jogosultak, illetve az abból kizártak körét,

k) a hiánypótlás lehetőségét,

l) a pályázat érvényességének kellékeit,

m) a pályázat benyújtásának módját és helyét,

n) a pályázat benyújtásának határidejét (hónap, nap),

o) a Kincstár területi állampénztári irodáinak elérhetőségét,

p) a pályázatok elbírálásának módját és szempontjait, a pályázatok elbírálásának határidejét,

q) a támogatás folyósításának rendjét.

A pályázatok formai követelményei

12. § (1) A pályázatot a pályázati felhívásban meghatározott formában és nyomtatványon kell benyújtani. A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt példányszámban kell benyújtani, egyértelműen megjelölve az eredeti pályázati példányt, illetve a másolati példányt.

(2) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a hiánytalanul kitöltött és aláírt pályázati adatlapot,

b) a pályázati felhívásban és adatlapban megjelölt mellékleteket, nyilatkozatokat,

c) a pályázati díj megfizetését igazoló dokumentum másolatát.

(3) A pályázati felhívásban megjelölt példányszám mellett a pályázati felhívás ez irányú rendelkezése értelmében, az ott meghatározott dokumentációt a pályáztatónak elektronikus úton kell eljuttatni.

A pályázatok benyújtása

13. § (1) A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt határidőig és megjelölt módon a Kincstárnak a projekt megvalósítási helye szerinti területileg illetékes állampénztári irodáiba postán, valamint a pályázati felhívás ez irányú rendelkezése értelmében, az ott meghatározott dokumentációt a pályáztatónak elektronikus úton kell eljuttatni.

(2) Határidőben benyújtottnak minősül a pályázat, ha azt a pályázati felhívásban meghatározott határidő utolsó napján ajánlott küldeményként postára adják. Ha a határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, a határidő az azt követő első munkanapon jár le. Kétség esetén a pályázónak kell bizonyítani azt, hogy a pályázatot határidőben postára adták.

A pályázatok befogadása és a hiánypótlás

14. § (1) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a beérkezést követő 5 munkanapon belül ellenőrzi a dokumentáció előírt formai és tartalmi feltételeknek való megfelelését, és a pályázatokat nyilvántartásba veszi. Amennyiben a pályázati felhívás alapján elektronikus úton is be kellett nyújtani a pályázati felhívásban meghatározott dokumentációt, a Minisztérium a benyújtási határidő leteltét követő 3 munkanapon belül adatot szolgáltat a Kincstárnak az elektronikusan benyújtott pályázatokról.

(2) A pályázatok hiányos benyújtása esetén a Kincstár a pályázót határidő kitűzésével egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a pályázónak a pályázat elbírálásából való kizárását eredményezi. Erre a pályázót a hiánypótlási felhívásban figyelmeztetni kell.

(3) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a pályázat befogadásáról – az iktatószám megjelölésével – tájékoztatja a pályázót.

15. § (1) A pályázatot el kell utasítani, ha:

a) a pályázati kiírás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,

b) határidőn túl nyújtották be,

c) nem a megfelelő pályázati adatlapon nyújtották be,

d) a hiánypótlást a pályázó nem vagy nem a hiánypótlási felhívásnak megfelelően teljesíti,

e) a pályázó nem fizeti meg a pályázati díjat.

(2) A pályázati díj mértéke makro pályázat esetén 10 000 Ft, mikro pályázat esetén 3000 Ft. A pályázati díjat a Minisztérium Kincstárnál vezetett 10032000-01220122-50000005 számú fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell megfizetni az ÁHT azonosító feltüntetésével. A megfizetett pályázati díjat a Minisztérium – a forráshiány miatt elutasított pályázatok kivételével – nem fizeti vissza.

A pályázatok elbírálása

16. § (1) A Kincstár a beérkezett pályázatokat a pályázat befogadásától vagy az elutasításától számított 8 napon belül köteles a döntési javaslathoz előkészíteni és a Minisztériumnak eljuttatni.

(2) Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (a továbbiakban: OBmB) által létrehozott pályázati bíráló bizottságok (a továbbiakban: Bíráló Bizottságok) a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontjukat és döntési javaslatukat a pályázatnak a Minisztériumhoz érkezésétől számított legkésőbb 20 munkanapon belül a pályázati felhívásban megjelölt bírálati szempontok alapján alakítják ki. A Bíráló Bizottság tagjai – azok kivételével, akik a bírálatot az OBmB tagságukra vagy delegálásukra tekintettel látják el – díjazásban részesülhetnek. A bíráló bizottsági tagok díjazása az elbírált pályázatok számára tekintettel kerül meghatározásra, azonban az egy bíráló bizottsági tagnak fizetendő díj nem haladhatja meg a mindenkori minimálbér kétszeresét.

(3) A Bíráló Bizottságoknak a döntési javaslatuk részeként a pályázatok értékelését és az értékelés legfontosabb szempontjait tartalmazó, a döntés meghozatalát követően mindenki számára hozzáférhető jegyzőkönyvet kell készíteniük. A jegyzőkönyvet a pályázattal együtt kell 5 évig megőrizni.

(4) A támogatásról szóló döntés – amennyiben a javasolt támogatás összege alacsonyabb a pályázó által igényeltnél – meghatározza azokat a projektrészeket, amelyekre a támogatás felhasználható.

(5) A támogatásokról a Bíráló Bizottságok döntési javaslatának ismeretében, valamint a Bíráló Bizottságok döntési javaslatának az OBmB Program Felügyelő Bizottsága általi jóváhagyása alapján az igazságügyi és rendészeti miniszter által írásban felhatalmazott személy 10 munkanapon belül dönt.

A támogatási döntésről szóló értesítés

17. § (1) A támogatási döntést a döntést követő 5 munkanapon belül a Minisztérium megküldi a Kincstárnak, valamint a nyertes pályázók nevét, a támogatási célokat és a megítélt támogatás összegét közzéteszi a Minisztérium honlapján.

(2) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 8 munkanapon belül a Kincstár írásban értesíti. A támogatási szerződést – amennyiben a pályázati felhívás ettől eltérően nem rendelkezik – a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 60 napon belül kell megkötni. A nyertes pályázókat kiértesítő levélben rögzíteni kell, hogy amennyiben a támogatási döntés kedvezményezettjének mulasztásából vagy neki felróható egyéb okból ez alatt nem kerül sor a támogatási szerződés megkötésére, a támogatási döntés hatályát veszti. Ez idő alatt a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályai az irányadók.

A támogatások folyósításának feltételei

18. § A támogatás folyósításának feltétele a támogatási szerződés megkötése, amelyhez az alábbi követelményeket kell teljesíteni:

a) a köztartozásmentességről szóló nyilatkozatok benyújtása,

b) saját, illetve egyéb forrás meglétének dokumentálása,

c) felhatalmazó nyilatkozat azonnali beszedési megbízás alkalmazására,

d) nyilatkozat arról, hogy az 5. § (2) bekezdésének a), c) és e) pontja szerinti kizáró okok továbbra sem állnak fenn.

A támogatás felhasználása, a pályázati támogatás ellenében előírt kötelezettségek teljesítése

19. § (1) A támogatást a projekt megvalósítása érdekében lehet felhasználni.

(2) A támogatás – a (3) bekezdésben foglaltak kivételével – nem használható fel a kedvezményezettet terhelő adók, illetékek vagy egyéb közteher megfizetésére.

(3) A támogatás – amennyiben a pályázati útmutató kifejezetten eltérően nem rendelkezik – a kedvezményezettel munkaviszonyban, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy bérének, illetve díjának, valamint azok közterheinek megfizetésére kizárólag olyan arányban használható fel, amekkora arányban e személy a támogatott program megvalósításához szükséges feladatot lát el.

(4) A támogatás felhasználását megfelelő bizonylattal kell igazolni. A bizonylatokon a kedvezményezett képviselőjének a pályázati azonosító feltüntetésével igazolnia kell, hogy a kifizetés a szerződéses feladat teljesítése érdekében történt.

(5) Az előirányzatból támogatott projekt megvalósítása során létrehozott, illetve megszerzett tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgyat kötelező leltárba venni, amely a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül csak a támogató előzetes jóváhagyásával idegeníthető el. A leltárba vétel és az elidegenítési tilalom hatálya alá tartozó tárgyi eszközök megléte a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül ellenőrizhető.

A projekt és a támogatási szerződés módosítása

20. § (1) A Kincstár a támogatási szerződés módosítására vonatkozó, hozzá benyújtott kérelmet javaslatával együtt a Minisztériumhoz továbbítja.

(2) A Minisztérium a hozzá megküldött szerződésmódosításra irányuló kérelmet, valamint a Kincstár javaslatát a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül értékeli és javaslatával együtt előterjeszti az igazságügyi és rendészeti miniszter által írásban felhatalmazott személynek.

(3) A szerződés módosításáról – a Kincstár javaslatának ismeretében – az igazságügyi és rendészeti miniszter által írásban felhatalmazott személy dönt.

(4) A szerződésmódosítási kérelemről hozott döntésről a Minisztérium 5 munkanapon belül tájékoztatja a Kincstárt.

(5) Amennyiben a szerződésmódosításra irányuló kérelmet elutasították, a kedvezményezettnek az érvényes feltételek szerint kell a projektet megvalósítania és a pénzügyi-szakmai beszámolót elkészítenie.

A támogatás elszámolása

21. § (1) A kedvezményezett a teljes projekt támogatási szerződés szerinti megvalósításáról a projekt befejezését követő 60 napon belül – amennyiben a támogatási szerződés ettől eltérően nem rendelkezik – részletes szakmai beszámolót nyújt be a Minisztériumhoz, és annak elfogadását követően pénzügyi beszámolót készít, amelyet a Kincstárhoz nyújt be. A szakmai beszámoló mintáját a támogató a támogatási szerződés mellékleteként, a pénzügyi beszámoló mintáját pedig a Kincstár adja a kedvezményezettnek.

(2) Az elszámoláshoz az eredeti számlát és másolatát, készpénzes kifizetésnél az eredeti kiadási pénztárbizonylatot és másolatát, átutalásnál az eredeti bankszámlakivonatot és másolatát, valamint önrész esetén az azt igazoló dokumentumokat is csatolni kell.

(3) A támogatás felhasználását igazoló bizonylatok eredeti és másolati példányán kívül a Kincstár jogosult a kedvezményezettől egyéb olyan dokumentumokat is bekérni, amelyek a támogatási összeg támogatási célnak megfelelő felhasználását igazolják.

A támogatás felhasználásának ellenőrzése

22. § (1) A támogatás szerződésszerű felhasználásának és a projekt tényleges megvalósításának ellenőrzése a támogató és a Kincstár kötelező formai, számszaki, valamint a tartalmi – dokumentum alapú, illetve helyszíni – ellenőrzésével történik. Az ellenőrzés típusai: előzetes ellenőrzés, közbenső ellenőrzés és utóellenőrzés. Az előirányzatból támogatott projekt megvalósítása során létrehozott, illetve megszerzett tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgy megléte a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül a Minisztérium által ellenőrizhető (kötelezettségvállalás ellenőrzése).

(2) A támogatási döntés kedvezményezettje köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából a könyvviteli elszámolásaiban elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani.

(3) A pénzügyi ellenőrzés magában foglalja a támogatási szerződésben meghatározott teljes költségvetéssel való elszámoltatást.

(4) A támogatás felhasználásának tartalmi, szakmai ellenőrzése során a támogató – bűnmegelőzési és közigazgatási szakemberek igénybevételével – a támogatásnak a pályázati kiírás céljának megfelelő és a projekt megvalósításához szükséges felhasználását ellenőrzi.

(5) A kedvezményezett által az adatlap vagy elszámolás mellékleteként megküldött dokumentum kiegészítéseként a támogató, illetve a Kincstár nyilatkozatot, bizonylati másolatot, és egyéb dokumentumokat kérhet be.

(6) A támogatás szerződésszerű felhasználása a projekt megvalósításával egyidejűleg, vagy azt követően annak helyszínén is ellenőrizhető. A helyszíni ellenőrzés alkalmával különösen vizsgálni kell a támogatás hasznosulását. Az ellenőrzés megállapításairól a támogatónak, a Kincstárnak jegyzőkönyvet kell készíteni.

A támogatás visszafizetése és egyéb szankciók

23. § (1) Amennyiben a projekt megvalósítása meghiúsul, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, ezt a kedvezményezett haladéktalanul köteles írásban jelezni a Kincstárnak.

(2) A támogatás nem rendeltetésszerű, a szerződéstől eltérő felhasználását az ellenőrző szerv jegyzőkönyvben rögzíti, és haladéktalanul javaslatot tesz a kedvezményezett – részleges vagy teljes összegű – támogatás visszafizetésére és a kamatfizetési kötelezettségre vonatkozóan.

(3) A támogatási szerződéstől való elállás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá annak kamata megfizetésére irányuló visszakövetelés érvényesítése a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges azonnali beszedési megbízás alkalmazásával is történhet, melyet a támogatás forrásaként meghatározott előirányzat javára kell teljesíteni.

(4) A kedvezményezett az adólevonási jogosultságában bekövetkezett változást a támogatási szerződés módosítása érdekében haladéktalanul köteles a támogatónak írásban bejelenteni. Az általános forgalmi adóra igénybe vett támogatás összegét a támogatási szerződés módosításakor rögzítendő módon a kedvezményezett köteles visszafizetni.

A támogatási program lezárása

24. § (1) A projekt lezárása – a támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően – a kedvezményezettnek a megvalósításról szóló írásbeli szakmai beszámolójának, továbbá a projekt teljes költségvetésének elszámolásáról készített pénzügyi összesítő és az utóellenőrzési jegyzőkönyv elfogadásával valósul meg. Erről a tényről a támogató külön írásbeli értesítést küld a kedvezményezettnek.

(2) Amennyiben a támogató a szakmai vagy a pénzügyi elszámolást nem fogadja el, írásban, határidő kitűzésével hiánypótlásra szólíthatja fel a kedvezményezettet, aki köteles a felhívásnak eleget tenni.

Záró és átmeneti rendelkezések

25. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(2)2

(3) A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat és a bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok támogatása fejezeti kezelésű előirányzat felhasználása szabályozásáról szóló 17/2008. (VIII. 27.) IRM rendelet alapján nyújtott támogatások felhasználására (ellenőrzés és lezárás) a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat és a bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok támogatása fejezeti kezelésű előirányzat felhasználása szabályozásáról szóló 17/2008. (VIII. 27.) IRM rendelet szabályait kell alkalmazni.

(4)3

1

A rendeletet az 5/2010. (III. 9.) IRM rendelet 32. § (3) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte 2010. március 14. napjával.

2

A 25. § (2) bekezdését a (4) bekezdés hatályon kívül helyezte.

3

A 25. § (4) bekezdése ugyanezen bekezdés alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére