187/2009. (IX. 10.) Korm. rendelet
187/2009. (IX. 10.) Korm. rendelet
a közigazgatási hatósági eljárás megindulásáról szóló értesítés érdekében vezetett elektronikus adatbázis létrehozásáról, vezetéséről, valamint az adatbázis alapján történő értesítésről1
A Kormány a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 174. § (1) bekezdés g) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) – az adatbázis szakmai felépítése tekintetében a közigazgatás-fejlesztésért felelős miniszterrel együttműködve – a központi elektronikus szolgáltató rendszeren a kormányzati portálról bárki számára ingyenesen, korlátozás nélkül elérhető, nyilvános elektronikus adatbázist működtet azokról az érdekvédelmi és társadalmi szervezetekről (a továbbiakban: szervezet), amelyek az eljárás megindításáról szóló, adatbázis alapján történő értesítés érdekében adataikat elektronikus úton bejelentették (a továbbiakban: regisztráció).
(2) A szervezet regisztrációja az ügyfélkapun keresztül végezhető el a szervezet
a) nevének,
b) nyilvántartási számának,
c) működési területének,
d) képviselője nevének és
e) elektronikus elérhetőségének
a megadásával, valamint azoknak a hatósági eljárásoknak a megjelölésével, amelyek megindításáról elektronikus értesítést kér.
(3) A szervezet az e rendelet szerinti adataiban bekövetkező változást köteles a regisztrációra vonatkozó szabályok szerint bejelenteni, az ennek elmulasztásából eredő következmények a szervezetet terhelik.
(4) A KEKKH a szervezetet törli az adatbázisból, ha azt a szervezet maga kéri, vagy ha tudomására jut, hogy a szervezet megszűnt vagy a megadott elektronikus elérhetőségén nem érhető el.
2. § (1) Az adatbázisból bárki számára ingyenesen, korlátozás nélkül biztosítani kell a regisztrált szervezetekre vonatkozó adatokra való összetett keresés és lekérdezés lehetőségét is, amelynek magában kell foglalnia a működési területre és a regisztrációban megjelölt hatósági ügyekre történő egyidejű lekérdezés lehetőségét.
(2) Az eljáró hatóság a törvényben meghatározott esetekben a hirdetményi értesítéssel egyidejűleg köteles az adott hatósági eljárásban érintett, az adatbázisban szereplő – a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályairól szóló törvény szerint törvény által ügyféli jogokkal felruházott – szervezetet elektronikus úton értesíteni az eljárás megindításáról.
(3) Ha az eljáró hatóságnak a (2) bekezdésben meghatározott esetben tudomására jut, hogy az adatbázisban szereplő szervezet megszűnt vagy a megadott elektronikus elérhetőségén nem érhető el, erről értesíti a KEKKH-t.
3. § Ez a rendelet 2009. október 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult vagy megismételt eljárásokban kell alkalmazni.
A rendeletet a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 255. §-a hatályon kívül helyezte 2018. január 1. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező rendelet 618. §-át.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás