18/2009. (IV. 2.) OKM rendelet
18/2009. (IV. 2.) OKM rendelet
a komprehenzív iskolamodellek megszervezéséhez kapcsolódó támogatás igénylési, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól1
A Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény 5. számú mellékletének 25. pontjában foglalt felhatalmazás alapján, figyelemmel a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény 13. § (1) bekezdésre, valamint 30. § (1) bekezdésének a) pontjára, az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontja szerinti feladatkörömben eljárva, – az önkormányzati miniszter feladat- és hatásköréről szóló 132/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § a) pontja szerinti feladatkörében eljáró önkormányzati miniszter egyetértésével a következőket rendelem el:
1. § A támogatást
a) a helyi önkormányzatok és azok jogi személyiségű társulásai, valamint a települési, területi és országos kisebbségi önkormányzatok (a továbbiakban: helyi önkormányzatok),
b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartói – ideértve a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 30. §-a (1) bekezdésének bevezető rendelkezésében meghatározott fenntartókat – (a továbbiakban: közoktatási humánszolgáltatók), és
c) a közoktatási intézményt fenntartó központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények
[az a)–c) pont alattiak együtt: fenntartók] igényelhetik feladattal érintett intézményben foglalkoztatott pedagógusok létszáma alapján, amennyiben a fenntartásukban lévő intézményben 2009. szeptember 1-jétől az első évfolyamon bevezetik, majd azt követően felmenő rendszerben megszervezik a komprehenzív iskolai oktatást tizenkettő, illetve – a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvényben (a továbbiakban: Kt.) foglalt feltételeknek megfelelő – tizenhárom évfolyamon, továbbá vállalják az e rendelet 2. §-ában foglalt feltételeknek megfelelő intézményfejlesztés határidőre történő megvalósítását. E rendelet alkalmazásában komprehenzív iskolai nevelés-oktatás, ha az iskola a különböző iskolatípusok nevelési és oktatási céljainak megvalósításához egy helyi tantervet alkalmaz, amelyik tartalmazza a minden tanuló részére átadásra kerülő közös, továbbá az egyes iskolatípusok nevelési és oktatási céljaira épülő kiegészítő tananyagot és követelményeket, valamint azokat a tanulmányi feltételeket, amelyek alapján be lehet kapcsolódni a kiegészítő tananyag és követelmények elsajátításába.
2. § (1) Az eredményes pályázatot benyújtó fenntartók között a támogatás elosztása a komprehenzív iskolamodell bevezetésére vállalkozó intézményeik – az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban 2008. október 1-jén – teljes munkaidőben munkaviszonyban vagy közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusainak a Közoktatási Információs Rendszer (a továbbiakban: KIR) által közölt létszáma alapján, a beérkezett igények összesítése, majd szakértői bírálatát követően történik azzal a megkötéssel, hogy egy komprehenzív iskolamodell elindításának támogatására a beérkezett igényekre figyelemmel legfeljebb 20,0 millió Ft támogatás biztosítható. A támogatást a fenntartó kizárólag a komprehenzív iskolamodell bevezetésével érintett közoktatási intézménye vonatkozásában a Kt. 33. §-ának (3) bekezdése, 48. §-ának (6) bekezdése és 66. §-ának (7) bekezdése alapján átalakított pedagógiai program és helyi tanterv elkészítéséhez, a komprehenzív iskolai feladatok megszervezésével összefüggő és az intézmény pedagógusai számára szükséges elméleti és gyakorlati tudáselemek, valamint pedagógusi képességek fejlesztését szolgáló továbbképzések megszervezéséhez, helyettesítéshez, valamint a komprehenzív iskolai oktatás elméleti megalapozásához igényelheti.
(2) A támogatás igénylésének feltétele továbbá, hogy a fenntartó a komprehenzív iskolamodell bevezetésével érintett intézményében az Országos szakértői, az Országos vizsgáztatási, az Országos szakmai szakértői és az Országos szakmai vizsgaelnöki névjegyzékről, valamint a szakértői tevékenységről szóló 31/2004. (XI. 13.) OM rendelet (a továbbiakban: OM rendelet) 1. §-a (1) bekezdésének b), c), e), l), m), p), q), r), s) pontjaiban meghatározott valamely szakterületi szakértő közreműködésével a nevelőtestület és a szülői szervezet bevonásával konzultációt szervez, majd azt követően vállalja, hogy
a) a pedagógiai programját és annak részeként a helyi tantervét, továbbá szervezeti és működési szabályzatát az OM rendelet 1. §-a (1) bekezdésének b), c) e), l), m) p), q), r), s) pontjában meghatározott valamely szakterületi szakértő közreműködésével átdolgoztatja, és az átdolgozott és a fenntartó által jóváhagyott pedagógiai program alapján szervezi meg a nevelést-oktatást 2009. szeptember 1-jétől az első évfolyamon, majd azt követően felmenő rendszerben,
b) a közoktatás 1–12., illetve 1–13. évfolyamain biztosítja a nevelés-oktatást az általános iskolai és valamely középfokú oktatási forma együttes megszervezésével. Előnyt élveznek az elbírálás során azok a fenntartók, amelyek az átalakítással érintett intézményük vonatkozásában megszervezik az általános iskolai, a gimnáziumi, a szakközépiskolai és szakiskolai feladatok tekintetében is a komprehenzív iskolamodellt és egy egységes helyi tantervet alkalmaznak a nevelés-oktatás megszervezéséhez,
c) a komprehenzív oktatással érintett iskolai évfolyamon – a Kt. 52. § (3) bekezdésében az adott évfolyamra meghatározott kötelező tanórai foglalkozási időkereteken belül – nem hoz létre 2009. szeptember 1-jétől az első évfolyamon, majd azt követően felmenő rendszerben a tanulói teljesítményhez, vagy a tanulói érdeklődéshez igazodó olyan tanulói csoportokat, amelyek a tanulók tartós elkülönítésére alkalmasak,
d) a tanulók számára érdeklődésüknek, képességeiknek összetevőiről és azok szintjéről folyamatos tájékoztatást nyújtó pedagógiai értékelési rendszert dolgoztat ki és annak alkalmazására vállalkozik,
e) a tanulók érdeklődéséhez és teljesítményszintjeihez igazodó nevelési-oktatási programokat dolgoztat ki, és ezek megszervezéséhez a helyi tantervben meghatározott célokkal összhangban a Kt. 52. § (7) bekezdésében adott évfolyamra meghatározott nem kötelező tanórai foglalkozások időkeretét használja fel,
f) az intézményen belül a Kt. 52. § (3) bekezdésében az adott évfolyamra meghatározott kötelező tanórai foglalkozási időkereteken belül képzési és csoportszervezési elkülönítés nélkül pedagógiai-módszertani differenciálással oldja meg az átlagon felüli tehetséges tanulók gondozását, és a tanulmányi területek vonatkozásában az átlagtól elmaradó tanulók felzárkóztatását,
g) az átalakítással érintett intézményében a nevelés-oktatás alapozó pedagógiai szakaszán a 2009. szeptember 1-jén kezdődő tanévtől kezdve a Kt. 52. § (3) bekezdésében foglalt időkeretre figyelemmel megszervezi a nem szakrendszerű oktatást,
h) nem szervez felvételi vizsgát az intézményén belül a középfokra továbblépő tanulói számára,
i) vállalja, hogy nem hoz létre a komprehenzív oktatás felmenő rendszerű bevezetésével párhuzamosan, emelt szintű oktatás szerint szervezett csoportokat az intézmény 1–8. évfolyamain,
j) a hátrányos helyzetű tanulók számára – igény szerint – felzárkóztató foglalkozásokat szervez.
(3) A komprehenzív iskolamodell megszervezéséhez és bevezetéséhez támogatási igény csak abban az esetben nyújtható be,
a) ha a fenntartó az érintett intézményei vonatkozásában 2009. április 15-ig megszervezett nevelőtestületi értekezleten a nevelőtestület jelen lévő és szavazati joggal rendelkező tagjainak többsége támogatta a komprehenzív iskolamodell bevezetését. A nevelőtestületi döntésről jegyzőkönyvet kell készíteni. A nevelőtestületi értekezletet a fenntartóval közösen szervezett konzultációnak kell megelőznie, ahol a fenntartónak a tervezett intézkedésekről részletes tájékoztatást kell adnia a nevelőtestület tagjai számára. A döntést tartalmazó nevelőtestületi ülés jegyzőkönyvét a pályázati dokumentációhoz csatolni kell,
b) ha a fenntartó vállalja, hogy a támogatás elnyerése esetén az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. közreműködésével legalább három alkalommal egyenként nyolc óra időtartamban nevelőtestületi továbbképzést biztosít az érintett intézmény számára a komprehenzív iskolai-intézményi működés pedagógiai és társadalmi szerepéről, a komprehenzív pedagógiai működéshez szükséges pedagógiai intézkedések jellemzőiről. Az erről szóló nyilatkozatot a pályázati dokumentációhoz csatolni kell. Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. a továbbképzést önköltségi áron valósítja meg,
c) ha a fenntartó vállalja, hogy pályázatához csatolja a komprehenzív iskolamodell megvalósítási tervét legfeljebb 10 oldal terjedelemben, 3 példányban, valamint CD adathordozóra rögzítve.
3. § A támogatás felhasználható
a) olyan – alapvetően felhalmozási kiadásokban megtestesülő – tevékenység finanszírozására, amely új, vagy a korábbinál műszaki, technikai szempontból korszerűbb tárgyi eszközök beszerzésére irányul, illetve a meglevő tárgyi eszközök műszaki, technikai paramétereinek korszerűsítését valósítja meg a komprehenzív iskolamodell bevezetése vonatkozásában (fejlesztés) az intézményben,
b) az intézmény komprehenzív iskolamodell megvalósítására történő felkészülésével összefüggő egyszeri működési jellegű kiadásainak (személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok, dologi kiadások, egyéb működési célú kiadások) fedezésére,
c) a szülői közösség számára szervezett tájékoztatók megszervezésének költségére,
d) a szakértő díjazására (munkadíj és költségtérítés),
e) a nevelőtestület tagjai részére szervezett pedagógus-továbbképzések megszervezésének költségeire, beleértve a helyettesítéshez szükséges díjakat is,
f) a pedagógiai program és helyi tanterv szakértő közreműködésével történő átdolgozásához és a fenntartói jóváhagyását követő 2009. szeptember 1-jei bevezetéséhez kapcsolódó pedagógiai, módszertani fejlesztések megvalósításához kapcsolódó tevékenységekre, különösen a fejlesztő értékelés, a pedagógiai differenciálás, a tehetséggondozás, a kooperatív és projektmódszerek tanórai alkalmazása, és a tanulói képességek diagnosztizálása vonatkozásában felmerülő költségek fedezetére.
4. § (1) Az e rendeletben foglalt pályázati és támogatási igényt
a) a helyi önkormányzatok – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 64/B. § (3) bekezdése alapján – a Magyar Államkincstár területileg illetékes szervéhez (a továbbiakban: Igazgatóság) egy eredeti és három, a fenntartó által hitelesített másolati példányban postai úton, és csak az adatlapot az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága (a továbbiakban: OKM Támogatáskezelő) honlapján található, erre a célra kialakított elektronikus rendszeren (www.okmt.hu) keresztül,
b) a közoktatási humánszolgáltatók és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények az OKM Támogatáskezelő részére egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban postai úton, valamint csak az adatlapot az OKM Támogatáskezelő honlapján (www.okmt.hu) található, erre a célra kialakított elektronikus rendszeren keresztül
nyújthatják be 2009. április 20-ig.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt az 1. és 2. számú melléklet szerinti adatlaphoz a helyi önkormányzatoknak egy eredeti és három, a fenntartó által hitelesített másolati példányban, a közoktatási humánszolgáltatóknak és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményeknek egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban csatolnia kell:
a) komprehenzív iskolamodell bevezetésével érintett intézmény
aa) 1. § a) pontjában meghatározott fenntartójának az intézmény átszervezésről, a komprehenzív iskolamodell megvalósításáról szóló képviselő-testületi határozata vagy társulási tanácsi határozata hiteles másolatát,
ab) 1. § b) és c) pontjában meghatározott fenntartójának komprehenzív iskolamodell megvalósításáról szóló döntését,
b) a fenntartó 4. számú melléklet szerinti nyilatkozatát arról, hogy
ba) e rendelet 2. §-ában foglalt kritériumok alapján valósítja meg a komprehenzív iskolamodell 2009. szeptember 1-jei felmenő rendszerű bevezetését az első évfolyamtól kezdve,
bb) a nevelőtestület és az iskolai szülői szervezet számára konzultációt szervezett a komprehenzív oktatás felmenő rendszerű bevezetéséről,
bc) az e rendelet 2. § (3) bekezdés b) pontja alapján vállalja az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. közreműködésével legalább három alkalommal egyenként nyolc óra időtartamban a nevelőtestületi továbbképzés megszervezését,
c) a komprehenzív iskolamodell 2009. szeptember 1-jétől megvalósuló felmenő rendszerű bevezetését támogató nevelőtestületi értekezlet jegyzőkönyvét,
d) a helyi önkormányzatok esetében – a települési, területi és országos kisebbségi önkormányzatok kivételével – az e rendelet 3. számú melléklete szerinti nyilatkozatot az esélyegyenlőségi intézkedésekkel kapcsolatos kötelező feladatok elvégzéséről,
e) a komprehenzív iskolamodell megvalósítási tervét, legfeljebb 10 oldal terjedelemben.
Az (1) bekezdésben foglalt adatlaphoz csatolni kell továbbá egy példányban a komprehenzív iskolamodell megvalósítási tervét, legfeljebb 10 oldal terjedelemben CD-n rögzítve.
(3) A támogatási igényhez – a helyi önkormányzatok kivételével – mellékelni kell a nyilatkozatot arról, hogy a pályázónak nincs 60 napon túl lejárt köztartozása, és rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik.
(4) Az Igazgatóság – az Áht. 64/B. § (3) bekezdése szerinti eljárását követően, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 52/B. § (3) bekezdésében foglaltakra is tekintettel – a támogatási igényeket 2009. május 11-ig egy eredeti és két, a fenntartó által hitelesített másolati példányban továbbítja az OKM Támogatáskezelő részére.
(5) Az e rendeletben meghatározott határidők jogvesztőek, a határidőn túl benyújtott igényeket érdemi elbírálás nélkül el kell utasítani. A helyi önkormányzatok esetén az Igazgatóság az Áht. 64/B. § (3) bekezdését figyelembe véve, a közoktatási humánszolgáltatók és központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények esetén az OKM Támogatáskezelő – a határidőig benyújtott – igények feldolgozása során szükség esetén a beérkezéstől számított öt napon belül, nyolc napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a támogatást igénylőt. Amennyiben a fenntartó a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Igazgatóság a támogatási igényt nem továbbítja, illetve az OKM Támogatáskezelő a támogatási igényt elutasítja, és erről értesíti a fenntartót és az Oktatási és Kulturális Minisztériumot (a továbbiakban: OKM).
(6) A támogatásban részesülő közoktatási humánszolgáltatók részére a támogatás csak akkor utalható, ha a támogatási összeg elnyeréséről szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az OKM Támogatáskezelő részére megküldik:
a) a fenntartó létezését igazoló, 30 napnál nem régebbi bírósági bejegyzés vagy cégkivonat hitelesített másolatát,
b) a fenntartó képviselője aláírási címpéldányának hitelesített másolatát,
c) azonnali beszedési megbízásra szóló felhatalmazást.
(7) Az OKM Támogatáskezelő a benyújtott igények e rendeletben foglalt feltételeknek való megfelelését megvizsgálja, és ezt követően legalább két szakértő által történő vizsgálatukról gondoskodik. A támogatási igény megalapozottságát vizsgáló szakértő kizárólag az OM rendelet 1. §-a (1) bekezdésének b), c), e), l), m), p), q), r), s) pontjában meghatározott valamely szakterület szakértője lehet.
(8) A támogatás mértékére és odaítélésére vonatkozóan az OKM által felkért döntés-előkészítő bizottság javaslata alapján az oktatási és kulturális miniszter dönt. Az érintett intézmények fenntartói esetében a támogatási összeg az érintett intézmények, – az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban 2008. október 1-jén közölt – teljes munkaidőben munkaviszonyban vagy közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusainak a KIR által közölt létszáma alapján kerül elosztásra. Az egy pedagógusra jutó támogatás összegére és a támogatásban részesíthető fenntartók körére vonatkozóan az OKM, az Önkormányzati Minisztérium (a továbbiakban: ÖM) és az Országos Köznevelési Tanács (a továbbiakban: OKNT) által delegált öttagú döntés-előkészítő bizottság – az OKM Támogatáskezelő, mint lebonyolító szervezet közreműködésével – 2009. június 15-ig tesz javaslatot az oktatási és kulturális miniszternek, aki június 22-ig dönt. A döntés-előkészítő bizottságba két tagot az OKM, egy tagot az ÖM és két tagot az OKNT jelöl.
(9) A döntés eredményéről minden igénylőt levélben értesíteni kell, illetve a kedvezményezettek megnevezését és az elnyert támogatási összeget az OKM honlapján közzé kell tenni.
(10) A támogatásban részesített önkormányzatok összesített adatait az OKM 2009. június 26-ig utalványozás céljából az önkormányzat KSH-kódjának, (településtípus nélküli) megnevezésének és az ezer forintra kerekített támogatási összeg feltüntetésével megküldi papír alapon és elektronikus formában is az ÖM részére. A támogatás folyósításáról az ÖM utalványozása alapján a Magyar Államkincstár 2009. július 3-áig egy összegben intézkedik.
(11) A támogatásban részesített közoktatási humánszolgáltatók egyösszegű finanszírozásához a fedezetet az OKM az Igazgatóság részére a 2009. augusztusi normatíva átutalásához szükséges kerettel együtt biztosítja a költségvetési törvény XX. Fejezet, 11. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport „Közoktatási célú humánszolgáltatás és kiegészítő támogatás” előirányzata terhére.
(12) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények számára az e rendelet alapján megítélt támogatás folyósításáról a fenntartójuk a költségvetési törvény XX. fejezet, 11. cím, 2. alcím, 17. jogcímcsoport „Gyakorlóiskolák normatív támogatása” előirányzat terhére 2009. december 31-ig pótelőirányzatként gondoskodik.
(13) A helyi önkormányzatok a támogatás felhasználásáról a tárgyévben december 31-ei fordulónappal a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint kötelesek elszámolni. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes önkormányzatoknál, illetve intézményeknél megfelelő analitikus nyilvántartásokkal, szakmai dokumentációval kell alátámasztani. A komprehenzív iskolamodellek támogatására elnyert támogatásnak a tárgyév december 31-én kötelezettségvállalással terhelt maradványát 2010. június 30-áig lehet felhasználni, és a 2010. évi beszámoló keretében és rendje szerint kell a támogatással elszámolni. Az Áht. 64/B. §-ának (1) és (2) bekezdése szerint, ha a támogatást vagy annak egy részét a fenntartó önkormányzat jogtalanul vette igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a jogszabályban rögzített arányt meghaladó mértékű támogatást vett igénybe, vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, akkor az OKM Támogatáskezelő egyidejű értesítése mellett év közben az Igazgatóságon keresztül az ÖM részére haladéktalanul köteles visszafizetni a jogtalanul igénybe vett összeget.
(14) A támogatások elszámolása közoktatási humánszolgáltatók esetén a fenntartók 2009. évi támogatásairól történő elszámolása keretében, a kötött felhasználású támogatások elszámolásait tartalmazó űrlapon történik. A fenntartóknak a támogatással történő elszámolással egyidejűleg be kell nyújtaniuk az OKM Támogatáskezelő részére a teljesítést igazoló számlák hitelesített másolatát és az átalakított – fenntartó által jóváhagyott – pedagógiai programot elektronikus formátumban CD-re rögzített módon egy példányban. A 2009. december 31-éig kötelezettségvállalással terhelt maradvány felhasználási határideje 2010. június 30. Ezzel a 2010. évi támogatásokról szóló elszámolás keretében kell elszámolni. Az itt kimutatott adatok valódiságát az egyes fenntartóknál, illetve intézményeknél analitikus nyilvántartásokkal, szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
(15) Ha a támogatást vagy annak egy részét a közoktatási humánszolgáltató jogosulatlanul vette igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használta fel, illetve a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, továbbá, ha elszámolását a (14) bekezdésben meghatározott határidőre nem nyújtotta be, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról rendelkező 20/1997. (II. 13.) Korm. rendeletnek a nem állami intézményfenntartók állami hozzájárulásának és támogatásának elszámolására, ellenőrzésére vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(16) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények a támogatásokról a 2009. évi költségvetésről szóló beszámolójukban a központosított előirányzatok elszámolásait tartalmazó űrlapon számolnak el.
(17) A támogatás céljának szakmai megvalósulását az OKM Támogatáskezelő 2010. június 30-ig a helyszínen is jogosult ellenőrizni. Az OKM Támogatáskezelő az adatszolgáltatást és a helyszíni ellenőrzést írásban kezdeményezi. Az OKM Támogatáskezelő honlapján 2009. október 1-jétől megtalálható az elszámoláshoz, monitoringhoz szükséges indikátor táblázat.
(18) A Fenntartó az igényléshez benyújtandó Fenntartói Adatlapon köteles megadni azt a hivatalos elektronikus levelezési címet, amelyet napi rendszerességgel figyelemmel kísér.
5. § A pályázathoz csatolni kell a helyi önkormányzatoknak – a települési, területi és országos kisebbségi önkormányzatok kivételével – az e rendelet 3. számú melléklete alapján a fenntartó nyilatkozatát arról, hogy rendelkezik a Kt. 105. §-ában meghatározott közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel. E rendelkezéseket önkormányzati társulások tekintetében azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a nyilatkozatot a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvényben, valamint a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvényben az egyes társulási típusoknál meghatározott döntéshozó szerv vagy személy adja ki.
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és 2010. július 31-én hatályát veszti.
1. számú melléklet a 18/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
1055 Bp., Bihari János u. 5.
http://www.okmt.hu/elektronikus_igenyles
Nyilvántartási száma (cégkivonat száma vagy a cégbírósági/bírósági végzés száma, ha van)*: |
|
2. számú melléklet a 18/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
|
Beküldendő |
Az intézmény neve |
Az intézmény címe |
Az intézmény e-mail címe |
OM azonosító |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. számú melléklet a 18/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
a helyi önkormányzatok és azok jogi személyiségű társulásai által fenntartott
nevelési-oktatási intézmények esetén
polgármester (a társulási tanács elnöke)
4. számú melléklet a 18/2009. (IV. 2.) OKM rendelethez
számára szervezett konzultáció megvalósításáról és az e rendelet 2. § (3) bekezdés b) pontja alapján
az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. közreműködésével megvalósítandó nevelőtestületi
továbbképzés megszervezésének vállalásáról
képviseletében eljáró személy aláírása
A rendelet a 6. § alapján hatályát vesztette 2010. július 31. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás